dobry den chci se zeptat čím by to mohlo byt když slapu na nejtesi převod a v momentě kdy přestanu přijde kopanec do pedálu dela to jen na 3 nejmenší kola jinak ne
dobry den chci se zeptat čím by to mohlo byt když slapu na nejtesi převod a v momentě kdy přestanu přijde kopanec do pedálu dela to jen na 3 nejmenší kola jinak ne
Ojetá kazeta?
To určitě ne kolo jsem kupoval v cera nove po první jízdě vše v pohodě dnes jsem jel podruhé na nem a dělalo to od začátku
Jestli je to nové kolo, tak s ním zpět do obchodu a reklamace.
mne robilo niečo podobne než som zistil že nemám zapnutú brzdu na prehadzovačke,
brzda na přehazovačce to fakt nedělá
Dělá, mám stejnou zkušenost.
To bude ale asi závada někde na hazce, normálně to nedělá.
Na hazce ne, spíš na volnoběžce
Asi ano
Jak se mohlo desitky let jezdit bez nejake brzdy, to mi neni jasne, Vsichni museli byt dokopani jak od kone.
Možná by bylo dobrý si to zkusit.
možná by bylo lepší přemýšlet- přehazka s brzdou se dá vozit se zaplou i vyplou brzdou a kopání to fakt nezpůsobuje
Možná by bylo lepší min fantazírovat a zkusit si to.
možná by bylo lepší zjistit kde máš problém, začal bych u ořechu
Teď jsem se vrátil z vyjížďky, celou jsem ji jel s vypnutou brzdou. A nic nekonalo, pouze to o chlup lépe řadilo.
To není možný, určitě kecáš. :-DDD
Jiří si vymýšlí furt :-D
Přesně, to jsou jasný známky inkoustu pod kůží. :-DDD
to jenom zamaskovalo problém – prahazka fakt ne :D
Problém čeho? Zapomněl jsem si zapnout brzdu, na nejtěžších převodech to kopalo, pokud jsem přestal ve vysoky frekvenci šlapat, když jsem ji zapnul, tak to přestalo.
a opravdu věříš tomu že za to může brzda na přehazovačce?
Ještě je možný, že když jsem měl vypnout brzdu, tak mi do toho kopal trpaslík, kterej, jak jsem ji zapnul, rychle slez.
Nebo byla pila ojetá a namotávala řetěz, více napnutá hazka to dokázala strhnout, povolená ne.
když myslíš pozdravuj trpajzlíka
Bylo to minulej rok, kdy jsem měl kolo nový, nemám s tím po celou dobu žádnej problém, tak dost pochybuju, že by to mělo být nějakou vadou v ořechu. Nepřijde mi naopak nijak překvapivý, že by to ve vysoký rychlosti mohly dělat setrvačný síly kazety.
přehazovačku s brzdou můžeš vozit i nezabržděnou – jak to vysvětlíš?
No můžeš, ale pak to kope :). Vozil jsem to pár dní otevřený, všim jsem si toho, až když jsem jel z táhlýho kopce, kde jsem měl nejtěžší převod a vysokou frekvenci.
to bude ten zabržděný trpajzlik
Treba toci kadenci 160 a dava 999 wattu… :)
Já mam na přehazce brzdu, ale mám ji pořád vyplou, 4000 km ani jedno kopnutí.. Nejsem sice nějaký expert, ale přijde mi, že brzdou to nebude.
Hele, mám přehazovačkou kde brzda není. Jak to vysvetliš?
Jako že ta moje po staru bez brzdy už je zapnutá z fabriky a tobě tam dali páčku navíc aby sis tu přehazovačku zapnul sám.
To je asi pěkná blbost co. Fakt jak píšou ostatní, problém bude jinde a ta brzda to jen maskuje.
Ale prd, nevím, prostě to tak je. Mám kazetu deore 12s, to má skoro 600 g, 9s kazety mívaly ani ne polovinu, proto to třeba dřív nemuselo bejt patrný. Setrvačná síla tam je prostě větší, kope to na nejtěžším převodu, není to nic zásadního, ale člověk si toho všimne.
Ořech mám naprosto ok, pokud by byl přidřenej nebo suchej, všim bych si toho. Délku řetězu i přehazku mám nastavenou podle guidelines.
Mě by jako totálního lajka zajímalo, jakym způsobem se může projevit na popisovaném chování váha prehazovacky?
Píše o kazetě, ale je to blbost. Místo psaní mohl alespoň ten ořech rozdělat…
Aj! Já prvně četl „přehazovačka“. A teď vidím „kazeta“.
No, u té si už nějaký vliv asi dokážu představit.
Jak a kdy se to kopani vubec projevuje?
Tady ještě bude veselo. :-)
Mavic?
Zkontrolovat články na řetězu jestli nejsou zatuhlé
Zkontrolovat volné protáčení ořechu.
Jak jsem psal tak kolo je nove dva dny ho mám první den to nedělalo najeto cca jen 3km dnes jsem vyrazil a uz to dělalo od začátku
Nové dva dny to nevylučuje.
Sundat kolo , rukavice a hezky rukou to zkusit jak se to točí a jak sou na tom články řetězu.
Jinak nové by měl řešit prodejce jako reklamaci.
Rovnou servis, nic nepozná. Také neopravíme družici ;)
S velkou pravdepodobnosti bude problem fakt v orechu, konkretne u praporku. Bud se lepi, nebo vyskocily apod.
Nejspíš přidrhávající volnoběh/ořech – na spodních převodech to asi jen více cejtíš, nebo díky větší „páce“ na posledních převodech na ořech se to více projevuje.
Vyzkoušej, zda se ořech opravdu volně protáčí jedním směrem a v druhém pevně zabírá.
Nejspíš problém ve volnoběžce, tak jak psali i jiní.
Pastorek vs retez. Treba u novyho Sram SX/NX bezna zalezitost, po par km si to sedne.
A nebo orech. Suchej, nebo naopak precpanej vazelinou, nekvalitni vyrobek apod.
Hazkou to fakt neni, brzda nebrzda
jeste kope?? jdu jen tak okolo tak se ptam… abych vedel jak s novym kolem a brzdou na hazce… aby me taky nepokopala… mrcha jedna divoka :-D
jeste kope?? jdu jen tak okolo tak se ptam… abych vedel jak s novym kolem a brzdou na hazce… aby me taky nepokopala… mrcha jedna divoka :-D
No co, nezbyva nez poridit fixie:)
Bacha na zenu, az zjisti, ze mas nove kolo. Zase. :D
.
:-))))
nemusím ma taky
Jsou lidi, co kupujou jen černý kola, aby to žena nepoznala. Stejně tak by mohla fungovat strategie každý kolo co měsíc přestříkat, aby ztratila přehled.
Muj poznatek je, ze to (mimo jiz zde popsane) dela kombinace velke tezke kazety a malo predepnuteho raminka prehazovacky (spatne serizena prehazka nebo dlouhy retez, kdy je prehazka moc sbalena a raminko je malo predepnute).
Docela mě mrzí, že tu je na BF tak málo respektu k ostatním, ostatně je to jasný odraz ČR společnosti. Ale abych nemluvil mimo téma, tak při vypnuté brzdě na XT GS přehazce a 11/42 kazetě mi to dělalo něco podobného. Při ukončení vysoké frekvence šlapání na malé pastorky to tak jako „švihlo“ či jak psal zakladatel vlákna nebo možná i „koplo“. Ono je třeba číst mezi řádky a na amatérský dotaz o „kopání“ do nohou u nového kola je třeba nahlížet nikoliv doslovně.
Osobně bych doporučil chvíli jezdit, jestli si to sedne, mazivo se rozmaže, kolo rozjede a ozubení všeho „zajede“ a pak bych teprve řešil servis. Nové kolo je třeba zaject a ne nadarmo se říká, že okolo 150–200km je nutné nové kolo prohlédnout a doštelovat a doladit. Ono nikdo netuší, jak dlouho to kolo někde stálo ve skladu, či za jakých podmínek a jestli tam někde něco za tu dobu nezatuhlo atd. Ono není třeba naškodu nový namazaný řetěz přemazat, už to tu někdo psal, že může být zatuhlý atd. atd. atd.
Na analýzu „co se děje“ tu podle mého prostě není dost informací a jestli zdejší „na slovo vzatí odborníci“ z toho mála, co se tu psalo o konkrétních informacích, přečetli jasnou příčinu, tak jsou to fakt „na slovo vzatí odborníci“ :-D
Taky mi vypnutá brzda na pehazovačce kope, resp spíš to s větším lítáním řetězu tak trošku drncá do klik, na fullu v hrubým terénu. To není nic neobvyklého. Proto tam ta brzda je.