Včera byly odhaleny trasy ročníku 2023. Kdo se zúčastní a jaké?
Včera byly odhaleny trasy ročníku 2023. Kdo se zúčastní a jaké?
Anketa: Kdo z vás pojede a jakou trasu?
Letos nejedu, vloni stačilo. Náklady na celou tuhle akci mě zaplatí 5–6 závodu TBC série ;)
Chápu. Já si to chci střihnout taky asi pouze jednou, jen abych zažil tu atmosféru. A na TBC jsem moc velkej salám :-)
Co to je ta TBC série?
Jestli se na to nevykašlat?
Cyklokrosová série v okolí Tábora. Startovné 350Kč plus cesta , která mě vyjde na 700Kč.
Jedna akce Le Etape by mě vyšla na 6 tisíc. Proto 5–6 startů v série a budu z toho mít mnohem větší zážitek :)
A uzavreny trasy taky :)
Tak u cyklokrosu moc autoprovoz nehrozí.
A to je na tom to nejlepší
Cave, počkej letos. Pojede někdo z ATT a za ním Kodiaq, a pak zbytek :-).
Chtěl bych na CX trati toho Kodiaqa vidět :))
Muzu ti takhle delat podporu s nasim Touaregem :-)
Ještě odhalené trasy. Na tu krátkou se jim zatím moc lidí nepřihlásilo :-) v linku je sice 2022, ale jsou to 2023
No hlavně na tu dlouhou se letos nedostanou všichni plašani.
To bude fuk, padalo se dost i mezi lidma co daji v klidu limit na 2023.
Drazí bikeforisti, existuje nějaká cesta jak se ještě přihlásit do prostřední trasy? Na poslední chvíli jsem se rozhodl tenhle nesmysl objet a je mi poněkud trapné jet tu jedinou volnou trasu – krátkou :-) Díky za případné tipy!
Z vlastni zkusenosti…Za ty prachy si udelej si krasny vikend se vsim vsudy treba v Beskydech… :-)
Za ty prachy bych cekal spis vikend ve Francii :)
Vzhledem k tomu, že to považuješ za nesmysl, trochu nechápu tu motivaci to jet a platit za to. Trasy jsou veřejný, takže se to dá objet kdykoliv mimo závod ve větší pohodě.
Je zajímavé jak na tuto predraženou komerční akci dojede tolik lidí a na krásných silničních maratonech, např. Mamut, Sudety startuje pár desítek.
Ani jedno jsem nejel, ale je to opravdu srovnatelne? Je na Mamutu nebo Sudetach full uzavrena silnice pro vsechny zavodniky?
Full uzavrena pochopitelne jen na zacatku. Road Sudety byly zabezpecene paradne, vsude cz i pl policie, osobne vice nevyzaduju.
Já jako biker se silničkou jo a tu přidanou hodnotu v tom vidím.
Odstartovat na silnici 1500 účastníků současně, to může být slušný hukot.
První kilometry to pojede v klidu za zavadecim vozem ;)
Doufejme :-)
Loni na dlouhé v klidu za zaváděcím vozem znamenalo, že se každej premotivovanej ko..k tlačil dopředu a padalo to všude okolo. Už nikdy víc…
Tak já se letos chystá jen na nejkratší variantu a nikam se určitě nepozenu ;)
zapomen. padalo to uz za strahovem :)
:D
Kdyby byl rovnou ostrej start bylo by to lepsi.
A ideálně pod kopcem ne na kopci. Něco jako býval Rampušák.
Ach jo, RIP Rampušák, RIP Král Šumavy, RIP Krušnoton :-( Nic proti L´Etape, pokud to někomu dává smysl! ;-)
Dávaly mi smysl maratony, o kterých píšeš, dává mi smysl i L'Etape. Užil jsem si všechny starty a dojezdy do cíle. S úsměvem vzpomínám i na pád na Beskydech.
Přeně. Tohle jsem nesnášel na některých bikových závodech, kdy se jelo za zaváděcím autem přes celé město 25–30km/h a všichni ti přemotivovaní se cpali po chodníkách a kde to šlo dopředu. Takže to, že člověk startoval z předního koridoru bylo k ničemu.
Jedine, ze to nekdo odpiska a proda ti to.
Čau, střední mám zaplacenou, ale díky zdravotnímu problému přemýšlím, že bych je požádal o změnu na krátkou. Jen netuším, jak je to se změnou.
To by mělo stačit jim napsat. Na krátkou jsou ještě prý místa, takže by tě mohli přeregistrovat. Nebo to prodej tady tomu, co psal a kup si nově krátkou :-)
Tak pokud by ses definitivně rozhodl, klidně tu střední odkoupím, nemám problém se ani ohlásit cizím jménem.. :-D
Ahoj, kdyby ses rozhodl nejet. Tak bych to od tebe taky rád koupil. :)
.
Pánové a dámy, ať tak či tak, bylo to soží. Byl jsem teda jenom fandit v Unhošti a Svárově, ale bombice. Příště jedu ;-).
Tvl.tam to zas padalo jak hrušky včetně zranění a zlomených rámů :((
Rozmysli si to ?:))
Ja musim rict, ze to bylo celkem v pohode. Na zacatku te nejdelsi tam byl pad a pak jela rychla pro chlapika, co se rozsekal ve sjezdu k Podkozi. Jinak za mne super akce :-)
Já potkal sanitku 3×. Ve sjezdu u Horního Bezděkova (prý skončil ve stromě), další před Chyňavou, u poslední si nepamatuji místo.
Podkozí má hodně blbý asfalt, není divu, že tam jsou pády vždy.
U tý Chyňavy jsem byl. Stavěl jsem u kluka, co se zrovna postavil na nohy a šel okamžitě na záda. Sedřenej, několik jelit, ale nenechal se přesvědčit, aby počkal na doktora, kterýho jsme mu volali.
Pád jsem neviděl, ale šlo o jezdce jedoucího na čas kolem tří a půl hodiny na střední. Takže nevim, proč to někdo hrotil.
Adrenalin dělá divy.
Mno on spis necekal tu zatacku a projel to rovne do svodidel
Jel jsem podruhé a podruhé prima. Člověk musí přestát pár přemotivovaných jedinců a pak je to paráda!
Asi moje poslední lʼEtape – nejlepší výsledek, ale prasklý rám: https://www.strava.com/…s/9239113878
Jako, ze jsi to nekde rozstip?
Uz to ctu. To nastve.
Výživný report: http://www.vinohradskeslapky.com/akce.php?…
Celkově to nevidím sice až tak tragicky, ale docela to sedí. Samozřejmě záleží, kdo kde jel, zkušenost z první skupinky nebo někde zezadu bude určitě o dost jiná.
Dres s timto napisem jsem zaregistroval nekde, kdyz jsem dojizdel.
Tyhle namistrovaný reporty plný údivu, že na amatérským závodě se vyskytuje spousta amatérů, vždycky pobaví :)
Jojo. Taky z toho ctu, ze ja umim jezdit a vy ostatni se mi neplette do cesty.
asi tak nejak.. co od toho cekal.. ze tam vsichni pojedou jak v protour
Z toho negativismus jen stříká… Na druhou stranu to jsou věcné a podnětné připomínky, něco by se dít určitě nemělo…
Jak je možné, že umožní profesionálům z Pro kontinentálního týmu účast a regulérně závodit?
Jako Štybar krátkou s tátou, v pořádku, Karel Vacek s kamarádem, v pořádku, ale aby to jeli ATT i s doprovodným autem, to už je neskutečné… Asi ten jejich marketingový mág/vedoucí/šéf/CEO/… umí tahat za nitky…
Loni byl snad start Elite zavodniku zakazany ne?
Fraska kazdopadne
Přiznám se, že nevím, ale na takové akci je to pomalu i u poloprofesionálů hraniční, si myslím… Těch závodů k vyřádění mají během roku hodně…
Jenže tam ty trička holt nejsou tak vidět.. Kolik závodů u nás má tolik upoutávek a živých vstupů na ČT? To nemá ani MČR :D Je to komedie..
Takhle umřelo Zlaté Kolo Vysočiny. Dřív krásný závod pro hobíky, dneska si z toho Favorit a spol dělají soukromý závod.
To je takovej vývoj.Někdo zorganizuje lokální závod pro pár místních nadšenců.Časem se to rozjede do větších rozměrů a začnou se nabalovat,,amatéři,,s výkonností blížící se profíkům.
Těm,,turistům,,to znechutí a je hotovo.
Spoustu závodů zařízla novela zákona o provozu na pozemních komunikacích.
Zlatè Kolo Vysočiny je už jen cyklo vyjížďka s měřením času.
Stejně jako kdysi Author Král Šumavy :(
U KS se jedna o unavu lidskeho poradatelskeho materialu, se zavodenim to nesouvisi.
Zlate kolo je uz dlouho ‚nezavod‘ … ty zavodni problemy s magorama resili snad pred 10ti lety. A dlouha je uplne cajk … doufam, ze pojedes.
Chystáte se tady někdo příští týden na Zlaté kolo Vysočina?
Jedu.
JJ, byl sem jen jednou, ale za mě fakt pecka, každý prakticky vyhrál, jelikož se ze startovních čísel ještě losovala tombola s jistou výhrou ;-)
Škoda, že už na tyto akce tak nějak nemám úplně výkonnost, nechci se plácat někde na chvostu :-(
Njn, to je takovej ten syndrom ceskyho amaterskyho zavodnika, jak nejsem mezi prvnima 5, tak radsi nejedu :-)
Tak takhle sem to nikdy nastavené neměl, pro mě bylo hlavní dokončit, ale nějak se ctí, taky sem třeba dojel úplně poslední na Beskydu, ale to sem zabloudil a najel asi o 50km víc než ostatní :-)
V pohode, neber to osobne. Pozoruju to tady po okoli, ze se nam tu hromadi cyklisti co jezdi jak blazni s desetitisicovymi najezdy a na ‚zavodnejsi‘ akce, kde hrozi, ze nebudes na spici, nejedes :-) Cim to je nevim.
tak někoho baví jezdit, někoho závodit… každý to má jinak, ne?
On ale právě mluví o lidech, který baví závodit a ne se vozit. Ale jen, když maj na to závodit vepředu. Kvalitnějšího závodu (z hlediska úrovně účastníků) se nezůčastní, páč nemaj na to ho vyhrát. To je taková speciální skupina lidí :)
Zvláštní podmnožinou jsou chlapy považující se za ženy.
transchlap?
To, že je někdo zvyklí závodit a ne se trápit, to chápu.
Co moc nechápu je, zúčastnit se a nevědět, jestli se svou fyzičkou trasu vůbec dojedu do cíle.
Ono na těch akcích taky hrozí, že ho tam někdo s menším nájezdem a fyzičkou sundá. O to taky každý nestojí…
Nepojedu…sobotní akce jsou pro mě pasé.
Skoda … priste nesetri dovolenou :-)
Sobota je jediný den, kdy něco udělám kolem domu. Být to v neděli, tak pojedu. Ale Mercatone odtud z BF jede. Dlouhý roky jsme spolu jezdili v týmu
Budeš zase v sobotu rozebírat auto? :-D
Ne…
Tak stovkovou trasu jel letos Youtuber Cameron Jeffers, který je v podstatě profík, musel se prokousat až zezadu a taky to dal.
:) Já tu vnímám rozdíl mezi závodem a marketingovou akcí. Letape je pro mně víc marketing než závod a možná pořadatel zatoužil pozvednout úroveň závodu (marketingovou) účastí ATT. Jinak za mně obdiv, každému kdo do takového balíku nadšených amatérů vleze. :)
Letos Elite na dlouhy povoleny… Ja proti tomu nic nemam, ale meli by mit svoji kategorii, at si i normalni clovek prijde na bedne na sve… Ovsem kdyz nekdo dokaze vyhrat na L Etape kategorii, tak to o normalnosti taky moc nesvedci :-)
Tak ono na Beskyd Tour vyhrával taky i Pepa Černý apod., to taky není úplně amatér, ale tam je to prostě úplně o něčem jiném než toto marketingově protěžované klání ;-)
Nejen on, ale i Benčík a Andrle v dresu Liberty Seguros s helmou once (asi mu Giro sedělo lépe než Met)
No tvl, tak to jsme asi absolvovali každý jiný zavod!
Letošní LECZ a zejména karambol před odbočkou na Pustověty pohledem jedné z favoritek dlouhé trasy. https://www.strava.com/…s/9241094253
Mno hustý, ale toto se mohlo stát komukoliv. Nevypadá to, že by tam někdo nějak zazmatkoval a vzal s sebou další lidi. Možná prostě přebrzdil předek a šel…
ps; mám spíš videa než foto, to sem asi nejde dát…
Kolik lidí se letos smotalo? 30 ze 3.000? ,sry koho se to týká, ale proti loňsku zlepšení ne? Mě přišlo, že jedou s rozumem. Až tak, že jsem skoro nepostřehl vláčky.
To bylo zase přemotivovanych zwifterů :)))
Kámoš rozsekal rapha gate, helmu, Paku dura ace, přední zipp kolo na kaši
Další Kámoš to mel o dost levnejsi. Ekoi gatě :))
Nekdo mu vjel do stopy? Na jake trase?
Dlouha. Jak rikam, zwifter v baliku a ten druhy letel pres ostatni.
To taky nechápu. Ano, prostě závod, ale proč tak vážně? Tihle lidi ohrožují ostatní, nejen sebe
Souhlas. Nastesti jsem takovych potkal jen par. Ale jak pisete, predjizdeni v neutralni zone, tlaceni se dopredu, pak jsem je stejne na trase vetsinou nekde predjel…
Jak říká kolega v práci…..prostě jsou přehoněný
Já to nechápu, tohle by měla být opravdu jen taková komerční záležitost, vůbec bych nekladl důraz na výsledek, pojďte si užít atmosféru Tour, ok, konec tečka!
Souhlas a myslím že přesně tohle Letape splňuje užiješ si jízdu v pelotonu úžasnou atmosféru a pro většinu lidí je to super zážitek a to jsem to sledoval z konce startovního pole ;)
Asi bych to pojal stejně, někde se kvůli pár místům zrakvit, to by mi za to opravdu nestálo ;-)
Jj z toho jsem měl před startem největší strach ani ne že bych se zranil já ale že mě sundá nějaké jelito které závodí o pozici 400–600 naštěstí při závodě jsem tenhle pocit neměl :)
Ambice některých mě překvapily. Když jsem viděl motajicího se cyklistu po karambolu před Chyňavou, tak jeden člověk u něj byl a z projíždějící skupinky jsme zastavili dva. Ostatních cca 10 jelo dál. U defektů jsem taky nestavil (zastavuji jen na běžném švihu), ale když vidím odřeniny nebo problém s rovnováhou, tak bych si před sebou těch 15 nebo 20 minut, co bych získal, neobhájil. Jsem asi už moc starej.
Videls toho spadlyho ve sjezdu pred Podkozim? Projizdel jsem to nedeli pred tavodem a malem hsem skoncil jako on…
Jakmile das nekomu startovni cislo, tak se bude soutezit vzdycky…:-)
Asi bohužel ano, proto bych je ani nerozdával :-)
Hele je to tezky, nastavili nejaky koncept, ktery jim (ac jsem si to nemyslel) pomerne dobre funguje a i pres nemale startovne nemaji problem tu kapacitu vyprodat.
A dokud to tak bude, akce bude pokracovat…:-)
Bez startovniho cisla by to treba dost lidi nejelo… treba ani ja ne. A byt to jezdim na pohodu, ty vrcharske premie jezdim na max… a to je pro me mezirocni srovnani. A dokud na me bude muj zamestnavatel hodny, budu to jezdit dal :-)
Ještě že nikdo z nich nevlitnul do tý zácpy v cílové rovince. To moc pořadatel nezvládnul. Muset zastavit dva metry před cílovou čarou považuji za selhání organizátorů.
Jo to byl slušnej fail, ale jinak spokojenost.
Sice jsem se oproti loňsku propadnul ve výsledkách asi o 200 míst, ale jel jsem rychleji. Takže za to může … no třeba pořadatel. :-)
Taky jsem se letos propadl o cca 200 míst. Částečně to připisuju, že startovalo o cca 600 lidí víc a taky mě letos mnohem víc braly záda, můj věčný problém. A je fakt, že průměru jsem měl menší
dojel jsem dlouhou na chvostu.. na vic jsem letos nemel
zacatek za zavadecim vozem byl dost nebezpecnej, vsichni se tlacili dopredu, takze jsem se procedil uz v uvodu do druhy poloviny pole
prvnich par km po startu byl pak pro me uplnej bizar jaky tempo se i v tech skupinach vzadu jelo.. ale asi meli vsichni naslapano o dost vic nez ja.. obcas byl nekdo u krajnice s defektem nebo po padu, ale nic vyznamnyho jen jednotlivci (ostatni uz se nejspis davno posbirali).. nestala se mi ani jedina nebezpecna situace, takze vsechno napinavy se muselo odehravat daleko prede mnou
snazil jsem se drzet vzdycky nejaky skupinky ale to tempo na me bylo prisny, takze uz po 60km jsem cejtil nabeh na krece.. na bufetech jsem byl jedinej kdo slezl z kola a ‚v klidu‘ si dal par soust jidla.. jinak vsichni jeli hned dal
po 100km jsem mohl jet s ostatnima z kratsi trasy, coz mi dost pomohlo se dostat pres rovinatejsi useky.. Motol a Spiritka bylo uz naprosty utrpeni, ale neskoncil sem posledni takze dobry :)
Dlouhou bych nedal :-)
Ahoj, jel sem první i druhý ročník. V roce 2021 krátká trasa a dojel jsem. Loni sem zkusil nejdelší a bohužel, čas byl proti, i když ta trať velmi pěkně postavená. Včera jsem nakonec startoval na nejkratší s číslem 3009 a asi jediný čeho jsem se bál, když se kolem přehnalo stádo a to těsně kolem mě. Vždycky jedu co nejvíce vpravo, abych nepřekážel a počítám s tím, že se bude využívat celá šíře vozovky a bohužel ne vždy to tak bylo. Ale užil jsem si to, bez pádu či defektu a proto hodnotím pozitivně :-)
K čemu ta světla? Ze začátku mě dost štval jeden se zapnutým radarem, to jsem taky nechápal. Naštěstí zůstal brzo vzadu.
Jo to jsem taky nepochopil. Radar jsem schvalne nechal doma. A to jsem na start i zpet jel provozem
Nevím proč vlastně řešíte nějaký světla jestli někdo má nebo ne :-D To jsem se zas pobavil.
Hele já jsem garmina nebral přišlo mi blbé blikat do xichtu těm co jeli za mnou :D navíc trať byla komplet uzavřena takže krom sanitky bys neměl potkat žádné auto :)
Viděl jsem několik prázdných držáků, viděl jsem párkrát vypnutý radar. Sám jsem ho nebral, ze stejného důvodu jako ty. Sundal jsem ho i s držákem.
Já si na Zeleňáka radar vždycky beru, protože jsem na něj zvyklý, ale přelepuju izolačkou ledku.
Tak světla jsem měl obě off, prostě jezdím denně v provozu a neměl sem potřebu je sundavat.
Tak za1.gratulace k dokončení a bez újmy a za 2.máš hustokrutopřísnej bicykl(bez urážky).
Pak člověk čte, jestli je lepší komponent x nebo y…když jsou nohy jede to na všem :-)
Jo!
Překvapuje mě 1×něco, to ti na silnici vyhovuje?
Ahoj, jej jsem dlouhou trasu a spokojenost. Trochu jsem se rozepsal na Stravě: https://www.strava.com/…s/9238471278
Pěkný průměr. Já dnes na Tour de Brdy byl rád za 26 km/h, a to byla poloviční délka :-D
Taky je to trosku jinej teren, ne ;-)
Tak v okolí Křivoklátu to úplně po rovině není, ale jasný :-)
Jako dík za pochvalu, ale také si myslím, že srovnáváš nesrovnatelné :) Silniční závod beru jako anomálii, za L'Etape může manželka, dostal jsem ji (jako L'Etape, ne manželku), už podruhé k Vánocům, tak třeba za rok uvidíme.
Co by se stalo, že by to byla jen „vyjížďka“ (oslava cyklistiky)copak musíme pořád jen závodit a něco si dokazovat?:)))
Profíci s doprovodem je ulet :( na to jsou snad jiné akce?
Ja to tak jel vloni.
Jel jsem (na svoje pomery) svizne, ale spis jsem si tam sel pro ten zazitek atmosfery a uzavrene silnice.
A ten jsem dostal a byl jsem spokojeny.
Za me fajn akce a jsem rad, ze jsem si to zajel.
Zavodeni nehodnotim. Navic, kdyz jedes ze zadu, tak si spoustu premotivovsnych pupiku das pak na trati.
Kazdy at si to bere jak chce. Je to jediny zavod pro amatery v CR s uzavrenym provozem.
Velka vetsina zavodniku i to zavodeni bere s rezervou, je skoda si to pokazit kvuli par jedincum, co maji prehnana ocekavani a moc to hroti.
Jen upřesnění, rozhodně to není jediný závod pro amatéry s uzavřeným provozem. Možná jediný co se nejede po okruzích, ale je to jedna dlouhá trasa.
A jaky jiny amatersky zavod ma uplne zavrene komunikace? To by me teda zajimalo…
VC Hlohovce
GP Racio
VC Specialized na GP Brno
Namest nad Oslavou v ramci CP mladeze
Hrusovanske okruhy
Kriterium Pardubice
Temelinske okruhy
například
Mno úplně bych to takhle neviděl sice jsem ani na jednom nebyl ale vsadím se že na většině téhle závodu člověk uvidí balík jenom na startu a pak jako hobik tam zůstane někde na konci viset sám :/
On ale píše reakci na příspěvek o amatérských závodech se zavřenými komunikacemi, ne že tam odjedeš celej závod v balíku…:-)
Roud to myslel tak, ze na tech zminovanych akcich je to uzavrne pro celo a hobici v zadu uz jedou v provozu, zatimco L'Etape je uzavrena trasa pro vsechny, i pro ty vzadu.
Znám jen Temelín, tam je uzavřená celá trasa pro všechny. Ale nesmí Tí dát čelo kolo.
Ona se ale většina z toho uvedeného, ne-li všechno, jede na okruzích, takže těžko to budou za balíkem pouštět a před dalším průjezdem hlavního pole zavírat, řekl bych. Jel jsem z toho všeho tedy jen Temelín, ale neumím si představit, že by to jinde na okruzích dělali jinak…
Po směru se většinou auta pouští, ale nesmíš předjíždět závodníky. Něco z toho jsou kriťáky, tam je to uzavřené komplet. Taky jsem psal, že to je možná jediný co je komplet zavřený a není to okruh. Jak to dokázali na tak dlouho na tak dlouhé trase a obousměrně, to by mně zajímalo. Evidentně jsou pořadatelé hodně šikovní.
Tak třeba na tom brněnském autodromu je naprosto běžné, že tě dojíždí motorky a formule, jak už to tam pak pustí za čelem, tam je to hodně náročné. :)
To co jsi napsal ty ano, ale diskuse tu byla i o marathonech a tam je to tak jak pisu.
To mně připomíná památnou větu: „Film poslední pokušení Ježíše Krista jsem sice neviděl, ale vnitřně s ním nesouhlasím.“
Když si hobík a startuješ v kategorii hobby, která jede jindy než elite, tak pokud na ostatní hobíky nestačíš a vidíš je jenom na startu, tak bych zvážil jestli má smysl se účastnit. A pozor občas hobíci končí takto.
Zkus si dát tu práci a přečti si aspoň propozice třeba toho Hlohovce nebo závodu na brněnském autodromu než tu teoretizovat úplně z cesty.
Nj, to jsou ale vetsinou okruhy, ne? Ale nikde neni prece uzavreno 140km trasy nebo kolik ma tohle… Kazda krizovatka zavrena a skoro co znacka zakazu, tak tam stoji poradatel ???? a hlavne na okruhy bys asi nenacpal 3000 lidi. A treba mistrak u nas pred par lety a auto v protismeru… :-)
Jj to pisu celou dobu. Uzavrena cela trasa dlouhou dobu je rarita. Kdyz se jede etapak, tak je prujezd tak 10 – 20min a zase se to pousti. Jinak se jezdi hlavne jednosmerne uzavrene okruhy nebo mestske kritaky. Auta v protismeru jsou “relativne” bezne, kdyz je zastavi, tak se nic nedeje.
Daji se nekde najit price money za zavod ? Dik :-)
Já jsem jel.jen tu nejkratší trať a musím říct že to splnilo všechny mé očekávání zážitek byl za mě intenzivní a pozitivní ;) Ale je mi jasné že na delších trasách byla spousta velice namotivovanych lidi a můžou to vidět jinak :) Jinak samozřejmě byla tam spousta drobnosti co by šla udělat líp ale určitě mi to nepokazilo zážitek ;) Jinak mi přišlo že jsem asi nejtučnější jezdec v pelotonu :D
To ani náhodou, tam jeli borcí 130kg + a tademy :-). Neplácali jsme si ve Svárově za rybníkem? Jsem fandil :-D.
Nevím o tom i když někde jsem nějaké placáky dával :) tak většinu cesty jsem měl tunelové vidění jen na to co se děje předemnou :)
Jak uz bylo receno, nebyls :-)
TVL, Roud v plné kráse! :-)
To bylo známo dopředu, že přijede celý ATT, navíc s vlastním autem, a vyzobe si první místa? Nebo to náhodou jeli trénink a když viděli závod, tak se přidali ;-) Jsem nevěřil vlastním očím, když jsem koukal na oficiální report
Myslete si o mne cokoliv..,
Je smutné, že se najdou tisíce lidí schopných zaplatit x tisíc za „závod“ rádoby Tour, ačkoliv sami nemají mnohdy ani základní povědomí o pohybu v balíku, stylu závodění, základní sportovní kondici hodnou závodění.
Je smutné, že jsou naše mediální tváře až tak moc prodejné, že za peníze udělají cokoliv. At si říkají cokoliv, pokud by to ale skutečně dělali pro propagaci cyklistiky, objevili by se třeba jednou za čas na nějaké amatérské lize nebo závodě ČP mládež. Ježek, Bábek a další rádoby sportovní „influenceři“ jen hrabou korunky, kde se dá, ta faleš je do očí bijící, celá ta skupina Welovecycling..
Pokud chceme v budoucnu nástupce Kreuzigera, Kulhavého či Cinka…, musíme propagovat zejména výkonnostní cyklistiku, nikoliv hobby maraton, který objede každý, každý je v cíli dekorován jako vítěz planety, stačí pouze základní pohybová kondice..
S novou generací se lidé čím dál tím více zpohodlnují, ze všeho děláme byznys a vytváříme vzdušné oblaky.
Penize nesmrdi. Bohuzel.
Tak ty aby si se neozval :), tobě to leží hodně v žaludku. Jako ne, že bys trochu neměl v něčem pravdu. Ale jako loni i letos mícháš jablka a hrušky a stěžuješ si na nesprávném místě. Nevím co je smutného na tom, že se najdou lidi, kteří jsou ochotní za něco zaplatit. Zaplatí za den, kdy si mohou užít zavřené silnice a buď si trochu zazávodit (byť podle hodně volných kritérií), nebo se jen tak svižně projet s kamarády a užít si den. Ta akce je celosvětová (nebo alespoň celoevropská) a je samozřejmě komerční. Platit za poskytnutou službu je vcelku normální (třebaže asi větší část zúčastněných skutečně mnoho netuší nic o tom, co je a jak se závodí).
Jestli jsou dotyční jmenovaní prodejní, nevím, nechávám na jejich svědomí, ale nepřijde mi to tak. L'etap je akce pro širokou veřejnost, je to akce komerční a basta fidli. Nevím, co na tom koumat.
„Musíme propagovat“, kdo je tím „musíme“? Myslíš jako celá společnost? Cyklistická obec? Svaz? Tak jim napiš.
Nikdo nikde nepropaguje hobby maraton, ten se propaguje sám, za vlastní prostředky. Pochop, že L'etap nemá se závodní cyklistikou nic společného. Je to prostě akce pro cyklistickou veřejnost. Poslední věta bez komentáře. Nic ve zlém prosím, tuším, že to myslíš dobře :)
Je to otevřený závod „pro všechny“, tak proč se divíš, že jsou tam „všichni“? A co je smutného na tom, že fůra lidí utratí peníze za pohybovou aktivitu? To není žádný mistrovský závod, je to svým způsobem pouťová atrakce, tak proč se všichni „profesionálové“ rozčilují, že se tam lidi chovají jako na pouti?
Další otázkou je co vlastně chceme. Chceme jednoho dalšího špičkového cyklistu, nebo raději, aby se masy všech věkových kategorií zvedly od televizí a šli se hýbat? Na jednu stranu naříkáš, že „S novou generací se lidé čím dál tím více zpohodlnují“ a na druhé straně nechceš nezkušené pupkáče na pouťáku. Co vlastně chceš?
Asi tak. Jednotky špičkových sportovců vs. hromada obyčejných lidí, co se hýbe? To není složité (tedy pro mě).
Mně teda udivuje, že takováto akce naláká hromady lidí ochotných zaplatit tučné výpalné, kolem trati je hromada fandů a přitom to v podstatě ani není závod. Až se zase pojede GP Brno za účasti nejlepších dráhových cyklistů planety, tak tam bude do 20 fanoušků a to bude všechno. Na sazka tour nebo ZM U23 je to lepší, ale taky žádná hitparáda. Co je na tady té akci tak sexy, že naláká tolik lidí a špičková cyklistika lidi netáhne?
Uvažujeme podobně. Lidi láká asi ten mediální cirkus okolo. Před 2 roky jsem se byl podívat na Czech tour a diváků minimum.
V každé vísce, na každé křižovatce se stolem a lavičkou byla cedule „tato obec je na trase l etapě“. Viděl jsi něco podobného na czechtour?
V Bělči byla fun zóna, čepovala se Plžeň a Birel za 10,– Kč, lidi přišli fandit, i když je cyklistika nezajímá, ve vesnici se něco dělo, pokecali zafandili…pohoda. Byl jsem u trati jen jako fanda, stihnul jsem jen zadní voje, ale většinou se závodníci smáli…úplně nechápu tu kritiku, ale to je fuk.
Bez nějakého rýpání, mně to jen celé fascinuje a zajímá u toho motivace lidí. Co tě láká na tom jet fandit hobíkům na takovou cyklovyjížďku? Já rozumím když se jede někdo podívat na hvězdy co se tady vyskytují na závodech nebo na jejich dojezd do cíle, ale co je lákavého na tlupě amatérů?
Hele upřímně si myslím že hodnekrat do toho ti hobici dají víc než ti profíci ;)
Presne. Uz vidim jak profik dava nejakymu diteti placaka behem zavodu ;-). Ja jich par rozdal, to samy mavani…
Hele a proc jako ne? Na Salze mistni vstanou v pul 5,aby ti mohli fandit… Proste jen tak, nic z toho nemaji, dokonce ti udelaji vlastni obcerstvovacku… Proste nejsou zaprdeni… A tady mohla byt i motivace v podobe toho piva zadarmo :-)
Hodně lidí tam jde fandit známým, dost je tam místních. A pak se taky přijede podívat dost hobíků, kteří se radši podívají, jak si v kopci vedou lidi běžné výkonnosti, protože je to často zajímavější než sledovat bezchybné supermany. Stejné je to i v jiných sportech, běhu, běžkařských laufech atd.
Tohle jsem si rikal uz u prvniho rocniku, ze sice atmosfera pro ucastniky skvela, ale proc nejsou podobni fanousci u „profi“ zavodu…
Tady na tom je presne videt, co udela marketing a propagace… :-)
Mně to připadá, že jak účastníci tak fanoušcu u trati jsou prostě jen reklamou nabalamucení troubové :-) .
Asi stejné jako velké World Tour závody. Koukat na peloton Gira, nebo Tour bez toho cirkusu okolo by byla dost velká nuda. Kluci proletí okolo a jdeš domů. U kriťáků pravda vícekrát, ale i tak nuda. Pokud nejsi „nemocný“ a nekempuješ v Alpách v kopci 2 dny s dvojkou v žíle. :-)
tak ale zase zajet si na týden pojezdit passa do Dolomit, co pak jedou za pár dnů profíci, a jet se pak podívat na nějaký zajímavý dojezd, to je paráda, musím z vlastní zkušenosti říct… i když těch vylitých kemperů je tam fakt dost, ale druhý den zbyde jen počmáraná silnice :)
Jezdili jsme takhle nekolikrat na Tour. Ve 3 lidech je tech 5–6 dni levnejsi, nez startovne na Letap… A nepotovnatelne vic zazitku jak sportovnich, tak divackych…:-) Alespon pro me.
přesně! byli jsme letos na Giro v Cortině a v dojezdu na Tre Cime byla parádní atmoška! pár let zpět na Stelviu taky super, projedeš co jde okolo a je to parádní týden, ve čtyřech, pěti lidech v apartmánu je to cenově naprosto super „dovolená“ :)
My byli letos u Belluna, taky jsme se jeli kouknout a jinak 4 dny super ježdění, ale bez toho právě tam jet cíleně čumět na balík by byla asi jiná písnička. :-)
Vyjet si třeba Tourmalet nebo Ventoux den před průjezdem Tour něco do sebe má. Silnice je už pro automobily uzavřená, tisíce lidí kolem cesty, skupiny nadšenců nacvičují choreografie, entuziasté šplhající se na kole nahoru. Atmosféra, jakou člověk jinde nezažije.
Jasně. Reagoval jsem na mudly, kteří nejezdí a jenom čumí. Pokud si na místě objedeš hodně sám, je to jiná písnička. Viz výše. .-)
Já teda jezdím na závody, protože mně to baví a občas si něco vyfotím. Když máš dobrý plán a jde to, tak třeba vidíš závod na 5 místech. https://eu.zonerama.com/…lbum/8631767
A občas se ti stane, že se kolem tebe v 35 stupních proplíží balík v kopci, v kterém tipovals závodění.
ČP se jezdí na okruzích tam se pořád něco děje a samostatná disciplína je dráha, tak pořad vidíš co se děje a většinou zvládáš i bufet. :)
Pokud to dotyčného baví, super. Já bych třeba do IT, nebo FR bez možnosti ježdění místních silnic, či terénů jenom kvůli koukání na cyklistiku nejel.
Taky to tak vidím, tam asi přejíždět nejde a když nejsi někde v kopci před cílem, tak je to šup a závod je jinde. Tam ten mix projížďka a fandění dává smysl.
Je to u Prahy, ma to super marketing, je to pro vsechny. Mas to bez starosti, ale za vic penez. Podobne jako CT Author Cup a podobne zavody.
Pár let z5 když syn jezdil, jsem občas něco hledal – mtb, cx. Dohledat jenom takové drobnosti KDY a KDE se jede nějaký zavod na www cz svazu cyklistiky vyžadovalo Sherlocka. Když jsem jim navrhoval řešení a pídil se proč jsou podobné informace tak blbě dostupné – sme na to tak zvyklý a není třeba s tim nic delat. Zkusil jsem to tusim za rok nebo dva – ta samá odpoved. No a jestli s podobným „přístupem“ dělají i marketing tak potěš koště.
Tak když není vůle/potřeba to posouvat, tam proč ne. L'Etape Potřebuje prodat drahý startovný, za obyčejnej hnoják by to lidi nedali. Někdo prostě dostal dobrej nápad a hezky to rozjel.
Roky funguje data.ceskysvazcyklistiky.cz, kde je kompletní kalendář. Na MTB a cyklokros jsou jeste separatni weby.
Jako tohle je hodně přísnej odstřel, ale aspoň provokuješ k diskuzi:-) Akce je to zjevně masová, v samotném popisu pořadatelé mluví o závodění, ale i o „pohodové vyjížďce“, takže prostě hybrid. Hybrid s ATT na jedné straně a tatíkem, co dostal startovné k padesátinám a nikdy žádný závod nejel, na straně druhé. Já na tom obdivuju to PR a schopnost domluvit se s úřady a PČR, zavřít silnice a tak. A Babsona trochu znám, média ho baví a dělá to dobře, Ježek mi taky přijde „normální“. A peníze jsou prostě už docela zavedená odměna za práci, takže ok:-)
V podstatě to je obchodně dobře pro všechny. Takový pupkac z bike-fora si rád koupi silnicku za 200,.k tomu plán od trenéra a měsíc na Mallorce. A taky zwift a 10 tun proteinu.
Srovnávat českou l etape např s tou v Alpách.., to je jako mercedes vs kia..
tohle neni dobry priklad:D Kia je v lezcemz dal nez Mercedes:DDD
Nicméně asi dokážeš pochopit snahu vyjadreniho mého postoje :-)
Tohle opravdu není dobrý příklad, to už je jen blábol.
A ty jsi jednu i druhou jel, že máš srovnání? ;o)
Jeden můj kamarád to srovnání má… Tedy ne od stolu jako ty, samozřejmě…
Nemám zájem o akce tohoto typu
Pak se tu k nim detailně nevyjadřuj, protože to je mlácení prázdné slámy… Když zde tvrdíš něco o srovnání něčeho a vůbec netušíš, trapné…
Úvod o penězích, asi tuším, odkud vítr vane…
Mám odjet vcelku dost, od českých poháru na silnici, slovenských či polských..po kpz, etc
A prave z toho duvodu jsi takovouto akci vynechal. Chapu te. Ja jsem hobik, co zacal pred trema lety jezdit vic. Chtel jsem si vyzkouset atmosferu a zavrene silnice. To, ze si musim dacat bacha okolo sebe mi bylo jasne a podle toho jsem se choval. Za mne super akce a splnila ma ocekavani. Jel jsem stredni trasu. Dlouhou bych asi nedal v limitu. Skoncil jsem presne v polovine startovniho pole a je mi to u rite :-)
Tak tento pohled je zcela fajn a preji ti to. :)
Doporučuji si najít nějakou lokální skupinu, s tou jezdit na svihy . Člověk se naučí pohybu ve skupině, časem pak můžeš zkusit nějaký amatérský závod v nějaké lize, tam už je ta úroveň úplně jinde, ale zase máš zážitek a motivaci do další práce:)
A všiml sis, že se na nic neptal? Nevyžádaná rada stejně nefunguje.
Zcela zbytečný komentář, nemyslíš? :)
Neres :-) se mnou je to tezky. Z kopce a po rovine jezdim celkem obstojne, ale do kopce tahat ten metrak da zabrat, takze skupinu bych v prvnim vetsim kopci asi ztratil :-D
Každý má holt benefity jinde ????????
Nedej boze nevyzadany dobro…
Tak proč se k tomu tak obšírně vyjadřuješ?
A jak tady zcela správně už padlo, chtít nového Kreuzigera je naprosto něco jiného, než dostat lidi z gauče. A protože je to něco jiného, tak se toho taky dosahuje jinými prostředky.
Zajímavé mi přijde, že lidi, co dojeli jako já někde v půlce startovního pole, jsou většinou spokojení. Já taky, dostalo mě to z gauče :-D
Kolikatej? Ja 829. celkove, 287. v kategorii :-) prumerka 29,1
824, to jsme se určitě potkali. Průměrku mám podle Garmina 28,8, takže někdo z nás to má blbě :-D
Ale to je jedno: Neřešit, jezdit!
Přesně, kámoš to jel poprvý, střední (30,6km/h) a byl 545/190 ve 40+ a strašně spokojenej. Tam o výsledek nejde, jde o to si to užít ne?
Když jsem stál těch cca 20km před cílem, tak minimálně půlka lidí místo huby rohlík, jediní, kdo se tomu vymykali, tak chrti. Totální soustředění a tunel. Myslím, že i Štyby (jestli jsem si ho s někým nesplet) to dojížděl na pohodu v takovým grupettku. Ten se hnát nikam nemusí :-).
Štyby to myslím jel s tátou :-)
Jj, tak to byl on, v jedný z posledních skupinek. Průměrka teda tak 21 :-). A já na něj řvu: „To už dáš Štyby, už jenom 20 do cíle!“ :-D
jel jsem to 2× v Alpach.. tady CZ jsem jel 3×
alpska verze je samozrejme o necem jinym co se tyce narocnosti.. ale jinak je to naprosto megalomanska akce pro 15K lidi, ktera me uz prave z tohodle duvodu do budoucna dost odrazuje.. je to tam nasobne vic nebezpecny nez tady..tady pokud clovek jede vic vzadu tak mu toho moc nehrozi, tam je to precpany vsude.. vsude je spousta lidi po cely trase a ‚umej‘ to na kole uplne stejne jako tady v CZ.. nektery lidi to tam jezdej s nulovym najezdem a pak kolabujou podel trati
za me je to tady pojmuty spravne a kazdej amater si muze vybrat, co si chce zajet za trasu
ja to beru jako kazdorocni motivaci, abych to nejak ujel a byl spokojenej, ze jsem tam odjel maximum.. na opravdovy zavody nemam najeto a nemam na nic takovyho cas
Lepší stovky hobby závodníků než pár top profíků. Le Etape mi hodně připomíná Pražský maraton, to je taky z 99% masovka pro hobíky, kde navíc zaplatí pár Afričanům.
Zrovna Ježka jsem potkal i na jiných akcích (Mamut, Král Šumavy). A pokud je Škoda platí za to, že se ukážou na jejich akcích, tak tam jsou. Co je na tom špatného?
Hele, že ty jsi dostal košem od Evelíny… :-D
Přesný příklad rádoby influencera:)
Teď jsme koukal do výsledků a praštily mne řes nos výsledky účastníka na trati 102km ve věku 80 let (ročník 1943): Celkové pořadí 995., čas 3:43:36
Tak to tedy klobouček!
tvl to je průměr přes 27 km/h, to je na ten věk mazec.
Bořek Šebek, to je Berounská legenda. Na kole toho nasedí více jak 90% BF dohromady :-) Loni jsem ho prošvihl na občerstvovačce ve Zbečně a měl sem co dělat abych si ho po trati do Berouna docvaknul :-)
Až tak neobvyklé to není, třeba v 76 letech Milda Bayer co dělá dlouhé triatlony (76 let) letos jel v 1/2 ironmanu 90km přes 28km/h. A to je po 2km plavání a před půlmaratonem. A bezhákově, žádné svezení v balíku. A v zahraničí se najdou i o něco rychlejší v tom věku.
„Holt dobrej oddíl, no!“
Vzhledem k faktu, že průměrný věk dožití u mužů v ČR je 76 let, tak oba pánové zaslouží poklonu!
A to pořádnou. S šedesátkou na krku potvrzuji, že každý rok je sakra znát. Ať jim to vydrží.
Ráno mi přišel link na fotky. Kur.vy za to chtěj celkem dost peněz :-D
Tak ono těch fotek je celkem dost horší je že my co jsme měli číslo na hlavovce jsme se těma fotkama museli prokousat a najít si je :D
Tak zase si byl víc aero :-)
To ani ne ale mám držák na Garmin z představce takže se to tam nedá nijak rozumně dát :)
Přesně tak. Loni jsem to zkusil a při každé jízdě ze sedla jsem kopal do spodních rohů toho ostrýho plastu (možná bylo větší). Takže letos taky kolem hlavy.
Takže zpátky k tématu, nevím, proč tu mají ti, co nejeli, potřebu řešit, proč nejeli a co místo toho dělali… Já také majitelům v Tubolito vlákně necpu bezduše, ani by mě to nenapadlo… ;o)
L’Etape 2023: černožluté šílenství ve jménu Staré dámy
Negenarizuj ,
Já jsem třeba závodil, 96 km 2:20
A?
tím chce říct že není hobík ale honimír :)
Negenarizuj
Přesně, hlavně negenarizovat :)
Ale asi někde jinde, ne? Letos vítěz krátké 2:40 loni 20:23. Ale třeba se jen blbě dívám.
krátká měla 65 km, 2:40 byl vítěz střední
Já koukal na 100 km, když píše, že jel 96 km. Nedošlo mi, že se jela ještě kratší.
Střední mela myslím 104 a krátká 65 tak nevím co vlastně jel když najel 90 buď si střední o 14km zkrátil nebo krátkou o 25km prodloužil:D
Ty tratě se neměřil celé, koukni na výsledky. On to podle mne bere z úplně jiné akce.
Aha asi to nemá cenu stejnak řešit :)
Ano, mluvi o jine akci. To jsem pochopil hned. Psal, ze by toto nejel :-)
Precetl jsem si vasnivou debatu o tomhle zavodu a neda mi to nevznest taky trochu meho nazoru. Podotykam, ze ,,zavod” jsem nejel a ani nepojedu. Velmi pozitivne vnimam vznik jakekoliv sportovni akce, ktera pritahne spousty lidi ke sportu, at je to cyklisticky zavod nebo cokoliv jineho. Je pravda, ze tenhle zavod ma marketing zvladnuty jako maloktera sportovni akce u nas. Proto tolik lidi, proto se jim vyplati to poradat… Startovne je samozrejme masakr, ale to je vec kazdeho, nikdo tam startovat povinne dle me nemusi. At si kazdy jezdi co chce a kde chce. :)
Jedine co me zarazi je fakt, ze tenhle zavod bere spousta lidi opravdu vazne. Kamarad na instagramu sleduje snad kazdeho cyklistu, ktery je v CR na socialnich sitich aktivni. :D A vcera mi ukazoval prispevky spousty lidi, kteri tenhle ,,zavod” jeli. Z 99% toho co jsem videl, a ze tech lidi nebylo malo, z toho dela male mistovstvi sveta. To jedine me zarazi. A nekteri se dokonce divi, ze videli spoustu padu nebo dokonce v nekterych smotkach byli. A snad jeste vic me pobavilo, ze vsichni tito ,,cykliste” ze sebe delaji na instagramu velke zavodniky. Presto na kole jezdi povetsinou 2–3 roky a nikdy nejeli poradny zavod. Taky par let beham, absolvoval jsem spousty vicedennich zavodu v orientacnim behu, ale bezcem nebo dokonce zavodnim bezcem se nenazyvam a nepovazuji se za nej. :) Ale jak jsem napsal vyse, at si kazdej jezdi co chce. :)
Tohle i trosku koreluje s inteligenci daneho jedince a jeho sebereflexi :-) uz jsem to tu psal. Za mne super akce, na bednu jsem nejel :-D. Ten metrak se spatne rozhybava :-) Jel jsem si uzit tu atmosferu a trosku se zmacknout. Preci jen to cloveka trochu donuti zavodit :-), ale bez tuneloveho videni a to je podle mne nejdulezitejsi. Spousta lidi se cpalo uplne zbytecne nekam, kde pak nevedeli co a jak. Temto situacim jsem se snazil vyhnout a pripadne pomalejsi predjet az to bude bezpecne. Nicmene uz temer v na Zlicine prede mnou nejakej chlapik udelal vec, za kterou bych ho povesil za koule do pruvanu. Tedne za zatackou hodil mysku kvuli kanalu, ktery nabyl ani zapadly ani vystouply. Nastesti na druhou stranu nez jsem ja jel stopu. Uplne nesmyslne. Proste kreten… ale jinak hodnotim pozitivne. Penize za start neresim. Pokud bych na to nemel, nejedu :-)
Tak já tedy přesně nevím kolik procent kreténů ve společnosti je, ale vzhledem k tomu, že na střední trase startovalo cca 1700 lidí, tsk tam už to něco hodí:)
:D
Myška se má hlavně hlásit! Takhle sem pak na Krušnotonu jel na poloprázdném kole před sběřákem :-)
Jezdění v balíku jsou taky nějaké dovednosti a zkušenosti a já si dovolím tvrdit, že v takové mase musí být spousta lidí co je nemá. To je důvod, proč obdivuju účastníky co tam vlezou a riskují, že někoho takového co to smotá potkají. Každý silniční pád není nic hezkého a už jsem jich viděl hromadu a dělají mně čím dál hůř. Teď po pádech se třeba ukončil ČP na silnici a já jen doufám, že ta holka je ok, ale nikde to zatím potvrzené není. Ty lidi ani netuší, jak se mají chovat a že věci co dělají normálně najednou dělat nemůžou. Ono taky něco je, když máš omezený počet lidí v balíku tak max na 160 osob a všichni už mají něco najezděné nebo jestli jich je v jeden okamžik na silnici přes tisíc i když je pošleš ve vlnách.
JJ, chce to určitě zkušenosti a dovednosti a taky se necpat tam, kam prostě nemáš! Já vždy maratony začínal někde na chvostu, kde se to riziko pádu dalo celkem eliminovat a musím silně zaťukat, že sem se s nějakými extra vyhrocenými a nebezpečnými situacemi nesetkal, ale je fakt, že na těchto poměrně těžkých kopcovitých závodech se to brzy vyselektovalo a pak si člověk jen tak na pohodu přeskakoval mezi malými skupinkami. Hlavně nás na těch dlouhých trasách bývalo kolem 70–100 lidí, což je proti této masovce nepatrný zlomeček a taky si na to netroufl kde kdo, tím nechci vůbec snižovat náročnost např. dlouhé L'Etape trasy ;-)
Kdo chce do grupeta = povinny ridicak na kolo = alespon jeden semestr na draze :-)
Tak to je přísný, zrovna na dráhu bych radši ani nelezl :-)
Není problém :)
Do grupeta? Do pelotonu tedy ne? Proč? :)
Ježdění v balíku, může mi to někdo definovat? Pokud bych to chápal jako to co vidím v TV při závodech, tak to jsem na LEtape asi nezažil. Spíš jsem se zúčastnil takového silnějšího provozu cyklistů. V příloze fotka hustoty provozu několik minut po startu asi 40 sekund za čelem, střední trasa.
Startoval jsem v třetím sektoru 300–600 a dojel kolem 550 místa. Beru to jako sportovnější projížďku, nechám se trochu strhnout a víc se zmáčknu. Na pozicích, kde jsem se vyskytoval jsem žádný větší riziko nepociťoval, o nic větší než při jízdě za provozu aut. Loni jsem startoval z 1000+ a dojel kolem 600 a bavilo mě to možná víc, takže jestli pojedu příště, tak budu přemýšlet o tom jestli si zase nestoupnout na start dozadu a užít si zábavu s postupem dopředu.
V lokalitě kde se závod jede to trochu znám, ale nejsem tam jako doma, ale při LEtape je to zábava na zavřený silnici, takže nelituju. Lidi okolo cesty se baví a fandí i cyklistům jedoucím dlouho za čelem závodu. Na peníze to není dražší než nějaký koncert nebo podobná akce.
Ty lidi většinou poznáš podle kola:))tak na co ta páska přes vvooči?:))
souhlasim.. za me jsem to videl uplne stejne.. 100× lepsi jet vzadu a podle sil a nalezeni si vhodnych skupin se propracovat dopredu, nez se strkat hned od zacatku vepredu s premotivovanyma jedincema
tohle je jeste v zavadeci casti na Bily Hore.. tam se nic extra nedelo (krome prejizdeni koleji)
nejsem expert, ale pro me je jizda v baliku treba jizda skupiny 30+ lidi, kdy jsi nalepenej na kole cloveka pred sebou par desitek cm + to samy dela clovek tesne vedle tebe a jakakoliv zmena smeru mimo stopu = hozena vlna a velkej problem
Jo, to co je na fotce není úplně jízda v balíku. Ono pro člověka co není zvyklý tak je problém jet za někým 10 cm od zadního kole, či 20–30 cm řidítkama vedle sebe. Na druhou stranu já bych za člověkem co není zvyklý jezdit v balíku, taky nejel úplně nalepený. A je to přesně z důvodu o kterém píšeš.
Jak už jsem tu někde psal tak výhoda této akce je že si tu najde každej skupinku o svojí výkonosti s kterou může jet :)
ja to taky neumim a nejsem na to zvyklej.. proto si nechavam odlepa cca pul metru (samozrejme tim ta efektivita jde dost dolu a obcas se ti tam nekdo novej natlaci) ale ja pokud nevidim trochu pred sebe co bude za par desitek metru nasledovat tak jsem uplne na nervy
@roud: tech lidi jsem tam prave letos moc nenasel :) coz me dost prekvapilo, ze jsem na tom az tak spatne.. nebo ostatni o tolik lip
Proto je důležité, když jedeš v balíku, aby ten před tebou ukazoval překážky a díry na cestě. Navíc pokud ten před tebou nemá 2 metry, tak koukáš přes jeho rameno. Takže poslepu úplně nejedeš.
To já objedu na bajku KPŽ, nějaké hnojáky, Lawi tour, apod. a jet těsně za někým, nebo vedle lidí, mi problém nedělá. Spíš mám problém, jak tu skupinu držet pohromadě, kdy jak potáhnout špic abych to netrhal já nebo nejel moc pomalu, atd.....
Tak u biku je to spíš o tom, kdo je v čem silnější. Já s mojí váhou jsem většinou na rovině trpěl, ale v kopci jsem mohl jet víc na pohodu, nebo odskočit do druhé skupinky.
Přesně tak
Jak to tady čtu, tak mám trochu rozpačitý dojem – to si opravdu někdo u závodu pro veřejnost (ne amatéry, ale veřejnost) stěžuje že tam jezdí…veřejnost (tedy cyklisticky nezkušená běžná populace)???
O áááno velký vezíre :-)
Pravda je, že ty dvě slova závod a veřejnost moc dohromady nejdou. Ale víme jak to dnes je. Někdo to startovný zaplatit musí.:)
Akce pro nezavodaky asi super. Dovedu si predstavit, ze by me to hodne bavilo startovat nekde vzadu a postupne dojizdet ty masla. :) Ale startovne bych videl adekvatni tak 500kc vic ani howno.
Koukám, že tady je každý zvyklý jezdit v Pro Tour.
500 stoji dneska hruby hnojaky. Vetsi zavody 800–1200, v cizine 150eur+. Nevim kde zijes ;)
Ale zas by tam mohlo být o cca 5000 závodících více ?:))))
Nevim jestli by to bylo uplne ku prospěchu ;)
Trojnásobný počet prodaných startovních čísel a o 50 % vyšší tržby. To je business plán snů.
Asi musíš mít hodně nízké sebevědomí, že ti stačí masírovat si ego na lidech, kteří vyjedou 3× do roka na kole. Já se třeba naopak snažil srovnávat s těmi lepšími.
A na to si prisel jak ze bych predjizdel jen lidi co vyjeli na kole 3× za rok a nebo ze ja sem uplne jinde a mel bych jet pomalu v cele s poloprofikama? Proste me prijde lepsi startovat vzadu a pak se postupne probojovavat dopredu vlastnim tempem nez se srat dopredu a snazit se hakovat borce kteri jsou uplne jinde ne? Hlavne kdyz ty lidi neznas, tak vubec netusis jak na tom jsou. Nevim to je muj pohled ktery se takovych akci neucastni.
To je pi**vina ne? Pokud na to mas, mel bys jet od zacatku v casti pole kam -+ patris a zajet umisteni adekvatni vykonnosti. Samozrejme na zahranicnich, zejmena italskych, zavodech je tezky startovat “kde chces”.
To ale na vetsich amaterskych zavodech vetsinou nejde. Pokud se rozhodnes startovat na posledni chvili a na startu se radi dle cisel, koncis vzadu, u mensich zavodu zase musis byt dost brzo na startu a misto si „vystat“.
Pokud nekdo zavodi casto, tak to ma vychytany, ale vetsinou se musi clovek do sve vykonostni „skupiny“ bud prokousat, nebo propadnout :-).
Proc pi**vina?
Zavod muze byt i jako zazitek intenzivnejsi jizdy.
Daleko vic ocenim start na klid ze zadu bez stresu, ze me sejme nejskej premotivovanej blbec.
Jo, ujede mi asi moje vykonostni skupina, ale ja osobne nemam potrebu resit konkretni umisteni. Popravde, prijde mi na hlavu resit, jestli dojedu 140. Nebo 190.
Přesně, já měl vždy za cíl nemít na konci DNF, což se mi naštěstí vždy povedlo, i když 2× sem měl na mále s limitem, ale vždy to byl technický problém nikoliv fyzický, teď už by bylo limitem spíš to fyzično a tak mě to ani neláká poukoušet :-)
Na stredni byl limit prumer 22km/h, jestli se nepletu, to bys dal s prstem v nose…:-)
Ano tak jsem to myslel. Proste jit tam pro tu atmosferu, ze jsi mezi lidma kteri maji stejny konicek, ze se muzes projet po uzavrene silnici a jako ten bonus, ze „seknes“ par ostatnich cyklistu. Ale hrotit to a jit do rizika, ze se tam smotam kvuli jak ty rikas premotivovanym strava/zwift mamilum. V tom nevidim moc smysl. Tuplem ne pro lidi kteri maji tu cyklistiku jako konicek pro zdravi, radost z pohybu venku. Kazdej proste nema touhu se neustale zlepsovat, systematicky trenovat.. V tom je ta cyklistika super, ze si v ni kazdej najde to co ho bavi a tak ji provozuje.. Nekdo to hroti do maxima a hraje si na profika a nekdo je zase treba rad, ze vubec sedi venku na kole, mota nohama a zbytek neresi.. :)
A nepsal jsi právě ty, že bys tam jel proto, abys mohl předjíždět ty másla vzadu? Takže si docela živě dovedu představit, kdo by to tam někde na chvostu hrotil v boji o 300 místo :-)
Je velkej rozdil jestli si jedes sam to svoje a v ramci toho nekoho i predjizdis a nebo to hrotis a snazis se hakovat nejake skupinky a pod..
Prosím vás, v tom novém článku o L'Etape na serveru MTBiker jsou šílené gramatické chyby a nasekané pomalu v každém druhém odstavci…
Myslíš F jako fčela?:)))
To je fuk, stejně to nikdo nečte ;)
Ja to jako cetl :-) a meli se spis ptat nas tlustejch a pomalejch :-)
Jenže když se ptali, my ještě nebyli v cíli.
Jooo, to je velka pravda :-D
Je to článek úplně o ničem, 10× víc jsem se dověděl v tomto vlákně. Za mě to klidně mohli napsat maďarsky.
Pokus zopakovat koncept L'Etape? roadclassics.cz
Jako nápad pěknej, moc by se mi to líbilo, ale proč musí být ty startovný tak vysoký? Jednou za rok to utáhhnu, ale pak už nemám nárok. Ride London – 1500 Kč startovný na 100 km uzavřených silnic. Balatonfondo – 1000 Kč. Tady přes 2000, ale jenom když si pohnu, jinak smůla.
Když si vezmu, že Král Šumavy, Sudety, Beskyd Tour , Rampušák, Mamut, bývalo startovné, v době kdy jsem tyhle akce objížděl všechny, po pěti až šesti stovkách, tak to stojí relativně pořád stejně. S tím, že pro provoz bylo uzavřeno prvních pár desítek km a dál jen dobrovolníci ve vestách na křižovatce.
Sorry jako, ale snad nechces srovnavat tuhle legraci s Kralem Sumavy 250? :-)
Král je mrtev, nechť žije král alias L'Etape :-)
Mi mrzí, že tyhle akce jako Král, Rampušák a dokonce i Krušnoton zanikly, taky sem to za „mlada“ objížděl! ;-)
Chci srovnávat ceny a pořadatelskou náročnost. To podle mě odpovídá. Náročnost po sportovní stránce je jinde.
Vzhled k tomu, že za tu cenu prodají, nemají důvod jít s cenou nahoru. Spíš naopak :)
jj, tak to proste je. Viz treba Spartan, kdy se za par nemalo tisic muzes probehnout blatem a osprchovat ve studene vode. Ale o zajemce nouzi nemaji.
Vždyť to tam píšou :)
„Synonymum pro prémiovou silniční cyklistiku. To je Road Classics.“
Našlapaný startovní balíček je pro nás samozřejmostí, u něj nezastavujeme. Registrací získáváš:
kompletně uzavřené silnice
možnost objevit unikátní lokality
měřené segmenty na trase
velkolepé občerstvovačky
pasta party po dojezdu
servis v zázemí a mobilní servis na trase
personalizované fotografie
fanouškovské zóny na vybraných místech
doprovodný program už od pátečního večera
místo v pelotonu Road Classics po celý rok – social rides, workshopy, kempy
Bohužel to nejde tak, že by závodníci zaplatili to symbolický pětikilo a ze seznamu výše využili jen ty uzavřený silnice a ti co hledají „premium“ by si ty další věci zaplatili extra :D
Jo ta moznost dvou cen by byla dobra. Me je nejaka pasta party k prdu kdyz nezeru lepek. :D
Jo, já to chápu, ale pro mě to prostě není dostupný, i když bych chtěl. :) A ty dvě akce, který jsem uváděl jako příklad, za menší peníze nabídly minimálně srovnatelnou muziku. Zamrzí to, ne každej udělá 40–50 tisíc měsíčně, aby se mohl takhle rozšoupnout.
Udelal jsem doprovod zene aby byla v bezpeci a pak si jel svoje. Vesmes se chovali dobre az na ty sjezdy, to tam dohaneli uplne prez hranu a do kopcu parkovali. Jel jsem potreti a pojedu zase. ????
Tak delal jsi doprod zene, nebo sis to jel za svy… jedtli jsi jel doprovodit jen kousek, tak bys mel pak z trati vypadnout :-)
Neni ti moc rozumet. ???? jel jsem zhruba 50min se zenou az se to vic nadelilo a vedel jsem, ze se nikam neprimotala, pak jsem si jel sam podle sebe.
Slušnej průměr :-)
Myslim, ze se neobratne ptal, zda jsi mel zaplacene startovne nebo ne.
Já to pochopil tak, že jeli oba, nejdřiv se ženou, aby ji ochránil od přemotivovaných kktů a když se to roztahalo, tak za to vzal a jel si svoje.
Presne tak.
Jak se dá někoho chránit před střelci, co odněkud přiletí a cpou se, kam nemají?
Ale da. Ale hlavne jsem vklidu i pak ja, ze je ok. Dojela 11ta s prumerem 30km/h zeny nad 40 let.
Průměr neřešit, užívat si! :-)
Kloboucek obema
Pristi rok i ty kila budou vic rozhodovat ????
2024 bude zajímavé…
L'ETAPE CZECH REPUBLIC 2024: HORSKÁ VÝZVA O PRÁZDNINÁCH A NOVÉ PASÁŽE V TRADIČNÍM TERMÍNU
Je vidět, že když je dobře zmáknutá propagace a pak i samotná organizace závodu, tak lidi i peníze na takové akce jsou.
Kde myslíte, že bude ta horská? Udělat 110 km okruh s 2500 výškovýma u nás není jednoduchý…
V každých hraničních horách to postavíš. S tím problém nebude. Problém bude s objízdnými trasami. Takže pro start a cíl potřebuješ trochu větší město (50 tis a víc). Liberec a Jablonec nebo Ostrava, Frýdek-Místek a Třinec.
Mno Lysa nekde psali, ze ma parametry kopcu pro Tour :-)
To je možná pravda, ale silnice na ni je slepá. Takže Pustevny + Soláň?
To by museli Soláň komplet přeasfaltovat, aby to účastníci přežili a neměli problém s povrchem vs. startovným.
to jo, jel jsem to před 14 dny a sjezd na Hutisko to je opravdu luxus… několik vrstev záplat přes sebe vždy v délce několika desítek metrů, nejlépe za zatáčkou :)
Tak minuly rok na letap byly 2 kopce dolu uplne se sterkem, o rozbitych silnicich nemluve… a nikde jsem se nedocetl, ze by si ucastnici stezovali… :-)
O to tam ten sterk byl nekolik tydnu pred zavodem, zadna novinka a hura akce od silnicaru.
To postavis i na sever od Brna. Brno by bylo fajn :-).
Moc nevěřím, že takovou masovku udělají v nějaké delší dojezdové vzdálenosti od Prahy.
…„Mohu prozradit, že se jedná o nádhernou lokaci v jedné příhraniční oblasti.“
To by bylo krasne bydlim u C.Tesina ????????
Morava a Slezsko?
Neblbni, to nedají, to není dostatečně ekonomicky šťavnaté, tam nebude takový nával lidí.
Vzhledem k tomu, že kapacitu naplní nejspíš ještě před tím, než se účastníci dozví místo startu a trasu… :D
O kus výše máš odkaz na konkurenta l'Étape – 107km a 2 350m.
Dotaz na ty, co jeli. Jak jste měli vyřešený pitný režim a jídlo? Já měl dva bidony (0,75l) s Isostarem, dva gely, co jsem čapnul na občerstvovačce a jeden flapjack 100gramů.
Jel jsem střední. Při projíždění před startem jsem vypil cc půl litru. S sebou jsem vezl 0.7 a 0.5. Cca 0,25 l jsem dovezl. V bidonech jsem měl High5 energy drink. S sebou jen cukr.
4× bidon + po kapsách nějaký gel a nikde jsem nestavěl
Já jel jenom fandit, takže jsem měl Plzně za 15Kč :-D.
TVL, fakt? Tak ti je zasponozorovali účastníci „zájezdu“ :-)
No, tak dával jsem víc, 20–30 ať maj dýžko, ale i tak „zadarmo“. Akorát jsem moc nepochopil, proč mi prodali kelímek Kolo pro život a ne L'Etape :-).
To bys chtel za 15Kc moc :)
Ten stál 30,– (záloha) :-D.
Měls dát 100,– a třeba bys měl i L´Etape…:-D
4 gely SIS jesna buchta 2× bidon 0.5l se SIS sacharidakem a na 50km jsem bral magnezko a cistou vodu. Obcerstvkvacky byly narvane gelama a jidlem. Jako to jsem jesz
te nevidel. Narval jsem si do kapsy jako klasickej vysranec to dovezl domu a jeste to pouzil pri treninku na Pustevny ????????????????
magnesko jsem neměl a pod Motolem křeče :-), ale relativně rychle jsem to rozchodil a dojel
Zvlastni ze tam vesmes vetsina dostava krece, ja to vzal preventivne na krece netrpim ale kdyz to tam rozdavali tak jsem si nabral od kazdeho ???????????? ja se lehce popravil Sykorice kdyz jsem dotahoval kamose, nahore pak supl gel a zapil a ficel dal. Stridal jsem dlouhy a kraty, gel.
Krece jsou casteji z nedostatecneho treninku vzhledem k namaze, nez z nedostatku horciku.
Jinak ja nejel, takze nemuzu poradit. Ale voda s cukrem a trochou soli by mela stacit.
Tak pokud jsou krece z nejake nerovnovahy elektrolytu, tak hlavne kvuli dehydrataci a ztrate sodiku. To si jen vetsina lidi mysli, ze krece jsou hlavne z vycerpani horciku, ale je to jen takovy dokola opakovany blabol.. Jak rikas voda s cukrem a soli je zaklad. To jsou latky, ktere jdou z tela jako prvni a hodne rychle. Rozhodne ne horcik, draslik nebo vapnik..
Dvě flašky – jedna s ionťákem, druhá s čistou vodou. V kapse tři Pikniky, jeden gel a jedna malá petka s vodou. Před startem jsem vycucnul jeden Piknik a vypil vodu z Petky a tu vyhodil do koše.
Do cíle jsme dovezl půl ionťáku a čtvrtinu vody. Na poslední občerstvovačce jsme si vzal jeden dva hořčíky a jeden gel. Hořčíky jsem do sebe kopnul , gel nakonec dovezl do cíle . Pikniky jsem vycucal průběžně během závodu.
Tak Piknik jsem ještě u nikoho nikdy nezaznamenal…
Já ho pro sebe objevil jako zdroj cukrů loni na závodě kolem republiky – všechny gely mají podobnu chuť a rozdílná příchuť to moc nezachrání. Piknik je taky plný cukru a to kondenzované mléko je pro mne příjměná změna (pokud se to tak dá nazvat).
To jsi při závodě přibral viď:)
Co pribral, to vypotil ;-P
Taky bych rekl, ze tam bude hodne tuku, ale na celou 150g tubu je jen 12g tuku a cukru tam je nejakych 80g. Takze z nutricniho pohledu na kolo fakt zajimava vec. Jedine minus vidim v te hlinikove nebo co to je za kov tube. Kdyby to bylo v plastu jako zubni pasta, tak fakt pecka..
Mám pocit že pilos dělá kondenzované slazené mléko v plastové tubě pro lidl.
Koukam, ze Argrofert vyrabi i specialni cyklisticke baleni: https://www.tatramleko.cz/…doypack-110g
;-)
Tak to je dobré, na kolo asi super balení, jen aby to nestálo víc než nějaký powerbár… :)
Skoro :-)
To je kruté, pamatuju když jsem vozil na čundry celou plechovku (větší než dnes) asi za 5 Kč?
za komančů..
No to každopádně, ale bylo to už v devadesátých letech :) zlaté časy :)
Edit: za komančů by to bylo Kčs…
skvělá věc, ale strašně to lepí hubu :) ovšem já jsem nezávodní jezdec :)
Proto jsem vezl čistou vodu. Samotné je to fakt hrozný tlamolep! :D
Jako decko si pamatuju ze jsem z te tuby doloval fakt posledni kapky. Lezel jsem na sedacce, drzel tubu nad hubou a cekal az to dokape. :D
Tak registrace pro rok 2024 spuštěna. Kdyby měl někdo zájem o kod pro registraci na horskou etapu srpen 2024, tak prvnímu zájemci pošlu.
To se opravdu někdo přihlásí do závodu o kterém ani neví kde se koná? Nebo už to zveřejnili?
Není to zveřejněné, pouze termín. Kód věnován.
Jo ja. Bude to nekde v pohranici, bude to nekde v CR, i do Prahy to mam prez celou republiku, tak co uz. ????????????????
Upřímnou soustrast ;) Pochval doma, jela na pěkný tempo celkem na pohodu.
? Dyť jo to jasný kde to bude. Stejně jak předchozí ročníky, směr Beroun, Křivoklát a z5. Akorát jiný vesnice prej…
No a to druhý etape se chce přiblížit Moravě logicky, aby se nemuseli táhnout do Phe. Tipuju Dlouhý Stráně a kolem…
Jako, že by byli schopni uzavřít ten hlavní tah z Šumperka do Jeseníku? Navíc o víkendu, kdy jezdí do koutu a na ČHS hordy lidí. Jako jede se tam i CCT, ale to uzavírají tak max. na půl hoďky.
Zavřít lze úplně vše.
Jo ono se v Praze a za Prahou během závodu uzavírají jen okrajové uličky, nebo co? ;o)
Nemá prosím někdo volný kód pro registraci na závod na strahově 2024? SZ.
Dávám k dispozici kód horské etapy prosím sz.
Horská etapa kód předán…
Tak Letape 15.6.2024,ale dle prvních informací od pořadatelů Krakonošova Cyklomaratonu jejich termín také 15.6.2024,což mě nedává smysl,když oba patří do Road cupu.Máte někdo jiné informace?Krakonoš by mě mrzel,když už jsem se přihlásil na Letape.
Ahoj, pokud by někdo měl ještě volný kód (nebo i dva) rád využiju.
Tady je mozne se zucastnit jeste i letos… Viz https://slovakia.letapebytourdefrance.com/registration?…
Ahoj. Nemá prosím někdo volný kód pro registraci na závod na strahově 2024?
Kdyby chtěl ještě někdo kody tak SZ
Daruji kod na horskou etapu. Prvni SZ vyhrava ;-)