Mám taový teoretický dotaz.
Představte si rám, který má standartně osazenou vepředu 160mm vidlici a vzadu má 130mm. Úhly jsou kolem norm hodnot pro podobná kola tedy cca 73,5–74st sedlovka a kolem 69st hlavovka. Systém 4čep s HorstLinkem.
Nevím jaký tam je tlumič ale tipuju ti na 190mm. Dal be se ten rám poladit kratším tlumičem na nižší zdvih(100–105mm) a dopředu hodit vidlu s cca 120mm. Myslíte že se nějak zásadně bude měnit chování zadní stavby – ona by se vlstně při použití kratšího tlumiče posunula trošku níže – prostě by již v klidovém stavu byla zanořená, takže by teoreticky mohlo dojít ke zmenšení citlivosti na nerovnosti. Ke kontkatu se sedlovkou by při max. zanoření snad docházet nemělo.
Jde mi o to že víc než 120–130mm bych dopředu nepoužil, tak kdyby jen snížil předek aby se to moc nenakoplo, taky by mě potěšilo těžiště trošku níže než originl je.
Jo a ještě takový blbý dotez – co vše u tlumiče hlídat – délka/zdvih to je jasný, ale liší se to pak ještě v nečem – třeba rozměry ok pro uchycení tlumiče atd.