• Lister

    Mám taový teoretický dotaz.

    Představte si rám, který má standartně osazenou vepředu 160mm vidlici a vzadu má 130mm. Úhly jsou kolem norm hodnot pro podobná kola tedy cca 73,5–74st sedlovka a kolem 69st hlavovka. Systém 4čep s HorstLinkem.

    Nevím jaký tam je tlumič ale tipuju ti na 190mm. Dal be se ten rám poladit kratším tlumičem na nižší zdvih(100–105mm) a dopředu hodit vidlu s cca 120mm. Myslíte že se nějak zásadně bude měnit chování zadní stavby – ona by se vlstně při použití kratšího tlumiče posunula trošku níže – prostě by již v klidovém stavu byla zanořená, takže by teoreticky mohlo dojít ke zmenšení citlivosti na nerovnosti. Ke kontkatu se sedlovkou by při max. zanoření snad docházet nemělo.

    Jde mi o to že víc než 120–130mm bych dopředu nepoužil, tak kdyby jen snížil předek aby se to moc nenakoplo, taky by mě potěšilo těžiště trošku níže než originl je.

    Jo a ještě takový blbý dotez – co vše u tlumiče hlídat – délka/zdvih to je jasný, ale liší se to pak ještě v nečem – třeba rozměry ok pro uchycení tlumiče atd.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja bych rek, ze zalezi na konkretni geometrii (rozmisteni cepu). Ze se to takhle z patra rict neda. Si to nakresli.

      0 0
    • vlk  

      Si to zkus nasimulovat v linkage.

      0 0
    • Pekáček  

      Nemáš strach že budeš mít šlapák moc nízko?

      0 0
    • easyrider  

      Člověče co to řešíš za kraviny??? Už jsem to čet dvakrát a stále nechápu o co ti jde…

      0 0
      • Lister  

        ostatní to chápou, problém nebude v popisu :oP

        0 0
        • easyrider  

          Problém je asi v tom, proč chceš dělat z Roomstera Superba, co?

          0 0
          • Lister  

            říká muž který se snaží udělat ferari ze stodvacítky :o)))))))

            www.bike-forum.cz/…13140851.jpg

            0 0
            • dieegoo  

              :D

              0 0
            • Dani  

              Jau, to muselo bolet! :-)))

              0 0
            • easyrider  

              Oh jak ubohé. Ještě nějaký kopliment?

              0 0
            • easyrider  

              A mimochodem můžeš mi vysvětlit tvuj mozkový pochod, který vyplodil myšlenku, že se snažim dělat ferrari ze 120tky? To vypadá na náhodný poryv větru,že ?

              0 0
            • easyrider  

              Copak, zrovna nefouká ?

              0 0
              • kesu  

                spis nechapu jak si z fullu mohl prejit na ht…

                0 0
              • Lister  

                ........

                no chtěl jsem moc, ale pak mi to přišlo zbytečný :o(

                0 0
              • goofy  

                Se nam zas nekdo rozcertil, pac nekdo sahnul na jeho milacka, co? ;-)

                0 0
                • easyrider  

                  Víc než to mě rozčiluje hloupost…

                  0 0
                  • Lister  

                    mě zase rozčiluje, když někdo druhého bezdůvodně uráží…to je podle mě opravdu hloupé :o(

                    0 0
                    • hanz  

                      asi byl v tom nepochopení rozčilenej sám na sebe ........

                      0 0
                    • easyrider  

                      Začal jsi ty – se stodvacítkou. Pokud tě urazilo to, že jsem za kravinu označil laborování s délkou tlumiče u rámu, tak se ti hluboce omlouvám. Ale kravina to je a to mi nevymluvíš. Tečka.

                      0 0
                      • hanz  

                        blbost to není, nekteré rámy běžně mají jedno oko tlumiče přidělané přes mezikus abys s tím mohl ladit geometrii kola při použití nižší vidle, nebo prostě jen kuli tomu že budeš chtít menší uhel vidle, nižší střed…je to to samé jako když dáš kratší/delší tlumič akorát s rozdílem že s kratším tlumičem snížíš zdvih což je zrovna tady žádoucí.. lister to má dobře vymyšlený.

                        0 0
                        • easyrider  

                          Ale tady o takovém rámu nemluvíte, že ?

                          0 0
                          • hanz  

                            mluvíme, my už od začátku jestli sis toho nevšiml. to ty tady celou dobu meleš z cesty.

                            0 0
                            • easyrider  

                              Melu ? Važ slova. RM Adrenalin má možnost montáže více rozměrů tlumiče?? Ale ?

                              0 0
                              • hanz  

                                slova jsem zvážil a trvám si na nich…a rm má možnost namontování tlumičů tolik kolik tlumičů do nich jejich uživatelé namontujou…třeba takovej specialized enduro a sx se vyráběli se 4ma dýlkama tlumičů..řešil se tím zdvih a geometrie pro použití vidlic. nevím teda proč by to u rm nešlo…ale že to ty nejseš ochoten v zájmu své hrdosti akceptovat chápu.

                                0 0
                                • easyrider  

                                  Proč sem stále montuješ nějaké ostatní rámy?! RM není primárně určen (jestli vůbec pro něco určen je) k montáži různých délek tlumičů. Specialized ano, protože s tím ti konstruktéři,jak píšeš, počítali. Samozřejmě, že jsem hrdý,ale ruku na srdce, kdo není? I ty jsi hrdý, jinak bys mi tu tak vehementně neargumentoval, což ?

                                  0 0
                                  • hanz  

                                    dobře…co teda se stane s tím rm když do něj dáš kratší tlumič? zaseken se to a nebude to fungovat? bude šourat klikama po zemi? bude to i s nízkou vidlou čopr? řekni teda proč by to nešlo…na auto se dávaj taky jiný věci na který to primárně není určený v poho.

                                    0 0
                                    • easyrider  

                                      Jde mi o to, že nevidim logiku v tom, proč si chce někdo koupit rám, který je koncipován na freeride/enduro, a upravit jeho zdvih na 100 mm a tudíž z něho jaksi dostat kolo s XC parametry… Vždyť se dá koupit rovnou XC stroj s odpovídajícímy zdvihy i geometrií.

                                      0 0
                                      • dieegoo  

                                        Který ovšem těžko pozdějí předěláš na větší zdvih ;)

                                        0 0
                                      • hanz  

                                        kdybys ten rám znal tak víš že o enduru a fr je bláhové uvažovat..je to fakt tak na to xc a hlavně se dá koupit za cenu za kterou žádnej jinej slušnej full rám neseženeš…asi proto

                                        0 0
                                        • kesu  

                                          ale tak zase zalezi na definici endura,podle meho by na tom sel poskladat slusnej funkcni bike na pohodovy jezdeni s nejakym zablbnutim cas od casu.Na xc to bude moc tezky a houpavy.Na fr to teda fakt neni ale na enduro,proc ne…?

                                          0 0
                                          • hanz  

                                            no je fakt že moje enduro je asi diametrálně jiný od endura jiných lidí…tak na pohodový ježdění a celodení enduro :-)

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              myslíš tu motorku v profilu :o)

                                              jinak škoda, že si smazal ty ostatní…

                                              0 0
                                            • goofy  

                                              Mne se to tvoje endurko moc libi. Taky bych si neco takoveho predstavoval, az budu velky :-)

                                              0 0
                                        • Lister  

                                          no myslím že si to trefil hezky.

                                          IMHO neviděl ten rám někdo naživo, by mě zajímalo, co je ten další otvor pod uchycením tlumiče??????

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            Abych pravdu rekl, tak na S-l jsem Rock Machine vubec nepostrehl, takze tam asi nebyli. No a to druhe oko bude na nizsi zdvih, pri zachovanistejne vysky ramu…

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              no jsem právě přemýšlel, jestli je to ve vahadle nebo jen nějaký optický klam :)

                                              0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Je to ocko pro tasku, kdyz jedes z nakupu ;)

                                            0 0
                                            • Jenda  

                                              ale houby ty tomu hovno rozumis, to je lockout – vezmes tkanicku od bot. provleces ockem zavazes kolem sedlovy trubky a je to. Na pevnosti a pruznosti tkanicky zalezi nastaveni floodgate.

                                              0 0
                                              • vlk  

                                                Chlapi jste mimo, je to pro záložní pružící jednotku pro tzv. zavařovací gumu :o)

                                                0 0
                                  • TinkTink  

                                    No hele, ten ram mam doma, takze o nem neco malo vim a napriklad vim i to, ze do nej ruzny dylky tlumicu das a mohl by jsi si tim poladit vsechny veci tykajici se geometrie. Btw. urazet jsi zacal Ty.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      trochu se o nem rozepis ;-). jako kde, za kolik, funkce (pokud si no tom jel) apod.

                                      0 0
                                    • easyrider  

                                      JJ dnes jsem na něj koukal – jde mi o jediný, že když chce někdo rám se 100mm proč volit něco tak,řekněme, bitelnýho jako je Adrenalin a přemejšlet, jestli to bude fungovat – ze začátku nebyl konkrétní o jaký rám jde. Proto mi to přišlo jako kravina. Když jsem viděl ten „tvuj“ Adrenalin už mi to příde jako menší kravina. :) Ovšem o tom urážení… no nevim… abyste se tady všichni neopupínkovali.

                                      0 0
                                    • Lister  

                                      ty máš ale loňský model (r2006) ne????

                                      0 0
    • kesu  

      ahoj,tusim ze ti jde o RM adrenaline 2007 zejo?no hele na zacatku si psat,ze chces dat kratsi tlumic a nizsi vidlici,ale to je dle meho blbost,pouzitim kratsiho tlumice dojde k polozeni vidlice vyrazne vetsim pomerem nez pochyta nizsi vidle a navic budes tahat stred po zemi.Ja bych se toho zdvihu rozhodne nebal a dal dopredu klidne 130mm vidli,popripade treba pika uturn aby sis mohl vybrat co ti bude vyhovovat.Na XC enduro jezdeni klidne muzes mit 140/130mm a pomalejsi nebudes,zvlast kdyz ti jde o pozitek z jizdy.A ten ram IMHO s 130–140mm vidli bude mit geometrii na xc „slusnou“

      0 0
      • Lister  

        kdybych měl 140mm vidlici tak bych to neřešil, blbý je, že mám momentálně vidlu se zdviheh 120mm a když zainvestuju rám a tlumič tak už na novou nezbyde. Právě nevím jestli se to s tou 120mm moc nepostaví – hlavně sedlovka už je dost kolmo k zemi i tak, ale to by se asi dalo vyřešit pomocí hokejky s velkým odsazením a posunutím sedla víc dozadu.

        Imho když bych nechal zadek na 130mm hlava bude o 40mm níž dá se odhadnou o kolik se to nakopne??

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jsem to zkusil letmo z toho obrazku odmerit. Ta geometrie co je v tabulce bud neodpovida, nepocita s touhle vidlici nebo to zkresluje ta fotka. Me vychazi hlavovy uhel 67,17°, ale soucasne stred cca 24mm nad osou kol. Kdyz snizim zdvih tehle vidlice o 40mm, tak mi vyjde hlava 69,22° a stred stale o 9mm vys nez osy kol. Tzn. bych se toho nebal. Otazka je jak to bude ve skutecnosti :D

          0 0
          • Lister  

            No mě to podle toho obrázku taky moc nesedí. Díky za snahu, tohle bych já určitě nezvládl.

            Třeba udávají hodnoty po nasednutí na kolo :o). No uvidím jestli ten rám v nabídce vůbec bude a kolik bude stát…pokud by to bylo podobně jako loni, tak ho beru hned, HT už mě přestává bavit :o)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No treba u Norca to chodi tak, ze tabulka s geometrii je stejna vcetne uhlu i kdyz je u ruznych modelu na stejnem ramu pouzita jina vidlice. Ale tady maji jen jeden model pokud se nepletu :) Ale pouziti zdvihu 130 vzadu 160 vpredu moc nechapu.

              0 0
              • goofy  

                Taky se divim. Ja myslel, ze to bude 160/160 a oni z toho udelali takovy paskvil… Asi zbyly na Taiwanu navarene stare ramy :-)

                0 0
                • Jenda  

                  no jestli je budou prodavat zase za 5kkc tak myslim ze nebude problem se jich zbavit:-)

                  0 0
          • Lister  

            Teda nevím jak si měřil ty, ale nakonec jsem to zkusil taky. Prostě jsem si vytiskl fotku, vzal pravítko a úhloměr a měřil a vyšlo mi to podobně – hlava cca 67,5 st a sedlovka asi 71 st a to by byla pohoda a problém by byl vyřešen :o)

            0 0
        • Mamut  

          Imho když bych nechal zadek na 130mm hlava bude o 40mm níž dá se odhadnou o kolik se to nakopne??

          Da sa to uplne presne spocitat. Ked sem das par udajov…

          Rozvor (naboj-naboj), vzdialenost osy predneho naboja a spodnej misky hlavoveho pre staru vidlicu a novu vidlicu, vzdialenost spodnej misky hl. zloz. a osy ZADNEHO naboja. Ak das aj dlzku zadnej stavby (osa stredu a osa zadneho naboja), tak aj o kolko vymenou vidlice poklesne stred.

          A z tohoto sa daju zratat zmeny vsetkych uhlov a zmena vysky stredu.

          0 0
          • Lister  

            no já vím že se to dá spočítat / tím netvrdím že vím jak :oD

            jen jsem mylsle, jestli exiustuje nějaké přibližné pravidlo, jako že 20mm dolů = jeden stupen nahoru a tak :o)

            0 0
            • Pebe  

              tušim v MBA bylo 1 palec dolů = 1 stupeň nahoru, u hlavy

              0 0
              • Lister  

                no já mám pocit, že to takhle opravdu je. To by znamenalo napřímení o cca 1,5 st a to by bylo celkem v pohodě

                0 0
                • orca.1  

                  Vidlice o 40mm kratší zvětší hlavový úhel o 2 stupně. (při zachování zadního zdvihu).

                  0 0
              • Mamut  

                To strasne zalezi na zvysnej geometrii biku. Na detskom Jipi 20 (tusim sa to takto volalo, najmensi mozny bicykel) su tie konstanty zarucene uplne ine.

                0 0
        • TinkTink  

          Hele jak vysokej je ten Black na tech 120, kteryho na to chces nejspis cpat? Ma min nez 505mm?

          0 0
          • Lister  

            má pokud se nepletu 490mm

            0 0
            • kesu  

              to se mi nezdá je to moc málo…

              0 0
      • Jenda  

        nevis je uz nekde tenhle ram samostatne v nabidce? se mi taky mooc libi:-)

        0 0
        • Lišák  

          Samostatně v nabídce bude, zatím se neví za kolik. Osobně si myslím, že to nebude za „pusu“ jako posledně. Viděli, že se po rámech jen zaprášilo, tak cena určitě stouopne. Taky se mě líbí, uvidíme, až ho ocení.

          0 0
    • goofy  

      Nechces nam prozradit, o jaky ram jde? ;-)

      0 0
      • Lister  

        Kesu to trefil přesně – RM Adr. 3500 r 2007

        0 0
        • dieegoo  

          Jen tak orientačně.. kolik si za ten rám říkají?

          0 0
        • Pebe  

          a nestačil by ti teda ten Adrenaline 3000? Má 100mm zdvihu…

          0 0
          • Lister  

            no ten se mi líbil, ale poté kdy jsem si přečetl jak se ten rám chová, tak už o něm neuvažuju (IMHO tehle se pokud vím neplánuje do volného prodeje)

            0 0
            • Jenda  

              sakra a co vis vic, nebud tajnustkar:-) a co a kde psali o te 3000?

              0 0
              • dieegoo  

                Byl tet ve Velu.. nedopadla dvakrát slavně.

                0 0
                • Jenda  

                  no velo nekupuju tak povidej prehanej – co jim vadilo? myslim konkretne na ramu, ze sou na tom brzdy na pikacu vim totiz i bez testu:-)

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Já ho taky nekupuju, mám ho vždycky jen na přečtení.. myslim, že zrovna co do komfortu dopadl docela mizerně.

                    0 0
                    • Pebe  

                      jestli se dobže pamatuju, tak nejen že se při záběru do pedálu uzavírala zadní stavba, dokonce se i roztahoval tlumič

                      0 0
                      • Lister  

                        jo je to přesně tak, zadní stavba se blokuje šlapání a na malý převodník při silovém záběru dochází dokonce k roztahování tlumiče a to bych určitě nechtěl, zvláště pokud moje technika šlapání není bůhvíjaká :o)

                        0 0
                        • Jenda  

                          no zase v kombinaci s ETA by to mohl byt solidni vyjezdak, ale pokud nebude samostatne v nabidce tak je to asi stejne jedno. Uvidim co a jak dal.

                          0 0
                          • dieegoo  

                            To mi pak přijde docela zbytečný kupovat fulla, když bude fungovat jen když nebudeš šlapat…

                            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • coffield  

      Dobře si namaluj, co se kam bude otáčet a zvaž taky, jak to bude působit na samotný tlumič. Ono někdy dost změní geometrii jenom zvýšení zdvihu vidlice – výrobci se pak při určitém náklonu nemůžou zaručit za funkčnost a výdrž rámu. Bude to určitě dobré, dokud nebudeš uplatňovat záruku…

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce