Kotoučové brzdy pro normální ježdění (MTB)

69 nepřečtených
  • cevepe

    Momentálně mám představec otočený a pokud provedu jeho otočení pro zvýšení držení říditek, zjišťuji, že mám moc krátké hadičky od hydraulických brzd.

    Mám 10–12 let staré Diatech Anchor s přední hadičkou sotva 60–62 cm :) Kotouče jsou stále po letech OK – moc nebrzdím. Brzdové destičky jsem vyměnil za tu dobu jen 1× (zadní).

    Zvažuji proto nad koupí nových brzd a pro své cyklo výlety (cesta-les) zvažuji spíše nad nečím obyč. Doposud jsem měl obyčejné Diatech Anchor a bohatě stačili.

    SHIMANO BRM396

    SHIMANO BR-M365

    SHIMANO BRM315

    Rozdíl je hlavně v ceně.

    Moc děkuji za případnou výpomoc s výběrem.

    0 0
    • Davidakta  

      BR-M365 nedoporučuju,mám je ne kole a řeším neustále cvakání,vrzání, zavzdušňování

      0 0
    • novas752  

      Nekoupil bych ani jedny.

      Koukni po m506 nebo m500 (pripadne m615 nebo m6000). Jsou sice trosku drazsi ale pomer cena/vykon je uplne nekde jinde – brzdi mnohem mnohem lip.

      0 0
    • KoudakT  

      Ony jsou v podstatě dva druhy brzd u Shimana. Bez Servo wave a s ním. Ty, co tu máš vypsané, jsou všechny bez, Servo wave mají až brzdy od Deore výše.

      To, co postuješ je na normální ježdění dostatečné, jenom to nebude takový komfort, jako s přepákováním, které Servo wave představuje.

      396 budou nejvyšší model, myslím, že bych si vzal ty, pokud bych nechtěl tlačit rozpočet na Deore.

      Nebo, pokud ti brzdy stačí a vyhovují, kup nové hadice a vyměň za delší. Vždyť to by bylo nejjednodušší.

      0 0
      • cevepe  

        Jenže to chce jadičky, těsnění, olej. A budu na ceně nových Shimano brzd.

        0 0
    • allrose  

      také ani jedny,z vlastní zkušenosti

      za zaklad bych považoval páku deore / třmen alivio-506/447

      https://www.kupkolo.cz/…6-bila_z721/

      raději základní deore komplet BR-M615,BR-M6000

      https://www.kupkolo.cz/…zadni_z3341/

      0 0
      • Mereck  

        Souhlas. Pokud to lze (finance), hledal bych od Deore 615 výš.

        0 0
      • cevepe  

        Mám bohužel finanční strop 1000–1400 Kč.

        Jaký bude vůbec rozdíl mezi mojim výběrem Shimano a tím co doposud mám (Diatech Anchor)?

        0 0
        • Davidakta  

          Bych to neřešil,dej tam hadice a udělej si radost novýma kotoučema a deska.

          0 0
        • Mereck  

          Jestli nemáš zkušenost s jinými brzdami, asi ti bude ten základ stačit. Já rok jezdil M-355 a přišly mi ok. Pak jsem ale zkusil SLX a byl konec. Ale pokud nepřejdeš z vyšší do nižší řady, asi ti nic moc vadit nebude.

          Z hlediska financí se nedá nic dělat. S vyšším stropem bych řekl viz předchozí posty.

          0 0
        • xtonda  

          Udělal bych si radost pořádnou přední brzdou (BR-M615) a u zadní nechal dát delší hadici.

          0 0
        • oddie  

          Rozdíl bude minimální. Je to asi celkem jedno, můžeš i zkusit nechat vyměnit tu přední hadici, pokud jsou jinak OK.

          0 0
        • novas752  

          To je nejaka prazvlastni znacka ktera se na kolech u nas temer nevyskytuje, takze s nima asi moc lidi mit zkusenost nebude.

          Ale tipoval bych ze rozdil bude ve srovnani s shimanama s cislem pod 500 celkem maly, naopak ty nad 500 velky.

          Uz jenom ta paka – ty tvoje jsou stejne jako levny Shimana pro 2–3 prsty, ty lepsi Shimana maj jen pro 1, maximalne 2, protoze to s nima bohate staci a s jednim prstem ubrzdis pohodlne temer cokoliv.

          0 0
    • va-bo  

      Našetři 79 Kč a kup si poslední číslo časáku BIKER, tam je test brzd.

      0 0
      • xtonda  

        Dá se někde online koupit jednotlivé číslo?

        0 0
        • va-bo  

          Každé TESCO trafika. On line s poštovným se nevyplatí.

          0 0
          • xtonda  

            Myslel sem elektronickou verzi. Nepočítal sem s tím, že slovenský časopis je zde běžně v trafikách, tedy pokud se jedná o toto http://biker.sk/…sopisu-biker

            0 0
            • danielh  

              Vcera sem ho koupil , vyhrala brzda Sram Code RSC (345eur) dle casaku (5 hvezd), pomer cena/vykon vyhrala Deore 615(87eur) 4,5 hvezdy z 5ti, most wanted cenu vyhrala Sram level ultimate za 425eur 4,5 z 5tihvezd.

              Naopak Xt 8000 dostala jen 2,5 z 5ti hvezd (164eur) porad problem s nahodnym propadavanim paky. Magura MT5 (144eur) dostala 3,5 z 5ti hvezd. Hope tech 3 E4 (235eur) 3,5 z 5ti hvezd.Sram Guide RS (240eur) 4 z 5ti hvezd.

              0 0
              • xtonda  

                Nějaký čtyřpísty od Shimana v testu sou?

                0 0
                • danielh  

                  ne, vsecko 2pisty, 4 pistove byly v lonskem testu, muzu se podivat jak to dopadlo :-)

                  0 0
                  • xtonda  

                    Mě by zajímal přínos Zee oproti M615, to ten časák pro mě nemá smysl kupovat.

                    0 0
                    • danielh  

                      V testu byly: SH XTR M9020 Trail 3,5/ 5, TRP Slate 3/5, FSA Afterburner 3/5, Sram guide R 3,5/5, Magura MT5 next 4,5/5, Formula RO Racing 4/5, Hope tech 3 E4 4/5, Sram guide ultimate 4/5, Clarks M2 4,5/5,

                      Vitez testu Shimano Zee 4,5/5 Zee je lacnejsou verziouspickovych zjazdovych brzd sh saint, podradene im su z velke casti len cenou.Tieto nepriestrelne a vynimocne silne brzdysu jednou z nejlepsich kup na trhu.

                      porovnani s 615 tu neni, pac v lonskem testu deore 615 nebyly.

                      0 0
        • va-bo  

          Ale je to slovensky. Mladší ročníky maj problém, umí německy, anglicky, španělsky ale slovensky ne.

          0 0
          • novas752  

            Mluvit nebo psát dobře Slovensky umí málokdo ale dost slušně rozumí snad každý.

            0 0
          • xtonda  

            Jo, to není problém, v roce 1992 mi bylo 15 a rodiče mámy byli ze Slovenska. Sem kvůli testu kupoval i časák v němčině a četl to s Google translátorem.

            0 0
    • kadlec  

      Vzal nbch tu nejvyssi radu, na kterou mas, i kdyz vzhledem k tomu, ze za 12 let jsi menil 1× zadni desky, tak ani brzdy nepotrebujes

      0 0
      • ladias  

        Podle toho co popisuješ ti 396 na tvoje ježdění bohatě stačí. Nesmíš podléhat měření pindíků, který se tady často prostřednictvím komponentů odehrává ;-)

        0 0
        • novas752  

          Tohle neni poměřování pindíků, to se děje až u XTR. :)

          Buď může mít „přibržďovadla“ s mizernym poměrem cena/výkon a nebo brzdy s poměrem velmi slušnym.

          Za mě by se na brzdách společně s pláštěma a kolama nemělo šetřit, radši budu vozit Deore brzdy a Acera řazení než naopak.

          Co se týče spolehlivosti a údržbě, tak je to cca nastejno – spolehlivé, údržba je hračka.

          0 0
          • Mereck  

            Souhlas. Ani ty 355 mi nepřišly nespolehlivé nebo složité na údržbu. Vůbec ne. Jediné mínus byly nechutně dlouhé páky. Až pak ve srovnání s SLX jsem si zvykl na lepší. Dokud jsem to neznal, i s 355 jsem vždycky zastavil.

            0 0
          • kadlec  

            Kdo sjede za 10 let jedny desky vzadu bud na kole nejezdi a nebo temer nebrzdi, tak je fuk co tam da

            Obcas jedu na kole s nejakejma shimanama, ktery jsou pod deore a brzdnej ucinek neni spatnej a to nejsem zrovna 50kg pirko a nejedu DH

            Na nejaky jezdeni po cyklostezkach nemusis mit deore a vyse

            Ted mam XT a nechtel bych jit niz, ale i shimana za 1200 me vzdycky zastavily

            0 0
            • ladias  

              +1

              0 0
            • cevepe  

              Prostě moc nebrzdím. Pokud vyjedu obří kopec, tak ho sjedu bez nutnosti brzdit (většinou). Prostě jedu dál. V lese je to jiné, ale tam se tak často nedostanu. Půjdu do těch M396. Zadní i přední mně výjdou za 1130 Kč, což újde.

              Teď ještě zkrátit hadice a bude to :)

              0 0
    • cevepe  

      Kolik vůbec spolknou hydraulické brzy oleje? Vyměňoval jsem v životě jen 1×, ale je to už doba, že si ani nevzpomenu :)

      Zvažuji, zda-li koupit celý litr nebo jen 50ml, což je nabízeno na eshopech. Ten litr stojí oproti 50ml jen o 130 Kč, tak že asi litr.

      0 0
      • MatS  

        Jestli si to pamatuju dobře, tak jedna brzda asi 25ml, pokud vyměňuješ všechen. Takže 50ml by ti mělo stačit na dvoje s odřenými uši. Třeba ti tady z litrovky někdo za pár kaček odleje. Nebo si řekni v servisu jestli by ti neodlili.

        Těch 50ml za +/- 200Kč je zlodějina. Proto jsem raději koupil taky litr za 300Kč.

        Litr máš na věky :-)

        0 0
        • cevepe  

          Bazar to jistí. Kluci šikovní tam mají 100ml za 140–160 Kč včetně poštovného, tak že pokud jak říkáš … ±50ml, asi půjdu do těch 100ml. Něco ukápne bokem. Bude to stačit.

          0 0
        • novas752  

          A nesplesniví!

          0 0
        • xtonda  

          Nastřelená cena 50ml balení Shimano brzdového oleje oproti litrovce (jeden eshop 320 vs. 400) mě taky zarazila. Je moc velká prasárna použít pro doplňování něco jiného jako např Bikeworkx Brake Star Mineral?

          0 0
          • pepek  

            olej do Citroenu od nějakého garážisty je OK

            0 0
            • Breakpain  

              A nejsou s tím v zimě/létě problémy? Mám pocit, že v chladu nebo v horku to mělo trochu „trable“ oproti originálu – jen jsem to někde zahlédl, tak se ptám…

              0 0
            • Roxteedy  

              Poradnej LHM do citroena te stoji cca co litrovka shimana

              Nevidim duvod pro experimenty

              0 0
              • lubosalbi  

                V žádným případě nepoužívat LHM!!! Taky jsem nějakýho chytráka tady kdysi poslechl a prostě to nefunguje. Olej je hustší, brzdy pak pumpujou.

                0 0
                • Roxteedy  

                  Navic LHM nebo novejsi LDS obsahuje detergenty, ktery by myslim ty brzdy taky znicily.

                  Proste tam patri origo olej shimano a basta. Kup litr za 3 kila a mas na dozivoti. Kdyz budes dobre zavirat, musi vydrzet veky

                  0 0
            • xtonda  

              Bikeworkx Brake Star Mineral je Minerální brzdová kapalina pro hydraulické brzdové systémy jízdních kol. Proč sem motáš Citroen?

              0 0
              • pepek  

                Psal jsi, že tě cena Sh oleje zarazila. Garážista ti odleje 100ml oleje, který (např. mně) funguje. A nebude za to chtít majlant.

                0 0
                • xtonda  

                  Sorry, pochopil jsem to zjevně špatně jako sarkasmus. Brake star stojí decka v lahvičce 70 Kč, zase tak do extrému jako je brdovka pro auta jít nechci.

                  0 0
          • oddie  

            Máš tady téma „Sdílení …“, kde lidi píšou, kdo má litrovku a případně odleje, najdi si nejbližšího a máš to ;)

            0 0
      • novas752  

        Záleží na délce hadičky, řekl bych okolo 30ml jedna brzda.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cevepe  

      Po zakoupení BRM396 bych nyní rád prodal Diatech Anchor brzdy včetně kotoučových brzd (1.7 – 1.8 mm) zadní + přední + adaptér zadní. Má to vůbec cenu, řekněme 500 – 700 Kč?

      0 0
      • nitraq  

        Obávám se, že moc ne. Je to celkem historie, navíc značka neznámá, lidi jdou u levných brzd po shimanu jak slepice po flusu.

        0 0
      • novas752  

        To sotva. Levných brzd je na bazaru spousta a lidi většinou půjdou do Shiman nebo aspoň Tekter/Hayesů. Diatech je dost neznámá značka.

        Dal bych tam tak 400 nebo cena dohodou…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.