Technika sjezdu - možné zlepšení kola

208 nepřečtených
  • Chyronex

    Zdravím,

    asi 5 let jezdím na fullu 150 a mám pocit, že se nikam technicky neposunuji a naopak asi začínám fotrovatět. Problémy mám i s menšími sjezdy, řekneme Šárka, Točná, Křivoklátsko, Kokořínsko… Ve sjezdu mám vždy pocit, že zaseknu přední kolo (kámen, kořeny) a přepadnu dopředu a snažím se sedat zcela dozadu za sedlo což moc nepomáhá, vážím totiž asi 100 kg a asi obavy ze setrvačnosti a jezdím tedy velmi pomalu. Jako bych měl strach i zatočit řídítky a jsem takový ztuhlý. Přemýšlím, zda by nějaká úprava kola nemohla přinést lepší výsledky v ovládání nebo kde bych mohl dělat zásadní chybu. Vidlice a tlumič myslím, že mám nastaveny OK. Tlaky v pneu mám 1,6atm předek 2,4NN-TS a 2atm Ardent 2,25, nikde nežvejkám ani duše neštípu. Přední pneu chci zkusit High Roller II, NN se mi zdá takový nevyzpytatelný. Představec mám 100mm a řídítka 700mm, ef.délka rámu asi 605mm, mám 183 cm. Zde jsem uvažoval zkrátit představec na 70mm a třeba dát i širší řídítka pro větší jistotu. Posed je myslím také OK, neb mi neděla problém ujejct 100+km. Používám SPD. Ještě mě napadl teleskop, když často jdu za sedlo a dát dopředu vetší kotouč pro lepší dávkování, nyní mám 180 mm. Nějaké nápady? Díky.

    0 0
    • noviisek  

      dal bych ti tam na sezónu pevnou vidlici, ta učí techniku dobře

      0 0
    • tonik666  

      řídítka aspoň 75cm, nebo 78cm, představec 50–70cm. A pak dát bike kemp zaměřený na techniku.

      A nebo úplně jiné kolo…

      0 0
    • JakeF  

      Osobně mi přijde, že to nebude problém kola a nějakým vylepšováním zásadního posunu nedosáhne, když už teď máš 150ku fulla.

      Jedinou opravdovou výjimku bych viděl v tom teleskopu, ten určitě ano. Lepší gumou taky nic nezkazíš, ale proti NN v TS to už taky nebude zásadní rozdíl.

      Jinak se ti tu počítám sejde hromada rad na hlavový úhly 65°, 800mm řidítka, Miniony ST dopředu i dozadu apod, že bez toho se nedá pomalu ani na cyklostezce, ale ve výsledku je v tom jen malý % výsledku, většina je technika. Proto bych jak padlo výš doporučoval nějakej kemp techniky nebo začít jezdit v okolí s nějakou partou, co různý věci zkouší. Ono se dá dost odkoukat a i si lidi vzájemně poradí, sám se prostě nevidíš…

      0 0
      • obda  

        Já sice jezdím spíš jako zakladatel vlákna, než jak ty, ale s tím teleskopem souhlasím. Mne to posunulo o obrovskej krok dopředu. Druhej zásadní problém bude asi ta rychlost – mám to taky tak.

        0 0
        • JakeF  

          Vždyť já taky, myslel jsem to tak, že teleskop jedinej z těch návrhů bych viděl jako opravdu velkej přínos.

          0 0
        • JSt  

          teleskop te nikam neposune. sedlo si muzes zasunout i bez nej, dokonce o vic centimetru. ;-)

          0 0
          • obda  

            Můžu, ale to bych ostatní zdržoval ještě víc ;)

            0 0
          • mr.antik  

            no jestl jezdí tyhle lokality kde je to relativně nahoru dolů tak ho to akorát bude štvát – ale jsou to prachy

            představec stojí, pár stovek, řídtka taky…

            0 0
          • JakeF  

            To sice můžeš, ale musíš zastavit, takže ztratíš rychlost a flow, který zrovna potřebuje trénovat… A na takovým běžným trailu mimo bikepark potřebuješ změnit výšku sedla několikrát, takže teleskop má přínos dost velkej.

            0 0
          • Baba-Ji  

            neni uplne pravda, s teleskopem je to jina jizda …asi jako s saltrem a bez saltru ;)

            0 0
            • h.mad  

              Ale neposune tě, jenom nasere až přestane chodit :-)

              0 0
              • Baba-Ji  

                noo…

                …kdyz clovek jede v jednom kuse, tak si myslim, ze si i trochu tak nejak dovoli vic, nez kdyz pred sjezdem zastavi, presteluje sedlo, nasedne a zase se rozjede …cimz total vypadne z rytmu, musi se znova skladat na kolo atd…

                0 0
                • mr.antik  

                  záleží jaký jsou trejly a kopce…

                  0 0
                  • jonti  

                    Asi tak, na RS to docela jde i bez.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tak nějak to zdrncáš, ale je to limitující jak v technice, tak v požitku (pokud teda neholduješ strachu z pádu a masáži prostaty :))).

                      0 0
                      • jonti  

                        Jezdil jsem to směrem dolů komplet se sedlem dole, těch pár transferů jsem ho zvedl a někdy ani to ne.

                        0 0
                      • mr.antik  

                        on myslel bez teleskopu, tj s manuálním snížením… Jezdit to se sedlem nahoře je možná dobrý jen jako tréning pro xcéčkaře.

                        0 0
                  • Baba-Ji  

                    tak samozrejme

                    0 0
            • JSt  

              tim prirovnanim jsi se docela dobre trefil. ;-)

              s teleskopem menis vysku sedla castej nez je opravdu treba (stejne jako s saltrem radis). naopak bez teleskopu kolikrat nechas sedlo nahore, i kdyz by se ti dana pasaz projizdela lip se sedlem niz (stejne jako na singlu by obcas nebylo na skodu zasaltrovat). jak teleskop, tak saltr prinasi dalsi prvek, ktery se na kole muze ******, ale oboje prispivaji k plynulosti a pohodli jizdy. ;-)

              0 0
              • Baba-Ji  

                tak :)

                …jako je to samo dalsi mozny sranec, ale takova ta celkova „flow“ jizdy/vyjizdky je lepsi/pohodlnejsi

                0 0
                • MichaelSimek  

                  a jeliokoz vetsine zmizelo tlacitko na presmykac, tak novy tlacitko na teleskop tolik navadi…a me zabere asi min procesorovyho casu si dat dolu/nahoru teleskop nez resit jak moc budu mit obouchany kulky od sedla jestli jit 3km za sedlo nebo ne

                  0 0
                  • JSt  

                    vetsine :-D

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      muj odhad bude ze vetsina co ma teleskop bude tihnout k 1× 9/10/11

                      0 0
                      • Lister  

                        A pak přijedou do alp a montují druhý převodník a přehazují nohou nebo rukou.

                        Takže hlásím se do skupiny těch, kteří mají teleskop na fullu, chtěli by i na HT, ale 1×cokoliv by na kole nechtěli.

                        0 0
                        • MichaelSimek  

                          taky nerikam vsichni :), ale minimalne vsichni co znam

                          0 0
                        • pepek  

                          Taky se hlásím se do skupiny těch, kteří mají teleskop na fullu, ale 1×cokoliv ani 2×cokoliv by na kole nechtěli.

                          Taky by bylo zajímavé, zda si všichni „jednoplackoví“ ověřili, zda je zrovna ta „nejvíc správná“ placka netahá taky nejvíc za nohy.

                          0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • obda  

                        Ani náhodou. Pro běžného bajkera nemá jednoplacka smysl.

                        0 0
                        • MichaelSimek  

                          ja nemluvim o beznem bajkerovy, jak uz jsem podotknul

                          jinak ja souhlasim ze teleskop vyuzije mnohem vic bajkeru nez jednoplacku, ale porad si troufam trvrdit ze lidi z teleskopem bude vic jezdit na jednoplacce nez na viceplackach (bez jakehokoliv dukazu, zdroje, statistiky, jen ma domenka)

                          0 0
                          • obda  

                            Statistiky taky nemám ;) Ale taky ti to kazím, mám HT, převody 3×9 a na teleskopu vyšší zdvih než na vidlici :D Osobně jsem viděl hodně lidí s teleskopem, ale jen málo s jednoplackou.

                            0 0
                          • JakeF  

                            Máš holt zkreslenej zkoumanej vzorek z Prahy… Do regionů trendy doráží se zpožděním :D.

                            0 0
                        • Mr.Duck  

                          Já už neznám skoro nikoho bez 1 placky '-)

                          0 0
                          • obda  

                            :D

                            0 0
                          • MirosPikos  

                            Pravda je, že každej má alespoň tu jednu placku. Někdo má i na dvě :)

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Kikoti fagt! Ja to myslim vazne :D Krome tyhle holky, co koupila kolo za $800 o nikom nevim :)

                              0 0
                              • obda  

                                Kolik z nich jezdí i do kopce a na delší výlety? ;)

                                0 0
                                • MichaelSimek  

                                  ja jezdim do kopce a dalesi vejlety a znam takovych vic :)

                                  0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Do kpce jezdime vsichni. Delsich vyletu ne zas tolik, ale vetsinou za ty nase dve tri hodky nastoupame 700–1000. Kdyz jedem na neco delsiho, tak vzdycky pres 1000. Neni to nic srdceryvnyho, ale kdyz vidim na Strave co jezdi kluci s kterejma sem jezdil doma, tak myslim ze toho na nasich jednoplackach nastoupame vyrazne vic :)

                                  0 0
                            • Chyronex  

                              Někdo i tři…

                              0 0
              • JakeF  

                Jasně, celopevnej singlespeed je do terénu ideál.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale jedině fixka nebo s torpédem.

                  0 0
                  • Lister  

                    Fixka samozřejmě – správný bajker neodpočívá, správný bajker šlape!

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • JSt  

                  kdyz myslis. ;-)

                  0 0
              • Lister  

                V 90% případů je nejslabším článkem soustavy, který se nejpravděpodobněji vysere jezdec, takže řešit pak spolehlivost komponentů je skoro zbytečné.

                I kdybych si tu teleskopku měl co 2 roky koupit, tak to udělám a dolů už bych ji nedal. A to se většinu času pohybuju v terénu, kde 2 hodiny stoupám a pak 30 minut sjíždím, ale i v tom sjezdu si někdy chci sednout.

                0 0
    • mr.antik  

      ten představec 100mm tam je nějakým nedopatřením? Dej poloviční a půjde to samo.

      0 0
      • jecnak  

        +1 Efektivni delka mi prijde uz tak velka a jeste tam davat dlouhy predstavec?

        0 0
        • JakeF  

          To je údaj „Délka horní trubky (horizontální)“? To mám na stejnou výšku 617mm rám a 75mm představec a nijak dlouhý mi to teda nepřijde…

          0 0
          • jecnak  

            Ano.

            0 0
            • JakeF  

              No, tak pak bych v délce rámu taky problém nehledal… Kratším představcem sice nic nezkazí, ale pochybuju, že by ho to v technice nějak zásadně posunulo.

              0 0
              • jecnak  

                Podle vagniho popisu v zakladajicim prispevku bych ja naopak toto zkusil. Samozrejme ruku v ruce s nejakou moznosti vyuky techniky.

                0 0
                • Ice-goofy  

                  No já se přiznám, že já mam představec 140 a nedokáži si představit kratší… Jak bych se tam složil, ale tady čtu, že i 100 je sakra moc..

                  0 0
                  • nitraq  

                    140… to je slušný retro. Taky ber, že máš docela úzký řidítka (600?), to pak potřebuješ delší představec.

                    0 0
                    • Ice-goofy  

                      Ne to je stará fotka (580), ale teď mám sice širší (700 tušim), ale představec stále nevím no ..

                      0 0
                      • nitraq  

                        700 a 140? To je dost zběsilá kombinace. Ale co, lidi jsou různí:)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak většina lidí nemá 3 metry, žejo :D.

                          0 0
                        • Ice-goofy  

                          Zběsilá ano, ale při mém zrůstu ;)

                          0 0
                          • nitraq  

                            Kolik měříš, Hulku?:))

                            0 0
                            • Ice-goofy  

                              203..

                              0 0
                              • saintjv  

                                Voe Ajsy:)))) 10 cm predstavec:)

                                Jako hele velikej ses, ale ty ses hlavne maratonec, na tohle technicky jezdeni to proste prekazi, na to co jezdis ty, je to asi to co ti vyhovuje…Ale tocit kolo do klopky nebo zavreny zatacky s takovou dylkou to uz se fakt nadres:)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  zkus to s takovým těžištěm a představec bude až tvoje druhá starost ;)

                                  0 0
                                  • saintjv  

                                    Hele ja uz bez teleskopu neumim jezdit ani na rovine:)) Takze ti naprosto rozumim…:) Ale to bylo k Asjovi… Ten jezdi uplne jiny veci podle teda:) Ale zas ma najeto tolik ze by me neprekvapilo kdyby daval se sedlem v jeho poloze to co ja s teleskopem:)

                                    0 0
                                  • MichaelSimek  

                                    hele, je to 13cm navic, to neni malo oproti me, ale nadruhou stranu to neni zase tak strasne moc

                                    to bych mohl rikat kazdymu kdo ma 177– jak mam strasne moc tezsite v nebesich ze nevytocim zatacku :)

                                    0 0
                                  • Ice-goofy  

                                    Já už si k tomu představci snad i citovej vztah vypěstoval ;)

                                    0 0
                                • Ice-goofy  

                                  Tak víš jak ;) ono to celkově kolo je delší ;) .. Že by mě moc kratší představec moc nepomohl asi ani tak ;)

                                  0 0
                                • Ice-goofy  

                                  Juro s Tebou těžký se domlouvat buď nemůžeš nebo jsi zraněn ;) V Horo teď díky baráži asi i budu často.. Tak něco vymyslíme..

                                  0 0
                                  • saintjv  

                                    Ok te tady protahnu máme tu par pěkných trailu. Ted jsem pryč o víkendu ale pak tu jsem. Tak se domluvíme. Na fb mě mas tak de ozvi jak tu budeš.

                                    0 0
                        • mr.antik  

                          tak na xcéčko je to jedno, ale tady se řeší nějaké trailový kolo a ježdění…

                          0 0
                          • McBlacky  

                            existují i lidi, kteří jsou rádi, že se na to nějak složí. Ne každej vyroste proporčně optimálně. Věř mi, že je pak nejen peklo kolo vybrat ale i doladit

                            0 0
                  • jecnak  

                    Zirafy na uteku se tu ale neresi ;-)

                    0 0
    • JakeF  

      Jo a ještě jedna důležitá věc – větší kotouč pro lepší dávkování nefunguje. Získáš vyšší výkon, ale dávkovatelnost se tím naopak zhorší. Ale pokud plánuješ jezdit časem i nějaký delší technický sjezdy, tak se stejně se 100kg tý 200ce nejspíš nevyhneš.

      0 0
    • ladiki  

      Asi zásadní problém bude strach. Ten Ti nedovolí udělat něco jinak. Dej pryč SPD, zbytečně Ti blokují hlavu, že si nestihneš vycvaknout.Všechno ostatní je v pohodě a nemá zásadní vliv… Důležité je začít zvyšovat rychlost v terénu a naučit se volit stopu.Představ si, že nemáš fulla 150, ale pevNáka. Tím zlepšíš pohyb na kole (vyklánění, balanc) A né jen sedět a jak tank letět přes kořeny a kameny…

      0 0
      • obda  

        SPD nemusí být nutně problém. Já se nebojím, že nevycvaknu, já se bojím že při pádu ve větší rychlosti si natluču víc než v malé rychlosti ;) Navíc chci být kdykoliv schopen bez pádu zastavit na krátké vzdálenost, když uvidím, že dál už bych to nesjel ;)

        0 0
    • Doktor-Prase  

      Přidej se na FB do skupiny „Bajkování v Praze a okolí“, jezdi a ono to nakoukáš.

      Kratší představec +1

      0 0
    • jonti  

      za sedlo nesmis, potom uz s kolem moc neudelas. zkus vzdy pred sjezdem snizit sedlo, nebo poridit teleskop. Jinak si kolem asi nepomuzes. Taky bych zkusil zajit nekam na pumptrack nebo bikrosku trochu zlepsit techniku.

      0 0
      • JakeF  

        za sedlo nesmis, potom uz s kolem moc neudelas

        To je hodně zavádějící a v dost případech nepravdivý.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jonti  

          To jsem presne videl ted u pritelkyne, kdyz jsme jezdili Rychlebske stezky. Ma fulla 120 mm a sjede toho hodne, ale kdyz je to technicke jako Tajemny nebo Wales, tak jde za sedlo, natazene ruce a proste potom uz vubec nejde pracovat telem a pumpovat.

          0 0
          • MichaelSimek  

            ja nejdriv jako vetsina chodil strasne za sedlo

            pak jsem byl hodne vepredu

            pak tak nejak neutralne

            a ted se zase ucim jak si sednout za zadni gumu :)

            0 0
          • JakeF  

            Já chápu, co jsi tím chtěl říct. Ale takhle obecně to je prostě špatně, s těžištěm musíš pracovat a chodit za sedlo je nutnost. Samozřejmě je špatně mít polohu za sedlem jako výchozí pozici, což jsi tím asi myslel.

            0 0
            • h.mad  

              Někdo to umí položit hooodně za sedlo a občas je to i nebezpečný :-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Ta 2. fotka to supr vystihuje, grip na predku nula evidentne :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Chyronex  

                Ta první fotka to už je třeba poloha příliš vzadu?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Tam nevidim vubec duvod byt vzadu, pokud hned za tim nepotrebujes zastavit, tudiz nevisis na max na brzdach.

                  0 0
                • mr.antik  

                  kdoví, z fotky se to těžko posoudí (nevíš co zrovna dělá a pročt to dělá), každopádně je to legrační :-)

                  0 0
              • Chyronex  

                Ještě se zeptám zda je známa lokalita těch fotek.

                0 0
        • Mr.Duck  

          Ale ve vetsine pripadu je to nejlepsi rada co muzes dostat :)

          0 0
          • MichaelSimek  

            asi taky jak ktery urovni cyklistu, ti zacinajici vubec neumi ani pracovat s prednim kolem/tezistem a kdyz jim reknes aby sjezd jeli v „attack“ pozici, tak jdou pres rodla nebo se nejak podobne vyklopej

            0 0
            • Mr.Duck  

              Daleko lepsi, nez se vyklopit z pozice za sedlem, to te vic katapultuje :) Kez by mi nekdo na zacatku rek ze nemam chodit za sedlo. Ted zapracovavam par holek do jezdeni, a vidim na nich, ze mit nejakou vahu na prednim kole je nejvetsi problem, a tudiz maj problem z kopce zatacet. Tak jako tak ma snad kazdej nejakej pud za to sedlo jit, takze sem nevidel nikoho, kdo by mel problem ze by byl moc vepredu :)

              0 0
              • MichaelSimek  

                tak nejak priucuju techniku vic lidi a u tech opravdu zacinajicich si nelajsnu rict jim at jsou ve sjezdu v attack pozici, nepracujou ani nohama ani rukama a kazdej hrbulek je kope pres rodla, a tihle neumi spravne ani jit za sedlo, takze zacit tim a pak je posouvat v predejs imo…ty uz asi budes ucit holky co tihnou k technickymu jezdeni ne?

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No zrovna mam na starost jednu, co celkem prekvapive diktuje, a druhou, co nejtechnictejsi jezdeni zazila na singltreku pod smrkem :) Proste sem je vzal do skills parku na boule, naucit pracovat s telem, prenaset teziste, pumpovat, protoze to podle me clovek proste musi umet, nez vyrazi dolu z kopce, byt toho nejjednodussiho.

                  A to neznamena jim kopec zatrhnout, pochopitelne, ale stravit tim aspon den hned zkraje je podle me nutnost.

                  Ja na to mam mozna trochu vyhrocenej pohled, ale snazim se na teziste klast velkej duraz, nybrz podle me je to nejpodstatnejsi vec ve sjezdu z kopce. Takze hledam traily, kde se me nezabijou a pritom nejakou tu techniku pouzijou, coz je docela vyhoda, ze se tady hleda docela dobre :)

                  0 0
                • mr.antik  

                  první věc co jsem holku učil – že natažený ruce jsou špatně a nechávat si to jen jako poslední záchranu… dynamickej pohyb o pár cm udělá víc než statickej posun těžiště kamsi za sedlo… jedinej problém je, že ty holky nemaj v rukách moc síly :-)

                  0 0
                  • MichaelSimek  

                    imo dobry jeste ukazat ze neni potreba riditka drzet nejak prilisnou silou ale nechat tomu kolu volnost, stejne vetsinu vahy drzej nohy a pokud nejezdej bomby nebo opravdu tezsi veci tak ty sily zase tolik potreba neni

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Jak to myslíš s tou silou? Naopak řidítka musíš držet přádně pevně, jak bys to kolo pak ovládal, když by ti to první kořen vyrazil z ruky?

                      0 0
                      • MichaelSimek  

                        nedrzet je krecovite, asi sem to popsal blbe, drzet riditka pevne ale ne kolo pevne je mozna lepsi popis (pokud samozrejme nejde o tezsi teren, bavime se to porad o relativnich zacatenicich na lehcim terenu)…udrzet riditka pevne by mel vicemene kazdy, udrzet kolo uz chce dost sily

                        0 0
                  • Elwing  

                    To jsi výjimka. Co jsem slyšela od holek, tak je jejich polovičky učí hlavně natáhnou ruce, držet řidítka rovně, jít za sedlo a ono to kolo nějak přejede :))

                    Naštěstí se žádná nijak moc zatím nevyklopila.

                    0 0
      • standa.nera  

        ..špatně jsem to zařadil.

        0 0
    • standa.nera  

      V kole bych problem neviděl. Zkus se přidat do nějaké skuiny s technicky lepšíma jezdcema a případně pořídit chrániče, mně chránicě poměrně dost pomáhají.

      0 0
    • Kubiczech  

      Pokud máš chuť, čas a peníze, vybav se chrániči a vůbec vším, co je alespoň trochu #endurospecific, a několik hodin denně trénuj techniku. Nebo si řekni, že fotrovatění je přirozené, že tě i ta připosraná jízda pořád baví a prostě jezdi. (:

      0 0
    • Tomáš  

      Dej kratší představec ( 30–60mm ) a k tomu širší řídítka ( 740–800mm ), ovladatelnosti to z mé zkušenosti hodně pomůže. HRII vpředu taky oproti NN pomůže. No a hlavně si teda kup teleskop. Zásadní chyba ( podle toho co píšeš ) u Tebe bude asi v tom, že moc lezeš za sedlo a nemáš prostor pro práci s tělem, protože Ti v nejdůležitějším prostoru jako anténa trčí sedlo. Jakmile se přesuneš výrazněji za sedlo, tak odlehčíš přední kolo a grip předního pláště jde do háje, protože není zatížený a tím je to v háji všechno. Správná pozice ve sjezdu by měla být podobná té na obrázku. Možná i platformy by Ti mohly pomoci se nebát. Úhel hlavové trubky má také velký vliv, ale pokud je HA < ± 67°, tak by to neměl být problém a i kdyby, tak to myslím nebude Tvůj zásadní problém.

      Předem zdůrazňuji, že se o tom, co jsem napsal nehodlám dohadovat a je to můj názor na danou věc, ač je mi jasné, že se to několika určitým lidem nebude zamlouvat.

      0 0
      • h.mad  

        Nobby nica jsem trochu nedobrovolně musel vyměnit právě za HR2 a zatim jsem nepoznal rozdíl, takže ty pláště by asi hned měnit nemusel. A testovací vyjížďka byla zrovna u tebe v Sušici :-)

        0 0
    • Chyronex  

      Chlapi díky za reakce. Zkusím odpovědět v jednom příspěvku. Rozhodně nemám ambice jezdit nějaké opravdu náročné sjezdy nebo v bike parku, na kole jezdím i na silnici, takže pláště typu Minion ST asi nepřipadají v úvahu. Kolo mě v terénu baví a ty silnici beru spíše jako nutnost se někam dostat.

      Co se týče teleskopu, tak mě nebaví neustále snižovat/zvyšovat sedlo. Jedu sjezd, který neznám a najednou v půlce zjišťuji, že by bylo vhodné sedlo dát níže, pokud se mi podaří zastavit, tak se mi už hodně těžko nastupuje ve sklonu a pokračuje. Pokud jedu dál, tak mám třeba zase velké problémy.

      Představec 100 mm byl již v sérii. Je tu můj první full, takže jsem neměl moc porovnání a nevěděl co chtít. Vodorovnou délku rámu od osy čepu k ose sedlovky jsem znova přeměřil a je asi 595 mm.

      Kotouč 180 už odchází, tak jsem myslel, že předku trošku pomohu 203 mm.

      Když padám, tak s SPD asi problém vyloženě nemám. Volil jsem toto řešení z důvodu jízd i po silnici, že bude lepší. Možná jen nesprávný předsudek.

      Kemp ježdění by byl asi velmi přínosný.

      Většinou jezdím sám, pokud je počasí tak jezdím skoro denně a snažím se zabrousit do toho terénu. Co jezdím myslím není nic náročného, asi to bude chtít dát frťana před jízdou, aby opadly emoce.

      Ještě mě napadlo nějak výrazně a cíleně posilovat horní končetiny, abych měl jistější úchop řídítek.

      0 0
      • Tomáš  

        S teleskopem ( ovládaným ze řídítek ) nemusíš kvůli snížení sedla zastavovat ani zpomalovat. To, že se ti nepodaří znovu nastoupit když slezeš může být dané právě SPD. 203mm kotouč brzdný výkon, umožní ti brzdit později, ale nikam Tě neposune. Také nevím, co jsi měřil, jestli od osy šroubu ve víčku hlavového složení k ose sedlovky ve vodorovné poloze, tak to máš na svou výšku celkem krátké kolo.

        0 0
        • Chyronex  

          Ano, ten bych rád ovládal z řídítek dle situace. Při zpětném našlapování mě brzdí SPD než zacvaknu, na plakformě bych byl asi rychleji. Měřil jsme od osy víčka hl. složení k ose sedlovky ve vodorovné poloze. Teda přibližně, nemám tu vodováhu. Špatně jsem uvedl mou výšku, po přeměření mám 181 cm. Tento rám byl velikost 20 palců.

          0 0
          • Tomáš  

            Teleskop ti pomůže na 100%, platformy si zkus na něčím kole, zda by pro Tebe nebyly lepší. Pokud máš navyklou dobrou techniku šlapání z SPD, tak Tě přechod na platformy nijak zvlášť nezpomalí.

            0 0
            • MichaelSimek  

              ale nemusi vubec pomoct, s prechodem na jiny pedaly bych byl opatrnej, aby pak nebyl ve sjezdu nervozni z toho ze mu ta noha nedrzi tak jako predim…teleskop souhlas to je hlavni a nejvic znatelny upgrade, ostatni bych extra nespechal a hlavne jezdil v terenu a ucil se

              0 0
    • Mr.Duck  

      100mm predstavec je dost dlouhej. Na 150 kolo bych urcite chtel mit. Sam mam 100mm na 150mm kole se 67° hlavou, a je to sileny jak je clovek na prednim kole, v dost situacich je to na hrane.

      Teleskop urcite pomuze, chces sedlo niz na cestu z kopce. Ne uplne nizko! Chces mit sedlo lehce nad urovni kolen, at muzes to kolo ovladat, ale ne ho drzet kolenama pod sebou.

      Trochu sem to tu nedavno rozvadel, myslim ze tam probehla nejaka ta konstruktivni myslenka.

      Ve zkratce, nechces chodit hned co nejdal za sedlo. Naopak tim ztracis realnou moznost zatacet a pracovat s tezistem. Telo mas mit zhruba „uprostred“ kola a dozadu se presouvat, kdyz chces predni kolo nadlehcit nad prekazku, poskocit si ci cokoliv, ale „vychozi“ pozice ma byt neutralni, i kdyz jedes po kolmy stene, jinak nemas sanci to kolo ovladat.

      0 0
      • MichaelSimek  

        s tim souhlas

        0 0
      • Lacias  

        Protoze jsem taky priposera, tak mi jen vysvetli, jak mam snizit teziste jinak, nez jit za sedlo. To je teda aspon muj duvod, proc za nej lezu, tzn. ne ani tak kvuli vaze na prednim kole, ale kvuli vysokymu tezisti. Pac vysoky teziste = drzka :), z myho pohledu.

        0 0
        • pitos  

          Dej si níže sedátko a nebudeš tolik potřebovat jít za sedlo.

          0 0
        • Tomáš  

          Logicky, podívej se na ten obrázek, který jsem postoval. Sedlo nízko, lokty od sebe, pokrčené ruce v loktech a lehce pokrčené nohy v kolenou + paty dolů. V téhle pozici se jen tak nevyndáš přes řídítka.

          0 0
          • Lacias  

            jop, to je dobrej obrazek, jsem si ho predtim poradne neprohlid. Ty kolena, to bude muj problem. Coz zase vychazi z chrtiho posezu… Jj, uz o dava smysl, dik

            0 0
            • MichaelSimek  

              nesmis ale zapomenout v tech kolenou i rukach pruzit, jinak pujdes pres rodla jeste rychlejs nez predtim :)

              0 0
              • Tomáš  

                Přesně tak…

                0 0
              • Lacias  

                :), to si zase uvedomuju, ze bych na kole nemel mit postoj, jako kdyz maluju strop v kuchyni z nizky stolicky :)

                0 0
            • Tomáš  

              Není zač ;-). Ještě co z toho obrázku není vidět, tak kolena také od sebe, ale ne nijak extrémně.

              0 0
          • Chyronex  

            Tak přemýšlím zda taky nemám jistý problém v těch kolenech a pokrčení. Zítra se na to zaměřím. Teď je to tak jasná a logická věc, ale nevybavím si to. Ale asi jsem také vysoko kvůli sedlu.

            0 0
    • Chyronex  

      Tak jsem začal vybírat představec a řídítka. Což je zatím asi nejdostupnější varianta. Pak začnu řešit teleskop. Řídítka zkusím 785 mm (800) a budu postupně zkracovat pokud bude problém. Lze jednoduše řezat i karbon? Zatím jsem našel Easton Havoc 35 Carbon, raceface sicx (next-760), obě zvýšení 20 mm, ještě možná WCS 780×15. Nerad bych hmotnost přes 300 g. Ten průměr 35 mm trubky je pro karbon nějaký výhodnější a nějaká novinka? Představec zkusím délky 50 mm s nějakým rozumným úhlem do 10 st. Nějaký tip na ověřené výrobce?

      0 0
      • Tomáš  

        Do 300g ( lehce pod 290g ) jsou třeba hliníková Kore OCD 20 řídítka v 800mm šíři. Koukáš-li po celkem drahých komponentech, představec Syntace megaforce2 je lehký a tuhý.

        0 0
        • Chyronex  

          Zkusil bych karbon a nemám zcela důvěru v nějaké neověřené výrobce, i když to možná vše dělají v pár továrnách v Asii. Rovnou bych chtěl kolo lehce odlehčit nebo si výrazně nepohoršit.

          0 0
          • Tomáš  

            Představec je ověřená značka. Zrovna ty RF SixC lidem praskaly/praskají a na netu najdeš hodně fotek, kde jsou urvaný u vnitřní objímky gripů.

            0 0
            • Mr.Duck  

              To musel nekdo tu objimku solidne prervat. Seriozne, tam ti jentak riditka nepovoli, kdyz nejsi uplnej dement. Zadny, konec gripu neni namahanej bod, zdaleka ne tak jako..skoro vsechny ostatni casti riditka.

              0 0
              • deekay  

                Tak on pise vnitrni objimky gripu.

                0 0
                • jonti  

                  Vnitrni konec gripy je taky konec gripu :)

                  Taky se ale myslim, ze to bylo nejspis moc utazene.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jo, tenhle konec sem myslel :)

                    0 0
                  • deekay  

                    ono si nevyberes, bud to neutahnes, tak se ti to protacia musis blbnout s nakyma carbon pastama s abrazivnima casticema, nebo to utahnes a uleti ti kus rodel :D (viz treba krasne video z EWS, kde to typek poslal k zemi na korenech a zvedl se s gripem v ruce (a v tom gripu presne konec riditek ulomeny tak, jak se tu pise). To byly prozmenu renthal carbon :)

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Ale bidet. Kdyz nemas mastny riditka, tak nepotrebujes zadnej extra moment na dotazeni. Jedine ze by to byl nakej dementni grip co vytvari stresovy body blbe udelanou objimkou, ale vubec si nevybavuju, kdy sem naposled utahoval grip co by potreboval nejak seriozne utahovat.

                      0 0
                      • deekay  

                        treba vsechny ODI :) Moment teda nemerim, ale dotazene jsou dost. A mastny rodla nemam. A kazda standardni objimka ti bude delat stresovy body.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          Tak jako bude, ale minimalni, zejo. Ja vetsinou dotahuju gripy jen tim kratkym koncem inbusu a staci to :O

                          0 0
            • Mr.Duck  

              Zdroj? Nejak hledam a nasel sem nulu zatim. Tim nerikam ze kecas, jen ze sem o tom nikdy neslysel, a jestli mam v nakou znacku duveru, tak je to RF :)

              0 0
              • Tomáš  

                Teď jsem hledal a to rozsáhlý vlákno jsem bohužel nenašel, ale někdy v dřívější době jsem ho určitě postoval do LV vlákna ( když kubad zveřejnil jeho kokpit na jeho 601 a psal jsem mu tam to samé ), byl to thread i s fotkama. Jeden místní uživatel už zlomil dvoje ( viz foto ) a třetí vyreklamované už na kolo nedal a visí mu prý na zdi, sám jsem je původně chtěl v tý černo-stříbrno-bílý kombinaci…

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No pekny, tak doufam ze bydy mit vic stesti. Ja zlomil hlinikovy driv, takze co, no :)

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Tohle bylo na trail / enduro biku a urvalo se to prý při výjezdu, načaté už to asi muselo být předtím ( ty předchozí byly prý nakřuplé na ± tom samém místě a právě v tom vlákně někde na cizím fóru bylo dost lidí, kterým povolily také v ± těchto místech ). Ono prasknout může všechno, ale…

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Zas me to privedlo k nakymu tomu slavnymu nemeckymu testu, kde teda obecne karbonovy riditka vydrzely vyrazne vic nez hlinikovy, tak kdo vi v cem je zakopanej pes :)

                      Nasel sem nejaky vlakno na ridemonkey o popraskanejch Eastonech, snazil sem se si z toho vseho neco odnyst, a ve finale asi jen to, ze stejne praska vsechno..takze nic novyho. Ja mam v ty SixC docela duveru podle toho, jak sem procital ty internety, tak kdybych ji ztratil, tak se ozvu :)

                      0 0
                      • Tomáš  

                        Přesně tak, prasknout může všechno, něco častěji, něco méně často. Každopádně doufám, že nikomu dalšímu neprasknou, jen na to upozorňuju. Já jsem zastánce kovu na řídítka a představec, celkově mi ty umělé hmoty zatím moc nepřirostly k srdci, ale to je můj problém :-).

                        0 0
                        • mr.antik  

                          nesmí se moc gramařit v tom… já ma karbony 200g/700mm cca za dvojku, tak bych nic tenčího už nechtěl :-)

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Tak ja sem v klidu, 210g/800mm je pomerove v pohode ne :P

                            0 0
                            • h.mad  

                              Kua asi mám něco špatně, Alu 740mm 370g :D a Představec 250g 40mm dlouhej.

                              0 0
                            • Tomáš  

                              Al 290g / 800mm – na koncích zmenšená tloušťka stěny a 40mm představec okolo 115g

                              0 0
                              • h.mad  

                                A co to máš konkrétně ? Ať mám inspiraci.

                                0 0
                                • Tomáš  

                                  Kore OCD-20 – stříbrné

                                  Syntace megaforce2

                                  0 0
            • Chyronex  

              Nemám v plánu žádné velké skoky, spíše jen tak něco málo přes kámen a tak, ale aby mi praskly řídítka tak to bych velmi nerad. Ještě jsem pohledal a lehká mi přišla Funn Fatboy 785, mají výšku 15 nebo 30 mm a hmotnost píší 270 g v hliníku. Syntace představec a řídítka mám teď a žádný problém jsem s nimi zatím neměl což beru jako plus.

              0 0
              • Tomáš  

                Fatboye 785×15 jsou těžší než 270g ( co jsem montoval minulý rok tátovi na kolo, tak měly okolo 310 – 320g myslím ). Lehký Al jsou třeba spank spike 777, nebo ty Kore, které mám já.

                0 0
                • Chyronex  

                  Máte pravdu s těmi fatboy, na stránkách výrobce jsou už hodnoty přes 300 g. V eshopu to měli špatně napsané.

                  0 0
                  • Tomáš  

                    Jj, vážím všechno :-)

                    0 0
                • deekay  

                  Fatboye jsou zjevne dve verze.. jak je rozeznat netusim, ale je verze co ma v 780 cca 320g a pak verze co ma asi 280. Mozna zjistili ze ty lehke nevydrzi, tak casem pridali matros…netusim

                  0 0
              • Baba-Ji  

                Fatboye jsou lehka proverena klasika …a oproti jinym s podobnou vahou i „levna“

                0 0
        • MirosPikos  

          Ty KORE OCD mám a zatím max spokojenost :)

          0 0
        • Chyronex  

          Kouknul jsem po těch KORE a na první pohled mě zaujaly vzhledem i hmotností. Díky za inspiraci.

          0 0
          • Tomáš  

            Není zač ;-)

            0 0
          • Lister  

            Mám od nich 740mm model a hodně mě přakvapilo, že při nízké váza (opravdu mají kolem 260gr) dokážou být tuhá. navíc mi sedlo i zahnutí. Bohužel jsem je velmi nerozumně řízl na 710mm, protože jsem si myslel, že mi to bude víc vyhovovat, ale časem si zvykl na 740–760mm a jsou mi najednou nějaká úzká :-)

            0 0
    • meris  

      Díky za dotaz. Jsem na tom asi podobně. Jsem většinou zbytečně moc vzadu. Ale mám ten teleskop. Kolo bez něj bych už nechtěl.

      0 0
    • Lister  

      Už to tady padlo určitě hodněkrát, ale moje doporučení.

      1. Teleskop – úplně na prvním místě, nebo se smířit s tím že

      budeš pořád štelovat sedlo nahoru a dolů. V každém případě se sedačkou nahoře se toho moc nenaučíš.

      1. Kokpit – zkrátit představec ideálně na 50cm, což se ti asi nebude

      chtít, tak bych vrazil 60mm, rodla 740mm – rozdíl proti 700mm v ovládání je znatelný a přitom ještě u většiny jezdců nevyvolají pocit, že jsi to s šířkou přešvyhl.

      1. Vyhoď NN zepředu – ten plášť není úplně špatný, ale často má

      tendenci ustřelovat – klidně bych ho vrazil dozadu, tam svou práci odvede dobře. Jestli necháš Ardenta, tak vraz dopředu DHF 2,3 – úplně jiná liga než NN, jistota vedení je z mého pohledu o několik levelů jinde a přitom ještě docela jede. Tohle kombinaci asi rok vozím.

      0 0
      • Mr.Duck  

        A neprijde ti, ze DHF taky ustreli trochu necekane? Nerikam ze lehce, ale prislo mi, ze kdyz je na hrane, tak se najednou urve bez varovani. Ale mozna sem jen neumel jezdit, kdyz sem na nem jezdil :)

        0 0
        • Lister  

          To nemůžu napsat, mě totiž všechny pláště ustřelují naprosto předvídatelně – pořádně to nakloním a vždycky ležím.

          Prostě 80% gripu předního pláště vytváří ta součáska mezi pedály a řidítky, zbytek je na vzorku. Pro mne přechod z NN a DHF znamená to, že už zatáčky neprojíždím nekontrolovaným smykem předního kola, ale že se mi to občas i zakousne.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Hele ja obcas projizdim nekontrolovanym smykem, klidne obou kol, i s HR2 ve 3C :D Musis dycky hledat chybu v povrchu, ne v sobe, zejo. Akorat pomaha, kdyz to pak clovek i odjede, misto aby si lehnul, no :D Na druhou stranu, kdyz si lehnes, tak si trochu odpocines. Vsechno ma svy.

            0 0
            • Lister  

              Jako já jsme s tou gumou spokojený. Dávám mi dost jistoty, abych se zkoušel do těch oblouků víc a víc pokládat. 20 let jezdím na MTB a 20 let jsme v zatáčce tlačil na pedály blbě. Stačilo malé nakopnutí a všechny najednou funguje úplně jinak. Tohle už docela dávám, teď se snažím soustředit na lokty. Progres pomalý, ale zatím stále pokračující.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Tak lokty sou hlavne o tom tezisti, vid. To rikam porad, vahu na predek! Coz teda sam moc dobre neumim, ale mas na me este 15 let naskok :)

                0 0
      • meris  

        Jen doplním můj postřeh.

        Často jezdím ve skupince tři lidí, kdy jeden kamarád teleskop nemá. My ostatní už jsme ho pořídili a je to fakt znát.

        0 0
    • Chyronex  

      Tak jsem nakonec prozatím pořídil Kore OCD 800 a Kore 50mm představec, zatím čekám až dorazí. Mrzuté je to, že mám z pádu ve sjezdu ruku v sádře, takže si počkám až to ozkouším.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.