Brzdový kotouč drhne o destičky

77 nepřečtených
  • fataLLik

    Dobrý den, mám nové kolo Kellys Soot 70 na kterém mám najeto za měsíc 300 Km.

    V pondělí jsem zjistil, že mi drhne přední kolo, tak jsem ho odnesl do servisu a hned mi bylo sděleno, že mám ohnutý kotouč. Bylo mi sděleno, že se ho bud pokusí narovnat a kdyby to nešlo, tak ho vymění.

    Včera jsem si kolo vyzvedl a kotouč byl vyměněn a vše v pořádku, bohužel po 1 km to zase začalo škrtat.

    Začínám být zoufalý,protože v servisu je dlouhá čekačka já nebudu jezdit zase o víkend.

    0 0
    • bednee  

      Povolit 2 šrouby co drží třmen, zmáčknout brzdu a šrouby dotáhnout, tím se brzda vycentruje. Pokud to škrtá jenom na určitém místě, tak může být znovu ohnutý kotouč, potom jemně zkusit narovnat – nedotýkat se kotouče rukama aby se nepřenesla mastnota.

      0 0
      • Esi  

        A hlavně přijít na to proč se ohýbá pokud je teda ohnutý. Třeba nacpat kolo do stojanu může být přesně ten důvod, kotouč se sám nepohne, musí dostat nějakou ránu a vydrží celkem dost

        0 0
      • jIrI___  

        Asi jsem si nikdy předem neumyl ruce, ale tímto způsobem se mi brzdy nikdy nepodařilo seřídit k úplné spokojenosti.

        0 0
        • MatS  

          Lepší je seřizovat tzv. na oko. Pohledem, aby byla mezera mezi destičkama a kotoučem na obou stranách stejná. V této poloze dotáhnout třmen. Roztočit kolo, podívat se, jestli neškrtá. Eventuálně dokorigovat.

          1 0
          • jIrI___  

            Jak píšeš, tenhle způsob se mi osvědčil více.

            0 0
            • lubosalbi  

              To snad ani jinak dělat nelze, tím že povolim třmen, zmáčknu páku a přitáhnu třmen, tak to je taková první poloha z který se vychází, nikdy to není 100% seřízené

              0 0
        • pepek  

          Forrichtung

          Páčku přitáhnout gumou a při utahování prsty kontrolovat, jestli se třmen nepootáčí. Utahovat střídavě lehce a několikrát. Zjistit, zda hadice netlačí třmen na jednu stranu.

          0 0
          • MatS  

            Na to stačí jakákoliv nepotřebná slevová kartička. Střihneš napůl a na každou stranu zasuneš a máš to. Ale když nejsi levý, tak to není potřeba :-)

            0 0
          • jIrI___  

            K nákupu z jednoho eshopu jsem dostal jako dárek bazmek na fotce. Půl roku jsem nezjistil jeho účel a až B-F mi opět rozšířilo obzory :). Při příštím seřizování ho hned prubnu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • wladeq  

            To je ovsem blbost, respektive jde to tak, ale neni to blbuvzdorne reseni (spis naopak, vetsinou je to naho*no). Proste roztahnes pisty, das trmen baj očko tak, at kotouc jde stredem, parkrat zmacknes, a mas hotovo. Pritahnutim paky gumou to das askorat zas stejne blbe, jak jsi to mel, a navic je to dost zavisle na tom, jak mas ofrezovane dosedaci plochy

            0 0
            • pepek  

              Pritahnuti paky gumou = parkrat zmacknes

              0 0
              • wladeq  

                Ne, namackas to, az mas pritahnuty trmen, to je ten rozdil, pistum je jedno v jake pozici je trmen, prizpusobi se. Tim ze to stahnes gumou uz pred pritahnutim, je moznost, ze mas pisty blbe (jednu stranu vic, tu druhou o to min), a blbe je budes mit i po pritahnuti

                0 0
                • pepek  

                  A kde jsem to psal? Namačkám to, zaaretuju gumou, aby mi zbyla ruka na kontrolu, jestli se třmen při utahování nepohne.

                  0 0
    • fataLLik  

      Právě, že první kotouč mohl být ohnutý ze stojanu ale jak říkám, včera jsem si kolo vyzvedl ujel 1 Km a pak zase kotouč drhne, takže tomu nerozumím.

      0 0
    • Alojs01  

      A myslis fakt drhne, nebo jen obcas cinkne?

      0 0
      • fataLLik  

        Napsal jsem to špatně ale cinkne to v určitě poloze otočení kola.

        0 0
        • volyn  

          tohle mi dela v 50% pripadu kdy nekam prijedu s kolem v aute, kdy sundavam predni kolo. NAvzdory pevne ose stejne po nasazeni cinka. Jak psal nekdo vyse, lehce uvolnim dva srouby co drzi trmen, pohnu s nim at to necinka, zatahnu hotovo.

          0 0
        • Esi  

          To může být klidně vůně v náboji, pokud kónusy tak málo dotažené, pokud průmyslová ložiska, tak vadné ložisko, vůle v ložisku do toho pokud to má rychloupínák tak ten je měkký a když je 180 kotouč a těžší jezdec tak to prostě cinká. Ohnuté to nebude, kotouč se sám od sebe neohne, teoreticky by se mohl zvlnit kdyby jsi ho totálně upekl někde z kopce, ale to se ti na tom udávaném 1km nemohlo podařit

          0 0
          • Alojs01  

            Presne, naba musi smrdet…:-))

            0 0
            • Esi  

              Přesně tak :-) ty automatické opravy telefonu mě zabijou :-)

              0 0
          • danielh  

            Vonave naby jsem jeste nejezdil, kde se to da sehnat? :-)

            0 0
            • MatS  

              Musíš použít voňavý krém na ruce místo vazelíny :-D

              0 0
              • Esi  

                Tak, ideálně voňavou vazelínu, použít i na kotouč aby při škrtání moc nebrzdil

                0 0
              • danielh  

                Staci na promazani Indulona krem s vuni? Aby pro vyssi teplote nevytekla z naby ven :-)

                0 0
    • Bechterev  

      Mě to taky dělalo u zadní brzdy. Když jsem to seřídil na stejné mezery, tak mě dřel kotouč při záběru, ale na volno ne. A když jsem to seřídil povolením třmenu, tak mi dřela vnější destička na volno a při záběru minimálně. Pak jsem si uvědomil, že jak jsem si s těmi brzdami pořád hrál, tak jsem je trochu přeplnil. Tak destičky ven, vyšrubovat zatku z páky, zatlačit pístky, utřít co vyteklo, pak vše zpět a je to ok.

      0 0
      • MatS  

        U zadni brzdy ti to delalo, protoze mas malo tuhy ram. Pri zatizeni se to cely posune. V takovem pripade se serizuje trmen v zatizenem stavu. Na to ale potreba dalsi osobu :)

        0 0
        • tonik666  

          Malo tuhy ram mam asi taky protoze na nejtezsi prevod mi to u Bansheeho take trochu skrta:))

          Zadni stavba je v kuse, ma vnitrni zebrovani a vymenne patky. A tuha je dost. Ale i tak se o nejake setinky mm pohne.

          0 0
        • Bechterev  

          To jsem všechno zkoušel, ale bylo tam více oleje. Teď už je to OK.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • bathed  

      A to fakt pri cinkani hrabete do trmenu a posouvate ho? To jsem potom roky uplne pomyleny: myslel jsem si, ze kdyz si po obvodu jenom skrtne nebo cinkne, ze ho staci vzit mezi prsty a natahnout v požadovaném smeru, ponevadz je ohnuty nebo teplem z brzdeni zvlneny… To kam presne a ve kterem miste ohybat, to jsem si vzdycky vysledoval pohledem sezhora do trmenu mezi desky. Ale kdyz tu vsichni pisete jak povolujete trmen, poucim se a polepsim se!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • LM  

        Taky jsem to dřív rovnal rukama (přes kus čistýho hadru), ale tímto to jde mnohem přesněji a snadněji :-).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • wladeq  

          jestli se ti nechce rvat rukou…sykovky ma doma snad kazdy

          0 0
    • l-e-t-o  

      Přidám se tady k tématu.

      Je možné, že by kotouč nebyl úplně rovný z výroby v brzdící ploše, kde se dotýkají destičky? Nahodil jsem teď kotouče XT a ke třmenům Shimano (předtím kotouč Hope) a po první projížďce (cca 45 km) mám na kotouči pouze obržděný prostředek té plochy. Viz foto. Jestli jen neplaším a po nějaké době si to sedne a bude brzdit zase celá brzda.

      Díky

      0 0
      • jIrI___  

        Z druhé strany kotouče je obrzděný taky jen střed?

        0 0
      • lubosalbi  

        Dal si i nový desky?

        0 0
        • l-e-t-o  

          desky původní

          0 0
          • lubosalbi  

            Tak to bude tím, na nový kotouč dávám vždy nové desky

            1 0
            • l-e-t-o  

              tím pádem by se desky mohly po čase sjet a s kotoučem srovnat, ne?

              0 0
              • lubosalbi  

                Tak určitě, ale nepřijde mi rozumný dávat na nový kotouč starý desky, kotouč se začne hned od novoty nerovnoměrně opotřebovávat

                0 0
                • MatS  

                  Stare desky bych prejel na jemnym smirku, aby se srovnal jejich povrch. Ale jen pokud na nich je dost matrose. Jinak jak pises, nove desticky. Vzdyt nove stoji neco malo pres stovku.

                  1 0
              • jIrI___  

                Určitě. Já když měnil kotouče, tak mi desky taky brzdily pro změnu dvěma tenkými pásky, stejně jako u tebe to vypadalo z obou stran kotouče stejně. Po pár stovkách km už brzdí normálně celou plochou, kotouč si ty plošky na deskách obrousí dle sebe. Pokud chceš mít jistou, tak bych desky líznul třeba na magnetce, ať je plocha rovnoběžná s plechem a nenaděláš tím broušením víc škody než užitku :)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • headbiker  

      Zdarec, mám taky Soota 70 a drhne mi zadní brzda. Když uvolním třmen a zatočím, tak neškrtá vůbec nic, problém nastává při upevnění třmenu kdy se prostě zohne směrem k rámu…Každopádně vyřešil jsi to nějak? Díky

      0 0
      • jIrI___  

        Vyzkoušel bych navštívit servis a nechal ofrézovat/zarovnat dosedové plochy třmenu (právě tady bych hledal kořenovou příčinu tvého problému).

        0 0
        • headbiker  

          Ahoj díky díky, měl sem to na garančce kde jsem na to upozorňoval a vrátili mi to v hrozném stavu, když sem na to upozornil, tak se na to borec podíval vrátil to ta půl hodiny zpět s tím že si to ještě sedne a bylo to ještě mnohem horší než předtím, takže když už sem byl fakt nasrany to vzal druhý borec a ten to ofrezoval a je to už lepší, ale doma na stojanu jak zatočím, tak mi to trošinku drhne, ale to už asi bude deskami neojetyma a i ořech bych řekl, že má trochu odpor jestli je to možné

          0 0
    • headbiker  

      Ahoj, jak si to nakonec vyřešil? Mám taky soot 70 a začalo mi to dělat na zadním kole. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.