Ahoj, tak mi dnes na email přišel rozpis KPŽ na rok 2019 a moje oblíbené Transbrdy nejsou v dubnu ale až v červenci. Místo toho se začíná v Hustopečích a druhý je Karlštejn z Dobřichovic.. Nevíte někdo proč?
Ahoj, tak mi dnes na email přišel rozpis KPŽ na rok 2019 a moje oblíbené Transbrdy nejsou v dubnu ale až v červenci. Místo toho se začíná v Hustopečích a druhý je Karlštejn z Dobřichovic.. Nevíte někdo proč?
V podstate vymena karlstejna a transbrd, kde je lepsi na jare jet lehci trasu, ktera casto vede pres otevrene louky a pole a kdyz je venku 30 v srpnu jet Brdy v lese.
To je relativni, me treba Brdy prijdou lehci nez Karlstejn.
Než ten letošní karlštejn? Mně přijdou Brdy celkem těžký, ale hlavně kvůli délce v kombinaci se začátkem sezony a počasím. Teda nejde ani o to, že to má přes 60 km, ale spíš, že ty nejhorší kopce jsou až před cílem. Furt se to šmrdolí po hřebeni a když už jsi skoro v cíli, ještě se jedou strašný hnusy.
To co tam pridali letos k te studance byl hnus fialovej
Prevyseni celkovy ale nic extra a kopce vetsinou jezdivy, zadny drtirny na nejlehci
No to teda nevim, posledni kopec jezdim kazdej rok prositej na kasparka se slzama v ocich.
navic v brdech vloni nebo predloni snezilo.. mozna i to bude duvod :)
Tak co já sleduju, za posledních cca 5 let bylo na Transbrdech kromě jednoho roku krásné slunečné počasí.
Tam bych důvod neviděl.
Spíš si myslím že kvůli obtížnosti tratě šoupli Brdy na termín kdy už mají lidi víc naježděno a tím pádem se zvýší účast.
A nebo to chteli vykrizit s nejakou akci, kvuli ktery minulej rok nejaky kokoti preznacili trat. Vlastne do dneska nevim, proc to nekdo udelal.
jo, to byla taky „slusna“ akce.. :/
Jo bylo to loni, nahore bylo –5, chcalo, byla zima a ja tam doslova umrznul.
Jojo ročník 2017 byl super :) Asi jako běžné počasí ba WTB..
Ty brdy jsou v zimě s kombinací s deštěm a mokerem dost problematický. Do dneška nevim jak se na to oblíknout, protože po stratu se jede na doraz nahoru, zapotíš se ať chceš nebo ne a pak je tam strašně dlouhá „rovina“ po hřebeni, kde je navíc ještě větší zima než dole a člověk strašně vychladne.
Koukal jsem ze se jel karlstejn a vitez to dal za 1:25? Co se stalo? Kratsi a jednodussi trat? To uz je fakt pomalu na nejakej sterkolet ne?:)
Myslíš půlmaraton Praha – Karlštejn tour, který se nejede ani z Prahy, ani na Karlštejn a ani to není půlmaraton? :D Trasa B měla 38 kilometrů, to je naprostý výsměch, samozřejmě za plné startovné, letos navíc zdražené. A jako bonus letos zrušili kategorii ELITE, takže bedny si rozeberou eliťáci. RIP.
Tak já si letošní Karlštejn dcl užil se vším všudy.. po startu – asi po 5ti vteřinách jsem byl sestřelen k zemi, pak stíhačka se dostat rychle dopředu pod první kopec, kde jsem se naštěstí vyhnul špuntu a pak doslova solo jízda.. 3/4 závodu jsem jel sám, přede mnou borec na 30 metrů, ale sjet sem ho nedokázal a za mnou díra, jen ke konci mě řízlo borec na e-biku, což bych zakázal.. Může to dost ovlivnit závod, pokud ho háknou ostatní lidi na rovině a tím dovezou do předních skupin.. O zrušení elite katerogie ani nemluvim, holt závody pro širokou veřejnost.. Mě to sice netrápí tak, holt místo 4.-5. místa budu ted desátej, ale mám dost kamarádů, pro který je to konec bedny.. suma sumárum 29. celkově lze brát vzhledem k okolnostem za ok, nicméně se těším na Jestřebky a zvažuju účast na 100km.. :)
No, ale i pro tebe byvala bedna realna. Pro me to bylo realne mene, ale ne uplne sci-fi, ted uz je to bez sance. Jina vec je, ze i driv nektery lidi s registrackou nebyli v elite.
E bike nechapu, jednak to co rikas, druhak se clovek s nulovejma dovednostma dostane mezi technicky zdatnejsi, pripadne na uplnou spic. Navic typek nemel dle normy e bike, ale uz motorku, protoze mu to jelo vic jak 25. Jen te uklidnim, je to mistni blb, uz me predjizdel asi predloni na transbrdech a zase jediny co delal, cumel po cislech, koho predjel.
Pokud se neco nezmeni, pro me to je asi posledni sezona na KPZ.
To je smutný příběh :-)
Kdo se chystá na KPŽ do Mladé Boleslavi?
Já ne, tenhle silniční závod jsem si řekl, že už nikdy :-). Za mne jeden z nejnudnějších.
pan prezident miloš zeman? (opět zdravý jako řípa?)
Ja bych se mozna zajel podivat na ten trutnovsky, ten je pry pekny
Ja byl v Bolce naposled. Bud se tam jel asfalt nebo singlik s uzkym hrdlem a do mirneho kopce se slo pesky. A 800 na miste je fakt ulet. Stejne jako loni jsem splnil 1×KPZ a znytekmsezony pojezdim mensi zavody
Já z KPZ jezdím už jenom Obra a tam naštěstí problémy se zašpuntovaním trasy nehrozí :-D
Cena na místě je brutální.
Proc jedes z KPZ asi nejhorsi zavod?
Protoze nas jelo vic, s kamarady nemam tolik prilezitosti vyjet. Podle vseho co jsem slysel tak Karlstejn byl jeste horsi. Dneska toho bylo vic, mizerne znacena trasa a cca 100 nas sjelo mimo trasu cca kilometr a pak jsme se vraceli. Pak se tam motali petadvacitkari a zase se slezalo z kola. Ja zas nerikam, ze je to mega na pikachu, akorat jsem mel asi smulu
A aby toho nebylo málo, tak tam pustí e-bajky.
Jj, to je úplně největší fail, navíc „vítěz“ e-bike kategorie měl avg přes 30 km/h, takže musel dost přišlapávat, aby se odlepil od toho limitu 25 km/h ;)
Aspoň vím, kam nemusím chodit na závody. O tohle fakt nestojím…
Nejhorší je, že u nás se dá postavit pěkná trať. Absolutně nechápu, proč neustále stavějí tuhle nesmyslnou silničářskou klasiku.
Já si KPŽ v Bole docela užil :D.
Udělat pěknou trať není asi těžké, ale kolik lidí pak na ni přijde, když to bude příliš náročné? Tohle je zkrátka pro masy, asi stejně jako Runczech v běhání. Atraktivní místa, nenáročné tratě, ten pocit, že běžíš s elitou (i světovou)…
Jasné, já jen že tahle konkrétní trať má s horským kolem společný leda tak sjezd z Čisté do Debře a ten úsek za Bukovnem (pokud se teda nejede po panelce kolem střelnice).
Nechci hájit KPŽ, protože mě poslední dobou dost štve. Nicméně lidi co to dělaj jsou fajn, ale problém je, že to jezdí strašně lidí a musej na tom i vydělat, což není až takový problém u jiných malých závodů (méně lidí a nemusej mít čistě ze startovného zisk)
S trasama je jednak problém v průjezdnosti tolika lidí najednou, ale také v povolení. Za průjezd každám pozemkem se platí a samozřejmě musíš mít povolení. Je to jak pro kpž, tak pro jiné závody, takže proto často nevede i malý závod tam, kde bychom si představovali, prostě je na nějakých místech nemožné sehnat povolení.
Na to jsi přišel kde, že za prujezd každým pozemkem se platí? Co vím tak zatím jedini kdo prujezd zpoplatni je arcibiskupství olomoucké.
Jedna věc je, že má někdo potřebu si honit triko na ebajku a „nezávodně“ dojet 6 minut za vítězem. Druhá věc je, že to může docela dost ovlivnit regulérnost závodu. A může jít i o boj o bednu. Jako nechat se táhnout ebajkem někde na otevřené rovině proti větru a dojet třeba skupinu, která mi před chvílí ujela. Aby se nám z „nezávodních“ ebajkerů nestali superdomestici pro některé.
A už je to tady :D Zrovna dneska jsem se s baterkářem svezl zpátky do skupiny, která mi o cca půl minuty ujela. Chvíli jsem váhal, jestli je fér ho hákovat a ačkoliv jsem proti motání e-biků mezi cyklisty, nic neregulérního v tom nevidím. Jednoznačný argument je ten, že podmínky jsou stejné pro všechny. Jaký je rozdíl, jestli háknu baterkáře nebo Boudu, co se snaží dojet ztrátu po defektu? Stejnou logikou bychom mohli dojít k tomu, že by mohlo být nefér, když se ženská vyveze za chlapem nebo padesátník za třicátníkem. Samozřejmě by byl problém, pokud by se baterkář s dotyčným na podpoře domluvil, ale to se mezi normálními cyklisty děje na KPŽ zcela běžně.
Tak otázkou je, zda bys Boudnýmu v háku vůbec uvisel :)
Tezko. :-D
když uvisíš v háku boudu po defektu, tak si ten hák zasloužíš. Jet v háku za závodníkem lepšího výkonu nikomu nezazlívám, když to odvisí a když tě ten člověk cíleně neodpáře, tak proč by to mělo být špatně. Jenže baterkáře často uvisíš v klidu a stejně ti pomůže. Mně to už takhle stálo místa, když mi soupeře dotáhnul baterkář. Hák ženský za chlapem s tim, že chlap jede podle ženský a je tam „pro ní“ mi přijde taky nefér, ale to ať si urgujou ženský navzájem, děje se to dost často.
Jako ty e-bajky mě teda sraly nehorázně. Na startu koukám, že tam borec vedle mě hulí elektronickou cigaretu, pak kouknu na kolo a baterkář. Jedu… do kopce mě předjede, narovině ho loupnu já a furt dokola. Je to takový divný, když tam drtíš kopec tep 180 a vedle tebe projede týpek, kterej sotva točí nohama… Ale abych jim zas nekřivdil, tak je to možná jen o zvyku no.
Je to komerční záležitost, vydělávaj peníze, člověk co si koupí ebajk peníze nejspíš má, oni ho tam chtějí…
A když najednou může jet na čele závodu a jenom točit nohama, je to lákadlo jak sviňa.
Kvůli 4 e-bikům? To snad ne…
Kdyby byla raději nějaká silná zaváděcí e-motorka, místo toho smradlavého endura. :)
Náhodou, ta zaváděcí Fábka R5 krásně voněla :D
To jo, ale někdy jede celý závod v čele motorka a ta fest smrdí ( v lese se to drží ).
Časem bude víc, ebiky se prodábaj jak rohliky.
Co je tohle za lidi ti baterkari na zavodech mi hlava nebere a dost to vypovida o poradajicich … Dnes tedy zavodnikum v tom pravem slova smyslu nezavidim… budou si muset udelat poradek.
Já si zvykat nechci. Doufám, že se ten elektromor nerozšíří i do dalších závodů a nechají si ho na KPŽ.
Neni nahodou letos i ebike kategorie na Trilogy? Zatim jen enduro, ale kdyz uz to muze byt tam, tak kdekoliv :-)).
E-Bike Enduro Race Trať Extreme + RZ, samostatné výsledky
E-Bike Demo Enduro RaceTrať Demo + RZ, samostatné výsledky
:D :D Nojo Vena se nechal inspirovat u jeho tolik nenavideneho KPZ :-))) A nebo na to sel chytre a chce se na jeho tratich zbavit vsech E-bikeru?
Podle mě je druhá možnost správná. jestli ho ještě někdy uvidim (snad neuvidim), tak se o téma e biku na jeho závodech budu zajímat. Člověk tak zásadový co se závodů týče a má tam ebiky :D
Jak se to vezme, protoze tu celou trasu tezko clovek zvladne na jednu baterku. Dabel se ukryva v detailech. :-)) a jet poslednich 20km za svoje+ treba Jansky vrch erzetu za svoje na ecku to fakt nechces zazit. :-D
Vracis se na trilogy na enduro jako eckar :-)?
Nene nevracim. Ja uz ecko nemam a stejne bych to nejel, musely by byt jine erzety, aby to melo smysl a to je organizacne unreal.
To jsem nevedel. Prave jak jsi psal, ze je potreba u toho kvuli baterce premyslet, tak jsem myslel, ze se uz pripravujes. Zajimalo by me zda baterky budou nejak znacit, aby se to nedalo v prubehu etapy prohodit.
Ty jezdis jeste neco zavodne :-)? Na strave vidim, ze makas, ale zavodu tam moc nevidim.
Pojedu gravel, co pujde, ale vicemene nic.
Jaky gravely se jezdej, trochu sem o tom premyslel. Vim jen, ze obcas neco porada KPZ, asi v novem meste zase?
Ceska Kanada- Blinduro a pak jeste Lawi Classics bude zajimave. Druhe Blinduro bude mozna na jine lokalite, nez NMNM.
Enduro je naštěstí svět, který mě nechává chladným, nicméně to nepotěší.
Jen si tak říkám, jak dlouho potrvá, než z obchodů zmizí klasická kola a zůstanou jen motorky.
A ví někdo jak to vypadá na Orlíku z hlediska špuntů?
A ví někdo jak to vypadá na Orlíku z hlediska špuntů?
Sice opožděně, ale přeci :-)
Orlík je jedna z mála tratí KPŽ kde špunty prostě nejsou. Samo že než se to nadělí tak musí někdo jet pomaleji než na co by měl, ale rozhodně se nestojí, netlačí apod.
V tomhle je Orlík suprovej.
Na co máš tak to prodáš.
Příklad: včera mě předjel na cca třetím kilometru kamarád který startoval jako příchozí na poslední chvíli až z konce všech závodníků :-)
A to jsem startoval z čela třetího koridoru :-(
Jo včera už jsem to taky zjistil :D Fakt pěknej závod, moc mě to bavilo. Klika teda, že to stihlo vyschnout.
funguje někomu odkaz na fotky z mailu s výsledky?
odkazuje mě to nejspis na loňskou galerii, nemám čas to teď zkoumat, mrknu večer :)
Nefunguje, stejně jako z Karlštejna. Asi šablona mailu z loňska
Zdar, jak je to s věkovým limitem u dětských kategoriích? Náš mladej jel do 5 let a vedle byl nějakej vyloženě starší fešák. Kontroluje to někdo? Na vyhlášení jsme kvůli počasí nezůstali… třeba bych příště přihlásil dceru příště do kategorie do 5 let, ač ji přítěží týden bude šest a letos jezdí 6–7 let a dostává tam na prdel…ať se ohřeje na bedně ;-)
A bude z toho mit dobrej pocit ona a/nebo ty? Ji rovnou prihlas do odrazedel a sebe do kadetu, takove chytraky mam nejradsi…
To by nebylo zrovna fér :(
S tím věkem dost opatrně, některé děti vypadají starší, než jsou.
To je asi všude. Ctižádostivý rodič přihlásí dítě do turnaje badmintonu, co hrajeme, a syn se ptá, není ten kluk nějaký velký? :). A to samé dřív fotbal. Bylo mu šest a protivník měl evidentně dvanáctileté kluky… A rozhodčí dělal, že nemá oči ani mozek. No, fotbal.
Daji se KPZ trasy jezdit na gravel biku? Nemyslim primo ty zavody, ale zajimalo by me jak jsou technicky obtizne, jestli by gravel bike prinesl nejakou vyhodu nebo jestli to proste chce MTB.
hustopece a znojmo určitě, tam jsou čistě polnacky.. karlstejn ma asi 2 kameny a 1 kořen na B, takže by to slo taky :) více jsem nejel
Nesmysl, nenapadá mě jediná trasa, kde by ti gravel přinesl oproti MTB celkovou výhodu. Možná s trochou štěstí Znojmo, pokud by bylo sucho. Nicméně sjízdné je asi všechno, jen na některé nejprudší pasáže zřejmě nebudou stačit převody.
Záleží jaký gravel, třeba něco jako jezdí JFtryal (MTB s berany a široké gumy), k tomu s odpruženou vidlicí, by bylo určitě v pohodě na většinu tratí.
S neodpruženým gravelem na 40mm gumách bych doporučil jet Úpici, tam se asi nejlíp ověří jak je gravel super :D
coz je vlastne 29 HT s berany…:D
Já jel loni na gravelu bikovou trasu Tour de Brdy (neplést s KPŽ), kde je terénu naprosté minimum a výhoda to nebyla žádná, ba naopak. Do kopce to člověk láme s kadencí 50 a ještě horší je to ve sjezdech, kdy tě rozhodí kdejakej hrbol nebo kořen, který na MTB přejedeš jako nic. A na rovinkách, kde bych teoreticky mohl získat, se za mě soupeři hezky zavěsili.
Stejný případ je ČT Cup, nevím, jak poslední roky po té změně, ale u dřívější verze stačil ten kousíček terénu od Bedřichova do cíle, aby se kroskaři odpárali.
Podobně na Pražské 50, tam se jeden na Gravelu držel hezky v druhé skupině, na rovinách byl hodně silný, ale stačil ke konci kilometrový kořenový úsek následovaný kamenitým sjezdem, kde se nejdřív neudržel a potom i píchl.
jasne, kameny a koreny se na gravelu jezdi dost blbe (mi nakonec i na MTB). Ale zrovna defekt nema s typem kola moc spolecneho, to je proste smula …
Znojmo stopro.
V pravidlech kpž je že berany nemůžou být, loni jsem to četl teda narazil na to náhodou, nedělejte z toho zase holubník :+)
Otázka je, jaké máš ambice a jakou máš techniku. Ono se tu hodně lidí bije do prsou jak jsou ty závody strašně jednoduchý na techniku, ale docela bych chtěl všechny vidět, když pak tu netechniku letíš v totální smrti, v laktátu a prumernym tepem 180. Ono sjízdný to většinou je, ale záleží jak rychle, přední skupiny na gravelu určitě neuvisíš a můžeš bejt klidně kulhavý. Problém prostě je, že se jede relativně rychle a občas prostě před tebou udělaji chybu, nebo ty uděláš chybu a vezmeš díru, šutr… další věc je, že paradoxně na nejrychlejších závodech mi přijde nejlepší XC full. Drncající polňačky jsou na fullu totální pohoda, ale i na HT je to docela očistec. Jedině bych viděla dobrý CX na nějaký totálně rozbahněný závod. Možná třeba rozbahněná oderská mlýnice, ale i o tom mám pochybnost. (Znojmo, Hustopeče neznám)
Mi se nejedna o zavody, ani o to jet nejak rychle, ale MTB aktualne nemam a bavi me jezdit teren na gravelu (44m plaste) a rad bych si vyzkousel jak to pujde na tratich, o kterych mluvi moji znami MTB zavodnici. Nemam problem kousek popojit, nemam ambice jet s tepem 180, ale zase bych nerad sel polovinu trati pesky. Techniku pochopitelne nejak extra dobrou nemam.
Podobne jsem premyslel o tom si na gravelu projet celeho velkeho Drasala … je to moc velka blbost?
na gravelu projedes asi vsechno, ale nevim jestli z tohu budes mit nejaky pozitek, mozna te nekde budou limitovat prevody a mozna nekde kopnes rafek, kdyz mas hlavu a techniku, sjedes vsechno i na silnicce…
Ok, neco zkusim.
Prevody me asi limitovat budou, o tom zadna, ale rafky mam 650, tak asi zadny rozdil proti MTB byt nemuze. Dalsi MTB si aktualne kupovat stejne nechci, nejak ho nemam kde dat
projet mimo závod? to snad ano,ale počítej s tím že některé pasáže prostě půjdeš.. napadá mě jako první sjezd z Kelčského Javorníku a pak pár dalších .. určitě by se našlo pár dalších míst kde je to na gravelu o hubu..
jo, zrovna z Kelcskeho Javorniku bych to asi vzal na asfalt, tam uz jsem na gravelu jel. Ten uplny konec po zelene byla pohoda, ale predpokladam, ze horsi sjezd bude dale po zelene k Holubove chate. Vyhoda toho, kdyz clovek nejede zavod je, ze neco muze vzit jinudy … jen dopredu vedet co :)
Jo, projet jde vetsina co se jezdi na biku jako male lehci zavody nebo kpz, ale ja bych si to rozhodne vubec neuzil, strasne nepohodlne a pomale. V zime sem na CX projel docela dost mych bikovych trati, nekde to jde, ale drncave polnacky a podobna mista jsou fakt opruz. Paradoxne nejlepsi jsou blative pesinky v lese, to letim podobne jako na biku, jen furt musis byt ve strehu kvuli defektu o nejaky maly zapomenuty sutrik.
Projet to pujde, ale na 40mm to bude obcas dost hrana a v rychlosti se taky moc nesvezes, riziko defektu je hodne velky. Blinduro je lepsi volba a zazavodis si mnohem lepe.
Nedělal ste si někdo GPX nové trasy Trans Brdy dle mapky na webu? Nějak se mi do toho nechce.
Driv davali gpx na web. Ted uz ne?:)
Dávaj pořád..ale tady do poslední chvíle ladily trať (asi povolení) a zveřejnili orientační mapu až minulý týden…a ještě to asi nikdo nenaklikal :-)
Nějak se to na poprvý asi nenahrálo…naklikáno narychlo ale bude to tak nějak… většina se jezdí už dlouho…
Nahrálo, ale do jiného vlákna o Brdech
Jo už vidim :-)
Díky. To starý sem jezdil, ale teď se začíná jinde.
ono to je i na dost dalších místech jiný.
Každopádně ted ten konec je výrazně lehčí jak fyzicky tak technicky. Z Haloun se jede na Jezírko netechnický výjezd, odpadá techničtější sjezd z Babky a místo toho šílenýho krpálu na závěr a celkem tricky sjezdu se jede rovnou do cíle po dobrý cestě. Tohle ve spojení s kokotským startem, kde na 2,5km vletíš do šotoliny z kopce s překopama docela mění charakter závodu.
No a proto jsem se vyjímečně přihlásil na 90ku…Céčko bude strašný zlo, páč ten šotolinovej sjezd po žlutý bude stát za to…tam se budou rozdávat karty :-D plus mi to tak nějak celkově přijde že to bude rychlejší…vynechanej ten bordel po základnou, nahrazenej rychlou (ano delší a z kopce-dokopce) gravel sekcí…
Jak na to koukám, tak po „veselym“ startu, kdo přežije žlotou, bude blitva do kopce a kolem skalky najedeš na „gravel terén“ a široký cesty po kterym pojedeš až do konce. Je vtipný jak v nebikový destinaci jako jsou třeba Vary-víceméně městskej park natáhnou singlovej závod a naopak tady to vede terénem sjízdnym octavií :-D
lehčí to bude rozhodně a to o dost. Já se těšil na původní trasu, ta mi hodně seděla a na ní můžu i bojovat o bednu v kat. Klíčový totiž bylo, že zhruba od Drahlovic už bylo jedno jestli jedeš sám nebo ve skupince a bylo tam dost míst kde se dalo technikou a znalostí tratě získat.
Po změně trasy je to klasickej jebka polet po šotkách v háku bez techniky a to mě nebaví a navíc to favorizuje lidi co maj nadřenou jenom fyzičku.
90ka by mě už srala tuplem, jet dva okruhy nezáživnýho terénu v lokalitě, kde je co pár metrů super singl :/
Mrknu co je v tom termínu za jiný závody a pak se rozhodnu.
Taková trasa „strategicky se všemu terénu hned vedle vyhneme a budeme si na mtb jen hrát“ :) Zoufalé…
Tak na plzeňské KPŽ bude taky kategorie E-bike. Podle rozpisu to vypadá, že budou startovat společně s normálními koly. Tak to jsem zvědavý, jak to dopadne.
Kdyz tam bude ten kreten precipovanym kolem, takze motorkou, tak bude nastesti hned pryc.
Fakt nechapu, proc jim (kpz) tenhle byznys podporovat.
chechtáky…
Jako všude. E-bikeri se tam trochu motají, mohou způsobit neregulérní podmínky, ale bývají tak 4, tak to ohledně bezpečnosti zase takový problém není. I když do první stovky někdy najeli po asi 5 kilometrech, tak by mě zajímalo, jak to brali vzadu.
Už v Hustopečích jich bylo pár a žádné drama se neodehralo.. Registroval jsem jednoho chlapíka důchodového věku na kole s pohonem v zadním kole.. A jednu slečnu na Livu.. Chlapík měl jakousi tendenci komentovat že jsme v kopci pomalejší.. Ale za nějakých asi 500 m z toho taky musel slezt protože terén byl nad jeho schopnosti.. Jediné co nás napadlo ve skupince která s ním jela.. Doplnit kodex KPŽ o příkaz naprostého mlčení pro ebikery za jízdy..
Michal 1968 : to je dobrý, hubu na zámek :-)
Ono je to dost demotivujíví když se škrabeš do krpálu s jazykem na vestě a okolo tebe profrčí e-biker.
Nic proti e-bikům nemám, ale neměli by je pouštět na jednu trať s normálními bikery.
Hele, já to psal moc kulantně…ted holá pravda…on to byl dědula bříškem a teniskami..ta trať v to místě byla trochu užší a on remcal rádoby ftipně at si přišlápnem..a ten kluk vedle mě měl právě tu myšlenku o tom kodexu..
Myslím, že ebiky se brzy stanou součástí kolového světa a holt se budeme muset naučit s nimi žít…
já jdu tomu taky naproti..na dovolenou jsem ženě půjčil ebike, abych se nemusel tvářit že su happy když na ni musím furt čekat nebo jet schválně pomalu…tak jsem zvědav jak se to ujme..
michal1968 : tak že e-biky už jsou součástí cyklo světa asi není pochyb.
Jak jsem psal mě nevadí a s tou dovčou jsi si to zařídil parádně :-)
Myslím že ten problém s polovičkami které rády jezdí, ale chlap je výkonnější (na kole) máme asi všichni :-)
Na drasalovi me vzdy predjel ve vyjezdu a brzdil ze sjezdu, kdyz sem se snazil dojet skupinu. Pak sem mu nejak ujel, uhnul mi. Dojel me az asi 15km pred cilem, kdy sem byl pekne prositej, predjel me a zapich to do prvni blativy louze, v jedinem miste, kde to slo projet celkem snadno. Jelikoz sem dojizdel typky ve vyjezdu, nemohl jsem cekat a musel to poslat vysokym blatem, uplne zbytecne, normalni biker, i nejakej streda by to proste projel. Mne je u ******, jestli jezdej na e biku nebo ne, ale jelikoz e bile je tezka mrcha a ty lidi na kole neumej, tak me sere, ze docela ovlivnuji zavod. Navic jak je clovek prositej, tak ho serou o to vic i drobnosti. Vyhovuje mi, kdyz nas proste rychle predjede a jde do ******, ale kdyz se snazej jet nejak s nama, to me sere celkem dost.
+1, at si jezdi vlastni zavody, a pro vsechny to bude ok…
Dle mého by jich na závody podobného typu nebylo dost, tak vydělá pořádající agentura aspoň takto…
A je to špatně, tímto ztratí další závodníky a přijdou o více, než na tom vydělají…
chce to start ve dvou vlnách, obzvlášť na masovkach typu drasal, nmnm, karlstejn apod – 300 lidi, ctvrt hodiny na to zbytek + ebike.. netlacilo by se tolik ve zuzenych místech, ebike-sti by se “placali” vzadu, kde už o nic nejde..
a to říkám jako člověk, co dojizdi zhruba v 55–60% startovního pole
Ahoj, chlapi mel bych jeden technickej dotaz na KPŽ v Novým Městě. Je na trasu B vhodný spíš celopéro nebo HT?
HT…
Já NNM nejel, ale kolega docela kvitoval fulla že prý to tam bylo samý kořen.
Tak hodně jezdivej full dejme tomu. Trasa jsou většinou šotoliny, nebo louky. Těch korenovejch pasáží zas tolik není.
Tak je jasný, že to pojedeš na xc fullu a ne na enduru :D já teda se příkláním takřka všude už k fullu, nejde o to, že by to bylo třeba (technicky náročný pasáže skoro nikde nejsou), ale na dlouhých tratích to hrozně uleví zádům a člověk může pohodlně šlapat a neposkakuje mu to na dírách. Na Drásalovi sem byl pěkně prošitej a full by určitě pomohl. I teď na Brdech sem byl po těch 90km docela vydrncanej a to nebyl skoro žádnej terén. Nevýhoda fullu je hlavně ta pořizovací cena no.. :)
Na vsechny zavody kpz je lepsi full. Mozna vrchlabi kvuli kopcum by nekomu sedelo HT (jen znojmo sem jeste nejel). Vsichni furt tlachaj o tom, jak na netechniku nepotrebuejs fulla, ale na nejaky rychly sotoliny po polnacce, koreny atd je full uplne super. Naopak kde neni potreba jsou nejaky brutalni sjezdy po sutrech, tam uz ti ten XC full proti HT pomuze spis na nejakou chybu a defekt, nez ze by te vyrazne zrychlil.
Oderskou jet na fullu? No …
Ale jsem zvědavej kolik letos pojede E (dlouhou).
Co se ti nezda? Zrovna oderska je celkem vyklepavacka, pokud to nejedes jako vejlet. Kopce tam nejsou takovy, aby bylo HT vyhodou.
Nevidím jediný důvod proč jet Oderskou na fullu. :-D Obzvlášť když už se nejezdí ani vrstevnicový úsek po druhé občerstvovačce.
full je vyhodou na loukach a rozbitych sotkach, kde letis 30km/h a vic, tech je na mlynici mraky, jake mas s fullem zkusenosti ty? Taky zalezi jakou palbou to jedes…
Vzhledem k tomu, že těch lidí na HT je pořád dost to až takový rozdíl v rychlosti není a je to vždy něco za něco. Těžké výjezdy a výjezdy ze sedla jede líp HT, všechno ostatní full. Já jsem už vystřídal během posledních 12 let několik fullů a několik HT a až teď, když se vozí hodně drahé fully, jezdí se rychleji v rozbitým terénu mi full dává větší smysl. Ale jen o něco a ani HT mi nedělá problém.
zalezi na zvyku a preferencich, ja jezdim na obojim, oboji mam vybavou na srovnatelne urovni, ale na zavod beru z 99% fulla. Na Mlynici je takovy vyjezd jeden, kde bych mel radsi HT… Ono taky zalezi co nafasujes a na co cenove dosahnes, ale mam takovou zkusenost ze kdybys dal lidem na vyber mit HT nebo full v topu, tak vetsina na HT mi rekli ze by fulla chteli. V rychlosti urcite rozdil neni, jen na ht proste na tech rovinatych palbach furt odlehcujes prdel, nebo te to nakopava, nic vic no…
Ja uz na HT nejezdim ani vyjizdky, full me zrychlil uplne vsude a na asfaltovym prejezdu je to uplne jedno. V dnesni dobe tvrdejch locků v HT pro lidi co maj jen jedno zavodni kolo nevidim smysl z hlediska funkcnosti, jen z hlediska porizovaci ceny, pripadne nakladu na servis cepu a tlumice. Pokud se spokojis s tim, ze do 200 tisic to kolo nebude pod 9kg a do 100tisic rozhodne nebude pod 10kg, tak mas u fullu vyhrano.
odvazne soudy od nekoho, kdo ji loni zajel tesne pod 500 na B trati :-)))
Ahoj,
chystám se na KPŽ do Znojma a jelikož jsem tam nikdy nebyl, tak bych vás chtel poprosit jestli by jste mi mohli napsat co me zhruba čeká. Hlavně mě zajímá jak moc je ta trať technicky náročná a tak nějak všeobecně pocity z trasy B.
Ahoj, o nějaké technice na této trati nemůže být řeč. Tam to každý hrne co to dá, je to skoro rovina. Cesty jsou většinou polňačky plus rozbitý asfalt a silnice, takže pokud bude sucho, tak to hodně práší. Na pár místech je písek. Trať jako taková mně osobně nepřijde ničím zajímavá, možná jedině výhled z Lampemberku a cesta okolo Jaroslavických rybníků, ale v závodě si to stejně nevychutnáš. Mnohem hezčí je výlet na Šobes nebo dál do Vranova NP Poddyjí :-) . H.
Tak to mě docela těší, ja jsem technickej antitalent
Já ho letos jedu podruhé, loni krátkou, letos dlouhou a i ta krátká byla v pohodě, je to docela rychlé, kopce tam jsou, ale žádný masakr, cesty normální, tedy žádná steska, prostě klidně ve třech vedle sebe skoro celý závod. Jo a techniky nejobtížnější je to když je ten písek na vymleté cestě od vody a ještě v mírně z kopce či do zatáčky, řešení – rychlost a hlavně držet řidítka rovně.
Jo jo , cyklistické „mtb“ závody…
vloni jsem Bcko jel.. startoval jsem zhruba z 400. pozice z asi 800 nebo kolik jich vloni jelo.. z toho prvniho kopce z namesti to nekteri zvladnou rozpalit na 70+ (nekteri nejspis jeste rychleji), pokud se budes flakat, predjedou te a budes tlacit :)..
pak si matne pamatuju, ze se jelo po rozjezdene polnacce v korytku od traktoru, tam to docela dost lidi polozilo.. prvni „kopec“ spunt a tlaceni..
zajimave misto jedine – sjezdik kolem vinohradu a hned vyjezd nazpet u jakesi zriceniny, jinak nuda, pole, prach a vitr..
letos uz to nepojedu, na me to bylo az moc placate a nezajimave, radsi si usetrim vikend na mikulovske vinobrani :)
Pěkný to bylo vid :)
Ještě že to mám tak z ruky. Ale bahno je prý dobré na pleť.
Nevím jestli na pleť to bahno bylo dobré, ale kolo dostalo zabrat, tipnul bych to na 47km v bahně z toho 4km na zádech kolo s cca 20kg bahna, kolo je na generálku, obě brzdy v háji, pedály taky. Holt letoší Burčák se povedl, nazval jsem to Burčák 2019 tancování v bahně.
příprava na cyklokros
Konecne dobrej zavod na jinak uplne nudne trati ve Znojme. Az na to posledni pole a tlaceni/neseni kola, to byla parada.
Tak nevím chlapi. jel jsem Znojmo popáté a chystal atak na bednu v kategorii.Do zhruba 8km to šlo,ale pak se jelo krokem neb po tom blátíčku to jináč nešlo.
Což ovšem byl jen úvod do hororu :-)
Chuť mi spravil dlouhý asfaltový úsek ze Strachotic (jel jsem C), ale jak se vjelo na vinice, kdo tam nebyl neuvěří.
Udržet se na kole a ještě jet alespoň krokem, fenomenální výkon.
No a po občerstvovačce ve Vrbovci, to už je asi známý příběh.
Cca 1 km opět smýkání se po blátě a když už jsem se těšil že zaberu a mezi poli po kamenité polňaččce vyrazím nazteč, až za obzor armáda pěšáků táhnoucích na zádech, v ruce, smykem a bůhvíjak svá dříve nadupaná, drahá kola,nyní bahnité přízraky .Z polňačky bylo regulérní rozbahněné pole a jak jsem se dostal těch cca 1,5 km až na horizont a tam mohl nasednout na mojí bývalou Epic chloubu už nevím.
No užil jsem si to jen co je pravda :-)
Takže bedna se nekonala a jen díky sprintu posledních cca 5km jsem udržel alespoň 7. místo v TOP 10 v kategorii :-)
Zatím jsem vyměnil oba kotouče a destičky, do ostatního se bojím sáhnout.
Takže asi tak, ale příště,příště už to musí vyjít.
Jdu potrénovat na Ralsko, tam je písek a loni to bylo super :-)
Ralsko jedu taky, Béčko
Na Burčák 2019 nezapomenu, dobrá i zlá zkušenost, ale nevadí 2020 už se těším na reparát počasí.
Jo a po Burčáku mě samodomo čištění a oprava vyšla 2309Kč, dnes mi v servise kde jsem musel do zásoby koupit novou duši, říkal, že hned po Burčáku mu tam donesl klient kolo a oprava včetně práce 5000 a nějaké drobné.
Jo, prachy to stálo :-)
Já zatím jen za drobný, 4× destičky,2× kotouče a ještě 2× kotouče přijdou.
Ostatní se zatím točí a neskřípe tak snad to bude dobrý.
Takže dosud cca 2000Kč za 2 kola a ještě nezapomenout na myčku, tam jsem nechal 2 stovky než jsem wapkou ty kola jakžtakž očistil :-)
Jeste bych mrknul pod stiraky vidle jestli tam a na molitanech neni bordel co tu vidli casem vydre.
Ono servis ted je jen jedna cast, kolik dostala kazeta a pily a zbytek lozisek jako treba typicky rolny hazky se projevi az za chvili.
Jo vidlice dostava zabrat strasne. A pak to nejsou korunovy castky jako desticky.
Kamarad za sezonu a pul vydrel Fox 36 do stribrna :)
To mi chlapi ani neříkejte, radši budu dělat že nic nevidím,neslyším :-)
V podstate idealne po kazdem takovem zavode servis vidlice a tlumice.
A po 3–4 komplet loziska zadni stavby stred a hlava.
Kdyby se takovy sracky jezdily porad tak potrebujes na sezony min dve kazety za desitku kazda :/
Poslednich par let je pocasi velmi suche a skoro se nezavodilo v blate jako roky predtim. I diky tomu nema par lidi problem jezdit vsechno na Fasttrackach.
taky to registruju, mozna dobre :) ve treti etape v Polsku jsem si osvezil jaký to je jet 3.5 hod v desti a mlze v tezkym terenu a nic co bych chtel casto, byt technicky mi to spis vyhovuje.
už to prostě není, co bejvalo :-D
Zdravím, chystám se v neděli na TransBrody. Je to můj první závod, nějaké tipy?
Zajímalo by mne:
Díky moc za rady, tipy triky. V.
Pokud pojedes 22 Km/h budes v Top30 ;)
Pokud se uplne necitis letet uvodni rozbitou polnacku 40km/h v baliku na lokty, tak ti bude stacit 10–15minut pred staretem si stoupnou kamkoliv za prvnich 30–40 lidi ono se tam stejne nahrne hromada lidi co jim bude delat problem zacvaknout pedal ;)
Jedu si to dát ve čtvrtek přesně po trase, tak uvidím :). Díky za radu. Ta polňačka je cajk, ale jak píše novas níže… Není to tempo na celej závod.
ve ctvrtek uz bych nikam nejel ;-)
Zavod je v nedeli, ne v sobotu, takze to jeste neni tak hrozny jet ve ctvrtek.
Aha, to pak vpohode.
Mě se osvědčilo v pátek nevyjíždět, cca 1 hod před startem se ideálně do kopečka rozjedu na hodně lehký převod, postupně samozřejmě, šlapu rychle, ale bez nějaké zátěže, tím si zahřeju svaly, celkově projížďka cca 3km , pak klidně i stát 10–30 min na startu, protahovat svaly a čekat. Na startu se nenech moc strhnout a jeď podle sebe aspoň 5km a pak to napal :-)
Jak říkáme v práci základem je přepálit start a pak průběžně zrychlovat tak to zde neplatí.
Díky :D. Otec mě od mala cepoval pod dvěma hesly:
„každá vyjížďka je závod“
„když nemůžeš, tak přidej“
Teda nechci do toho tobě ani taťkovi kecat, ale jestli to myslíš s cyklistikou a závoděním trochu víc vážně, tak držet se při trénincích toho prvního hesla asi nebude to pravé ořechové.
Hele :D .
Je mi jasný, že se tady na fóru vyskytuje i spousta profesionálů a prakticky celá současná a minulá elita hobby závodů na český scéně, takže…
Dosud jsem jezdil rekreačně/sportovně. Teď jsem se do toho trošku opřel, začal víc jezdit, jdu si vyzkoušet závod, ale zas ode mne nečekejte nic svetobornyho :D. Teprve včera jsem si zjistil informace o tepovych zónách, jak s nima pracovat etc… Mám v merku comp s hruďákem, studuju jak trénovat atd. Ale nemirim někam vejš, jen chci vidět na sobě nějaký progress, přijde mi to normální, když kolu teď dám i přes 50h měsíčně… Pomohlo by mi shodit tak 8 kg (mám 190cm/80kg – zbytečně moc…), ale tady si třeba vůbec nevím rady, protože když víc jezdím tak víc žeru. Když ne, nemám sílu jezdit.
Hele stoupni si do 2. pulky na startu a po startu mas cca hodinu na to se prokousat do cela. Ja jenom abys nebyl prekvapeny kvaltem a loktovackou v zavadecce. Vono jet v tom baliku co jede na cele taky neni uplne snadny. A pamatuju na orliku nebo kde to borce co se v zavadecce slozil v cca 50km/h na asfalt a jeste ho prejelo asi 15ks. Myslim ze to vydejchalal 1/2roku
jestli jezdi 50h mesicne tak to staci na top10 v cili ;)
Teda musis to jezdit par let ze jo…
No právě :D 2 měsíce. Však říkám že jsem začal. Predtim to bylo tak 20–25h březen-cerven, červenec 0.
Mám tě za vzor Blacky :D.
190/80 ti přijde moc?
Tak já nemám svaly jinde než na nohou. A vozit s sebou tuk mi Teda nepřijde k ničemu prospěšný :D.
Tak trasa projeta.
Pár poznatků :
Top 100 bych považoval za hodně velkej úspěch.
20 km/h jsem měl loni = 60. flek
:D
No uvidíme, do stovky by to moozna mohlo jít. Akorát jsem cvaknul duši když jsem si to projížděl ve čtvrtek… Měl jsem tam 1,8 baru asi… Když dám víc už to skáče jak koza – sjezdy na zabití a zeblití z vyklepání… A fakt se mi nechce nahrazovat bezduse, musel bych letět pro ventilky a pásku, navíc kolo už reálně není moje, jezdím na něm jen než mi opraví epica, pak bude rozebráno… + vepředu RoR Evo performance liteskin.....
Tak fakt nevím jestli prifoukat nebo riskovat…
Ventilky Mitas za 99 a k tomu páska Pattex Powertape. Ta potom vydrží na 10 kol.
tak jaký jsou dojmy po závodě :) ?
Plíce…
Nohy by měly na víc.
96. Místo celkově, 11. V kategorii M29d… Takže jsem spokojený.
Bavilo mě to strašně moc, akorát posledních 10 km už jsem měl totálně zablokovany záda a každej hrbol byl jako střep do páteře + v posledním velkým sjezdu před závěrečným kopcem už jsem nemohl udržet řídítka, křeče v v rukou, ztuhly zápěstí. V cíli mi pak trvalo půl hodiny než mohl narovnat záda.
Velmi potěšilo, když jsem na svým hliníkovým hardtailu předjížděl chlápky na fs sworksech xD.
Jediné z čeho jsem rozpačitý – jestli jsem si omylem nezkratil trasu. Po posledním stoupání jsem jel a najednou se z lesa vyritila skupinka cca 5 lidi, kteří mě cca 15 min. predtim ujeli. V cíli jsem šel hned za pořadatelem, nahlásil jsem to a ukázal track z GPS. Bylo mi řečeno, že jsem to projel zcela správně, tak nevím, asi zabloudili. Budu se tam muset jet podívat.
28.9. Pojedu na Ralsko, už na oprqvenym epicovi, tak uvidím co na to záda. Z hardtailu mě bolí dlouhodobě, i když to samozřejmě může být posedem, potažmo tím, že 23" je na mých 190cm prostě velká.
Jiank Blacky gratulace Milanovi do teamu pod 2 hodiny tohle zajet může jen totální blázen :).
„Velmi potěšilo, když jsem na svým hliníkovým hardtailu předjížděl chlápky na fs sworksech xD.“
Tak to je známka opravdového chlapáctví, přirovnal bych to k vlastnictví silikonové Playmate, máš být na co hrdý… ;o)
Co sem koukal na stravu, tak nekteri to u ZOO vzali celkem nepochopitelne ostre doprava. Trasa vedla podle plotu rovne. To bude asi ono.
Jel si letos?:)
Tak ve výsledkách je, tak asi jel :-D
Ano, je to ono.
S těma sworksama… Nemyslel jsem to zle xD ani nijak jinak negativně, zvlášť když sám mám epica, akorát zrovna v opravě. Vlastně mám spíš radost z toho, že kolo jsem vlastně tak nějak nevnímal a užil si to i tak.
Btw Milane jak jsi to myslel? Jakože proc se vůbec dívám na čem kdo jede, nebo?
Myslím, že není vůbec důležité, na čem jeli ti, které jsi předjížděl…
Podle toho jak jsi jel na tý vyjížďce v Brdech se nemáš čeho bát a stoupni si docela dopředu okolo 20. místa.
.
Jasný, díky :)
Stoupneš si do chlivku podle startovního čísla. Pokud se přihlásíš na místě, čekej 500 lidu před sebou. Žádný stoupnuti za 40–50 lidi. A vepředu stoji lidi s vyjetým koeficientem. Chlivky jsou po stovkách.
Brody jsou jen partnersky zavod Kpz. Razeni tu neni. Cisla sla poridit i mimo “system”
Tak to jo, ja to viděl pod KPŽ kalendářem.
V propozicích píšou, že počet startujících je omezen na 300. Tady bych to moc nehrotil, dej si před startem kvalitní rozcvičení a rozjetí a na start se zařaď tak 10, max. 15 minut před startovním výstřelem, ať moc nevystydneš a jestli budeš v první nebo poslední lajně bych vůbec neřešil. Však on už to první kopec spravedlivě nadělí :-).
nadělí se na výjezdu z Libně, než dojedeš pod první kopec už jsou karty rozdaný ;)
+1
Ja uz se tam nedostanu, mista uz jsou vybrany. Skoda, chtel sem se pokusit aspon obhajovat :(
Skoda no s Milanem a Hofim to bude epesni blitva
Je trochu brzo na zakládání nového tématu pro rok 2020, tak to hodím ještě sem.
Seznam novinek pro příští sezónu:
https://www.kolopro.cz/…-zivot-2020/
Kalendář 2020:
zajimavej je komplet zakaz elektrokol na vsech tratich … :)
Vidim moznost e-bike na tratich D a family
Jasny, tam nikomu nevadej.
paráda:)
tdea, ne ze bych kpz nejak jezdil a prozival…, ale zmena k lepsimu to je.
Ja uz to chtel na KPZ zabalit pristi rok definitivne a ty elektrokola sraly snad uplne vsechny.
Je vidět, že si připomínky berou k srdci, navíc vyrostla konkurence, takže se musí snažit :) Líbí se mi i možnost startovat na gravelu, i když mimo soutěž, teď se můžou ukázat všichhni ti tlučhubové, co tvrdí, že jsou to silniční závody :D
Ještě by chtělo zohlednit koeficientem bodování, pokud se jedou zároveň trasy A i B.
Tak to je zajímavé, konečně se to může rozlousknout jednou pro vždy.
Připomínky od nás chtěli poslat mailem a fakt většinu řešili a vlastně vše jak sme doufali. Ono se to podle mě muselo u všech týmů opakovat, v podstatě všem vadily podobné věci.
Ten koeficient mi přijde jako blbost. Někomu sedí krátká, někomu sedí dlouhá. To jen u lidí, co ty závody jezděj na to aby ho dojeli, je větší chlapáctví jet tu nejdelší. Rozhodně bys znevýhodnila mladý kluky, proti starejm páprdům a je víc mít vytrvalost, nebo intenzity?
Navíc tim znevýhodníš i bodování na ostatních závodech, kde se jede jen B. A je těžší zajet bednu na A na drasalovi, nebo na B na Karlštejně?
„A“ by melo mit lepsi koeficient, min. tam, kde se jede soucasne s „B“.. Zavodaci, co jedou na body/umisteni, by automaticky pak jeli „A“, cimz by se naskytla sance na lepsi vysledek lidem na B bych rekl… Hlavne, kdyz uz se trasa „A“ konecne zase dela, mela by byt bodove vyhodnejsi…
To neni pravda, víc dobrejch lidí by A nejelo. Kdybys to zvýhodnil koeficientem a teoreticky by tak byla na B menší konkurence, tak by pro někoho bylo furt výhodnější jet B, protože tam zajedeš celkově bednu a to je za kopec bodů i bez nějakýho koeficientu. Ve výsledku by to bylo stejné jako teď. Bez koeficientu má každej volnou volbu jet dlouhou nebo krátkou. Já prostě nevidím fakticekj rozdíl mezi krátkou a dlouhou, jsou to dva typy závodů a někomu sedí to a někomu ono, když jeden říká, že 60 je krátký, tak jsou to jen kecy, protože nevydrží takový intenzity, když někdo říká, že 120 je moc dlouhý, tak jen nemá takovou vytrvalost. Na hobby úrovni je docela problém během sezony natrénovat na oboje, abys jezdil top 20. Navíc jet všechny ty dlouhý, což bys kvůli bodům musel, kdyby byl koeficient, to už mi přijde jako zvěrstvo.
Jelo :-) prave kvuli lepsimu koeficientu… V hypoteticky rovine, pokud nekdo jezdi normalne na B rekneme 60 misto celkove nebo treba 20 v kat, tak by mu pripadna bedna na B zavode, kde je soucasne A, nebyla celkove moc platna, ale zase by bylo fajn, ze jsou na bedne i jiny lidi… Btw, na maratonech se maji proste jezdit dlouhy, takovy C na KPZ bych nechal juniorum a ne tem, co si tam honej ega
Maraton = trasa A. Spousta lidí po tom volalo, takže to máme. Logicky je to hlavní trasa dne a natáhne většinu eliťáků. Problém je, že za trasu B, která je tím pádem prakticky bez konkurence, se rozdávají stejné body. Když se pár let zpátky ještě počítaly bodovací koeficienty, které zohledňovaly konkurenci na trati, rozhodující body nasbíral člověk na těch nejnabitějších závodech, muselo se jít s kůží na trh. Teďka je to naopak, pro maximum bodů je rozhodující objet ty největší plívy.
Na druhou stranu je pravda, že těch závodů v KPŽ je opravdu hodně a nelze jezdit každý víkend kilo, což ještě ve spojení s ČP XCM, Nova Cupem atd. je často krutá realita.
Jenže teď zase ty plívy jede víc dobrejch lidí, takže organizátoři jsou na tom lepe. Spis se naopak vsechny zavody docela srovnaly a ve vysledku koeficient neni tolik potřeba. Prijde mi to tak spravedlivejsi jak to je – bez koeficientu. Bud sis vybiral zavody s vysokym koeficientem, protoze bylo jasny ktery to budou a nebo ted vybiras plivy. Vetsina zavodu s vysokym koeficientem byly strasny shity – boleslav, karlstejn, novy mesto atd. Naopak jestrebky, orlik, liberec zas tak nabodovany nebyly a jsou to daleko zabavnejsi trati.
Taky jsem si říkal, že by to byl dobrý obchodní tah, jak nalákat lidi na méně obsazené trasy, ale ono to nebude tak horké. Ti co jezdí na body jsou jen malý zlomek, KPŽ živí masy a ty dál budou jezdit do Boleslavi, na Karlštejn nebo do Znojma. A s tím výběrem plív je háček v tom, že plívou ten závod není jen tak pro nic za nic, většinou se kryje s ČP nebo nějakou jinou akcí. Případně když už jedu přes půl světa na Drásala, tak si nebudu kvůli blbým bodům honit triko na B, když všichni bikeři jedou minimálně Áčko :)
Jenže kolik jede profi maratonec maratonů a kolik jich je schopnej objet hobík? Jestli někdo jede kazdej víkend kilo na bedne, tak klobouk dolu, ale to ja bych fakt nedal. Tim, že by byl koeficient na A a chtěl bych jezdit kpž na body, tak bych musel jet dlouhý všechny a rovnou bych to mohl v srpnu zabalit, protože v září bych už neotočil nohama. Když už bych teda trénoval na A, tak bych asi nechtěl jezdit jen dlouhý na KPŽ. To fakt nejde dát, aby tě ta sezona bavila, mě fakt ne.
Tak za mě jsou všechny změny k lepšímu.
Eliťáci jsou opět ve své vlastní kategorii, trasa C bude mít svoje body a celková pořadí, zakázali na závodních tratích e-biky, co víc si přát?
Jsem hodně zvědav na zněny na tratích ( např. Orlík měl moc pěknou trať).
A nejvíc jsem zvědavý na závod v Berouně, tak nějak očekávám dost náročnou trať, kopce jsou tam všude pěkný).
Beroun bude proste to co se jezdilo v ramci cyklo maraton tour… Aspon doufam.
Já jsem třeba z KPŽ jezdil jezdil jenom Obra,protože jsem za něho nedostal ani bod,což mě dost sralo,že za tu dřinu nemám ocenění.Takže bez bodu pro mě nemělo cenu jet jinam,protože s nulou na kontě mě postaví dozadu a ani divokou kartu mi nedají.
Moc nechápu v čem je problém. Divokou.kartu neni problem domluvit a hlavně nějak musel začít každej. Stačí jeden závod.
Oni uz ji taky nedaj kazdymu. Navic vetsinou ji dostanes do 100–150, jen vyjimecne do 50–100, do prvni 50 jen jako elitak, 100–150 na zavodech s blbym startem jako treba Bolka je prakticky konecna.
Ale.i.tak, zese brečet, že mu nedaj pozici, je to otazka jednoho zavodu.
Bolka je blba celá, tam nema cenu jezdit.