Komponenty - jde to z kopce nebo ne?

13 nepřečtených
  • Arteo

    Rád bych se zeptal znalých (těch,co jezdí mnoho let a opotřebovali už nějaký ten díl…) jak se to má v cyklodílech hlavně Shimano (a Sram) Sám jezdím na kole zase po 10ti letech a za tu kratičkou dobu co mám Deore jsem si všiml,že trend vývoje jde směrem k "stanu se lehčí a lehčí,až budu nejlehčí na celém světě) Měnil jsem přehazku za XT shadow 08 a když jsem to tak porovnával,tak dát té Deore místo kovového vodítka také AL,tak v tom kromě Designu (pominu li menší vystupování z obrysu rámu) nebude až zase takový velký rozdíl.Ale uchycení bowdenu se změnilo,nemusí tam už být taková ta dlouhá smyčka,což se mi celkem líbí.Ale jak je to s životností?Všude kolem sebe ať se jedná o spotřební zboží-bílou či hnědou techniku,nářa­dí,automobilis­mus… zaznamenávám vzestup designu a pokles kvality a životnosti.Výrobci už si bohužel spočítali,že pokud vyrobí výrobek který vydrží několik desítek let a tímto výrobkem nasytí trh,za několik let nebudou mít žádné zákazníky,protože všichni se stanou spokojenými uživateli a fabriku mohou zavřít.Je proto pro ně lepší dělat výrobky s trochu nižší cenou co vydrží třeba 5–6 let a pak se vyhodí a zákazník zase přijde koupit nový a výroba běží dál…

    1)Lze tento trend vysledovat i v cyklo-komponentech nebo je tomu naopak-za méně peněz více muziky díky pokročilejším technologiím a levnější výrobě?

    2)Je opravdu takový rozdíl ceny mezi např. Deore a XTR opodstatněný?Je tomu úměrná životnost nebo to je všechno zaplacené za to gramhoničství nebo je tam nedej Bože ještě nižší životnost,protože se zeslabí kde co,jen aby to vážilo co nejméně?

    0 0
    • Arteo  

      Neříkejte,že měníte pouze celá kola? :-))))

      0 0
    • Nimrod  

      ok, tak teda jde to zkopečka… čim novější komponent, tim míň vydrží… a těch 5 – 6 let co uvádíš je už takovej vrchol v životnosti, to už vydrží málo co bez problémů. ale samozdřejmě jsou i vyjímky, ale ty bohůžel potvrzujou pravidlo

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Je to pravda. Komponenty kdysi vydržely mnohem víc, než dnes. Byly těžké, masivní, ocelové, ale vydržely. Dnes se hraje na design a váhu.

      Ad. 1:Rozdíl oproti dřívějšku není podle mě v poklesu kvality zpracování, ale v použitých materiálech (musíte uznat, že ten hliník je prostě strašně měkký kov). To, že klesá cena za komponenty je taky pravda, tovární linky jsou zkrátka už na všechno.

      Ad.2:Rozdíl mezi deore a XTR nemůžu ze své zkušenosti po­soudit, ale zdá se mi, že u XTR se opravdu platí hlavně za design a váhu, funkčnost je skoro stejná jako u deore. O nějaké výdrži bych taky pochyboval.. Třeba mnohokrát zmiňovaná účinnost hydraulik XT a XTR (která je menší než u XT, ale XTR samozřejmě kvůli marketingu stojí mnohem více)

      0 0
      • roud  

        nesouhlasim s tim že funkce u deore a XTR je skoro stejna (viz nemam co dodat…)

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jak bys teda popsal rozdíl? Já bych řekl, že když se obojí správně nastaví, tak to řadí stejně. Nebo ne?

          0 0
          • kubad  

            rozdíl je asi takový že stylem řazení která si zvyklý na Deore přeřadíš na XTR o 3 převody :-)

             
            0 0
            • roud  

              tys to vystih dokonale je tam velkej rozdíl v kroku páky při řazení čím vyší sada tím kratší chod páky…

              0 0
              • kubad  

                jj

                rozdíl je v ovladacích silách, délce chodu, vzdálenosti poloh jemnosti a citlivosti.

                přesnosti a kvalitě součástek, ale ve finále řadí i to dobře seřízené Deore

                0 0
    • scret  

       takova je uz doba, vyrobci odlehcujou, komponenty vydzej min (u Shimana je to zrejmy obvzlast) je to vsechno proste spotrebak, vyrobci chtej cimdalvic prodavat a tezko by nekdo koupil po roce treba saltr zas kdyz by mu drzel vic jak 5 let… proste konzum…

      0 0
    • mosquito  

      mozna srovnam nesrovnatelne ale co me neskutecne pije krev je prevodnik Truvativ .. za nejakych 5.000km sem ho jednou paradne ohnul v rychlosti cca 20kmh o sutr velikosti tenisovyho micku a aspon 10× mi mnohem mensi kamen „rozklepl“ zub takze sebou vozim pilnik pac bych kolikrat nedojel ani domu .. kdyz sem prodaval stare kolo s STX po 30tis km tak prevodnik byl proste ojety rezetem – a tech par gramu bych klidne uvezl kdyby kvalita byla zachovana

      0 0
    • brundle  

      Souhlasím plně s příspěvkem, jezdil jsem před patnácti lety na prvním horalovi  a bez výměny konusů, šaltrů, a běžných mech.dílů jsem s tím najezdil asi 20000,–km. Je to označené jako Shimano Altus A20. Loni jsem koupil nové kolo (viz profil) v deorečku a po 3000,–km budu měnit prostřední tác, řetěz už je nový a šaltry vyběhaný tak do konce sezony. Po několika dotazech u známých co mají prodejny je to obchodní záležitost a kolo na víc jak pět let dneska koupíte těžko. Já jsem si myslel, že to nové budu mít ve svých 35-ti letech do důchodu, ale počítá po třech sezonách s něčím jiným.  Je to podle mně jako podle spotřebitele špatně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.