• Martin

    asi se u dalšího obchodníka zapíšu jako „***** 1“ nebo „prudič ****“, ale podělím se o veselou komunikaci :)

    jak jsem psal v tématu o světlech, na asi měsíc staré svítilně z ledexpertu se mi objevil kaz na diodě. foto 1 a foto 2

    nelenil jsem, napsal prodejci, že se mi pokazila LEDka a co s tím budeme robit :) a reakce byla celkem očekávaná. tak se pochlubím :) (mejly jsou od nejnovějšího k nejstaršímu)

    chlapci si evidentně chcou ušetřit práci s rekamačním řízením, tak na mě dělají budliky budliky :D

    jsem si ale stoprocentně jistý, že jsem svítilnu nenechal svítit dlouho bez chlazení na high…

    Vážený pane,

    nikdo Vám nárok na zákonnou reklamaci výrobku neupírá.

    výrobek na reklamaci zašlete prosím doporučeně, na adresu :

    Led-Expert – reklamace

    Stroupežnického 24

    15000 Praha 5

    přiložte kopii faktury a průvodní dopis včetně popisu závady.

    S pozdravem,

    Petr Tindel

    Led-Expert.cz

    Stroupežnického 24

    15000 Praha 5

    Tel: +420 603 411 623

    email: prodej@led-expert.cz

    6. března 2013, 20:44:41, napsal jste:

    Vaše hodnocení na dálku nepovažuji za seriozní a prokazatelné, znovu

    opakuji, že jsem se řídil návodem.

    Z výše uvedených důvodů na reklamaci svítilny trvám!

    Čistě pro Vaši informaci – LED samozřejmě lze poškodit i jiným způsobem než

    přehřátím. Docela pravděpodobné je dočasné selhání řídící elektroniky, která

    do LED pustila vyšší napětí nebo proud, než LED snese.

    From: led-expert.cz [mailto:prodej@led-expert.cz

    Sent: Wednesday, March 06, 2013 8:23 PM

    To: má maličkost

    Subject: Re: kaz na LED u svítilny UF WF501B

    nemohu posoudit jak byla svítilna používána, ale faktem zůstává, že čip je

    možné spálit pouze velmi vysokou teplotou.

    S pozdravem,

    Petr Tindel

    Led-Expert.cz

    Stroupežnického 24

    15000 Praha 5

    Tel: +420 603 411 623

    email: prodej@led-expert.cz

    6. března 2013, 20:13:46, napsal jste:

    Díky za reakci.

    >

    Rád bych vás ubezpečil, že tohle není moje první výkonná LED svítilna, dva

    roky jsem používal Aurory s P-7, takže celkem dobře vím, co si můžu a nemůžu

    dovolit. Svítilna byla používána POUZE na kole při teplotách pod nulou,

    pečlivě jsem si hlídal, aby nezůstávala zapnutá po zastavení, takže k

    přehřátí diody vlivem neodborné manipulace rozhodně dojít nemohlo. Navíc

    jsem nejezdil v terénu, takže jsem svítilnu nepoužíval na HIGH.

    Ještě detail – svítilny jsem u vás kupoval dvě, skoro pořád jsem je používal

    obě, ale druhá je v pořádku – pokud bych nedodržel návod, odešly by mi obě,

    ne?

    >

    From: led-expert.cz [mailto:prodej@led-expert.cz

    Sent: Wednesday, March 06, 2013 8:05 PM

    To: má maličkost

    Subject: Re: kaz na LED u svítilny UF WF501B

    >

    Dobrý den,

    bohužel se spálil čip, přehřátím.

    Reklamovat toto poškození sice můžete, ale vzhledem k tomu že k této závadě

    zřejmě došlo neodborným zacházením v rozporu s návodem k výrobku, nebude

    záruční reklamace uznána.

    S pozdravem,

    Petr Tindel

    Led-Expert.cz

    Stroupežnického 24

    15000 Praha 5

    Tel: +420 603 411 623

    email: prodej@led-expert.cz

    6. března 2013, 19:57:14, napsal jste:

    Vážení,

    >

    Cca před měsícem jsem u vaší firmy koupil LED svítilnu UF WF501B (5 mode

    verze). Dnes jsem na LED jedné z nich našel kaz – viz přiložené fotografie.

    Pravděpodobně došlo k poškození diody.

    Žádám o informace, jak postupovat při reklamaci – poslat celou svítilnu?

    >

    Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem.

    0 0
    • Martin  

      p.s.: člověk si koupí výrobek od české firmy (překupníka), aby měl možnost reklamace, a hovníčko slavný soude, překupník dělá ofuky :D

      zlatý číňan :D

      0 0
      • Vilém  

        Tak ted jsem zvedav, co na to ti, co stale povidaji o zaruce u ceskeho „obchodnika“:))

        Radsi u cinana za polovic a kdyz se posere, tak samodomo oprava, nebo do kose.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Martin  

          no nebýt to ve výprodeji za tři kila, tak to u čecha nekupuju a vemu to přímo z číny :D ale fakt jsem zvědav, jak se ti vykukové poperou s tím, že jsem se od nich nenechal odbýt planou výhrůžkou po mejlu…

          zajímalo by mě, jak dokážou, že jsem tu LEDku opravdu zničil přehřátím – je to moje tvrzení, že nejsem debil (co se týká používání baterky) proti jejich tvrzení, že debil jsem :) ovšem důkazní břemeno je na straně obchodníka :)

          0 0
        • MirosPikos  

          Záleží na tom, u jakého překupníka nakupuješ. Na Kronium jsem nikdy problém neměl a oni moc dobře ví, že si takovéto chování nesmí dovolit. Negativní reklama dělá divy, stejně tak ta pozitivní spotřebitelská, když si tu já a mnoho dalších libujeme s Kroniem a jejich přístupem.

          LEDexpertům se evidentně asi moc nedaří, jinak by nad tím mávli rukou a ihned nabídli řešení, z jejich pohledu je výhodnější nabídnou výměnu. Ale oni asi budou doslova překupníci, nebudou mít o nic lepší ceny, než když si to koupíš sám na dx nebo jinde. Kdežto Kronium fungují už na nějakém velkoodběratelském tarifu u několika málo výrobců, od kterých odebírají možná napřímo. Proto snadno nabídnou výměnu – tolik je to nebolí a nevyplatí se jim uškodit jménu firmy.

          0 0
      • Vilém  

        Jeste dotazek. Co pisou v tom navodu, kterym se ohani? Nenapada me moc veci, jak by ji clovek sam odrovnal, kdyz pominu, ze ji da zaplou na topeni atd.

        Neptal jsi se pred casem na alobal na zlepseni odvodu tepla od menice a LED?

        0 0
        • Martin  

          v návodu píšou akorát upozornění, že na high se svítilna nesmí používat dlouho v místnosti… o speciálním zacházení ani slovo.

          btw, návod taky stojí za starou belu – je to nekvalitní kopie, na které chybí kousek z levé strany textu. navíc je to nějaký univerzální canc, protože mluví o světle, které má „memory driver“, zatímco moje UF mají elektroniku bez paměti :D

          na alobal jsem se ptal, alobal jsem mezi LEDku a tělo baterky aplikoval, odvod tepla od diody se trochu zlepšil – při první jízdě venku bylo tělo svítilny úplně studené, při druhé jízdě po alobalovém votuningu mírně hřálo.

          0 0
    • oddie  

      „záruka“ českého obchodníka v praxi…

      0 0
      • MirosPikos  

        Je třeba si vybírat, LEDexpert jsou doslova překupníci, kteří pak nedokáží obchodně správně reagovat. Musí si uvědomit, co prodávají za zboží a že tam nějaké procento zmetkovosti zkrátka je.

        Kdybych to s nimi řešil, tak bych jim pak asi rovnou řekl, že to hodím na diskuzní fóra, pokud se mnou budou chtít *******.

        0 0
        • Martin  

          no pokud se budou s reklamací cukat, pohrozím jim oblíbenou zkratkou tří písmenek začínající na Č :)

          už podle webu jsou to evidentně trochu hajzlíci. třebas u baterek 18650 mají obrázek s párem akumulátorů, ale prodávají to po kusech, což se dá tak trochu brát jako klamavá reklama – zvlášť pro nás, kteří jsme zvyklí brát v číně akumulátory po párech :)

          0 0
        • oddie  

          Však já si vybírám – v Číně :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Frostty  

      Já mám naopak s reklamací u ledxpertu velice dobré zkušenosti. Vadný externí aku, který nedržel kapacitu, během týdne vyměňený. Takže chyba je pravděpodobně někde na půl cesty.

      0 0
      • TeryPV  

        To je trošku rozdíl, vadný aku je jednoduše prokazatelný a tam s Tebou nemají jak *******, ale co se týče Dommova problému, zde s ním mohou ******* jednoduše…

        0 0
    • JSt  

      podle me ti nikdo nevyhrozuje, jen ti rekli, jak se situace ma. kdybys byl v jejich situaci, taky se vyseres na pindy, co ti reklamujici napise, pac nesmis verit vubec nicemu. a kdyz uvidis spaleny cip, hned te napadne, ze dotycny nechal svitit lampu na plny kotel az se to spalilo. tak ti napsali, jak to vidi na dalku a ze jim to muzes na reklamaci vklidu poslat.

      nevidim na tom nic neseriozniho. naopak se mne nelibi, ze tahas na verejnost vasi korespondenci. ;-)

      0 0
      • TeryPV  

        Tak to s Tebou naprosto nesouhlasím…

        1. Jako prodejce, by snad měli mít nějaké seriozní vyjadřování, ne to

        co poslali.

        1. Pokud by byli aspoň trochu seriozní, tak nehodnotí vadu na dálku, to je

        zhovadilost.

        1. Když už hodnotit chtěli, měli upozornit, že to může být příčina,

        ne hned dle obrázku rozhodnout…

        Je mi tě upřímně líto, zda považuješ takovéto chování obchodníka za normální…

        0 0
        • Polka  

          Mne je zas uprimne lito vsech tech zakazniku, kteri si mysli, ze mohou prvni posledni. Ted to nemyslim primo na Dooma. Setkavam se s tim dnes a denne, zvysujici se drzost, arogance, okamzite vyhrozovani apod.

          Kolik moznosti obrany si myslis ze takovy provozovatel e-shopu ma? Z praxe zcela zadnou, pokud se nechce nechat pospinit a zkazit si reputaci, i kdyz si je 100% jist, ze je v pravu. Zakon je bohuzel na strane zakazniku a e-shopy nemaj krome pripadneho soudu v rukavu vubec nic, takze praxe je vzdy vyhovet, coz pro mensi obchodniky muze byt samozrejme po case problem.

          A prectu-li si prvni reakci prodavajiciho, tak na ni neni nic spatneho…pise at to klidne reklamuje, ale varuje ho zaroven ze to asi uznano nebude, co je na tom za zhovadilost?

          0 0
          • MirosPikos  

            Asi se na to díváš z pohledu prodávajícího. Já se na to snažím koukat nezaujatě a kdybych já byl obchodník, nikdy bych takhle neodpověděl:

            „Dobrý den,

            bohužel se spálil čip, přehřátím.

            Reklamovat toto poškození sice můžete, ale vzhledem k tomu že k této závadě zřejmě došlo neodborným zacházením v rozporu s návodem k výrobku, nebude záruční reklamace uznána.

            S pozdravem…“

            Když už, tak bych napsal:

            „Dobrý den,

            nejspíš se spálil čip. Pošlete nám to, my se na to podíváme a nabídneme vám řešení…“

            Není obchodnicky zcela v pořádku, abych zákazníkovi rovnou říkal nebo naznačoval, že je nejspíš pitomec a může si za to sám, abych mu pak mohli říct, že reklamace nebyla uznána. Nic bych dopředu nikdy nenaznačoval a nesliboval a snažil se z toho vyjít tak, aby byl zákazník spokojen a necítil se, že byl ojebán. V tomhle případě přece prodejce musí vědět, že je to čína nižší jakosti a může se stát, že odejde řídíci jednotka nezávisle na způsobu užití.

            Obchodu se evidentně moc nedaří, že se takhle chovají a asi vím proč.

            0 0
            • bathed  

              Vychází jednoduše z toho, že celá tahle ledkařina a obzvláště ledkařina proudová je jedna veliká „alchymie“. Ať ti u poruchy řeknu jakoukoliv pohídku o příčině, nemáš reálně šanci mi oponovat a vyvrátit mé tvrzení. Co dělám píšu níže. Kdybychom my jako firma se ke klientovi chovali podobně, asi by nás to položilo. Proč? – protože naše instalace jsou ve stovkách ledek a ne o jednom čipu ve válečku z duralu! A se vší zodpovědností říkám: v 99% případů za problém může ne čip ale ZDROJ! … Představa že se ozve klient a řekne: „shořelo nám 15 ledek na Baumaxu ve Splitu! Co s tím uděláte?“ a my mu odpovíme – „jo pane – vy jste špatně chladili!“ … přičemž on se za 14 dní ozve znova s tím, že mu shořelo zase 12–15 led, dokáže z nás se šikovným advokátem sedřít kůži! – napočítá dopravu technika k instalaci, jeho práci, pronájem plošiny, poškození dobrého jména … a jsme na milionu… Takže na rozdíl od všech těchle hokynářů si my podobné „rychlé soudy“ dovolit nemůžeme…

              0 0
          • Nikovlas  

            Já jsem taky dělal v krámu, takže chápu tvůj postoj, nicméně musím poznamenat, že je špatný. Ne zkreslený – špatný. Zákon má vždy chránit slabší stranu. Prodejce prodává zboží ve veklém (relativně) počtu, zatímco zákazník kupuje jednotlivé kusy. Zákon musí být na straně zákazníka, jinak by s ním všichni vymetli. Co má dělat prodejce? Pokud to dodavatel odmítne reklamovat, měl by prodejce převzít zodpovědnost a na svoje náklady reklamaci vyřešit a následně to řešit s dodavatelem. Zní to trochu jako scifi, ale je to jediná možnost. Odkazovat zákazníka na dodavatele je naprostá **********. Zákazník si koupil danou věc, čímž vstoupil do smluvního vztahu s prodejcem – nikým jiným. A jestli se to prodejci stane víckrát, že dodavatel odmítne oprávněnou reklamaci, pak by se měl asi zamyslet nad spektrem svých dodavatelů.

            0 0
            • Polka  

              Naprostej nesouhlas a je videt, ze ses nesetkal se situacemi, o kterych jsem psal ja. „Prodejce prodává zboží ve veklém (relativně) počtu“ – to nemusi byt vubec pravidlem! Mas tisice malych e-shopu. Zakon pouze na strane zakaznika je naprosta hovadina, pripomina mi to obcansky zakonik a pronajimatel vs. najemce, to same.

              Prodejce nikde nepise, ze to nemuze reklamovat a nikde ho na vyrobce resp. toho dodavatele od ktereho to bere on, neodkazuje, takze co to tady pises za nesmysly?

              0 0
              • TeryPV  

                Proč mám pocit, že pláčaš o něčem o čem nic nevíš. Zákon je na straně zákazníka právě proto, že obchodník/výrobce si může vymýšlet různé důvody neuznání reklamace, zákazník si asi těžko bude vymýšlet závady… Jeden příklad za všechny…existují opravny mobilů, které radši než aby se diagnostikou nebo opravou zabývaly, tak telefon samy nechají zoxidovat (polejí vodou) aby nemusely časově náročnou opravu provádět a zkasírují pouze od výrobce tučné peníze za diagnostiku…a Ty jako zákazník neuděláš nic, protože nemůžeš mít, neuznali by Ti reklamaci, nafocený vnitřek telefonu před odesláním…Bohužel za svoji praxy jsem se setkal s mnoha takovými případy…

                Takže ano, je správně že zákon je stavěn na ochranu spotřebitele!

                0 0
                • Polka  

                  Mam uplne stejnej pocit. Na tom neni potreba nic vedet. Ja ti pisu o urcitych negativnich zkusenostech, ktery me vedou k zaveru, ze zakon je nastaven spatne, tot vse.

                  Predstav si napr. konkretni situaci, kdy zakaznik ti bude tvrdit, ze v objednavce, ktera mu prisla, chybi neco, co si objednal. Pritom ty vis, ze to neni pravda, ze to bylo vyskladneno a dle hmotnosti baliku se to da pripadne dolozit. Zakaznik se s tebou bude hadat, ze ne a v mezicase vse rozmazne na forech, ve verejnem hodnoceni e-shopu a zakonci to stiznosti na COI. Jako maly obchodnik, kterej nema cas ani penize na soudy, jses samozrejme v pici a priste si to 2× rozmyslis a zakaznikovi to klidne poslel jeste jednou navic jen aby nedrzkoval a neplival kolem sebe spinu. To je ten tvuj skvelej zakon! A delas jakoby vsichni zakosi byli andilci.

                  0 0
                  • Martin  

                    pokud může doložit třebas hmotností zásilky svou pravdu, je to cajk… ale zas si vem nedávno řešený případ Bafoona a jeho eloxové párty…

                    0 0
                    • Polka  

                      Nectu tady vsechno, takze nevim o co s Bafoonem slo.

                      0 0
                      • Martin  

                        zjednodušeně:

                        baf posílal na elox asi půl kila hliníkové drobotiny, zpět se mu vrátila zásilka, která měla asi 300 gramů, 200g věcí se „ztratilo“ a zaměstnanci eloxovny tvrdili, že úbytek hmotnosti je dán ztrátou materiálu při eloxu a že díly poslali všechny… kdyžtak si dej hledat „bomex“

                        (ta čísla si nepamatuju přesně, ale šlo tam o dost výrazný úbytek váhy, transportní balení bylo stejné při odeslání od bafa i z eloxovny)

                        0 0
                    • Polka  

                      To dolozila tim ze si to doma navazila sama na vaze, ale ani neposlala fotku vahy, ani doslych veci v objednavce, proste nic. Pritom na dokladu od posty byla ta smerodatna vaha samozrejme znatelne vyssi nez navazila ona :) A nedomuzes se niceho a i kdyby po case jo, tak lidi daj hodne na jedna pani povidala, takze je to o nicem.

                      0 0
                      • Martin  

                        a proto všechno fotit, posílat soupisky… všechno pěkně písemně, ať jsou obě strany kryté.

                        0 0
                  • TeryPV  

                    Jo tak teď jsi trochu uletěl ne…to co popisuješ Ty je snad jasně prokazatelný, doložitelný a zde není přece problém o nějakém sporu… A zase jsme u toho, že i zde má prodejce navrch, protože má vše řádně zaznamenané a záznam je i u doručovatele zásilky, takže zde je vše OK… Ale zákazník, který reklamuje zboží, bude těžko prokazovat, že v telefonu nebyla oxidace, že zrcadlo nebylo poškrabané, že nebyl oprýskaný lak…

                    Nicméně u Tebe je vidět hezky jedna věc, Ty by jsi nikdy nemohl vést úspěšnou firmu, protože heslo každého obchodníka je „Náš zákazník, náš pán“… Zákazník má svobodnou volbu si vybrat, a řešení reklamací je jedno ze základních kriterií snad pro všechny zákazníky…Plácej si co chceš, ale je správně, že zákon chrání spotřebitele, protože jinak by nemusela ani záruční lhůta existovat…

                    0 0
                    • Polka  

                      Ty vole prober se poradne poli studenou vodou a precti si vse znovu a 2×. Tos zrovna vypadl z ekonomky s tema kecama o obchodnicine :-) Ochrana spotrebitele ano, ale take urcita ochrana prodejce pred vychcankama a tema co system zneuzivaji.

                      Btw. sice delam neco docela jinyho, ale jsem uspesnej, takze ti to nejak nesedi, ty vedmo.

                      0 0
                      • TeryPV  

                        Každý považuje za úspěch něco jiného, že jo…Jinak to nejsou žádné kecy ale fakta, a ekonomku jsem opravdu nedělal…No asi jsi úspěšný, ale asi ne v odvětví, kde musíš pracovat s lidmi že :) Zaplať pánbůh, že je minimum prodejců Tvého uvažování :) Jinak je rozhodně více prodejců než spotřebitelů, kteří využívají systém…příkladem byť tohle vlákno…

                        0 0
                        • Polka  

                          Zadna fakta, ale same spekulace a unahlene soudy. S lidmi prave musim pracovat docela hodne, sice mail/tel komunikaci, ale hodne. Me prave serou obecne vsichni ti, co ostatnim lezou az prilis doprdele, at je to prodejce nebo jakejkoliv jinej clovek. Jinak ta reklamace jeste ani nijak nedopadla a ty uz mas soud vyrcen :) To je presne o cem jsem predtim psal, je to vsechno o lidech.

                          0 0
                          • TeryPV  

                            Chudáci co s Tebou musí komunikovat… :/ vidím tu komunikaci „Zdarek, tak co, uděláme kšeft, ne tak sorry že jsem prudil, čus…“ Jinak si to dle tvých příspěvků nedokážu představit :D

                            0 0
                            • Polka  

                              No dyt rikam, totalni vedma :-D Udelame kseft se prece nerovna „lezt prilis doprdele“, ses uplne mimo, takze nema cenu se dal bavit.

                              0 0
                              • TeryPV  

                                Stačí si přečíst Tvé názory a nemusím být vědma :)

                                0 0
                      • Nikovlas  

                        A jak by sis jako představoval tu ochranu prodejců před vychcánkama? Že má spotřebitel nějak dokázat, že v balení něco chybí? To my vysvětli.

                        0 0
                        • Polka  

                          To nemyslis vazne ze ne? Pokud lzive tvrdi, ze neco chybi, tak to ma duveryhodne dokazat. To je jako nejakej problem? Ale ono tohle neni to hlavni, to klidne dokaze prodejce, ale je mu to k nicemu, protoze i tak muze byt pospinen bez ohlednu na to jaka byla pravda. Co na tom kua porad nechapete?

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Tak si těď představ, že jsi na místě zákazníka, kterému něco chybělo v krabici s nevím čím – například jsi si koupil světlo od Fénixe a chybí tam držák na helmu. Dokaž to. Jsem zvědavej.

                            0 0
                            • Polka  

                              Odpovim otazkou. Prodejci prijde dotaz, ze mu tam chybi drzak, co budes delat? Vypis ze skladu napadne zakaznik treba tim, zes ho zfalsoval. Co budes delat?

                              A i kdys se s nim nechces srat, tak mu to posles a za tyden prijde dotaz od stejnyho vychcanka, ze mu tam chybi jeste neco dalsiho co melo byt soucasti? Co budes delat?

                              0 0
                              • TeryPV  

                                Ach bože… Váha, skladový doklad, doklad od přepravce…to se dá vše sfalošvat ? Nebuď tak paranoidní…

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Polka potřebuje pořádný důkaz. Co se nedá jen tak zfalšovat – třeba fotku! :-D

                                  0 0
                              • Nikovlas  

                                Vyfotit? VYFOTIT?!! Co tam jako chceš vyfotit? Prázdné místo v krabici? Nebo všechno vyskládáš na stůl a vyfotíš to a budeš prodejci tvrdit: „Vidíte? Tady je celý obsah balení a držák na helmu co? No držák na helmu tam není!“ Myslím, že z takového důkazu prodejce padne na zadek a bude si muset udělat silný kafe, aby se ten den ještě mohl vrátit k práci :-D Ještě tu o tom Budulínkovi!

                                0 0
                                • Polka  

                                  Jaky vyfotit? :-D

                                  Ani jeden jste neodpovedeli na otazku.

                                  0 0
                                  • Nikovlas  

                                    Já se ptal první. Jak to zákazník dokáže?

                                    Jak vyfotit? To ty jsi začal s focením, než jsi pak ten svůj příspěvek editoval, protože jsi si uvědomil, že jsi napsal naprostej nesmysl!

                                    Prostě zákazník nemá jedinou možnost, jak dokázat obsah zásilky, kterou přijal!

                                    0 0
                          • TeryPV  

                            Pokud to prodejce nedokáže dokázat je to jeho problém a má mít pořádek v papírech. Jak jsem jednou napsal, zde je snad jasné, že má prodejce doklady o odeslání a váze zásilky, to jaksi očůrat nejde, že jo … takže v Tvém příkladu je vina u prodejce, že nemá řádně zaevidováno co kam poslal, pokud má, nemá žádný problém a zákazník může tvrdit co chce…ale to zase nechápeš TY…

                            0 0
                            • Polka  

                              V mem prikladu neni chyba u prodejce ty vole, tys to vubec nepochopil. Prodejce ma vsechny doklady, ale jsou mu k hovnu, protoze ho onen vychcanek vsude pospini a nahlasi na COI i tak a z toho mu vznikne zbytecny problem. Uz jsi to pochopil o cem celou dobu pisu? Koukni se treba nekdy na recenze na Heurece a treba pochopis.

                              0 0
                              • Nikovlas  

                                Kouzlo Heureky je v tom, že když tam má prodejce 10 dobrých a 1 špatnou recenzi, zákazník si udělá názor. Když tam má 10 dobrých a 10 špatných, udělá si taky názor. A že ho nahlásí ČOI? V pořádku, ne?

                                0 0
                                • Polka  

                                  Nevysvetluj mi kouzlo Heureky. Tam se ostatne prodejce taky nema jak branit proti tomuto typu „zakazniku“. Nahlasit na COI? Jen tak? I kdyz to nema vubec souvislost s tou danou veci? Normalka?

                                  0 0
                                  • TeryPV  

                                    Hej aj ty můžeš být úspěšný…:D fakt se bavím…Zrovna na heurece jsou ke každému obchodu stovky recenzí a to už je vzorek, kde jasně poznáš jednoho nespokojeného blba…Pokud posuzuješ obchod dle 2 špatných a 40ti dobrých recenzí jako špatný, tak jsi vůl Ty :D

                                    0 0
                                    • Polka  

                                      Ale ja nic takovyho vubec neposuzuju a uz vubec ne zpusobem, jakym naznacujes. Jsou kliosi, kteri ale daji i na ty dva negativni a proste je to odradi a to je celej problem o kterym pisu celou dobu, mlho.

                                      0 0
              • Nikovlas  

                „Relativně“ znamená „poměrně“ – tedy ve větším počtu v poměru k tomu, v jakém to kupuje zákazník. Ty tisíce malých e-shopů pravděpodobně od dodavatele berou víc jak jednu věc měsíčně. To je relativně velké množství, protože zákazník jich patrně kupuje méně, pokud je tu řeč například o těch světlech.

                Že jsem se nesetkal se situacemi, o kterých píšeš? Je vidět, že o mě víš hovno.

                Dobře si pamatuju, jak přišel chlápek reklamovat boty prošlapaný skoro skrz a tvrdil, že je měl párkrát a začal se mu párat šev. Pak je na mně, abych řekl – naser si – ty boty jsi úplně prochodil – je to opotřebení, jsou na konci životnosti. Ale když přijde zákazník, že se mu páře šev, nesmí to fungovat tak, že mu hned řeknu – hm – asi opotřebení – a on mi pak začně hledat důkazy, proč je to jinak. Je to správně, že zákon je na straně spotřebitele – tečka. Je tu pár zmrdů, kteří to zneužívají. Taky je pár zmrdů, kteří kradou. Nikdy vše nebude 100% ok. Ovšem aby měla záruka smysl, musí zákon chránit v první řadě spotřebitele.

                0 0
                • Polka  

                  Ja o voze, ty o koze.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Ne – ty jsi mě prostě citoval a snažil ses zcela absurdně napadnout moje tvrzení, ačkoli neznáš význam slova „relativně“, nebo to slovo jen ignoruješ.

                    0 0
                    • Polka  

                      Uz z toho zacina byt pekna fraska hosi. Tak naposled, napr. zakaznik objedna jeden kus, ktery je na objednavku, prodejce objedna jeden kus a ten jde pak zakaznikovi. Kde mas ten velky pocet ktery jsi zminoval? Proste jsi to nemel zobecnit, tecka.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Jasný – chci vidět prodejce, který na přání zákazníka objedná jednu něco od úplně nového dodavatele, se kterym do tý doby neměl nic do činění a ani to dál neplánuje :-D

                        0 0
                        • Polka  

                          Objedna jednu vec a ne od uplne noveho dodavatele, to jsem nenapsal, tak mi to nevkladej do ust (do klavecnice). Prestav si, ze existuji i takovy produkty ;-)

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Hm – tak ten problém může řešit s dodavatelem, od kterého běžně odebírá. Když ho osere, tak to holt zacvaká ze svýho a může to dál řešit s tím dodavatelem, nebo od něj přastat odebírat. Pro prodejce je to totiž jeden problém z několika produktů, které od dodavatele má, a je na něm, jestli to nechá plavat, nebo na to nějak zareaguje. Zákazník koupí třeba jednu věc a pak má tedy 100% chybovost a to asi nemůže nechat plavat – proto musí být chráněn zákonem.

                            0 0
                        • Polka  

                          Mimochodem mate e-shopy nebo makate jen v kamenaku?

                          0 0
                • TeryPV  

                  Ano, přesně to jsem se mu snažil taky vysvětlit, bez ochraně spotřebitele je záruka naprosto k ničemu!!!

                  0 0
        • JSt  

          posledni jejich slovo je:

          //Vážený pane,

          nikdo Vám nárok na zákonnou reklamaci výrobku neupírá.

          výrobek na reklamaci zašlete prosím doporučeně, na adresu : …//

          na coz doom reagoval takto http://www.bike-forum.cz/…klamace.html#…

          tohle podle me neni zcela ok. ;-)

          0 0
          • Martin  

            zcela OK není to, co popisoval Miroš – dělání ramen po prvním mailu ;)

            vsadím se, že kdybych se jim po prvním „zamítavém“ mejlu nepostavil na zadní a sklapl jak deštník, tak si můžou udělat čárku na futra, že odradili dalšího blba…

            takže ano, oni mi napsali, že jim to mám poslat, ale až jsem si na ně mírně otevřel hubu a taktně je usměrnil ;)

            a neboj, pokud bych byl vážně vůl a diodu si spálil vlastní vinou, tak se s nima nehádám, nejsem svině.

            0 0
            • JSt  

              to vubec nechcu tvrdit, ze bys chtel reklamovat i kdyby sis byl vedom sve viny. ale oni k te tve reklamaci musi apriori pristupovat rezervovane, to snad chapes, ne. ;-)

              0 0
              • Martin  

                pod pojmem rezervovaně si představím reakci, kterou načrtl Miroš – nejspíš se spálil čip, pošlete baterku a my na to mrkneme a ozveme se…

                0 0
                • TeryPV  

                  No a to je to, proč jsem napsal svůj původní příspěvek… věta typu… …klidně poslat můžete, ale… je dle mě naprosto neprofesionální a v podstatě dává prodejce najevo, že zaplatíš poštovné, ale reklamaci Ti nikdo neuzná…Ale je od nich hezké, že aspoň to poštovné Ti chtějí ušetřit :)

                  0 0
              • Nikovlas  

                Ale nedávat to přitom takhle najevo. Sorry, ale když reklamuju věc a druhá strana mi dá obratem najevo, že jsem si vadu způsobil sám a můžu počítat s tím, že mi reklamaci vůbec neuznají – to vše, aniž by věc viděli – to je hnus.

                Když nám na krám přišla ženská reklamovat GTX boty, že protékajá ve špičkách – stačilo sáhnout dovnitř, nahmatat díru v podšívce, kterou si tam paní prodřela, protože si neumí stříhat nehty – pak jí to prostě vysvětlím a nazdar. Když se ale kouknout na fotku a vyvoděj závěr, který je evidentně chybný – a nazdar…

                0 0
          • TeryPV  

            Ale dali mu jasně najevo, že to posílá zbytečně…

            0 0
      • Martin  

        jinak, Jiří, ber to nejen jako ukázku chování konkrétního prodejce, ale jako ukázku obecnou. je hromada prodejců, kteří se snaží se zákazníkem vydrbčit a „z pozice síly“ mu tu reklamaci rozmluvit nebo zákazníka odradit… takže at si lidi přečtou, jak na takovéhle týpky…

        kamoš nedávno reklamoval mobil. reklamace zamítnuta, prý našli zoxidovanou základní desku, takže ten telefon asi někde utopil. ovšem už nepodali žádný důkaz svého tvrzení, což je z jejich strany celkem solidní fail. kamarád se málem nechal odradit od hádání se s prodejcem… a takových případů jsou mraky. bohužel.

        takže, jak píše Nikovlas – prodejce je proti zákazníkovi ve výhodě a zákazníci si taky musí hlídat svoje práva.

        0 0
    • bathed  

      Takže: v Ledkách dělám už X let. Pro všechny co tu píší o číně – tohle nemá s čínou lautr nic – je to americký čip Cree XM-L. Naše firma prodala třeba vloni těchle powerLED více jak 150tisíc kusů a instalace v reklamě (XP-G – velké panely – ty jsi z Olomouce a například totem u Olympie je jimi osazený celý) máme po celé Evropě…

      Podle fotek ti mohu říci jedinou věc – dívali jsme se na to s technickým ředitelem a náš závěr je takový, že toto není defekt „z přehřátí“. XML je stavěn až na teploty kolem 150°C, přičemž osazování se děje při teplotách kolem 200°C a čip to bez potíží vydrží. Ve zmíněných panelech za banerovou plachtou dochází v letních měsících běžně k nárůstu teplot až ke 100°C – časové spínače spustí svícení třeba kolem 18:30 a v ten okamžik je celý buton vyžhavený sluníčkem za celý den a k jakémukoliv „shoření nedojde“. Když jsme testovali jak se chová nechlazený čip směřující k sebedestrukci teplem, dopadlo to většinou tak, že se z pájecí pasty „odstřelil“ a odpadnul… Domníváme se tady spíše že došlo k nějaké napěťové špičce ze zdroje, popřípadě je potíž v řídící elektronice (kondenzátory, druver, … Tam bys měl hledat problém, protože ten zákal na multičipu napovídá víc než čemukoliv jinému „proražení“ z rázového přepětí…

      Až tě přestane bavit hádat se s blby a budeš chtít svítilnu opravit, zkus se spojit s distributorem Cree v ČR a tím je společnost Tron z Brna. Doporučím ti třeba pana Radovana Burhana, což je opravdová kapacita v téhle oblasti. Mají i vybavení, takže ti na ten tišťáček „nalepí“ za srandovní peníz nové XM-Lko.

      0 0
      • Vilém  

        Tohle svetlo ma s cinou hlavne to, ze je to totez svetlo ktere prodavaji cinani za polovic. To ze to preprodava cech nic nezmeni na kvalite provedeni.

        Zda jsou pouzite LED opravdu od Cree, nebo je to nejaky fake, ci odpad, to nedokazu posoudit.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • bathed  

          90% aplikací s proudovými LEDkami se osazuje na tišťáky v číně. Fake to není a ani být nemůže – Cree se opravdu zatím napodobit nedá. Výrobní linky mají nejen v USA ale i na Taiwanu… Na osazování se fakt nic „pohnojit“ nedá. Jak píšu, problém je jinde – ve zdroji…

          0 0
          • Vilém  

            Ale ja nerikam, ze je to v LEDce. Proste to svetylko neni nijak zazracne navrzene, ma sve mouchy a je jedno, kdo ti je proda.

            0 0
            • bathed  

              Na tom světýlku není lidově co ******… Je to triviální zapojení, ale samozřejmě ve spojení se zdrojem (akumulátory) je to už trošku jiný problém. Každopádně tu vedeme diskusi o tom, jak mohl „šaman“ podle dvou fotek zjistit, že to je přehřátím! Protože tohle se poznat nedá a za druhé – ty fotky spíš naznačují, že tohle přehřátím rozhodně NEBUDE! … Takže normální prodejce se k tomu postaví čelem a zareaguje tak, že má dotyčný celý komplet poslat zpátky a že se podívají kde je problém.

              Skvělé by bylo, kdyby zakladatel vlákna dal na moji radu a s tím zmetkem zajel do Brna do Tronu. Myslím že by se asi potvrdilo to co píšu – že problém není ve svítilně (čipu). Tím by celá naše diskuse asi pozbyla smyslu.

              0 0
              • Vilém  

                Co co pises o poskozeni cipu, s tim souhlas, taky myslim, ze prehrati by vypadalo jinak.

                On kupoval svetylko jako komplet, kde vznika problem, zda v shitovem menici, spatnem chlazeni, nebo v cem, to mu muze byt jedno.

                Sam jsem zvedav, jak tato reklamace dopadne.

                0 0
                • bathed  

                  měnič tam není… je tam driver, což je součástka která řeší napětí a proud.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Omlouvam se za spatne nazvoslovi.

                    0 0
                    • bathed  

                      v pohodě…:-) Spousta lidí v tomhle ranku tápe: jsou zvyklí, že si koupí LED pásek, na něj připojí adaptér 12V a ono to svítí! :-))))

                      Tohle je jinačí liga! Tyhle ledky jsou stavěné na proud. my například ty naše velkoplošné aplikace stavíme na 700mA, přičemž ale čipy jsou schopné utáhnout i 1A (tam ale není nárůst svítivosti 30%, ale třeba jenom 5% – zbytek příkonu skončí v chladiči jako zbytečné teplo)… Napětí si řetěz LEDek vytáhne ze speciálního zdroje s elektronickým řízením. Tzn. že třeba na jednu Ledku při 700mA vychází 2,1W, je-li v řetězu 10 ledek, musí trafo dávat 21W… A přesně tohle je úskalí všech těch svítilniček s proudovými ledkami: postavit dobrý zdroj včetně elektroniky, který umí tohle pohlídat je strašně ošemetné. Svádět ale defekt na přehřátí je ale kravina!

                      0 0
                      • Vilém  

                        Vubec toto nerozporuju. V tematice se pomerne orientuji, i kdyz primo s LED nedelam, jsem vzdelanim elektro slaboproud, pracuji v oboru, mam to i jako konicka.

                        0 0
                        • bathed  

                          no takže asi uznáš, že nad těma dvěma fotkama zvolá „nechlazeno!“ jenom blb! Je tak?

                          0 0
                          • Vilém  

                            No psal jsem to nekde vyse, ze myslim, ze by ta LEDka vypadala jinak, kdyby to bylo nasledkem spatneho chlazeni.

                            0 0
                      • josh  

                        A já si bláhově myslel, že ledky jsou již z principu určené pro napájení proudem, všechny. Zdroj musí jen pohlídat nepřekročení maximálního nebo žádaného proudu, to zvládne postavit i klučina z elektrotechnic­kého kroužku. Komplikace působí až nadstavba, např. konstantní regulace, případně požadavek vysoké efektivity apod.

                        0 0
                  • JSt  

                    a ten drajvr znamena cesky co, pro uplnost jako. ;-)

                    0 0
                    • bathed  

                      To je česky přesně ten elektronický forichtuňg, který si z akumulátoru pro LEDku vezme přesně to co potřebuje. Pokud je drajvr na pendrek, tak u něj může docházet k proudovým špičkám a podle mého – to co vidím na fotkách – taková špička to XM-eLko odpálila.

                      Takový drajvr bývá i u některých napěťových LED modulů a tam právě hlídá proudové a napěťové špičky z trafa a stejně tak možná podpětí na řetězech (klidně u LED pásku) kde dochází vlivem délky vodičů k poklesu napětí. Takový modul (pásek) bývá dražší, má uvedenou delší záruku, ale paradoxně se na něm nedá řešit stmívání pouhou regulací napětí, protože při jeho snížení na vstupu drajvr přispěchá a začne z hovna plést bič…

                      Tak toto je drajvr. Stačí to pro úplnost česky? ;-)

                      0 0
                      • josh  

                        Driver může být zároveň i měnič ne?

                        To by musela být sakra velká špička, aby vytvořila černý flek na čipu. Cree ledky jsou podle mých zkušeností odolné i proti dosti velkým nárazovým nadproudům, nějak se mi nezdá, že by to mohlo být důvodem této zvláštní závady. Pokud se objeví flek na luminoforu (podle fotek se mi ale zdá, že flek je na vrchlíku), bývá to téměř vždy způsobeno přehřátím čipu, takové usmažení ale potřebuje nějaký čas.

                        0 0
                        • bathed  

                          … a ty se fakt živíš prodejem „ledek“? No teda – pánbůh nás poťapkaj!…

                          0 0
                          • josh  

                            Jak typické… když nejsou argumenty, tak se to stočí někam jinam a nebo zkusíme vyvolat flame že :)))

                            0 0
                            • bathed  

                              Argumenty? Stav se za mnou: takhle šlehlých XP-G nebo XP-E ti dám do kapsy půl kila :-))) Navíc – a to mně ale fakt šokuje poté co jsem si na tvém profilu přečetl že se tím asi fakt živíš, že fakt pleteš jabka a hrušky…

                              0 0
                              • josh  

                                A pořád si mele tu svou :)) Ale já nestojím o tvoje šlehlé ledky, já čekám na ty argumenty, jenže těch se asi nedočkám…

                                0 0
                                • bathed  

                                  Tak jo, naplácals tu toho teda tunu a byť to stejně nikam nepovede a ty to stejně nepochopíš, udělám to pro tebe… Možná tě to probere a naděláš míň škody, když už s tím kšeftuješ…

                                  XP-G z řetězu 12 LED, napájeno ***PROUDOVÝM** zdrojem Meanwell LPC-20–700. V předmětném butonu bylo dohromady 240 XP-Géček, shořelo jenom těchto 12. Píšu to proto, že tvoje „usmažení“ je naprosto mimo mísu, protože v zástavbě mělo všech 240 LEDek naprosto identické podmínky … vyjma toho zdroje samozřejmě.

                                  Takže: Baumax České Budějovice, instalace tuším 4/012, reklamace srpen 2012. opak ti ten obrázek připomíná?

                                  0 0
                                  • josh  

                                    Chvíli jsem přemýšlel, že též zvolím tvůj slovník alá hňup, který ze sebe rád dělá mistra světa, ale nakonec přeci jen zůstanu u slušnosti, nejsem hulvátský hovado.

                                    Když už jste se pane mistře světa obtěžoval dáti sem fotku, klaním se a děkuji, tak nám neznalým troubům prosím vysvětlete, z jakého důvodu se občas udělá flek přímo na luminoforu. To je to co jsem nazval „usmažení“ a je to poměrně častá závada na svítilnách (podle obrázků odhaduju, že to není tento případ) častěji se to děje na neznačkových ledkách a děje se to i u driverů osazených obvody AMC u kterých už z principu nemůže k žádným špičkám dojít. Děkuji a klaním se :))

                                    0 0
                                    • bathed  

                                      … alá hňup se tady chováš akorát ty… ale co už? …

                                      Nečekal jsem ani na letmý moment, že ten argument (= fotku) přijmeš. Já vím co vím a k tomu se taky vyjadřuju. Dal jsem tady fotku ledky z řetězu, který byl komlet stejně „šlehnutý“ špatným zdrojem, přičemž vizuelně vypadá to XP-G stejně jako shora uvedené XM-L ze svítilny. Už dopoledne jsem tady uváděl (a je to dohledatelné v materiálech Cree, které jsem tu dal), že samotná ledka dokáže bez problémů pracovat až do 150°C. Můžu (budeš-li chtít) sem pověsit i průběh měření teploty v běžném butonu z letních měsíců, kdy je teplota uvnitř i přes 100°C a to dlouhodobě. Přesto žádný z Cree čipů a bývají jich tam stovky na „vysokou teplotu“ neumře…

                                      Nešel jsem tady proto, abych kdejakému „mistru světa“ tvého formátu vysvětloval cokoliv. Zareagoval jsem na zakladatele vlákna, protože to co mu řekl prodejce je zkrátka nebetyčná blbost. Je to sprostá výmluva a tak jsem se mu pokusil pomoci. Za to mi poděkoval a jestli mu to pomůže doopravdy, budu jenom rád! nebudu se vyjadřovat k tvému problému s flekem na luminoforu, protože ten problém neznám a neviděl jsem ho na vlastní oči. Co si ale s tvým laskavým dovolením přivlastním, je právo vyjádřit se k čipům Cree, protože (a neber to jako chvástání) za jediný den mi jich patrně proteče přes ruce víc, než tobě za celý život… To je celé. Nemám zapotřebí si s tebou porovnávat pindíka, na to jsem už dost starý. Jestli jsem se tě něčím dotknul, omlouvám se. Ahoj

                                      0 0
                                      • josh  

                                        Tak konečně pokus o seriozní diskuzi :)

                                        Kdyby ses na začátku nechoval jako hulvát, nemusel ses omlouvat. Přece vidíš, že zde nevystupuju jako prodejce, vystupuju zde sám za sebe a tohle od tebe byla těžká podpásovka, přesto však omluvu přijímám.

                                        Když se mi něco nezdá, tak vyjádřím pochybnosti, ale to neznamená, že to nutně musí být tak jak si myslím, rád se nechám poučit, nicméně uvítal bych, kdyby to bylo jinou formou, než jsi zvolil ty.

                                        Ten flek je dle vysvětlení uvnitř silikonového vrchlíku a z diskuze jsem nabyl dojmu, že ledka dál svítí. Zatím jsem, na rozdíl od tebe, podobně poškozenou ledku měl v ruce jen jednou a tehdy jsem si myslel, že to způsobila nějaká konstrukční vada toho vrchlíku. Pokud to způsobila proudová špička z driveru, tak bych tě chtěl poprosit, abys mi to trochu víc popsal. Můžeš prosím popsat princip, jak vznikne černý flíček v silikonovém vrchlíku (skutečně mě to zajímá a možná nejsem sám)?

                                        0 0
                                • bathed  

                                  A já si bláhově myslel, že ledky jsou již z principu určené pro napájení proudem, všechny. Zdroj musí jen pohlídat nepřekročení maximálního nebo žádaného proudu, to zvládne postavit i klučina z elektrotechnic­kého kroužku. Komplikace působí až nadstavba, např. konstantní regulace, případně požadavek vysoké efektivity apod.

                                  Bláhově. Ledky se opravdu dělí na proudové a napěťové. Ty napěťové bývají zapojené paralelně – typiky je to LED pásek a nebo třeba toto Jak už možná i tobě nápis na modulu napověděl, tohle se (byť je to elkem dost výkonný multičip – přesně řečeno 18ti čip) napájí stejnosměrným napětím 12W. Modul má příkon 1,5W tudíž když chceš rozsvítit celé „klubíčko“ (=50 modulů v řetězu), potřebuješ na to selským výpočtem 75W „na hraně“ a ideálně 100W trafíčko 12V… Když tam dáš menší, něco ti patrně odejde (buď LEDky nebo to trafo), ale když tam vrazíš 300W, nestane se vůbec nic! Pojede to krásně, akorát je to jít jak s kanónem na blechu… Existují dokonce i „LEDky na střídavé napětí“ ale to je zase a pouze 12V (nebo 24V – záleží na konstrukci). Zase jsou v řetězu ledky zapojené paralelně, jenom je na každém modulu „namontovaný“ šváb se čtyřma nožičkama – diodový můstek… Lákavé je to proto, že stačí tohle zavěsit na obyč toroid 220/12… Furt je to ale napěťová ledka

                                  Proudové ledky (typicky to XM-L nebo mou tady vložené XP-G) funguje jinak. Ta ledka má nějaký stanovený příkon při dodržení proudu. Tyhle ledky se zapojují sériově. Zdroj k nim je lidově řečeno složitější – musí dokázat udržet stabilní proud a podle zátěže (počet LED) „samoregulovat“ napětí. Jestliže budeš mít řetěz 10 XP-G a budeš ho krmit na 700mA, v řetězu bude 21V, protože XP-G má příkon 1,5W. Ubráním každé jedné LEDky z řetězu ti napětí bude klesat, ale proud bude pořád stejný. To ale jenom do okamžiku, než se zdroj zblásní a odšlehne ti jednu nebo všechny ledky tak, jak jsem tu dal tu fotku… Samozřejmě existuje i druhá cesta a to postavit „neelektronický – blbý – pasivní“ ale neporuchový zdroj, kde tyhle hodnoty nastavíš ručně… popravdě – naši klienti se k tomu nezřídka uchylují, protože ty elektronické „kurvítka“ jsou jenom zdrojem obrovských problémů…

                                  Byť jsou proudové ledky po všech stránkách lepší než napěťové – vyšší účinnost, mnohem lepší životnost (vadnutí) a hlavně nesrovnatelně lepší záruky, na českém trhu je dokáží využívat jenom ty největší firmy z oboru. Zbytek se toho dost bojí a používá raději napěťové…

                                  0 0
                                  • josh  

                                    Domnívám se, že jabka s hruškama mícháš spíš ty, pleteš si totiž ledku (čili LED diodu) a LED čip. Pokud výrobce spolu s LED umístí na čip též další součástky, tak může vzniknout prakticky cokoliv, tedy i ta tvoje napěťová ledka. To však nic nemění na tom, že samotnou LED bez doplňkových součástek nelze napájet napětím. Někteří výrobci dokonce umí vyrábět LED čipy, které je možno napájet přímo z 230V, o tom určitě víš víc než já.

                                    Jestliže budeš mít řetěz 10 XP-G a budeš ho krmit na 700mA, v řetězu bude 21V, protože XP-G má příkon 1,5W.

                                    Ten tvůj výpočet nějak nesedí, Cree XP-G má při proudu 700mA napětí něco málo přes 3V (25st), při teplotě dejme tomu 60st. to možná klesne těsně pod 3V, ale určitě ne na 2,1V.

                                    0 0
                                  • zdenek  

                                    Ale jdi ty brebto…

                                    Napěťové a proudové LED :-)

                                    To, že se LED pásek napájí napěťovým zdrojem není dáno tím, že tam jsou „napěťové“ LEDky. To je dáno tím, že tam jsou zapojedné odpory, které z napájecího napětí dělají proudový zdroj. Jinak mají ty LEDky podobnou V-A charakteristiku. Liší se jen způsobem zapojení.

                                    Možná by sis o tom mohl trochu přečíst, než tady začneš šířit bludy. Při projdeji reklamních panelů asi marketingové kecy stačí, ale tady je pár lidí s technickým vzděláním…

                                    0 0
                                  • Vilém  

                                    A ja si myslel, ze je vse dane V/A charakteris­tikou te ktere diody.

                                    0 0
                        • Martin  

                          fakt by mě zajímalo, jak se LED mohla přehřát… že bych byl takový *****, abych ji záměrně pustil bez chlazení na max?

                          mezi reflektor a tělo jsem narval alobal, abych dosáhl aspon trochu rozumný přenos tepla z čipu ven. ten drop-in modul je ve výchozím sestavení s tělem svítilny spojen jenom malinkou plochou…

                          takže buď se teda dioda přehřála i při provozu na medium/low režim kvůli konstrukční vadě a v tom případě za to rozhodně nemůžu, nebo ji poškodila špička, kterou pustil vadný driver, a v tom případě to taky není vina obsluhy…

                          0 0
                          • josh  

                            Ale to já přece netvrdím, čip s luminoforem se zdá býti OK, jestli to dobře vidím na těch fotkách, a to nenasvědčuje nic o přehřátí. Ta skvrna je jen na vrchlíku?

                            0 0
                            • Martin  

                              jo, skvrnka je uvnitř té „gelové“ části

                              0 0
                              • josh  

                                Abych řekl pravdu tak nevím, co by mohlo vytvořit takovýhle flek ve vrchlíku. bathedovy proudové špičky z driveru mi ale na to moc nesedí neb si to nějak neumím představit…

                                0 0
                    • Martin  

                      ovladač vole :D

                      0 0
                      • JSt  

                        ovladac je remote control, tak me neplet. driver je treba totok , ale nevim, jestli se to vleze do te tve baterky, tak jsem takovy zmateny jaksi.

                        0 0
                        • Martin  

                          slovnik.cz:

                          driver – automobilista

                          driver – ovladač

                          driver – typ golfové hole (podst.jm.) g

                          driver – řidič

                          driver – šofér

                          driver – vozka

                          driver – poháněč

                          driver – honec

                          driver – hnací kolo

                          driver – golfová hůl 1

                          driver – hnací stroj

                          driver – honák

                          driver – kočí

                          driver – palice

                          driver – strojvedoucí

                          0 0
                          • JSt  

                            ale to neni ovladac k televizi. :-/

                            0 0
                            • mastihuba  

                              ja bych tam nechal toho strojvedoucího. ten taky dává do mašiny jen kolik je potřeba, no a když je nachcanej tak to muže ppřepálit. :D

                              0 0
                              • bathed  

                                Takový strojvedoucí může být i dost těžký. Si to představ: nejdřív honíš gramy na kole a pak si na řidítka posadíš koloťuka Grosse! Kravina!

                                0 0
                          • bathed  

                            … a jinak: já si osobně myslím, že v tom tvém zázraku bude toto řešení – je to nejobvyklejší sestava. Ta škatulka sama o sobě obsahuje veškeré osazení. Na tom bílém control se pak jenom řídí intenzita svícení. Je to v IP67 – voděodolné, tím pádem pro outdoor ideální řešení. U vlastního čipu XML máš zase jako mezní hodnotu uvedených těch 150°C.

                            0 0
                            • Martin  

                              tam bude spíš něco jako tohle – LEDka i s elektronikou je vložená do měděné základny přišroubované k Al reflektoru – celá sestava vypadá takto

                              ideální řešení to není, modul nemá dobrý kontakt s tělem baterky – mezi tělo a modul bylo potřeba narvat alobal :)

                              0 0
                              • bathed  

                                … a to bude možná ten problém: jestli se to přerušovalo, tak ten „strojvedoucí“ střílí do LEDky špičky při nabíjení (zapnutí) a vybíjení (vypnutí). Tak jak to dokážeš udělat ty sám vypinačem (myslím frekvenci) to poberou kondenzátory. Ale pokud si to párkrát bliklo ve vteřině otřesy, máš vymalováno…

                                0 0
                                • Martin  

                                  tím myslím tepelný kontakt… elektrický kontakt je v pořádku, modul má dvě silné pružiny, v tom bych problém neviděl

                                  0 0
                                  • bathed  

                                    … teplem tohle fakt nebude…

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      driver měl asi menstruaci :)

                                      0 0
                                      • JSt  

                                        nebo mel moc velkej tah na branku. drajv se tomu rika. ;-)

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          tou brankou myslíš P-N přechod diody? :D

                                          0 0
                          • JSt  

                            nejsou tam jednotky, tak nevim :-D

                            0 0
                            • bathed  

                              Jak bych ti to jenom… no, zkrátka je to strašně malá ***** – ideální pro pořádné gramaře!

                              0 0
                        • bathed  

                          a nebo totok?

                          0 0
          • josh  

            Cree se skutečně napodobit nedá, ale podvádět lze jinak, použije se podřadný bin a deklaruje třeba jako U2. Na umístění destičky s ledkou do svítilny se právě dá pohnojit hodně, všichni přece známe chybějící pastu. Opravdu nestačí mít jen dobře připájenou ledku na star.

            0 0
        • bathed  

          90% aplikací s proudovými LEDkami se osazuje na tišťáky v číně. Fake to není a ani být nemůže – Cree se opravdu zatím napodobit nedá. Výrobní linky mají nejen v USA ale i na Taiwanu… Na osazování se fakt nic „pohnojit“ nedá. Jak píšu, problém je jinde – ve zdroji…

          0 0
      • Martin  

        díky za informace, zas jsem moudřejší… například ta odolnost vůči vysokým teplotám je pro mě zajímavá…

        0 0
        • bathed  

          Tady máš link na datasheet

          Doporučuju hlavně stranu 4, kde se v grafu uvádí účinnost čipu při mezní teplotě 150°C ještě na hodnotě 72%… Ruku na srdce – 150st. na tom čipu nedosáhneš, i kdyby ses posral!

          0 0
    • trpaslik72  

      Ono je snad lepší koupit svítilnu přes eBay u obchodníka s kladnými feedbacky a pokud se něco stane, hrozit mu negativní reakcí. Na tohle si dosti hledí.

      0 0
    • heerer  

      sam jsem u nich koupil a za asi 2mesice me zacal blbnout vypinac.

      Po kratke email diskuzi jsem dojel do prodejny a vymena probehla kus za kus!!

      0 0
    • Martin  

      není nad to si trochu otevřít hubu :)

      světlo je z reklamace zpět, výměna za nový kus (testováno) :)

      kdybych se nechal odradit prvním mejlem, mám houby s octem :)

      díky za rady ohledně technické stránky poškození LED :)

      0 0
      • Ricci  

        No to vies,skusit to na teba museli :-)

        Myslim,ze si jeden z mala,ktory sa nenechal odradit prvym mailom a presne s tym pocitaju…

        0 0
      • josh  

        Tak fajn, že to nakonec dobře dopadlo, holt se člověk nesmí nechat odbýt, když má pravdu na své straně. Jen škoda, že nám zde pan odborník přes reklamní poutače nevysvětlil, jak můžou proudové špičky vypálit flek v silikonovém vrchlíku a při tom čip zůstal čistý, docela by mě to zajímalo, ale po tom faux pas s „napěťovýma“ ledkama ho zde asi už neuvidíme :))

        0 0
      • Bafoon  

        dobře ty

        0 0
    • pepko  

      No a co si cakal. Cesky obchod, ceske obchodne praktiky. Osobne si myslim, ze dealextrem by to v pohode vyreklamoval …

      Inak ja uz som nejake ledky prehrial, ale takto nevyzerala ani jedna. Skor sa mi zakalila cocka v pripade, ze bola silikonova co su vsetky nove ledky. A v pripade sklenenych ako mala XR-E, tak sa mi vyrazne pohla a klesla, asi sa roztavilo to silikonove lepidlo. Ale takyto cierny flak som nemal ani na jednej. To je skor nejaka vyrobna vada a s prehrievanim to nema nic spolocne. Ked tak mozem skusit zajtra nejaku starsiu xmlku prehriat a spalit, ze ako bude presne vyzerat …

      0 0
      • Nikovlas  

        V příspěvku nad tebou píše, že už mu to vyreklamovali :-)

        0 0
    • Lenicka1313  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • jecnak  

      Tak mam po 2× vyzkouseni na par minut v reklamaci nasledujici svetlo http://www.led-expert.cz/…-Cree-XML-U2

      Ze svetla se napodruhe zakourilo a zhaslo. Nasledne neslo zapnout. Po chvili slo zapnout, ale dal mi prislo jak kdyz se tam neco pali.

      O vysledku podam info.

      0 0
      • Martin  

        držím pěsti :)

        0 0
      • borda  

        Ja zkusenost vice nez pozitivni. Vazla jsem tam bazarovou UF502B. Pri „normalnim pouziti“ v pohode, ale na kole otresy prepinaly mody. Tak jsem tam napsal co s tim. V patek v deset vecer. Behem peti minut e-mail s omluvou, at ji poslu zpet, na kole ze ji nezkouseli a zavada se tedy neprojevila. A ze mi poslou novou a jako bolestny za postovny 18650 clanek. Me se to moc posilat nechtelo, tak jsem navrhl, ze mi k dalsi objednavce daji novej spinac. Odsouhlaseno naprosto bez problemu.

        0 0
      • jecnak  

        Svetlo do tydne vymeneno. Takze dobry. Snad vydrzi.

        0 0
    • portorico  

      Přidám taky svojí zkušenost. Nakupoval jsem zde již vícekrát svítilny a kámoši taky a vždy vše ok, až poslední svítilnu jsem musel reklamovat, protože světlo samovolně měnilo intenzitu při pohybu se svítilnou nebo při slabém otřesu, baterií to nebylo. Odpověď byla, že tuto závadu nezjistili, ale přesto posílají svítilnu jinou. Takže za mě pozitivní zkušenost.

      0 0
      • marapara  

        To mně dělala Aurora, když se povolilšroubek, který je na konci s vypínačem. Když se to vyšroubuje, tak uvnitř, jak je pružinka, je závit a takový kulatý „šroub“ Ten se časem a otřesy povolil a poblikávala mi. Stačilo pořádně dotáhnout a ještě lépe zakápnout třeba sekunďákem závit a bylo po problému. Je to totiž spojené s kostrou. Otázka je, jaké jsi měl světlo ty?

        0 0
        • portorico  

          Já mám tuhle:

          http://www.led-expert.cz/…LED-Svitilna

          Tam šroubek není a zlobila hned od začátku.

          0 0
          • marapara  

            Právě jak je ten vnitřní závit u konce s vypínačem a ten čudlík, který tlačí na baterku, je na takovém šroubku. Soudě podle toho vnitřního závitu, je tohle světlo vyřešeno stejně. Klidně to nemusí být dotažené z výroby. Z praxe vím, že u většiny takových baterek se to musí dotáhnout.

            0 0
    • Pilda  

      V popise zde, http://www.bike-forum.cz/…okojeni.html#…

      za 13 dní poslaly nový akumulátor a spokojenost největší . Pač se nedá skoro vybít .. :-)

      0 0
    • ememem1  

      neviem kam to day tak skusim sem.

      zhanam spolahlive led ziarovkyna 12v.

      cenu predbezne neriesim.

      jedine co som nasiel je toto https://m.aliexpress.com/…8703470.html?…

      sice to doslo za tyzden akurat ze po hodine odislo 5 zo 6 zakupenych.­....imho sa priehrievali a to este ani neboli zakryte.

      jak hovorim cena ma moc netrapi len keby to bo overene ze to funguje, d za tipy.

      0 0
    • Mira116  

      Já jsem v loňském roce,v létě kupoval rovněž světlo v eshopu Led-Expert. Byl to model Solarstorm X3 NEUTRAL WHITE. Svítilna+baterie Panasonic 6800 mah. Cena: 2700,– i s poštou a nějaké drobné příslušenství k tomu.

      Světlo mi bez problémů vydrželo svítit pouze 4 měsíce po zakoupení. Po této době se postupně objevili 2 vážné závady současně prakticky. Nejdříve problém se spojením,šroubením mezi svítilnou a baterií. Světlo samovolně zhasínalo,měnilo intenzitu světla a ukazatel 3 modré diody vzadu zmateně ukazoval plně nabitý a současně vybitý aku. Ukazatel svítil,jak se mu chtělo. Problém rovněž s nabíječkou. Nabíjela,nena­bíjela… Střídavě zelená dioda nabito a červená nabíjím!

      Druhá vážná závada byla prasklá střední čočka na svítilně(sklíčko) Všiml jsem si toho až druhý den ráno,po noční jízdě. Svítilna pozbyla vodotěsnosti a zamlžuje se. Fleky na zrcadlech i na všech sklíčkách. Kontakt emailem,pan Tindel,LED-EXPERT. Zašlete,posoudíme… Reklamace NEUZNÁNA! Závady způsobené běžným používáním,záruka se na toto NEVZTAHUJE! Led-Expert dává záruku 3 roky na tato světla ale v případě reklamací záruku neuznává!!! Vše je běžné opotřebení a vykuř si!!! Prodloužená tříletá záruka je jen vychcaný marketingový tah na zákazníky! Jen vychcané lákadlo,jinak nic!!!

      0 0
      • Martin  

        ČOI :)

        0 0
      • Tencovozikmin  

        Počítám že se ti k tomu někdo od nich brzo vyjadri. Mozna jsi mel smolika na slabsi kousek. Ona je to stejne cina ale prsijou se ze to co nabizi jsou overene a vyzkousene produkty se zarukou. Cena neni nejnizsi a ja jsem byl spokojeny s SS X2.

        0 0
      • SolarStormCZ  

        D´oh !!! Míro116, protože reálné jméno uvádět nesmíme, zeptám se tě (protože na SZ a po telefonu si na tvou žádost tykáme (což mi ani nebylo příjemné-teď už vím proč)):

        Co to tu probůh píšeš za nesmysly, nota bene když víš že to s největší pravděpodobností budu číst?

        VŽDYŤ:

        Obě dvě závady jsme ti opravili zcela ZDARMA a to včetně zaslání zpět. Nezaplatil jsi ani korunu.

        To, že reklamace nebyla oficiálně uznána je prostý fakt. Není možné uznat rozflákanou svítilnu s rozbitým sklem a urvaným kabelem v dezolátním stavu jako záruční reklamaci.

        Ale to že se k tomu postavíme a vše pořešíme tak jak píšu, je věc jiná. Řešíme takto i většinu dalších pozáručních reklamací: zdarma kablíky, drobné součástky, většinou neúčtujeme, vymlácené baterie – za nákupní ceny apod.

        V tomhle případě jsme se ti postarali i o výměnu skla, pájení nového kablíku na svítilnu, zaslání zpět dopravou, komplet servis zdarma.

        Takže když čtu Tvůj příspěvek, dělá se mi fakticky zle, vůbec nechápu takovou podpásovku.

        Nevím o co ti tu jde, co to je za způsob „poděkování“ za takové bezproblémové řešení reklamace

        Prosil bych tě o vysvětlení, protože to co jsi napsal, je slušná žumpa.

        0 0
        • petyn  

          Tak Miro116 jak se k tomu postavíš ??? Doufám, že jak chlap.

          0 0
        • oddie  

          No tvl., tak jestli „zapomněl“ zmínit, že jste mu to zdarma opravili a nezaplatil ani korunu, tak to je hodně síla. Jako už u prasklého sklíčka jsem si řikal, co je to za blbost, ale tohle teda překonává všechna očekávání…

          0 0
        • nooski  

          Palec hore. Joo lidi si navymýšlejí pohádek.. Jsem hrozně rád, že už nedělám na krámě, fakt jo! Jednou o těch zážitcích snad napíšu knížku :-)

          0 0
          • SolarStormCZ  

            Jo no, tyhle případy ti berou motivaci k práci a vůbec, zhoršuje to pak tvůj přístup k těm dobrým zákazníkům.

            Ta demotivace je na tom nejhorší. Je ti prostě z některých typů šoufl. I když víš že takový lidi jsou materiál pro psychologa, stejně tě to dostane.

            0 0
            • hmm  

              A pak jsou lidi co mají právo na reklamaci ale bojí se to reklamovat a opraví to sami za svoje. Celý život pracuji se zákazníky a vždy jsem se snažil pomáhat a chovat slušně i k zmrdům a kundám. Jenže kam se ubírá naše společnost mě fakt zaráží. Za všechno můžou ale naši rodiče kteří nás nenaučili slušnému chování. Protože i když něco spackám vždy je na místě se omluvit. Tedy i v tomto případě

              0 0
          • milan.v  

            Tady nejde jen o krám, ale různé služby obecně… No a protože aktuálně světem služeb v korporacích hýbe zákaznická spokojenost, co se zjišťuje všemi možnými způsoby, takovýto člověk ti dá nízké hodnocení, které ještě ty nebo někdo jiný musí řešit a ospravedlňovat se, proč k tomu došlo… Takového zavražděného času a energie na to, abys někomu z nejvyššího managementu dokazoval, že pracuješ zodpovědně a kvalitně… Hnus…

            To je ale samozřejmě jen část, trochu jsem to abstrahoval od celého toho problému neseriózních zákazníků a jejich subjektivitou, až neseriózností, hodnocení různých služeb…

            0 0
        • Slavoš  

          No takové čecháčkovské (vychcané) chování. Spadne (nebo něco jiného) rozbije sklíčko + urve kabel, prodejce zdarma opraví a uvede do funkčního stavu, ale na net vybleju báchorku o hajzlících co mě odřeli na kost.

          0 0
          • milan.v  

            Přesně…

            0 0
          • Goob  

            Určitě. Nikde jinde ve světě nejsou vychcaní zmetci, jenom tady u nás, v zaprděných Čechách. V Asii třeba nikdo neskáče pod auta a nesimuluje nehody kvůli pojistkám. V Americe se nikdo nesoudí kvůli tomu, že v návodu karavanu není napsáno, že nelze za jízdy odejít od volantu. A tak.

            0 0
      • Cavendish  

        Rozmlátíš svítilnu a chceš uznat reklamaci?…

        0 0
      • jIrI___  

        To sklíčko prasklo jen tak samo do sebe, teplotním šokem nebo něčím takovým?

        0 0
    • zdenek  

      Kvůli pár takovým exotům pak v obchodech na člověka s reklamací koukaji jak na podvodníka. Jsi fakt borec.

      0 0
      • Martin  

        To čumíš na mě? :D

        0 0
        • zdenek  

          Sorry.

          Špatně zařazeno, klasika. :-)

          0 0
          • Martin  

            No už sem se lek', že's mi drc' do piva.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.