Zdravím,
má podzimní počasí vliv na kondici? Poslední dobou jsem nějak zpomalil na kole, aniž bych chtěl. Jsem sice navlečený víc(2 funkční vrstvy) , ale kolem 10 – 15% jsem pomalejší než v létě. Což se mi zdá hodně.
Díky za odpověď.
Zdravím,
má podzimní počasí vliv na kondici? Poslední dobou jsem nějak zpomalil na kole, aniž bych chtěl. Jsem sice navlečený víc(2 funkční vrstvy) , ale kolem 10 – 15% jsem pomalejší než v létě. Což se mi zdá hodně.
Díky za odpověď.
Máš kovida…
Tak víc fouká, může být tělo trochu unavené že sezóny. Já na sobě nic nerozporuju, ale neberu to moc vědecký jednou se jede líp jednou hůř
Já jsem v chladném počasí poloviční.
15 celsiú je ale ještě pohoda.Až když to padne k 5 stupňům a níž,to je pak bída a zmar.
Taky te muze omezovat vice vrstev obleceni, obzvlast u nohou, kdy je mensi pruznost, musis vyvyjet vetsi namahu. Dale vitr, chlad apod.
Taky mě to napadlo. Když vezmu zateplené kalhoty, tak je to bída.
Telo potrebuje i spocnout.
+1,hlava si taky říká “konec sezóny”:)
hůř se dejchá bo studenej vzduch, když se do toho trochu opřeš tak seš hned zpocenej jak kráva bo oblečení, prostě jede se hůř, no
Mě to kupodivu taky jezdí nějak líp :-D. Mám nově 2–3 týdny wattmetr, tak mě nenechá se flákat. A hlavně celý říjen už nechodím do práce, takže kolo, odpočinek :-). To bych řekl, že je nejvíce znát.
+1 odpočinek,alfa a omega úspěchu.
Unavenost=příznak covidu :-)
Dělám si srandu ale to samé mám teď na podzim taky a netuším čím by to mohlo být a už mi to taky vrtalo hlavou .
Jak píšeš, vrtalo mi to hlavou tak sem se pozeptal. Możná I věkem.
U mě to asi věkem nebude ;-)
Nikdy není dost brzo být starý, někdo musí vyvážit nás věčně mladé :-)
:-))
Po pár závodech přes léto a začátek podzimu jsem dal tak dva týdny volnější a teď zase začínám jezdit víc (co kdyby ještě v prosinci nějaký kros byl) a cítím se silnější než předtím (I to vidím teda na tepech a Wattech). Ale taky mám raději letní počasí. Řekl bych že budeš spíš unavený.
Je to normalni. Hadry, zima, psychika ;)
Zima je vůbec kategorie sama pro sebe
V lednu kolikrát na kole i začnu usínat.Prostě točím automaticky nohama a padají mi oči:-)
Teď ale je příjemné počasí
Ja to vyresil trenazerem. Od ty doby to neresim :D
Jako že spíš na trenažéru?
V zimě je dvojí počasí, když je teplo, což může být 10st, nebo i 5st nad nulou, případně zimní počasí, ale teplota v rozsahu 2–5 st., což na leden je nadprůměr a klidně tak bývá večer v listopadu nebo i v březnu. Pak tu opravu zimní počasí, kdy je kolem nuly, tj. pod 2 st plus nebo i pod nulou. V třech zimních měsících není málo těch dnů, kdy je třeba plus 5 a víc. Ale je hezké si zajezdit i za slabého mrazu, je to věc zvyku, do minus 3st to nějak zvládám na dobu přes 2hodiny.
V zimě ta rychlost je o něco menší, ale ne nutně zas o tolik. Pokud je sucho, tak pokles rychlosti nemusí být tak velký, spíše je daný tím, že celkově jezdím méně.
Mě přijde největší „zima“ když je asi 0–5°C, to bývá většinou vlhký vzduch což dělá hrozně moc.
Naopak pod nulou jak je vzduch mrazem vysušený tak se zdá i tepleji. A hodně záleží i na větru a slunci. Ideál je slunečný bezvětrný den lehce pod nulou, to se člověk cítí jako kdyby bylo 10 nad.
Nejhorší je mlha. To je jako jezdit “pod vodou”
U mě hraje větší roli podzimní počasí, než teplota. V pátek bylo sluníčko, vyrazil jsem na kolo a letělo jako dlouho ne. Včera jsem vyjel hned ráno, nebylo ani chladněji, ale bylo zataženo, šero, místy mlha a nejelo to, trápil jsem se a po 15 km jsem to otočil zpátky.
U mě se počasí projevuje se zpožděním.
Dokud je hezky, a dá se očekávat pokračující pěkné počasí, vyjížďky jezdím tak nějak vyrovnaně, v podstatě se vejdu do „tréninkového plánu“. Takže kilometry stoupají, do toho když je třeba odpočinek.
Jakmile začne být mizerné počasí, sice do práce dojíždím pořád stejně, ale pak za pěkných víkendů si po sobě dám nálož jak v sobotu, tak i v neděli („už takhle pěkně a teplo může být naposled“). A ono se to takhle pěkně nasčítá, pokud takové „poslední pěkné“ víkendy jsou dva nebo tři za sebou. Taky už mi regenerace nefunguje tak, jak kdysi :)
Podzim je ok na ježdění, jaro je zrádnější, když se vyjede tak jasně že chvilku zima, chvilku horko, dávat a sundávat vestu co pět, deset min je blbost, po hodině jízdy se tělo adaptuje a už je dobře, „forma“ přijde a zase odejde, je to furt dokola.
Jaro má jediný problém. Bolí zpočátku prdel. Zbytek je v pohodě. :-)
To řeším trenažérem, od listopadu do března 80–100 hodin trenažér a jaro co se ****** týká je v pohodě :-)
Tak trenažér je dobrý v tom smyslu, že pak na jaře člověk dá bez problémů slušný výkon celkem hned, pokud v zimě pilně šlapal. Ale zábava šlapat na trenažéru není. Snažím se co nejvíc jezdit venku a trenažér jako doplněk, např. místo krátké jízdy už později večer, nebo aby nebyla tréninková prodleva, když venku prší a nechce se do deště.
hodinka na Zwiftu nebo Rouvy je v zimě pro dost lidí větší zábava než jet na hodinku kolem komína na tisíckrát jeté trasy v marastu a kose.
Já v zimě jezdím rád, samozřejmě, nemusím do břečky, i když bude na nulou, ale je-li sucho a slabý mráz, tak mi to tolik nevadí. Na trenažéru se přehřívám, což mi vadí víc než ta zima venku. Ale trenažéry mám dva, určitě je dobré ho mít a mít možnost ho využít, když třeba prší, nebo jen na krátkou jízdu – těch variant využití je celá řada. Taky jsem na něm vydržel dvě hodiny, ale bylo to docela utrpení.
Jak rikas. Osobne ani nepotrebuju zwift nebo rouvy. Jezdeni venku stiham pres tejden jen k veceru. V zime je brzo tma, jezdeni kolem komina mam vcelku o nicem, nebavi me to nez se zahreju, pak chvili jo a s blizicim se vecerem zase teplota klesa a uz me to zase nebavi. Kolo mam v byte, coz znamena ho vzdycky umejt a ani prani hadru neni moje nejoblibenejsi cinnost.. navic s celou pripravou, oblikanim a slikanim zabiju pomalu dvakrat tolik casu nez zabere samotna jizda a na to nemam ani cas. Takze ja uz sem letos dojezdil :)
Dobrý je hecnout to a dojíždět do práce co nejčastěji. Pokud to je aspoň trochu reálný samozřejmě. To pak jsou 2 jízdy denně třeba 2–4× týdně a to se počítá. Navíc to má i svoje kouzla. Ráno v mrazu za vycházejícího slunce, nebo pod rouškou tmy za sněžení…
Akorát to chce fakt spolehlivý kolo, odolnější pláště a pořádný světla ideálně se zálohou.
Na podzim nebo i v zimě jezdím rád. Podzim, tak to si člověk buduje kondici na příští jaro a celý další rok. Současně není nutné tolik sledovat rychlost, spíš co nejvíc najezdit, dokud se dá. V zimě beru, že co jezdím, tak je tak trochu navíc. A neřeším, jestli to jedu pomaleji kvůli horšímu počasí, např. silný vítr ap.
Jaro je v něčem horší, v zimě nebo na podzim, když se vyjedu už za tmy, tak je venku teplota, která tolik neklesá. Na jaře se vyrazí za sluníčka, to pak zapadne a výrazně se ochladí. Při vyšší teplotě nebo na silnějším slunci je člověku teplo, takže oblečen méně. V zimě to nehrozí, to jedu nabalený už třeba odpoledne, večer nějaké ochlazení se pak lépe zvládne, pokles teploty nebývá zas takový.
Teď už jsem vyléčenej, v mladičcké nerozvážnosti mně zjara bouchly saze v kopci a pak jsem se nemohl na kolo tři dny podívat.