Krosové kolo pro vysokého syna

9 nepřečtených
  • Petr12345

    Vybírám krosové kolo pro syna. Syn má 15 let, 190 cm, 85 kg a ještě roste. Takže rám 23", nebo stačí 22" ?

    Jezdí polní cesty, asfalt, pouze rekreačně, na pohodu, rovinky, mírné kopečky, cca 500 km ročně. Bagáž nevozí.

    Požadavky – ráfky 29", odpružená přední vidlice. Asi Shimano Alivio (prostě aby to nějakou dobu vydrželo).

    Cena max. 18.000 Kč

    Poradili byste mi, co koupit? Moc kolům nerozumím. Zatím jsem vyhlédl Author Classic, Author Vertigo.

    0 0
    • Šaffy  

      V 15 letech a 500km rok? Jestli to není překlep, tak mrkni na decathlon a ještě ušetříš. Na těch pár km to bude super bike.

      0 0
        Výběr z produktů
        GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé Skladem 1 kus

        savings GT Sensor 29 Carbon Elite kolo, šedé

        73 899 Kč savings MOC 106 999 Kč

        Transition PBJ 26 kolo, purple and chrome Skladem 1 kus

        Novinka -26% Transition PBJ 26 kolo, purple and chrome

        40 799 Kč -26% MOC 56 099 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • Petr12345  

        Překlep to není. Je to opravdu rekreační ježdění. Ale představuji si nějaké kolo, které vydrží bez větší údržby 10–15 let. Nevím, jestli kolo z Decathlonu tak dlouho vydrží.

        0 0
        • Prazak0  

          Ano, to je rekreační ježdění. Pokud se opravdu jezdí málo, tak vydrží pak i méně kvalitní kolo.U těch komponent, třeba na nábojích záleží více než na přehazovačce. Náboj Deore po 7 tis. km byl vevnitř zcela čistý, zcela čistý mazací tuk, nemusel jsem vůbec rozebírat. Horší náboje, zažil jsem třeba u kola Author, náboj quando, tak moc jsem nenajezdil a byl zadřený, zadní zcela na vyhození, přední po seřízení ještě jezdit jde. U průmyslových ložisek může nicméně i levný náboj sloužit velmi dobře, když se ložisko zadře, čekal bych že odjede min 10 tis. km, nebo spíš více, tak se koupí za pár desítek korun nové, vymění. Pár levných ložiskových nábojů mi slouží dlouhá leta též.

          Uvedený stavitel poskytuje pár výhod. Osobně si myslím, že je solidní, má tu určité jméno a dbá na ně. Jeho cílem není někoho napálit a inkasovat. Kola mívá velmi slušně vybavená, hlavně to je vyvážené. Sériová kola bývají mnohdy šizená, kvůli reklamě tam dají nějaký díl z vyšší řady, leckd něco, kde by se sneslo i něco z nižší řady. A ošidí to tam, kde to je důležitější, třeba ty náboje, ráfky atd.

          0 0
          • Jezevec70  

            Konusové náboje jsou potřeba na novém kole dobře seřídit. Většinou bývají přetažené a pak brzo odejdou.

            0 0
            • Prazak0  

              Ano, náboje si pro jistotu seřizuji sám, případně zkontroluji, že se hladce a současně bez vůle otáčí. Některé cykloservisy prodají kolo, náboje neseřídí a pak se to zadře.

              0 0
    • Prazak0  

      Krosová kola se dělají s ráfky 622, stejně jako MTB 29". Jestli je kolo 28 nebo 29 palců je dáno rozměrem pláště, ráfek je stejný, tj. 622. Odpružená přední vidlice je u krosových kol v podstatě standard, potíž je, že u těch levnějších tu odpružení není valné.

      Nebál bych se ani MTB kola, nyní co je veliksot 29.

      Velikost- asi bych se držel tabulek výrobců, geometrie se mírně liší, ale odhadem si myslím, že ty velikosti 22 nebo 23 by mohly vyhovovat. Záleží, jak to kdo vyrábí, žádný výrobce např. nedělá rámy 19 a 20 současně. Třeba já bych bral od některého výrobce 20, jiný by pro moji velikost zas nabízel 19.

      Možná bych zkusil zdejšího stavitele, profil scalar, co jsem dříve koukal na jeho inzeráty, nabízel velmi slušně vybavená kola, většinou v ceně do 18 t. A on dělá právě ta MTB nebo kros, gravel nebo CX nestaví.

      0 0
      • Petr12345  

        Spíš bude asi problém s tou velikostí rámu. Co jsem se díval na nabídky obchodů, tak všichni končí na velikosti 22" a větší už neprodávají. Protože jestli kluk bude mít v budoucnu 2 m, tak pak by mu ta 22" velikost bude malá. A nechci kupovat kolo na rok. Zkusím toho zdejšího stavitele. Poskládání na míru bude asi ta nejlepší možnost.

        0 0
        • Prazak0  

          Ono jde o geometrii, některá 22 může být pro vyšší postavu než jiná 23. Chce to sledovat, co výrobce doporučuje, jaké výšky postavy. Asi by bylo lepší kolo koupit s určitou rezervou, tj. aby třeba posloužilo i někomu o 6 cm vyššímu, ne to mít na horní hranici výšky postavy. Pokud by nebyla sériová kola, tak bych nechal rám vyrobit. Třeba Bareš snad stále vaří ocelové i hliníkové rámy, tam velikost není problém. Cena rámu z oceli CrMo 4–5 tisíc, vidlice 2t. Z trubek Columbus to začíná na 5 t. Nebo rámy Kolos, stojí 5 t., vidlice za tisíc, něco bude stát lakování, ale tipuji celkově tak 7 tisíc. Velikost 54 by byla pro postavu 178 cm, takže mají-li velikosti 58 a 62 cm, tak to by mohlo stačit i na hodně vysokou postavu. Potom třeba cyklokrosové rámy Maxbike, už jsou běžné velikosti vyprodané, ale právě velikost 59 cm je ještě v prodeji, někde dokonce se slevou. Viděl jsem vícekrát na tom postavené kolo s rovnými řidítky, takže to pak je normální kros, rám CX je navíc lehčí.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.