Nevíte někdo v čem je zásadní rozdíl u xt vs xtr páček řazení? Jestli je to jen těch pár gramů hmotnosti nebo i funkčně.
PS: xt vs slx se probíralo mockrát xt tvrdší řazení, kratší dráha páky a možnost řazení o 2 převody dolů.
Nevíte někdo v čem je zásadní rozdíl u xt vs xtr páček řazení? Jestli je to jen těch pár gramů hmotnosti nebo i funkčně.
PS: xt vs slx se probíralo mockrát xt tvrdší řazení, kratší dráha páky a možnost řazení o 2 převody dolů.
Jednak to s 13sp XTR zamkněte. A pak po vláknu https://www.bike-forum.cz/…iky-a-kazety nevymyšlejte blbosti. A přečtěte si specifikaci u výrobce.
XTR je top sada které prostě má něco jako marketingově navíc. Jestli myslíte, že vám vydrží víc než XT tak jste vedle.
https://bike.shimano.com/…M9100-R.html
https://bike.shimano.com/…M8100-R.html
A staré kolo řazení fakt nevylepší.
Tak to vlákno 13sp jsem hned zamknul-dřív než jste napsal. Uklepnutí na mobilu. Smazat nešlo.
Blbosti nevymýšlím. Když jde o 6 let starého kvalitního karbonového fulla jehož jedinou vadou je je 11 sp, tak si myslím, že upgrade je vzhledem k ceně obdobného nového kola obvzlášt v dnešní době cenově vlastně zanedbatelný.
Jestli je xtr proti xt jen o marketingu, tak děkuji za informaci-v tom případě nemá smysl si těch pár stovek připlácet.
Jinak nemyslím si, že xtr by mělo mít větší životnost u komponentů jako jsou řadící páčky, nejde o životnost.
Toto fórum tu vždy bylo k tomu, aby si lidé sdíleli praktické informace, tak pokud někdo ví o něčem proč u páček xtr místo xt mimo design, pár gramů váhy a nápisu budu velmi rád.
No o životnost, XT páčku jsem opotřebil za cca 600h ježdění. Jak je na tom XTR nevim.
600 hodin je krásná výdrž. To průměrnému hobíkovi co se ještě kromě kola věnuje i rodině a práci vydrží určitě řadu let:)
Čím se dostává na začátek potřebuje XT když hlavní bonus XT není výdrž?
Mimo co je průměrný hobbík. Jak se počítá?
no pockej, to je rekneme bajkovejch 10tis km pro lemru jako jsem treba ja. To jsou tri sezony pro onu lemru – to mi moc neprijde…
jj při 4hodinových vyjížďkách jen o víkendu to moc let není.
No pro aktivního hobby cyklistu s jedinym kolem to jsou max 3 roky… Šťastnej ten co to zvládne pod 2 a může reklamovat. :-)
au… jak to bylo v té básničce …I have spread my dreams under your feet. Tread softly because you tread on my dreams…
Tak pokud úplně nepřestane fungovat a jen se řazení zhorší opotřebením, tak opotřebení se stejně reklamovat nedá.
Představ si, kolik lidí má obrovský problém s pochopením takové věci, že něco 2 roky intenzivně používaného, nemusí vykazovat stav nového prouktu:-D
Okřídlená věta, to přece musí 2 roky fungovat, na to je zákon!:-D
Beru to s nadsázkou dle sebe, fotra 3 malých dětí, pro kterého je každá vyjížďka na kole vzácná:) Navíc když teď mám 4 kola, tak jestli budu muset za 5 nebo víc let na jednom kole vyměnit páčku asi o 2 stovky dražší než řetěz, tak mě to moc netrápí. Navíc kdo ví, jestli to kolo ještě budu vůbec mít:D
Ale samozřejmě mít jedno kolo a velký nájezd, tak výdrž je určitě velmi důležitá.
To není moc.
SRAM X01 11spd už má na Spectralu AL 2015 nakrouceno 1820 h a stále chodí krásně.
ja mam na XO-11sp 1400hod, menim co 2 roky bowden i lanko
Jak se to opotřebení projevilo?
Podezřele málo. Když odečteš dobu, kdy páčka odpočívá, třeba jízda s kopce, tak je to žalostně málo.
moje 12s XT umřela pul roku po záruce a pokud najela 200h tak jí hodně fandím
Jak se to projevilo?
Moje o pár měsíců později. :-(
Klasika: prasklá pružinka.
Projevuje se to nějak před poruchou?
Mám Deore 12s řazení a jde řadit o 2 nahoru, ale o 2 dolu už ne
To je dobre vedet, kdyz se pta na XT vs XTR.
Ale asi nejde u XT 12s podřadit o 2 dolu to nešlo ani u XT 10s, pouze nahohu
U XT 12s jde podradit o dva…dolu..na tezsi převod.U Deore a Slx to nejde
U 10s to taky slo u Saintu
U 10sp XT jde o dva na tezsi obema smery, u 12sp XT pouze smerem od sebe, tj palcem.
taky jsem si myslel, ze to u 10s ukazovakem o 2 nesjde. Chtelo to jen trochu vic pritlacit.
Přesně tak, ale nějak už jsem se ukazovákem odnaučil…
Škoda, že to o dva na těžší nemá 11 a 12 SLX, nekoukal jste někdo náhodou dovnitř, jestli tam není jen nějaká zarážka, jako byla u 9sp XT, která když se odstranila, taky to řadilo o dva?
Snad nemám nějakou specialitu, ale můj 12s Deore umí řadit o 3 nahoru:-)
Máš to rozbité:D
Mé XT umělo řadit o 3 dolů, ale jen o jedno nahoru
No právě, prakticky to vypadá, že asi žádný podstatný rozdíl, pokud jsem něco nepřehlíd-tam píší i hmotnost stejnou. Škoda že ty xtr nemají někde k vyzkoušení, občas jsou za slušnou cenu v akci.
Já přešel z xt na xtr 12s. Řazení i přehazka. Jako celek to byl docela poznatelný rozdíl. Ale v samostatné páčce řazení si až tak nejsem jist.
To podle mě víc udělalo to, že si měl nové lanka a bovdeny, než ta hazka a řazení.
Měl jsem nové kolo s xt. Najeto cca 500 km a vyměněno za xtr. U xt bylo klasické broušené lanko a u xtr bylo s nějakým povlamem. Myslím že se tomu říká oil slick nebo tak nějak. Lehkost na páčce byla naprosto brutální, přesnost řazení byla taky hodně poznat.
Však rozdíl v ceně je taky docela „brutální“ :-).
Tak záleží co je docela brutální. Já dal před rokem 5500 za kompet xtr.
Dobrá koupě. Ale koukal jsem na páčky, XTR jako 2× XT.
Optislick
To je to, co se jim po case loupe a dela to problemy, nebo neco jineho?
Jo,proto to nepoužívám:-)
Vyndaval jsem pět let staré a vypadalo jako nové.
Nevim, nemel jsem to, jen cetl dost negativnich ohlasu. Vzdy jsem proto pouzival, asi starsi verzi, radici sady XTR, ktera mela jen brousena lanka.
Ono se toho nekecá…
Ještě byla starší verze,vyloženě s opletem(hnědá)to bylo úplně na prd.
To samé se stalo, když jsem u SLX 11 vyměnil bovden a lanko. Nastala úžasná lehkost řazení.
Mimochodem, slovní spojení „brutální lehkost na páčce“ je naprostá pitomost.
No jo, je to protimluv :-)
Tomcata bych moc neřešil, zbytečně to hrotí.
A k otázce – je to poměrně zajímavé téma, sám jsem měl jak Deore, tak XT. XT proti XTR je krásně porovnáno zde – https://www.youtube.com/watch?…https://www.youtube.com/watch?…
Jednoduše – rozdíl je v materiálech (prý), XTR má vyměnitelnou gumovou vložku na řadící páce a hlavně XTR lze přepnout na 11 převodů (SL-M9100), což mi přijde poměrně zajímavé.
Osobně bych vzal jednoznačně XT, jen bych doporučil ho vyzkoušet – tu tvrdost jsem zkousl až po chvíli vození Deore, které neumí podřazovat o 2…
To podřazování o dvě chce na XT fakt hodně síly, kolikrát se přistihnu, že to radši mačkám jednotlivě, než abych si lámal prst.
Může být, u mě spíš diskomfort trochu, ale zas o dva dolů, to chceš…
BTW na přestavbu takového stylu bych dal raději AXS…
AXS je pomalé, vadí mi to.
V čem, pochopil jsem že řadíš po jednom aby sis nezlomil palec, coz u ovladače se ti nestane a nastavíš si v aplikaci v podstatě co chceš.
Popravdě o AXS jsem neuvažoval. Nechce se mi dobíjet baterky apod. A zvažuji levnější verzi přestavby, ale čistě jen ze zvědavosti, jak taková věc funguje například v brodu, když je to pod vodou nebo v zimě v mrazech.
Funguje furt a naprosto spolehlive, zima, mraz, snih, voda… viz moje biky a fatbike. AXS Ti radi porad stejne presne, kdezto lanko, bowden se ti zanese, zatuhne a uz to neni ono. To se ti u axs nestane. Nabijim cca jednou za dva tydny a to vetsinou jen preventivne. Nabito je za hodinu. Cili reci o nabijeni v dobe mobilu, chytrych hodinek apod., jsou zcela irelevantni.
Vozis s sebou náhradní baterku?
Ne, ale vlastne jo :-).
Na obou kolech mam i reverba axs, takze kdyby se stalo, tak vyndam baterku z teleskopu.
V rámci hroceni, když sem četl co psal tak chce za levno vylepšit „kvalitní, starší, karbonové kolo co má cca 6 let a 11sp“ a do toho moc ASX nezapadá ani ve slevě.
Hlavně jako těch xxx… lidí předním se upína k něčemu co je možná víc na očích, ale přínos pro měřitelne vlastnosti kola marginální. Pravděpodobně bude řešit jako jiní obrazně značkové titanové šroubky, než starý výplet, těžké kliky, či nic moc pneu , či vidlici a tak podobně. Protože páčku sežene tředa do 2800,– , ale lepší výplety těžko natož s takovým brandem jako XTR…
Kde pořád na ty dedukce chodíš. Kolo je karbonový Rocky mountain v době koupě 2 nejvyšší model(12sp měl tenkrát jen ten nejvyšš model a stál skoro o 50tis. víc-takže dnes to přeskládat na 12 za nějakých u xt 6–7 tis je proti původnímu rozdílu nic). Kola DT Swiss s náboji 370 kliky karbon race face next sl, vše aktualně na xt, pneu Maxis 120 tpi, budu zadní měnit na barzo 120tpi. Teleskopka vidlice i tlumič Fox faktory/performance. Nevidím na tom nic špatného. Druhé kolo mám na praktický stejném rámu, jen je to již nejvyšší model z toho roku a tam je již XX1. Nechápu, co pořád máš za poznámky,jestli to pro tebe je špatné kolo a jestli si každý rok kupuješ komplet nové kolo na nejvyšší sadě-tak to je tvoje věc. Tak ne všichni do toho chceme tolik vrážet a vzhledem k tomu, že řetězy, kazetu beru jako spotřebák a již jsem jednou při pádu zrušil i přehazku, tak prostě hledám ideální funkčnost a hmotnost/cena při určité kvalitě.
PS: Na rozdíl od tebe si nemyslím, že je xtr něco extra a na značky si nehraji. Snažím se zjistit, čím jsou xtr páčky lepší než xt, když jsou proti xt za dvojnásobnou cenu.
Mezi slx a xt ten rozdíl je a i si myslím adekvátně tomu cenovému.
Co ale opravdu nechápu, proč pořád reaguješ, když nemáš k tématu co říct a navíc pořád „dedukuješ“ nějaké nesmysly.
Slx a xt rozdil je v pocitu.Funkčně nejspíš jak si zrovna sedne, nebo jak mám zrovna šikovný ruce.Treba teď mi slx funguje uz nekolik mesicu líp než xt na druhym kole.
U 12 ký nevím, ale u páček 11 je rozdíl obrovský. U 11 slx dolů jen o jedno, xt o 2. Na xt 11 páčkách (přehazka vždy byla xt) je třeba mnohem víc síly, proto třeba kola, co jsem stavěl svým dětem mají slx páčky. Na jednom co jsem dal původně xt páčky mi dcera, když byla malá řekla, že se jí blbě řadí a že ji po z toho bolí prsty. Pocitově mi přijde ta 11 xt přesnější, ale to může být právě tou tvrdostí a jak tu páčku člověk přetlačí do další polohy, tak to jakoby razantněji víc v páčce „zapadne“ a mají kratší dráhu páčky-z toho nejspíš vyplívá ta „tvrdost“. Mě hlavně vyhovuje to podřazení o 2. Jinak třeba xx1 jsou v tomto proti Shimano luxusní, tam má člověk pocit přesnosti a přitom to neklade takový odpor jak 11×t, v tomto proti Shimano úplně super, jen to nemá podřazení o 2 a zase ta podřazovací páčka je proti té řadící nahoru jakoby v nahnuté poloze a blbě jakoby utopená-dá se na to ale docela zvyknout.
od XO vyse, je moznost nastaveni < velke > packy, malou das jati vyhovuje a k tomu jde donastavit ta delsi
Díky, to jsem nevěděl, musím nastudovat, jak se to dělá.Máme ho doma docela krátce.
A 4 loziska – Doddy cas 11:15 https://youtu.be/bEEq-cH46nU?…
Tak jsem dnes měl možnost na sucho procvakávat xt a xtr páčky obě ve verzi na objímku.
Tak pár postřehů, snad někomu pomůžou.
Obrovský rozdíl je ale v odřazování o 2 převody. Xt o dva je stejné jako 11sp xt o dva, jak o první, tak o druhé klade páčka skoro stejný odpor a téměř stejnou dráhu. Prostě cvaknu poprvý, držím a domáčknu podruhý a je to skoro stejné. U xtr, první odcvaknutí stejné jako u xt ale to druhé chce hodně, hodně víc síly(až je to nepříjemné) a dráha druhého je tak poloviční.
No ale stejně je těžké se rozhodnout, na lehčí mi více vyhovuje xtr a na těžší xt.
Shrnutí. 12 sp xt je na lehčí převody dle mě jak 11sp slx a na těžší jak 11sp xt. A xtr je na lehčí jak 11sp xt a na těžší o jeden také a o dva je to docela nepříjemné-to nemám s čím srovnat 11sp xtr jsem neměl Je možné, že se to časem ochodí, ale síly o 2 dolů je třeba opravdu hodně.
Je to zvláštní, ale 11sp. xt mi přijde pocitově z nich nejlepší.
Měl jsem na kole dlouhodobě páčky 11 XTR, 11 SLX a 12 XT. Zkoušel jsem i různé jiné, ale jenom na chvíli, a tak nebudu hodnotit, protože nevím, v jakém byly stavu jak páčky, tak bovdeny a lanka. Popíšu moje pocity, kdyby ti to pomohlo
Za mě 11 XTR top. Krok nahoru i dolů jasně zřetelný. Trochu odpor tam byl, ale za mě tak akorát, aby byly zřetelné jasné polohy. Možná bych uvítal i trošku větší, protože jednou za čas se mi podařilo například při přeřazení o dva cvaknout o tři. Ale bylo to fakt málo, a když jsem hned cvakl o jedno dolů, tak to někdy ani nestihlo o ty tři přeskočit. Chodilo to moc pěkně.
SLX 11 je fajná, funkční, levná sada, ale chodem se XTR neblíží ani omylem. Převody člověk tak nějak loví, cit při přeřazení o několik nahoru je taky mizerný, rychlost taky nic moc. Úplně v pohodě se s tím dá jezdit, ale za mě je XTR v rychlosti, přesnosti a odezvě o parník jinde.
XT 12 je za mě ok, ale XTR 11 bylo lepší. Při řazení nahoru byly kroky takové víc zřetelnější, při odřazování dolů bylo třeba asi trochu méně síly. Celkově mi ta páčka přijde dobrá, ale XTR 11 byla o fous příjemnější.
No a teď jestli bych si znovu XT 12 páčku koupil? Asi jo. Nijak mi nevadí a měnit nebudu. Ale jak bude příležitost, tak si XTR rád zkusím, abych věděl, jestli jsem si měl těch pár stovek připlatit. ;-)
No… Ono 11sp XTR celkově bylo asi nejlepší, co jsem kdy jezdil; nemyslím tedy jen samotnou páčku, ale komplet, včetně toho feelingu do nohou, co vnímáš při řazení.
XX Transmission (jiný T neznám) se tomu pocitu top 11sp Shimano aspoň blíží, ale mechanickej Eagle, AXS i 12sp Shimano cítím prostě minimálně o třídu horší :D
Za mě XTR 12 lepší jak XTR11, nicméně chce to zároveň vzít nějaký vychytanější set bowden+lanko, s těma základníma nic moc.
Vozil jsem 11 XT nekolik let a potvrzuju. Teď přechod na 12 XT a je poznat rozdíl. 11ka měla lepšíchod a příjemnější matroš. Ale na 12 jsem si zvyknul taky.
Oprava:Včera jsem jel s 11sp xt a musím opravit informaci
Xt 12sp. o dva dolů není je stejné jako 11sp xt.
Za mě z těch 3 nejlepší XT 11. XTR 12 je spíše více podobné xt 11, ale to druhé domáčknutí, to je děs ten odpor. 12 xt mi chodem spíše připomíná 11 slx s tím, že 11 slx má dolů jen o jedno.
Druhy domacknuti des?To musíš sázet za jízdy jak karty na stůl …buch buch
A ne lechtat při výhledu do krajiny :D
XT 11sp vozím cca 7let a na tvrdost jsem si doted nezvyknul: první zmáčknutí ztuha, druhý domáčknutí kolikrát díky tomu zmáčknu omylem. to si nedovedu představit, jak potom jde ztuha xtr12 (12sp znám jen slx a to je houba).
na kole na chalupě mám 10sp XT a chodí krásně lehce (starý min. 10let, přežilo tři biky a chodí jako nový, kdy jsem ho ještě vozil 2×10)
Tohle vlákno je čistá esence fungování bike-fóra :-D
Srozumitelně a jasně se zeptáš, dostaneš tunu odpovědí a rozumů, které jsou bohužel nahovno a vůbec neakceptují jasně zadaný dotaz, samozřejmě už max. od třetího příspěvku se dostaneme od Shimana na Sram a od jablka k hruškám a nakonec si stejně musíš odpovědět sám. Krása :-D
Za sebe děkuji za odpověď, protože jak u 10s, 11s tak u 12s jsem vždy upgradoval řazení z SLX na XT, protože ten rozdíl byl vždy obrovský a často jsem zaslechl, že XTR je ještě lepší. Ale moc jsem tomu nevěřil a ceny nejvyšších sad stále nehodlám akceptovat, když máme XT a Ultegru.
Vitej na foru :-) xt byla vzdycky pro me cena vykon, XTR par gramu lehci. s o chlup lepsim chodem za cenu,co uz nejsem schopny akceptovat. Hele zlaty razeni, ja jeste rybarim a shimano ma treba sedm rad navijaku s rozpetim 1200 az 20000 kc. Tam ti dela rozdil u dobryho navijaku treba 15 tis kc v 60 gramech matrose, peti loziskach a tune marketingu. To bys videl na rybarskym foru co se deje :-)
nedá mi se nezeptat. už někdo vyrobil páčkové řazení, které by se pocitově vyrovnalo x0 9sp? za mě je to to nejlepší řazení, které jsem kdy okusil, ale já toho zas tolika neokusil. navíc mi přijde smutné, že sram u novějších řazeních nedosáhl zdaleka tak krásného (tedy pro mě) chodu páček
Gx lunar 12s mě baví mačkat více než axs.
asi bys mel uvest priklady, ktere podle tebe nefunguji tak dobre. U shimana i sramu se vyplati priplatit si za nejvyssi rady. Napriklad rozdil XT x SLX byval vzdy nebetycny.
Za mě je X.0 9spd o třídu lepší než XT M8100. GX se tomu nedotahuje.
ok. vozíval jsem krom x0 9sp následující:
shimano sl-m530
shimano sl-m670
shimano st-m739
shimano st-m750
shimano sl-m780
sram attack 3+9
sram x01 11 sp
sram xx1 11sp
všechno je citelně horší
s packovym razenim x0 zkusenost nemam, neporadim. Od SRAMu 1:1 jsem pouzival jen gripshifty.
XX-10
XO-10
XO-11 – asi nejlepsi z mechanik
AXS-12 – nejde srovnat s mechanikou
SLX-12 – zame nejhorsi projev
X0 9sp jsem mel, je to skvele razeni. Za me 12sp GX radi vyborne, ale chybi moznosti nastaveni packy. Takze verim, ze 12sp X0 bude srovnatelna s X0 9sp.
Pro uplnost doplnim, ze mam to GX razeni s XX prehazovackou. Jaky vliv ma u 12sp prehazovacka nemam vyzkousene.
Osobne mi 12sp razeni od shimana vubec nesedi a sram mi prijde o parnik lepsi. Ergonomie GX ale pro me neni dokonala a chybi mi moznost doladit packu jako u X0.
ne
PS: Tak si říkám, zda náhodou již není v obchodech nějaká novější přepracovaná verze XT řazení.
Narazil jsem na toto starší vlákno https://www.bike-forum.cz/…xtr-sl-m9100
kde právě řeší tu tvrdost podřazení u XTR (co jsem včera zkoušel, tak potvrzuji) a někteří tam tvrdí, že XT je na to stejně blbě.
Ale XT 8100 co jsem zkoušel včera na prodejně dolů řadila docela pěkně obdobně jako staré 11sp XT. Tak jestli to u XT nebyla nějaká novější přepracovaná verze.
Pokud to řadí lehce, většinou to znamená, že není aktivována brzda na hazce.
Zkoušel jsem porovnávat xt a xtr v nenamontované verzi na kole. A při zkoušení takto navolno xtr je odřazení o 2 skoro na zlomení prstu a XT mi přišlo vpohodě. V tom odkaze trvdí, že jsou obě stejné. Tak je možné, že již xt třeba ponovu od toho roku 2020 přepracovali.
Na řazení dolů nemá brzda vliv.