• heget

    Ahoj, po 10 letech chci zas upgrade – můj starý Author Mission už není tak ‚pohodlný‘…

    Teď co jsme se díval na trh s koly, tak je toho fakt nepřeberné množství, počítám třeba i zajet si pro kolo do německa.

    No a abych tedy napsal nějakou svoji představu:

    Jsem z Prahy, takže tady je hafo cyklostezek, silnic i lesů (spíše zpevněnější cesty, neříkám že občas sjedu i nějaký ten terén)…

    Proto bych volil spíše opět trekingové / krosové kolo, případně nějaké rychlé MTB s 29 koly.

    Já cca 195cm a 102kg

    Otázka ještě před výběrem – MTB a trekingové kolo – rám. Jaký je rozdíl v rámech, někdo říká, že na tom horském kole bude víc ohnutá páteř, takže na delší tratě pohodlnost nic moc. Ale tohle bych si rád ujasnil zde.

    Jelikož vím že 29 kola na horaku je něco jiného než na treku 28.

    A teď k výběru, velice mne zaujala německá značka GHOST, pak ještě CUBE – osobně si myslím že tohle je nejlepší poměr CENA

    / VÝKON.

    Tohle je můj největší favorit:

    http://www.ghost-bikes.com/…are-cross-7/

    pak tyto:

    https://www.cube.eu/…ashred-2017/

    https://www.cube.eu/…ynlime-2017/

    http://www.ghost-bikes.com/…e/kato-7-al/

    https://www.cube.eu/…ckline-2017/

    Velikost bych volil v případě Ghostu tu největší tedy XL a v případě Cube tak 62.

    A jak jsem říkal, chci radost z jízdy, stabilitu, dynamičnost a komfort, takže co si myslíte o výběru, udělám dobře s tím ghostem Crossem ?

    Budget mám do 40t.

    Díky všem

    Tom.

    0 0
    • Erknold  

      Na to, že ten Ghost stojí 35 000 má tedy tragickou vidlici.

      0 0
    • Výběr z produktů
      TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon Skladem 1 kus

      Novinka TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon

      177 999 Kč MOC 228 999 Kč

      BMC 257 AL FOUR ST 28 kolo, šedé Skladem 1 kus

      Výprodej -6% BMC 257 AL FOUR ST 28 kolo, šedé

      25 199 Kč -6% MOC 30 599 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • ˘Ö˘ Krab  

      Za sebe pro tuto hmotnostní kategorii RB s oběma pevnými osami a dobrou vidlicí už v základu. Velikost zvolit tak, aby vycházel delší XC představec (na 275 mám záměrně 120 mm), brzdy jsou už v základu obě 180 mm. K vyzkoušení v Praze, s výbornou a kvalifikovanou asistencí páně Heinika, netřeba kupovat naslepo nebo jezdit do ciziny.

      Kvůli pohodlí širokých plášťů se takovému kolu v této cenové kategorii krosová kola nemohou rovnat.

      0 0
      • heget  

        OK díky za tip – vypadá zajímavě! Ale teď ještě pro objasnění, na delší vzdálenosti, které kolo bude komfortnější MTB s 29 koly, nebo ten Cross Ghost s 28. Proč ty rámy jsou rozdílné, to je přeci na úkor komfortu ne?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Co je to delší vzdálenost? Jakou rychlostí? Po jakém povrchu?

          Třeba do 80 km rychlostí mimo cesty 10, po cestách 20 a po silnici co to dá (takže za dobrého větru přes 30) je pro mě jednoznačně pohodlnější z těch dvou MTB (také stálo 2,5× tolik, co trekové a váží přinejhorším stejně, spíš méně), na trekovém mám jako výhodu zase dlouhatánský představec, takže se ve větru jsem schopen složit jako na silničce a tolik netrpím. Na druhou stranu, pokud bych měl jet jen po silnicích a pevných cestách, bral bych karbonovou silničku nebo nějakého hybrida, na silničce najedu úplně nejvíc km.

          Krosové kolo si doma v podstatě trpím už jen kvůli a) výborným dlouhým blatníkům b) nosičům vepředu i vzadu c) plášťům s hroty na náledí. Zvaž, kterou z těchto alternativ využiješ. I na MTB mám na dojíždění do práce blatníky a světla trvale, netvářím se jako hustokrutopřísný bajker, protože jím nejsem.

          Jinak je ve všech ohledech pohodlnější MTB, hlavně díky mnohem lepší vidlici (vybral jsem si X-fusion velvet a dělá to, co od něj chci) a širokým plášťům s poměrně nízkým tlakem. Také je větší výběr geometrií (od „paní radová“ po „chrt“).

          Jak jsem psal, pohodlí záleží na tom, jaký si nastavíš posed (délka rámu, délka představce, šířka řídítek) a jak budeš šlapat.

          0 0
        • scota  

          Ráfky jsou stejné akorát MTB má větší balony, které jsou i vyšší. Nic ti ale nebrání dát na horáče trekingové gumy.

          Co se týká posedu můžeš také použít představec s větším sklonem např. 10° od Deda. Akorát navářky na nosič a blatníky jsou na vyžádání za příplatek.

          0 0
    • heget  

      Ještě bych měl jeden dotaz, jaký je rozdíl v pláštích 700×42 a 622×42 ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Žádný. Jen jedno je značené dle rozměru ráfku (622) a druhé dle rozměru pláště (700).

        0 0
    • makaltom  

      Ahoj, s dovolením po roce oživím vlákno.

      Rozhodl jsem se matce k narozeninám (52) složit pěkné kolo. Momentálně jezdí něco strašného duralovej těžkej rám (cross 28" kola) ve výbavě acera + noname.

      Zadání zní, že by to měl být zase trek/cross. Snažil jsem se matku trochu navézt do MTB s tím že výsledek bude lehčí na stejně širokých pneu, ale neuspěl jsem. Má to být dámský rám, aby když bude mít něco na nosiči nemusela přehazovat nohu přes sedlo. Takže něco jako toto: rám tu tím ještě doplňuju zadání, že nechám vyplést kola na shimanu nexus 8spd a tedy rám by měl mít pokud možno posuvné patky. Přijde mi to elegantnější než napínák.

      Máte někdo nějaké tipy na dobré typy dámských trekingových rámů s posuvnými patkami?

      Koupit rám v surovém stavu z odkazu a nechat si ho nastříkat je fajn, ale aby nebyl jednobarevný moc smutný.

      Díky za náměty.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        I přes takovýto rám se obtížně přenáší noha. Nejnižší úsek horní rámovky je skryt pod špičkou sedla a ve střední části, kde se reálně dá noha přenést, už je příliš vysoký. Na prd je i pro vedení bowdenu zadní ráfkové brzdy – přidané ohyby snižují účinnost brzdění. „Duralový strašně těžký rám“ chceš nahradit ještě těžším a s nexusem se těžko dostaneš na nižší váhu.

        Snadněji nastoupit umožňuje rám Sprinter Comfort http://sprinterbike.cz/index.php?…

        Nebo rám podobného tvaru https://ekolo.cz/…land-26-2018?…

        Aby máti mohla nastupovat normálně, pořiď jí k nosiči brašny.

        0 0
        • makaltom  

          díky za připomínku o nasedání i na takto snížený rám.

          Řazení v náboji 1×8 má přínos uživatelský. Nárůst hmotnosti chci kompenzovat úsporou někde jinde. Stávající kolo s nosičem má cca 18 kg ± půl kila. Nyní jezdí na velkém pánském kole, je štíhlá a zatím fyzicky zdatná, ale kolo ji stavím s výhledem na dalších 10 let a sama říkala že se jí na stávající špatně nasedá.

          Ten rám cos posílal se mi popravdě vůbec nelíbí, to už je pro mě spíš city než treking bike. Chápu že to řeší otázku nastupování bezchybně. Postrádám u tohoto rámu nějaké tabulky velikostí. matka má 175 cm s tím že neporoste a bude se spíše zmenšovat. Takže u klasických rámů koukám po 52 (okrajově možná 50 nebo 54 ale spíš menší a dohnat to na sedlovce a představci. edit našel sjem tabulku velikostí je trochu posunutá k menším číslům

          Potřebuju si to kolo co jsem ti posílal někde zkusit a zjistit zda jde provléknutím nohy přes rám (neházet ji přes sedlo).

          Nábu budu mít na kotouč, ale vypletu to na ráfek s brzdnými plochami, takže nejdřív tam dám ráfkové brzdy a do budoucna kotouče – ty se často křivý o stojánky na kola.

          Co otázka patek rámu? je lepší posuvné patky nebo vodítko? Vodítko případně klasické alfine (dvě rolničky) nebo levnější nexus s jednou rolničkou?

          0 0
          • Singlespeed  

            Dej si říct a vykašli se na Nexus. Ideální pro starší paní je city-bike rám a k tomu 1 x něco s přehazovačkou. Vznikne tak neobyčejně praktické a uživatelsky přívětivé kolo.

            0 0
          • jardalee  

            taky bych sel do normalniho ramu s prehazovackou ja mam panskej treking s nejvetsim ramem maxbike 22" (1800g) plus obycejna ncx vidlice a naky low vybaveni a s blatnikama nosicem a ocelovym kosikem to vazi 14.5 kg je to vcetne pedalu ktery maj 500g takze pokud bys vzal lepsi vidlici a trochu tezsi ram ale zase lepsi vybavu a sehnal lehounky alu/plast blatniky tak to musi byt kolem 14kg ,s tim nexusem bude totiz este jeden problem pokud mas single speed tak je potreba to poradne utahnout no a hlinikovy fixed/single speed ramy maj prave takovy nerezovy vlozky ,jinak by se ti ten hlinik vymackal ,jinak pokud by nevadili tensi pneumatiky jenom asi 28c tak tady maj levnej ocelovej ram kterej bude tezkej jak ten hlinik + levna vidlice asi kolem tech 4kg a ten by teda zase na nexus sel :) edit :tak nesel nexus ma roztec 120mm jenom u 3speed naboju ten 8speed se zda ze ma 135mm

            0 0
            • makaltom  

              já vám chlapi rozumím že nexus bude těžší než 1×10. Nejde mi ani o rozsah převodů, kdy nyní je tam 3×8 a využívá se jen prostřední tác. Výhodu Nexusu vidím v tom, že půjde dát kryt na řetěz a ten nebude špinit a ani nikde plandat a mlátit do rámu.

              Hmotnost celku je problém více při manipulaci v garáži. Kolo najede do roka cca 1000 km na východě Prahy, Klánovice – Újezd nad Lesy.

              Novej Nexus 8spd jsem ted sehnal za 1500,– (k tomu rapid fire páčky od alfiny přijdou ještě na 500). Kdyžtak mi to stojí i za to vyzkoušení, jsem zvědavej jak to bude fungovat, ale nechci to zabít nepraktickým rámem.

              0 0
              • jardalee  

                jj to me napadlo ze to asi mas odnekud levne ,tak v tom pripade si hlavne pohlidat roztec a na jakou vidlici je ram urcenej odpruzena/pevna a ta nabidka bude hodne omezena ,zvlast kombinace posuvny patky ,sirsi plaste a roztec 135mm jestli to teda ma 135mm :)

                0 0
                • jardalee  

                  Jo no ještě me napadlo ,ale to bys musel mít štěstí sehnat starej damskej ram favorit/eska ,voní je totiž dělali hodně velký já mám takový městský kolo velikost 54 horní délka je tak 55cm,pláště bez problémů 35mm ,no a mám to jako fixku s dvojstenyma rafkama a s blatnikama to váží 11,4kg takže s tím nexusem by se to mohlo dostat tak na 13kg ,u toho rámu ty patky roztáhnes jak potrebujes s citem :) na fotce to ma kolem 11kg bez blatníků

                  0 0
                  • makaltom  

                    takhle přesně si to představuju! Jediné co bych změnil je typ hlavového složení, chtěl bych už dnešní krk a pěknej lehkej forbec a řídítka …

                    Široké pláště ani nijak nepotřebuju sice přes les občas pojede, ale plně postačí to co tam má teď (32 mm). Dále teda do budoucna plánuju nějakou vzduchovou trekingovou vidlici, alespoň vyváží ten zadní těžkej náboj.

                    0 0
                    • jardalee  

                      No potom teda bud vzít ten hliníkovéj ram ,a nebo koukat po starých trekingovych rámech s temahle patkama kde to ma další výhodu V-brzdy ,některý měli zavitovy složení ale už širokém krk a šlo to predelat,do odpružené vidlice bych se moc nehnal ,právě širší plast a ta zahnutá ocelová tlumí víc ,odpružená bere jenom fakt velký skoky a spis různé pruzi když člověk šlape

                      0 0
                      • jardalee  

                        No ještě sem si vzpomel na tohle https://www.bike-discount.de/…-blue-695516

                        0 0
                        • makaltom  

                          díky moc, na bike discount jsem už koukal, ale tohle s tím excentrickým středem mi nějak uteklo. Jdou na tyhle rámy dát případně patky pro klasickou hazku, kdybych se náhodou vracel k normálnímu řazení? Vlastně je to asi jedno bych prodal nábu i s rámem …

                          Tohle řešení se mi fakt líbí. Není to ani o tolik těžší než klasický rám.

                          btw. nechápu proč i sem rvou ten tapered krk omg.

                          0 0
                          • jardalee  

                            no to je prave nevyhoda tech ramu tam ze je potreba jejich vidlice ale nech si seradit damsky trekkingy tech ramu bez patky na ty naboje s razenim je tam vic

                            0 0
      • makaltom  

        Nakonec jsem zvolil cestu postupné přestavby.

        Zachoval jsem prozatím stávající rám a vidlici, přední kolo, brzdy apod …

        Snad se sem vloží fotky před a po + excel se srovnáním.

        Jen dodám ke kombinaci Nexus a Alfine. Zařídil jsem se dle návodu tak, že když zařadím na páčkách „4“, tak mám index(značku) na náboji zarovnanou. Při tomto nastavení mám celé řazení o jeden krok posunutý. Zítra to snad přeladím o rychlost níž. Mrknu ještě na návod od řazení nexus na netu, jestli tam náhodou nemá místo „4“ tu „3ku“

        Převodníky se jen tak tak vešli, přestože jsem pod misku dal podložku. Sundání starých klik byl porod, pořádně zarostlé.

        Řetěz oproti stavu na fotkách je ještě o článek zkrácen.

        Zarážka na bowden u náby nejde libovolně nastavit a musí být v této poloze. Prozatimně vyřešeno izolačkou.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Low entry 28er s Nexusem, nosičem a stojánkem je Excelsior https://www.excelsior-fahrrad.de/…r-alu-fg-nd/

      18,5 kg, ale s lehčími pneu a předním zápletem se dostaneš na 18.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.