Čau vespolek po čase.
Pořídil jsem slušnou full bazarovku, bohužel se změněným osazením, což se v případě tlumiče ukazuje jako dost zásadní. Původní majitel sice trošku zvýšil zdvih a ušetřil gramy, pro mé účely je to ovšem krok zpět. Projel jsem to před koupí kousek po asfaltu, nastavili jsme SAG-y jak u tlumiče, tak na vidlici, klasické houpání se zklidnilo a při dupání do kopečka jsem projev odpružení považoval za ucházející a předpokládal jsem, že v technickém stoupání se ještě zmírní (plynulejším šlapáním). No ale s daným nastavením se v terénu projevil přesný opak: při změně sklonu (prudší úsek) se to „kamsi“ propadlo, kolo to úplně zastavilo a já jsem byl nahranej. Pumpička poprvé nebyla…
Pak jsem hledal alternativy, sbíral rady, a zároveň začal ladit tlaky. Tlumič má dané maximum 325 PSI, zde jsem vyhledal diskuzi s laděním obdobných tlumičů, ovšem z r. 2018. Ale vcelku jsem dospěl ke stejným výsledkům: na podruhé tlumič dostal 220 PSI a vidlice asi 150 (Pike Select RS). A sláva, už se s tím dalo. Nepotřeboval jsem využít celý zdvih, jen nacvičit výstup a… ladit dál. Takže jednak jsem dále upouštěl tlaky a zjišťoval co to dělá.
Pak jsem kvůli „skorometrovému“ dropíku dle odhadu upustil, zkontroloval odskoky a … hm, nebylo cvaknutí, ovšem určitě to pobralo celý zdvih. Takže jsem upravil tlaky. Vpředu zhruba co jsem míval na HT – přes 90 PSI a cca 120 tlumič (mám kolem 80 Kg), SAG se jeví jako trochu větší, no a další zkouška mne čeká.
Když jsem pátral po vnitřním ladění od výrobce, napsali: „The tune on the rear shock for that bike should be ML. Mid for rebound and Low for compression. Best Regards…“ Takže v podstatě pokud komprese nelze nastavit…
Okamžitě to asi řešit nebudu a možná za pár měsíců nějak jo. Investice do lepšího tlumiče by to celé už ovšem posunula téměř k ceně nového slušného kola v hlíně, tak nevím.
Nějaká nápověda prosím?