https://www.kolopro.cz/…nu-kpz-2021/
Tak je to tady :) . Chcou nás pořádně podojit…
Co na to říkáte?
https://www.kolopro.cz/…nu-kpz-2021/
Tak je to tady :) . Chcou nás pořádně podojit…
Co na to říkáte?
To to radsi prokalim, nez jet KPZ :)
To nebude zadna zmena oproti minulym rocnikum ne?:)))
:D vole
Ceny brutální, spíš mě ale zaráží omezení počtu startujících. Pražské závody nebo MB tím budou docela trpět, zajímalo by mě, co je k tomu vedlo.
Dosli k logickemu zaveru, ze bude mensi poptavka, takze to vyrazne zdrazi a osekaji naklady limitaci poctu. Ziskove budou na svem, za mensi usili.
Spíš zmenšili počet kvůli covidu, čímž teď všichni žijí, a když to v létě nebude ožehavé téma, tak zvednou počty. Někdo si to ve zběsilém opojení třeba teď i koupí.
ze bude na kpz zase jezdit 1300+ lidi na zavod? Po tom vsem tezko.
To ne, spíš že tam ty limity teď dali jen z principu. 1300+ bylo vždy v součtu všech trati a tyhle.omezeni dávají taky kolem litru celkem. Takže vlastně nic moc neomezili.
Tak jezdi Nova cup a užiješ si i techniku a za míň peněz. Jednoduchý řešení.
Nechci hájit kpz, masovka to je, ale novacup má naprosto zkurvenou organizaci. VIP blok prvních 50 čuramedánů z headu, kde to není podle výkonu, ale podle domluvených divokých karet.
tak zase to většinu z nás nemusí trápit :D
Ale tak i zbytek startovky je – kdo dřív přijde…
V tomhle se mi systém KPŽ fakt libi – startovní koridory podle výkonu, kdo je novej a jezdí peklo, snadno dohodne divokou kartu. Maximálně spravedlivé.
Divoké karty se řešili jen na Sázavě, tam to bylo vše jinak, nikdo nic nevěděl. Bylo první větší závod letošní sezóny. Kdo mě napsal jak jezdí šel víc do předu. Všichni v první řadě být nemohou. Na trase B chodí do předu junioři a kadeti. Pro ně je to hlavní závod. Na většině závodu je po startu takovej kopec že se to rozdělí dle výkonnosti hned v prvním kopci, Machov, Dolní Morava, Harrachov, Sudety, na trilogy podle prologu.
Já psal jak bude řazení na startu a bylo mi řečeno, že řazení nebude, kdo dřív přijde… Divoký karty znali jen zasvěcený a měl je jen head a možná Prudek.
Tohle bylo snad jen na Sázavě. Tam se řešili divoký karty hlavně na A pro zavodaky. Je to těžký každý chce být ve předu. Přiznám se že se o to většinou nestíhám starat. Snažím se to pokud to jde poslat po startu co nejdyl po široké cestě do kopce to je nejlepší. No každopádně dík za info zkusím to trochu víc poresit. Tohle je většinou problém u B trasy.
Jasne, takhle je to na becku, sice chapu ze pro kadety, juniory a velkou cast zen je trasa B hlavni zavod, ale nemyslim si ze je reseni je stavet uplne dopredu celeho koridoru, porad tam je pomerne dost lidi, kteri jsou na tom dobre a proste jen nemaji radi dlouhe maratony a v prvnim vetsim kopci jdou dopredu, ale vznikaji tam zbytecne kolize s mladyma a zenskyma… Ja jel letos sazavu, silesii a harrachov, pristi rok planuju objet jeste vic z novacupu a fakt skoda ze tam neni podobny system razeni jako na kole o zivot, kde si vyjedes nejaky body a mas jiste misto tam kde patris…
Tvl, Vénova ovce zabečela.
Zajímavé, že tuhle větu někdy napsal Véna na fb (v období, když měl nutkavou potřebu se navážet do KPŽ) a od té doby se z řady jeho uctívačů téměř bez obměny objevuje.
Takže abychom to vzali tak nějak detailně, tak ty tratě kolikrát nejsou taková hitparáda (například Mikulov letos objel borec na silničce s 32 pláštěma).
Někdy jsou ty tratě úplně zbytečně těžký, že ty místa projede z celýho startovního pole max 30 chlapů a jedna baba (např. sjezd kolem můstků v Harrachově). Taky jsou občas zbytečně dlouhý. Závod je to taky tak pro 30 prvních, pro ostatní puťák, jestli to vůbec ujedou, nebo vzdají…
Z organizace (když vynechám značení trati, které je na velmi vysoké úrovni) je úplně tragická. Systém startu, už někdo napsal. Další třeba to, že se obvykle ani nedozvíš, jestli a kde je na trati nějaká občerstvovačka…
Systém parkování úplně neorganizovaný (například na Sahaře bylo v plánku před závodem doporučeno za značkou zákazu vjezdu, který tam umístil pořadatel…).
V areálu se kolikrát ani normálně nenažareš.
Se spoustou věcí se dá jistě souhlasit. Ale já na závody jezdím hlavně kvůli tratím a ty jsou v Čechách bezkonkurenční. Nejezdím celý seriál tak s Mikulovem nemohu sloužit. Jo na Sahaře to nebylo úplně nejšťastnější s tou značkou, ale bylo uvedený číslo kam se má volat ohledně parkování a stačil jeden telefonát a bylo vyřešeno. S občerstvovačkama nemám problém na závodech co jsem jel byly v pohodě. Ano tratě jsou těžký, ale myslím že si můžeš vybrat kratší trasu kde už je to o poznání lehčí co se týče techniky. Já jezdím tyhle závody právě proto že jsou těžký a baví mě technika.
Tak o tom, co je bezkonkurenční rozhoduje trh. A podle počtu účastníků to na NC nevypadá ;)
Ano, ty tratě jsou technické. Ale dost často až moc. Mně přijde zařazování úseků, které tlačí víc než 90% startovního pole obecně zbytečné. Délka tratí to samé.
Když se podíváš na výsledky Dolní Moravy tak vidíš, že závodníci jezdili rozdrobení jako korálky. Tedy to byl většinou sobuboj sám se sebou. Už 20. místo mělo ztrátu hodinu na vítěze. 66. skoro dvě. Jako, podle mě není umění postavit trať, kterou lidi sotva ujedou a na výsledek v podstatě rezignují. Umění je postavit takovou, na které si zazávodí. A to se Vénovi imho nedaří. (jinak další perlička z jeho fb, když si někdo stěžoval, že občas je ta technika na maraton zbytečně těžká a je to na hranici přežití materiálu, tak se dozvěděl že je socka když si nechce každý rok kupovat nové kolo, protože ho rozmydlil na závodech).
A o tom uvedení čísla. Ono je to vlastně na celém NC takhle. Jsou nějaká pravidla, ale když se znáš s panem Baltyzarem a zavoláš mu, tak začneš patřit mezi ty rovnější a můžeš parkovat přímo v areálu, dostaneš nálepku na startovní číslo a dokonce ti i osobně odhalí to tajemství, na kterém kilometru je ta občerstvovačka. Jenže, mně osobně to prostě připomíná praktiky doby před rokem 89 a nejsem s tím úplně komfortní ;)
Délka závodu mi problém nedělá a rád jezdím jenom ty dlouhé tratě u nás.
Tvrdit že NC je lepší než KPŽ si netroufám.Ale kdyby nebylo závodů českého poháru,které si vzal Vena pod svá křídla a zařadil je tak do seriálu NC,tak tratě by byly úplně stejné jako na kpž.
Je krásně vidět organizace třeba Mostu,Sudet,Silesie a KPŽ kde to má nějaký řád a potom pro mě velké zklamání co se dělo na Dolní moravě,co se organizace týká.
Sudety jsou top.
Akorátně náročný, dlouhý, skvěle značený s atmosférou a servisem.
Přesně závody si vyberu podle trati rozhodně mě nebaví závody kde celý závod jsi zakousnuty do řídítek bez jaké koliv techniky a na konci závodu máš průměr skoro 30km. Tratě má Nova Cup rozhodně lepší (ne všechny Mikulov a HK jsou celkem taky letecký dny)
Ostatní asi tolik neřeším na dobrý jídlo si zajdu buď městě kde se závod koná nebo si zajedu někde v okolí.
Tak k nezajímavým tratím si přidej ještě Sázavu a už máš vlastně třerinu seriálu se slabýma tratěma.
Pak ještě odečti ty závody (Dolní Morava, Harrachov) který jsou zbytečně overkill pro závodníky od 20. dál…
A máš seriál, kde je na diskuzním fóru doporučitelná sotva polovina závodů. A proto mi přijde jako velmi zavádějící informace, že NC je nejlepší ;)
Prostě, než tady adorovat celý seriál, tak lze doporučit jednotlivé závody (především ty mimo KPŽ, NC a A50).
A za to bych byl rád. Doporučit jiné závody.
Tak já ti moc nepomůžu, protože k Příbrami moc nejezdím. Nepochybuju ale, že v Brdech bude hromada zajímavých akcí.
Ale abys neřekl, že se nechci podělit, tak něco na východ od Prahy – Rohanské stezky (Lomnice nad Popelkou), Lesák Cup (Rtyně v Podkrkonoší), Jestřebky (takový napůl KPŽ, ale za mě jeden z povedenějších podniků).
Jen nevím, jestli teď už nejsme daleko od původního tématu. No, kdyžtak nás Vojta snad upozorní :D
Kluci udělejte si na ten NovaCup vlastní tema !!!
:DDD
Ne, bez legrace, kazdej mate svůj kus pravdy a horovat za jeden seriál je imho blbost. Každému po jeho – mě mordor na Harrachově velmi naplňoval, a co na tom ze v cili už mi bylo jedno kolikatej jsem.
Naopak s jídlem je to pravda – to mě fakt zklamalo dostat klobasu s chlebem po 125km/3800m. Tady je na tom KPŽ lépe. Sprchu bych taky ocenil abych si 150km nemusel smrdět v autě potom.
Asi se hadate trochu zbytečně, ale tak zábava tam musí bejt tak hold’on :)
Na lepším jídle se maká. Navíc když si odečte rozdíl ve startovné 120 km terénem vs 50 km po asfaltu tak to dá v pohodě na polivku, hlavní jídlo, pivo a desert. Ne žádný Andyho nudle a koblihy. Tak že tak.
Promiň, nedá mi to, abych na tohle nereagoval.
Rád bych upozornil, že celý seriál (tedy alespoň 7 bodovaných závodů) na dlouhých trasách objelo z celkového počtu 2731 hodnocených dohromady asi 18! chlapů a 2! ženy. Takže jako seriál to asi úplně nefunguje (což potvrzuje to, že v řadě kategorií se na bednu v seriálu dostane hodně lidí, kteří ani nemají objetý potřebný počet závodů).
Sice tedy nevynecháš žádnou příležitost kopnout si (imho absolutně nevhodně) do konkurenčního seriálu, ale ten alespoň funguje jako seriál ;)
Dle mého není umění postavit trať, na které projede vybrané úseky tak 20 eliťáků a dál pak pár srdcařů na riziko. Je to tvoje cílovka, vybral sis to tak a je to tvoje volba. Snahou o zesměšňování konkurence ovšem shazuješ jenom sám sebe.
Jinak, jak jsem psal už výše, dost zásadní nedostatky vidím u NC v zázemí a pokud v příští sezóně plánujete posun vpřed, tak za mě palec nahoru.
Na Krale Sumavy to mas kousek.
O Králi Šumavy vím. Toho bych rád zkusil. V Brdech máme myslím že v říjnu závod, ale to se nechá jet i na silničce.
Asi myslis Tour de Brdy … na silnici se to bez defektu objede dost spatne, chce to aspon 40mm pneu.
Dal tu mas Zajic cup, Dolnohnitsky tvrdat, Picin, sem tam neco v Dobrisi.
Tak,tak, Dolnohbitský tvrďák je super,Pičín dá taky zahulit a Zajíc cup nemusím kvůli ježdění furt dokola :-)
Jo Zajic je normalni delsi cyklokros :-) ja ho vzdy bral jako trenink. Nejvetsi skoda je Rozmitalske 50, to byla z okolnich akci jednoznacna jednicka :-/
O té mi kamarád vyprávěl. Několikrát tento závod jel a vždy ho to bavilo. Včera se mi podařilo najít MTB Jihočeský pohár a a mají tam u dvou závodu hezké trasy dle map.
Já rozhodně neoroduji za jeden seriál a když to jde tak si závod vyberu podle trati buď co znám z vlastní zkušenosti nebo doporučení známých ale radši se budu někde mučit 8h na trati s těžkou technikou než 3h totální šrot někomu za prdelí bez techniky.
On je taky problém, že každý má jiná měřítka na to co je technické. Jednak hodně lidí bere techniku jako sjedu/nesjedu. To ať jdou do ******,ale jet takový věci na oko je prostě smrt.
Někdo jede tak pomalu, že mu hodně věcí přijde jako pohoda, ale když tam letíš rychleji, tak najednou jsou těžký. Véna má hodně věcí, co si musíš projít dopředu a projet, aby to jel člověk nějak rozumně. To mi přijde na takový závody celkem problém.
Navíc i existuje něco jako XC český pohár a tam je techniky celkem dost :D
Spis jde o to postavit to, aby nebyly zaludny mista kam nalitnes 50 a vylitnes v sanitce.
Kdyz jsme jeli etapak v PL tak to technicky byl mazec ale bylo to bezpecny. Vyndal jsem se nakonec jen v technickym uphillu. sjezdy jsem jezdil na oci a hodilo to i nejaky komy. dneska tezka maratonska trat znamena ze bez teleskopu a fulla je sance se zrakvit nebo vyrazne ztratit dost vysoka i pro lidi co maji dobrou techniku.
Tak tam by pomohlo to jen označit jako nebezpečný úsek, pokud to tak není..
NovaCup v mikulově se pořádá hlavně kvůli tomu, ze je to pěkný kraj, pěkné město.. tzn účastníci si udělají pěkný prodloužený víkend ve vinarskem městě.. s MTB to nemá moc společného :)
Jojo je to tak. Mikulov je prostě závod na rozloučení se sezónou. Myslím že těch těžkých je v seriálu víc než dost. Hradec je zase takovej startovací závod sezóny. Proto tyto závody nejsou v ČP
Správně, navíc ČP a UCI závody pod dohledem komisařů
Věřím, že na některých závodech se počty ještě navýší, nikdo neví co bude za půl roku.
Ať už jdou do ****** a nepřijde jim tam ani noha. Co jiného…
Mě teda KPŽ nechává zcela chladným, ale byl jsem zvědavej, tak jsem na to kliknul. To vám fakt startovný osm stovek za závod přijde tak šíleně drahý?
Jen doufam, ze to neznamena konec Varu a dlouhych Jestrebek to by zamrzelo asi nejvic :)
Jinak s tim problem nemam, vyzobavam si jen to lepsi. Asi nejvic mi vadi posunuti registrace na nedeli, vetsinou se rozhoduju na posledni chvili podle casu a bahna :))
V tomto měsíce jsem fakt zjistil, že jsem socka . Po oznámení nových cen Specialized a startovného KPŽ by mě fakt zajímalo kolik tak lidi mohou vydelalavat, aby tohle akceptovali.
No tak stačí se podívat na čem tam lidi jezdí, když tam půlka startovního pole má kola v MOC 100k plus, tak je jasný, že se podojit dají.
Omezení počtu lidí dává smysl, donutíš lidi zaplatit dřív, budeš mít jasné kolik přijede lidí a budeš na to připravený. Plus zázemí KPŽ je bezkonkurenční, stejně tak pravidla, řazení na startu, z toho by si ostatní serie měly brát příklad.
Slušná pálka.. za chvilku to bude podobná cena jako když jdeš na koncert slušný zahraniční kapely…
Nabídka sleduje poptávku a myslím, že prostor pro navýšení ještě mají (stále na to chodí moře lidí)…
Letošní KPŽ Ralsko jsem už vynechal. Prostě za 800,– mám jiné a lepší prožitky.
V zimě se holt plánuje od stolu podle momentální epidemiologické situace, na jaře můžou být limity úplně jiné.
Pokud koupím kartu 3+1 za 2 700 Kč, mám jeden závod za 650. V roce 2016 stála karta 2+1 celých 1 299, t.j.433 Kč za závod.
Cena v pohode.. Keď ma to baví nie je čo riešiť
Tak pokud te baví ty gravel tratě tak určitě :D
Ale Vojto, to jsi drobet přepískl s těma gravel tratěma,ne?
Možná Znojmo,Boleslav a částečně Ralsko, jinak je terénu místy docela dost.
Ty ceny tedy jsou dost vysoko, musím se optat zda by nedávali nějaké slevy pro důchodce :-)
Tak je v tom nadsázka samozřejmě :) .
Taky jsem si v seriálu našel tratě které se mi moc líbily (Orlík, Drasal A, Beroun) , spoustu trati jsem ještě nejel.
Na druhou stranu po tom co jsem si zajel Sudety a NovaCup Harrachov jsem si docela ujasnil co se mi na závodech líbí :) takže letos přidám Trilogy, krále Šumavy, zopaknu si Drasala, Sudety , Malevil , TransBrody, Harrachov …
No a podle času a chuti doplním KPŽetama.
Ještě si doplň Dolní Moravu, Most a Silesii :-)
Kral Sumavy te asi zklame. Technika na urovni KPZ Zadov. Par let jsem to jezdil rad, dneska uz je to spis pro tu krajinu a rict, ze jsi jel Krale a samorejme pak parba ve Formance do rana ;)
No ale ta trasa co se jezdi 2019+ je uz celkem zajimava IMHO.
Přesně tak , a navíc fyzicky je o 2 třídy těžší než předešlé. Ale já jsem notorickej milovník Šumavy, tekže je to jen subjektivní pohled :)
Já jel na Králi kilo už před pár lety, v půlce začalo chcát + kroupy a ty rozježděný hliněný chodníky v celý druhý půlce byla docela slušná prověrka :)
Až na pár závodů,které se u nás jedou,tak jsou všechny závody úplně stejné,takže tvrdit,že jenom kpž stojí za hovno,protože tam není technika je blbost.
Sjeď si někdy krále šumavy potom hovoř – tam umí pořadatelé udělat parádní závod se super atmoškou aniž by potřebovali z toho dělat takovej “masokombinát” jako je KPŽ :-)
Tato myslenka by chtela vysvetlit hloubeji…
kdo nezažil oboje nepochopí. Prostě Král Šumavy je srdcovka, kde slečny na bufetech (vždy dobře zásobenejch) jsou už druhou generaci. Nepotřebujou bambilion sponzorů aby závod mohli pořádat, ano maj Athora a dalších pár menších ale oproti KPŽ, kde na tebe padaj loga všude kam se podíváš. Na králi i když nejedeš v první stovce pořád jsou kolem trati lidi co fandí (blbost ale potěší). Zadalší, když se třeba častěj míjíš s někým na trati tak se na tebe nekouká jak na vraha (jako na KPŽ) ale prohodíte spolu pár slov a spousta dalších drobností kterýma se tyhle dva podniky odlišujou :-) a dělaj z KPŽ jen továrnu na peníze (nic proti tomu, když se najdou lidi, který jsou ochotný zaplatit startovný na KPŽ ať si každej jezdí co chce) ale proto mě na KPŽ už jen tak neuviděj i kdyby start dávali grátis :-)
Pořád je v ČR i Rakousku dost zajímavých akcí, který stojí za pozornost a né pořád dokola KPŽ jak u tatarů ;-)
drasala a odry si na KPZ jel?
logicky jsem nejel všechny KPŽ a ani nepojedu :-) a co sem tu čet tak zrovna na Drásala tu celkem dost lidí nadávalo, že úroveň šla taky do kopru :-)
takze nevis a placas, ok to mi staci :-)
To, že sem nejel nějaký dva tebou oblíbený závody neznamená nic :-)
Tak co si jel, pochlub se.
Spíš to že ty si jel 2 závody nic neznamená.
To jsem zvědavej, kdo ho bude mít delšího… ;-)
ja vypichl dva, kde je atmosfera diametralne odlisna od toho co popisujes, to ze si jel jedno kpz, kde ti evidentne dali vsichni na prdel taky nic neznamena :-) ja toho obkrouzil uz pomerne dost a rozhodne se najdou v kazdem nasem serialu lepsi a horsi zavody a rozdil muze byt i v letech kdy je jedes…
Po pravde me je vlastne jedno jaka je trat. Priorita je bezpecnost a znaceni a jestli si protahujem drzky na asfaltu, sotce nebo drsnym trailu je dulezity jen pokud ma clovek nastudovany soupere a vi kde jim to muze zneprijemnit nejvic ;)
Drasal je OK, ale KŠ je moje srdcovka, podpisuju vše co píše HOVADO
Moje srdcovka jsou sudety:)
Zazil jsem oboje… Kral je jeste vetsi masovka, nez KPZ… Nemyslim to zle, dlouha trasa je vzdycky paradni. Stejna, mozna i lepsi atmosfera je na x krat zminovanem Drasalovi, tam tou akci zije cely kraj. No a nakonec, sam uznavas, ze o tratich na KPZ vis vlastne prd- par si jich objed (samosebou ne nesmysly jako Znojmo, Bolka atp) a pak vynasej soudy. :-)
Píšeš romány a nakoniec nievies otom nič! Nechápem to.. Asi sa nudíš
Za to, ze nechapes psany text ja vazne nemuzu :-)
Krále šumavy jsem jel,takže mohu porovnávat.Vzhledem k tomu,že to je jeden z nejstarších závodů u nás,tak je i logické,že tam ti lidi přijedou a nemusí to být v nějakém seriálu.
A jako nezdálo se mi,že by tam lidi nějak kolem tratě fandili více než jinde.
Mam odjazdene pár závodu KPZ a som spoko.. Môj dobrý pocit bol naplnený takže paráda :) a ci je gravelova trať nebo negravelova je to jedno.. :) hlavne ze som spoko ja :)
Zkoušel tu někdo půjčovnu KPŽ na kola? Chtěl bych zkusit ten Supercaliber
Už at je jar a ideme na to priatelia
Presne … mne uz tak hrabe, ze chodim behat :-)
Ja už zbrojim pomaly a isto na 2021..:)kdyz to vyjde budú to krásne závody
Odvaha no, ale ČT udělá reklamu, tak proč ne. Pojedu pouze Odry, jinak dávám přednost lokálním závodům, za menší startovné a na jednom takovém bude v roce 2021, obnoven průjezd kravínem. Pokud teda nebudou mít krávy covid. To mě trápí víc než cena startovnyho na kpz.
Na Rohalovske jde vidět, že pořadatelé to ještě baví a vymýšlí spoustu inovací, věnují se i trati. Sousední Rusavska už žije jenom z historie. Trasa stále stejná zastaralá a trapná. Kdyby to namotali kolem Rusavy bylo by to lepší. Ale na to tam už zjevně není dost nadšených organizátorů. I ten Drásal inovuje aspoň něco na trase.
Zas tak černě bych to neviděl, vítám mít možnost porovnat čas na stejne trase. Např. Kolegové od Mamut bike mají každý rok změnu a některé úseky mě mrzí ze se už nejezdi.
Tebe tam baví třeba ten příšerné nudný asfaltovy průjezd Rajnochovicema až skoro pod Tesák? To je prostě hnus a ne MTB. Navíc kdyby se vyhnuli majetku svatých nemuseli by platit nesmyslnou částku za závodníka. Ale je to jejich boj.
Není to tak hrozné, beru to jak to je, zuzitkuji aspoň silnicarske tempo, to co mě fakt nebavilo byl přejezd na Šele. Když už jedu závod, užívám si dokud vnímám realitu : ) Já jsem rád za to, že se Rusavská nedrolí na 5 typů tratí, family jízdy apod.
Hodim to sem at nepisu do koronaviru.
Jak to vypadá výhledově se zavodama 2021? Psa nam zrusili, ted nějaké balicky vytuhuje arenberger tak jestli to nekdo nesleduje budou zavody v květnu, červnu nebo dokonce až později?
Pro organizatory bude nejhorsi to, ze se proste nevi. Terminy konec kvetna\cerven jsou mozna realne, ale kdyz se to dozvis par dni pred akci, to asi nebude idealni :-)
Nám je to fuk. Natrenovano máme :))
Spis me zajímal ten výhled/předpoklad tech balíčku rozvolnovani.
Zatim cokoli do pulky cervna mi prislo, ze prekladaj na jindy. Ale treba nejaky mensi veci vyckavaji a klapne to. Ultra se jezdi bez omezeni
Sím dotaz, který už jsem měl kdesi v jiným vlákně.
Loni sem jel v Bolce masovku tohoto typu poprvé.
Jel jsem za posledních několik let jsem jel x regionálních závodů, kde se prostě řadí, tak jak člověk přijde. V Bolce jsme jeli za firmu loni a když nás tam kolegyně regla, tak jsme všichni stáli v páté kóji.
Lze nějak docílit, aby člověk stál více vepředu?
Ptám se na to, že než jsem se rozjel, tak jsem dostal několikrát loktem a pak jsem vlastně celou dobu, jen žádal lidi, aby mě pustili – několik z nich mě normálně vyfakovalo a když jsem je pak předjel až se dalo tak mi nadávali tvl.. a dohrkal jsem kdesi kolem 70. místa :-).
Čili mým snem je startovat někde ze předu (asi jako většina). Nemyslím, že bych závodil s eliťákama, ale spíš čekám, že předek se víc roztrhá a bude se tam dát jet normálně, protože loni mi to fakt přišlo nebezpečný jak sviň, co se tam dělo při startu.
Loni jsem to tu kdesi četl, že se hází lidi do kójí dle toho jak brzo se přihlásí na závod?
Co se dívám na registrace, tak ty naše tam ani nejsou a druhak tam vlastně čísla nemá přiřazený nikdo.
Případně se tam řadí amatéři dle nějakých vyjetých bodů ze seriálu? Nebo předchozího ročníku?
Nebo lze něja docílit startu víc ve předu?
díky za jakýkoliv info.
(Jinak skutečně mluvím o amatérech, bez nějakých profikaret, profitýmů apod..)
Lze se zeptat organizátora a doložit něčím svojí výkonnost, třeba i tím loňským výsledkem, pokud si poskočil třeba o 150 míst. Nevím ale jestli jsou ochotný hejbat s pořadím u každýho kdo se ozve nebo se to týká jen elity. Nezkoušel sem.
Druhá cesta je, jak píšeš, si tu pozici vyjet na jiným závodě. Rok starý výsledky ale už moc nezohledňujou, pokud si nějak extra nezasvítil, musel bys jet letos ještě něco.
Radi se podle dosazenych vysledku letos a loni, i to 70. misto trochu pomuze. Taky doporucuji napsat email poradateli, pravdepodobne dostanes nalepku na cislo do vlny 50–100 nebo 100–150.
Dobrá, díky kluci za vyjádření.
Uvidíme, jak níže píšete, tak třeba bude i míň lidí.
Jestli jsi dojel 70. tak na příštím závodě dostaneš nejspíš vlnu 50–100. Vlna se počítá průměr z bodů za 3 nejlépe zajeté závody té sezony. Když nemáš odjeto, tak to máš klidně z jednoho závodu. Na začátku roku se vždy počítá předešlá sezona. Myslím, že pokud jeden rok nejezdíš, tak třeba v roce 2022 se ti body z roku 2020 už nezapočtou a zase musíš buď domluvit u okýnka vlnu (není problém) nebo zajet jeden závod.
Takovejch slov a pritom jsou to dve vety v pravidlech :)
Na start se radi podle koeficientu z nejlepsich 3 zavodu. Nemas odjeto, nemas misto. Jednoduche, spravedlive a hlidane
– a je jedno jestli se hlasis mesic pred, nebo hodinu pred uzavrenim prihlasek. Cisla prideluje system vetsinou ve ctvrtek vecer.
Zazadat o lepsi vlnu muzes, ale bude potreba prokazat nejakou vykonost.
Jet bolku s cislem 200+ je fajn zazitek :))
Osobní zkušenost – pokud prokážeš výkonnost daji te do adekvatni vlny. (Registrace na místě – číslo bylo na konec, ale teda výsledky jsem měl primo z KPŽ)
Jet to zezadu není kolo pro život ale o život. Jinak chápu frustraci – všichni jsme si tím prošli (osobně jsem startoval z 550 jednou, pak už jsem dostal 4. Vlnu, na 3. Zavode 3 vlnu…
No zrovna při té letošní skromnější účasti nemohl být snad problém se startem z jakékoliv vlny – nebo otázka max. jednoho závodu se s výkonností prosadit víc dopředu.
A třeba na Kraličáku to bylo úplně jedno odkud startuješ: start po vlnách s 1 nebo 2 minutovým odstupem (měření od startu vlny) a přes 5 km širokou cestou do kopce rozebralo startovní pole na prvočinitele hned od začátku.
Letos jezdilo tak tretina lidi max. Ale odpadli spis turisti nez to celo.
Přesne tak. Dál bude asi otázka, jak ten úbytek masy unesou pořadatelé.
Bi pyco cena ;-)
Je to tak no. V práci už pořadím nezamachru. Sotva mi to dá tak na polovinu : )
No však jasne. Tohle bylo 2019 . Já nepatřím do první vlny, ale přesně závody jako kralickak …
Chrudim už docela Ok , už to zas mělo trochu atmosféru
A kde jsi startoval v Chrudimi? (ktera grupa?) Daly se schody jeste plynule projet?
Ja to tam jel letos poprve a den po tom co jsem se docela zrakvil na Rychlebkach, tak jsem jel uplne zezadu (3–4min pauzirovani a kecacka nad schody a vjel jsem na ne druhy nebo treti od konce) bo jsem mel v planu to jet spis jako vylet..
Nicmene v Chrudimi je ten vysledek v cili asi vice o pozici na startu kvuli tem schodum jinak tam hned chytnes aspon 2min.
dole na vsechny cekalo auto a startovalo se znovu.
No na všechny ne. Startoval jsem z 100–200 a vedoucí skupinku jsem měl na výjezdu z Chrudimi v dáli před sebou.
Hele, startoval jsem z druhýho fochu (stál jsem v jeho druhý lajně) a před schodama jsem ještě slízt nemusel, ale už to bylo na hraně. Nejvíc mě pobavila děvčata, už v tomto místě bojující.
Přijíždím nad schody, přede mnou hrozen opravdu pomalu jedoucích. Tak přestanu šlapat a zlehka přibržďuju, abych tam dojel nějak rozumně a neriskoval, že budu poskakovat na místě, případně slezu. Moje okolí stejně tak. Najednou se zezadu vyřítily 3 holky, který se tam musely za každou cenu narvat (že málem sejmuly hromadu lidí kolem, nezájem).
Po tom, co se dojel zaváděcí vůz a rozjelo se to, stejně odpadly (2 ze tří).
Třeba to pojaly jako sprint ke schodům. :-)
druhá vlna, jeste jsem sjel ok a jen tak tak chytil čelo, který jsem uvisel do 8.km cca. Dojel jsem 59. se 2 pády. Ten týden jsem měl v nohách 30h na kole v kopcích, takže jsem fakt nebyl ve formě, i tak jsem na to neměl. trénuju na tratě 100+km a ty rychlý starty na KPŽ mi fakt nedělají dobře. Každopádně kdo jel za mnou už měl smůlu, nechápu že tam to auto nemohlo 2 minuty postát…
Já jsem jel taky z druhé vlny a za mě jenom dobře, že tam to auto nestálo o moc dýl. Začne se to potom strašně tlačit a těch pár lidí, kteří by toho díky svě výkonnosti čekání opravdu nějak využili, podle mě nevyváží všechny ty blázny, co budou nějak předjíždět po chodníku a podobně. Udržel jsem se nějak nad to letiště, ale kdybych ten balík za autem nestihl, tak by se nic nestalo:-)
Nejhorší bylo posledně Znojmo, kde se snažili regulovat po startu rychlost celého toho obrovského balíku a tak jsem se na kole ještě nikdy nebál…
To je otázka, jestli by ses bál míň, kdyby se to ve Znojmě neregulovalo :D https://youtu.be/Um7wKUL5YvA?…
Jj, snad jen ten největší ***** na zeměkouli odstartuje závod obrovského balíku z kopce dolů. To už bylo opravdu o hubu:( Ale jinak Symbio tam bylo vepředu snad celé. Zlaté časy a moc rád na to vzpomínám:)
stačí i rovina – pamatuju Orlík 4–5 let zpět – někdo z alltreningu se složil ještě na asfaltu par sec po tom co uhnulo auto – 20 lidí ho poskákalo a kola se vyndavaly z hromady snad 10–15min. Ani nevim jestli ho vezli nebo letel. Dobitej byl jak z mlejnku na maso.
Me prijde nejhorsi siroka silnice a vlnky. Jel jsem neco u Hluboky davno let zpatky a do brdků na minutu slapani se to trhlo a pak lidi litali z kopce zalehnuty do skupiny v cca 60tce. Tohle se opakovalo nekolikrat nez se to poslalo na uzsi cestu do terenu.
Taky to nechápu, Bolku už nikdy nepojedu.
Co je na tom k nepochopení? Se podívej, kdo je hlavní sponzor a kde se startuje…
Tohle chápu, ale to nic nemění na tom, že se nehodlám rozmrdat na impotentním rovinatým závodě s dementním startem. Lehne to tam každý rok klidně i vepředu. Nejlepší je, když z toho kopce doletěj dopředu ty největší pupíci.
Co blbneš, to jsou kluci odsud… :-D
Tos nám chtěl říct, že jsi pupík? Tos vážně nemusel, víme, jak je coming out těžký…
po letech jsem se tam nasel :-)
Ty vole, ten bagr před koncem, to byla príma vychytávka :-)
Na mensi pocet lidi v zavodech jako MB, znojmo a podobne letecke dny bych moc nevsazel.
Uz ted je tam pres 200 lidi :) Znojmo 500+
To samé Zadov… Start 2 km z Kobyly do kopce po asfaltu… Kdo na to měl, jel… Kdo ne, odpadl i z prvních vln… Já měl číslo 73…a držel jsem ho… V cíli 51 celkově a 13 v kat.
nj jenze porovnavat zadov z MB moc nejde . tam je to presne opak . . z kopce 50 do uzke polnacky :))
MB jsem taky onehda odjížděl po startu z louky na asfalt a mezi garáže do kopce po asfaltu… Tak nevim… V Hustopečích jsem startoval s číslem 800 a to byl adrenalin, behem 5 km… :-)))
Startovne na KPZ levne neni, to je fakt, ale on je rozdil to jezdit jako jednotlivec ciste kvuli zavodu, kdy te v zasade nezajima ten balast okolo (cti siroky doprovodny program pro rodiny a deti) nebo to pojmout jako akci pro celou rodinu.
Ja jsem se letos ukazal zatim na 3 zavodech KPZ (kdyby byl normalni necovid rocnik tak by jich nejspise bylo 6) a jeden dalsi je v planu a jezdim tam s zenou i dvema dcerkama, obe holky, prestoze malicke (3 a 6let) se ucastni detskych zavodu a tesi se na kazdou akci i diky tomu doprovodnemu programu. Ono totiz se vydat s rodinou nekam jinam na vylet taky neco stoji a skakaci hrady a jine atrakce se tam zpravidla tezce plati.. tj. za me ten uhel pohledu neni drahota KPZ vs. sezeni na prdeli doma, ale KPZ vs. jina akce, kde si decka prijdou na sve a rady se zucastni.. a v ramci toho alternativniho programu neni jiste jak moc a jak rady se budou hybat..
Takze za me KPZ dobry, letos si to uzivame a tesime se na pristi rok, skoda, ze nektere zavody jsou pro nas od Beskyd tak daleko :(
kazdej to ma asi jinak, ale KPZ jako rodinou akci, to by bylo u nas dost za trest
Naprostej soulhas. Dost startovné na letošek zdražili a víceméně nic nezlepšili nebo nepřidali, to je za mě teda dost chyba. Takže to že jezdí tak třeba o třetinu míň lidí než normálně je určitě aji z části důsledek tohoto.
Jo a bez rodiny bych se na to vyprdl, ale takhle je to rodinná událost = vyblbnou se v zázemí, zkusí závod, potkáme ještě známý a ve výsledku mám u manželky plusový body za rodinnou akci, aji když jsem 3 hodiny v prdeli a věnuju se svojí zábavě:-)
S posledni vetou nezbyva nez plne souhlasit :D Jak zavodi decka, tak se tam nejede kvuli me, ale hlavne kvuli nim a jsou to plusovy body za rodinnou akci :)
Tak to jste pánové šťastní muži a važte si toho. Já třeba kladné body jaksi nesbírám, ať udělám cokoliv, to se vždy bere jako standard a samozřejmost :-). Já bych plusáky nezískal snad ani za půlroční dovolenou na Havaji. Mínusových mám samozřejmě nepočítaně :-).
Jeste by me tak zajimalo co hodnotite jako dobrou vykonnost? Viz diskuze o razeni do startovnich vln/skupin.. 20–30te misto v kategorii? popr. jake body v kategorii / absolutne?
Na zavodech KPZ je ruzna smeska od elitaku pres no-life sportaky, hobiky, tatiky od rodin a cykloturisty, tak by me zajimalo co je ta dobra vykonnost :D
Dobra byla tak do 50 celkove, slusna do 100 na tech vic obsazenejch zavodech, pak uz to je jenom turistika.
tak to sprave tvrdim, ze jsem spis takovej cykloturista :D
Tak být do stovky na KPŽ už vyžaduje hodně dobrou výkonnost, navíc hodně lidí tam bude značně „nabuzených“… To jsou mé informace přímo od zdroje…
moje informace jsou z vlastni zkusenosti, kdy jsem se te srandy „musel“ ucastnit
Prvních dvacet až třicet jsou profesionálové a poloprofesionálové, dostat se pak do skupiny za ně už nějakou výkonnost vyžaduje…
Ono dost zalezi co je to zrovna za zavod a kolik elitaku prijede :)
Ta prvni 50 se da vetsinou urvat i z nejprestiznejsi kategorie 40+ :))
Trans Brdy (90km) 23. / 3.
Vysocina (90km) 18. / 3.
Šumava 27. / 4.
Beroun 49. / 4.
Tak to ses dobrej.. gratulace! ja jsem jeste tesne v M30–39 a jak rikam, spis turistika:
Drasal „A“ (118km): 149. /43. / turistika na pohodu, abych nekrecil :)
NmNm B (50km): 137. / 39. / rychlejsi turistika
Manitou Chrudim B (65km): 201. / 50. / den po padu na RyS, takze pomala turistika :D
Tak u tebe výkonnost je… ;o)
Po čtyřicítce jsem dal několikrát první desítku i v celkovém pořadí. Bouda, Škarna, Stošek atd. Chytíš druhou mízu a svět je jak když ti je osmnáct:)
20–30misto v kategorii bude v tech nejvic obsazenych kategorii 30+ / 40+ nekde konec prvni stovky celkove si myslim.
Tam uz to nejake pravidelnejsi jezdeni bude vetsinou vyzadovat.
nejake to pravidelnejsi jezdeni …:D
Co člověk to názor:-)
Já jezdím běžně 50–100, ale nemám o své výkonnosti zase tak valné mínění, hlavně když se podívám, že vítěz potřeboval třeba 75% času:-) Ale je potřeba to dát do perspektivy fotra od rodiny vs. profíka a potom třeba opravdu horších závodníků, kteří jsou vůči mně pomalí jako já oproti profíkům. A to ještě neberu úplné turisty, co jezdí po cyklostezkách.
Celkově bych řekl, že první 100 už je dobrá výkonnost, která vyžaduje trochu cílevědomou přípravu – pokud člověk není bývalej cyklista, bruslař nebo běžec na lyžích. Samozřejmě je potřeba zohlednit aji věk…
to takhle nejde říct, je to závod od závodu podle obsazení – na kraličáku se dalo vpohodě zajet top 30 i pro hobíky jako já (dojel jsem 49 myslím, s tím že jsem 2× knotoval a foukal mizernou pumpičkou, což mě stálo 8 minut), v chrudimi už se to celkem sešlo a se stejnou výkonností to bylo tak na tu šedesátku.
Nemám KPŽ moc rád, je to spíš kolo o život – lidi tam nesmyslně riskují i když nejedou ani o bednu ani o nic. Lepší jsou regionální závody kde se tohle neděje.
Trénuju cíleně, dá se říct, že nic jinýho vlastně nedělám, ale ta výkonnost tam prostě neni no :D
To je relativní. 10 let zpátky jezdilo KPZ u nás snad 900 lidi na jedné trati (ještě nebyl trend zkracování na 30 km) a dal sem to nejlíp na cca 120 pozici, dnes jezdím taky kolem stovky. Výkonnost mi chybí celý sportovní život, posun nulový : )
Musíš cíleně lejt a ta výkonnost pak příde.. :)
Taky si myslim, ze nejake konkretni cislo (flek) se lisi zavod od zavodu.. Ja jsem Kralicak nejel, tu trat duverne znam (muj rodny kraj) a prisla mi skoda platit za projeti trasy, kterou si muzu zajet s kamosi, kdyz jedu k rodicum.
Na druhou stranu babicky a dedecek jsou zvedavy na dcerky na zavodech, tak pristi rok mozna i ten Kralicak bo tam muzem dotahnout i fanclub :D
Bude v okolí Znojma zítra bahno nebo už to stihlo vyschnout? Díky.
Sím dotaz.
Byl jsem o víkendu v Bolce a ( kromě zklamání nejen z výkonu:-)) viděl jsem tam několikrát kameru, jak na trati, tak i před začátkem tam dělali rozhovory (ne teda semnou).
Nevíte jestli nějaká reportáž někde bývá?
Případně kde by se dala najít?
Na stránkách KPŽ nebo na youtube je minutový video Highlights, ale tam dokonce jsem v padesáté sekundě – jak mi při spurtu skupina ujela, ale spíš mě zajímala nějaká reportáž, kde bych viděl více záběru ostatních pilotů apod.
Poradíte?
Na ČT sport bývají s několikadenním odstupem reportáže z každého dílu KPŽ. Zkus pohledat na ivysilani.cz.
Se obávám, že po tom co pro tento rok vystřídala TV Nova ČT na pozici hlavního mediálního partnera KPŽ, tak už na ČT Sport žádné reportáže nejsou. Spíš bych hledal někde na Nova Sport.
Aha, to jsem vůbec nepostřehl. Loni jsem si ty reportáže občas pustil. Letos sleduju spíše silnici, tak jsem ani nezaznamenal, že ČT už s KPŽ skončila.
Jo jo, na stránkách čt není z 2021 právě nic.
Zaznamy jsou na Nova Sport, ale se zpozdenim tyden i vic – je to uvedene v TV programu..
Nasledne jsou dostupne i na Petr Cech sport youtube kanalu, ale jsou to opravdu jen kratka videa, taky me mrzi, ze ze 2denni akce neudelaji treba hodinovou reportaz aspon na youtube.
Pocet zavodu lehce proridnul,ale pisi, ze nechteji zdrazovat,ale udrzet kvalitu nad kvantitou :-))
no to co píšou je jedna věc. Realita je taková, že jezdí třetina lidí a dost prestalo jezdit díky tomu jak zdražili :) takže to už zdaleka není takový business.
Ten úbytek startujících asi není způsobený jen výší startovného. Lidí třeba citelně ubylo i na menších závodech u nás na jižní Moravě a tam startovné nahoru snad ani nešlo. Citelně méně lidí bylo např. v na Buchlovické 50, na Rusavské 50 a teď na Morkovském bajku, což bývala docela populární akce, startovalo jen kolem 60 lidí. Lidí prostě ty MTB závody už snad nějak netáhnou všeobecně nebo co
No ono se dost událostí krylo, tak to na některých závodech muselo být poznat.
Část přes kovid zlenivěla, část se bojí, část to přestalo bavit…
Odpadají hlavně ty slabší části startovního pole…což pro lemry jako ká znamená od pozic z poloviny pole někam k poslední třetině :))
Přesně, člověk si sice zajede osobáky, co se absolutního umístění týče, ale percentil se mu propadá, tomu se říká smíšené pocity :-D
Hodně lidí místo kola běhá. Terénní běžecké závody jsou vyprodaný za pár minut. I z mého okolí lidi nepřešli na 29 kola , ale začali běhat, protože je to levnější a méně náročné na čas.
je fakt, že ceny kol jsou v takovým nesmyslu, že málokdo chce dát 150 tisíc za kompromisní náčiní.
150 tis. za kompromisní náčiní? O_o Nechybí ti tam smajl?
Ne.
Bohužel ne.
Ne
Ono i s účastí na běžeckých závodech to evidentně nebyla taková hitparáda, viz článek:
https://www.behej.com/…ove-kocoviny
Jsou tam i výsledky ankety, proč lidi na závody přestali jezdit..
Třeba u mne to je tou cenou. Né že bych ty peníze neměl, ale prostě dát ten litr nebo 900–800,– se mi už prostě nechtělo. Když jsem si k tomu připočetl cenu dopravy atd. Tak jsem byl třeba na 1.300,– Kč za tenhle „výlet“. No a za to si radši koupím nový řetěz/plášť, dres, rukavice atd… Přitom třeba Karlovy Vary, Manitou, Brdy, Karlštejn, jsem měl rád, ale prdím jim na to. Radši budu jezdit hnojáky, kde je kolikrát lepší technická trať, startovné za rozumné peníze a víc si to užiju. A větší částky dám za Sudety, Malevil apod.
Tady na tom letáku píšou, že Trans Brdy – Řevnice, na úvodní web stránce KPŽ, že Dobříš. Zajímalo by mě, co je správně.
Dobříš je lepší, mám tam ségru, nocleh 500 m od areálu :-).
FCB KPŽ:
Naše chyba – zázemí akce bude v Dobříši.
Jedna z tech lepsich trati co uz nejsou Kpž – Karlovy Vary – budou pristi rok u konkurence – B pry zustane ±stejne plus se chysta i delsi varianta
Jeste Jestrebky by mohl nekdo navratit :)
jenže u konkurence ty dlouhý trasy jsou čistý survival. To nechce pomalu jezdit ani čelo, natož na tom umírat 7+ hodin trénovaný hobík.
Naopak!:) nekdy je to o tom, ze se nekolik mesicu na to umirani tesis a pak z toho zasd dalsi rok „zijes“ :)
Docela by mě zajímalo, jestli je víc těch, co ty brutálně těžké tratě nalákají, nebo těch, co je to spíše odradí.
Já mám závody na 6 až 7 hodin rád. Ale tak dvakrát za rok. Vic by se mi nechtělo.
Asi tak, i jednou mesicne je moc, kdyz nekdo trenuje a chce zavodit, muze klidne jezdit 2–3h zavody skoro kazdy vikend.
Jojo, každý nadává na relativně lehká dvouhodinová KPŽ, ale ty se dají jezdit klidně každý víkend, po celý rok, při zachování solidní úrovně. Jet 3 dlouhé maratony v měsíci, jak je momentálně dobrým zvykem, to je sebevražda.
Zas na druhou stranu jet pres celou republiku kvuli 2h zavodu fakt ne. Kdyz uz jsem jel nekam daleko, tak jsem si to chtel uzit, tj. cim delsi a tezsi, tim lepsi.
To je pravda, ale vetsina lidi z Prahy a Stredoceskeho kraje ma do 150km nejaky kratsi zavod kazdy vikend od dubna do zari. K tomu staci pridat par delsich hezkych zavodu s prespanim, pripadne nejaky etapak a sezona je plna.
Dlouhodobe nebyla nejvyssi ucast na tech nejhezcich zavodech KPZ, ale na tech blizko velkych mest.
A čím horší počasí tím lépe :)
Ja nechápu to, proč někteří pořadatelé se zuby nehty drží těžkých trati a nebezpečných úseků, závodim (smích) 20 let, ale už nejezdím tak bezhlavě, bo větší zodpovědnost k okolí – rodina, firma apod.
Ale nepopírám, ze bych nechtěl zkusit třeba MTB etapák v zahraničí. Tam mi to dává smysl. Ale mordovat se na 100 km trati za humny, díky ne. Klidně si zajedu 150 km na biku, ale jako výzvu na “celý” den. Závody už jen rychlé padesátky a jsem happy.
Pokud myslis tezke ve smyslu nebezpecne sjezdy, nejetelne vyjezdy, tak souhlas.. ale zas nektere KPZ mi prijdou opacny extrem – jet 55km s prumerem 28km/h (TOP20–50) na MTB je ulet.. prijde mi to nebezpecne z pohledu rychlosti, prece jen rubnout tam o 2–3 delsi kopce navic lidi trochu zpomali a unavi..
Letos jsem treba nedojel Ralsko kvuli drzce, ale i tak jsem 1km startu jel 44km/h a dost me jeste predjizdeli.. po 15km jsem mel prumer 27,5km/h a s celem jsem fakt nejel, spis tak nekde v pulce.. :( to uz neni MTB ale nejaka lesne/sotolinova letecka sou.. :(
Co jsem měl možnost vidět během cca posledních tří let, tak se že závodů skoro úplně vytratili takový ti ryzí hobící. Tím nemyslím borce, co ročně najedou osm až deset tisíc km za každého počasí, ale takové ty nadšence, co vytahují kolo až když už nezebe ani bez rukavic a zazimují jej s prvním spadaným listím.
Teď už na startu takové ty baťůžkáře a pupíky, co si z hecu jdou objet místní závod, skoro nevidím. Před pár lety podobní jezdci přitom tvořili většinu startovního pole.
A přitom za pěkného počasí to na řadě cyklisticky zajímavých míst vypadá jako v Šanghaji po konci ranní směny. Lidí na kole jezdí určitě čím dál víc, ale závody je přestaly lákat.
protože ty závody jsou bud nuda ala KPZ nebo vražda od Vény na X hodin. Je minimum hezkých 40–60 tras co by vedly slušným terénem a zajímavými místy. Závody typu TrandBrody, Jičínská…
Hodně se jich zrušilo Jestřebky, TransBrdy před erou KPZ, … a nové nevznikají.
No nevim, neřekl bych, že pro popsanou skupinu hobíků je KPŽ nuda a „trpí“ nedostatkem terénu :) To nemůžeš srovnávat se sebou..
Např. já jakožto netrénovaný hobík s 5 tis. km ročně jsem to přestal jezdit hlavně proto, že lidi v urputném boji o 387. místo jezdí nebezpečně a bezohledně jak hovada. A za to ještě platit 800,– mi nepřišlo jako dobrý nápad :)
Porad tu jsou klasicke zavody, ktere jsou tezke akorat – sela, malevil, sudety, kral sumavy a dalsi. KPZ a vena to jsou dva protilehle extremy. Treba ja posledni zavod jel 2017, krome toho ze jsem dost pribral, coz me take odrazuje, tak za me uz nevidim duvod zavody jezdit. U me to byla challenge da to, ale pak to das po nekolikate a uz nevidis duvod. Dalsi duvod je podle me ten, ze se MTB hodne rozredilo mezi ruzne discipliny. Drive jsi mel XC a DH a mezi tim paberkovaly okrajove kategorie. Dnes uz mas vyber vetsi a dost lidi se od XC presunulo jinam a k jinym zavodu, napr. enduru.
Jezdil jsem KPZ i venoviny a myslim, ze se tady na bikeforu u obou hodne prehani. Kdyz ma nekdo prumerne najeto a normalni techniku, tak ani ty zavody od Veny nejsou extra tezke, pri nejhorsim se par desitek metru vede kolo. Taky KPZ nejsou az tak netechnicke – Transbrdy, Karlovy Vary, Plzen, Oderska Mlynice, Drasal nebo Orlik nejsou super technicke, ale zas nula techniky tam neni. Podle me primerene aby tam jeste slo i zavodit a nemuselo se cekat na singlu, kde nejde nijak predjizdet, jako v Jestrebkach.
Tak zrovna Odry, Plzeň si nepamatuju vůbec žádnou techniku,Vary mají jen takový nepříjemný převýšení a když žůstaneš sám, vyfouká tě vítr, v brdech vlastně ani ofiko nejde postavit moc technický závod.
Za mě asi nejtechničtější kpž co jsem jel – Orlík, Beroun, Drásal, Jestřebky (a samozřejmě partnerský závod transbordy všechny tyhle závody strká do kapsy)
Jj. Transbrody za me top.
Znam ty lidi okolo a sedi mi i jejich pristup.
Neco podobnyho se jezdi v ramci jihoceskeho mtb poharu.
Je to škoda, protože vždycky když se mě někdo zeptá kolikátý jsem zajel, tak druhá otázka je z kolika. Výpada líp být 30. Z 1000, než ze 300.
:D tak to kazdopadne :D
Jestli to nebude i tím, že ti batůžkáři a pupíci přesedlali na e-biky.
S těmi Vary i s Mostem mi udělali radost, tak uvidíme, co tam vymyslí, ale trochu se bojím, že dlouhá ve Varech smrdí 2 okruhy. A nebo to Véna namotá přes Klínovec :D
Jestrebek je skoda, ale myslim, ze uz se to nevrati, ale bylo by to super, zvlast ta trat z roku 2010. Take mne mrzi ratiboricky marathon. Byl to muj vubec prvni zavod (2007 nulty rocnik) a pak kazdy rok prvni zavod v roce.