Krosová a trekingová kola do 20 000 Kč

125 nepřečtených
  • CzechMartin

    Ahoj,

    chtěl bych prosím poradit, které krosové, nebo trekingové kolo byste mi doporučili do 20 000 Kč? To už je hranice, přes kterou bych nechtěl jít. Alespoň zatím ne. :)

    Tento rok jsem se k tomuto koníčku více vrátil a nyní jezdím na tomto: https://kolo.cz/…detroit-2008, akorát model 2005, tak bych se chtěl trochu posunout.

    Mě zaujalo třeba tohle: https://cz.author.eu/…3-ua42948802 – co na něj říkáte?

    Pročítal jsem si tu diskuze a někdo psal, ze Author není moc dobrá značka do 30 000 Kč?

    Můžete poradit i více kol. Děkuji.

    Jezdím cca 80 km za týden. Hlavně cyklostezky, silnice mezi vesnicemi a sem tam udržované polní cesty.

    Mám 186 cm a 92 kg.

    Horské kolo mám do terénu, ale více mi sedí na silnici to kolo krosové či trekové, tak prosím z uvedené kategorie.

    Děkuji a přeji všem příjemné jízdy na kole.

    0 0
    • Azmir  

      Cross je dneska polomrtvý typ kola, skoro nikdo to už nedělá a když tak to je odpad jako author z tvých odkazů nebo stojí víc(třeba canyon pathlite). Být tebou bych šel cestou horského kola, získáš kolo s mnohem lepším poměrem cena/výkon a crossové si z něj uděláš užšími plášti. V téhle ceně bohužel vždy narazíš na nějaké limity, vzhledem k tvé hmotnosti to většinou bude vidla a brzdy. Já bych vzal asi toto popřípadě koukám, že nějaké crossy se dělají, kdybys to mermomoci chtěl, určitě lepší než author, třeba tenhle cube, ale mi to teda přijde jako dost hrůza.

      2 0
      • CzechMartin  

        Děkuji za odpověď. To je polomrtvé kvůli elektrokolům ne? A čím to, ze ve stejné cenové kategorii je krosové horší, než horské? Jaký k tomu mají výrobci důvod?

        No já tedy nad horském 29 kole budu uvazovat. Máš prosím doporučení i jiných horských kol do 20 000 Kč? Koukám totiž, ze české obchody ho neprodávají a já přece jen kvůli reklamaci, servisu apod. bych raději objednal někde, kde bych treba mohl i osobně.

        Děkuji.

        0 0
        • Azmir  

          Crossové bylo dycky za stejné peníze hůř vybavené, jsou menší objemy prodejů a užší skupina zákazníků, asi bych neřešil důvody.

          Na crossové se vykašli. Horské pojede stejně, bude pohodlnější a bude mít „normální“ geometrii.

          Ten odkaz si nedostal pro nic za nic, ale proto, že to je aktuálně nejlepší kolo do 20k a dá se koupit pouze na dané stránce. Asi bych z toho nedělal vědu, je to jako objednávat mixer z alzy. Servis ti udělá jakýkoliv okolní servis a reklamace snad nebude nutná a když budeš řešit podobně jako s CZ eshopem. Bohužel v zahraničí jsou často kola mnohem levnější, než v ČR. Podobné bude v ČR 30+, takže jestli rád zaplatíš 10k navíc, jenom abys nakoupil v okolí, tak pak ses tady ani nemusel ptát a rovnou jít do nejbližšího krámu pro něco, čeho se potřebují zbavit.

          2 2
          • Vilém  

            Koupi si horske a obratem tu bude s dotazem, ze by potreboval tezsi prevody, ze byl zvykly na 48/11 a nehodla s 32/11(10) slapat jak vecernicek.

            Pripadne jak to udelat, aby furt neojizdel male pastorky.

            1 5
            • bara2  

              A bude mít recht.

              2 0
            • CzechMartin  

              No když je to tady zmiňováno, tak se vlastně obavám toho, že horské kolo s málo převody mě bude v jízdě limitovat. Ať už do prudkých kopců, nebo z kopce či rovince, kdy do kola rád silou šlápnu, abych jel trochu rychleji. Vy máte pro mě nějaké doporučení? Děkuji.

              0 0
          • CzechMartin  

            Děkuji za informace. Chápu, že ses mi snažil doporučit nejlepší kolo a vážím si toho.

            Ale tak mezi nejlepším kolem do 20k a kolem, kterého se chtějí zbavit v nejbližší prodejně je trochu rozdíl. V tomhle jsem trochu konzervativní a chtěl bych se vyhnout řešení problému s cizí zemí, kdyby něco nebylo v pořádku. Pokud se v tom pohybuješ, tak třeba TOP 5 kol do 20k budeš znát i z paměti.

            Případně budu dál hledat a zjišťovat jinou cestou nejlepší možnou volbu z českých obchodů.

            0 3
            • Azmir  

              Proto sem se ti to snažil vysvětlit, nákup kdekoliv v EU je téměř stejný, jako nákup třeba v alze nebo kde si zvyklý nakupovat v ČR. Jediný rozdíl při reklamaci bude, že popis závady budeš muset asi naspat anglicky, ne česky, ale jestli na tom něčemu nerozumíš, klidně se doptej.

              „Top5 kol“ nebo jaká je tvá představa se mění téměř každý den a když je něco za dobrou cenu, hned se to vyprodá. A jeden by rád top 5 kol crossových a další horské 27,5" a další 29" a další XC full a další AM full a jeden ho chce do 15k, druhý do 20k, třetí má 30k a každý jste jiní a každý den bude někdo kdo pro vás skládat top 5 kol v každé kategorii, tak můžeš začít :)))))

              Takže pokud ti toto nevyhovuje, sleduj každý den slevové vlákno, procházej odkazy a třeba se tam do pár měsíců objeví kolo dle tvých ideálů z českých obchodů(a nebo taky ne), to už je tvůj boj. Lidi jako ty většinou skončí na pořádném křápu a dobře vám tak.

              1 1
              • CzechMartin  

                Dobře, tak i to tvé doporučení z Německa zatím nechám otevřené.

                Tak samozřejmě top 5 v kategorii, v které hledám a nebo mi tady doporučujete, tedy MTB 29 do 20k.

                Tak dám tedy konkrétní návrh podle slevy, co treba tohle: https://www.bikemax.cz/…am--2023-24/ nebo v čem je to oproti jiným do 20k horší?

                0 0
                • michomin  

                  No vidíš, máš vybráno.

                  0 1
                • vn25  

                  Já bych si teda v roce 2024 kolo s 2×10 rozhodně nekupoval. To vytáhli někde ze skříně ne?

                  1 6
                  • Lišák  

                    Pokud to bude používat jako treking / flatbar gravel, tak pohoda. Do terénu už bych taky 2× nechtěl, na gravelu jo.

                    2 0
                  • gersa  

                    Já asi taky ne, ale při proklamovaném stylu ježdění kdy do kola rád silou šlápnu, abych jel trochu rychleji bude převod 40×11 zařazen trvale

                    0 0
                    • CzechMartin  

                      „zařazen trvale“, to nezní moc pozitivně. Takže myslíš, že mě to omezení převodů bude limitovat?

                      0 1
                      • gersa  

                        Jo. Obecná zkušenost je taková, že pro cykloturisty není žádný převod dost těžký

                        6 2
                        • CzechMartin  

                          Díky i když je to tedy pro mě špatná zpráva. To bych to MTB v tomto případě nemohl mít. Ne že bych jezdil extra rychle, ale sem tam to rošlapu a jezdím u krosového běžně na ty nejtěžší převody. Teď mám 3×9.

                          0 1
                          • PavelPS  

                            Já letos přešel ze starého treka 28" 3×8 na mtb 29" 1×12 34/10–51. Převodů jsem se taky bál, byl jsem zvyklý jezdit po rovině a z kopce rychle. Mtb je jiné, v absolutní rychlosti pomalejší, nejsem ve formě a po rovině dám lehce přes 40. Ale v mírném stoupání na nezpevněné cestě je mtb rychlejší. Celkově nohy bolí o dost méně. A průměrná rychlost je na mých cestách stejná, jako u treka, jezdím silnice, polní lesní cesty, žádný slozity terén. Možná si někde zkusit mtb 1× něco půjčit a zkusit. Já jsem spokojenej.

                            1 0
                            • CzechMartin  

                              Děkuji. Rychlost 40 je v pohodě, to by mi stačilo. Musíš hodně šlapat? No možná by nebylo špatné to někde zkusit projet, jak píšeš. A pláště sis nechal, nebo koupil užší?

                              0 1
                              • PavelPS  

                                Je to rychlé šlapání, jak je dnes moderní – frekvenčni a ne silove. Ano, je to pomalejší než Trek, ale co si budeme říkat, moje kondice a vaha je taky úplně jinde, často jezdím s dětmi, takže mi vlastně ani pomalejsi maximalka nevadí, ale užívám si lepší převody na polnacce. Mám převodník 34z a nejmenší kolečko 10z a jsem za tu kombinaci rád. Celkově mi to mtb velmi vyhovuje a překvapuje mě, jak je to fajn i na cesty, kde teoreticky by měl mít trek navrch. Už při první jízdě, kdy jsem si nebyl kolem vůbec jistej, jsem viděl pozitivní rozdily. Ber to prosím jako nazor/zkušenost, je to hodně individuální. Nejsem echt cyklista, ale řešil jsem podobné věci jako Ty, proto jsem napsal, jak to vnímám já, třeba to pomůže… Pneu mám původní 29×2,25 Schwalbe Racing Ralph, ale jezdím asfalt i nezpevnene.

                                0 0
                                • PavelPS  

                                  Možná trochu upřesnim, že ta rychlost je max, co jsem schopnej ušlapat, nikoli déle drzet. A platí to i z kopce, pri třeba 50 km/h už šlapání nestíhá, to na treku ještě něco málo zabiralo

                                  0 0
                                • CzechMartin  

                                  Děkuji za zpětnou vazbu. No tak mám tu několik tipů, co mi zde lidé poslali, tak budu uvazovat o kladech a záporech. Jestli to bude trekové, MTB, fitness apod. to sám ještě nevím. Možná, ze i nějaká sleva pomůže při rozhodování. :)

                                  0 1
                        • borda  

                          Ale hovno

                          0 0
                        • borda  

                          Obecná zkušenost je taková, že pardubak = 90% debil. Vím to, ziju tady, bohužel.

                          Vyjádření v podobném duchu. Vykrik do tmy. Každopádně to mé, bohužel, výrazně blíže realitě.

                          0 1
                          • gersa  

                            Děkujeme za kvalitní názor a posíláme písničku a klíčenku ;)

                            Podle sebe soudím tebe?

                            3 0
                    • borda  

                      A ještě jednou a hovno. Akorát ho mates. Tvl, ty musíš bejt z Pardubic, to jinak ani není možný :).

                      0 1
                  • CzechMartin  

                    Já to chci hlavně na silnici, takže i tak se bojím, že 2×10 bude málo.

                    0 2
        • xtonda  

          Vzhledem k tonu, že 20 000 dneska je jako 11 000 před 20 lety, tak moc nepočítej, že by ses někam posunul.

          Navíc 20 000 je nešikovná částka, už to není úplně málo, ale kola za tyhle peníze mají stále často významné kompromisy.

          Jinak krosy jsou polomrtvé tak nějak celkově, je to kolo určené pro méně náročné podmínky než MTB a tak by mělo být subtilnější a lehčí, ale to se většinou neděje.

          Samozřejmě pohony s jedním převodníkem dnes tolik módní na MTB mají svá omezení.

          0 0
          • CzechMartin  

            Děkuji za informace.

            No nemusí to být velký posun, ale již je znát, ze to kolo má skoro 20 let. Přední vidlice už mají nejlepší za sebou, ale jinak mi ještě slouží dobře.

            S kompromisy počítám, třeba bych časem koupil ještě dražší kolo.

            Ty pohony u MTB mi právě zamotaly hlavu. Nevím jestli třeba bude 1×11 stačit na silnici? Nebo bude aspoň 2×10 lepší volbou?

            0 0
      • Floydie  

        Take se snazim predelat nove HT 29" manzelky na cross na ktery byla zvykla, ale ma to plno uskali. Horsi montaz zadniho nosice, malo mista v ramovem trojuhelniku, vnitrni vedeni lanek paradoxne prekazi brasne na ramovku, lahev na piti jde sotva vyndat, asi ji budou chybet prevody do rychla (ted vepredu 30z). Jinak je to Trek Procaliber 8, vyssi modely uz nemaji navarky na nosic (protoze karbon). Proste past vedle pasti. Proto jako nahradu trekoveho kola MTB HT nepovazuji ani nahodou..

        1 1
        • CzechMartin  

          Jo no právě těch různých pastí se také obávám. Hlavně já konstrukci potřebuji velkou, protože vozím dvě láhve po 1l a teď se mi tam ta druhá přesně na milimetr vleze. Nosič bych asi řešil sedlovým nosičem. I na pohled se mi to líbí. Nejvíc však budu přemýšlet na těmi převody, to bych bral jako nevětší mínus.

          0 1
    • K2  

      Cross byl nahrazen gravelem a fitnes koly, případně lehkou MTB 29kou

      Je možné si nechat poskládat lehké MTB 29 s uzžími plášti a karbonovou vidlí (nebo vzduchovou)

      Získáš unoverzíl, který dobře pojede jak na asfaltu, tak i na polních cestách.

      Kola podle přání dokáže poskládat například uživatel Scalar – zkus si na něj najít kontakt a oslovit ho.

      Tvůj rozpočet je přiměřený a něco spolu určitě vymyslíte.

      0 4
      • CzechMartin  

        Děkuji.

        No jak píšu výše, nad MTB 29 tedy pouvažuji. Ty máš konkrétní MTB 29, které bys doporučil?

        Se skládáním kola zatím nevím, pokud by se nic dobrého nenašlo v obchodech, tak asi až potom bych mu napsal, ale děkuji.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Žádné!!!

      0 0
    • vn25  

      https://www.koloshop.cz/…-matt/150478?…

      Tohle je v poměru cena výkon super, možná to akorát bude chtít převodník s více zuby

      0 0
      • CzechMartin  

        Děkuji. Jen 13 000? Nebude tam více věcí horších, než u kola za 20k?

        0 1
        • Azmir  

          Je tam všechno horší, ale ty to stejně nepoznáš a bude to ok.

          0 0
      • borda  

        Ten canyon je super

        0 0
        • Floydie  

          Ano, vypada moc pekne a za ty prachy super! A ma navarky na nosic, bez nich nema trekking kolo smysl.

          0 0
          • bara2  

            Obě dvě jsou nad limitem. Klasika na tomto fóru :-(

            0 1
            • rimuln  

              jsou, ale tesne. A treba u manzelky, kdyz jsme tesne pred kovidem kupovali nove HT, tak cil byl 20–30 no a nakonec kolo co cenikove bylo za 34 dostala jen za 27 (09/2019). Takze nekdy zalezi. No dneska by samozrejme byl cil nekde jinde:D Jak materialove tak z toho vyplyvajici i ceny.

              1 0
        • rimuln  

          JJ nevypada spatne:)

          Pridam vlastni zkusenost:)

          v 04/2019 jsem resil podobnou situaci. Nahradit historicky 3×7 Olpran za neco noveho. 2005–2015 jsem moc nejezdil, ale zmena prace a kolektiv me k tomu tak trochu vratil. Zvykly na velky prevod jsem hledal opet Trek/Cross/Fit­ness/Flatbar gravel:). Nakonec jsem skoncil u Kellys Phanatic 70. 3×10, vzduchova vidlice, cele min Deore komponenty, hydraulika brzdy a cena pro me v te dobe 22KKc (dnes bohuzel tipuji min 30 pokud bude nekde sleva a hlavne skladem). Placebo efekt super. krasne to jelo po silnici, v podstate spokojenost az do dneska. Jenze pak se to zvrtlo:D. Behem kovidu jsem se nejak vic rozjezdil. Zkusil na tom mistni MTB zavod a postupne zacal pokukovat po necem lepsi (co 2. rok defekt, vytrepane ruce:)). No Jelikoz jsem se diky dceri zacal motat kolem mistnich zavodu, tak logicky XC HT. Nakonec to vyustilo v nakup karbonoveho Supa 1×12 atd. Na mistni zavody super, ale na asfaltu proste to neni ono:). Matematika prevodu rika ze to musi jet stejne rychle. pri 80kadenci 37km/h, ale proste hlava me nepusti a nemam potrebu to tak hnat. navic u 34×10 mi pada kadence z frekvennci k silove a to se mi nelibi. Strava mi pocita FTP 165/205W (na zaklade watmetru na mtb)

          Bezne tocim cca avg 79kadenci a holt 34×10/12 je mi min pohodlne nez cca 48×15. No letos jsem si zkusil balik se silnicari a i kdyz na tom Kellysovi jsem dokazal s nimi drzet dle nich pohodove tempo kolem 30–35 km/h (avg cca 27–30 km/h). Tak zatimco oni pohoda pokec, ja v kopcich a za zatackami jazyk na veste:). Takze nakonec domu tento mesic pribyla i silnicka. :D. Po prvnim svihu matematika prevodu se potvrdila. Silnicka je pro me stejne rychla na rovine, ale cca 5kg na vaze kola, tuhost atd. zlepsuje podminky do kopce. Furt se musi slapat, ale min se celkove nadru.

          Nicmene za 5,5 let progress z s bidou 1000Km rocne, k dnesnimu dni 4300km a letosek asi skonci nekde mezi 5–6KKm. (Holt asi krize stredniho veku:D). Vtipne je ze kolegove ve stejnem obdobi maji spis smer opacny:D. Stvalo me, ze s nimi v praci na vyjizdky nemuzu, a nestiham jim, a ted spis to vypada, ze temer nejezdi a nebo si delaji srandu, ze se mnou se uz nebude dat moci jezdit:D

          =>

          Zalezi co od kola ocekavas. Nicmene souhlas s vetsinou. moderni XC HT s tenkymi a rychlymi plasti muze byt adekvatni pomer cena/vykon. Nicmene pokud v 90% budes opravdu jen asfalt a sotolina, tak bych kategorii „flatbar gravel/fitnes­s/cross/trekkin­g“ kol nezavrhoval, ale jak pisi jini vyber bida pokud rozumne komponenty, tak spis dnes 30K nez 20K.

          5 0
          • CzechMartin  

            Děkuji za odpověď a zajímavé postřehy.

            No hlavně budu reagovat na tvůj poslední odstavec. Když to řeknu zjednodušeně, ani tak nepotřebuji nějaké zázračné brzdy, jako spíš komfort při přehazování a ježdění do prudších kopců a sem tam to pořádně rozjet na rovince. Jestliže bych měl být na MTB nadřený a kolům na silnici bych nestíhal, tak ty ostatní výhody MTB oproti trekovému kolu nebudu asi ani vnímat. Do terénu asi třeba 1×10 stačí (2×10), ale už než jsem sem přišel, tak se mi to zdálo málo a někteří tady píší, nebo naznačují, že na silnici to asi málo je.

            0 1
            • rimuln  

              No aktualne mam vsechny 3 kola. resp 4:) stary olpran byl v trenazeru a pujde definitivne z domu. bud na kolo pro afriku nebo sberny dvur se slzou v oku. ram cca 1994 ocel, ale jinak plne funkcni.

              Kellys bude na vylety s rodinkou okolo komina a na jezdeni do prace. (rodinka mi ho chce taky vyhodit, ale branim ho :)

              Sup na mistni MTB zavody a vylety s rodinkou, kde komfort horaka prevazi nad rychlosti Kellyse

              BMC silnicka samostatne hltani kilometru, vyjizdky s oddilovymi silnicari apod.

              tak zalezi co je pro tebe stihat na MTB na silnici. Ja nemam problem jet 30km i na tom MTB po silnici po rovince. Ono prevod 34×10 by melo vic podporovat frekvencni slapani, jenze hlava mi to mentalne nedava a nechce se mi to tak „hnat“.

              Nicmene zadej si to do kalkulacky prevodu: https://www.gear-calculator.com/ a porovnavej. Ja osobne srovnavam pri kadenci 80.

              0 0
              • CzechMartin  

                Taky se zrovna zbavuji starého Olprana, prodávám, abych udělal místo na nové. :) Kolo pro Afriku?

                Je komfort toto horáka nad Kellysem poznat i na asfaltu?

                30 km už by bylo málo, kdyby to bylo nějakých 40, jak psal kolega nahoře, tak by to bylo ok.

                Já si myslím, že budu mít jednu z nejnižších frekvencí :D, z posilovny jsem zvyklý zapojovat sílu. Změnit frekvenci by mi dalo hodně zabrat.

                Musím na tu kalkulačku kouknout více, teď je to pro mě španělská vesnice. :)

                0 1
                • borda  

                  Tak to se nezlob. To ne. Kup si nějaký kolo za dvacku, přihlas se do nějaký (imaginární) přípravky protour a až tam na tom budeš lítat 40, oni ti to kloudny kolo dají. Bude Teda mít berany, ale alespoň to poletí.

                  Hledáš svatej grál, navíc za dvacet tisíc. Nesmysl.

                  0 0
                • rimuln  

                  Kolega na hore pise 40 kratkodobe, ja o 30km/h delsi dobu drzet. cca 35.7km/h je to pri kadenci 80 na 34×10 29×2.25. A souhlas s nim, ze tam kde se 48×11 z kopce chyta, tak tam uz na 34×10 nohy musi kmitat. ale jak nekteri pisou z kopce se odpociva a neslape:D. Bez spd to pro me byl u vyssich kadenci problem. ale uz jsem se zlepsil o cca 10 a nemam problem do 90–100 to bez hopsani na sedle utocit. Ale pri dlouhodobe teto kadenci mi leti pak uz zas tepovka :(.

                  https://www.kolaproafriku.cz/

                  0 0
                  • Cabasekxxx  

                    Jelikož jezdím na crossovém kole s pohonem 3×9 tak jsem to dnes zkoušel. Převod 48×11,kadence 90, rychlost 51km/h. Ještě při kadenci 120 a rychlosti 67km/h bylo cítit, že nešlapu do prázdna. Na převod 48×11 jsem točil při rychlosti 40km/h cca 70 otáček a příjemný to bylo jen proto, že silnice měla hladký asfalt a mírně klesala. Snažit se to jet na úplné rovině a na trošku horším povrchu, za pár minut mi vybouchnou kolena.

                    0 0
                    • rimuln  

                      JJ souhlas, to tak odpovida i u me. akorat ja tech 120 kad. dlouhodobe neutocim (holt spatna technika asi;). Na 48×11 jen z kopce rovina spis 48×15 a v baliku se da dlouhodobeji takto jet 30–40km/h. (bezduse Schvalbe G One-R 45×622). ale nemyslim si o sobe ze jsem nejak namakany. spis „slabota:)“.

                      1 0
                      • Cabasekxxx  

                        Tak těch 120 bylo jen chvilku z toho kopce. Jinak jezdím průměr cca 90. Na delší dobu dokážu jet cca ke 100, ale to už je dost na hlavu :-) Rovinu jezdím spíš 48×17 48×20 Záleží i na větru a momentální konstalaci. V balíku moc nejezdím a sólo těch 30 jde opravdu na pěkném asfaltu. Jezdím schwalbe cx comp 40–622 s dušema. A taky jsem spíš „slabota“ :-)

                        0 0
          • CzechMartin  

            Tady se slevou na cca 20k. https://www.kolaglaser.cz/…hodneni.html ale komponenty budou jiné, asi horší?

            0 0
      • Koli13  

        Šel bych bez rozmyslu do toho Canyonu. Těch pár korun navíc se vyplatí.

        1 0
      • CzechMartin  

        Děkuji.

        Což o to, ten Canyon mě hodně zaujal, ale když skoro u všech modelů mají dostupnou velikost M, S…, tak bude ten nákup těžký. :-O

        Ty kola okolo 20k od Canyon nestojí za zvážení?

        Třeba:

        https://www.canyon.com/…-4/3285.html?…

        https://www.canyon.com/…-5/3287.html?…

        https://www.canyon.com/…-6/3280.html?…

        0 0
        • gersa  

          Canyon má posunuté velikosti, takže M ti bude

          Ostatně mají tam i výpočet velikosti, tak si zjisti jaká velikost je správná

          0 0
          • CzechMartin  

            To nee, minimálně L, i podle výpočtu mi to tak vychází, ale možná bych šel i do XL, radši mám větší kolo jak menší. :)

            0 2
            • borda  

              XL canyon pro člověka 186cm je zhuverilost.

              To si zajdi do obi a kup si stafle. Poslouzi podobně, akorát na stafle se líp poleze. Sušit pradlo půjde na obojím.

              0 0
              • CzechMartin  

                No dobře, i kdyby to tedy u Canyonu bylo moc, tak L nemají stejně jako XL, takže ve výsledku kolo nemohu tak jak tak objednat.

                0 1
                • borda  

                  Musíš halt čekat a hledat. Každý se dočká a najde. Alespoň se o tom něco dozvíš. Nebo halt připlatit.

                  0 0
          • Koli13  

            Za mě je ještě dobrý kolo od Giantu Toughoard, šel bych do XL. https://www.koloshop.cz/…metal/152778?… rychlý, pohodlný, celkem pěkný naživo, karbonová vidle, všechny možný montážní body na nosiče.

            0 0
            • Floydie  

              Proti Canyonu strasne osizeny na komponentech a cena stejna.

              0 0
              • Koli13  

                S tím souhlasím, ale Canyon nemá velikosti. Na druhou stranu jsem na tom Toughroadu něco najezdil a i přes horší osazení to kolo funguje dobře. Karbonová vidle mi v tomhle případě přijde lepší než odpružená. A co bych opravdu vypíchnul je pohodlnost rámu, na hliník super.

                0 0
                • CzechMartin  

                  Děkuji za tip. Jako laik se zeptám na ty vidlice. V čem to bude lepší, než odpružená? Díky.

                  0 0
                  • Koli13  

                    Lehčí :) mně vyplynulo z té diskuze, že terénu moc nenajezdíš a na občasné polňačky je flatbar gravel nebo nějakej cesťák jako je Toughroad dobrej. Ty levné vidlice na trekáčích stejně fungují tak nějak sporadicky. Za mě bych volil cesťáka s karbonovou vidlicí a nebo XC HT a dal tam třeba větší převodník 34z nebo 36z, s tím se nechá na rovinkách jet bez problému 40 km/h i při menší kadenci.

                    3 2
                    • CzechMartin  

                      Jj polničky jezdím maximálně tak desetinu z cyklotrasy. Dívám se i na ty gravely, je velký rozdíl mezi hliníkovou a karbonovou vidlicí? :)

                      0 1
                      • Koli13  

                        Karbonová víc tlumí, hliníková je nic moc, té bych se vyhnul.

                        2 0
                        • CzechMartin  

                          Děkuji. I jsem koukal na nějaké videa.

                          Když to sečtu a podtrhnu, tak se momentálně rozhoduji i mezi koly, co jsi mi poslal.

                          1. https://allegro.cz/…-16269916993?…
                          2. https://www.mojekolo.cz/…ue-roarange/
                          3. https://www.koloshop.cz/…metal/152778?…

                          pak

                          1. http://www.giantbrno.cz/…-roam-disc-1 ale nevím, nikdo k tomu tady nic nenapsal

                          Které z toho vychází nejlépe? Ale nevím, proč je zrovna v kurzu taková šedá barva u těch dvou kol, nebo ze třeba nedají na výběr. :-O

                          0 1
                          • Lišák  

                            Pokud bych šel do nějakýho kola, tebou poptávanýho, tak buď 3., když bych chtěl pevnou vidlu, nebo 4. , pokud bych upřednostnil pohodlí. Oba Gianty mají fajn zpřevodování. Nevím, jestli je potřeba na trekovým kole nějak řešit geometrii. Podle mě ne, tudíž za mě Giant.

                            Nicméně já osobně, pokud mám kolo na úzkých gumách, tak chci berany. Úzký gumy a rovný řídítka mně nedávají smysl.

                            0 0
                            • CzechMartin  

                              Děkuji. No teď jsem nejvíce tedy nakloněný 4, abych neměl drncání na horších polních cestách. Ještě se budu dívat na konkurenci, jestli nenajdu něco za nižší cenu. Takže vybírat něco se vzduchovou vidlicí a fajn zpřevodování poznám podle čeho, Když je ten komponent třeba nad 1000 Kč, nebo je někde tabulka, co je povedené a co ne?

                              Užší gumy chci kvůli tomu, abych se tak nenadřel. Staršího horáka mám a vím, jaký je to rozdíl, když jsou na asfaltu široké a rovná řídítka kvůli tomu, že jsem na to celý život zvyklý a zkušenost mám ze starého Favorita, kdy mi berany neseděly. :)

                              0 1
                              • Jezevec70  

                                Ty úzké gumy jsou bez problému nasadit i na horáka. Ráfek má stejný průměr.

                                1 0
                                • CzechMartin  

                                  Ano, ale kromě gum by bylo potřeba též vyměnit přehazovačku, jelikož i ta rychlost je na asfaltu limitující. :)

                                  0 0
                                • t29  

                                  Akorát bacha, aby ráfek zvládl tlaky v pneu.

                                  0 0
                          • t29  

                            Kellys Sooot 20:

                            Claris 2×8, 50/34 vepředu, 11–32 vzadu,

                            Nejtěžší převod 4,545 (42 km/h při kadenci 70)

                            Nejlehčí převod 1,063 (9,9 km/h při kadenci 70)

                            Plusem jsou Novatec náboje a pevné osy. Mínusem je hrubé odstupňování převodů (pastorky 15–18–21) – skok 15–18 může být na větrné silnici nepříjemný. Otázkou je, jak krátký bude posed na rámu konstruovaném pro berany, na který jsou naroubovaná rovná řidítka.


                            Marin Fairfax 3:

                            MicroShift+Sora 2×9, 48/32 vepředu, 11–34 vzadu

                            Nejtěžší převod 4,364 (40 km/h při kadenci 70)

                            Nejlehčí převod 0,941 (8,8 km/h při kadenci 70)


                            Giant ToughRoad SLR 2:

                            Altus+Acera 2×9, 44/28 vepředu, 11–36 vzadu

                            Nejtěžší převod 4,000 (37 km/h při kadenci 70)

                            Nejlehčí převod 0,824 (7,7 km/h při kadenci 70)


                            Giant Roam Disc 1:

                            Deore 2×11, 44/32 vepředu, 11–42 vzadu

                            Nejtěžší převod 4,000 (37 km/h při kadenci 70)

                            Nejlehčí převod 0,762 (7,1 km/h při kadenci 70)

                            Plusem jsou převody 2×11 – mají jemnější odstupňování (pastorky 15–17–19–21) než 2×8 nebo 2×9 u ostatních kol. Druhým možná plusem jsou převody do pomala, když se do cesty postaví kopec. Odpružená vidlice je vzduchová, za mě dobrý, pokud nevadí cca kilo a půl nadváhy proti ostatním kolům, které mají pevnou.


                            Takže bych vybíral mezi Soot 20 (víc gravelové zaměření, lepší kola, nutno vyzkoušet délku posedu) a Giant Roam Disc 1 (kdybych chtěl klasické trekové kolo).

                            0 0
                            • CzechMartin  

                              Děkuji moc.

                              Ten nejtěžší a nejlehčí převod najdu prosím pro srovnání na nějaké stránce? Ze bych si tam zadal třeba i více kol pro porovnání.

                              Jinak u toho Giant Roam Disc 1 asi bude podle stránek 2×10.

                              2×11 by mělo zřejmě mít Roam Disc 0.

                              0 1
                              • rimuln  

                                Ad porovnani prevody.

                                Uz jsem ti to tu zminoval: https://www.gear-calculator.com/

                                je to nezavisle na vyrobci kola.

                                0 0
                              • t29  

                                počítám si to v kalkulačce:

                                Rychlost (km/h) = 0,06 * Kadence (ot/min) * Obvod kola (m) * Převod

                                Obvod kola je přibližně 2,1 m pro silniční kolo, 2,2 m pro gravel/kros/tre­king, 2,3 m pro 29"MTB.

                                Nejtěžší převod: počet zubů na velkém převodníku děleno počtem zubů na nejmenším pastorku.

                                Nejlehčí převod: počet zubů na malém převodníku děleno počtem zubů na největším pastorku.

                                Pokud má kolo jenom 2×10 místo 2×11 tak ignoruj chválu jemného odstupňování, skoky u desítkové kazety jsou podobné jako u osmičky a devítky, až jedenáctka dokázala skoky zmenšit.

                                0 0
        • Honzis  

          existuje varianta koupit bazarovku za půl rozpočtu a těch 10 vrazit do upgrade, treter apod.

          Je třeba si uvědomit že zrychlení 40 / 50 na úseku 1km dělá vteřiny, to že se fyzičkou ploužím do kopce 6 místo 10km/h dělá 4minuty … tzn převody „do rychla“ nikdy nejsou tak důležité, od cca 35–40km/h takřka irelevantní řešit pokud to není silnička/gravel neb dupat 50kou po asfaltu na traktoru spíš značí špatný výběr kola jako takového

          0 0
        • Koli13  

          Koukám, že Canyon je už komplet bez velikostí, co Kellys? Dá se sehnat i v ČR kolem 21k. Jen nevím jak ta velikost L, ale ve větší to nedělaj. https://allegro.cz/…-16269916993?…

          0 0
          • CzechMartin  

            Díky, našel jsem teď v ČR i za necelých 20. Nevím, jak moc dobrá je značka Kellys, ale musím říct, ze i tohle kolo mě zaujalo. XL jsem nenašel, ale pokud má to L 54 cm, tak by to mohlo stačit.

            0 0
    • šlapatko  

      Sto lidí, sto názorů. MTB patří do lesa. Vybíral bych gravel flat bar. Tady jeden pro inspiraci.

      https://www.mojekolo.cz/…ue-roarange/

      0 0
      • CzechMartin  

        Děkuji. Bude ta vidlice vhodná i na polní cesty? Sem tam jsou zpevněny kamením a nějaké nerovnosti způsobené vodou.

        0 0
        • Lišák  

          Bude to drncat.

          0 0
        • šlapatko  

          Ideální by byl model s odpruženou vidlicí. Problém je cena. Největší univerzál bude MTB. Převody si musíš sám vyzkoušet.

          0 0
        • Honzis  

          Drncat bude vše, nejvíc vytlumi objemné pláště, ale vše je o kompromisu, v ceně okolo 20 určitě. Tam z mého pohledu má bazar navrch. Ideál si půjčit od někoho mtb, udělat si obrázek a buď do toho jít nebo naopak cestou pevná vidlice, rychle pláště. Crossovych kol se lidé přecházející primárně na éčka zbavují , tzn pokud nechci aktuální model , tak mám šanci koupit slušné kolo za výrazně nižší cenu

          0 0
          • CzechMartin  

            Díky. Minimálně pro lepší rozhled se i na ten bazar podívám. Pořád je ve hře, jak MTB, trek, tak gravel.

            1 1
    • scoty  

      Nedávno jsme pro kamarádku brali tohle, je nadšená :)

      https://www.canyon.com/…ep/3292.html?…

      0 0
    • Tomas_82  

      Co si nechat kolo postavit na 29" rámu, nechat si dát kliky pro trojpřevodník a na místo největšího dát 44z NW převodník, kazetu 11s 11–46, to by rozsah převodů byl skoro podobný jako na treking kolech.

      0 0
    • CzechMartin  

      Kellys Soot 20

      https://www.bikemax.cz/…-20-2023-24/?…

      Už jsme se o tomto kole tady bavili, takže se ještě zeptám.

      Šli byste do něho za 16 900 Kč?

      0 0
      • Markony  

        Za ty prachy proč ne , jen ty brzdy by mi asi vadily .

        0 0
        • gersa  

          Předělání na kotoučové bude levnější než u beranů

          0 0
          • Cabasekxxx  

            Kotouče to má. Ale mechaniky. Mě by nejvíc vadil nejlehčí převod 34×32

            0 0
            • CzechMartin  

              Jak to? Těžko to pojede do kopce?

              0 0
              • Cabasekxxx  

                To záleží na tom jak moc máš najeto a jak jezdíš. Někomu bude v pohodě stačit jinému ne.

                0 0
                • CzechMartin  

                  Najeto až tak moc nemám, tento rok jsem se k tomu po letech vrátil. Chodím často cvičit, takže to spíš jezdím na sílu (baví mě to tak). Navíc u nás se dá velkým kopcům vyhnout, tak snad to bude ok. :)

                  0 0
                  • Cabasekxxx  

                    Jestli jezdíš silově a nemáš kolem sebe Krkonoše tak to bude asi cajk. Já jezdím frekvenčně takže spíš ocením lehčí převod.

                    0 0
            • gersa  

              Sorry. Špatně jsem se vyjádřil. Předělat na hydrauliku to nebude tak drahý jako na kole s berany

              1 0
        • CzechMartin  

          Děkuji.

          0 0
      • Floydie  

        tvl uz si neco kup a jezdi, zacina to tu byt jak kdyz si zenska vybira v obchode hadry.. rad jsi dostal dost a stejne to porad menis, uz se proste neptej :-)

        0 4
      • t29  

        Za 17 tisíc fajn pokud vyjde délka posedu.

        0 0
        • CzechMartin  

          Děkuji.

          0 0
        • F1L  

          Přesně, pěkné kolo, moc, ale má to geometrii pro berany. Taky podobné hledám, ale delší a ty se moc nevidí..

          0 0
          • CzechMartin  

            No už tak je potíž sehnat gravel s rovnými řidítkama. Měl jsem z toho taky obavu, protože jsem ho předem nevyzkoušel, ale sedí mi dobře.

            0 0
    • šlapatko  

      Za ty peníze pěkné kolo. Brzdy se dají vyměnit a není to nijak drahé.

      1 0
    • CzechMartin  

      Tak ještě jednou děkuji všem za rady. Včera mi Kellys přišel a dojem výborný, zatím jen pár km, ale jede se dobře jak na cestě, tak na polních cestách.

      Jen bych se ještě raději zeptal. Utáhl jsem krytku představce pak 2 imbusové šrouby (vše podle návodu). I tata pak ještě dvakrát řidítka povoloval a utahoval, ale je tam pořád trochu vůle, když dělám pohyb s řidítkama dopředu a dozadu při zapnuté přední brzdě. Má to tak prosím u gravelu být třeba kvůli tomu, aby se pohodlně jelo v terénu, nebo ne?

      0 0
      • Cabasekxxx  

        Rozhodně ne. Musíš vychytat moment kdy vidle nemá žádnou vůli a zároveň jde volně otáčet řídítky. Někdy to chce víc pokusů kort když to neděláš každý den.

        2 0
        • CzechMartin  

          Děkuji za rychlou radu. Tak na 6. pokus už se to zdá se povedlo. :)

          0 0
          • Cabasekxxx  

            Jinak já to zkouším tak, že kolo chytnu jednou rukou za horní rámovou trubku jako nákupní tašku a klepnu lehce předním kolem o zem. Nesmí nic cvakat. A pak projet a přerušovaně brzdit přední brzdou.

            0 0
            • CzechMartin  

              Děkuji za tip. To ještě zkusím, ale dnes 40 km, polovina polní cesty a dobrý.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.