Má někdo zkušenosti s přestavbou 26 rámu na 27.5 ve předu a 26 v zadu? Vlastním liteville a na jejich stránkách uvádějí ze je to ideální kombinace http://www.liteville.de/t/25_579.html
Má někdo zkušenosti s přestavbou 26 rámu na 27.5 ve předu a 26 v zadu? Vlastním liteville a na jejich stránkách uvádějí ze je to ideální kombinace http://www.liteville.de/t/25_579.html
Pitomost!
Proč?
jo co jsi napsal je pitomost!:-D
Stále jezdíš vidli se zbytečně vysokým zdvihem?:)
Gometrii lze měnit vidlice až na 160 lze vyměnit vahadlo a koupit výkonnější tlumič což časem udělám…měl jsem ho v Saalbachu a musím říct že jsem za ni byl rád akorát tlumič stačil ale olej se zahříval tak už pak nepracoval tak jak měl
Od tebe to zvlast sedi, kdyz si matne vzpomenu na ten tvuj bike:)
Co mám z bikem? nějak si nemůžu vzpomenout, a hlavně vůbec nevím že mám každá kolo jiný :-D
Neco se mi vybavuje o delce vidlice naprosto nevhodne k pouzitemu ramu.
A kdyz ti na to nekdo napsal „Pitomost!“, tak jsi se byl schopen do bezvedomi hadat, jak je to super kombinace a ze bys to jinak nechtel.
:-D
řek bych, že to není kombinace, ale rozmezí vhodných velikostí ;)jinak to určitě jde, ale je to hňupovina si myslim
Je to kombinace ;)
no.. každopádně mi to nepřijde moudré
A proč, smím-li se zeptat? :)
nákup nové vidle, nákup novýho kola, pláště, nemožnost házet pláště ze předu na zadek (přiznávám, ne každej to dělá) ztn. velká investice za malou odměnu (otázka jestli to jde považovat za odměnu.. kdyby to LV neměl na stránkách, tak to zadavatele ani třeba nenapadne)
Jako je to hloupost, ale otázka je jestli nakonec všichni na 27,5 neskončíme z donucení. Pokud si navíc chce udělat radost novými komponenty… :)
na 27,5 skončíme, když se toho budem bát a ve velkým se ze strachu zbavovat 26tek.. přitom třeba výběr plášťů je na 26ku pořád nejlepší.. přijde mi jako docela prasárna, když nabítka určuje poptávku :)
Asi tak:)
Můžeš to tam dát, teoreticky by to potom mělo snadněji překonávat překážky, pláště by měly mít lepší grip… Co se geo týče, trošku to položí hlavovku ( je to zhruba 14mm na poloměru, takže zhruba o 0,75° ) a lehce to zvedne střed. Vejde se Ti 27,5 kolo do vidlice, nebo budeš dávat novou?
No pokud bych se rozhodl do toho jít asi bych to ze začátku pojal jako experiment a pokusil bych se to kolo nacpat na 26kovou vidlici a pokud by to opravdu melo viznam pak bych asi časem měnil vidlici ale je to investice a zásadní přestavba kolo bych si půjčil ale zajímá mě názor
Tím kolem nemůžeš nic vyloženě pokazit. Do 26kový vidle musíš nejdříve zkusit jestli se to vejde ( jak do podkovy, tak při dorazu jestli se plášť nedotkne korunky ). Můj názor je takový, že pokud poznáš rozdíl, tak bude zanedbatelný…
Jo LV to tak dokonce doporučuje.
Jaké MK. Máš?
MK9
Pohoda klidně to tam dej, ale chce to hlavně lepší tlumak ty DT nic moc
Jj postupne to ladím jezdím teď tvrději tak už se koukám chtěl bych to odladit trochu více na sjezd do teď jsem jezdil spíše trail
už to tak k plné spokojenosti budu vozit třetí zimu.
Pokud se vám zdá, že rozdíl není znát, tak se vám to nezdá :) Ale o nějaký ten cenťák se to zvedlo a zdá se to být o chlup pohodlnější
Podle mě to můžeš v klidu udělat. Je to jen otázka vhodných dílů (které musíš opatřit pokud nemáš, aka 27,5 vidle, kolo a plášť) a výsledná změna geometrie, viz výše (hlava položená, střed lehce nahoru).
muzes to tam dat, protoze kdybys zvolil (v extrem pripade) urcite plaste a jeden by byl sjety a druhy novy, tak na prumeru bude rozdil max par mm. a pak je druhej duvod a to, ze je to LV a to je vzdycky divny, takze cajk. :)
:) LV je LV snad proto ho mám rád
A jaky je duvod? Zmena bude vepredu o cca 1 centimetr, pro geometrii pul stupne hlavoveho uhlu, a 4 mm vyssi stred :-).
já v tom třeba vidím samou výhodu (při zachování zdvihu) :P
No pořád čtu masirku jak ta 27.5 je stabilní a překonává nerovnosti 26tka mi nevadí jsem patriot ale pokud by to šlo sladit a ve výsledku by to bylo lepší tal proč ne ale dobrý jezdec si asi poradi se vším:)
Když jsem na 26eru 80 mm vidli nahradil 100 mm, změna hlavového úhlu se do jízdních vlastností promítla sotva znatelně. Časem jsem chtěl ještě položenější přední vidli. Po teoretické rozvaze mám na současném rámu necelých 68° hlavový úhel. Přejezdové možnosti nerovností předního kola a sjetelnost skopců se znatelně zlepšily, více si musím hlídat zatáčení a dostatečné zatížení předního kola.
Kdysi jsem přezouval pneu z 26×2,1 na 26×1,75 a z5 – změnu poloměru jsem v jízdních vlastnostech snad ani nezaregistroval. Změna dezénu a směsi + možnost foukat trochu míň bylo zásadnější.
Současné zvětšení poloměru předního kola a položení hlavového úhlu (zejména pokud bys to podpořil vidlí s vyšším zdvihem) bys poznal. Ke zvážení je, zda-li to zhodnotit jako zlepšení, např. že jezdíš tak strmý terén, že často kotrmelcuješ přes rodla (teleskop už máš); nebo to jen píšou na LV. Jestli si chceš udělat tudle radost – tak technicky to není problém.
Výhodou LV je variabilita samozrejme měnit se geometrie tak je to otázka ale zase se mi líbilo ze je to jedna firma co hledá kompromis pro majitele biku aniž by je tlačila do koupě nového je to asi na úrovni teorie
Nevim proč by to měla být ideální kombinace a hlavně co by to mělo přinést.
Jestli by nebylo řešením např. vhodnější vidlice a angle set hlávko pro úpravu geometrie, případně lepší guma. Samotné velké kolo dopředu nepřeidá vůbec nic, protože přední kolo není to, co tě v terénu blokuje, to si podle potřeby vždycky přizvedneš nebo odlehčíš.
Jen samozřejmě teoretizuju a pokud máš díly a chuť s stim hrát tak klidně.
Hele, me se todle taky nelibi, i kdyz spis vzhledove a tim,ze bych nemoh prehazovat pneu, ale treba Chris Schlecker co testuje pro nemeckej freeride je nazoru (po tom co delal dauertest 301ky s toudle kombinaci), ze je to znat hodne a to natolik, ze si to nasledne prdnul i na svyho Alutecha. Spis je pak otazka proc uz rovnou nedat 2×650b kolo :)
Ono je asi nutné říct, proti čemu to testuje a co to má přínést. Na nějaký ten liteville vertriding proč ne, na použití trailbiku např. s 2,25 NN gumama asi taky pomůže…
Ale asi nejdůležitější bude otázka, co je na stávajícím kole „špatně“ a co je potřeba vylepšit… no a bude to stát prachy navíc, které by se daly už pošetřil na nákup nebo úpravu 27,5 rámu
Ono dost lidí preferuje i výrazně odlišné obutí předek/zadek a dost lidí je zásadně proti, tohle už bude prostě hodně individuální záležitost.
No prave ze on odjezdil na ty 301 zavodni enduro sezonu… vsak si precti sam. nerikam ze ten clovek je berna mince,ale minimalne je to dalsi nazor.
Němčinu moc nedávám, ale přes translátor jsem pochopil, že nejdřív se řešil zadní tlumič. Což dost odpovídá tomu co jsem psal… možná to bylo i díky tomu, že se přední převalovalo přes kořeny lehčeji a zadek o to víc drncal..
Každopdáě zajímavé, možná si někdy 27,5 dopředu půjčím :-)
Ovšem jak by dopadl komplet 27,5, že…
Tlumic resil nezavile na tom predim kole, to je zase druha vec :)
Skoda ze Pike nejde jednoduse sundat o centak dolu, by sis moh pujcit od nekoho kolo a ani by ti to nerozhodilo geo.
Ale jak rikas, vyjma vertridingu nevidim duvod proc nemit 2×650b kdyz uz to chci.
v Pikovi jsem jetě uvnitř nebyl :-) tak sundat by to šlo aspoñ sagem, ale to už je takové naprd testování
Pike diky konstrukci novyho SA proste jednoduse menit nejde.
Sagem je to uplne naprd, to chce mit veskery nastaveni jinak stejny idealne i stejna guma jen v 650b
U mého kola by střed těch pár mm snesl, úhel by asi byl taky v pohodě, ale ta výška řidítek…
moznost mas dole :)
No a jde měnit nějak složitě? Koupením celého SA?
Musis koupit jinej SA shaft.
http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…
teoreticky by sla asi pouzita ta kratsi a udelat na ni sundatelny nastavec, ale overeny to nemam.
Tak to není tak zlé… Občas se dá totiž koupit 150mm Pike za slušný peníze, že se to i vyplatí.
Von se ti casem sam sunda ;-D
Proč? :)
Ale logoman si urcite vsugeroval ze klasickych par mm mrtveho chodu na zacatku je naka vada. Pokud je vidle idealne promazana tak se to vrati uplne nahoru, pokud ne zadelana, tak to pak vypada, ze je cca 5mm ve zdvihu, protoze ta protisila je slaboucka :) Delal to lyrik, dela to i pike :)
To by řešil záručák :-)
Cet sem teda jen to prvni, ale je to celkem trivialni – bud ma olej v negativce, nebo necim ucpal prepousteci ventil. Kazdopadne spatnej servis. Evidentne toho o ty vidli moc nevi, kdyz ji koupil 2nd hend a nevotevre ji, nesvadel bych to na SA.
Četl jsem obojí a mám z toho taky ten pocit. Osobně jsem ho po koupi z druhé ruky taky rozdělal a přemazal, ale místo vazelíny nad SA píst jsem dal 4ml Fox fluidu, tak snad tím nic nepodělam :)
no protece ti to dolu, to je jediny :)
Dolů jako do negativky? A kua :D
Tak hadej – kdyz nalejes olej nad pistek a pistek projede pres prepousteci drazku kterou se vyrovnavaji tlaky, co udela olej? :D
Jsem o žádný přepouštěcí drážce nevěděl, do starších SA vidlic se nad píst olej dával, tak jsem to udělal taky, no :D
lyrik mel ventil v pistku, todle projede kolem drazky a v tom miste se vyrovnaji tlaky. To je duvod, proc scretovi nefungovala vidle, kdyz mu v koloshopu nacpali soloair do nohou z DPA ktery drazku uvnitr nemaji.. jezdil bez nafoukany negativky :D
Takže říkáš, fluid vyndat jo? :)
tak naredil si s nim mazaci olej co tam byl no, nevim jak to chces vyndat .)
No, tak něco nad SA pístem ještě určitě je :D. Myslíš, že to mohlo něco pokazit? :)
Poslušně hlásím, že pike toho většinu přecucl do negativky, ale podle mýho to nevadí, vidle je pořád ve stejným zdvihu a alespoň bude pořádně namazaná a nebude chodit na sucho :D
Ještě tedy jedno pod-téma týpek si nějak nestěžuje na to, že by ta 160mm vahadla s Monarchem hodila nějak špatně…
Ja taky nenapsal ze to chodi spatne, jen ze na 140ti to chodi lepe a vice se to hodi k tomu kolu.
s takto jednoznačným tvrzením nesouhlasím… ano pro tebe je to lepší, protože ti to více vyhovuje, mě zase více vyhovuje 160.. co je to „lépe chodí“? pokud máš na mysli zobání mravenců, tak ano, pokud já mám na mysli universálnost pružení a tlumení a hlavně vlastnosti při tvrdším zacházení, tak ne.. ty naše zadky chodí dost podobně, ten tvůj líp žehlí a já tam mám rezervu na prasení. Kdybych si u 140 naladil progresivitu tak, abych nechodil na dorazy, tak už bych měl ten zdvih malej.. LV má střed celkem nízko, jezdím vzadu sag okolo 30% – geo i ovladatelnost mi velmi vyhovuje :) jede (houpe-nehoupe) to stejně… a rám svojí tuhostí rozhodně neodpovídá svým vrstevníkům se 140 zdvihem, a to že jim odpovídá váhou je právě to velké + takto postavenýmu enduru na 160… každej bajk a AM/EN asi nejvíc je vždy kompromisní a záleží na uživateli, jak si ho postaví a nastaví a LV právě tady nabízí obrovský rozpětí „legitimních“ variací, kdy to nikdy nebude špatně…
jinak tu verzi 27/26 bych klidně vyzkoušel.. kdybych nebyl vybavenej kolama a hlavně gumama, tak by mě to docela lákalo ;-)
tak jen v par bodech z ceho ve sme tvrzeni vychazim, a muzes mi napsat s cim konkretne nesouhlasis a proc:
dynamicky lepi nez 160/57. Rozdil by byl vyresen instalaci custom vahadel spolu s tlumicem se zdvihem 63mm
nizke. Tohle by resilo zase custom vahadlo pripadne, ale otazka, jestli by slo ejste mit 160mm zdvihu, aniz by zadni guma narazila do sedlove trubky.
souvisi spis celkvoe s vyberem biku.
Geo sou pro obě vahadla stejné? Tj vychozí poloha zadní stavy je stejná?
Prave ze neni. Da se zhruba rict, ze pokud 140 bereme jako vychozi pozici, tak 160 pridava 1cm pozitivnihoa 1cm negativniho zdvihu navic.
takže to pak celkem zvedá střed
ano, ale při mým sagu odproti továrnímu doporučení (piny) prakticky nee.. no něco málo udělá 27 vidle. ale nějak nic negativního v tomto směru neregistruju..
ale já souhlasím se vším.. :))
nicméně se to dle mého pocitu při srovnání biků projevuje pouze o něco málo horším žehlení, což je pro mě menší zlo, než celkový průběh a velikost chodu s rezervou progresivity na konci zdvihu..
trochu vyšší, než 140 vzadu a 150/26 vpředu s továrně doporučeným sagem… (s tvým setupem sagu je to ale slušnej tank – a tvoje rychlost dolekopcom – pokud nejde o terén, kde 140 nestačí – to jen potvrzuje:) ALE např i v limitované výroční edici prodává přímo LV verzi enduro na 160/160 vpředu s nejen vidlí, ale i kolem 27,5… takže to asi nějak špatně taky nebude. Jak jsem psal jezdím výrazně větší sag, než je tovární doporučení a musím si v terénu sakra dávat pozor, kde nechám pedál dole… takže i tady je pro mě 160 lepší..
pod touto hranicí, kde není lano a musí se šlapat… např 601 už mi přije hmotnostně i tohustí zbytečná na to, co jezdím a na občasný zaprasení je právě 301 160/160 stavěná a umožňuje mi např. dojet si 10km po asf do „hor“ a Z5 i výlet s místními rovinnými chrty, kteří na mě čekají jen chvíli :))) se současným nastavením mýho tlumiče jede bike líp, než s továrním Foxem na 140…
protože pokud vy to PRO MĚ bylo horší než 140, tak bych to nevozil – 140 vahadla mám)
A proto mě lehce irituje tvoje (navíc jako zde již profláklého nejen teoretickěho řešiče a znalce techniky:) obecné prohlášenní, že 140 chodí líp a je k tomuto rámu lepší…
nestras :-) ja doufam ze 601 pojede do kopce jako silnicka a z kopce jako dhacko :-D
Přehání ;)
gut… sem si dal predbezny novorocni predsevzeti ze budu na asfaltu jako Mark Cavendish a z kopce dolu jako Steve Peat :-D
:D
http://www.freeride-magazine.com/…/a23197.html#…
Tady z vetsiho predniho kola na vetvi asi nejsou …
Rozhodne muzu potvrdit to chovani demonstrovany na riditkach, prvni nic pak clovek prejde zpet a je to vlastne velmi citelny rozdil.
„Dann passt der Nachlauf wieder, das Tretlager kommt tiefer und das Bike fährt ausgewogener“ :P
Vo co go?
to je popsané docela trefně, pokud máš na mysli jen to větší přední, ten rozdíl je nejlíp poznat, až když dá člověk zpět to menší kolo
Jo, si pamatuji kdyz jsem mel pujceny enduro, kde byl reach o trosku kratsi a prislo mi to posedove hodne podobny sx, nasledne pri navratu na sx mi uz prislo vyrazne delsi.
dovolím si nesouhlasit, sám určitě víš, že hodně záleží na obutí, špatný grip nevyřešíš odlehčením nebo přizvednutím. Jak je známo, tak větší kolo má větší styčnou plochu s podkladem. Taky je známo, že se větší kolo lépe popere z nerovnostmi, protože je tak nějak líp překoná, takže právě to přední kolo je to, které tě v terénu omezuje. Rozdíl mezi 26 a 27,5 není zase tak velký, jak rozdíl mezi 26 a 29, ale ten rozdíl tam je a i já to poznám. Jak ve předu, tak vzadu. Ta 26 jde prostě líp za pedálem a tím tuplem, když je ve předu větší kolo, které tě v terénu tolik nebrzdí. Já třeba na té své staré hujdě podle potřeby přehazuju jak pláště, tak přední kola (26/27,5) a ten rozdíl není jen ve vyšším středu a menším úhlu, ale celkově se změní chování kola a to k lepšímu! Ve stejnou dobu, jak jsem pořídil přední 650b, tak jsem na fullu vyměnil vidlici ze 125mm za vidlici se 140mm (takže rozdíl zhruba toho předního 650b kola při stejném zdvihu) a jediné co se změnilo, byl ten úhel a zdvih. Kolo zpohodlnělo, díky nepatrně většímu zdvihu se to nechá víc pustit z kopce, ale to je tak vše. Jestli se nepletu, tak sis pořídil 650b vidlici s menším zdvihem, než má tlumič, doporučil bych vyzkoušet to přední 650b, kolu by to podle mě prospělo :)
nehledě na to, že u terénních motocyklů se kombinace velké přední/malé zadní používá X desetiletí
U mě to moc nejde – já už totiž nemůžu dát řidítka o cenťák níž…
Modelová situace kdy bych si to dovedl představit – třeba schody – tak jednoznačně vidím výhodu v obou kolech 27,5 kolech. Ale kolik mi přinese jen přední 27,5 kolo těžko odhadnu… Pokud to kolo to umožní, není problém si přední kolo někde půjčit a zkusit.
všiml jsem si, že ti z představců do negativu běhá mráz po zádech, ale na zkoušku by to mohlo být řešení :)
to ani nevim, jestli se dělá 50mm v takovým negativu :-) Já mám poměrně nízkej představec už teď :-)
To je zas moc :-)
jako v pohodě 5mm ještě dolu dám vyhozením podložky a nahrazením nějakým plíškem, ale to už je fyzikální limit. Pak už jedině hrůzy typu snížených řidítek (Ritchey) apod…
A co mas za forbec ted? jestli ams s nulovym uhlem, tak muzes dat treba 6stupnovej do negativu.
rovnej.. tak pak by sel jak rika Deekay neco s uhlem… a k reignovi bych si dokazal predstavit neco s organictejsim tvarem!
Pro FRS co má 5st tak jde asi o 2mm níž.
Tenhle je sice rovnej, ale spodní okraj řidítek je na spodním okraji představce.
Ale určitě řešit to jde, to není problém. Organické tvary nejsou hezké, reign je poměrně hranatej a těchto 30gr navíc nevozím jen tak :-)
spank by reignovi sel, ale zase nema uhle…
Představec je to nejmenší – spíš kdo na jaře zapůjčí lehké kolo 27,5 s novou DHF Maxtera gumou :-)
vynecháš jednu brigádu na rychlebech a ještě ušetříš :)
No počkej – jako že bych to rovnou nechal přeplést? Ono jde jen o test – a to je dobré rychle ty kola přehazovat.
Jak kolo půjčit taky není problém, ale nejspíš to bude nějaký těžký kus nebo odlišná guma…
myslim ze na LV srazu bude par ZTR nebo syntace zapletu na Maxxis plastich :-)
Ok, budu na to myslet…
Akorát nemyslim že by mě kolo nějak extra omezovalo ve výkonech… fyzičku to nepřidá :-)
Ale o tom to preci vubec neni ne?
No jasně, tak pokud to je zlepšení, které pouze přídá a nic neubere, tak proč ne… Stejně jsem časem uvažoval dopředu o přepletení na WTB KOM, tak je to akorát cena drátů a práce.
ja muzu pujcit hope/ZTR Flow EX / DHF 2.3 EXO TR… obyc dvousmes
zase tak moc bych to nehrotil, nějaký ten gram navíc to při té velikosti bude mít vždycky a funkčních plášťů je taky dost. Tak v podstatě nějakou speciálku leda zaplést s tím, že prodat to půjde vždycky :)
Ale tak nějak tuším, že bys mohl být mile překvapený
Radsi tam hod angleset a macaty gumy, tohle je ptakovina.
Napsal ten co narval 650B kola to 26" rámu :)
Presne tak kolA, ne kolO :-)
A?
Větší kolo je lepší to je jasne a nekurvi tolik geometrií jak obě :)
Ja myslel ze borec pres cisilka je u vas v klubu jen jeden, snad ne i ty? :-/
Dle me je stejná ptákovina jen přední nebo obě 650b kola do 26" rámu, ale funguje to no vozim to stejné jak ty :)
To imho neni, protoze obe kola ti zmeni jen vysku stredu, ale vetsi predni kolo ti rozhodi uplne vsechno.
„jen výšku středu“… no to taky nemusí být málo pokud už to kolo vysoký střed má…
Staticky ten udajne zcela vypovidajici neni …
A nejsem si jistej zda je super nizky stred vyhra.
no to je jasné… taky nechápu proč se na 27,5 vidle dává větší ofset, udělaj ty 3mm fakt tolik proti 26?
No aby se zmensil trail na prednim kole. To je pry nejaka super dulezita hodnota?!
http://davesbikeblog.blogspot.cz/…-bit-of.html
By me zajimalo zda je ten urpaveny pike duvod toho, ze giant reigna nenabizi ram samostatne.
je to možný, stejně by si za to řekli raketu… a za spešl pika taky.
Ja bych na to dal toho obyc :-)
Ale co jsme hledal info po netu tak je z toho kola docela hit.
No pocitově to jede suprově a zdá se, že si s tim dali záležet, když to ještě rok ladili
něco takového?
to je velka parada :-D
ogar nejspíš věděl, co dělá :)
to je jak ten santacruz heckler s boxxerem na kterym urizl borec mustek aby do toho dal 29er kolo :-DD
like a boss :-D
to je ale ovšem sebevražedný kekel :) Ten trek má aspoň hlavu a patu, teda aspoň podle mě…