• zdražílek

    Čau, dnes jsem se rozhodl odmastit si brzdy shimano brm355, moc mi před tím nebrzdily. Odmastil jsem je technickým lihem, vše bylo ok, ale nevím jak mne napadlo vzít kotouč jemným smirkem, brzdy najednou přestaly brzdit tak sem se rozhodl odmastit je znovu a brzdily ještě lépe, když jsem přijel z vyjížďky tak mě přišlo, že brzdí velmi podobně tomu jako před odmastěním, je možné že jsem s tím smirkem něco pokazil ? Případně jak zvýšit účinost brzd (nové kolo najeto necelých 100km)

    0 0
    • Ossis  

      Přestat se v nich hrabat?

      0 0
    • Rubi  

      no hlavne ty brzdy poradne zajet z velkeho kopce, nez to pizlat smirkem kdyz mas nove kolo…

      0 0
      • Erknold  

        +1

        prostě vypálit z nějakého slušného kopce, pokud nejsi borec, co to zvládne na rovince šlapáním s bržděním ;) Lepší než nějaké složité odmašťování.

        0 0
        • VladexAndroid  

          bude stejný postup fungovat i u ráfkových brzd-rozbrždění ráfků?

          0 0
          • novas752  

            Ne, ráfek neohřeješ na tak velkou teplotu jako brzdový kotouč. Špinavej ráfek umeju a vydrbu papírovou utěrkou, čas od času LEHCE přejedu hrubym šmirglem (rozdíl je docela poznat).

            0 0
    • zdražílek  

      A je možný že jsem s tím smirkem pokazil něco na kotouči napořád ? Nebo by se stejně zhrubyli a destička si je poškrábe podle sebe ?

      0 0
    • Vilém  

      Smirkem jsi jim nic neudelal.

      V prvni rade bych jim dal sanci se rozbrzdit.

      0 0
    • Endrju82  

      Máš dobře nakročeno brzo napsat vlastní příspěvek ve vláknu: Servisní kiksy ;-)

      0 0
    • VladexAndroid  

      já je odmašťoval nitroředidlem . smirk jsem nepoužil. před zajetím „brzdily“ jako favorit asi, po zajetí už asi jako véčka. smirk je pitomost to se na kotouče nedělá to je neprofesionální přece :-)

      0 0
    • zdražílek  

      Jak dlouho jste brzdy zajížděly ?

      0 0
      • Vilém  

        Moc holek tu nereagovalo, tak nevim zda se dockas:)

        Proste nejakej kilak to trva. Nejlip, jak tu psali, vyslapej nejaky delsi kopec a pak prerusovani brzdi, at neupeces desky a nezcerna ti kotouc.

        Ten technickej lih taky neni zrovna ideal na odmasteni. Po odmasteni a osmirkovani kotouce se ta brzda chova opet jako nova, tzn nebrzdi.

        0 0
        • zdražílek  

          Připadá mě, že brzdí jako nová… Asi je budu muset zajet znovu a nechat je být.

          Ještě mě napadlo jestli to není třeba taky tím že je špatně odvzdušněno, kolo se mě jen tak zablokovat nepodaří a síla je strašně moc dávkovatelná a zatím to nikdy nebrzdí jako V-éčka ať zmáčknu jakou chci silou. U hydraulik jsem myslel že prostě zmáčknu jedním prstem a kolo zablkokuju,

          0 0
          • Vilém  

            Dej jim chvili casu.

            Pokud by to bylo zavzdusnene, tak by se bud propadala paka, nebo by byl chod pak hodne gumovy. Pokud maji obe paky stejny projev, tak se da predpokladat, ze obe zavzdusneny nebudou. Navic shimano na toto nejsou prilis nachylny, ty odvzdusni snad kazdej.

            0 0
            • zdražílek  

              S odvzdušněním nebude problém, to umím, dělal jsem to na motorkách dost často a je to hodně podobný. Ale jedná se o to jestli má vůbec cenu je odvzdušňovat pokud jsou nový, tak jestli to není tím, že nejsou zajetý pokud mají obě brzdy totožný projev.

              0 0
              • Vilém  

                Proto ti rikam abys jim dal neco casu.

                0 0
                • zdražílek  

                  Děkuji za rady. Dám jim čas a začnu to případně řešit až na jaře, pokud se to nespraví.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ale ono je potreba na tom jezdit a brzdit, aby to do toho jara nestalo nekde ve sklepe a na jare si cekal, ze to bude brzdit:)

                    0 0
                    • zdražílek  

                      Takhle sem to nemyslel :D až tak blbej nejsem, dopřeju jim nějakej ten kopec případně šlapání s brzdou.

                      0 0
                      • Erknold  

                        to že jsi je již dostatečně zahřál poznáš tak, že sáhneš po brzdění lehce prstem na kotouč. Když to udělá takové to „pssss“, již jsou zajeté ;)

                        0 0
                        • zdražílek  

                          ty brzdy brzdí strašně na pytel, když brzdím jenom přední kvůli zajetí z prudšího kopce, tak mě nejsou pomalu možné ani ubrzdit, neříkejte, že ten brzdný účinek bude tak mizerný u brzd na novém kole, které má tak 70km najetých a navíc to jsou hydrauliky. Nebude to tím, že to jsou shimano M355 ? Nejnižší řada hydraulik od shimana na trhu.

                          0 0
                          • pepek  

                            pokud máš najeto 70km z kopce, tak už by brzdit měly

                            0 0
                            • zdražílek  

                              Z kopce ne, myslím celkově. Jako jestli se to zajetí počítá na kilometry z kopce tak to potom jo, to se nedivím, že ještě stále brzdí tak jak brzdí.

                              0 0
                          • abel  

                            možná jsi na to káp, jsou to ty nejlevnější brzdy a víc z nich asi nedostaneš. pro představu: kolik vážíš?

                            u mě SLX brzdy + XT kotouč + sintr destičky zajetý za chvilku po pár ostřejších zabržděních.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Blbost. I zakladni shimano hydry brzdi slusne.

                              0 0
                              • abel  

                                neříkám, že brzdit nebudou, ale zázraky bych nečekal – na Trilogy bych si je nevzal.

                                0 0
                                • matbiker  

                                  Já bych si je vzal i na Trilogy. Mám je na sedačkovém kole, sám mám 85 kg a jízda s vozíkem s malou – tedy +20kg z Kohútky na českou stranu, absolutně bez problému.

                                  Nicméně na lepším kole vozím Xt a to je trošku jinde, to je bez debat.

                                  0 0
                                  • abel  

                                    tak je to taky o skillu, Trilogy jezděj lidi i na HT, zatímco já potřebuju pod sebou teleskop a pořádný polštáře. a stejně občas jdu pěšky:-)

                                    kamarád měl na Trance sh395 a nelíbily se mu, pak je vyměnil za xt a je spokojenej.

                                    0 0
                                    • lukyn280  

                                      Mám taky M395 a nemůžu si stěžovat, mých 90 kg ubrzdím jedním prstem, kdybych brzdil na doraz, tak jdu přes řidítka.

                                      0 0
                            • zdražílek  

                              já mám cca 83kg a kolo tak necelých 14kg.

                              0 0
                            • Erknold  

                              já mám 395. Jako novým jsem jim dal záhul a brzdí v pohodě jedním prstem. Stačil na to jeden km s klesáním 100 m. Parkrát rozšlapat a potrápit. Dole už byly v cajku.

                              Prostě pojmem potrápit během zajetí rozumím aspoň třikrát jim dopřát rychlé brzdění z 50 na 10 km/h z nějakého kopečka. Je jedno jestli před tím je ujeto 0, nebo 100 km po rovině :)

                              Někdo má místo lýtek konve a urve to i po rovině, já ne :)

                              0 0
                              • zdražílek  

                                Myslím, že moje brzdy by měli být už také dost zajety ale 2 prsty to je nepoužitelný a se 3 prsty zastavím ale ne nějak razantně, tak jestli nejsou mastný destičky protože když utřu kotouč čistou bílou hadrou tak je na něm černo.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Tak potom to odmasti necim jinym, nez tim lihem, idealne isopropyl.

                                  0 0
                              • Strakááč  

                                někdy to rvu na rovině :))) jenže pak jsem chícíplej a jedu domu..a jezdit jdu až další den :D (prostě třeboňská pánev, moc kopců tu nejni :D)

                                0 0
                          • matbiker  

                            Podívej, šmirglem nic pokazit nemůžeš (spíš naopak). Ale bavíme se o zrnitosti 400 a výš, ano?

                            Zavzdušnění – když na místě zmáčkneš páčku, tak musíš přesně cítit moment, kdy se dotknou destičky kotouče. Jednou jsem koupil nějaké podobné Shimana a byly zavzdušněné už z obchodu.

                            Ještě se proti světlu podívej, jestli máš destičky rovnoběžné s kotoučem, to taky dělá své.

                            Zkus si koupit jeden pár destiček, vyměň je a vyzkoušej a tak jak psali kluci výše – najdi si hodně dlouhý kopec a jeď dolů s přerušovaným brzděním, 70 km sjezdů, jak psal někdo výše, na zajetí destiček se mi zdá aj dósť.

                            0 0
                          • Strakááč  

                            já mám základní Tektro HDC 300 a brzdí tak dobře že když je mokro nepoznám moc rozdíl… nen blbě pískaj sníží seúčinnost ale dokážu na nic letět přes rodla v rychlosti 10km/h prostě brzdí jako bejk ! a když je vlhká sillnice hrubá tak mi de přední při zmáčknutí do smyku někdy i když je suchu a ani bych to do nich neřekl .. pravidelně odmašťuju lihem protože si někdy stříknu silikoňákem omylem když udržuju vidlici.. nebo když se mi zdá že nebrzdí… proleju lihem zmáčknu brzdu otočím aby se líh dostal všude, i na desky nebo to někdy když se nudím vypaluji…

                            to že si je obrousil asi nebude důvod… neuniká ti kapalina ? že bys zmáčknul a najednou měkčí a měkčí tah z páky že se snižuje tlak?? stát se to může i u novýho kola a asi to bude spíš tím :) jniáč tedy fakt nevim nic jinýho mě nenapadá.. kámoš taky nevěděl proč mu kolo nebrzdí přitom měl zavzdušněnou brzdu…

                            0 0
                            • zdražílek  

                              Zavzdušněný to nebude, zkusím odmastit ten kotouč a vyndám desky a podívám se na zoubek i jim, kupovat nové zatím nebudu.

                              0 0
                              • Strakááč  

                                a jak víš že to zavzdušněný nebude ? může bejt ani si to myslet nemusíš.. skus zmáčknout páku a jestli tlak bude pomaličku mizet tak je tam vzduch… no a nebo urovnej desky může ti brzdit jedna intenzivnějš nebo to dej prostě do servisu a řekni jim to … ještě než to tam ´dáš tak je uvař z kopce ukaž jim že brzdit budou :D

                                0 0
                                • zdražílek  

                                  Drží to tlak, kdyby to bylo zavzdušněný tak to poznám. Bylo by to gumový.

                                  0 0
                              • Ossis  

                                Vykašli se na to odmašťování – radši se jeď projet do deště a bahna :)… Tímhle neustálým vrtáním si je zapatláš ještě víc, než se ti zatím podařilo.

                                0 0
                                • Strakááč  

                                  jo no .. nech to zmoknout a pak to uvař…

                                  Já mám fakt uplně normální tektra (HDC 300)… a nemůžu na ně nadávat.. prostě brzdí neznám brzdy co nebrzdí.. pro mě (68–9kg) je to na pohodu… můžou to dělat i destičky no :) ale nechápu to … prostě i základní hydraulický brzdy musí brzdit!… Když jsou zamaštěný tak nebrzdí žádný …

                                  Radši to dej do servisu uvidíš co i na to řeknou …

                                  0 0
                                  • zdražílek  

                                    Kotouč je černej když ho utřu- psal jsem, je to jakokdyž od šmíru, déšť a bláto, už je vše vyzkoušeno, odmastím a uvidím.

                                    0 0
                                    • matbiker  

                                      Prosím tě, jen neodmašťuj lihem, nevím, kdo to vymyslel. Buď trichlákem, nebo acetonem apod.....

                                      0 0
                                      • Strakááč  

                                        líh je spíš na málo zamaštěnej kotouč… aceton dávám když je fakt mastnej… nebo když chci jít za 5 minut jezdit…

                                        takže tam nalej aceton on i dřív vyprchá než líh :)

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Jasny, jedno lepsi jak druhy.

                                          Proste isopropyl, nebo aspon nejaky cistic brzd.

                                          0 0
                                          • Strakááč  

                                            čističe brzd jsou zbytečně drahý… isopropyl je doost dobrej přípravek… nevidím problém v lihu a acetonu

                                            Vilem… proč aceton ani líh nejni dobrej ? čistič brzd (podle toho jakej) se mi nezdá lepší než líh… a to jsem brzdy odmašťoval kolikrát…

                                            0 0
                                          • zdražílek  

                                            Vyčistil jsem to čističem brzd. Ale zdá se mi že černí ty destičky.

                                            0 0
                                            • Kouba_2005  

                                              Když brzdíš, tak logicky ubývají desky i kotouč. Myslíš, že z kotouče setřeš stříbrný prach? Vždycky to bude černý. Šáhni si na kotouče na autě a jak budeš zajebanej, to už dopředu můžeš odhadnout od zaprášených liťáků, jestli teda nejsi leštič a denně to nemyješ.

                                              0 0
                                              • zdražílek  

                                                Děkuji, tahle teorie mne nenapadlo, každopádně odmaštění pomohlo, ne nějak radikálně ale přece, ještě jim dám pořádnej výpal někde z kopce a bude to. Když ty brzdy pořádně zajíždíte, děláte to na barvu kotouče ? Nebo jen tak aby neměl barvu ale aby byl prostě horkej ? Vždycky se mi zatím podařilo ho ohřát natolik, že když jsem na něj nalil vodu tak se okamžitě vypařila, ale nevím jestli to stačí nebo jestli mám ještě přidat.

                                                0 0
                    • DeathNick  

                      tak tohle me dostalo :D :D :D

                      0 0
                  • Maršál Hary  

                    Ahoj,já tu taky řešil nebrzdící kotoučovku,ale mechanickou.Taky jsem s ní neměl zkušenost.Jak tu píší všichni dej tomu pár kylákú z kopce a probržďuj je. Jen to nepřežeň a občas zastav a jukni na kotouč jestli nemění barvu.Ale bude se to zlepšovat,alespoň doufám že hydra by měla. Mě už to jakž takž brzdí, ale pořád z toho nejsem odvázanej.:-( Mám takové ABS.

                    0 0
    • petrun  

      Kup si destičky na aliexpresu, to je šmirgl jako prase :D

      Takto zbrousily téměř nový Avid G3 kotouč za pouhých 2000 Km!

      0 0
      • Vilém  

        Avid G3 predpokladam taky z Ali.

        0 0
        • petrun  

          Bohužel ne, tyhle jsem dostal z e-shopu k brzdám :-(

          Tím ovšem není zcela vyloučeno, že e-shopy prodávají stejné fejky z číny jako Ali …

          0 0
          • Vilém  

            Desky byly asi sintry, ne?

            0 0
            • petrun  

              Sintry z Ali za kilo. Divné je, že brzdí líp než original Avid sintry. Asi pro to tak požírají kotouče.

              0 0
        • Dejv94  

          G3 i HS1 z Ali jsou uplně stejný jak tady (jinak by museli montovat na kola kotouče z Ali), Tohle je myslím ještě dobrý, mám na kotoučích větší hranku, jezdím čínský kotouče i desky, životnost kotouče na předku cca 3500km (180) a vzadu zatím 5 tis km a je vpohodě. Jinak semi používám semimetaliky z Ali.

          0 0
          • petrun  

            No tak 3500 km bych si na ních najet netroufl když po 2000 km vypadají takto.

            0 0
      •  

        tohle mi udělaly 2× Force destičky na Formula kotoučích

        0 0
      • esti  

        Pokud se zásadně nezměnila síla (tlouštka) toho kotouče ,tak bych usoudil ,že není třeba přikládat takový význam těm optickým hrankám na povrchu kotouče.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.