• FedererNv

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda je normální, když při projetí zatáčkou, kdy se váha přenese na jednu stranu, tře brzdový kotouč o destičky (lehké šustění). Není to nějak závratně moc, ale člověk to slyší. Kolo je asi 5 měsíců staré.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Na levnějších kolech se to tak stává. Rám a vidlice se pod zátěží zkroutí a třmen se z jedné strany destičkou dotkne kotouče. Proto se na lepší kola dávají pevné osy a vidlice s tlustšíma nohama.

      0 0
    • adam1  

      Tak pokud nevážíš 110+,tak zkus zkontrolovat výplety/dotáhnout špice ,možná se ti nevrací pístky a třmeny ať máš na středu kotouče ,destičky jsou ok?

      Nevím mám ru jak vpředu tam mám přes zimu pevnou chinu ,nešetřím to a nic necinká :) staré slx /xt kotouče no:).

      0 0
      • FedererNv  

        Asi 105 kg, ale to kolo stálo 22000, je to už sportovní verze s Deore komponenty. Pokoušel jsem se kotouč vycentrovaný mezi destičkami, i jsem zkoušel kotouč narovnat, kdyby byl křivej, nic nepomohlo. Zkusím tedy, co říkáš ty ještě

        0 0
        • novas752  

          Kdyby byl křivej tak si štrejchá i při jízdě rovně.

          0 0
          • Lister  

            To samozřejmě nemusí byt pravda. Může byt lehce štrejchnutý a škrtat jen v zatáčkách.

            0 0
        • Lister  

          Zhubnout 20 kilo.

          V čem tě to škrtání omezuje?

          Jako promiň, ale koupil sis levné kolo, vážíš jako kulturista a divíš se, že pod tebou ten stroj trpí.

          0 0
        • adam1  

          Ty výplety budou slabé zřejmě ,zkus to podotahovat

          Pokud tam máš levné kotouče dal bych min.deore a zkontroluj tu mezeru mezi deskami a kotoučem z každé strany mezírka ať je .

          S těmi kg pokud budeš hodně jezdit tak půjdou dolů a časem si nech něco zaplést co se nebude kroutit .

          0 0
          • Lister  

            Dotažený výplet na škrtání IMHO nebude mít žádný vliv. Lépe řečeno to bude spíš naopak – tuhé kolo bude víc zatěžovat slabé spojení náboje a vidlice.

            0 0
            • adam1  

              Ok,ale i tak většina lidí to má volné ,

              Měl by tam mít raidon vidli ,náboje ráfky no name jejich

              Zřejmě ty brzdy Mt2000 by chtělo vyměnit?

              0 0
              • FedererNv  

                OK, dejme tomu, že bych se rozhodl k výměně brzd. Co doporučete? Aby to bylo v poměru cena/výkon. Jaký typ?

                0 0
                • Lister  

                  Výměnou beze si nepomůžeš. Pokud ti výkon stačí, tak tenhle problém to nevyřeší

                  0 0
                • novas752  

                  Škrat ti ty brzdy budou pořád, jinejma brzdama to nevyřešíš.

                  Jestli chceš něco co brzdí líp tak Shimano Deore M6000, nejlepší poměr cena/výkon, v setu přední+zadní se dají sehnat okolo 2500. A k tomu nějaké kvalitnější kotouče = Shimano sm-rt s první číslicí 6 a vyšší, nebo Sram centerline.

                  0 0
        • jIrI___  

          Můžu tě uklidnit, že i s 15 mm pevnou osou mi kotouč v ostřejší zatáčce občas zacinká. Ničemu to nevadí, tak to ani neřeším. A doporučil bych ti totéž, protože i drahé kolo je bezedná studnice všemožných podivných zvuků :)

          0 0
    • Paneko  

      Tež jsem měl podobný problém když jsem centroval desky stylem že jsem jen povolil šrouby a zabrzdil.. pak jsem držel páku a šrouby znovu dotáhl.

      Bylo mi doporučeno, že je dobré ještě kolo protočit a až pak zabrzdit… nevim sice jaky to má váznam, ale mi to pomohlo…

      0 0
      • FedererNv  

        Joo, přesně tohle jsem dělal taky dle videa Štěrba-kola. Ale nepomohlo mi to, takže jsem ještě zahýbal s třmenem, abych to dorovnal. Bylo to lepší, ale pořád ne úplně dokonalý

        0 0
        • Tom-T45  

          A máš to kolo správně usazené? Já to dělám tak, že páčku rychloupínáku zatahuju při zatížení kola, (opřu se o představec nebo o sedátko a pak RU zaklapnu) a teprve pak případně seřídím třmen. Při tomto postupu mi to nikdy neškrtalo, resp. tak, abych si toho všiml.

          0 0
          • FedererNv  

            Kolo mám usazené správně bych řekl, ale nikdy jsem to nezkoušel usazovat pod vahou, nicméně děkuji za tip, okamžitě to jdu zkusit :)

            0 0
        • Paneko  

          Ještě jsem se potkal s názory, že by se brzda měla seřízovat pod tvým zatížením… nikdy jsem nezkoušel, ale davalo by mi to větší logiku.. :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Sulka  

      Me to dela taky. Yari, DT 350, ex471. Jako sere me to, ne ze ne. To se ani neda vyresit, nebo jo? ;-)

      0 0
      • JachymP  

        Nedá, dělá mi to taky na FOX 32. Možná to jde tak naladit, aby to škrtalo míň nebo vůbec, jenže stačí když se pístky jinak přenastaví a je to zpátky.

        No a pak k tomu občas ohnutý kotouč, a škrtá to furt. Na to jsou dobrý ty icetech kotouče, ty jsou tak měkký, že se srovnaj sami při brždění ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.