• alinceb

    Občas se na projížďce zamýšlím na tím, jaké kolo bych si chtěl „jednou“ postavit. Když už budu stavět kolo, tak takové, aby mělo nějaké charisma a duši. Aby se za ním každý ohledl a bylo vyjímečné a vzácné. Osazení komponentama je důležité, ale nejdůležitější je rámovka. Mým snem je asi rámovka od Morati na MTB a nějaký italský ocelák na silnici(Cinelli, Bianchi, Colnago apod.)

    Co pro Vás znamená kultovní značka a vysněný rám? Uploadujte fotky, dávejte linky… Silnice, dráha, XC, DH…všechny zajímavé rámy sem;)

    (Pokud tu podobné vlákno už bylo, tak se omlouvám – já jsem ho nenašel.)

    Anketa: Který výrobce rámů je pro vás kultovní?

    33x
    38%
    7x
    8%
    17x
    19%
    7x
    8%
    0x
    0%
    3x
    3%
    15x
    17%
    0 0
    • mr.antik  

      moje stará kona je pro mě taky kultovní :-))

      0 0
    • roud  

      Pro mě má cannondale duši (hlavně starší modely) :O)

      0 0
      • Vilém  

        Ptal se na kultovky, ne na masovky:)

        0 0
        • roud  

          To že je něco masovka neznamená že to nemůže bejt kultovka ne ? :O) a vzhledem k tomu že má ve výběru rockyho a další tak si myslím že to sem patří :O) přeci jen kol jako cannondale moc nepotkáš (u nás)

          0 0
          • Vilém  

            Pro majitele kazdopadne. Pro me je cannon spis takova snobovka.

            0 0
            • roud  

              Ono většina kultovních kol v adekvátním osazení bude trochu snobárna :O) už jen když jsem naposled měl možnost koupit novej nejetej rám od morati(válel se někde pár let ve skladu) asi před třema rokama tak cena jen rámu se blížila 60litrům :O(

              0 0
              • Vilém  

                Co se tyce Morati, tak jen vzpominam na doby kdy ram staval cca 15000,–. Pak se to posunulo pod tlakem prodejcu v okolnich zemich nekam trochu jinam. Bohuzel.

                0 0
                • roud  

                  Nějako mi tu chyběj fotky :O)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Ha! první, kdo to pochopil;) Co je na té třetí fotce? Vypadá to zajímavě, ale to sedlo je divné:) Tu moratku na 2. fotce sem chtěl dát k zakládajícímu příspěvku – je prostě nádherná…

                    0 0
                    • roud  

                      Tu třetí fotku jsem vyhrabal na disku nevím kde jsem k ní přišel jinak samozřejmě tahle moratka je jedno z nejhezčích kol vůbec :O)

                      0 0
                    • Vilém  

                      Treti foto je Siren.

                      0 0
                    • Pedro404  

                      Hehe, přečet sem si o tom kole (Morati) poprvý v životě, vyjel sem z baráku a potkal ho na cyklostezce v Modřanech. Kdybych to tu nečet tak ani nevim že to je pro někoho kultovní. Ano, tím chci říct že ten rám je na první pohled naprosto tuctovej.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        to, že jsi neznalý, ještě nesnižuje hodnotu moratky

                        0 0
                      • roud  

                        to bys ho musel vidět hezky z blízka a pořádně se podívat na ty krásný svary na titanu na profilaci trubek a na některý konstrukční řešení… :O)

                        0 0
                  • treatt  

                    Co je kultovního na sice vytuněným, ale novým fullu od Scotta? Nebo na Scalpelu? Jako kdybys sem dal vod Canóna Rejvna, jó, to bejvalo něco :)

                    0 0
                    • pepek  

                      Pomalu si budu myslet, že kultovní jsou nejvíc ty slepý uličky-tak jak ta GTička se vstřikovaným rámem, který snad všechny popraskaly.

                      0 0
                      • treatt  

                        Mno asi to je taky tím, na čem jsme kdo vyrostli :) já dojel na brigádu k Pekovi na tenounkejch ocel trubičkách rámu Optim´Alp s vidlí RS Indy a sadou STX RC a mástři z dílny odjížděli na normálně celovodpruženejch kolech! Jako normálně seděli, když najížděli na obrubník, dovedeš si to představit? :)

                        Ale jasný no, aj tehdá to byla prostě snobárna :)

                        0 0
                        • pepek  

                          Nevím. Já jsem na tom nevyrostl, proto to jako kult moc nevidím. Z technickýho hlediska to byl šrot. Když začaly vidle, tak jsem si řikal: kua marzocchi přece umí udělat vidle a proč tedy dělají tyto sračky na gumičkách a na vzduchu bez tlumení? A ty nekonečné a viditelně nesmyslné pokusy o „konečné řešení“ zadního odpružení.

                          Vždyť i dnes „zázračná“ HS expanze a komprese byla na každé Jawě už před 40 lety.

                          0 0
                    • roud  

                      mno nezlob se na mě ale tenhle scalpel už je přeci jenom kus historie vem si že dnes už je třetí generace která z něj vychází a mezi chrtíma kolama budeš hledat těžko něco kultovnějšího podívej třeba na orbeu ta ho dnes napodobuje a jakej s tím modelem má úspěch…

                      0 0
                      • treatt  

                        A tak dobře no :) prostě si pod tím kultem každej představíme něco jinýho :)

                        0 0
      • alinceb  

        Musim zmítit, že „kulhavku“ bych do své cyklogaráže chtěl taky jednou umístit:) Nějaké pěkné HT s Lefty, na XTR…ale radší hliník než uhlí…:P CD je snobárna, ale výčtem orginálních řešení (lefty i fatty) a exkluzivností je to pro mě taky do jisté míry kultovka. Hlavně když sem byl malý a chodil sem do chrudimského Bikesportu obdivovat (slintat :) CDčka za lidových 80k :) A silnička Saeco, to je prostě pastva pro oči…;)

        0 0
    • camlost  

      To se tu řeší každé 3 měsíce. těch méně obvyklých značek je hrozná spousta. Pro někoho je kultovkou Litespeed (z dob, kdy se ještě dělal v USA), pro někoho Mrázek, pro někoho Ellsworth nebo Merlin, nebo jedna z tisíců dalších značek.

      Má smysl to tu (opět) řešit?

      0 0
      • alinceb  

        Já to nechci řešit…Smyslem threadu bylo, aby sem lidi hodili pěkné rámovky (uploadované fotky). Spíš pro inspiraci. Jasně že značek je hafo a každému se líbí jiná. Když tu může být thread s fotkama nahých bab na kolech, tak proč ne s fotkama pěkných rámů?

        Btw. podobné forum jsem tu nenašel. Sice se to tu řeší, ale v diskuzích pod fotkama nebo v diskuzích, do kterých to ani moc nepatří.

        PS: Pokud se ti zdá tohle vlákno zbytečné, tak si ho zablokuj a dál to neřeš;)

        0 0
    • Lister  

      Nic proti, ale ta anketa je ubohá… většina z uvedených značek nemá s opravdovým kultem nic společného.

      0 0
      • alinceb  

        Nic proti, ale v anketě je 8 položek a uvedené značky pro hodně lidí kultovní jsou;) Pokud se tobě nelíbí, napiš svou značku a dej fotky. Od toho tam je kolonka „jiná“ ;)

        0 0
        • Lister  

          Jedna ze značek, která si v současnosti opravdu zaslouží být spojována s kultem je třeba tohle…

          To jsou kola opravdu stavěná srdcem, ruční výroba, vše na přání zákazníka, exkluzivní vzhled, přístup i cena. Nic z toho, cos napsal, se tomu ani nepřibližuje.

          0 0
          • jIrI___  

            Ten první je peckovní. Ani by mi nevadilo, že je to 29" :)

            0 0
            • Lister  

              Ono už to tady na fóru samozřejmě je a abych mu neubíral zásluhy, tak tuhle fotku sem jako první dával easyrider.

              0 0
          • roud  

            Tohle je dost věc názoru a úhlu pohledu. To že je něco ruční výroba, dobře zpracovaný a vše pro zákazníka ze značky podle mě neudělá ještě kultovka (to by jí moh bejt třeba i duratek či rb) i když to jsou hezký kola tak bych ani jedno nechtěl :O(

            0 0
          • alinceb  

            Ty si to asi nepochopil. V USA, Anglii i jinde po světě je stovky značek, které skoro nikdo nezná. Prodávají ručně dělané rámy na míru – dle přání zákazníka a taky si za to nechají pořádně zaplatit. Takoví jsou i u nás (Bareš, Kovařík, Štěrba…), ale nedá se o nich mluvit jako o „kultu“. Tím nechci snižovat Engin ani jiné malé značky. Dělají krásná unikátní kola… Každopádně pokud je pro tebe Engin kultem, tak sem ty fotky určitě patří. Klidně nahraj i další, budu jen rád…

            0 0
      • Lister  

        Teda já jsem byl ale hustej a zlej. A on je ten alinceb tak hodnej kluk :-)

        0 0
    • vijo  

      u vysneného bajku mám jasné priority – materiál na rám by mal byť najlepšie titan, ale môže byť aj hlinik a oceľ, no zásadne nie karbon. to isté platí aj o komponentoch – žiaden karbon a zalovil by som kľudne aj do histórie… veľmi sa mi páči sada XTR z roku 1999/2000, alebo staršie doplnky Ritchey WCS (keď to ešte nebolo všade a nehýrilo to farebnými nápismi), nejaké také retro, kde sa kladie dôraz na funkciu viac než na vzhľad – sivý industriál. :) snáď sa raz k niečomu takému dopracujem.

      0 0
      • vijo  

        ten rám sa mi páči a myslím, že to kultovka je :)

        0 0
    • roud  

      :O)

      0 0
    • siafu  

      Kultovní značka – historie, vlastní technologie a vývoj, inovace… ale při výběru komponentů je pro mě podstatné něco jiného, nicméně za referenční dnes již považuji karbonový rám vhodné geometrie a k němu spolehlivé osazení. Dříve ‚těžko představitelný‘ rám mám třeba teď – Orbea Alma :)

      0 0
      • alinceb  

        Bohužel jsi zjevně nepochopila, že v téhle diskusi nemá uhlí moc co dělat… Spousta bikerů vrazí peníze radši do pěkného unikátního ručně pájeného nebo vařeného rámu a osadí ho neobvyklýmy komponenty, než aby si koupili uhlí, které se peče v jedné fabrice kdesi na thaiwanu a kdejaký trouba si na to lepí svoje polepy a nasázeli na něj hi-tech sadu komponentů, kterou ale vozí kde kdo…

        Alma je nepochybně špičkový závodní rám, ale postrádá „duši“…jednou třeba pochopíš, o čem mluvím…;)

        0 0
        • pepek  

          Tys musel za mlada jiným dětem šmatlat po bábovičkách.

          0 0
          • alinceb  

            Já si hrál na našem pískovišti na dvorku s angličákama – to víš, dítě z maloměsta :) Musíš uznat, že její příspěvek do téhle diskuse poněkud vůbec nepatří… Na druhou stranu, kdybych utratil ty nekřesťanské prachy za Almu na XTčku, tak bych asi taky v euforii psal, že je to vrchol cyklistické evoluce a klasické rámy jsou už dnes k ničemu, abych si tu díru v prasátku odůvodnil…;)

            0 0
          • DaSnail  

            8o)

            0 0
          • Pedro404  

            Nebo tam chodí teď na starý kolena a vypráví jim, jak sou ty jejich bábovičky vlastně debilní a že to snad jednou pochopí.

            0 0
            • alinceb  

              Nedělej ze mě laskavě dilinu a přečti si, co jsem všechno napsal…mimo jiné i to, že Alma na XTčku je špičkové závodní náčiní, ale pro mě to prostě postrádá duši a orginalitu…

              0 0
        • JSt  

          bych nerekl, ze karbon tady nema co delat. treba y od treku, lts a oboje nejlip na four spoke spinergich :-))

          0 0
          • alinceb  

            Proto jsem napsal „…moc co dělat…“ ;) Jsou i uhelnaté kultovky, ale Alma to opravdu není…:D

            0 0
        • siafu  

          budiž, mně tady většina kol v tomto vláknu zase nic moc neříká, nevím, proč kupovat něco, co je dnes svým způsobem překonané…

          0 0
          • JSt  

            prave proto, ze to nechapes, nechapu, proc jsi tohle vlakno vubec otevrela :-D

            0 0
            • alinceb  

              Moooc, moooc, moooc osklivy zarostly pan…:D Ale ma pravdu…;)

              0 0
      • Pumsc  

        hehe,taiwan karbon,kultovka:D

        0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Tak to čekej, že je kultovka.

        0 0
      • u2kuba  

        Klasikak to není, ale je to nádherný bike.

        0 0
      • JSt  

        za referenční dnes již považuji karbonový rám vhodné geometrie tohle me hodne rozsekalo :-D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nimrod  

        bees nába, cos měla,byla kultovka…

        0 0
      • Kubiczech  

        Kašli na ně – osobně se radši podívám na pěknou karbonovou Orbeu než na hnusnou „takzvaněkultovku“.

        0 0
      • folty.hans  

        Proč ta Orbea není vyfocená na váze ? ;-))

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Nimrod  

      těch je kopice… fat chance, serrotta, independent, nicolai, leeson,…

      0 0
    • Tomas94  

      A co třeba foes ?

      0 0
    • gorre  

      Mrázka bych do kultu rozhodně neřadil, kdo ty rámy, a problémy s nima spojený pamatuje, dá mi za pravdu:)

      Klein byl kultem do doby, než ho koupil Trek, čili do roku 96, a poslední kultovní Klainy jsou ty(mám to od lidí s příslušnou praxí):) s patkami se zadním vstupem- v inzerci německýho Biku se tyhle rámy nabízely jako „Ein letzten echten Klein, kain Trek“:)))

      Kultovka je pro mě třeba německá značka Wiesmann, starý Hot čili který dizajnoval Peter Denk, Nicolai, Dřívější Yeti, současná produkce se mi nelíbí, ale před patnácti lety to byl kult jako kráva- pevnej rám ARC na kterým z technologickýho hlediska nic nebylo stál víc než některý špičkový fully tý doby, nebo brutální garážovky typu Brooklin mašíne etc etc:)

      Nicméně za „kultovní“ by v dnešním globalizovaným světě šlo považovat cokoli, co stále vzniká v zemi svého původu pokud možno v původním místě a nesvařujou to jedenáctiletý děti v čínském Chung- čou(Taivan), čili i ten kanondejl, morati, RB, benest:) atd

      0 0
      • Vilém  

        K tomu Mrazkovi. Jakeho Mrazka a jake problemy s nim mas na mysli? Mam jedno kolo od Bohumila, jedno od Franty a o zadnych problemech jsem doposud neslysel.

        0 0
        • gorre  

          Asi ten Bohumil, model Black Sand cca 99:))

          0 0
          • Vilém  

            Myslis celopero? On totiz to BlackSand lepil i na HT i na celopera.

            0 0
            • gorre  

              Celopéro, křivá zadní stavba atd. Nebyl jsem sám kdo ten problém měl, a bylo tam víc věcí, kdysi se říkalo, že v česku nabízeli výrobní zmetky co by si v americe natroufli prodávat… to samý benest když měl fort plnou výrobní kapacitu a "svářel jim to nějakej brňák(rok 00) sváry, céóčkem, vždycky cca pět milimetrů svár, pět díra zakrýtá jen práškovým lakem takže bylo vidět dovnitř… u sjezďáku… HC jako kráva:)) jinak ale benest je pro mě špička a asi si ho, pokud bude dobře uvařenej, pro radost brzo koupím:))

              0 0
              • Vilém  

                S jeho celoperem nemam zkusenost, to se mi nikdy nelibilo. Ale HT mam uz asi 8 let, pravda moc na nem nejezdim, ale s pristupem vyrobce, kvalitou zpracovani, geometrii i „funkci“ ramu jsem nadmiru spokojen.

                0 0
      • gorre  

        Wiesmann Supercross, kult německých sjezdovek:)

        0 0
        • Vilém  

          No kdyz kouukam na ty CrMo Weismanny, tak podobnost s produkci franty mrazka je velika. Akorat cena je tak 6× vyssi:)

          0 0
          • gorre  

            jj… jenže florian to dělal už v době, kdy franta ještě jezdil na kangeroo v xc helmě a elasťákách:)

            0 0
            • Vilém  

              Treba od nej Franta cerpal inspiraci pro vyvoj Kangaroo ramu:)

              0 0
        • Nimrod  

          také přidám jednoho z mého hdd :-) byl tuším na traildevils.ch

          0 0
      • vijo  

        To je tá firma Wiesmann, ktorá vyrába aj športové autá s technikou BMW, alebo majú len podobný názov?

        0 0
    • vojtechposmourny  

      Dekerf Snad se mi jednou povede postavit si ht na jeho ocelovém rámu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kohout  

      Slovo „kultovní“ se dříve používalo zejm. pro knihy, filmy, umělecká díla atd., které zásadním způsobem ovlivnili společnost nebo byly svým způsobem průlomové.

      V dnešní době je „kultovní“ snad úplně všechno. O „kultovnosti“ dnes ale rozhodují marketingoví manageři. Baví mne, když jde do kin nějaký film a je uváděn jako film „od tvůrců kultovního filmu XY“… a přitom ten „kultovní film“ byl úplně obyčejný, béčkový, jen měl dobrou reklamu…

      Co je kolech od malých (nebo v ČR neznámých) značek tak kultovního, fakt nevím. V dnešním globalizovanám světě, kde výrobci kopírují nápady jeden od druhého je těžké najít značku, která by znamenala průlom v určitém oboru. Každý z výrobců přináší svoji trošku do mlýna.

      Některé věci, které by snesly označení „kultovní“ (např. vidlice AMP) se v praxi skoro vůbec neprosadili… Tak k čemu škatulkovat…

      0 0
      • jakub  

        Některé věci, které by snesly označení „kultovní“ (např. vidlice AMP) se v praxi skoro vůbec neprosadili… Tak k čemu škatulkovat…

        proč škatulkovat?,??? no jednoduše už pro ten pocit… nic víc nic míň

        mít radist z toho, že mám doma něco zajimavého, neobvyklého, neco co nemá každý a to i za cenu že vím, že nebudu nikdy mistr světa… no a co… líbí se mi to ten pocit, že se odlišuju od všech merid, treků a dalších kol, která bezpochyby fungují minimálně stejně jako mé kolo, ale to mé je lepší…

        0 0
        • Pedro404  

          No jestli je definice kultovnosti to, že to kolo má celkem málo lidí, tak pak by muj Santa Cruz Chameleon byl kult jako prase, prže tady na fóru jich je eště míň než Kleinů, resp. sem narazil na všehovšudy dva další. Dobrej pocit z toho mam, ale kultovka bych tomu neřikal.

          0 0
          • gorre  

            Santa Cruz bych do kultu řadil… aspoň dřív, za mlada(1996):)) sem chodil do šedesátdevítky obdivovat model „Tazmon“, tlumič Risse… paráda, stál tehdy asi sedmdesát litrů:)

            0 0
      • Bumerangista  

        V našich končinách je největší kultovkou třicátníků Favorit. Kdo ho neměl!

        0 0
    • madcat  

      Kultovka je pro mě něco, kolem čeho se v minulosti vytvořil dostatečně velkej šum od různých nadšenců a technofilů, kteří trávili čas tím, že sbírali obrázky, videa, technický detaily, varianty provedení a vůbec všechno kolem toho svýho vysněnýho – dejme tomu v tomto případě bajku, současně to bylo dostatečně nedostupný a drahý, aby si to nikdo z nich v podstatě nemohl dovolit, maximálně jeden dva ultrazazobanci nebo šílenci, kteří byli ochotní do toho to jmění vrazit, a taky je to v ideálním případě výrobek, kterej stál u zrodu nějakýho novýho významnýho směru a jehož popularita byla živená dosud nevídanými videoklipy nebo fotkami. Je-li daná značka už dnes naprosto nedostupná/nevyrábí se/jinak zanikla, je o ještě větší kultovost postaráno – ideální stav, na ebayi se za NOS exempláře nebo zachovalé kusy platí horentní sumy a nejezdí se na nich, nýbrž se vystavují apod. Uvažujeme-li MTB jako oblast, o které se bavíme, a dobu, kdy já začal MTB vnímat jako nějakej fenomén, kterej mě ovlivnil na hodně let, tak pro mě mají punc kultovosti jména jako KLEIN, Gary Fisher, Rocky Mountain, KONA, Syncros, Race Face, Marzocchi, Paul, Kooka, AMP, Brodie, Santa Cruz a ještě možná pár dalších, na který si teď nevzpomenu. A to zejména výrobky z let 1995 – 1999, kdy se začaly objevovat první popularizační videa z Northshore, články v tisku, fotky, a v neposlední řadě taky komix Rychlé Džípy, kterej mě osobně směrem k MTB velmi nakopl :)

      0 0
    • alinceb  

      Pár lidí na začátku se opíralo do značek v anketě, že pro ně nejsou kultovní…to mi příjde hodně nesmyslné. Vypadá to tu, jakoby si označení „kultovní“ zasloužily jen MTBčka…a to je škoda. Tak sem vybral pár krasavic, které psaly historii a mají tolik příznivců, že se nepochybně kultem staly…;)

      0 0
      • alinceb  

        Aby tu nebyly jen nahé rámovky…

        0 0
      • alinceb  

        …a pár pil na klopené zatáčky:)

        0 0
        • treatt  

          Pár variací na Tebou naťuklá témata..

          Jako jasně, na BMC není nic kultovního, to je prostě obyčejnej hájtek, ale tahle fixie je slušný porno myslím :)

          0 0
      • JSt  

        krom toho mastera – diky gilco trubkam, to jsou koncepcne jen obyc ramy solidnich znacek. v mtb je podstatne vic prostoru pro invenci a „sva“ reseni.

        ale i mezi tema galuskovyma potvorama se najdou vyjimky. fastest frame ever… ;-)

        0 0
        • alinceb  

          To Moserovi nakonec spadlo do výhně a trošku se to zkroutilo,né…?:) Pro mě je každý rám pájený do mufen krásný…

          0 0
      • alinceb  

        …a pár počínů ze současnosti – není všechno uhlí, co se „třpytí“…díky bohu…// a malá perlička nakonec…;)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • roud  

      Krasavci :O)

      0 0
      • alinceb  

        Roude to je ale už úchylka…:D

        0 0
      • Lsdenski  

        tak tu CAAD5 si pamatuju v roce 2000 jako horkou novinku a i v reálu to bylo krásný kolo. snad jen místo Lefty tam byla Fatty a kolo neslo označení F4000SL pokud se nepletu.

        0 0
      • pustipav  

        Tyve kolik jich máš?:)

        0 0
    • fousek  

      Podle me v Cechach je to jednoznacne Franta Mrazek, ten proste ty kola vari proto aby meli lidi na cem jezdit, to ze na tom neco vydela (snad neco vydela) je prijemna vedlejsi zalezitost.

      0 0
    • treatt  

      C O L N A A A G O Mástr, Colnago Mástr!!

      0 0
      • JSt  

        coece je to hezky, zvlast treba koza master piu z pokroucenych a profilovanych trubek. ale vetsina techto ramu je naprosto bez invence, jen nadstandardne zpracovany. ja bych miril do japonska napriklad k memu oblibenemu 3renshu ;-).

        0 0
        • alinceb  

          To lešení úplně dole vypadá hodně dobře…

          0 0
        • treatt  

          To jsou strašný úlety :) Já vím, Colnago je konzervativní, ale v tom je zase nadčasový a krásný :)

          0 0
          • alinceb  

            Mě se Colnaga taky moc líbí, ale ty 3rensho jsou hodně tvarově zajímavý…

            0 0
    • lidumil  

      Jedna z mých kultovek

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.