• cubista

    Zajímalo by mě, jestli některá značka dělá kvalitní hardtaily střední a vyšší třídy s klasickými V-brzdami?

    0 0
    • ememem  

      vo vseobecnosti by sa dalo povedat ze nie.neni na to nijaky dovod.

      0 0
    • plastic boy  

      No zrovna včera někdo upozorňoval na:

      http://www.mojekolo.cz/…-ebs2-epicon

      0 0
      • ememem  

        900E je za hento pomerne dost napr. prave kvoli tym V-brzdam. a ze povodna cena 1200? to je snad uz vtip ghost neghost.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scalar  

      Řešil jsem podobný problém, volba byla jasná: Scott Scale 80, ale komponenty to chce dost obměnit.

      0 0
    • Tomcat  

      Skoro žádná , v-break prostě končej.

      Jinak otázka co pro tebe znamená hardtaily střední a vyšší třídy. Pro mě to je 50+ u střední a 75+ u vyšší

      0 0
      • McBlacky  

        asi tak.

        Ikdyž zrovna v neděli jsem slyšel poučovat staršího pána poměrně početnou společnost o tom, že kotouče jsou jen taková machrovinka a musíš s tím umět brzdit jinak to zahřeješ a pak to nebrzdí :)

        0 0
        • Ruprt2  

          pán má pravdu ;-)

          0 0
        • cubista  

          Nevím jestli machrovinka, ale pro mě pěkná blbost. Na mojí váhu 75 kg jsem v pohodě brzdil i véčkama. Poslední véčka LX vydržely 20 tis km a ještě byly při prodeji v pohodě. Během těch 20 tis. km jsem pouze měnil špalky a jednou ráfek. Pak začala doba kotoučová a od té doby pořád šteluju, konzultuju, rozběhávám. Zatím jsem absolvoval Hayesy, Formule, ale jak mluvím s bikery, tak ani jiné nejsou lepší. Prostě nám je proti vůli vnutili, to je to co mi vadí. Kdyby byl výběr, ok, každý zvolí, co mu vyhovuje a hotovo. Ale to by z nás potom vytahali málo peněz.

          0 0
          • Vilém  

            jj, je to globalni spiknuti. Nebyt te bouchacky, cos mel u hlavy, pri koupi kola, tak bys je samozrejme nebral.

            0 0
            • pepek  

              Má pravdu, říkal to i R.Turista. A navíc jsou v tom prý ještě odpružený vidlice a bezduše – všechno věci jen na nasrání a sypání peněz.

              0 0
              • MlokCZ  

                A když to máš na kole všechno dohromady, tak to je pak rovnou na mašli :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  A to mám ještě horší, mám to tak dohromady na dvou kolech, tak to je asi rovnou na dvě mašle :-)

                  Ještě že mi zachraňuje třetí kolo, kde nemám ani odpružení a k tomu ta mám duše :-)

                  0 0
          • Dubys  

            nahodou pekne napsany…

            0 0
          • JakeF  

            Já to mám přesně opačně. S véčkama neustálý štelování, vyndavání kola kvůli převozu opruz, v polovině případů jsem si rozhodil špalky, každou malou osmičku jsem musel rovnat, vydíraly se bowdeny… No hrůza. Shimano kotoučovky jsem vystředil kotouč a od tý doby jsem na to nemusel sáhnout. Véčka mám ještě na druhým kole a i tam uvažuju o přestavbě na kotouče, ale asi to nakonec nechám takhle, jako silnička na český cesty dobrý :). Na nový kolo véčka nikdy více.

            0 0
          • ememem  

            Pak začala doba kotoučová a od té doby pořád šteluju, konzultuju, rozběhávám. – keby si to pisal pred 12 rokmi aj bych uveril, dnes uz to bude rukami nie brzdami.

            Zatím jsem absolvoval Hayesy, Formule, ale jak mluvím s bikery, tak ani jiné nejsou lepší. – ludia su vselijaky…a nakecaju toho.

            Prostě nám je proti vůli vnutili, to je to co mi vadí. – nam? mozno tebe, ja ked som pred tymi 12 rokmi hodil V do kybla nikto mi nic vnucovat nemusel, V bych nedal ani na krcmovy bike, je to proste prekonan vec dnes uplne out.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ty už vozíš kotouče opravdu 12 let? Já s nimi začal spíše později, už se nějaký čas více jezdili. A jezdím je 6 let. Ale dalších celých 6 let navíc mi přijde docela dost.

              0 0
              • McBlacky  

                taky mě to zarazilo, možné to techniky myslím bylo. Ale cena dostupnost a kompatibila- to bylo horší

                0 0
                • pustipav  

                  Moc dobre si pamatuji, jak mela kamarad v r 2000? formuly a vsichni jsme z toho sedeli na zadku:) sice to neni 12 let, ale leti to.

                  0 0
                  • kubad  

                    já měl první v roce 2000 Hayes a to už se Cody nějaký rok dělaly, takže to může být

                    0 0
                    • pustipav  

                      Mel jsem Visiona 2001 a v tom roce mel nejvyssi zlutej Egoist vepredu taky Hayesu… ach nostalgie:)

                      0 0
                • ememem  

                  co ja viem presne, prve som mal nejake tusimze sachsy za strasne prachy a potom grimecy za rovnako strasne prachy. furt sa tam nieco sralo prehrievalo, stracalo vykon ale furt to bolo lepsie jak V, hlavne ked som presiel cez poraidnu blatovu kaluz, ziadne vrzganie, skripane a vyryvanie drazok do rafikov…

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • scalar  

                Kotouče byly ve světě docela běžné (aspoň na veletrzích) už kolem roku 1995, jestli to časově vlastně nejsou předchůdci véček? :-)

                0 0
              • weekend warrior  

                ale jo, vždyť sachs nebo amp dělaly kotouče ještě před nástupem véček, ale nevím jaká byla jejich dostupnost v čr

                0 0
                • weekend warrior  

                  a problémovost kotoučovek? snad jedině hayes mx4 byly nedoštelovatelné, ale již další mechaniky bb5 i bb7 jsou v pohodě, avid juicy 7 totálně v pohodě, na ně šahat vůbec nemusím. oproti škrtání o ráfek u cantíků a ještě více u véček prostě pohoda.

                  brzdná síla je jiná věc, stačily mi i kantíky xt s posilovačem kangaroo, stačily i véčka LX nebo avid, ale funkce za blbého počasí nebo dávkovatelnost, potřebná síla k zabždění je u kotoučovek a hydraulik prostě jinde…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    J7 má na jednom kole manželka a jsou 5 let staré. A za tu dobu jsem jednou chvilku rozhýbával pístky (vracely se lehce hůře, to rozhýbání nebylo ani zcela nutné).

                    Letos šly prvně na preventivní výměnu kapaliny, jinak 5 let bez výměny a jediného odvzdušnění.

                    Oproti Elixirům mají i větší mezeru mezi kotoučem a deskami. Ale zase Elixiry brzdí o něco lépe.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Jám vím, že existují i více než 12 let. Ale ta rozšířenost, dostupnost a cena před 12 lety…

                  Proto mi to zaujalo, že už tak dlouho.

                  0 0
            • cubista  
              1. Rukama to v tomhle případě nebude. Jsem strojař, dělal jsem už plno

              složitějších věcí na autech, ale tady je to o spolehlivosti a kvalitě materiálu. Takhle kdyby dělali brzdy na autech co jezdí 250m, jedno z nich taky kočíruju, tak už vám to píšu zeshora:-)

              1. Lidi nemusí kecat. Stačí mi, když zdálky slyším pískání, drhnutí

              a skřípání, hned vím že se blíží nějaký kolega:-)

              1. Špalkové brzdy asi moc překonaný nebudou, když si je silničáři

              nenechali vnutit. Jezdím taky silničku a brzdím bez problémů z větších kvaltů. Prošel jsem starší katalogy z roku 1999, tos tedy byl opravdu kotoučový pionýt ve střední Evropě:-)

              0 0
              • MlokCZ  
                1. Zájímavý je, že tu spousta lidí vozí hydry spoustu let a problémy

                nemá. Vozím už osmé hydry (naskakuje to rychle, když mám hydry na třech kolech) a začínal jsem na nich před 6 lety. Nikdy jsem žádné neřešitelné problémy neměl. Spíš jsem neměl téměř nikdy vůbec problémy (a ty ojedinělé, když mi začla zlobit jedna brzda po 4 letech bez jediného sáhnutí na ní kromě měnění desek a musela na komplet servis a výměnu pár těsnění, tak to ji opravdu nemohu vyčítat, když jsem na ten servis tak kašlal).

                1. Občasné )ískání při brždění je samozřejmě možné (třeba sintr

                desky a první zabrždění za mokro, tam se stane často) a sem tam nějaké cinknutí vniklé vibrací hrubšího vzorku taky, ostatní je rukama. Nic z toho ale nemá na funkci rostlináře žádný vliv.

                Ovšem taková v-čka a trochu bahna a je to často mnohem horší ze zvuky. Tohle ovšem navíc má dost velký vliv na zhoršení funkce.

                A i já co nejezdím moc v extrémních podmínkách, tak ráfek od bordelu jsem měl každou chvíli, to je hned, na to stačí sem tam projet nějaké krátké bahno.

                Ale aby se dostal bordel na třmen a kotouč, to jen tak není, to už se musí jezdit v pořádném marastu.

                1. K čemu by byl dobrý větší brzdný výkon nebo lepší dávkovatelnost

                na silničce? Větší brzdný výkon nepřenesou uzoučké pláště a dávkování je na asfalt dostatečné až až. V bahně, písku, sněhu a dalších sr…ch se na silničkách taky běžně nejezdí. A silniční brzdy jsou navíc lehčí. Takže tohle je srovnání naprosto mimo.

                0 0
              • ememem  
                1. nemozes porovnavat motorove vozidlo a bike lebo keby sa cokolvek na bajk

                robilo s kriteriami jak pre auta tak by mal bike 25kg a pruzenie by nebolo treba lebo by sa stejne ani len nepohlo, to ti ako strojarovi predsa musi byt jasne.

                1. obcas pistia, no a co? esteze V su tiche, hlavne ak su zagebrene :-)
                2. na silnicke sa jazdi a nie brzdi :-)
                0 0
              • scret  

                driv jsem byl zaprisahlej veckar, obzvlast s keramick.rafkama a XT/XTR veckama nebylo potreba resit, brzdi to vyborne, ale dneska bych si nedal vecka ani kdyby bylo jeste na vyber, jakoze uz moc neni:) a bral bych kotouce… Na KHS (viz.profil) jeste vecka mam, prtze to proste k tomu kolu patri… Na Reignu mam 180/180 kotouce a je to fakt jina liga… ikdyz porad zustavaji nevyhody prehrati (plati u XC brzd 160/160) a slozitejsi a narocnejsi servis…

                0 0
          • pustipav  

            To, ze to porad stelujes, konzultujes a rozbehavas je spatne. Staci to udelat jednou a poradne jak se ma, pak s tim problem neni :)

            Jinak ja si na Vecka nestezuji, taky jsem se dlouhou dobu jezdil, ale pokud bych si mel vybrat, tak jasne hydraulicky kotouce, neni duvod mit neco jinyho. Ne ze by Vecka nebrzdily, ale v nekterych situacich (mokro, blato, snih atd) to neni ono, a to da za pravdu kazdej, kotouce toto neresej.

            (pokud se tady bavime o XC a ne jezdeni po stezce na limonadu)

            0 0
            • MlokCZ  

              Oproti pořádným hydrám je to obrovský rozdíl i za sucha. Tak 8 let jsem na v-čkách odjezdil, předtím ještě pár let na cantíkách.

              A jezdit se nějak dalo s čímkoliv, když se tomu přizpůsobil styl jízdy.

              Ale byl sakra rozdíl třeba při sjezdu z Javoru, když jsem na v-čkách začal na jednom prstu, pak přidal druhý, na konci musel i třetí (který se na páku už pořádně nevejde) a dole i tak křeče v prstech.

              Na The One takový sjezd odbrzdím jedním prstem a nikdy ani náznak problému typu únava prstu, křeče.

              O hodně ostrém brždění a délce brzdné dráhy z velkých rychlostí na tvrdém neklouzavém povrchu také ani nemluvě. Tohle si ověřujeme v partě neustále. Poslední jeden má v-čka, takže srovnání je neustálé.

              0 0
              • Georrge  

                s véčkama jsem skoro nikdy nebrzdil dvěma prsty, vždy to potřebovalo aspoň tři a častokrát jsem brzdil všemi. Pohodlí ovládání nulové. Špalky kvílely a škrtaly víc, než kotouče. Seřizování bylo napřeshubu. Citlivost a dávkovatelnost skoro nulová. Ale ano, dá se s nimi kolo postavit na přední jako s kotoučema :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ta poslední věta je právě omyl, který se tu pořád šíří.

                  Kdybys tam dopsal v malé rychlosti, tak to bude pravda. Ve velká rychlosti (50km/h+) ani omylem (když nebude jezdec pako). Tohle jsem tu ale už psal hodněkrát, tak to nebudu dále rozvádět.

                  Já vozil XT v-čka s paralelogramem, pak ještě třeba LX bez paral., na všem nějaké slušnější špalky a když bylo třeba jen přibržďovat, tak to jedním prstem šlo. V náročnějších sjezdech jako ten Javor to pak dopadlo taky na více prstech.

                  Je taky pravda, že tenkrát s v-čky jsem jezdil ještě mnohem chrtější posed (i dost nedobrovolně, viz ten neřešitelný problém s výškou řídítek) a tím bych na takovém kole neustál tak velkou brzdnou sílu jako na dnešních svojich kolech. Takže třeba maximální sílu současných hyder bych tenkrát s tou geometrií neocenil.

                  Seřizování bylo ok, zvlášť u toho paralelogramu se seřizovaly opravdu dobře a snadno.

                  Na seřizování byly porod cantíky. Jednoznačně nejhorší brzdy co se týká seřizování.

                  Škrtání jsem moc problémy neměl. Jsem lehký a kola moc nerozcentrovávám. Jiní ale tenhle problém někdy měli.

                  0 0
                  • Georrge  

                    ja tu posledni vetu myslel trochu ironicky :) a ve vyssich rychlostech jsem to radsi nezkousel ani s jednema brzdama, takze tam moc nevim :D

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U The One třeba taky nevím. Tam ve vyšší rychlosti končím na takové brzdné síle, co bezpečně ustojím. A stačí mi na to jeden prst.

                      Třeba vzít za to dvěma prsty na max, to bych letěl a neustál. A zkoušet jestli by to dříve šlo na přední nebo bych letěl opravdu nebudu.

                      Na v-čkách jsem ve větší rychlosti i přes tu horší geometrii mohl vzít dvěma prsty zcela na max. co jsem utáhnul a ani náznak postavení na přední, ani problém, že bych to neustál.

                      0 0
          • vladaza  

            naprostej souhlas

            0 0
      • cubista  

        Pro +40 a +60, ale to máš jedno, stejně nám zkrátka nanutí ty jejicj kotouče.

        0 0
      • maajkee  

        Pro mě je třeba střední 20–40, vyšší od 50 vejš a profi kolem stovky :)

        0 0
    • BigKarel2  

      Já bych řekl, že to tak nějak plus mínus končí někde v té nižší střední střídě…

      0 0
    • Dubys  

      Podle me Duratec a RB.

      0 0
    • maajkee  

      Véčka jsou mrtvý, jsou na nic.

      0 0
      • biker007  

        duratec, rb. loni byl na chainu nejakej peknej karbon, tusim,ze B1-cka. jinak na Vcka nedam dopoustit. mam novej ram, temer novy keramicky kola, novy celisti a paky..ted jeste sehnat novou vidli a na nekolik let se kotoucoveho moru nemusim bat:)

        btw nevite nekdo o sidovi se 32mm nohama na Vcka v dobrem stavu do cca 7000kc:)? ja nechci epiconaaa:))

        0 0
        • AleZ80  

          Mně by se líbily radši keramický kotouče.

          0 0
        • pustipav  

          Vem funglovku Rebu?

          0 0
          • biker007  

            a vis o nejake na Vcka:)? ta uz se nedela tak 3 roky..

            0 0
            • Evilcleaner  

              podívej se po eshopech, určitě nějakou najdeš. nebo vzít R7 a poslat na tuning.

              0 0
              • biker007  

                R7 asi ne, potrebuju neco pevnejsiho.

                ale reby a sidy uz nejsou..posledni je sid z kupkola, jinak uz nikde nic neni. a to sem slidil dukladne:) ted hlidam ebay..

                0 0
                • Evilcleaner  

                  ještě mě napadá tuněný axon, ale ten už taky nebude na večka. stejně tak fox (ale občas se objeví nový na bazaru)

                  0 0
      • frdrx  

        Souhlas, cantilevery jsou lepší :-). Vážně.

        0 0
        • scalar  

          U mně začínají naopak převažovat véčka, už je mám na 6 kolech, cantilevry jenom na 3 :-)

          0 0
    • Georrge  

      a proč bys to vůbec kupoval?:)

      0 0
    • Kockinsz  

      Pravda, moc toho neni. Letos jsem to taky resil a nakonec koupil Amulet 9.700

      0 0
      • Tomcat  

        střední a vyšší třídy… …a nakonec si rezignoval a koupil Amuleta. Nemyslíš vážně že to je střední třída nedej bože vyšší.

        0 0
        • Kockinsz  

          Pro me to stredni trida je. To kolo vazi 10 kilo a vybava taky neni spatna. Ale kazdej ma samozrejme jiny predstavy, to e jasny.

          0 0
          • Tomcat  

            Drobný detail je ten, že označení nižší, střední, třída není podle něčího subjektivního názoru. Ale podle aktuální nabídky na trhu.

            0 0
            • maajkee  

              To je ale tvůj názor, nevšiml jsem si, že by výrobci jako třeba u aut, označovali kolo, jaká to je třída. Je to spíš subjektivní.

              Pokud nejlevnější kola se daj koupit už za 3 tisíce, tak kolo za 25 podle mě třeba rozhodně nění nízká třída, ale už střední.

              0 0
              • Tomcat  

                Statistický střed nabídky statistický střed. To nevokecáš , že pro někoho je kolo za 50k drahá luxusní záležitost nezajímá, podle toho svět není.

                0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak, statisticky podle toho jaký kola se prodávaj. To že někdo bude vyrávbět auto za 5 mega, neznamená, že superb je nízká třída ;)

                  Kolik kol z celkovýho objemu se prodá za 50tisíc a vejš? Myslím, že to bude celkem malý procento.

                  0 0
                  • kubad  

                    Zase to nekomplikuj nesmyslama. Sou i kola za mega kdyz jsme u toho :-) kolo za 25 rozhodne neni stredni trida

                    0 0
                    • maajkee  

                      kolo za 25 rozhodne neni stredni trida

                      ***** :) tak mi ukaž nějakou tabulku, jak se to dělí, pak se máme o čem bavit, takhle se pořád bavíme, jak říkám, v subjektivní rovině.

                      PS: Jestli teda není kolo za 25 střední třída, ale logicky nizká, tak co jsou pak kola za 15 tisíc? co jsou kola za 8 tisíc, co jsou kola za 3 tisíce?

                      0 0
                      • nox159  

                        kolo za 3k neexistuje to je pouze shluk šrotu slepeny dohromady ;-)

                        ( neresim detske kola…)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Tak se někdy koukni na kola Olpran v Tescu, můj fotr už 2 roky na jednom takovým za necelý 3000 jezdí :D

                          Tohle je pecka dle popisu je tohle střední třída! :D

                          Horské kolo Discovery 26" MTB

                          Horské kolo střední třídy určené zejména k vyšším sportovním výkonům, pro náročnější uživatele

                          :D:D

                          0 0
                          • nox159  

                            jako s tema tridama je to ruzne no – nema cenu se o tom hadat…

                            na BF je stredni trida 50k a vys

                            u nas v koprivnici co se bezne prodava je stredni trida 12–18k…

                            0 0
                            • maajkee  

                              No právě a o tom mluvím.

                              0 0
                              • nox159  

                                ja vim… :)

                                0 0
                              • M_ishak  

                                Přesně tak, jen někteří mají problém to pochopit.

                                Že klub majitelů Bugatti má zkreslený pohled na svět a považuje Porsche za střední třídu, neznamená, že tam patří. Narážím teď na Kubada, ale nemyslím to nijak špatně – jen pokus o návrat do reality. Nechť si sežene např. statistiku prodeje cykloshopu nebo výrobce kol a zjistí, co je střední třída (měřeno samozřejmě mediánem) – když to dá do histogramu, tak je to to místo, kde je kopeček nejvyšší, vcelku koresponduje i s třídním rozdělením obyvatelstva a kupní silou jednotlivých tříd.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  jo jo

                                  0 0
                                • kubad  

                                  tak samozřejmě záleží jaké kriteria si na určení stanovíš,

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    No a najednou to, že to je subjektivní připouštíš, tak já nevim chlape :)

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      tak samozřejmě záleží jaké kriteria si na určení stanovíš,

                                      za mě kolo na Low End crosridech není střední třída howg

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No hurááá, sláááva, díky.

                                        za mě kolo na Low End crosridech není střední třída

                                        To slovo za MĚ je konečně rozumný :)

                                        To že to pro tebe není střední, to bych ti nikdy nebral, jen mě štvalo, jak toi podáváš jako všeobecnej fakt, toť vše.

                                        0 0
                                      • M_ishak  

                                        Ale ono vůbec nezáleží co si ten či onen jednotlivec stanoví – podle toho se totiž rozdělení tříd neurčuje, ono už je to rozděleno samo trhem. Taky howgh :o) a pojď si zajezdit místo než abysme kafrali blbosti na netu :O)

                                        0 0
                                        • DaSnail  

                                          Bicykl tě přestal bavit, ne? 8o)

                                          0 0
                                          • M_ishak  

                                            :O) Ty máš pamatováka chlape… Kombinuju to, ono to je jak mi kdysi říkal Majkee, že z motorky se vrátil na kolo. Já se zatím nevrátil, jen si občas odskočím ;O)

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              tak asi ještě nemáš dostatečnej pupek :D

                                              pak se rád vrátíš :)

                                              0 0
                                              • M_ishak  

                                                Bylo to prvotní oslnění, které jako cokoliv jiné pomaličku vyšumí do normálu. Tak jaks mi to kdysi říkal, tak jsem Ti nevěřil a myslel si, co to vykládá, vždyť kolo motorce nesahá ani po hovno na podrážce od bot, co se zábavy týká, ale teď když tady čtu co jsem psal , tak zpětně uznávám, že máš pravdu. Každé má svoje a i teď si občas odskočím projet do lesa vyčistit hlavu potichu, pomalu, na čistém vzduchu. Akorát vedle endura s motorem poslední týdny pokukuju po nějakém enduru i bez motoru, místo HTčka.

                                                Člověk se mění furt – byly časy, kdy jsem býval ortodoxní silničář a dnes by mě na žiletku nikdo nedostal ani násilím.

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  Všechna čest, že dokážeš uznat, že jsi se mýlil, to spousta lidí nedokáže :)

                                                  Jinak taky bych někdy rád zkusil nějakej enduro bajk v odpovídajícím terénu, určitě to má hodně co do sebe.

                                                  0 0
                                        • scalar  

                                          Tady chčije…

                                          Kolo na Crossridech, se slušným Reconem nebo Rebou ne XT nebo X.9 je typická střední třída. Pochopitelně se slušným rámem (špičkový hliník nebo ocel, solidní karbon).

                                          Tak to vidím ne od klávesnice, ale podle toho, na čem se jezdí.

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            Tady chčije… Kolo na Crossridech, se slušným Reconem nebo Rebou ne XT nebo X.9 je typická střední třída. Pochopitelně se slušným rámem (špičkový hliník nebo ocel, solidní karbon). Tak to vidím ne od klávesnice, ale podle toho, na čem se jezdí

                                            souhlas, ale ty C-Ride vyměn za slušné kola cca 7–9t.kč a pak si rozumíme, ještě mě ukaž kde to pořídíš za 25 jak tvrdí majkee a je to vyřešeno

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Tohle je sice lehce přes limit, výjde na 28 tisíc, ale má dokonce i FOXku a kola buď ty v popisu, nebo tam píšou možná výměna za crossridy.

                                              No a tohle je taky s FOXkou a cridama a dokonce jen za 23700,– Kč

                                              A myslím, že na takoých kolech už bude celkem příjemný svezení.

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                aha takže katologové ceny bez slevy a letošní modely?

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  ??? O čem to mluvíš, důležítý je jen za kolik se dá koupit jaký kolo. Za katalogovou cenu snad dneska už nikdo nic nekupuje, automaticky se počítá se slevama, proto se katalagový ceny nesmyslně zdvihnou, aby to pak vypadalo, že prodejce dá slevu, to je obchod.

                                                  Nicméně to koncovýho zákazníka vůbec nemusí zajímat. Prostě si může koupit tohle kolo za 24 tisíc, dokocne na výběr všechny velikosti, tak co pořád řešíš?!

                                                  0 0
                                                • scalar  

                                                  Katalogové ceny bez slevy? Dnes je tržní eko, každý si prodává, za kolik chce. Pokud s tím máš problém, nedřep u počítače a utíkej do průvodu :-)

                                                  0 0
                                                  • maajkee  

                                                    On je dneska asi zase nějakej unavenej a ani mě nepřekvapuje, že prostě neřekne, tak OK chlapi, dobře. :)

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Ale to není o tom, jestli něco někdo uzná nebo neuzná. Dobré je to, že se dnes za 25 tis. dá koupit slušné kolo střední třídy, vhodné i pro hobby závodníka.

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    :D No vždyť :) Ale dle Kubada prostě ne.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Ano da se dnes za 25 koupit slusne kolo.

                                                    Ja bych to do stredni tridy ale neradil. A zavod se da vyhrat i na vratech od chleva kdyz ne to mas.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Precti si o cem se nahore hadame az pak se zapoj do debaty. Takze se hod do klidu!

                                                    Kazdopadne ti znovu opakuju ze C-Ride nepovazuju za kola stredni tridy ani nahodou. A to ze najdes par vyjimek v priblizne tom limitu jak dal Majkee zdaleka neznamena ze se jedna o nejaky standard. Obdobne kola od renomovanejsich vyrobcu budou o poznani drazsi.

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Mně Marin či Trek připadají docela renomovaní, přidávám ještě Scott:

                                                    http://www.kolasmichov.cz/…50–2010.html

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Víš co Sašo? … :)

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Mam jit do ****** jdu protoze se s nekym jako ty fakt nemam potrebu dohadovat. To muzem skusit na Socka Kempu uvidime jak ti to pude :-)

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    s nekym jako ty fakt nemam potrebu dohadovat.

                                                    No a to je přesně to co mi vadí, ten tvůj povýšenej tón, když mi cokoliv píšeš, vůbec nevim čím jsem si to kdy zasloužil, já jsem na tebe nikdy nebyl nějakej hrubej.

                                                    S někým jako ty To jako s kým, s sockou co jezdí na kole nízký třídy?

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ne na čem kdo jezdi je mě naprosto fuk, bavím se s nim ne s jeho kolem, a nemam potřebu hodnotit lidi podle kola, a tebe hodnotím podle tvého chovaní tady jinou možnost nemám protože se neznáme.

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    A já se k tobě snad chovám arogantně, sprostě nebo něco podobnýho?

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Mam jit do ****** jdu protoze se s nekym jako ty fakt nemam potrebu dohadovat. To muzem skusit na Socka Kempu uvidime jak ti to pude :-)

                                                    0 0
                                            • scalar  

                                              http://www.bezvakolo.cz/…er-carbon-x9

                                              http://www.bradsky.cz/…-p-3066.html

                                              určitě by se našlo něco ve výprodeji od Feltu, často se tu přetřásá nějaká výběhová Merida s Foxkou…

                                              Véčkové Crossridy jsou pro mne slušná kola, 1750 gr., dobře fungující náboje na průmyslech, ocelové dráty, bezproblémové ráfky. Drží v pohodě. Připouštím, že kdybych

                                              neměl 65 kg, mohl bych mít jiný názor.

                                              0 0
                          • nooski  

                            „Kola jsou testována zkušebním ústavem.“ tahle věta se objevovala v letácích, kde zároveň psali něco o tom, že ta kola nejsou montována z taiwanských dílů. Jednou jsem byl nucený navštívit obchod značky Favorit a snad i ten Olpran tam někde byl a poměr hodnota/cena činí z těchto kol nejdražší kousky na trhu. Kdyby stály kolem 200Kč, tak by se to ještě možná dalo použít jako věšák prádla. Opravdu jedním slovem katastrofa. Vždycky je mi tak líto děcek, kterým rodiče koupili celoodpruženou zrůdu z kotoučovkama a myslí si, že si děcko zajezdí. Zlatý můj obitý BMX, byl to šrot, ale aspoň trochu jezdit se na tom dalo.

                            0 0
                            • M_ishak  

                              V německých supermarketech se takováto kola dají sehnat za v přepočtu 500 Kč. Jako bez ******, sám bych nevěřil, kdyby si ho mladá nepořídila během studia na ježdění do školy z kolejí. Pak ho tam nechala, ani ho nevezla do ČR.

                              Tak jakápak bude asi výrobní cena, když odečtem marže obchodníka + x dealerů + doprava z Číny + zisk Čínské manufaktury. 200 Kč? Je to šílenost, ale já bych tomu i věřil. A to jsou ty kola, co se u nás prodávají za 1 990 Kč + helma zdarma. Takže vskutku šíleně předražené řešení při pohledu cena/výkon.

                              0 0
                      • o.1  

                        no pokial ide o HT tak je to prave presne stredna trieda, aj z pohladu osadenia aj z pohladu predaja.

                        0 0
                    • maajkee  

                      Ono za 25 tisíc, se dá sehnat kolo s rebou, SLX nebo XT sadou a třeba crossridama a to je podle mě prostě střední třída, pak je vysoká třída, pak bych bral profi stroje pro závody a pak takový ty bonbónky pro fajnšmekry.

                      0 0
                      • kubad  

                        beru MOC ne za kolik to dokazes poskladat, a tema CrossRidama to do stredni tridy fakt nedokopes

                        0 0
                        • maajkee  

                          Proč MOC? Takový kolo normálně seženeš na netu, třeba haibike nebpo merida co se tu dost často doporučovala.

                          To není o poskládání.

                          0 0
                          • kubad  

                            Aha na nettu sou normalni doporucene MOC dik za info.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Za doporučený MOC na netu nikde nic nekoupíš, to možná tak ještě v nějakých kameňákách. Ale to je uplně jedno.

                              Prostě za 25 koupíš viz výše osazený kolo a dovezou ti ho až domů a jestli je takový kolo pro tebe nízká třída, tak pak nemá smysl to dál řešit…

                              0 0
                              • kubad  

                                Jestli Hai na Crosridech je pro tebe stredni trida tak nema smysl dal diskutovat. Naprosto zbytecne. V podstate jako kazda debata s tebou.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Kubade, proč musíš bejt takovej ignorant a musíš mít pocit, že to co si myslíš ty je pravda.

                                  Přesně tak, Hai s rebou, na XT a na crossridech je pro mě střední třída. Pro tebe je střední třída pravděpodobně nějaký kolo na carbon rámu, třeba se sidem a komplet XTR nebo sram x.0 s crossmaxama nebo třeba RM zero.

                                  Ale nechápu proč prostě nepřipustíš, že je to především subjektivní rozdělení.

                                  Navíc jsi mi pořád nedokázal ukázat nějakou tabulku nebo něco takovýho s rozdělením kategoríí, abys svoje tvrzení podpořil, místo toho se nade mě akorát pořád povyšuješ a děláš mistra světa, to fakt nechápu :/

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Si jednicka vyhrals.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      A už zase, proč pořád ten ignorantskej tón, místo toho abys dokázal napsat nějakej argument proč by to co říkáš měla být pravda.

                                      Nechápu proč se ke mně takhle chováš…

                                      0 0
                                • scalar  

                                  Zajímavé je, že když jedu nějaký maratonek, tak se pohybuji tak v první čtvrtině až třetině startovného pole. Většina lidí kolem mne jezdí na kolech, které by jsi nezařadil ani do střední třídy (sám jezdím na véčkách a Crossridech) a jedou skvěle, kola je nijak nelimitují.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Protože většina lidí asi jezdí podle Kubada plečky a střední třídu kol má jen tak 5% bajkerů.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Ale to mad samozrejme pravdu :)

                                      Opravdu vetsina lidi jezdi na pleckach. Podivej se se na cem se jezdi treba v cine a tam tech kol je.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Ach jo, ono to bude možná naopak, že s tebou se nedá diskutovat. Ale ty jsi samozřejmě o svojí pravdě přesvědčenej, takže diskuze je stejně k ničemu.

                                        0 0
                                  • kubad  

                                    Nejak nechapu co tim chces rict?

                                    Nikde sem nenapsal ze je to spatne a ze je to srot a ze na tom nejde jezdit.

                                    0 0
                          • kubad  

                            Aha na nettu sou normalni doporucene MOC dik za info.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Takže když nakoupim z Taiwanu 1000 rámů, nechám je nalakovat pod svým logem, osadím Alivkem a XCMkem, dám jim doporučenou MOC 149999,– tak to budou kola vyšší třídy? Nebo pořád mrdky za nesmyslnou MOC?

                              0 0
                              • maajkee  

                                Já jsem ho teď asi nějak moc nepochopil, asi už je ospalej :)

                                0 0
                    • HELLBOY22  

                      neviem kam to zaradím dám to sem… stredná trieda je stred bežne dostupnej „nabídky“ čiže máme

                      Sram X4

                      Sram X5

                      Sram X7

                      Sram X9

                      Sram X0

                      Sram XX

                      tu je stred niečo medzi X7 – X9

                      Shimano kocka

                      Shimano Altus

                      Shimano Acera

                      Shimano Alivio

                      Shimano Doere

                      Shimano Slx

                      Shimano XT

                      Shimano XTR

                      tu je stred medzi Alivio – Doere aj keď u Shimana vidím stred v XT.

                      čiže bike strednej triedy je na X7 – X9 – XT

                      na Epiconovi, Rebe-Reconovi a s 1700g kolesami. Aspoň za mňa

                      0 0
                • M_ishak  

                  A ten Tvůj statistický střed definuješ pomocí aritmetického průměru nebo mediánu?

                  Ono třeba i u aut je střední třída někde jinde, než nějaký střed nabídky na trhu – tu máš auto za 200 tis. Kč, tu za 5 milionů, ale neplatí, že podle aritmetického průměru bude střední třída auto za 2,6 milionu, ale podle mediánu bude střední třída někde mezi 500 – 700 tisíci.

                  Totéž koresponduje vcelku přesně i na trhu s koly. Jistě se shodneme, že cca 75% celkové populace jezdí na kole do 15 tis. Kč, tak zhruba 20% na kole mezi 15 – 30 tis. Kč no a ten pro výrobce vcelku nezajímavý 5% zbytek (ve smyslu, že tito fajnšmekři fabriku na kola ani náhodou neživí) na dražších kolech. Takže opět nemůžeš vzít kolo za čtvrt mega versus kolo za desítku a říct, že střední třída kol je okolo 100 tis. Kč.

                  0 0
    • oddie  

      Není poptávka, kdo něco takového chce, musí si postavit…

      0 0
      • cubista  

        Ale poptávka by byla. Jen je nabízet. Bohužel většina lidí se nechá zmasírovat a touží po kotoučovkách. Někdo zůstane u touhy, ale zbytek koupí nový brzdy, hodně lidí s tím i nový kolo. A o to přece jde, roztočit soukolí globálního byznysu. Pamatujte, že ne každá změna musí být vždy k lepšímu.

        0 0
        • Georrge  

          nj, pravda, ale zrovna kotoučovky jsou změna k lepšímu…

          0 0
        • maajkee  

          Ty vole, ty jsi jak starej strejda, co se bude do krve hádat, že právě ten jeho 25 let starej favorit je dokonalý kolo a nic víc nikdo nepotřebuje a všechno je jen byznys.

          0 0
          • Tomahomo  

            To samozřejmě přeháníš, tak to určitě nemyslel, ale když si něco podobného čtu tak si vždycky vzpomenu na každoroční „kecy“ Bakyho o x% zvýšené tuhosti a pod. Když se nad tím člověk zamyslí tak nechápe jak mohli před pár roky, co pak desítkami let, vůbec jezdit! Ta kola se musela po pár šlápnutích zkroutit a rozpadnout! :o) Nebo z jiného soudku, reklamy na prací prášky. Když si člověk uvědomí jak jsou každý rok neskutečně účinější a pod. pak má pocit, že před několika roky prostě museli všichni chodit špinaví jako kominíci! :o))) A tak je to s 90% všech „novinek“ bez kterých FAKT nejde žít :o)))

            0 0
            • maajkee  

              Hele, vem si od nějakýho pána 25 let starýho favorita v původním stavu a běž si pořádně zajezdit do pořádnýho terénu, dej si tak 50km a pokud dojedeš domů s celým fungujícím kolem ,tak to bude zázrak :)

              S těma práškama máš ale samozřejmě pravdu.

              0 0
              • scalar  

                25 let starý favorit je mimo mísu. Vem si ale 20 let staré horské kolo na kvalitním rám s výbavou XT nebo XTR. Krásně si zajezdíš a rozhodně nebudeš muset něco opravovat. Loni na takovém kole vyhrál mladý Šimůnek závod v Mikulově – prostě plně konkurenceschop­ný stroj.

                0 0
                • maajkee  

                  Vem si ale 20 let staré horské kolo na kvalitním rám s výbavou XT nebo XTR

                  hehe, to si ale vem kolik takový kolo tenkrát stálo! :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Když si představím bike, co jsem jezdil kolem 1998–2000, právě komplet XT + Judy XC + slušný rám, tak bych se k takovému kolu vracel proklatě nerad.

                  Pro někoho možná krásné zaježdění, pro někoho dnes už utrpení.

                  Právě hydry + zadní odpružení + vyšší zdvih + bezduše by mi proklatě chybělo. K tomu ještě navíc jeden můj specifický problém a to geometrie (ten bike tenkrát byl dlouhý akorát, ale nebylo pořádně jak dostat řídítka tak vysoko jak jsem potřeboval a to i přesto, že jsem vozil 45st. představec; vlajdy nebyly, vidlice byla nizoučká, hlava rámu krátká).

                  0 0
                • JakeF  

                  Jo, ale to byl ultimátně osazenej karbon, navíc na cca 1,5" gumách, což na trati v Mikulově nebyla zrovna nevýhoda a jelo se dost mírný tempo, napálilo se to až ve finiši na asfaltu, kde se logicky málokdo může rovnat s profi cyklokrosařem na tak úzkejch gumách.

                  0 0
            • Georrge  

              no moc nepřehání. To máš jak u aut, jak u všeho. Naši dědečkové taky říkali – ty nové octávky hovno vydrží, zlaté staré auta (už si nepamatuju co bylo před oktávkama), to si člověk spravil sám doma na koleni. Pak naši otcové říkali – ty stopětky hovno vydrží, zlaté staré octávky, to vydrželo všechno a servis minimální. No a teď tu jsme mi, a pičujeme podobně – zasrané moderní auta, furt se to sere, nic si na tom nespravíš, servis drahej jako kráva a přitom to jezdí furt stejně. Zlaté staré auta. Takže když si to tak vezmeš, tak stopětky byly lepší než dnešní auta, bo se dělaly poctivě, octávky byly ještě lepší, protože se dělaly ještě poctivěji, a ty ještě starší na tom byly zase ještě líp. Takže defakto pořádný oldschool v podobně nějakého laurina a klementa jsou nejlepší auta jaké se dělaly. Ale jezdil by jsi dneska s takovýma autama? Se starou octávkou, felinou, žigulem, gazem, stovkou, stopětkou, favoritem…? Na retro vyjížďku možná, ale najezdit s tím desetitisíce km ročně? Nikoho by dneska ani nehlo… a pak že se vývoj obrácí píčou ke zdi :)

              0 0
              • maajkee  

                To je ale omyl, starý oktávky se dělaly poctivě, embéčka, 105ky a první favority se nedělaly bohužel poctivě, první nový oktávky se zase začly dělat poctivě a nynější oktávky už zase tolik poctivý nejsou, taková sinusoida :)

                0 0
                • Georrge  

                  jde o to, že lidi pičujou do všeho nového, ať už to kvalitní je, nebo není. Jsou prostě konzervativní a nemají rádi novinky, protože se v nich neumí zorientovat. Takže jen nadávaj a nadávaj, ale když jim pak po x letech dáš něco starého, něco o čem tehdá říkali že je super a všechno nové je k hovnu, tak to nechcou ani vidět :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    To je pravda.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně. Když je na kole něco lepšího, tak to akceptuje každý tak nějak automaticky a často si to ani neuvědomí jaké to je zlepšení.

                    Ale při zpětném srovnání a sednutí na to horší zpět často nestačí valit bulvy.

                    0 0
                    • weekend warrior  

                      ale no tak jasně, že je super, že se ty kola vyvíjejí, ale také je prostě fakt, že kromě ultra technických disciplýn ten vývoj až „tak potřebný“ není. Brdama si projel na pohodu tenkrát i dnes, dnes jen pohodlněji a tak i o fous rychleji.

                      jak říkám, když jsme byli mladý a blbý sjížděli jsme na jarov po modré na bmxku, později na htčku. Jistě, ne čistě a vše, projet ten schod v poslední třetině mi umožnila až vidle kangaroo xc 80, ale fakt nemůžu říct, že by to bylo tenkrát nějak nudné, nebo že by jsme si to neužili:).

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    V roce 1997 na TDF testoval Ullrich Recorda devítikvalt s 11z a na jaře následujícího roku už jsem ho jako jeden z mála měl. Protože to byl kvalitativní přínos, který jsem potřeboval. Od té doby se prakticky vůbec nic nezměnilo, než přišel desetikvalt. Ten už ale nemám, protože jsem před tím nedostatek převodů vyřešil trojpilou. Je to jen hezčí řešení téhož, takže měnit nemám důvod. Takže třeba já proti novinkám nic nemám, pokud mi něco přinášejí.

                    0 0
        • vili42  

          Souhlasim s tebou. Mel sem vecka Shimano s paralelogramem. Najeto pres 10k km a jediny co sem delal byla vymena spaliku. Ted sem IN a mam kotouce Formula RX. Takovyho srani se stelovanim a odstranovanim ruznych pazvuku sem za celou dobu co jezdim na kole (25 let) nezazil. Sice se da brzdit s mensi silou nez u vecek, ale opravdu to za ty nervy nestoji.

          0 0
          • maajkee  

            Divný, já jezdil BB7, SLX, Elixir 5 a na žádný z nich jsem nemusel po prvním seštelování skoro šahat, problém bude možná někde jinde :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak u RX to lehce komplikuje ta malá mezera mezi deskami a kotoučem.

              Mám ale tu stejnou malou mezeru na dvou kolech na The One a žádné problémy nemám.

              A pokud je třeba pazvuků nadměrně, tak mi to taky vadí. Na v-čkách mi to při vyjížďkách když nebylo sucho a bylo někde bahno často pěkně pilo krev.

              0 0
              • vili42  

                Jo bude to taky vo tom, kdo jak jezdi. Ja treba pokud muzu, tak v bahne nejezdim. Nezavodim, sem spis turista. Proste pro my ucely byly vecka zcela idealni. Bohuzel nejaky novy lepsi kolo uz s nima nesezenes.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud někdo v-čka opravdu chce, tak se pořád na nich dá postavit super kolo i dražších cenových relací.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  V bahně jsou véčka úplně nejvíc, protože jsou naprosto spolehlivé. Problém je s nimi na čisté vodě, protože chvíli trvá, než začnou brzdit, ale v bahně toto neexistuje a nevím, kde se ten mýtus o nebrzdících véčkách v bahně bere.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Mně spíš vždycky přišlo, že v bahně strašně trpěj ráfky, jak se mezi špalky a ráfek dostává bordel.

                    0 0
                    • weekend warrior  

                      no to sice jo, ale to přece neznamená, že to nebrzdí, snad až naopak:) voda a sníh je ten pravej vopruz…

                      0 0
                      • maajkee  

                        však neříkám že to kvůli tomu nebrzdí, ale ráfky jdou do hajzlu a je potřeba je za čas vyměnit :)

                        Mně se stala fajnová věc při jednom hodně rychlým a dluhým sjezdu v alpách, nějak se mi přimotala mezi špalek a ráfake kovová špona, no a všimnul jsem si toho až dole a v rádku jsem měl krásně profrézovanou docela hlubokou drážku :)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Souhlas. Brzdit to brzdilo. Ale nejhorší na tom bylo, že právě i když se nejezdily extrémní podmínky, tak stačily 2m bahna (a třeba když tam bylo ještě trošku písečku) ne moc hlubokého a pak zase třeba pár set metrů zcela sucho. A hned si ráfky brousil a dělalo to nechutné zvuky. Po pár stech metrech přišlo zase pár metrů bahna a zase vše znovu.

                        Na kotoučovkách když se nejezdí úplné extrémy, tak tohle občasné bahno se dostane jen na ráfek, kde je to fuk.

                        A občas se něco zasekalo z bordelu do špalků a když jsem je nevyčistil, tak to začalo dělat rýhy do ráfků.

                        Jen přímo destičky jsem nečistil nikdy.

                        0 0
                  • Georrge  

                    jojo, v bahně to brzdí doslova samo :) kolikrát tak, že ani memůžeš jet dál :)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jenomže to není problém brzd, ale pořadatelů, že nejsou schopni vybrat průjezdnou trať.

                      0 0
                  • o.1  

                    Made in BF ako kopa inych, prave som pozeral test kolies a kua co vidim, podla BF makke a krutiace sa crossridy su podla merani dost tuhsie vo vsetkych smeroch ako tuhe Crossmaxy alebo RM1 :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      :D Prosimtě, kde jsi našel ten test? Rád bych na jeho základě svoje Crossridy reklamoval :D.

                      0 0
                      • ememem  

                        niekde v bm alebo mb takyto test bol, naozaj nevysli z neho nejak extra zufalo z hladiska tuhosti a pravidelnosti otacania bez bocneho hadzania ale samozrejme to nebola a taktiez boli logicky tazsie. pomer cena vykon ale nebol zly.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Já je musel přetáhnout a stejně mi na celopevňáku chvílema docela vadilo i na silnici, jak blbě drží stopu. A to jinak nejezdím žádný opravdu tuhý kola. Poměr cena/výkon určitě není špatnej, ale že by byly bočně tuhý, to snad nemůže tvrdit nikdo.

                          0 0
                      • o.1  

                        napr. Bikesport 5/2008.

                        0 0
                        • o.1  

                          sorry, tam su ine kolesa, mal by to byt Bike 1/2009

                          0 0
                    • ememem  

                      hej to je mozne, akurat su dost vyrazne tazsie.

                      0 0
            • vili42  

              No sou to brzdy Formula, o tech se vsude pise, ze maj minimalni vzdalenost desek od kotouce. To sou proste desetinky milimetru. Na to kolo se blbe podivas a vsechno je jinak. Proste po tyhle zkusenosti bych bral vecka zpatky vsema deseti …

              0 0
          • o.1  

            Tie zvuky neries a nesteluj, ber to ako vlastnost brzd a je to vyriesene. Zvuky ako prisli tak aj odidu. Formule proste obcas skripu , drhnu, vrestia a vrzgaju, to je len akusticka kontrola, ze je vsetko v poriadku:-)

            Ale vlastne hlavne za mokra to asi vsetky kotucovky-mimochodom jeden z dalsich mytov BF to prisudzuje prave Veckam a kto neveri vlastnym usiam nech tomu uveri :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tohle „to je len akusticka kontrola, ze je vsetko v poriadku“ se mi líbí, to si musím zapamatovat :-D

              0 0
            • vili42  

              Tak s timhle pristupem nemusis resit nic :-) Vrze ti sedlovka? To neres, aspon vis, ze tam porad je. Nezlob se, ale brzdy maj brzdit TECKA. Ne vyluzovat pazvuky. Dela to na me dojem, ze technologie kotoucovych brzd je jeste mlada. Tak za 10 let to uz bude doladeny a pouzitelny. Ostatne prvni vecka se taky nedaly seridit.

              0 0
              • DaSnail  

                kotúče existujú dlhšie jak véčka, ne?

                0 0
                • scalar  

                  ano, jak jsem psal výše, je to jejich předchůdce :-)

                  0 0
                • vili42  

                  Tak to sem nevedel. Takze opravuju – tak za 20 let to bude pouzitelny ;-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak ajznboňáci to kvílení brzd nevyřešili ani za 150 let.

                    Ale stačily by litinový kotouče a je ticho.

                    0 0
              • o.1  

                vsak brzdit brzdia :-)

                0 0
        • oddie  

          Pochybuju, že by v cenách nad 30 byla poptávka po kolech s V-čky taková, aby se to někomu vyplatilo nabízet. Poptávku po pár kouskách navíc s klidem uspokojí individuální stavba. I o něco levnější modely, které se dělají zároveň s V i kotouči pak mívají na krámech na skladě jen s kotouči a V-čkové objednávají jen když je někdo rozhodnut – protože by jim to tam zůstalo viset.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jistě, všichni jsou zmasírovaní a proto na každém dalším kole volí kotoučovky (tedy ve chvíli kdy už mají na nich pár let najeto a přesně ví co to obnáší).

          Jeden takový příklad. Manželka moc technické novinky na kole neocení a vždy tvrdí, že to co má, že ji stačí.

          Takhle nechtěla ani fulla, ani hydry.

          A po několika letech co to jezdí, tak označila fulla a hydry za dvě nejlepší zlepšení co kdy na kole měla. A z obojeho byla okamžitě nadšená, co to začala jezdit.

          Já bych za sebe přidal ještě opuštění duší a nášlapy.

          0 0
          • Georrge  

            asi tak. Když jsem kupoval nové kolo, chtěl jsem véčka. Pak se mi ale zalíbilo to co jsem koupil, a přestože mělo hydry, tak jsem ho vzal a doufal že tyhle „reklamní masáže“ budou aspoň trochu brzdit. A dneska bych nic jiného nechtěl. S fullem je to určitě podobné, ostatně už nějakou dobu pokukuju po odpruženým rámu :) bezduše určitě taky super, jen ty nášlapy nevím nevím… k mojemu stylu ježdění, kdy jsem hodně často nohama na zemi, to prostě není. Na polykání kilometrů ale určitě super.

            0 0
            • maajkee  

              S tím odpruženým rámem to zase nebude tak horký, já se k HT zase rád vrátil, ale k véčkům bych se určitě nechtěl vrátit :)

              Ale to je zase otázka, kde má člověk možnost převážně jezdit.

              0 0
              • Georrge  

                a to já zase rád pohodlíčko :) kdysi jsem tvrdil že tvrdé vidle jsou lepší. Pak jsem si koupil kolo s xcm, a přišlo mi že by mohla být i měkčí. Tak jsem koupil vzduchovku a poznal co to je fungující vidle. No a natolik se mi to zalíbilo, že to pohodlí teď potřebuju i pod zadkem :) jen kde sehnat prachy na fulla… bo jak to sleduju, tak kupovat full rám pod 17k nemá cenu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ta cenová hranice je o dost níže. Když se dlouhodobě sledují výhodné nabídky levných rámů. Občas se objeví i opravdu už pěkné rámy včetně tlumiče za 10–12tis. Kč. Je ale třeba to dlouhodobě hlídat, většinou je k mání jen nějaká konkrétní zbylá velikost.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ale bude. I dalších pár lidí se tu vrátilo k HT. Ale je to z celku úplné minimum z těch co jezdilo dlouhodobě fulla.

                Sem tam se najde někdo k čemukoliv i extrémům typu festka a pod.

                0 0
                • maajkee  

                  Jasný, ale fakt říkám, že jde o to kde a jak člověk nejvíc jezdí, mně tady prostě to HT naprosto stačí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    V tom problém není. Pro někoho může být HT lepší, to je jasné.

                    Většinou ale tací ani na fulla nepřechází. A z těch co přejdou se vrací minimum.

                    Tedy myslem jsem to tak, že když už někdo má o fulla zájem, že na 95% (možná i více) z něj bude nadšený a nebude chtít zpět.

                    Těch co jezdí HT je pořád hodně a myslím že i do budoucna jich ne tak málo zůstane.

                    0 0
                  • nox159  

                    pravda, jel jsem vcera na HT + FF stejnou trasu kde jezdim na fulovi s NN (a v nekterych mistech na hrane i tlumic a vidla na dorazu) , ale jel jsem to jinym stylem a bez problemu plaste drzely pevny ram pod zadkem mi nevadil pro ten dany styl jizdy samozrejme… :)

                    0 0
            • MlokCZ  

              Zcela chápu, že někomu nášlapy na jeho styl jízdy nemusí sedět a třeba dost lidí tu jezdí EN-FR bez nášlapů na platformách.

              Já ale rozhodně moc kilometry nepolykám a technické věci se snažím jezdit dost. A právě v těžkých technických pasážích bych bez nášlapů jezdit určitě nechtěl.

              Vozím nášlapy už přes 15 let a vystupování je tak reflexivní, že o nich ani nevím a že bych měl pád kvůli nevycvaknuté noze se mi nestalo za posledních 4–5 let co jsem začal jezdit techničtější věci nikdy.

              Mám jedinou situaci, kdy nemám nášlapy rád. Technický sjezd nebo výjezd, který celý nedám a donutí mi zastavit. A pak následné rozjíždění v tom technickém sjezdu/výjezdu. Téměř vždy nacvaknu druhou nohu okamžitě, ale vyjímečně ne a to je pak blbé.

              Pomohly by trochu nášlapy s ohrádkou, ale na to jak často se mi to stane to nemá cenu.

              0 0
          • maajkee  

            Přesně tak s mojí mladou, říkala že jiný kolo nepotřebuje, že jí stačí starej kellys na véčkách, teď minulej víkend jsme spolu najeli 130km, pak nakonci jsme potkali mojí sestru, půjčila mladý svůj starej mongoose na véčkách s juddy TT a mladá najednou říká, ty vole, to kolo je takový těžký, nemotorný a blbě to brzdí a teprve v tu chvíli začla mít svýho furia ráda! :)

            0 0
          • o.1  

            Ono kazde zlepsenie je pre iny druh pouzitia v niecom aj zhorsenim.Asi vzdy je nieco za nieco.

            Pre rozne pouzitie (lahodkove jazdy v terene s hladanim vyziev, dlhe jazdy v beznom terene, jazdy za zleho pocasia asfalt a lesne cesty, s detmi s vozikom, vylety natazko s nosicom a kapsami, preteky…) vsade by bolo pre mna nieco + a nieco skor minus. Mozno tie bezduse by boli vsade ok, zase pri univerzalnom bicykli s potrebou striedania plastov to tiez nie je ono..

            Skratka idea pokroku je len blud ludskej mysle, existuje iba zmena…

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím se dá souhlasit. I u těch bezduší ale můžeš dát UST pláště bez tmelu a pak prohazovat jak zrovna potřebuješ. Ale je fakt, že tohle jde pouze u těžší UST + UST varianty a ještě se tím ochudí o jednu z hlavních výhod bezduší.

              0 0
            • ememem  

              ust resp. bezduse bez debaty, ja bych k tomu este pridal tie hydry a myslim ze si tu vsetci rozumieme :-)

              0 0
            • ememem  

              ust resp. bezduse bez debaty, ja bych k tomu este pridal tie hydry a myslim ze si tu vsetci rozumieme :-)

              0 0
    • cubista  

      Pánovém vidím, že se rozproudila živá diskuze:-) Pouze jsem se ptal po hardtailu s véčkama, nikomu je nechci nutit. Každý totiž používá kolo podle svého gusta, někdo jezdí za každého počasí, někdo jen když je pěkně, někdo jezdí těžké terény, někdo jen lehčí lesní cesty atd. Proto se musí vybírat podle použití a nejde jednoznačně říct, co je lepší. Proto vždy bude mít svoje místo jak hardtail, tak full a zrovna tak budou mít svoje místo kotoučovky a véčka. Že jsou véčka technicky jednodušší je jednoznačné, zrovna tak hardtail proti fullu. Jezdím 20 let a nakonec se vracím k pohodovému ježdění zakončeném dobrým pivkem. A na to mi bohatě stačí hardtail s véčkama, protože se o to nechci moc starat. Mimochodem v mokru a blátě taky nejezdím, jsem teď zkrátka pohodář. Taky točím čím dál víc raději silničku. Ale tahle dizkuze mi pomohla, už jsem prošel stránky Duratecu a tam nabízejí všechny druhy kol, tedy i kvalitní lehké technicky jednoduché kolo. Ale na své si tam přijdou i ostatní. Tak by měli nabízet i ostatní. Ale mají jednodušší objednat sady a rámy z Asie a hotovo. Takže díky za nasměrování a pěkný po¨jěždění o víkendu:-)

      0 0
      • Evilcleaner  

        no kdybys nechtěl dávat takový ranec za alu rám vařený v česku tak doporučuju za mě velmi určitě již zmíněné RB(racebike.cz), které mám mnohem raději než duratec, hlavně kvůli přístupu k zákazníkům.

        a těžko se nedá souhlasit s tím co jsi napsal:-)

        0 0
    • Madone 5.2  

      Ještě existuje loňský model kola Trek 6700 V, který na XT/SLX-přesmykač a řadící páčky-zbytek na XT a viděl jsem ho za 25.590Kč ve výprodeji

      0 0
    • siafu  

      Duratec… ale když si vemu, že by mě Sonix vyšel na stejnou cenu jako lepší karbonový rám, tak přechod na kotouče byl i s výhledem do budoucna zcela jednoznačná volba.

      0 0
    • Tomahomo  

      200 :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.