Zdravím,
najde se tady majitel, případně někdo, kdo jel letošní X-Control nebo ProRace 27.5? Rád bych se zeptal na dojmy, jelikož recenzí moc (téměř žádné) nejsou.
Zdravím,
najde se tady majitel, případně někdo, kdo jel letošní X-Control nebo ProRace 27.5? Rád bych se zeptal na dojmy, jelikož recenzí moc (téměř žádné) nejsou.
zrovna recenzí x-controlů je všude plná prdel a když projdeš i německé a anglické časopisy myslím že najdeš i proprace, stačí nebýt líný a neschopný hledat.
Líný teda nejsem, ale asi neschopný. Na X-Control jsem našel jenom jednu na bikeandride.cz
Můžeš přihodit aspoň jednu další?
To jsou staré modely. Hledám letošní (2014)
A jaký je mezi nima prosímtě rozdíl? Ten systém je furt stejný a kecy o osazení snad nepotřebuješ.
Jezdim ctvrtou sezonu X-Control 410, model 2010. Co te konkretne zajima?
mam x-control 227 (2014) viz profil. ptej se…
nejake postrehy jsem psal zde> http://www.bike-forum.cz/…00–2014.html#…
s kolem jsem opravdu spokojeny.
Jak ti přijde kolo na delší vyjížďky po cyklo/upravené lesní cesty(50–90km)?
Houpe se při šlapání do kopce?
A díky za odkaz, pročetl jsem si tam tvé dojmy.
zatím s ním jezdím rychlé kratší vyjížďky do 40km v horším terénu a je opravdu pohodlné na jakémkoliv povrchu. Kolo samozřejmě houpe, ale na rovné cestě minimálně. Aby se zadní stavba „zamkla“, tak musí člověk šlapat opravdu silově na těžké převody. Pokud chceš houpání minimalizovat, tak si nastavíš rychlejší odskok na tlumiči.
Kolo mě zaujalo především svojí vyrovnanou geometrii (oproti předchozímu HT sedím přirozeněji a jsem vzpřímenější) a fakt, že to není žádná extrémní houpačka, takže je jízda efektivní a přitom pohodlná.
mám x-control 629 … r.v.2013 co by tě zajímalo?
Chystám se koupit full a mám v hledáčku právě x-control. Dalšími kandidáty jsou Giant Anthem a Trek Superfly, vše 29er. Je zde mezi uživateli někdo, kdo dokáže z vlastní zkušenosti porovnat chování těchto tří systému odpružení zadní stavby. Teoreticky to mám zmáklý dobře, jde mě spíše o postřehy z praxe. Samozřejmě budu sám zkoušet, přesto se rád podělím o vaše dojmy. Zatím jezdím chrtí HT a tak mám strach, aby to moc nehoupalo, zatím u mně vede X-control…
dík
Jezdim 829 druhou sezonu. Co se týká houpání, tak to reší x-control tak, že při silovém šlapání do kopce je tužší a nehoupe se a když šlapeš volně po rovině tak se pohupuje jen mírně. Jezdím 100 km švihy a nevidím v tom žádný problém. Navíc si můřeš přes CTD na tlumiči udělat opravdu hardtrail pokud jedeš po cestě delší dobu.
Dík za reakci. Vybírat budu z modelů, které mají tlumič Lapierre bez možnosti změny tuhosti. Jezdím hodně přes kořeny v lese nebo rozbité polňačky s kameny. Jak se zadní stavba chová v těchto podmínkách? Pokud jedu z kopce a nešlapu tak je to jasný, tam chci maximální tlumení v rámci možností 100mm zdvihu, ale když jedu po rovině nebo lehce do kopce,relativně rychle, sice v sedle,ale do pedálů se opírám?
Žehlí to dostatečně? Kopanců do zadku už jsem si užil dost…
Pokud se vyjádří i kolega Vojta2004 s x-control 629 budu rád
dík
Tak zmena tuhosti u tech tlumicu bude zcela jiste.
Zbytek bych rekl, ze uz ti tu popsali.
Nic ve zlém Viléme, ale zajímá mě spíš názor někoho, kdo zná kola Lapierre X-control.
I tak dík za příspěvek
Vsak uz ti tu dost takovych lidi psalo, to ze sis to zrejme neprebral, za to nemuzu.
No a k tomu tlumici mam co rict, i kdyz to kolo nemam, protoze to co pises je proste blbost.
Ok, mohl bys blíže specifikovat,jaké píšu blbosti-třeba si rozšířím obzory.
„mají tlumič Lapierre bez možnosti změny tuhosti“ – to je proste blbost.
Stále mně uniká, v čem tkví ta " blbost " , jestliže lepší vysvětlení nemáš, už toho raději necháme a nebudeme s tím ostatní zatěžovat.
Zdar
V tom, ze tam proste zadne takove tlumice nejsou, jak slozite.
Nazdar.
Při silovém šlapání to zatuhne, ale kopance nedostaneš přes díry se to v pohodě zhoupne.
zadní stavba funguje parádně i s jejich „hloupým“ tlumičem. když jedu na kochačku tak kolo krásně žehlí, no a když začnu dupat tak kolo ztuhne a parádně frčí, takže nějakej silniční přejezd mu nevadí. Oproti tomu giant se bez chytrýho tlumiče neobejde.
Ok,dík za reakci.
Nechápu jak pro někoho může být to, že při šlapání full prakticky přestane fungovat výhoda. Při výjezdu ztratíš trakci a když si přišlapáváš v technických pasážích tak taky nefunguje na 100%, tuším že tenhle lapoš přestává fungovat i při brždění, to bych radši stokrát raději nějaký giant, kde prostě když nechcu aby to houpalo tak zapnu propedal a nazdar.
je šlapání a šlapání ;) brzdy formula jsou věc jiná… a mě nebaví si pořád hrabat pod šulina hledat páčku na tlumiči, radši držim pevně řídítka. a věř, že to kolo do kopce má výbornou trakci.
jezdím ho od loňského září taky a nemůžu si stěžovat, souhlasím s tebou. Měl sem půjčeného i anthema 29er a nepřišlo mi to v ničem lepší. Dost záleží i jak se šlape, jestli to někdo zběsile rve silou, nebo šlape lehčí převody s vyšší kadencí.. já výběru systému nelituju, sem spokojen, že kolo bere co má a souhlas s tím přehrabáváním na tlumič – nemusím řešit.
presne tak. s kolem se da vyjet opravdu hodne (kdyz to clovek uslape) a ja naopak ztvrdnuti tlumice povazuji v kopci za plus.
Jezdil jsem X-controla 3 roky (sice 26) a víceméně potvrzuju, co tady píšou ostatní jeho majitelé.
Pokud ti jde konkrétně o absenci nastavení úrovně propedalu, tak to není u x-controla kritické. Resp. pro závodní použití je to úplně zbytečný, jelikož při silovým šlapání ze sedla se zamkne tlumič právě šlapáním a nehoupe. Pokud pojedeš výjezd v sedle (tj. se zatíženým sedlem), tak zadní stavba bude aktivní a kopírování nerovností je dostatečné. Obdobně to bude při průjezdu rozbitou rovinou.
Já jsem si teda nechal od novoty tlumič v rámci objednávky vyměnit za nastavitelný (RP23), ale jak říkám v závodech jsem to téměř nepoužil, jen výjimečně při startovním sprintu do asfaltovýho kopce na max-propedal. Určitá výhoda to byla při vyjížďkách ve sjezdech, kde byla znát naopak při úplné vypnutém propedalu vyšší citlivost a plyšovější chod zadní stavby. Ale říkám: není to nijak kritické.
ad problém zamykání zadní stavby pod brzdou: tohle si vůbec neuvědomuju, že bych kdykoliv řešil – pozoroval.
Problém pedal-kick: podle mě by ses musel hodně soustředit a zkoumat, aby sis toho všiml, ale dá se vypozorovat v okrajové situaci = ostrý silový terénní výjezd po nerovnostech na hodně lehlý spíš jen nejlehčí převod – pro mě nebylo omezující.
Pro mě to byl ideální maratonský závoďák se super geometrií. Jsou ale určitě i citlivější a žehlivější i nízkozdvihé fully než má x-control, u kterých o tu rychlost až tak nejde.