Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je normální, když při projetí zatáčkou, kdy se váha přenese na jednu stranu, tře brzdový kotouč o destičky (lehké šustění). Není to nějak závratně moc, ale člověk to slyší. Kolo je asi 5 měsíců staré.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je normální, když při projetí zatáčkou, kdy se váha přenese na jednu stranu, tře brzdový kotouč o destičky (lehké šustění). Není to nějak závratně moc, ale člověk to slyší. Kolo je asi 5 měsíců staré.
Na levnějších kolech se to tak stává. Rám a vidlice se pod zátěží zkroutí a třmen se z jedné strany destičkou dotkne kotouče. Proto se na lepší kola dávají pevné osy a vidlice s tlustšíma nohama.
Tak pokud nevážíš 110+,tak zkus zkontrolovat výplety/dotáhnout špice ,možná se ti nevrací pístky a třmeny ať máš na středu kotouče ,destičky jsou ok?
Nevím mám ru jak vpředu tam mám přes zimu pevnou chinu ,nešetřím to a nic necinká :) staré slx /xt kotouče no:).
Asi 105 kg, ale to kolo stálo 22000, je to už sportovní verze s Deore komponenty. Pokoušel jsem se kotouč vycentrovaný mezi destičkami, i jsem zkoušel kotouč narovnat, kdyby byl křivej, nic nepomohlo. Zkusím tedy, co říkáš ty ještě
Kdyby byl křivej tak si štrejchá i při jízdě rovně.
To samozřejmě nemusí byt pravda. Může byt lehce štrejchnutý a škrtat jen v zatáčkách.
Zhubnout 20 kilo.
V čem tě to škrtání omezuje?
Jako promiň, ale koupil sis levné kolo, vážíš jako kulturista a divíš se, že pod tebou ten stroj trpí.
Se do toho zaposloucham a vadi mi to…Spíš jak jsem nikdy neměl relativně slušné kolo, tak teď jsem zainvestoval a očekával jsem, že to bude bez problémů.
Však ono to je bez problémů.
OK, tak to nechám být a pokusím se zhubnout
Skrtat muze i na kole za 100k ;). Neres a jezdi…
Dobrá tedy
No a co je to tedy za kolo?
Je to Kross Level 6
A dělá to při zatáčení na obě strany nebo jen na jednu?
Měl sis nechat poradit jinde než v obchodě od prodejce ;)
Byl jsem ve třech obchodech a všude říkali o tomto kole stejné názory. Ale jak říkáš no
Ty výplety budou slabé zřejmě ,zkus to podotahovat
Pokud tam máš levné kotouče dal bych min.deore a zkontroluj tu mezeru mezi deskami a kotoučem z každé strany mezírka ať je .
S těmi kg pokud budeš hodně jezdit tak půjdou dolů a časem si nech něco zaplést co se nebude kroutit .
Dotažený výplet na škrtání IMHO nebude mít žádný vliv. Lépe řečeno to bude spíš naopak – tuhé kolo bude víc zatěžovat slabé spojení náboje a vidlice.
Ok,ale i tak většina lidí to má volné ,
Měl by tam mít raidon vidli ,náboje ráfky no name jejich
Zřejmě ty brzdy Mt2000 by chtělo vyměnit?
OK, dejme tomu, že bych se rozhodl k výměně brzd. Co doporučete? Aby to bylo v poměru cena/výkon. Jaký typ?
Výměnou beze si nepomůžeš. Pokud ti výkon stačí, tak tenhle problém to nevyřeší
Škrat ti ty brzdy budou pořád, jinejma brzdama to nevyřešíš.
Jestli chceš něco co brzdí líp tak Shimano Deore M6000, nejlepší poměr cena/výkon, v setu přední+zadní se dají sehnat okolo 2500. A k tomu nějaké kvalitnější kotouče = Shimano sm-rt s první číslicí 6 a vyšší, nebo Sram centerline.
Můžu tě uklidnit, že i s 15 mm pevnou osou mi kotouč v ostřejší zatáčce občas zacinká. Ničemu to nevadí, tak to ani neřeším. A doporučil bych ti totéž, protože i drahé kolo je bezedná studnice všemožných podivných zvuků :)
Docela si mě uklidnil
Tež jsem měl podobný problém když jsem centroval desky stylem že jsem jen povolil šrouby a zabrzdil.. pak jsem držel páku a šrouby znovu dotáhl.
Bylo mi doporučeno, že je dobré ještě kolo protočit a až pak zabrzdit… nevim sice jaky to má váznam, ale mi to pomohlo…
Joo, přesně tohle jsem dělal taky dle videa Štěrba-kola. Ale nepomohlo mi to, takže jsem ještě zahýbal s třmenem, abych to dorovnal. Bylo to lepší, ale pořád ne úplně dokonalý
A máš to kolo správně usazené? Já to dělám tak, že páčku rychloupínáku zatahuju při zatížení kola, (opřu se o představec nebo o sedátko a pak RU zaklapnu) a teprve pak případně seřídím třmen. Při tomto postupu mi to nikdy neškrtalo, resp. tak, abych si toho všiml.
Kolo mám usazené správně bych řekl, ale nikdy jsem to nezkoušel usazovat pod vahou, nicméně děkuji za tip, okamžitě to jdu zkusit :)
Ještě jsem se potkal s názory, že by se brzda měla seřízovat pod tvým zatížením… nikdy jsem nezkoušel, ale davalo by mi to větší logiku.. :)
Me to dela taky. Yari, DT 350, ex471. Jako sere me to, ne ze ne. To se ani neda vyresit, nebo jo? ;-)
Nedá, dělá mi to taky na FOX 32. Možná to jde tak naladit, aby to škrtalo míň nebo vůbec, jenže stačí když se pístky jinak přenastaví a je to zpátky.
No a pak k tomu občas ohnutý kotouč, a škrtá to furt. Na to jsou dobrý ty icetech kotouče, ty jsou tak měkký, že se srovnaj sami při brždění ;)