• Zaskar

    Ahoj mám dotaz má smysl vyměnit 4pístové kotoučovky Sh.deore XT za Sh. XTR?

    0 0
    • dada  

      xt je 4pist??????

      0 0
    • kubad  

      Pouze v případě, že chceš ušetřit na váze.

      0 0
      • Zaskar  

        Takže na brzdným výkonu si asi nepolepším co? Nebo poznám nějaký rozdíl ve výkonu brzd?

        0 0
    • Zaskar  

      Ano myslím steré hydraulické brzdy XT

      0 0
      • Seadat  

        No stry XT sou fainovy – td se chystam prave do techto trmenu a XTRkovych pak (novejch) myslim ze by to melo fachat, tak dybys se jich chtel nekdy treba zbavit tak by se treba neco vymyslelo :-))))

        0 0
        • Zaskar  

          No jestli nezvýším XTRkama brzdný výkon tak to nemá cenu. Jelikož XT mají 4 pístky tak si myslím že by to mělo líp brzdit aspoň tak to funguje u aut a motorek

          0 0
          • McBlacky  

            kolik vážíš a co jezdíš? na HT nebo XC full ti XTR bude stačit v pohodě až do 100kg váhy. pokud máš víc nebo enduro/DH tak bych se poohlíd jinde.

            třeba ti Bajkr napíše jak to vidí má starý XT na HT a XTR na endurku, moc to nešetří a drobeček taky není :)

            0 0
          • hanz  

            počet pístků nemá s brzdným výkonem pranic společnýho…nový xt, luiza fr, oro jsou určitě lepší brzdy jak starý xt a sou jen dvoupístkový.

            0 0
            • enjoy  

              tak to mi vysvetli. jaktoze hope mini „nebrzdi“ a mono M4 jo?

              0 0
              • hanz  

                proč miny nebrzdí bych tipoval na přehřívání a konstrukci třmenu ale rozhodně to nemá nic společnýho s tím že mono4 brzdí kuli 4em pístkum..to je prostě fyzika..počet pístků ovlivnuje dávkovatelnost a projev brzdy na začátku a na konci chodu

                0 0
                • hanz  

                  mini

                  0 0
                • enjoy  

                  vy jste s padlistou jak pres kopirak:-). kontrukce trmenu atd(tusim pistek u mini je vetsi nez nez na M4),prehrivani,to proto,ze na paku musis vic tlacit a tim se vic zahriva?pak mam ale pravdu. fyzika je fyzika,to jo.ja se o tom nechci prit s takovym ó velkym downhillerem:-)

                  0 0
                  • hanz  

                    ano pístek je větší jak u mono4 ale sou tam zase jen 2…u mono m6ti je jich 6 a sou menší jak u mono m4..prostě výsledná plocha bude furt stejná ±maličká odchylka…kdyby nebyla stejná nemužou používat stejný páky…a přehřívání je začarovanej kruh..špatně se chladí tudíš se začne přehřívat, jak se přehřívá vadne a ty musíš víc brzdit tudíš se ještě mín chladí a ještě víc přehřívá atd......mimochodem mono4 by se na 160ti mm kotoučích taky pěkně pekli.

                    0 0
                    • Kelib  

                      Tady si neodpustím poznámku: Přehřívání není přímo úměrné tomu jak člověk tlačí na páčku-I když na ni skoro ani nesáhneš, ale brzda je tak dobrá že brzdí víc než když na ji skoro páčíš, přesto se brzda v prvním případě zahřívá víc, záleží to totiž na tom kolik si toho ubrzdil…říká se tomu potenciální energie, vzoreček je tuším E=mv*v. Brzda se zahřívá stejně, jenom některý systém to líp snáší a některý se také lépe chladí.

                      0 0
                      • vlk  

                        Dle mne se přeceňuje přehřívání kapaliny-problém jsou přehřátý destičky-mě se třem-kapalina moc nepřehřívá-ale přesto při přepálení ztrácí brzdný výkon a z destiček jde kouř.Dle mne je důležité mít brzdy s destičkami s co největší przdnou plochou a zrovna tak kotouč-pak to tolik nebude ztrácet.

                        0 0
                      • hanz  

                        já nepíšu že tlačíš víc na páčku ale že víc brzdíš=brzdíš dřív před zatáčkou abys to ubrzdil..to znamená že celej system má pak méně času se schladit…čím mín brzda brzdí tím jí dávíš ještě měnší možnost se schladit+ jestli to špatně snáší tak jseš v řiti…ale neřekl bych že se vždy brzda hřeje stejně.

                        0 0
                      • Gorgov  

                        Na tyhle záležitosi nemůžeš vztahovat středoškolskou fyziku. Ve skutečnosti na zahřívání působí tolik věcí, že to přesně ani spočítat nejde. Myslim ale, že Hanz má v tomhle naprostou pravdu.

                        0 0
              • ddd - andy  

                Presne jak pise Hanz. Pocet pistku a hlavne jejich velikost (a pruchonost kanalku mezi jednotlivyma pistkama) ovlivnuji davkovatelnost a to pouze na zacatku brzdeni! Druha vec je, ze v prubehu brzdeni pusobi vic pistku na desticku rovnomerneji a ne jen na jeji stred (jako je tomu u jednopistkovejch) a tudiz se desticka „neprohyba“ a je ve styku s kotoucem po cely svy plose stejnou silou. Jedna se samozrejme o minimalni hodnoty, ale ty pak delaj to, proc ctyr a vice pistek brzdi jakoby lip, pokud pominu konstrukci.

                0 0
      • vlk  

        jj, kdyby ses chtěl starých 4 pístkových xt zbavit-tak se mi ozvi na mail.

        0 0
    • Hnoj  

      Já myslím že brzdnej výkon určitě neklesne. A pokud klesne, nebude v lidských schopnostech to rezennat…

      0 0
      • enrico  

        so 180mm kotučom brzdi všecko, dokonca aj XTR :-)

        0 0
        • enrico  

          a ešte som zabudol na foto, dnes prakticka skuska noveho XTR 180mm kotuca s klasickou XTR brzdou, brzdenie z rýchlosti 65km/h na nulu na velmi krátkom úseku zvládla docela gut, tož rýchly zábeh kotúčoviek :-)

          PS: fotky luzifera budu už čoskoro, ešte je v rámci testovania a vylepšovania :-)

          0 0
          • kubad  

            S tím adaptérem ve předu na té FOXce to vypadá divně. Přehodil bych přední třmen PM s adaptérem dozadu, a do předu bych dal zadní s uchycením IS – rozměry kotoučů zůstanou zachované a bude to vypadat líp.

            0 0
            • mar_tin1  

              no ja vidim na tej fotke brzdu na is a adapter is160->is180…

              0 0
              • kubad  

                Jo blbě sem se podíval, ale to je jedno tu s tím adaptérem dozadu a zadní bez adaptéru dopředu.pokud vozí 180/160 což tuším na kole má.

                0 0
                • mar_tin1  

                  :) ak sa mu chce s tym hrat… vymenit olej, odvzdusnit…

                  0 0
                  • enrico  

                    mam obydva is, v predu 180, vzadu 160 ten adaptér sa mi tiez nepaci, ten na skarebe bol omnoho krajší a aj lahší, ale zase trojnásobne drahší (1450,– SK)

                    0 0
                    • kubad  

                      Pokud se ti s tím chce hrát :-) , tak v zadu s tím adaptérem na černém rámu to nebude tak křičet. Ale to je jen vzhled. Nebo si kup nový zadní třmen na IS (když ho dáš dopředu je přímo na 180mm kotouč) a ten co máš prodej.

                      0 0
                      • enrico  

                        dobrý nápad, dík za radu – vidím, že ešte tam bude čo tuningovať .-)

                        0 0
                      • Pebe  

                        a pro enrica podstatný detail, ušetří nějakej ten gramík :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          :-)

                          0 0
                          • enrico  

                            mám hlavu v smútku, jak merám tak merám, ked prehodím zadné prasiatko dopredu, tak tam tú stoosemdesiatku nenapracem ani náhodou, nemáš nejaké foto alebo niečo, odkial si čerpal tieto informácie?

                            0 0
                            • mar_tin1  

                              princip je ten, ze navarky na zadnej stavbe su na 140mm kotuc a na vidle su na 160mm. cize ak mas vzadu 160mm, tak vpredu to musi pasovat na 180mm. ved to skus len tak nanecisto nasrobovat na tu vidlu. malo by to sadnut…

                              0 0
                              • kubad  

                                Přesně tak to prostě je. Neměř a zkus to. Staci přeci vyndat hadici z úchytu a je to.

                                0 0
                              • Jimmy137  

                                100% to sedet bude :)

                                0 0
                                • enrico  

                                  funguje tooooooo!!!!!!!

                                  parada, diky chalani, teraz uz len predať ten predny střmen, nekúpi niekto??? za liter:-)

                                  0 0
                                  • mar_tin1  

                                    no vidis… :)

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    Fuj a co ten upínák? :-)

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      co je na nem divnyho?leda ze je dost tezkej.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Nic – jen to že když, někdo nacpe celé kolo na XTR a WCS carbon, tak ten XT upínák neladí, nic jiného :-)

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Tak takhle ano,Taky bych tam videl neco lesiho,ale treba enrico casem obmeni.

                                          0 0
                                          • enrico  

                                            XTR naboje bude asi to posledne, co by som si na bajk dal, koli len fakt par gramom vyhodit skoro 10 000,– SK a to este na konusoch, to uz by som si radsej kupil hotove vypletane kolesa napr tieto www.kupkolo.cz/…07_2210.html inmo tie XT naboje su velmi pekne a ked sa o to clovek stara a ja sa na bajku staram peclive o vsetko, tak aj dlho vydrzia

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Tady byla rec o upinacich ne o celych nabojich.Vony at uz XT nebo XTR upinaky nejsou z nejlehcich a da se na nic dost usetrit vaha.

                                              0 0
                                              • kudlanka32  

                                                mi ale prijde ze funkci jsou na tom mozna uplne nejlip.....

                                                0 0
                                                • Vilém  

                                                  Funkce ano,shimano ma dobre chod,lepsi se mi zda snad jen na Mavicu co je na crossmaxech.Osobne vozim BBB wheelfix (nebo tak nejak) na imbus,ktery vazi 67g par.Jelikoz nezavodim,tak mi povolovani imbusem nevadi.

                                                  0 0
                                            • kubad  

                                              Přesně , náboje jsme ti nehanily :-) jen upínáky. Co třeby tyhle a cena není vůbec hrozná. A barvu si můžeš vybrat. 50g. úspora :-)

                                              www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                                              0 0
                                              • enrico  

                                                tak som ich odvazil, maju spolu 123g minus 87g tie titanové = úspora 36g, to uz stoji za reč. Ďalej na prednej brzde usetrim 35g na redukcii + 14g na skrutkach – 2g rozdiel medzi prednym a zadnym strmeňom = 47g, to jest na upinakoch + redukcii ušetrim spolu 83g a to vsetko len za nejakych 2580,– KČ to je pani parada, je neuveritelne, kde sa este da na bajku pod 10 kg usetrit na váhe v rámci rozumných investícií :-)

                                                0 0
                                                • Blade  

                                                  Kristova noho! Žě já kdy vypustil, že Jane ja gramařka :-D Tímto se jí omlouvám :o)

                                                  0 0
                                                  • pepek  

                                                    :-)) Sem myslel, že si soudruzi dělají prdel. A ono ne? To už by se vyplatilo, pořádně se otužovat a jezdit pak jenom v plavkách:uspora váhy: 0,8 kg a ještě ušetříš peníze za hadry.

                                                    0 0
                                                  • enrico  

                                                    gramarina je istá forma psychologickej závislosti, taká malá úchylka :-) niekto pije, niekto fajcí, niekto zhadzuje gramy a niekto všetko dohromady :-)))

                                                    inac o to oblecenie ani tak nejde, niekedy treba ten bajk aj potlacit a niekedy preniest na rameni, a ono vtedy sa teprve úkáže zmysel gramarení :-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Na nošení a tlačení je to možná super, ale jezdit bych na tom nechtěl :-)

                                                    0 0
                                                  • enrico  

                                                    ono mozna scandium a karbon je omnoho pevnejsi ako hlina, tak nie je sa coho bat a navyse na najviac namahaných veciach ako ráfiky, náboje, vidlica, kvalitny pevny rám ja osobne nesetrim a prihliadam na pevnost a kvalitu oproti gramom (rám sa z toho trosku ale vymiká, je ultralahký, ale velmi pevný a odolný – záruka 5 rokov hovorí zavsetko)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    To byla narážka hlavně na HT + Skareb + SLR. Sice lehká, ale pro mě osobně smrtelná kombinace :-) Ale tim nikomu neberu, že mu to může vyhovovat.

                                                    0 0
                                                  • enrico  

                                                    sorry, nemam to este v profilu ale trochu som zmenil nádobíčko www.bike-forum.cz/…m/513334.jpg

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ten rám už jsem viděl, že jsi ho koupil, jen tu Foxku jsem nějak nezaregistroval. S tou je to teď na závody moc pěkný kolo, ale mě by tam na podové ježdění stále vadil ten pevný rám a to SLR – to je gramaření na nesprávném místě :-)

                                                    0 0
                                                  • enrico  

                                                    pevny ram, to je len vec osobnej preferencie prejazdnosti terenom, nemal som moznost zajazdit si na kvalitnom fule len na samich srackach(isiel som napr na takej 15kg hojdacke za 30litrov) a moc ma to nechytlo, mozno keby skusim nejaky ten high-end full, tak by som zmenil na to nazor, ale zatial ee.

                                                    čo sa tyka SLR, tak to bych nemenil ani zanič, kto nevyskúša, neuverí, je to take tenké lahké nic, ale pohodlné až mi je to divnuo, to bude asi ten karbon a titan :-) tiež ked som to kupil, prve kilomerte boli divoké, ale prdel si zvykla a fakt by som uz nemenil, a nema 135 ale 140g osieraju ty vyrobcovia, kde sa len da, hajzli :-)))))))

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    HT a SLR nemusíš obhajovat, taky tam byl smailík.

                                                    Jinak já osobně SLR taky testoval (a dal jsem poměrně dlouhou šanci, přes 300km, tolik jsem žádnému jinému sedlu, který jsem si nenchal nedal) a pro mě to bylo utrpení. Já jsem spokojen se svojím Nisenem, který má poctivých 300g – a ten taky spousta lidí nemůže ani vystát, tedy spíš vysedět :-)

                                                    0 0
                                                  • enrico  

                                                    je vidieť, že každá prdílka je jiná :-) možno pohodlie trošku robi aj ta 350mm sedlovka vysutá úpne čo to dá na risku max a v poslednej dobe jazdím dosť podhustené plášte, mám to skoro jako full :) a ešte aj tá zadná stavba je tak zaujímavo tvarovaná a určite na pohodlí tiez nieco prispeje. Ale je pravda, že SLR som kupoval len koli vahe a dizajnu (a napisu) a bola to dost riskantna (a velmi draha) investicia

                                                    0 0
                                                  • zirecek  

                                                    A už to z něj leze, :-)).

                                                    0 0
                                                  • zirecek  

                                                    Taky spokojenější uživatel s Nisenem než s SLR. Karbonové šlupky nemají co dělat na biku… .

                                                    0 0
                                                  • Gorgov  

                                                    Slr je tvarem pro mě nejlepší sedlo, kdyby mělo 250g, stejně bych ho vozil. A HT je prostě na většinu závodů rychlejší.

                                                    0 0
                                              • Zaskar  

                                                Tyhle upínáky mám a maximální spokojenost a ta váha je taky gut

                                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.