• pavp

    Ahoj,

    mám asi deset let Author Horizon a jsem s ním naprosto spokojen (určení kola je „přes louku a les na pivo a zpět“) a rád bych přikoupil ještě jedno (výška 195cm, roční nájezd tak 200km:-)). Chtěl bych něco, co se nehoupe a nepruží a především o co se nebudu muset starat, takže bych bez váhání koupil zas to samé, ale bohužel „vývoj“ šel kupředu a pevná vidlice byla nahrazena odpruženou, neb současná móda káže, že všechno musí být odpruženo – nechápu proč, když jedním z hlavních kritérií na vidlici je, jestli se dá zamknout, což ovšem umí až ty dražší (které už pravděpodobně asi i tlumí). Takže jediné, co jsem našel do 10t a má pevnou vidlici, je tenhle Scott ovšem nejsem si jist, co v jejich řeči znamená velikost L, navíc když jsem před pár lety měl něco podobného pod sebou, tak se mi na tom nesedělo moc dobře (příliš sportovní posaz).

    Prosím, nevěděli byste o něčem, co by splňovalo výše uvedená kritéria – tedy krosové kolo, které by nebylo úplně za trest, s pevnou vidlicí a do 10t?

    Díky,

    Pavel

    0 0
    • novas752  

      Buď úplně v klidu, „odpružený“ vidlice na kole za 10k se vážně houpat nebude – vnitřní odpor u těhle levnejch vidlic (normální vidlice začíná tak na 8–10 000 samotná :) ) je tak velkej, že potřebuje skoro obrubník k tomu, aby se „probrala“. Akorát bude vážit 2,5kg a to se vyplatí. :)

      Ten Scott rozhodně příliš sportovní posed mít nebude, spíš přesně naopak. Kdyžtak se to dá doladit i posunutím a vysunutím a skolenm sedla, délkou a otočením popřípadě i měnitelným sklonem představce.

      V podstatě s jakýmkoliv kolem od méně známé značky (neplatíš tolik za logo) chybu neuděláš – všechny jsou ± stejné. Klidně vem i starší ročník (bude levnější) a popřemýšlej o bazaru – občas se dá za 10 sehnat kolo s původní cenou 20–25 000 a to už je někde jinde. Zamýšlenému určení by ani průměrné opotřebení vůbec nevadilo.

      0 0
      • pavp  

        Dovolil bych si částečně nesouhlasit – obávám se, že ty vidlice jsou „naladěný“ na standardního bikera, kdežto pod mým metrákem vypadaly poměrně obživle, co jsem měl možnost vyzkoušet kola v cenové relaci, o kterou mi jde:-). Jinak předpokládám, že vidlice, co mají fungovat, opravdu nebudou za pětikorunu (sice nemám s cyklovidlicema moc zkušeností, ale mám celkem dost naježděno na motorkách a poznám, jakej je rozdíl mezi „odpružením“ a tlumením a to, co jsem měl možnost vyzkoušet, bylo spíš pro zlost, než že by to něčemu pomohlo).

        Takže jak správně naznačuješ, budu si s sebou vozit 2 kila navíc, který mě otravujou, vyžadujou nějakou údržbu a můžou se podělat, což se opravdu vyplatí.

        Do bazaru jsem se díval a rozumně jetýmu kolu bych se nebránil, ale bohužel jsem tam nic nenašel – ta velikost rámu a pevná vidlice výběr dost omezuje.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Kvůli 200 km ročně mít 2 stejná kola? Tvoje stávající kolo má najeto asi 2000 km. To není spotřebovaný celý – něco upgradeovat, poštelovat a dalších 20000 km s trochou péče může sloužit.

      0 0
      • pavp  

        Nevím přesně, jak lze spotřebovat kolo jako celek (nebavíme-li se o spotřebních částech, jako pláště, brzdy, řetěz…, který lze vždycky vyměnit). Každopádně nepředpokládám, že kdy do konce života ještě najedu kolmo 20tkm a vzhledem k tomu, že na mém současném kole je všechno původni (včetně obutí), tak usuzuju, že asi úplně nehrozí, že bych ho kdy celý „spotřeboval“.

        Nicméně předpokládejme, že můžou existovat racionální důvody, proč mít dvě stejná kola, jako třeba když budu smutnej, vezmu si modré kolo a když veselej, vezmu si červený, nebo třeba když za mnou přijede na chalupu synátor, tak já si vezmu jedno, on druhý a pojedeme na to pivo spolu, jen jsem necítil nutnost to uvádět do kontextu, protože to s výběrem kola příliš nesouvisí:-).

        0 0
        • novas752  

          Ten první důvod je velmi racionální. :D

          Jestli to stávající kolo je na ocelovym rámu, ten může proreznout a nebo prasknout (platí i o hliníku). Zvlášť při kombinaci s pevnou vidlicí a vyšší váhou je to pravděpodobný „konec“ toho kola, ale stejně toto nehrozí dřív, než za další tisíce km.

          Jinak se přiklánim k příspěvku podemnou – koupit ještě pevnou a odpruženou prodat za 50–60% prodejní ceny. Ono to asi nepůjde příliš snadno, protože kdo koupí takovej krám, ale kdo ví.

          0 0
        • Pán z Dubu  

          Tady je to červený http://sprinterbike.cz/index.php?…

          0 0
          • pavp  

            No vida, díkes, to vypadá na horkýho kandidáta na kolo pro veselou náladu:-)

            0 0
    • scota  

      Nebo můžeš koupit pevnou např. RST M7 Rigid 28" za cca 1200 Kč a odpruženou prodat na bazaru.

      0 0
      • pavp  

        To je jistě možnost, jen se mi jaksi nechce se v tom buď celej den vrtat sám (s nezanedbatelnou pravděpodobností, že někde něco nebude fungovat, jak by mělo a následně si na tom buď já, nebo někdo jinej natluče), nebo to nechat přehodit za další dvojku v servisu:-).

        0 0
    • lobic  

      Maxbike nabízí kolo které by mohlo splňovat tvoje požadavky. Dokonce si při objednání můžeš doladit konfiguraci komponentů a váha 12,3kg není vůbec špatná :-) http://kola.maxbike.cz/…olo-gudena-1

      0 0
    • antt  

      A co nějaký bazar?

      Já si poskládal crosse z nějakých použitých dílů deore, LX, XT, avid . . a vyšlo to na polovinu toho, co nabízíš. Ty levné kola kolem 8000,– jsou na dvě věci, nic to nevydrží a nejdou ani pořádně seřídit

      0 0
      • pavp  

        No jo, jenže tenhle přístup vyžaduje dost času, energie, nějaký to vybavení a něco o tom vědět – já nesplňuju ani jednu z podmínek:-). Před bratru pětadvaceti lety jsem si jedno kolo složil, výsledek nebyl nic moc a nemám pocit, že bych bejval ušetřil. S novejma kolama (třeba loňskej/předloňskej model ve slevě) za podobný peníze se můj samodomo bajk bohužel nedal srovnávat.

        0 0
    • pavp  

      Tak to vypadá na další dva favority – podle všeho pánové u Feltu zavedli „novinku“:-)

      Prosím, co byste preferovali – toho Scotta z prvního odkazu nebo některé z těchto dvou kol?

      http://www.feltbikes.cz/…IP!,723.html

      http://www.feltbikes.cz/…nka,712.html

      0 0
      • lobic  

        Ten Felt vypadá hezky, ale není to kross, ale fitness kolo, bude mít asi trochu jinou geometrii rámu, než kross.

        0 0
        • novas752  

          To mu bude asi sumak na 200km rocne.

          0 0
          • pavp  

            Nooo, to taky není tak úplně pravda. Sice na tomhle kole bude jezdit převážně synek, kterej podobnej problém nemá, ale není vyloučeno, že si na to občas sednu i já a jelikož jsem v poslední době poněkud „zmužněl“ v jistejch partiích, tak bych i na těch pár kiláků dal přednost něčemu, na čem není třeba se příliš předklánět:-)

            0 0
        • pavp  

          A jo, máš pravdu – fitness. Co to u všech čertů je takový fitness kolo? Základní otázka ovšem zní: dá se jezdit na fitness kole na pivo?

          0 0
          • lobic  

            Fitness je jenom ten levnější Felt, ten dražší Felt je kross, ale dát 13000kč za kolo na kterém ujedeš 200km ročně na pivo mi příjde dost :-) Fitness kolo je geometrií něco mezi krossem a silničkou. Fitness kolo si většinou koupí ten, komu vadí na silničce berany a příliš položená poloha. Pro občasného jezdce je vhodnější kross.

            0 0
            • pavp  

              Což to mně taky, ale co nadělám. Za toho Horizona jsem dal před lety necelejch pět v nějaký ultramegaakci (loňskej nebo předloňskej model), tak jsem koupil jedno rovnou i manželce a samozřejmě kdybych čuchal, že po letech se objeví potřeba koupit další, tak jsem koupil tehdy rovnou tři a bylo by vyřešeno:-). Jenže bohužel na nic podobnýho nějak nemůžu teď narazit (proto se ostatně taky ptám tady) a obávám se, že ten Scott z prvního odkazu bude malej – větší rám, než L, není.

              0 0
              • lobic  

                Author Horizon, je druhý nejnižší model od Authoru v krossech, pokud ti plně vyhovuje, tak bych se vůbec nebál toho Maxbiku Gudena, co jsem ti posílal odkaz výše. Kvalitou a jízdníma vlastnostma bude na tom ± stejně :-)

                0 0
                • pavp  

                  Je to možný, ale to kolo se mi prostě nějak nezdá. Kromě toho, že jsem o Maxbiku v životě neslyšel (což ovšem nic neznamená) a vůbec se mi nelíbí, tak mám z toho celkově subjektivní pocit, že s tím kolem budou problémy.

                  Když mi pak navíc na těch stránkách odkaz O nás vyhodí „Litujeme, ale stránka se na webu již nenachází, pokračute prosím na hlavní stranu.“, závěr je jednoduchej – Maxbike Gudena není to, co hledám:-).

                  0 0
                  • lobic  

                    Mě odkaz funguje, ale to je jedno, nebudu se jich zastávat :-D :-D :-D

                    0 0
          • Luke96  

            No tak na fitness kole se na pivo jezdit nesmí, to dá rozum…:D

            0 0
            • pavp  

              Těžko říct… Není vyloučeno, že tohle téma by naopak sneslo delší hlubokomyslnou debatu. Trocha fitnessu na fitness kole, pak tam lupnout pár ionťáků a pak další fitness na fitness kole. Přijde mi to jako takovej poctivej třífázovej fitness:-))).

              0 0
              • Luke96  

                Spíš jen dvoufázovej, s doplněním energie a regenerací uprostřed. Jinak debata na tohle téma už tu někde je a místy je hodně hlubokomyslná

                0 0
                • pavp  

                  To záleží na tom, s jakou vervou se člověk do těch ionťáků pustí:-).

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.