Lehké trekingové kolo nebo elektrokolo

109 nepřečtených
  • Loyd

    Jsem fyzicky zdatný, ale ne trénovaný muž 66 let, 169cm, 73kg a nemohu se rozhodnout, jestli se na důchod pořídit lehké trekingové – trekové kolo a nebo TKM e-kolo. Jde mi o to, jestli mi nízká váha významně pomůže do kopců, které ještě s vypětím zvládám. Uvažuji o tom, že kopí neelektrického kola mohu ještě zvýšit svoji kondici, zatímco na e-kole si budu ulevovat a kondici ztrácet. Jezdívám většinou po zpevněných cestách.

    Moc prosím o vaše zkušenosti a rady.

    0 0
    • mr.antik  

      Můj otec, trošku starší, jezdí taky v podstatě jen asfalt + šotoliny jezdí na lehkém MTB s hladkými plášti. Je to stabilnější takže na tom má větší jistotu a má to převody i do kopce.

      1 2
    • roman 3D  

      i na e-kole se dá zvyšovat fyzička (nižší přípomoc, po rovině ji vypnout), navíc se dá stihnout více kilometrů a zpříjemnit si výlet

      3 13
      • kubad  

        šel bych ještě dál , když přípomoc vypneš úplně tak to fyzičku výrazně zlepšuje – ideální kolo na tréning :D

        4 1
        • Kacko  

          Paradoxně máš pravdu, já mám velkou část tréninku na e-kole při dojíždění do práce. Ta možnost dávkovat si odpor je naprosto geniální.

          1 4
    • RichP  

      Na elektru to bude do kopců výrazně snazší, ale kdekoliv jinde je ta hmotnost na obtíž. Za sebe, dokud budu zvládat, tak elektro nechci.

      Pokud jste v situaci, kdy si dovedete představit tréninkem svou kondici zlepšovat a kopce zvládáte, tak může být lehké kolo dobrá volba. Osobně bych šel cestou lehkého MTB, lehká kola a obout nějaké přívětivé pláště na asfalt.

      Jestli už s kopci bojujete a zdraví a kondice vám velké zlepšení nedovolí, elektro bude fajn. Narozdíl od některých zdejších fanatických odpůrců si nemyslím, že je to moped. Pořád člověk šlape za své s přípomocí, jejíž intenzita je volitelná. Dělají se i „lehčí“ elektrokola, jako je např https://www.cyklokyjovsky.cz/…un-10/d56486.

      Vaši konkrétní kondici a zdravotní stav od klávesnice nikdo neposoudí, takže nejlépe zkusit pŭjčit obojí a uvidíte sám, co Vám bude lépe vyhovovat.

      3 0
      • Loyd  

        Mnohokrát děkuji za váš typ. Poslal jsem teď dotaz na prodejnu, jestli bych mohl uvedené kolo vyzkoušet v kopci a též potom nějaké ultra lehké bezmotorové kolo.

        0 0
      • jeffi  

        Mám 61let a před i po operaci kyčle jsem v podstatě přestal jezdit. Minulý rok jsem na zkoušku pořídil lehké elektrokolo starší koncepce 21kg váženo, a jsem nadšen. Začal jsem zase jezdit a baví mě to jako dříve. Tento rok se začínají prodávat kola s Novým motory Bosch Sx, kde se výrobci dostanou pod 18kg a pripomoc je tak akorát, jako na mém starším Sup Exp 909. Tak se na nej těším. Za mě lehké ecko bude OK i na více let.

        1 0
        • Loyd  

          Díky za tvoji sdílenou zkušenost. Mám vyhlídnutý Apache Hawk Bosh 3, údajně 21 kg..

          Ale počkal bych si na to 18 kg. Kdo ho má vyrábět?

          0 0
          • jeffi  

            Superior má mít řadu ilight, ktm to má již zveřejněné, ostatní se přidají určitě taktéž…

            0 0
          • Jáchym 1  

            Cube

            0 0
          • oddie  

            Skoro bych i řekl, že 18kg elektrokol je na trhu mnohem víc, než že by se je teprve někdo chystal vyrábět – když už jde koupit i 18kg full… např. https://www.akumo.cz/…seda_z31732/

            1 0
            • Kacko  

              Ono pokud tu řešíme trekové kolo na cyklostezky případně lehčí gravel, tak tam ty 3 kg nemá moc cenu řešit.

              0 0
            • xtonda  

              Ano, lehké pohony jako Fazua nebo Specialized SL kde to komplet má kolem 4 kg přibývají a elektrokol výrazně pod 20 kg a možná i blíže k 15 kg snad bude přibývat. Za mě určitě pozitivní trend.

              0 0
      • Lišák  

        Nějak jsem nepochopil, co jsi tím chtěl říct. Tazatel jistě ví, jak vypadá treking a jak vypadá éčko.

        0 0
      • Markony  

        Jednou zkusíš e-moped a jsi straceny. Osobně bych šel MTB v carbon + vidle carbon, sehnat starší MTB s dvou plackou v předou a přestavět .

        1 1
        • Loyd  

          Ahoj Markony

          Jestli víš o nějakým takovým kole a mohl by jsi ty a nebo věděl o někom, kdo by mi takové kolo přestavěl, tak sem s tím.

          0 0
        • Loyd  

          Ahoj Markony, uz nevim, kde jsem vzal tento odkaz, Muzes prosim te na to mrknout?

          https://www.kola-radotin.cz/…carbon-smoke

          Nejlepsi by urcite bylo, kdybych si takove lehke bezmotorove kolo na nejakym kopci vyzkousel.

          Preju peknou nedeli. L

          0 0
          • Kacko  

            Tady přidám svou zkušenost pro srovnání elektro/lehke bezmotorové.

            Pro info – je mi 38let, mám 7 kol, z toho jedno elektro Apache Matto s motorem Yamaha. Porovnávám ho tak s 10kg karbonovým hardtailem a 7kg karbonovou silničkou. Závodím na tom bezmotorovém hardtailu ultramaratony, celkem se mi daří. To elektro má 5 stupňů podpory, 1 nejnižší, 5 nejvyšší.

            Na řevničáku(280m převýšení, 5% stupání), když mám podporu 1, tak je to cca jako bych jel na tom 10kg hardtailu. S podporou 2 je to jako na té silničce. Na 3 to vyjedu bez zadýchání s průměrem 20km/h, což na silničce dám sice taky, ale v jiných tepech.

            Ono na jednom kopci toho člověk zase tolik o elektru nezjistí, není to jen o té rychlosti, je to i o pohodlí.

            Z trekového kola bez odpružené vidlice rychleji odchází klouby, případně záda. Odpružená vidle už je váha, což na elektru netřeba řešit. Jelikož na elektru člověk váhu neřeší, tak jsem si dal pohodlné sedlo, 1kg váhy, ale mám pohodlí. Mám tam zabudovaný zámek, 700g váhy – neřeším a všude kolo mohu zamknout. Mám neustále blatníky, neřeším vůbec počasí, bláto, kalužiny atp. Vůbec neřeším protivítr. Mohu si dobít mobil nebo navigaci z baterky kola..

            Dobít se dá v každé hospodě/kavárně. Na rovince kolem berounky s podporou 1 ujedu 150km na nabití(620 ba­terka), v kopcích cca 60km. Za oběd dobiju cca 25%.

            Jinak je to i lepší pro zvýšení kondice, kdy si člověk nastaví takový odpor, jaký potřebuje. Jezdit nižší intenzitu a občas si dát intervaly je lepší, jak jet 1h peklo proti větru, nebo 30minut peklo do kopce – tím si spíš uškodíte.

            5 5
            • Loyd  

              Líbí se mi váš zasvěcený článek. Jiný účastník bie fóra propaguje Apache Hawk Bosh1. Můžete mi prosím porovnat toto kolo s Apache Matto?

              0 0
              • Kacko  

                Hawk nemám, tak ho nedokážu úplně srovnat. Hawk je spíš horské kolo, Matto trekové. Oboje určené na rekreační jízdu.

                Komponenty podobné, rozdíly motoru nedokážu zhodnotit – ta Yamaha má malinko vyšší krouťák.

                Hawk bude o trochu lépe žehlit nerovnosti na úkor menšího dojezdu. Pro cyklostezky a lesní štěrko cesty mi Matto sedí v pohodě.

                Určitě bych si oboje zkusil projet na prodejně abyste zjistil co vám víc sedí. A kromě posedu bych se zaměřil na to jak pomáhá motor, jestli to je přirozené, bez cukání atp.

                0 0
        • Loyd  

          Potřeboval bych někoho, kdo by mi násilím dotáhl do prodejny s kolama a donutil, mě, abych si koupil třeba tohle.

          https://www.akumo.cz/…seda_z31732/

          0 1
          • ratel  

            Z popisu…první pohled je elektorkolo nerozeznatelné od klasického jízdního kola…hovoří za vše…

            0 0
            • Tomcat  

              Leda je jasné na jak mladou dynamickou a odbornou skupinu zákazníků to cílí.

              0 0
          • jeffi  

            Tohle kolo má pevně zabudovanou baterii (ta větší), kterou nelze z kola jednoduše vydělat. Odnímatelná je ta menší, která se volitelně dokupuje a předpokládám, že není v ceně.

            To má limit, že nemohu např. baterku vyndat a dobít v hospodě, na hotelu atd. Musím vždy nabíjet celé kolo, což není problém někde v garáži, kolárně atd.

            Jinak to vypadá moc pěkně.

            0 0
            • jeffi  

              Tak jsem neměl pravdu, baterka ta velká je odnímatelná !!!

              0 0
          • michomin  

            Vypadá to, že chceš jako netrénovaný cyklista začít v 66 jezdit na trejlech. Tak pozor, aby byly zpevněné.

            Mimochodem, počítám, že ta přídavná baterie bude stát kolem 10 k a ještě ti ji za příplatek zformátují. A to se vyplatí!

            1 1
            • Loyd  

              Na trailech jezdit nechci, jenom jsme našel toto kolo jako nejlehčí horské e-kolo. Možná bych mohl jezdit i na těžkém e-kole, ale nějak jsem si myslel, že budu jezdit na vlastní pohon a motor budu používat až v kopcích, kde bych jinak musel kolo tlačit.

              0 1
              • bara2  

                Na asfalt nepotřebuješ odpruženou vidlici, ta se na asfaltě zamyká, aby nepružila a neubírala energii. Pro jízdu po pevném rovném povrchu je to úplně zbytečná váha navíc, která se nejvíc proveze zejména v kopci. Oprosti se od vzhledu terénního motocyklu, hledáš jízdní kolo, na kterém ujedeš maximum na vlastní pohon.

                Pusť si video, na čem se takové cesty, co asi plánuješ, jezdí. To jsou mladí kolíci, pro starší to chce lehčí převody.

                0 3
                • michomin  

                  Tak jestli tohle myslíš vážně, tak radši si nech rady pro sebe. Zkus si také uvědomit, v jakém jsi vlákně.

                  1 1
            • Milosch  

              Jen upřesnění – baterky se neformátují, to si pleteš s flash diskem, baterky se formují a to je podstatný rozdíl.

              0 0
        • Loyd  

          Jak jsem ti psal, že propaguješ nemotorová kola, tak jsem reagoval na tento tvůj příspěvek.

          Stále se ještě nebráním dávat si do těla a tak souzním s tvým názorem.

          Jezdím teď na svojím starém kole Cros-Country a občas se stále rozhlížím po parádním kole.

          https://www.mondraker.cz/…2022-8274634

          0 0
    • oddie  

      Zdaleka nejvýznamnější rozdíl v hmotnosti pozná člověk v situaci, kdy to kolo musí někam zvednout :) Jinak za sebe na zpevněné cestě nevidím úplně významný rozdíl mezi 11kg HT a 13kg fullem – jasně že znatelný rozdíl to je, ale že by se s tím se stejným úsilím dojelo 2× dál a 2× rychleji, tak to fakt ne…

      3 1
      • Lišák  

        Pokud by se na to HT daly třeba DHF / DHR gumy a na FS TB, tak by ten full na asfaltu, proti hátéčku, v podstatě letěl.

        2 0
      • RichP  

        13 vs 11 kg asi ne, ale třeba 24 vs 11 už bude jiný příběh. Na rovinkách, jak v 25 km/h vypne přípomoc, je to na éčku spíš za trest.

        Elektro má smysl jen když to člověk potřebuje/využije do kopců, jinak je to všude horší.

        1 0
        • oddie  

          Skoro bych i řekl, že 66 sice zdatný, ale netrénovaný, nebude mít úplně ambice nutně jezdit rovinky přes 25km/h…

          1 0
    • Tomcat  

      tracking a trekking a Trek vs trek :)

      0 1
    • Kacko  

      Určitě doporučuju elektro. Není to moped, je to jen podpora. Pokud si budete chtít dát do těla, tak si podporu snížíte a máknete si. Pokud už nebudete moct, tak si podporu zvýšíte.

      Sebelehčí kolo vám do kopce nepomůže tak jako elektro. Do toho pravidelné výlety v nižších intenzitách vám posunou fyzičku víc, jak nepravidelné ve vysokých intenzitách.

      Počítejte, že se díky němu dostanete dále, na místa kam s normálním nevyjedete. Budete méně zničený. Nebudete muset řešit váhu a klidně si nabalíte víc věcí sebou – tzn nepřekvapí vás déšť atp. Obecně každý kolem mě kdo v podobném věku přešel na elektro je nadšený. Také s s přibývajícím věkem už to lepší moc nebude.

      K tomu řada hospod už má nabíječky.

      Počítejte s tím, že tady většina lidí ekola odmítá čistě z emočních, neracionálních důvodů.

      7 7
      • liborg1982  

        Ano, „na místa, kam s normálním nevyjedete.“

        Pak už zbývá jen drobný detail, dostat se zase bezpečně zpět (z kopce dolů).

        3 2
        • J1RKA  

          nj, to prave byva ten kamen urazu, nehlede, ze spousta tech stariku < ve vsi ucte > nemaji vubec zadnou zkusenost jak a kde muzou zastavit aby neprekazeli, kdyz na sebe cekaji

          1 1
    • psbiker  

      Taky doporučím lehké el. kolo, je známo, že si na něm máknete víc jak na klasice.

      3 4
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    • Honzis  

      V rozpočtu slušného elektrokola se s klidem ztratí další lehke trekové kolo z bazaru v ceně 5tisic…

      S klidem bych si koupil jak e, tak bazarovou klasiku s V brzdama kterých se lidé zbavují

      1 0
    • roman 3D  

      přesně jak jsem předpokládal že ti co mají opravdovou zkušenost s obyčejným šlapacím kolem a éčkem že zvítězí zábavné éčko a né nějaký 10 kg kostitřas

      0 6
      • J1RKA  

        10 kg muze vazit i full, a to nebude kostitras

        0 3
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          4 1
    • stařík  

      Gravel s tzv. elektro dopomocí (motor Fazua nebo TQ, do 60Nm), baterie od 250 – do 430 Wh, tj. nic 85 nM a 750 Wh baterie. Doporučuji odpruženou vidlici Rockshox Rudy (dělaná pro gravely, zdvih 40mm, zamykatelná na asfalt). Příklad Ghost Path Asked Advanced. Přípomoc lze samozřejmě nastavit na mobilu, takže stáhnout tak, že jen eliminuje větší váhu kola (cca16–17 kg). U plnokrevného ebiku je to váha 25 kg a víc a to je fakt kurevská váha i na manipulaci.

      Tenhle gravel zvládne i do 3% kopce bez elektriky. Pak už to bude u Fazui „lehký vánek do zad“, tj. 1°. Dojezd reálný bude cca 100 km.

      0 2
    • Mr.Duck  

      Jsem sice relativně mládě, ale zas mám vyzkoušených spoustu kol.

      Pokud ti jde o fyzičku, jsem velkým zastáncem normálního kola.

      Sam jsem chtěl něco jako doplněk k mým vysokozdvižným celoodpruženým kolům, tak jsem zkusil různé e-biky nějaký gravely, abych si nakonec postavil lehký ht (z dílů co jsem měl doma, takže to dost pomohlo rozhodování :)). Obojí má něco do sebe.

      Jak se rozhodnout ti nepovím. Soudit snad nikdo nebude ani jednu volbu, myslím že 60+ je perfektní demografie pro e-biky. Přijde mi ale z tvého popisu, že sílu máš a z mojí zkušenosti si zkrátka nedovedu představit, jak bych na E udržel fyzičku stejně jako bez E. Kdybys začínal od nuly v tomhle věku, určitě bych řekl E. Bez fyzičky se samozřejmě na E dá hodně zlepšit oproti sezení na gauči. Pokud ale máš nějaký základ, věřím že bude jednodušší a zábavnější si ho udržet na normálním kole dokud máš takové sklony. Nejaky lehky e-bike te pak vezme i s nejakou zakladni fyzickou hodne daleko a jizda bude mnohem „zivejsi“.

      Většina mých zkušeností je na Specialized. Zkoušel jsem pár jiných (norco, bmc, khs, giant) ale nijak dlouhodobě.

      Těžký „plný“ e-bike mi přijde jako pro fyzičku nevhodný. Na vypnutém se jede fakt blbě do jakéhokoliv kopce, manipulace s tím není žádný med. Hlavně ale alespoň s mojí jakž takž solidní fyzičkou jsem nebyl schopný najít vhodnou úroveň přípomoci nehledě na možnosti nastavení. Na menší příkon zkrátka byla ta hmotnost fest znát, a na větší zas baterka zmizela tak že jsem ani jednou neobjel kolo co normálně jezdím bez motoru. Tohle může být irelevantní, protože jezdím zpravidla dost prudké stoupání (průměr většinou kolem 10%,takže místy relax ale tam, kde bych ebike ocenil je to často ~20% a tam mi zkrátka váha vadí, ale to bývá Trail a ne gravel).

      SL mi přišlo jako dobrý kompromis ať už na e-gravelu tak na e-enduro. Dalo se s tím jet bez motoru vcelku jako na normálním kole, přípomoc na max pořád jede kolo téměř bez námahy když už jsi unavený a zkrátka je to „přípomoc“, ne velký motor co je silnější než jezdec jako na plném e-biku. Z e-kol bych určitě doporučil něco takového dokud jsi nějak schopný jezdit do kopce. Jsou asi trochu dražší, ale výběr už je slušný a je to mnohem blíže ježdění na kole než plný e-bike.

      Pak jsem ale okusil po hodně dlouhé době „normální“ lehčí kolo. Nevím kolik můj Sanchez váží a je to hodně daleko od nějakého gravelu, ale splňuje přesně co jsem od takového kola chtěl. Pocitově mi přijde, že to nahoru jede lépe než e-bike s nižším nastavením přípomoci, ujedu podobnou vzdálenost s podobnou námahou (měřené to nemám) a nemusím přemýšlet jestli mi dojde baterka.

      Nečekal jsem, že bych na tom kole tolik jezdil když mám tolik jinych kol, ale jsem z toho nadšený. A to se nedá srovnávat s ničím moderním – je to 2006 kolo :) Ten největší rozdíl bude asi v kolech. Mám tam ultra lehká xc kola (R. 2009 :)) a nějaký Nobby nic, což je pořád těžší kombinace než můžeš mít na gravelu, a šlápnout do pedálu je pocit téměř jak na silničce. Bez čekání až zapne motor atd, zkrátka to jede.

      Asi stojí za zmínku že většinou jezdím na ~17kg kolech a když mi hraje metal do uší, tak většinu lidí do kopce předjíždím. Takže i s absencí tréninku mám možná nadprůměrnou fyzičku což by mohlo zkreslit moje poznatky a pocit z lehkého hardtailu.

      0 1
      • Loyd  

        Ahoj Ducku

        Tak jsem si užil tvé psaní o lehkém e-kolu a už jsem se na něm viděl. Nakonec jsi mi to zase zkazil tim Sanchezem a zase jsem tam, kde jsem byl, Víš kde.

        Mám kromě mnoha dalších nabídek tuto – https://www.trekbikes.com/…t-2/p/35852/?…,

        která by mohla být snad pro mě vhodná.

        Ale taky mi láká vzít nějakýho ultralehkýho gravela – třeba toto – https://www.newbike.cz/…-2022/d13132

        pro tréninky a k tomu nějaký těžký e-kolo pro zábavu.

        Třeba – https://www.akumo.cz/…-black_z523/ a nebo

        https://www.akumo.cz/…reen_z31266/

        Dáš mi na tato kola požehnání?

        0 1
        • Mr.Duck  

          Ni nemáš lehké rozhodování :)

          Pokud máš místo i rozpočet na dvě kola, proč ne. Co bych z nich vybral já je vcelku nepodstatné, ale asi by to byl ten první trek.

          Nicméně na tvém místě, pokud máš ty možnosti, asi není špatný plán koupit normální kolo pro tu fyzičku. Když se zamyslím jak se mi jede na lehkém vs těžkém kole nahoru tak zkrátka ta nízká váha mě táhne dopředu. Asi je to pocit z mého neplynulého šlapání ale má to něco do sebe (ne, silničář že mě jen tak nebude :)).

          Mít k tomu ten plnohodnotný e Bike když se chceš jen někam projet nebo prozkoumat je fajn. Sám jsem chvíli něco podobného měl na přesouvání po městě a nemohl jsem si to vynachválit. Nicméně to pro mne byla spíš náhrada malého auta než že bych se cítil jako na kole, po rovině to jede samo prakticky bez námahy a do kopce jede buď motor nebo trápení, ale ten projev mi zkrátka nepřišel u žádného velkého e kola jako jízda na „kole“. To nemá být kritika, mělo to něco do sebe ale zkrátka si neumím představit to dělat nějak „sportovně“, takže mít k tomu normální kolo tak máš pokryté všechny potřeby.

          A pak dopadneš jak já a budeš mít kol 8 :)

          2 1
    • Loyd  

      Docela by mě zajímalo, jek je ten Radon těžký. A nevím, kdo by mi to kolo sestavil.

      A našel jsem na českém webu toto kolo – https://www.bezvakolo.cz/…k-warmsilver

      Je to stejná kvalita?

      0 0
    • Loyd  

      Nejlepší radu, kterou jsem dostal bylo – zkusit si třeba lehké a dobře zpřevodované MTB a pak třeba silničí nebo gravel a pak e=kolo a pak se rozhodnout. Měl jsem možnost sedět ne mnoha kolech, ale jenom kolem prodejen. Tam jsem však toho moc nepoznal. A tak jsem si koupil lehké MTB s lehkými převody a teď ho testuju. Jsem schopen vyjet kopce, kam potřebuju, ale ne na pohodu. Taky mi nevyhovuje sportovní posed na tomto kole, což mně způsobuje brnění a znecitlivění rukou. A co teď? Mám si koupit nějakou pěknou silničku nebo gravel pro další testy?

      0 0
      • bara2  

        Mě pomohly berany. Drží se mi to mnohem lépe. Na rovných řidítkách mi vadila velká šířka (měla jsem 60cm) a tendence prohýbat zápěstí. Udělala jsem si zkrácená řidítka (na necelých 50cm) a ůchyt za rohy pak byl OK, ale musela jsem na brzdy a řazení přechytávat, takže jsem přešla na berany, kde se silničníma pákama komfortně ovládá brzda i řazení, zápěstí je rovně a ruce nejsou rozpažené.

        Někomu proti brnění pomáhají různé vychytávky gripů, ergorohů, gelové rukavice… mně se osvědčily berany a neměnila bych.

        1 0
      • J1RKA  

        posed se da upravit, a celkem dost, brneni rukou je celkem bezny, ale pokud brni dlouho, jeto problem, reseni je stejna pakarna jako hledan na hlinikovym kole kde lupe

        rozepis se, za jak dlouho zacnou brnet a jestli to prestava atd

        0 0
      • xtonda  

        Navzdory všem radám sis koupil Exceed, což je sportovní kolo se sportovním posedem a ne až tak lehkými převody. Dej tam menší převodník a zvedni řidítka.

        0 0
    • holmes  

      Když jsem šel před patnácti lety do penze, řešil jsem podobný problém. Na kole jsem jezdil silnici, zpevněné cesty, ne těžký terén tak do 70 km za vyjížďku. Nakonec to za mne vyřešil syn, koupil mi trekové kolo. Jezdím na něm pořád, samozřejmě různé úpravy:

      dnes 2×10, kliky 38/26, kazeta 11/36, lehčí vidlice olej vzduch. Teď je mi 77, mám obě umělé kyčle, ale elektrokolo nechci.

      Na ten nejlehčí převod 0,722 ještě pořád vyjedu z Chomutova nahoru třeba Kálek, Načetín. Pořád ale jen lesní cesty, žádný terén, když někde kousek je, vytlačím to. Na ježdění po silnici jsem si dal dohromady kolo na ocelovém rámu na Ultegře 600 Tricolor tam mám 50/34, kazeta 11/28, Kolem se dají vybrat rovinaté okresky s minimálním provozem a v podstatě do 6–7% krátkých stoupáních.

      Nechci podlehnout současným trendům 1× něco : pořizovacíhodnota a hlavně servis a výměna spotřebních dílů je finančně úplně někde jinde, než na osazení sp 10. Mám také pořád ještě ráfkové brzdy: jednoduchý nenáročný servis, ubrzdily mne celý život a ubrzdí dále.

      Vím, že se tohle tady spoustě BF nebude líbit, a nec hci k tomu už vůbec vyvolávat nějakou polemiku.

      Užívej si kolo, ne motorku, dokud Ti to zdraví dovolí.

      Sportovní posez se dá zmírnit představcem a řiedítky, ale ne zásadně. Jedna z věcí, která mi na treovém kole také vyhovuje je zpřímenější posez, nebolí kolena a ni záda a brnění rukou vyjímečně.

      16 1
    • Loyd  

      Mám při své inteligenci velký problém rozeznat podle dokumentace jaký má kolo převod. A tak jsem vyšel z informace, že horská kola mají lehčí převody. Pokusím se toto kole vnutit mému synovi a zkusil bych gravela s berany Kross Esker 6.0, a dostal jsem na něj dobré reference.https://www­.newbike.cz/kross-esker-6–0–2022/d13132

      Taky mi vadí na svém novém MTB Canyon Exceed CF 5 široká řídítka. Když v nich ležím, tak mi po 10 minutách brní ruce a po 15 minutách už ani necítím svůj palec, s kterým mám přehazovat. Objednal jsem si pěnové gripy a díval jsem se na rukavice s vycpávkami, které však stojí asi 13000,–Kč.

      0 0
      • Lišák  

        Pořiď si vnitřní rohy. Budeš mít možnost užšího úchopu a změny pozice rukou.

        Mně osobně z rukavic s vycpávkami brní ruce víc, než bez nich.

        Ten Esker má nejlehčí převod proti Exceedu o hooodně těžší.

        0 0
      • skaj  

        To je problem delit dve cisla? Pocet zubu prevodniku (nejmensiho dostupneho v pripade vice prevodniku) lomeno poctem zubu nejvetsiho kolecka vzadu. Cim nizsi cislo, tim lehci prevod.

        Canyon hadam 32/51=0.67 Kross 30/34=0.88 Jinymi slovy, Esker ma o hodne tezsi nejlehci prevod – tudy cesta nevede. Prakticky to bude zhruba odpovidat tretimu nejlehcimu co mas ted na Canyonu.

        Nicmene neuraz se – nejsi trenovany, je ti 66, nemas nejazdeno ani historicky – a cekas ze nekam vyjedes na pohodu po tydnu co jezdis:) To je blahove, takhle to fakt nefunguje.

        2 0
        • xtonda  

          Ten jeho Canyon má 34, ale výsledek máš správně :-)

          0 0
          • skaj  

            Dik, mas pravdu. Jak pisu,pocitam a hadam velikost z hlavy, tak jsem se upsal.

            0 0
      • xtonda  

        Dej menši převodník, řídítka zkrať a jestli je představec směrován dolů jako na obrázku tak ho otoč. Respektive při tvé inteligenci to nech udělat servis.

        0 0
      • Tomas_82  

        Široká řidítka jde vyměnit snadno a rychle… Dej si tam užší s větším prohnutím.

        0 0
    • Loyd  

      Nemá ten můj Exceed CF 5 Bike náhodou 32/51?

      Chainrings Shimano Deore M6120, 32 tooth

      Při mé inteligenci mně už můj mechanik řídítka otočil. ale zatím jsem to na delší cestě neodzkoušel. Doporučil mi a já jsem následně objedenal gripy i rohy. Počítám, že tím se mi zkrátí šířka držení řídítek a pak už snad nebudu fňukat.

      0 1
      • J1RKA  

        jak otocil riditka :D snad predstavec ne?

        a hod jsem foto kola z boku a jakou mas vubec velikost, treba to neco prozradi, diky

        0 0
    • Loyd  

      U mě se jednalo o nastaveni baar rollu neboli rotace řídítek.

      https://www.youtube.com/watch?…

      Měřím 169 cm a podle tabulek Canyonu jsem koupil S.

      To nastavení rotace řídítek mně myslím moc nepomůže, ale ty nové gripy s vnitřníma beranama věřím, že jo.

      Fotku řídítek dodám.

      0 0
      • Esi  

        Možná by to chtělo užší riditka, mě teda ve velikosti S přijdou riditka 740mm na XC dost extrém

        1 0
        • oddie  

          To teda.

          0 0
          • Esi  

            Je to trochu móda asi, ale představit si to mou neumím mám teď 760mm na Luxu a přijde mi to až až a to mám 190cm má HT mám 720 a malo mi to nepřijde

            0 0
            • oddie  

              Jo, je to móda, já pro tyhle výletní kola držím zpátečnicky užší kousky. Ženská má na kolech 640 a 660mm, na svém starém mám 660 taky, na aktuálním HT mám 720.

              1 0
      • oddie  

        Ta tabulka je docela vtipná, prej S od 166 do 175cm, mé 170cm ženské by to S-ko bylo beznadějně malé i s 400mm sedlovkou…

        0 0
        • Esi  

          Na druhou stranu Lux trail je L 183–192, na mám 190cm a jsem s tím úplně v pohodě, sedlovka by šla ještě o 7 cm nahoru, XL by mi bylo moc velké a to jsem měl jinak vždycky XL

          0 0
      • Lišák  

        Rotace řídítek naopak od brnění může opravdu pomoci. Já třeba nesnesu, když mám konce řídítek vzhůru. Musím je mít trošku dolů, jinak mě brní ruce za malou chvíli.

        0 0
    • Loyd  

      Zakoupil jsem tyto gripy https://www.sqlab.cz/…b-710-gripy/

      a ještě tyto rohy https://www.sqlab.cz/…-2-0--cerne/

      Možná, že bych měl ještě řídítka na každé straně zkrátit aspoň o 1 cm

      0 0
    • Sabulak  

      Čau všem, myslíte, že je real koupit kvalitní ekolo okolo 60K? Kvalitní, co něco vdrží? Chci to jen do města, do práce, nepotřebuju na traily a podobný srandičky…

      0 1
      • Esi  

        Tak proč ne, pokud od toho kola cekaš ze to bude dopravní prostředek, tak asi v klidu místo horského bych hledal asi spíš nějaké trekove, užší pláště, pro ježdění po městě 2,4” pláště úplně nepotrebujes.

        0 0
        • xtonda  

          Ne elektrokole nemusí řešit odpor plášťů a na dlažbě mu to přidá komfort, na křížení tramvajových tratí to přidá bezpečí.

          Mě by se jako městské pojíždělo celkem líbila ta elektrická skládačka s fat gumami na ráfcích s průměrem jako mají 20" kola.

          A jinak ano, za 60 už by mělo jít koupit v pohodě kolo co nebude křáp.

          0 0
          • Esi  

            tím že to všichni berou jako že na tom nemusíš řešit odpor plášťů a podobně tak kvůli tamu jsou to potom krávy vážící 25kg. Kdyby se na to dali kvalitní záplety lehké trekové obutí tak na stejný dojezd ti stačí poloviční baterka a poloviční výkon motoru a najednou by to kolo mělo o 8 kg míň, ale ne je to moda jezdit po stezce s 2,6" dvoukilovým pláštěm a pod tím záplety kdy i přední kolo má přes kilo, to je potom těžký :-)

            0 0
            • skaj  

              Je to skoda, ale takhle ty pocty fakt nefungujou. Rozdil se bude pohybovat spise v jednotkach procent. Jinymi slovy, spis tak 10× mensi, nez tvych uvazovanych 50%…

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.