Zdarec.
Doporučte,prosím, kotouče na 29ku na šest děr, při váze 94 kg. Kolo ladím do Sramu, tak spíš něco v tomto duchu.
Dík :)
Zdarec.
Doporučte,prosím, kotouče na 29ku na šest děr, při váze 94 kg. Kolo ladím do Sramu, tak spíš něco v tomto duchu.
Dík :)
jaky je rozdil mezi kotouci na 26 vs 29??
Na 26 ti stačí menší, protože to hůř jede, přeci. ;)
aha:)
Jestli ladíš kolo do Sramu, tak bych hlavně dal Shimano brzdy. (:
nejdřív si vyber brzdy a k nim následně vhodné kotouče
Kámoš si dělá legraci, když tvrdí „lepší nejlevnější brzdy Shimano, než nejlepší Avid“ :) A když si to ladíš, tak se nemusš držet jako sériový výrobce osazení Sram ;)
A kdo ví jaký máš rozpočet, i Force za pár korun dokážou splnit účel, když už nezbývají peníze. Někdo řeší gramy, jiný vzhled a někdo dokonce i materiály destiček, co bude používat.
Ten materiál destiček je ovšem dost zásadní věc.
No a právě, když si nakonec vybere to nejlepší za rozumný peníz od Sramu v brzdách co je, a tedy Shimano Deore/SLX :) a bude jezdit standardní desky co se tam dávají, tak si může vybrat kotouč dle vzhledu ne? :)
No a pokud už bude řešit materiál destiček, tak je jasné, že přesně ví co chce a vybere si i kotouč jaký přesně chce.
No a jak psal scret, hlavně bacha na kotouče určené pro 26 palců :D stejně jako řetězy, už se přestávají pomalu dělat ;)
Brzdy sram neber, nasereš si do bot.
Ber shimana. S deore chybu neuděláš, slx lepší xt ještě lepší.
Pokud nejezdíš žádný brutal. 160, 160 budou stačit.Kotouče bych bral xt, ty mám vyzkoušené s podobnou vahou. Ale třeba budou stačit i jiné.
V čem jsou XT lepší než SLX, kromě nápisu?
Jsou malinko lehčí a nemaj lisovanou, ale odlejvanou páku, jinak je to stejné a brzdit by to mělo stejně taky. SLX stačej úplně…
Deore nemajú banjo a štelovacie kurvítko na páke. Doštičky nie sú alu. (+10g na brzdu cca) Inak ale brzdia identicky
Čo sa týka rozdielu medzi SLX a XT, tak ten je zanedbateľný, ide skôr o dizajn (a pár gramov)
Brzdí identicky? Možná by to někdy chtělo zkusit dát ty brzdy vedle sebe a zmáčknout :).
Stačí test s namerenyma hodnotám a ne?
Samo pocit je z každé brzdy jiný
Absolutní výkon je jedna věc, já myslel spíš délku chodu, houbovitost, dávkovatelnost, atp… A v tom mi Deore přišly za XT hodně daleko…
No ja ti neviem, dávkovateľnosť je asi lepšia na XT, ale že by mali nejaký „houbový“ chod sa mi nezdá, skôr naopak.
Deore majú podľa mňa taký ostrejší nástup, ale porovnávam fungl deore a XT 2012 … asi tak
Nemáš tam neorigo desky nebo ty XT od 2012 bez odvzdušnění? :)
Dosky kupujem 785 resin origo. Brzdy som odvzdušňoval pred dvomi týždňami a pri tej príležitosti som vymenil aj platničky :) Ale je pravda, že predtým boli už značne gumové :D
Jak je to s rozdilem SLX vs XT?
Tam by vicemene rozdil byt nemel ne? Trmen stejny, jen jina paka..
Taky není,když ti zavážu oči-pro rejpaly teoreticky -tak poznáš prd.
Na jednom biku mám XT, na druhom Deore, (predtým som ich mal opačne, než som ich prehodil.)
Deore na XT ice tech kotúčoch brzdia podstatne lepšie ako na mimoradových vysekávaných shimano kotúčoch, ktoré k nim trek montuje na Superfly 7
Nemám pocit, že by z hľadiska výkonu nejako zaostávali za XTčkami.
Mně přišly, že maj delší chod a jsou víc houbovitý. Jestli tam Shimano dává třeba měkčí hadice, nevím…
Hadice jsou rozdilne. Konkretne SM-BH59 a SM-BH90.
není to tak, k br-m615 i br-m785 se dodávají hadice SM-BH90.
Udaje se ruzni:)
Nekde pisou jak rikas, ale treba na strankach vyrobce pisou to co jsem psal ja:)
Kecam, takze nic, jsem se v tom uplne zamotal:)
Bol som si to práve pomačkať na oboch bikoch a máte pravdu, deore sú o čosi hubovitejšie, ale v praxi mi to nikdy nevadilo, brzdná sila mi prišla veľmi podobná
Tak Deorka za tu cenu odváděj skvělou práci,když máš na to rozpočet jsou XT určitě lepší a skvělou volbou.O tom asi nikdo nepochybuje.
Jiná páka, Free Stroke kurvítko. Třmen je naprosto totožný SLX, který má desky zajištěné závlačkou, má v těch otvorech dokonce vyřezaný závit (XT tam má šroub) :)
160/160 nestačí ani na 26" a 70kg…
Dal bych 180/180 XT.
Ale prosimtě… Moc brzdíš.
v tom s tebou souhlasim:)
Tak díky za info, příště to radši pošlu někam do stromu…
Hele, to by bylo na delší diskuzi, každopádně 160ky jsou na 26" a 70kg v pohodě, pokud teda nemluvíš o 26" DHčku :).
Nene, myslím normální XCM. Ale se 160 už bych váhal i dozadu a 180 vepředu taky nebrzdí úplně tak moc, jak bych si představoval (kotouče XT, brzdy SLX 675 – destičky měněny, odvzdušněno, kotouč odmaštěn). Při delších sjezdech s tím prostě nejsem dost spokojen, líbila by se mi menší síla na páčce…
:) 180ky mám na 29" EN bez chladičů a nebyl s tím problém ani na trati evropskýho IXS Downhill Cupu :). Na 26" a XCM ježdění je fakt problém mezi sedlem a páčkou, aneb jak jsem psal – moc brzdíš…
+1 zvlášt pasáž " mezi sedlem a páčkou " se mi líbí a je to problém většiny brzd :-)
No tak co mi zbývá, když občas něco delšího (5km/800výškových) takovým způsobem jinak než skoro krokem nesjedu ;)? Slézat přece nebudu, a když to pustím, tak se rozbiju.
To by mě zajímalo kde… To dá tak ze Sněžky do Pece, ale tam se jaksi na kole nesmí :).
Třeba Dolomiták má takový parametry. Tak jsem zapek jak ORO18, tak Avid elixir CR SL i Avid elixir R. Anciáš tam zapek XTR, Šárka XT.
Prakticky neznám nikoho kdo by tam brzdu neodpálil, že bud totál vytvrdne, nebo se začne propadat, každopádně pokles výkonu u všech, u někoho až do nuly.
Ale je to 10/1600, už v půlce toho maj brzdy většinou dost ;-)
ale asi všichni moc brzdí, tím to nejspíš bude :)
Tak co si budem povídat, že Avidy je jistota, ty jsem viděl (a cítil :D) upečený i na Trilogy, kde mně držely pořád i Hope (a že ty se proti Shimanům zahřejvaj sakra snadno). Šárka přecijen v těch sjezdech až tak nedává. A Robert s XTR tak nějak první něco vypovídá. Každopádně pokud to není šotolina s konstantním klesáním a zatáčkama, tak nevěřím, že by tam brzdám nešlo nechat odpočinout… Takovej sjezd jsem zažil jedinej a to na Trilogy a ten dával skoro 300m na 1km :). I na DHčkovým Struggle 1,7km/320m, máš mraky míst, kde brzdy můžeš povolit. A že to není zrovna šotolinka :).
tady jsou useky kde brzdí plnej jen abys jel konstant rychlost. když jsi nebyl nemužeš vedet
Nemůžu, nicméně takový úseky není problém najít víceméně kdekoliv a podle převýšení to sotva bude na celý dýlce… Ale je jasný, že v maratonu tam člověk jede spíš jistotu, aby se nezrasil, takže s XC gumama dostanou brzdy slušnej nonstop :).
Stačí Lysá hora – po žluté do obce Krásná. Tam se smí ;). Tam mě ty brzdy sraly a musel jsem jim dát i chvíli pohov. Pravda, jel jsem pomalu a brzdil hodně, ale já to jinak nesjedu.
To vypadá podle mapy pěkně, jestli je to nějakej zábavnej povrch :). Ono je druhá věc gumy a sedlovka… Je fakt, že se sedlem nahoře a XC pláštěma je potřeba jít na brzdy o dost dřív.
Nevím, co je podle Tebe zábavný povrch ;). Každopádně volné kameny a kamínky/sypký povrch je v některých padácích docela hnus. Nebudu nikoho balamutit, pár krátkých úseků jsem musel jít pěšky :/.
Pokud budeš mít příležitost, tak si tam zkus zajet, na tom S Enduru (jestli ho ještě máš), by Tě to mohlo i bavit :).
Je to daleko, ale určitě Beskydy někdy plánuju :). Letos to nějak nikdy nebylo po cestě…
Nebo třeba ze sedla po Smrkem (Beskydy) do Starých Hamrů, 4 km dolů s jednou křižovatkou
A co tak komplet brzdy Hope? Máte zkušenosti?
Hope je v poho.
Máme. Bezproblémový. Když něco, snadná oprava. Snadné odvzdušnění. Jejich kotouče supr – pokud se nepovolí nýty (jdou sklepnout).
Mám teda starší kousky, záleží u nich hodna na deskách ze zkušenosti. Ale to u všech brzd… Brzdí tak nějak průměrně.
asi tak, jejich kotouce za tu cenu m.dka… Stejnou praci mi odvadej XLC za 7kil/ks:))
cajk jen cena není lidová
Jojo,cena je přímo libová :)
Kup si ty hope, nebo pokud nechceš tolik utrácet, tak XT/SLX od shimana, nic jiného nemá smysl. Pro gramaře eště XTR, ale ty nebrzděj tolik jako XT/SLX. Leda XTR ve verzi trail, ale tam už oproti XT neni taková váhová úspora.
Mám na prodej nové MT8 jestli chceš?:))
A jestli se nebojíš :)))
hoď mě do mejlu v profilu nástřel ceny co za ně
Dohledam co jsem zaplatil a napíšu.ok.
Můžeš je porovnat s XTR BR-M985?
Jako ty MT8?
jj
Asi takhle.Nové XT a XTR je jinde.XTR jsem vozil a super.Hope jsou taky moc dobrý a i lehké.Magura je už gramaření a jsou krásný.Akorát mají jednu nevýhodu a to u brzd vcelku ppdstatnou.Že moc nebrzdí :)). Tak záleží taky kolik kdo váží a taky jaké má kdo řazení aby to šlo dát pod jednu objimku.MT8 je např.kompatibilní se Sram.
XTRka super jo? Mně 986 moc nebrzděj. Respektive, když to porovnám s SLXama, tak SLX jsou proti tomu super kotvy. Ještě zkusim přehodit destičky, jestli to neni těma, co rvou do XTRek, ale moc nadějí tomu nedávám. :D Spoustu lidí mi to tvrdilo i o 985, ale ty sem jel jen jednou, taky nic moc, ale nevim jak byly vyservisovaný.
mi taky xtr brzdi hur nez xt, ale ted jsem nasadil goldfren desky a je to vyrazne lepsi neli skoro srovnatelne, brzdi ± stejne jen nejsou tak tvrde
Tak mě chodili fakt pěkně.S kotouči Ashima a origo deskama.Ale já mám cca 65 kg.Kdo dneska nehoní gramy a vzhled je XT jasná volba.A hlavně za ty peníze:)
Já mám 55 a kotouče XT, takže to asi bude deskama.
Tak je to možný.Tady je foto když sem byl ještě majitelem.Kdyby tě zajímali ty kotouče.Na mobilu by to jde zvětšit raz dva.
Tytp.
985 mi taky brzej min, nez XT, 180 kotouc dopredu tomu trosku pomohl, ale taky zadnej zazrak.
jsou lehčí a hezčí, tím to asi končí :D
Kubad-cena se ti nezdá?máš to v mailu.
makám, tak sem se do mejlu nedíval jdu na to
Však makej.Práce šlechtí.Hlavně že máš čas na BF :)))
nejsem v práci :D pokud to myslíš takhle doma něco dodělávám, je to celkem náročné na výkon PC a čas tak občas odskočím k BF :D
tak v mejlu nic mrkni kam s to poslal :D
Nevím adresa by měla sedět.Klidně ti to napíšu i sem.Není to nic tajného.Kupoval jsem za 8600,– a najel na nich cca 100km.Pak sem si zlomil nějaké kosti v zápěstí.Tudíž jsou na novém kole které nejezdí.Nechám je za 7600,– vč.posty.Jinak mail co mám v profilu by už snad fungovat měl :))
Dík trochu jinde než by me zajimalo
A kolik by tě už zajímalo?:))
Pokud se ti tolik líbí, že je musíš mít, tak proč ne. Jinak Shimano.
V tom duchu bych klidně pokračoval,kromě brzd :-) Od Slx budeš za vodou,včetně kotoučů,180 předek,160 zadek bude dostačující,vážím stejně.
Pokud chceš dobrý brzdy a pak už nic neřešit, tak jednoznačně XT, mám druhý rok myslím 785ky 180/160 a ty prostě koušou, spolehlivý , bezúdržbový a i hezky vypadaj:-), u Avidů se furt řeší problémy s odvzdušněním atd.. Tady prostě není co řešit, koupíš XT a jen brzdíš…:-)
V pocitu není mezi SLX a XT rozdíl,jen v ceně a mě se třeba ty pochromovaný těla pák nelíběj,takže i věc vkusu.
Svatá pravda.Ten vzhled je ale individuální.
S tim ze hezky vypadaj moc nesouhlasim, mohli by aspon delat verzi tmavych vicek. Prestrikavat se mi to nechce a na tmavem kole to je jak pest na oko.
S tím vzhledem souhlas, současná Shimana jsou jedny z nejhnusnějších brzd, které jsem kdy viděl. Konkurují jen staré Hope s megaexpanzkou :)
Myslíš nové Hope s megaexpanzkou? (:
Jinak alternativa,pro mě moc pěkný a odskoušený http://www.koloobchod.cz/…ediaview.php?…
Kupovat neznámý brzdy za 5 500, když osvědčený a stejně vážící xtčka jsou za necelý čtyři tisíce?
Do toho bych teda nesel.