Zdravím,
mám v plánu si koupit toto kolo: „KROSS Level 8.0“, ale nejprve bych chtěl slyšet Váš názor. Osazení, zpracování… Dokážu ho mít za necelých 25 000 Kč a v takové cenovce jsem sám lepší nenašel.
Děkuji všem za rady.
Zdravím,
mám v plánu si koupit toto kolo: „KROSS Level 8.0“, ale nejprve bych chtěl slyšet Váš názor. Osazení, zpracování… Dokážu ho mít za necelých 25 000 Kč a v takové cenovce jsem sám lepší nenašel.
Děkuji všem za rady.
https://www.canyon.com/….0/2033.html?…
Jen pro srovnání, asi máš lepší cenu.
Canyon se ale bohužel nedá jen tak lehce vyzkoušet a já úplně nechci kupovat kolo v krabici s tím, že ho zkusím až po koupi.
Ten Canyon je lepší jen v tom, že je to Canyon, jinak má vše horší – rychloupínáky, horší brzdy, nejlevnější kotouče, …
Kross má obě osy pevné, brzdy se Servo Wave, lepší náboje, ráfky na bezduše, atd, za ty prachy bych bral rozhodně Krosse.
https://www.turistika-camping.cz/…17-d2420.htm
Případně Decathlon
2×10 vs 2×11, úzké ráfky Remerx, zadní rychloupínák…
Canyon zkusíš v Německu v Koblenzu nebo od někoho, kdo má. Kde chceš s tím jezdit?
Česko – les, traily, silnice… Chci mít trochu univerzál, ale zase ne crossový.
Koblenz je docela daleko a známí Canyon vůbec nevedou. Mohl byste prosím zhodnotit ten Kross?
Není špatný, ale do 25tis. jsou i lepší. Výbava slušná, myslím že by mohly z ceny pustit i více.
A za tu cenu mi tedy doporučíte lepší?
Manitou A1 2017, což je to stejné akorát ve 27,5" se doprodává za 22 tisíc.
Pokud máš možnost to zkusit, tak to udělej, ev. oslov místního stavitele, který ti za tvých 25k postaví kolo, jaké budeš chtít a asi i s lepší výbavou. Já jsem byl nedávno v podobné situaci s vyšším rozpočtem a po pročtení mnoha vláken se rozhodně necítím jako expert, ale rady jsou veskrze podobné. Je to kolo pro tebe, musí se ti líbit a rozdíly ve výbavě prostě amatér třeba jako já absolutně nepozná. Nemusím mít vidlici za 10 tisíc, když podobnou práci udělá vidlice za 6. Co poznáš jsou převody a těch budeš mít dost. 2×11 s prevodnikem 36/26 je přesně to, co mám já. Určitě na silnici nechceš převod 1×11. Brzdy mám stejné, mám 90kg a přišly mi fajn.
Já měnil 20 let starou hliníkovou Meridu za karbonoveho exceeda od canyonu a rozdíl je obrovský. Baví mě to.
Přeji ti hodně štěstí ve výběru, ale klidně se ještě ptej, co potřebuješ.
http://js-bike.cz/…-29-maxbike/
Koukni na stránky brněnského stavitele.
Hodně lidí mi doporučuje pevné osy, tak nevím co je na tom pravdy. S tím bych asi ještě potřeboval poradit. U tohoto Krossu jsou? Úplně se v tom nevyznám. Díky
EDIT: Jinak u těchto přesných převodů 2×11 s převodníkem 36/26 nemáte problém ani při prudším stoupání do kopce?
Jediným problémem je fyzička, převodů je fakt dost. Testoval jsem to výstupem na Kozí horu v Bielsko Biale a pak i sjezdem místních modrých trailů. Pevné osy tam myslím jsou, ale to se raději zeptej a je to dobrý nápad je tam mít. Rychloupínák už nikdy více :) Pevná osa by měla udělat kolo tužší a zároveň by neměl být žádný problém s demontáží a montáží kol, protože budeš mít seřízenou brzdu vždy.
Jinak budeš mít celkem úzké ráfky a pneu. Moc se v tom nevyznám, tak třeba někdo chytřejší poradí. Já mám na svém Canyonu 25mm ráfky a pneu 2.25". Ale určitě budeš rychlejší na silnici :)
Ani s rychloupínákem nemám problém se škrtáním brzdy při sundání kola.
S tím že mě škrtá zadek v zatáčce, je už věc jiná.
Pro info Hojanovi: i pevná osa může být řešená s páčkou jako rychloupínák.
Naopak u kol z Decatlonu se mě nelíbí, že pevná osa je na 6mm inbus.
Nevím jak to je u jiných značek, ale u staré 26" kola jsem měl největší inbus 4mm, u nového je potřeba i 5 mm.
Podle toho odkazu, co jsem házel na začátku, to lze poznat? Jestli tam je páčka jako u rychloupínáku? Psal jsem si s prodejcem a prý je pevná osa vpředu i vzadu, ale já to upřímně nedokážu poznat, vždycky jsem měl klasiku RU.
Zadní náboj Shimano Deore FH-M6010
Zbytek ti odpoví např: google.
Zda je tam pevná osa na inbus či s páčkou, tam je buď napsané, odpoví či zjistí ti prodejce (je-li toho schopen, když „prý“), zjistíš sám z obrázků, zeptáš se na BF (zda ho někdo nemá: https://www.bike-forum.cz/…vel-8-0-2019 )
Výrobce má i katalog: https://www.kross.pl/…9_pl_net.pdf
No všiml jsem si, že na rám je možné přišroubovat jen jeden košík na flašku.
Dobře, děkuji za rady :) Ohledně toho košíku, asi mi bude stačit jeden, ale myslíte, že by to šlo do budoucna nějak alternativně rozšířit? Děkuji
vrták, stahovací nerezový pásek, bzzz páska
Jeden košík na pití, v druhém košíku můžeš vozit nářadí, lepení, náhradní duši.
Ale dle reálné foto to má nejspíše skutečně dvě navářky na košík má.
Tom-T45 : člověk se zaměří na jednu věc a druhou přehlédne.
No zrovna na první fotce z odkazu jsou navářky na 2 košíky. Na ofiko fotkách se to asi nějakému markeťákovi nelíbilo, tak je nechal vygumovat. :)
Tak to je teda záhada :D Zkusím se poptat.
Dopředu lepší kotouč RT64, cenový rozdíl kotoučů pro koncového zákazníka je 100 Kč, takže by tam mohl být už v základě.
Úzké ráfky! Mám je také a zadek se žvýká. A to mám jen 27,5".
Kolo Maxbike nejhorší kolo co jsem měl rám jsem měl Maxbike M907 2015 29" hnus.
V čem byl ten ten rám nejhorší? Hnus – to jako, že se ti nelíbil? Proč sis ho koupil a v čem tě zklamal? Navíc teda novější maxbiky jsou podle mě už lepší (a podle toho co jsem slyšel). Doma má dcera maxbike a je spokojená a jede jí to pěkně, ale je to loňský model 27,5".
Barva nejezdí ale geo byla špatná kupil sem si ho jako druhé kolo na ježdění do práce ale bylo to utrpení když jsi chtěl zabočit musel jsi vyvinout značnou silu ani kratší představec moc napomohl, půjčil jsem ho kolegovi a tem měl ty samé problémy .
Jo a zkoukni nějaké videa od Trail huntera.
Podle mého skromného názoru, vzhledem k ceně, dobře vybavené kolo, které nemá žádnou zásadní slabinu. Pokud se Ti líbí, máš si ho kde vyzkoušet a bude Ti sedět velikost, tak bych do něj klidně šel.
Tak teď už mi v hlavě rotují jenom ty ráfky. 23 mm jsou tedy až moc úzké? Jakou to může mít nevýhodu nebo naopak výhodu? Dají se i na ně hodit širší pláště? Díky
18 mm u Apache a Maxbike je málo. Mají stejné ráfky.
Co to je širší? V poho tam dáš 2,3
To mi stačí, přemýšlel jsem o 2,25 – 2,3. Takže 23 mm ráfek není problém? Na silnici to vyjde s těma 2,1" i lépe? Do většího terénu bych časem koupil třeba ty 2,3".
23 mm ráfek je na XC v poho.
Od kus jsi, a kde chceš kolo kupovat?
Ja mam na 19mm rafkach 2.3 a vpohode. Nic se nezvejka. Jen by mohly bejt tuzsi.
Taky mám na 19 mm 2,3 gumu a když ji mám přefouklou a jezdím rovně, tak se taky nic nežvejká. Problém nastává při nižších tlacích a při trochu agresivnějším projíždění zatáček.
Zeptám se, jakou by jste doporučili velikost toho Krosse 8.0 pro ženu (výška 171 cm)? Prodejci doporučují velikost S (17"), ale moc se mi to nezdá, protože, když z něj sesedne, tak se rozkrokem dotýká horní tyče a řidítka by po oddělání všech podložek byly 1cm nad sedlem (to je vysunuto 17cm – sedlovka měřena k zámku). Spíš bych to viděl na tu velikost XS (16"), která je o 4 cm menší. Jenže ta není nikde k vyzkoušení.
XS
A zkoušela model Lady, nebo normální mužský?
Ten ženský rám by mohl sedět lépe.
Normální mužský. Lady se ji nelíbil kvůli barvám (zkoušela lady 16", kde byla horní tyč lepší, ale výška řidítek stejně jako 17" pánská – bude to dáno tou ženskou geometrií).
Na tu pánskou 17" by to chtělo ještě delší představec, je tam 6 cm, takže asi 8,5 cm (krátké nohy, dlouhé tělo).
Když jsem teď propočítával tu pánskou 16", tak by byla na délku o 1,5 cm kratší, takže asi představec 10 cm.
těch 8,5 bych nechal a dal 15–20mm offset sedlovku dle potřeby
Ještě jsem zapomněl dodat, že žena má nutkání účastnit se menších duatlonů nebo triatlonů. Proto se mi zdá taky ta velikost 17" taková těžkopádná.
Posunutí sedla by se asi vidělo podle celkové pozice (16" rám má trochu jiný úhel sedlovky než 17"). Podle toho potom asi i ten představec.