• Paul5515

    Zdravim, rozhoduji se mezi naboji DT swiss 370

    http://www.bikez.cz/…iss-370-disc

    a nebo Shimano XTR naboji za skvelou cenu:

    http://cgi.ebay.com/…2.m153.l1262

     

    Cenove uz v tom neni velky rozdil jen by mne zajimalo co lepe pojede loziska nebo konusy?

    0 0
    • sonyx  

      Jsem zatím laik..Co je to na té levé straně s těmi zoubkama?

      http://www.bikez.cz/…/DT370RD.jpg

       
      0 0
      • jIrI___  

        CenterLock na uchycení kotouče. „Nástupce“ 6-ti děru. Tenhle systém uchycení používá u kotoučů co vím jen Shimano.

        0 0
        • Blade  

          Já bych neřekl nástupce, spíš pěkně trapná alternativa. Trapná proto, že kotouč není na nábě pevnej, ale lehce se protáčí :-/

          0 0
          • jIrI___  

            Proto ty uvozovky ;-). A že nesedí pevně jsem vůbec nevěděl. Jsem myslel, že to je přesný 6-ti děr s rychlejším upnutím :-)

            0 0
            • Blade  

              Tak těch uvozovek sem si ani nevšiml:) No nesedí. Když zabrzdím, kotouč je pevně sevřen mezi destičkami, tak dokážu s kolem bez sebemenšího násilí pootočit. Cca 0,5cm vpřed, 0,5cm vzad. Docela dost mi to vadí. Blbě se pak určuje vůle v hlavku, nebo ve vidlici a o tom, že se to časem může vyžvejkat úplně, raděj ani nepřemýšlím. A že je to rychlejší, tak to tak jenom vypadá:) třeba když potřebuju vyčistit levej konus, tak musím kotouč sundat, to se 6-děrama potřeba nebylo(zase ale 6-děrový náby maj většinou klasický ložiska, takže údržba konusů odpadá..)

              0 0
              • přišlapávač  

                asi vadnej kus náboje nebo kroužku :-)

                0 0
              • jipík  

                to se stává u Shitmanáckých kotoučů nížší třídy a dochází k uvolňování nýtků které drží kotouč na unašeči stačí to trochu přiťuknout ale za chvílku se stejně zase povolý :-)

                0 0
                • Blade  

                  Ale mně se neuvolňují tyhle nýty. Protáčí se mi přímo unašeč na nábě. (oboje LX)

                  0 0
                  • jipík  

                    Hm to slyším poprvé a musel bych to vidět, že by to na tom tisícihranu mělo akový vakl.

                    0 0
                • JSt  

                  nizsi trida je xtr? ;-)

                  0 0
                  • jipík  

                    viz: Blade. Ale mně se neuvolňují tyhle nýty. Protáčí se mi přímo unašeč na nábě. (oboje LX) 

                     

                    nikde nevidím xtr.

                    0 0
          • apache6000  

            mel jsem Xt naboje a nemuzu si na ne stezovat.jestli ses koukal na funkci centerlock tak je technicky nemozne,ze se to protaci.

            0 0
            • Vilém  

              Protacet ne,ale vule tam byt muze. Jinak zlatejch 6der.

              0 0
              • apache6000  

                Promin ,nedokazu si to dost dobre predstavt,ale tvoje kolo jsem nevydel takze tezko rict

                0 0
                • Vilém  

                  Vsak ja ani centrlock nemam. Ale z principu tam nejaka vule muze casem vzniknout. Proto jsem psal zlatejch 6 der, s kteryma od ruznych vyrobcu nemam sebemensi problem.

                  0 0
            • StevensSFC  

              Je to blbost aby se to protočilo i stechnického zvhledu.Mam XT náby a XTR kotouče a zhledem k proklouznití nemam problém.A jak žíkám je to blbost aby to proklouzlo!!!!!!!!

              0 0
              • Blade  

                OKI, blbě sem se vyjádřil. Je tam vůle. Jak jsem psal výše: „Když zabrzdím, kotouč je pevně sevřen mezi destičkami, tak dokážu s kolem bez sebemenšího násilí pootočit. Cca 0,5cm vpřed, 0,5cm vzad.“

                0 0
          • vena kolista  

            To je myslim omyl vždyt je to tam na tisícihranu

            0 0
        • přišlapávač  

          kotouče dělá jen shimano snad a kola už dělá více výrobců- Shimano, Mavic, Fulcrum, DT

          0 0
    • Martin  

      zcela jednoznačně ložiska. konusy se musí čas od času seštelovat, průmysly stačí jenom rozebrat a vyčistit…

      0 0
    • Hnoj  

      Váhově bude lepší určitě to XTR, zpracování bude u obou jmenovaných případů na vysoké úrovni.

      Já osobně bych si asi přilatil za DT340, DT370 jsou dobré náboje, které vydrží, ale tu hmotnost bych asi nepřenesl přes srdce…

      0 0
      • Paul5515  

        Takze loziska taky jsem se k tomu vice priklonil ale potreboval jsem aby to nekdo potvrdil:)

        No s tou vahou- ano XTR urcite lehci o vice nez 100 gramu — Mne to tak moc nevadi jsem prece jenom cykloturista :)

        0 0
        • Hnoj  

          Pokud váhu neřešíš, jsou 370 naprosto jasná volba.

          Teď jsem na nich plet kola pro bráchu a myslím, že jsem mu táím vytvořil kola na věky (vzhledem k tomu, kolik najezdí…).

          0 0
      • Dave.6  

        Zdravim, ja byl vzdy zastance prumyslu (i kdyz urciti tvrdili ze jedine konusy) ted jsou prave na ceste naboje 370tky, vyplet super comp a rafky 4.2D

         

        Jen me nejako nejde do hlavy to tvoje ze bys neprenesl pres srdce hmotnost. Koukal jsem a  predni nabe je rozdil jednoho gramu a v zadni je to 38 g. To jako chces rict ze pokud bych chtel stejne slozeni kol a jen vymenil naby tak by se me vyplatil 40gramovej rozdil za 3600?

         

        Vahy a ceny jsem bral dle netbiku.

        0 0
        • Hnoj  

          Dobrá, můžeme o tom polemizovat, od toho jsou tu oficální tránky:

          Dt swiss 370 přední: CL 156g, IS 195g

          Dt swiss 370 zadní: CL373g, IS 410g

          Shimano HB-M975 CL 145g

          Shimano FH-M975 CL 270g

          Pokud budeme srovnávat náboje (370 a XTR) v provedení CL, což se mi zdá adekvátní, bude rozdíl na obou nábách 114g.

          pro úplnonost:

          DT swiss 340 přední: CL 150g

          DT swiss 340 zadní: CL 335g

          To je v porovnání s náboji DT 370 úspora 80g, což je, jak uznávám za 3600Kč skutečně drahé, musím však podotknout, že za zvuk volnoběhu nábojů 340 (nebo 240, atd) jsem ochoten si připlatit, protože to za to stojí :-)

          0 0
          • Dave.6  

            Dekuji za oficialni vahy nechtelo se me to hledat na a netbike byl zrovna po ruce :)

            Premyslel jsem o tech 340 ale ted jsem nemel tolik penez takze jsemr adsi uz zvolil ty 370tky jelikoz by to nemusely byt spatne naboje. Jeste jsem uvazoval o A2Z ale dle nazoru zde na foru jsem na ne zmenil nazor :)

            A jak pises ten zvuk bude asi tim rohatkovym systemem ze? 340tky ho maji stejnej jak 240tky jen 240tky navic odlehcenej, pokud to teda tak je? 370tky maj klasickej zapadkovej system (cili nemaj rohatkovej) a zvuk by mel byt myslim normalni.

            Sakra ja nidyk vlastne 340tky nebo 240tky neslysel :) Doufam ze to neni nic tak uzasneho abych to musel mit :)

            0 0
            • Hnoj  

              O zvuku o 240 ti můžu povědet z vlastná zkušenosti, jedny totiž mám a dá se říct, že jsem je vyladil podle not, takovej rchot jsem u žádných jiných neslyšel (je pravda, že když se točej, není toho kolem moc slyšet :-D ) Ten kdo má rád hlasitý ořechy, se zamiluje na první poslech :-)

              370ky mají klasitské západky.

              0 0
              • Pavel100  

                v ruce jsem držel Hope náby na véčka a to byl asi tak 5× silnější rachot než u 240s :-)

                0 0
                • Hnoj  

                  Nehci se chlubit, ale ty moje jsou fakt rozeřvaný a co jsem na Malevilu jel kus s maníkem, co měl Hope, tak ty moje ho přehlušily úplně v pohodě…

                  0 0
                  • Pavel100  

                    ty Hope byly nové nejeté, kamarád mi říkal že když se zajedou že se utiší ale nemám možnost ověřit to. Tak si tam dej vazelínu s řídkým olejem a budeš to mět tiché :-)

                    0 0
    • náčelník  

      Já volím kónusy. Při správném seřízení a údržbě (není to nic těžkého) vydrží neskutečně dlouho. Mám výborné zkušenosti s XT. XTR budou určitě ještě o něco lepší.

      Náboje na průmyslech ale nezatracuji – s nimi nemám zkušenosti vůbec žádné. 

      0 0
      • Pavel100  

        Přesně tak, kónusy nejsou tak špatné jak se tady kolikrát píše:-) Cenově bych to volil řadu 370, XTR jsem měl možnost porovnat náby nové a starší provedení a na novém modelu se zdá hladší běh, 340 jsou zesílené 240s a to se dává buď na zadní kolo u pevného rámu nebo pokud jezdíš někde dost tvrdě či máš velkou váhu. Když se mrknu na DT 1750 kola tak ráfky sice 5.1disc ale náboje tam jsou 240s 20mm osa a zadní 10mm takže taky něco vydrží.

        0 0
    • marapara  

      Jednoznačně ložiska. Pokud chceš jezdit a ne se jen hrabat v nábojích není jiná volba.

      0 0
      • náčelník  

        Tohle není pravda.

        0 0
        • marapara  

          Tohle je realita. Pokud jsem měl konusy, tak jse s nábama měl jen problémy. Problémy ustoupily s nástupem ložiskových nábojů.

          0 0
          • náčelník  

            Pokud si neměl nějaké obzvlášť nekvalitní náboje, tak problémy mohly být zapříčiněny jedině špatným seřízením. A to je potom, při vší úctě, rukama. Za to kónusy nemohou.  

            0 0
            • StevensSFC  

              Já tomu taky neveřím.Měl jsem konusi a mam a není problém.Dřív deore tedka XT a v pohodě.

              0 0
            • marapara  

              Měl jsem LX 98 apak STX RC, což myslím vyloženě nekvalitní náby nebyly. To je prostě má zkušenost, konusy a shimano náby už nikdy více.

              0 0
              • Hnoj  

                Nj, ale je třeba si uvědmit, že v roce 98 Shimano vyrábělo kvalitní výrobky a sada XT nebyla dostupná všem, jako nyní. Kdo měl tehdy XT, měl v podstatě absolutní špičku (až na pár vyvolených s XTR ..) .

                Myslím, že xt 98 a 08 nejde vůbec srovnávat, co se týče kvality matriálů, ani kvality zpracování.

                0 0
                • Hnoj  

                  Pardon, píšeš, žes měl LX. Ale i to byla tehdy docela kvalita…

                  0 0
              • Kedarr  

                přesně já jezdil stx Rc což nebyl asi šmejd a věčně problém..pak jsem jezdil SRam 9,0SL a bez problému…ted mám SLR a a bez problému…

                0 0
          • Volf  

            problém kónusů spočívají jen a výhradně v rukou majitele.....

            0 0
    • jonti  

      Ak ti vadi kazdych 5000km nastavit konusy alebo ich hodit do servisu, a radsej kazdych 10000km vymenis loziska, tak ber loziska.

      Podla mna su XTR urcite lepsie nez 370, 370 by som zrovnaval s XT.

      0 0
    • nooski  

      Konusy a Shimano už nikdy. Nemám nervy se štvát se štelováním, abych pak zjistil, že z výroby mají konusy vydřené dráhy. Průmysly jsou průmysly. Mají vakl, šup do prodejny ložisek a hurá zase se točí bez problémů na několik let. Všechno, co je na volné kuličky se posere dřív. Staré středy, hlavová složení i náboje. Kde jsou průmysly, tak vše šlape bez problémů a bez nároků na údržbu. Jak jsem zastánce klasických řešení, tak konusy už NIKDY!

      0 0
      • JSt  

        musis to umet seridit. na konusovych shimanech mam pres 30k km. vsecko vpohode a vsecko puvodni. krome vazeliny teda ;-). nicmene ted jsem poridil dvoje kola na 370 O:-).

        0 0
      • pepek  

        Tož já mám taky 30000+ na konusech, hlavový přečkalo 4 rámy (taky 30000+), střed vydržel vždycky tak 3 roky (15000), což asi nemohou říct všichni soudruzi s novými středy :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Pavel100  

        člověče, já ti nevím …průmyslová ložiska na klikách s integrovanou osou vydrží většinou tak 3 až 5 tisíc km, některá teda i déle ale když ty kliky roztočím bez řetězu, tak dají max. 2 otáčky a zastaví se. Když to bylo na 4hran osách, tak se ty kliky točí vesele dál že by větší odpor při otáčení…ano nové provedení je celkově tužší ale životností se to vůbec nikam neposunulo.

        0 0
      • StevensSFC  

        Záleží kolik najezdíš za rok :-)

        0 0
    • kubad  

      sice osobně konusy moc nemusí – namám rád to seřizování, ale úpokud se o ně staráš tak šlapou parádně a vydrží.

      z variant XTR nebo DT370 bych já bral XTR

       
      0 0
    • mastihuba  

      lidi kolik toho najezdíte na průmyslech? Jezdím je cca 2 sezony a co sezona to cca 5000km a nový ložiska do přední náby. V tomto ohledu jsou na tom konusy trochu líp. :)

      0 0
      • pepek  

        Přesně taky tak: vzadu „shit“ deore nába-drží 6. rok, vepředu průmysly – 3. sada

        0 0
        • JSt  

          jestli to ono nebude tim, ze mate oba spesliky a vepredu nejakou tu jejich nabu ;-).

          0 0
          • pepek  

            Nee, nemyslím. S průmyslama tam budou vždy menší kuličky-malá kulička-malá životnost

            0 0
            • miki  

              náby DTswiss240 a 6 let nevím co je to problém s ložisky.Na závodech i v lese jezdím brody a bez údržby a bez problému.

              0 0
              • Hnoj  

                Naprosto stejná zkušenost, zatím tedy jen 5 let.

                0 0
          • mastihuba  

            spešlácká nába leží v šuplíku s nevyměněným ložiskem, všema opěvovanej author má vakl po roce, a slavný ringlé mi způsobyly pěkný puchýře na patách po vynucené noční procházce.  Prostě zatim to tak vypadá že další kola budou na konusech :)

            0 0
    • crowe  

      konusy sem se naučil seřizovat asi tak v 10ti letech.Jezdim na nich do dnes a nevidím v tom problém.Dvakrát za rok(jaro,podzim) udělám servis a přemažu(hustěj­ší,řidší vazelína).CHce to jen správný klíče a trochu zručnosti.A propo náby jsem nikdy neměnil kvůli ložiskům.

      0 0
      • Mamut  

        Dvakrát za rok(jaro,podzim) udělám servis a přemažu(hustěj­ší,řidší vazelína).CHce to jen správný klíče a…

        To je presne to, preco ludia nechcu konusy. Nie ze by som to nevedel nastavit, ale nebudem sa v tom rypat 2× rocne. Mam predny naboj Sachs na loziskach jazdeny od 1999 a nikdy som na neho nemusel sahnut (cca 23000km), ziadne kluce vazelina ani nutnost mat zrucnost. Napriek tomu sa stavim, ze jeho valivy odpor je mensi nez lubovolny konusovy naboj, ktory mi ukazes.

        0 0
        • pepek  

          Pokud jezdíš v zimě, (tedy v zimě myslím jako že je fakt zima: –8–10st), tak minimálně zadní by se měl před zimou rozdělat quli ořechu. Tak to pak vezmeš z jedné vody načisto.

          0 0
      • StevensSFC  

        Přesně bude to v té zručnosti taky nemam problém.

        0 0
    • Bafoon  

      konusy jsem měl na 6let starém krosu-bez udržby cca15tis km, na nové kolo jsem koupil LX po 700km se zadrhl přední náboj-zjistil jsem to až při přeplétání na CL, nadal jsem si to idiotů a další LX na CL jsem seřídil tiptop po 500km hučí zadní náboj

      ložiska – na 29" jsem koupil DT 370 CL kromě cvrkotu na kterým ujíždím jsou po 500km nádherně tiché, přesné

      v podstatě mě to bylo jedno jestli ložiska nebo konusy ale měl jsem dvoje LX a oboje v čudu což se blíží ceně ložisek 370 – tedy pro mě tak :-)

      0 0
    • Wojtek  

      mám dotaz a nechce se mi zakládat nové vlákno,tak to napíšu sem: dnes přo švihu mi začalo bouchat(praskat)v před­ní nábě,tak sem to rozdělal,a zjistil,že kuličky sou místy vydřené ,a konusy sou jen asi na dvou místech vydřené v délce asi 1.5mm

      mám koupit kuličky a konusy? nebo stačí jen kuličky?

      0 0
      • Vilém  

        Oboje

        0 0
        • Wojtek  

          tak to bude drahé :-(

          myslím že koupím aji přední DT,to už je podruhe asi za 3/4 roku kupuju konusy

          0 0
          • pepek  

            Šak vedle píšeš, že si je servisuješ sám, ne? Tak jestli třeba neděláš nějakou chybku.

            0 0
            • Wojtek  

              no jo ale jakou,aji když sem rozebíral oboje(zadní bylo ještě šimano) asi po 2 rokách,tak zadní uplně ok(všechno) a přední uplně vydřenej

              0 0
            • kubad  

              :-)

              0 0
            • Vilém  

              To bude asi ten problem:)

              0 0
          • kubad  

            bohužel, todle bude asi drahé na opravu, nová nába, nebo celé kolo bude asi levnější řešení

            0 0
      • kyl  

        Mrkni taky na dráhy kuliček v nábě,když je to vydřený i tam tak přeplést na nové.

        0 0
        • Wojtek  

          díval sem,a nejsou vydřené,řekl bych,jen oježděné

          0 0
          • kyl  

            Tak pak dej nové kuličky i konusy a poznáš jestli to ještě něco vydrží.

            0 0
            • kyl  

              Pokud budeš měnit náby mám dobré skušenosti s Grimecama na průmyslech,víc jak 15 tis.km a stále 100% stav.

              0 0
          • jipík  

            Aby ty misky a kuličky nevypadaly nějak takhle :-)

            0 0
    • Kedarr  

      Doporučuji určitě DT swiss…budeš mít klid…shimano náboje nejhorší díl..právě náboje..nevim proč se furt drží konusů…akorát věčný hrabání v nábojích, podivný zvuky.....pak byl z toho člověk akorát nervozní…ale to byl jen můj pocit..a moje subjektivní rada..

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty konusy samotné problém rozhodně nejsou. Je tu spousta lidí, co jim konusy vydržely 20tis. a více kilometrů bez problémů a to bez nějakého neustálého hrabání se v nich. Podle mě je to vždy rukama (tedy samozřejmě až na vyjímky, kdy má někdo vadný náboj).

        Konusový XT náboj 98 drží můj rekord ve výdrži, najeto cca 25tis. km, žádné časté hrabání, pouze na začátku dobře seřízený + pak někdy jednou za rok, někdy jednou za dva roky rozebrání, vyčištění, namazání. Ten náboj po těch 25tis. prodán s komplet kolem za pár kaček kamarádovi a ten náboj jezdí ještě stále a teď bude mít už určitě přes 30tis.

        Další XT náboj a to 04 tu na jednom kole máme ještě teď a opět pouze počáteční seřízení a na ten jsem od té doby dokonce ani nesáhnul a má takových 6tis. km.

        Osobně se v konusech také hrabu nerad, i když je seřídit umím. Chvilku mi to ale vždy trvá (tedy precizní akorát dotažení trefím vždy až na x-tý pokus). Takže kromě toho jednoha kola také na všech ostatních už přechod od konusů pryč, ale rozhodně to není proto, že by nevydržely. Naopak bych řekl, že při dobrém seřízení vydrží více než ložiska v konkurenčních nábách.

        0 0
        • pepek  

          LX parallax asi 1994: 30000+ a furt jede (asi dobrý ročník :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak to tak o konusech čtu (a nejen tohle vlákno), tak spíš dobré ruce :-)

            I když já moc šikovný nejsem a problém s konusy jak píšu taky nemám (tedy až na to, že když to šteluju, tak mi to vždy trvá), tak mi to přijde divný.

            0 0
            • Blade  

              Konus + šikovný ruce = spokojenost a dlouhá výdrž

              Konus + gramlavý ruce = nadávání na konusy

              Průmysl + šikovný/gramlavý ruce = spokojenost :)

              Osobně můžu srovnat LX náby(10tis) a Author náby(25tis). LX rozdělávám 3× do roka a vždycky je co čistit, na Authory jsem za celou dobu nešáhl. Tím ale nechci konusy zatracovat, fungují dobře, jenom to (ne)těsnění, v něm je hlavní problém. Na bajka už konusy do budoucna nechci, za ty starosti to nestojí, nevím, jestli vyšší řady jsou na tom s těsněním líp, ale příště se uchýlím k nějaké DT jistotě :) Naproti tomu na silničku, kde nehrozí bláto, brody, bych konusy klidně bral, tam můžou být nesmrtelný :)

              0 0
              • Wojtek  

                mam dotaz,vyměnil sem konusy a ložiska,složil a perfektně seřídíl,a když to kolo stáhnu ve vidlici rychloupínákem,tak de celkem dost ztěžka,co s tím? jsou to konusy nebo prachovky,tohle se mi nikdy nestalo

                0 0
                • Blade  

                  Nechce se mi věřit, že takový znalec a profesionál, jako je Wojtek, by nevěděl, že při dotažení rychloupínáku se dotáhne i konus a tím pádem je při seřizování konusu potřeba nechat malou vůli, která při upnutí kola zmizí.

                  Tím pádem máme jasno, kde udělali soudruzi z NDR chybu a proč musíš kupovat co 3/4 roku nový konusy- prostě to neumíš seřídit. Docela šok, viď, profíku? ;-)

                  0 0
                  • Wojtek  

                    no kluku,tohle se mi stalo poprvé,nikdy se mi to nestalo,že bych rychloupínákem dotáhl konus,dycky se to točilo uplně stejně,jako když sem to roztočil v ruce

                    je tam přece kontra,kterou sem pořádně dotáhl,tak se to přece nemůže ještě dotáhnout víc

                    0 0
                    • Blade  

                      nikdy se mi to nestalo,že bych rychloupínákem dotáhl konus

                      Kluku, nedělej ze sebe ještě vetšího blba(i když to už asi nejde, laťku jsi nasadil fakt vysoko), než jsi. Vyhledej si někde, jak se seřizují konusy a pak mudruj.

                      0 0
                      • Wojtek  

                        tak jako ,nikdy se mi to nestalo,tak nevím,proč se mi to stalo teď

                        0 0
                        • Blade  

                          Asi jsi to vždycky seřizoval blbě a teď se ti to povedlo dobře:D Utažení konusu rychloupínákam prostě nevočůráš ;-)

                          0 0
                          • Wojtek  

                            tak sem skusil větší vůli,a ta je uplně stejá i pod rychloupínákem,tak­že r-u to nebude

                            0 0
                            • Blade  

                              Nevím, co jsi s tou vůlí udělal, ale možná bych zkusil větší vůli :)

                              0 0
                              • Wojtek  

                                no to sem skoušel,a pak aji ve vidlici byla stejná(velká)

                                0 0
                                • Wojtek  

                                  ale nedrhlo to

                                  0 0
                                  • Marccoo  

                                    Vojto běž radši na kolo a neseď furt u PC

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      už sem byl,ted sem přijel

                                      nakonec sem se na to vystal,i když se to skoro neotáčelo,tak sem na tom jel,seřídít to nešlo,tak co

                                      0 0
                                      • Stancek  

                                        ,i když se to skoro neotáčelo,tak sem na tom jel,seřídít to nešlo,tak co

                                        A za pul roku pujdes zase kupovat novy konusy a nadavat ze to nic nevydrzi… Pokud Ti to nejde, popros nejakyho znamyho kdo to umi, nebo skoc do servisu, bude to levnejsi.

                                        0 0
                                        • Blade  

                                          Wojtek je profík a suterén, on vše ví a zná, on si poradí :o)

                                          0 0
                                          • Wojtek  

                                            nedalo mi to spát,tak dneska ráno sem to ještě zkusil seřídit,a ejhle dal sem to,pěkně se otáčí a nemá vůli(pod R-U

                                            0 0
                                • Blade  

                                  TO se nedá, fakt ROFL :D

                                  0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak začni třeba tím, že si vytiskneš tuhle fotku a pověsíš na zeď :-)

                      0 0
                      • Wojtek  

                        já sem tam malo vůli nechal,tak tam mám nechat větší?

                        0 0
                  • Wojtek  

                    prostě nikdy se mi to nestalo,že bych tím dotáhl konus,je to aji podle mě blbost,naschvál sem tam nechal malinkatou vůličku a když to r-u dotáhnu třeba aji jen trochu,tak to skoro nemá setrvačnost

                    0 0
                • Vilém  

                  Tak to jsi asi perfektne neseridil:)

                  0 0
        • kyl  

          Na starým kole mám náboje Sram 5.0 a jsou stále v pohodě,za celejch 13 let sem se do nich nepodíval,žádné seřízení,mazání,nic a jedou bez vůle.

          0 0
          • Kedarr  

            souhlas já jezdil 9,0 SL a bez problému bych je jezdil do ted, kdyby mi to ovšem neukradli komplet s kolem..:/

            0 0
        • Kedarr  

          nevim no já měl STX -RC ročník 97 s pevnou ocelovou vidlí…a docel jsem to nešetřil a v konusech byli vydřený rýhy…no a průmysl. ložiska jsem ještě v životě neměnil ani nemazal…:))

          0 0
          • kyl  

            Když porovnám cenu opravy třeba náboje Shi.525 a Grimeca na prům.tak za cenu jednoho konusu u Shi.mám Grimecu v kupě a ještě mi zbude na pivo a vím že se do něj minimálně dalších 15 tis.km nebudu muset dívat.

            0 0
            • pepek  

              Cena opravy? co to je? To si jako doma účtuješ svoji práci?

              0 0
              • kyl  

                Ty možná máš vše zadara ale já si to musím kupovat.

                0 0
    • StuntJ  

      Ložiska se prostě na osy kol nehodí, už jen z principu. Konusy jsou pro tuto aplikaci lepší. Sám mám bahno DEORE s 1200km a bez seřizování, údržby a stále bez vaklu a drhnutí … A to nejezdím jenom v suchu a po silnici . Kdo trošku rozumí strojařině a fyzice pozná, že ložiska patří na středy, kladky či páky řazení/brzd a ne na kola :o)

      0 0
      • Wojtek  

        no ještě aby se ti po 1200km udělal vakl nebo vydřely konusy,to by bylo

        myslím že ložiska se do náby hodí stejně jako konusy

        0 0
      • Vilém  

        Z hlediska strojariny by v kolech mely byt loziska s kosouhlym stykem. Ale ukaz mi treba motorku, ktera neco takoveho pouziva. Nebo s konusama. Tam jsou sily krapet vetsi, tak proc tam nedaji konusy?

        0 0
        • DaSnail  

          lebo ani trošku nerozumejú strojarine ani fyzike…

          0 0
          • kyl  

            Začíná to tu pomalu vypadat jak ve vláknu Barevné kladky.:-)

            0 0
        • StuntJ  

          Jde o rozložení poměru sil, motorka neváží +/- 13kg jako kolo. Kolo nejezdí 300km/h, prostě jde o zvážení výhodnosti použití daného typu ložisek a přizpůsobit je jeho aplikaci. Navíc srovnávat mororku s kolem, je více než úsměvné :o)

          0 0
          • pepek  

            Úsměvný seš ty. Kdybys té strojařině trochu rozuměl, tak víš, že radiální kul. ložisko pracuje výborně (dokonce lépe) při axiálním zatížení až do 15 %. Čehož na bicyglu asi nedosáhneš.

            0 0
            • StuntJ  

              Ložiska jsou dělaná pro zátěž, která je kolmá k ose, jaká koliv vůle v axiále pošle ložiska rychle do kopru, například ložiska u bubnu pračky, no určitě to mají kluci spočítané a vědí co dělají …

              0 0
          • beranek666  

            až se bude na motorce používat rychloupínák tak tam dají i ty konusy :)

            0 0
            • StuntJ  

              asi tak, je to prostě o tom Shimano vs. SRAM ??? prostě se  budem vždycky prát o to své :o)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.