• petr_bd

    Má někdo naplánovanej výlet na tuto akci? Na me je ta akce uz moc overcrowded..

    Cca 70km mezi startovnim Brianconem a cilovym mistem Huez (vcetne 900m prevyseni) mi prijde na ranni rozjeti / vecerni vyjeti celkem dost. Bez dalsiho cloveka s autem si to neumim moc predstavit.. pokud teda clovek nechce dat organizatorum 600euro za ubytovani a shuttle bus.

    0 0
    • BabbaJagga  

      A smysl tvého příspěvku je jaký? Pobrečet si, anebo hledáš někoho s autem, kdo by tě vzal s sebou?

      0 0
    • ms82  

      A co takhle se vykaslat na L'Etape, z Bourgu si dojet na Granon, zpatky se otocit na Galibieru a budes-li mit chut, pred koncem si das i ten Huez. A zadarmo :-)

      0 0
      • petr_bd  

        tak jasne.. o tom zadna, ze se da udelat vylet po okoli :) planuju se tam behem etap podivat

        ale co si pamatuju, tak to posledni roky byvalo vzdycky koncipovany tak, aby start/cil byl od sebe co nejbliz – resp. aby ta spojnice byla z kopce nebo po rovine

        0 0
    • Krispinm  

      Shuttle bus jede z cíle na start ve 4 ráno za 20 Euro (ale bez kol, to tam v sobotu musíš dovézt sám), nebo ti za 15 Euro převezou auto v sobotu večer do cíle

      0 0
      • petr_bd  

        jo tak to uz dava smysl.. diky

        ja nasel jen informace o baliccich s ubytovanim.. cenu za samotnej shuttle prave ne

        0 0
    • Ma-Sr  

      Ahoj, chtěl bych poprosit o radu někoho, kdo má zkušenosti s tímto závodem. Mám trochu hloupý dotaz:

      Objevila se možnost startovat a musím se rychle rozhodnout, ale mám k parametrům trati obrovský respekt – ani ne k těm 167km, ale nastoupat 4700m je pro mě těžko představitelné

      Dokáže prosím někdo odhadnout, co (kolik) je třeba mít natrénováno, aby se dalo vůbec uvažovat o úspěšném absolvování?

      V případě, že bych se rozhodl jet, budu předpokládám shánět / nabízet spolujízdu.

      Díky

      0 0
      • Alojs01  

        Zajed si na Sumavu, dej si 8× Zhuri a kdyz to zvladnes, muzes s klidnym svedomim na zavod.

        Takhle je tvuj dotaz trochu vesteni z koule. Jednak kazdemu staci najet jiny pocet kilometru, kazdy je najizdi v jinem tempu/rytmu/zpu­sobu. Nekdo trenuje a nekdo jen jezdi pro radost.

        A v neposledni rade ma kazdy jinou predstavu, co znamena „uspesne absolvovani“ :-)

        0 0
      • adam1  

        Kolik máš najeto letos?Podle výškových tě čeká několik dlouhých kopců :)

        0 0
        • Ma-Sr  

          Venku asi 4K a ekvivalent ca. 2,5K na trenažéru

          Ale dost málo výškových metrů a velmi krátkou cyklistickou historii..

          0 0
          • adam1  

            Záleží jak to pojedeš a s kým ?Jestli vícero lidí v rozumném tempu a s přestávkami na jídlo ,kafe a tak ,na kopcích se budete čekat tak se to dá ,bolet to určitě bude :)Další věc počasí ???

            Teď v neděli jsme je-li cca 15lidí ,královskou jesenickou

            Opava-Skřítek-Dlouhé straně (fena jedna:),ČH,Vidly a dom

            Cca 250 a 3100 a to jel borec jeden ještě Praděd :)počasí paráda .

            A dalo se ,protože se jelo s rozumem jako celodenní výlet -trasa a panoramata úžasné :)

            Sám bych asi nejel ?

            0 0
          • McBlacky  

            Ekvivalent musis pocitat podle casu a wattu. Treba na Rouvy je to tezsi vyrazne nez na Zwiftu atd.

            Takze pokud jedes venku 200w 5 hodin, skuzecne ekvivalent neni na trenazeru o moc kratsi na stejnych 200w

            0 0
            • milan.v  

              Už jsem ti to psal jinde, tvůj osobní pohled na náročnost ježdění v různých aplikacích bych sem nemotal, stejná trať je se stejným nastavením stejně náročná jak na Rouvy, tak Zwiftu…

              0 0
              • rejdy  

                To bych úplně netvrdil, už jsme tu dřív řešili, že Zwift dost nadhodnocuje rychlost na daných wattech oproti reálu, Rouvy i Fulgaz jsou v tomto přesnější. Takže, když pojede stejnou trasu na různých aplikacích, na Zwiftu bude trvat jízda kratší dobu ⇒ nižší náročnost.

                0 0
                • milan.v  

                  Všechny aplikace mám za sebou, na všech jsem něco odjezdil… ;o)

                  Ano, Zwift aplikuje další věci, jízdu v balíku, povrchy a tak… Když pojedeš sám, vše by se abstrahovalo, není důvod, abys v jedné aplikaci to samé jel jinak než v té druhé…

                  0 0
                  • tomo_111  

                    napad na video :)

                    0 0
                  • rejdy  

                    Tak předpokládám, že každá z těch aplikací to má nastavené trošku jinak. Jednoduše, ve Zwiftu jedu na 160 – 170 Wattů (76 kg) po rovině sám klidně 36 km/h, což je cca +6 km/h oproti reálu. Tady jsem jel kompenzaci rovněž sám. Taky přestřel, co se týče rychlosti…

                    0 0
                  • marttoni  

                    Ale já opravdu např. na 160W po rovině pojedu sám rychleji ve Zwiftu než v RGT. Prostě Zwift rychlostně nadržuje.

                    0 0
                    • jonti  

                      Porovnavat to s realem moc nejde. Staci mit posed World Tour jezdce, 55mm rafky, dobre namazane kolo a aero obleceni a moc daleko to od te rychlosti na zwiftu nebude.

                      Me treba velmi prekvapilo, ze treba na triatlonovem kole jezdec odhadem 180cm/75kg dokazal jet hodinu prumerem 40km/h na prumernem vykonu jen 220W.

                      0 0
          • ms82  

            Najezd to neni maly, ackoliv jak pise Blacky, na trenazeru se pocita cas a ne vzdalenost. Na takovouhle akci bych se soustredil na odhad casu trvani, a pak si zkontroloval ze: 1. vydrzis na kole tak dlouho sedet bez bolesti, 2. stihnes casovy limit. Odhad casu by nemel byt problem. Predpokladam, ze kopce nebudou prudke, takze si rozmysli, kolik W/kg jsi schopny jet po par hodinach slapani a podle toho dopocti. Abys tam nekde neumrel, je treba taky zjistit, jestli jsi schopny do sebe cpat dostatek kalorii, vody a soli v prubehu trvani.

            1 0
            • McBlacky  

              Presne tak. Existuji i kalkulatory podle zadanych wattu, km, vahy a vyskovych metru kde to dopocita cas.

              Nebo kdyz nevis kolik vydrzis, zadej par casu a uvidis co to flusne za watty.

              0 0
              • McBlacky  

                Jeste dodam, ze pro me treba pri ftp kolem 320w jedu 5000m vyjizdku (180km) na 210weighted avg power. A i tak to nalozi. Takze pocitej cca 2/3 sveho FTP jako max, pak uz to az tak neklesa, kdyz je clovek trenovanej 8000m(330km) jsem jel na 191weighted avg power.

                Blby je, ze kdyz nejsi trenovanej na ultra vytrvalost, nedokazes rict co s tebou bude delat kazdej tisic nad prvni 3, protoze 1 tisic neni nic, 2 da kazdej, 3 uz na hrane ale ono podobny rozdil je pak u dalsi a dalsi tisicovky. Coz je pro lidi co to nikdy nejeli nepredstavitelny a fakt je prekvapi co jim telo zacne delat.

                1 0
                • Ma-Sr  

                  Díky moc za náhled! FTP na trenažéru předtím než jsem začal trénovat (ca. 7mesicu zpet) jsem měl 278W (3,9W/kg). Dneska to asi bude o něco málo lepší ( – 2kg váhy)

                  Jinak ten trenažér opravdu odhaduji (nějakých 100hod, P-Avg asi někde kolem 200W)

                  I když bych si přál, aby to bylo jinak, je třeba si přiznat, že na to v tuhle chvíli nemám..

                  0 0
                  • ms82  

                    S FTP okolo 280W a 4W/kg by ses toho nemusel bat, kdyby byla i vytrvalost v pohode. Jelikoz jsi ale novacek, hrozi, ze po nekolika hodinach uplne odpadnes. Duvodu muze byt povicero, at uz to je nedostatecna silova vytrvalost (nezvladnou to svaly) nebo nerozvinuta aerobni vytrvalost, a z toho plynouci velka spotreba cukru (ktere nestihas doplnovat).

                    Myslim, ze Blackyho voditko na udrzitelny vykon by sedelo priblizne i na me. Pokud si teda spoctes pro svuj pripad – rekneme 180W a trochu snizis za nedostatecnou vytrvalost, myslim, ze 160W bys mohl dat. Zkus si s tim pohrat na bestbikesplit a podle toho se rozhodni.

                    0 0
                    • rejdy  

                      Souhlas, já jsem na tom, co se týče FTP (4W/kg), asi stejně a říkám, že bych tohle rozumně neobjel přesně z uvedených důvodů. Nějakou trochu vytrvalost (sem tam 4h+) jsem začal jezdit až od loňska, co jsem pořídil X Roada, do tý doby pouze MTB a většinou max. 2.5 hodiny.

                      Takže jsem ve stavu, kdy jsem schopnej relativně v pohodě odjet 4 hodiny na 200–210W NP, ale pak se už celkem rychle blíží smrtka a moc by nepomohlo ani snížení výkonu třeba o 20W. Musel bych jet ještě pomaleji, ale to už zase roste čas aktivity mimo to, na co jsem zvyklej, a tedy hrozící bolest čehokoliv (zadek, záda atd.).

                      Vzal bych tedy v potaz, jestli si podobnou vzdálenost vůbec někdy ujel. Ale, jak píšou ostatní, za daných podmínek bych si asi výlet udělal.

                      0 0
                  • adam1  

                    Tak zas bych to nedramatizoval :))něco najeto máš a když tak můžeš jen překvapit ,teda hlavně sám sebe:)Navíc jestli to máš zadara tak to bude pěkný výlet ?Jinak to stejně nezjistíš jestli na to máš “co tě nezabije to tě posílí “:)

                    Pak tady hlavně napiš jaké to bylo ?:)

                    4 0
                  • tomo_111  

                    FTP 4w/kg predtym ako si zacal trenovat…no, mozno sa tam raz po rokoch treningu dostanem :D

                    3 0
                    • jonti  

                      W/kg neni jedina promenna, 100kg jezdec s FTP 400W bude vsude o dost rychlejsi nez 50kg jezdec s FTP 200W.

                      Taky je dulezite, jak moc te popravi si par krat behem toho zavodu na minutu dat 500W, kdyz potrebujes nekoho dojet.

                      0 0
                      • Pikaču  

                        Jenze to je 4700 prevyseni.

                        Jestli je vrchar tak na tom bude vzdy lip nez silovej rovinnar.

                        0 0
                      • tomo_111  

                        400w v 10–12% kopci ked mas 100kg neni prave az taka slava (mam 92) mi prijde :D

                        1 0
                        • Vrci  

                          Zvlášť, když ti pak je ve sjezdu každá zatáčka úzká, protože metrák to mnohem více vynáší. Aspoň to pak rychleji akceleruje :-)

                          1 0
                        • tomo_111  

                          A este teda, 400w asi nie je nejaka ‚bezna‘ hodnota FTP nie? Max je nejak 450 co som dohladal (ano samozrejme tam to bude nejaky pro s lepsim w/kg pomerom ale v abs hodnote je to uz dost nie?)

                          0 0
              • 01carbon  

                to by mela umet 1040

                0 0
            • milan.v  

              Ať si na trenažéru počítá každý kdo chce, co chce… Pokud jedu stejně náročnou trať na trenažéru jako venku, asi moc nedává smysl si započítat tři hodiny, tedy pokud to nepojedu s ERG s určitým záměrem točit ty tři hodiny například 200 W.. ;o)

              0 0
              • ms82  

                Jsou takovi, co u toho nemaji zadne aplikace. Pak rychlost zavisi pouze na zarazenem prevodu. A tudiz nedava smysl pocitat vzdalenost.

                0 0
                • milan.v  

                  Ano, bavíme se o ježdění na chytrých trenažérech, ne o parodii…

                  0 0
                  • milan.v  

                    Nicméně řešit ty domnělé a subjektivní rozdíly můžeme klidně tady, máme tu jedno šikovné vlákno…

                    https://www.bike-forum.cz/…jina-moznost

                    1 0
                  • ms82  

                    Je mozne, ze reagujes na kazdeho, kdo Ti odporuje podrazdene. Ale naucit se cist se v zivote hodi. Ano, mam chytry trenazer. A ne, nepotrebuji k nemu aplikaci :-) Pro trenink staci watty, pripadne tepovka a kadence. Nemusim se koukat na avatary.

                    2 0
      • VojtaXY  

        Je to podobny pripad, jako se ptat na cenu Rolls-Royce. Kdyz se ptas, tak na to nemas.

        0 1
      • milan.v  

        Skoro 5000 nastoupaných metrů už je opravdu extrémně náročných, to se běžně nejezdí ani ve World Tour…

        Pokud se takto hloupě ptáš, tak na to dopředu zapomeň… Drtivá většina lidí bude mít na takové převýšení natrénováno, resp. se na to budou cíleně připravovat…

        0 0
        • Ma-Sr  

          Chápu, že ten dotaz je debilni, ale co bys dělal na mém místě? Prostě jsem za výsledek v předchozím závodě dostal nabídku startovat zde. Vím ale, že na to asi nemám.

          0 0
          • JachymP  

            Myslím, že bys to zvládnul ujet, ale asi ne v časovém limitu. Takže si zjisti, jaký je ten limit, protože to bude tvůj hlavní problém.

            0 0
          • milan.v  

            Cestovat tam, abych zjistil v polovině trasy, že jsem úplně marný a nemám na to? To je pak blbost, ne?

            0 0
            • Alojs01  

              A nebo k tomu pristoupi rozumne, nenecha se strhnout davem, nezapomene pravidelne jist a pit a zvladne to.

              Pokud to startovne dostal a bude ho to stat „jen“ cestu a nocleh, klidne bych do toho sel…:-)

              0 0
              • snas89  

                Takhle jezdim snad vsechny zavody:))

                Umisteni neresim, dobry je v mych treninkovych hodinach nerealny. Proste zazitek si to odjet a co ze je to na limitu…

                0 0
      • McBlacky  

        Pokud nejezdis vic let alespon 5tisic km rocne a k tomu rozumne dalsi sporty, nesel bych do toho. Asi by to slo i s mensi trenovanosti ale bude to uz expedice o preziti.

        Nicmene je to fakt orientacni. A taky pocitam, ze mas rozumne tuku na takovy kopce, tzn do 15%

        1 0
      • petr_bd  

        Pokud mas moznost o vikendu si zajet treba do Krkonos, tak si zkus treba tohle:

        https://www.strava.com/…s/5460388722

        Neni to ani zdaleka 4500m, ale jsou tam vetsi stojky nez na te trase, co se letos pojede, ty ti seberou dost sil.. mohlo by ti to dat jakoustakous predstavu, jestli to je pro tebe vubec realny.. taky zalezi na tom jaky mas startovni cislo a z kolikaty vlny budes startovat.. jestli je to cislo pres 12.000 tak budes navic dost pod tlakem, co se tyka casovyho limitu

        0 0
        • Fazzy  

          Ono cokoliv nad 2000 uz prumernyho cloveka stipne, zvlast, kdyz start je v bode A a cil v bode B, cili to co nastoupas uz nemusis naklesat.

          0 0
      • rasto  

        zajeď si na vrbatku, máš ji za rohem. párkrát si ji vyšlápni. začni jezdit v kopcích. ideální by bylo min. 4 denní soustředění např. na Gardě

        0 0
        • McBlacky  

          Na Garde je ten vedro ze chcipne a je nizko. Jen uregenerovat tu ztratu tekutin bude extremne obtizne, pokud bude jezdit dlouhy trasy v kopcich

          0 0
      • marttoni  

        Dej si poloviční Everest na rozumném kopci a budeš vědět.

        Kalkulačka ti pomůže.

        0 0
        • marttoni  

          Nebo si o víkendu střihni Krakonošův cyklomaraton ať víš jak na tom jsi.

          0 0
          • milan.v  

            Tady se ale bavíme o dvojnásobném převýšení na o něco málo delší trati, to je obrovský rozdíl… ;o)

            0 0
            • marttoni  

              Souhlasím, ale zase kdyby to odjel úplně v pohodě, stačil se u toho kochat panoramaty tak ví, že mu to v kopcích jede. Já bych se například s letošními 230hod na kole/trenažer nepustil ani do toho Krakonoše.

              0 0
              • McBlacky  

                Ja mam 124hod na kole letos, 20 beh a 85hod bezky a v klidu bych si dal uz cokoli. Na ceske Letape jsem dostal od viteze 18 minut.

                Krakonose slupnes jak malinu!

                0 0
                • Vrci  

                  Jenže cyklistika a všechny vytrvalostní sporty jsou „zásluhová“ záležitost. Počítá se i co jsi najel loni, před pěti lety i předtím. Takže pokud někdo jezdí dlouhodobě a pak se na to na dva roky vyprdne, bude po třech měsících v lepší kondici než ten, kdo se tomu věnuje druhým rokem a předtím jen dělal silový trojboj.

                  0 0
                • marttoni  

                  Úplně si to nemyslím. Jak píše Vrci nemám tu správnou historii. Krásně to bylo vidět na Letape, první závod v životě a na vítěze jsem ztratil 25 minut, ale na krátký! Za uši jsem dostal i od holky s nájezdem dle Stravy snad jen 1000km:-)

                  0 0
                  • JachymP  

                    25 minut není zlý, ne?

                    1 0
                    • marttoni  

                      Tak záleží na úhlu pohledu. Ale jsem přesvědčený, že toho Krakonoše 135 km / 2494 m bych v „závodním“ tempu prostě neujel.

                      0 0
                • raw 4  

                  Ty jsi jiná liga..

                  0 0
          • Ma-Sr  

            Jsem přihlášen na krátkou a i z toho polskeho kopce mám respekt :)

            0 0
      • Tomas_82  

        Pokud máš i horské kolo, tak se za týden jede obr Drásal, tam si své možnosti prověříš dostatečně a pokud to nezvládneš, nemusí tě to tolik mrzet.

        0 0
    • Ma-Sr  

      Díky všem za reakce a za živou diskusi :)

      I ze svého okolí dostavam velmi rozdílné náhledy. Asi si hodím korunou…

      0 0
      • Daf  

        Jdi do toho! Ber to tak, že ty dva dlouhé kopce nejsou až zas tak prudké. Když pojedeš svým tempem tak se budeš kochat a těšit se na dlouhý sjezd. Skoro tam chybí takové ty únavné šlapavé rovinky. Jen ten konec bude náročný, ale je to jen 10km :)

        1 0
    • Vrci  

      Já bych do toho šel už jenom kvůli té zkušenosti. Umřít tě tam nikdo v příkopu nenechá. Nenech se v začátku vyblaznit a užij si to.

      1 0
    • petr_bd  

      Jeste teda jedna vec.. Pocitej s tim ze tam jede mraky lidi.. Opravdu mraky.. Selekce sice probiha ale porad narazis na hromady lidi kolem sebe.. Takze krome toho ze od poloviny trati resis abys z toho kola nespadnul, tak jeste musis davat pozor kolik lidi pri tom vezmes s sebou

      1 0
    • Ma-Sr  

      Tak padlo rozhodnutí, že dám šanci někomu dalšímu. Zesrabil jsem, bude mě to mrzet, ale na druhou stranu se tam dá zajet za rok/dva i když třeba komplet za své, ale zase s vědomím, že na to mám natrénováno. Ještě jednou díky a zítra se třeba potkáme na Krakonošovi…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.