• PavelTM

    Ahoj, po 18 letech mi dosloužilo trekové kolo (ocelový rám, ráfkové brzdy, odpružená vidlice, komplet osazení Shimano Deore), tož budu muset pořídit nové. Za tu dobu se vývoj dost posunul a potřeboval bych pomoct s výběrem.

    Najedu ročně tak 3–4 tis. km, většinou natěžko s brašnami a lehčím terénem (odhaduji tak 70 % asfalt či šotolina, 25 % hrbolatější lesní/polní cesty, 5 % prasení terénem přes kořeny a šutry).. Rád se i trochu sportovněji svezu, ale prioritou je pro mě spolehlivost. Možnost přidělání zadního nosiče a blatníků podmínkou!

    Ideálně něco bezúdržbového, z čeho tak max. jednou za čas oklepu bahno a namažu řetěz ;-) Nikdy jsem třeba neměl kotoučové brzdy a děsím se toho, že snadno ohnu někde v lese kotouč o větev či šutr a pak to ponesu/potáhnu 15 km na vlak… Ale ráfkové se snad už ani nedělají nebo když ano, tak v kombinaci s mizerným osazením.

    Měřím 174 cm, vážím 76 kg (s brašnami tak 85 – 90). No a rád bych se vešel do 20 000 Kč, určitě ne přes 25 kKč.

    Ve většině prodejen mě tlačí do 29' horáka, ale to mi přijde při mém způsobu využití zbytečné …

    zatím jsem našel tohle:

    https://www.roadbikeshop.cz/…zova-2019-19

    nebo

    https://www.pells.cz/…lut-d-l---19 – ale tam mi přijdou vzhledem k ostatnímu osazení (Deore) hodně divné brzdy (Altus?)

    Díky za názory.

    Pavel

    0 0
    • oddie  

      Nech si jej postavit.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Lapierre Zesty TR 3.9 29 kolo, stříbrné Skladem > 2 ks

      -11% Lapierre Zesty TR 3.9 29 kolo, stříbrné

      53 599 Kč -11% MOC 66 999 Kč

      GT Grade Carbon X 28 kolo, šedé Skladem > 2 ks

      GT Grade Carbon X 28 kolo, šedé

      od 76 499 Kč MOC 99 399 Kč

      woom 2 14 dětské kolo, flame orange Skladem 2 ks

      Novinka woom 2 14 dětské kolo, flame orange

      10 199 Kč MOC 10 599 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • novas752  

      Myslím si že při tvém způsobu využití je pravděpodobnost že někde tak moc ohneš kotouč asi taková, jako že na tebe spadne meteorit a uhodí blesk zároveň. :) To se stane málokdy i při nějakém pádu v těžkém terénu kde se kolo kutálí x metrů svahem. Hydraulický kotoučový brzdy jsou ve výsledku daleko bezúdržbovější než v-brzdy. A brzdí i v mokru, bahnu…

      Do mtb tě tlačí asi kvůli vidlicim, to co se dává na krosový kola má od odpružený vidlice hodně daleko. Na mtb kolech to bývá funkčně o dost lepší, za 20–25 už jsou i vzduchové vidlice kvalitnější konstrukce než levné těžké pružinové držáky předních kol bez nebo jen s dost mizernym tlumenim. MTB hardtaily jsou dnes skoro jen 29", mají stejný rozměr ráfku jako treková i silniční a grevel kola = pláště se na to dají dát jakékoliv a trochu širší = pohodlnější než se vejdou do mnoha trekových.

      Základní brzdy se objevují i na mnohem dražších kolech, jestli ti do teď nějak stačily ráfkové brzdy, budou ti stačit i základní kotoučové, brzdí zhruba stejně nebo o chlup líp a to i za mokra. Snad kromě nějakých dlouhých prudších klesání, při nesprávném použití brzd (soustavné lehké přibržďování) je snadnější levné kotoučovky oproti ráfkovým brzdám přehřát.

      0 0
    • holmes  

      Nejlepší je nechat si postavit.

      Já chodím trochu jinou cestou : ujasním si,na co bude uživatel kolo používat a postupně si vyberu a nakoupím komponenty sám, skoro vždy vše nové, ale dají se sehnat i slušné věci bazarové. Kolo poté nechám složit od někoho, kdo tomu pořádně rozumí a má také mimo jiné potřebné nářadí. Dával jsem takhle dohromady dvakrát kolo pro dcery, kolo pro manželku i upgradoval moje kola.

      Určitě se při troše snahy vejdeš do 20 tisíc, já to dával dohromady u mtb na úrovni Deore,nebo u fitness kola na úrovni Tiagra 4700.

      Brzdy V brake pořád seženeš bez problémů, nedávno jsem je dával ve verzi Deore na moje kolo.

      0 0
      • novas752  

        No jo ale nesežene na ně použitelnou odpruženou vidli s návarkama a rám často taky ne.

        0 0
        • Esi  

          Já bych na toto použití dal možná pevnou, asi spíš ocel než karbon, pokud jezdí převážně na těžko tak pružení stejně nepotřebuje a na asfaltu a polní cestě je k ničemu, s brašnama určitě, těch 5% kořenů se dá s pevnou přežít a zbydou peníze na ostatní osazení. Pevná vidlice znamená asi stavbu

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • milan.v  

      Vyhledávání na fóru…

      0 0
    • PavelTM  

      Díky za postřehy. Kotoučovky fakt neznám, možná se jich bojím zbytečně… Fórum jsem si samozřejmě procházel, ale spousta odkazů je už nefunkčních… Zvážím i to poskládání, zkusím se pozeptat v okolí. Jezdím často vícedenní treky se spaním pod širákem a když vidím, jak vypadají po dnu jízdy na mokru kámoši na MTB s fórovými blatníky nebo bez nich… A pořádné blatníky na MTB se asi moc dát nedají…

      Jak vidíte pro mé využití toho Pellse či Foxe, co jsem posílal odkazy nahoře?

      0 0
      • novas752  

        Na docela dost rámů se dají dát, stejně jako krosový mají díru v můstku řetězových vzpěr, díru za středem a díry nad osou zadního kola.

        0 0
    • PavelTM  

      Tak jsem nakonec pořídil za 25 kKč toho Pellse – Crono absolut D – https://www.pells.cz/…lut-d-l---19

      V rámci „tuningu“ pro mé vandrování a bonusové nabídky prodejce jsem si nechal přidat blatníky, stojánek, rohy, a držák na PET láhev, k tomu jsem na něj hodil ještě zadní nosič. Za pátek a sobotu otestováno na těžko, prvních 190 km, z toho cca 15 km terén, zbytek asfalt/šotolina. Zatím fajn, užívám si zamykání vidlice z řídítek, rohy i stojánek ;-)). Tak snad vydrží. A díky všem za názory :-)

      Pavel

      0 0
      • perceptio  

        Vypadá moc pěkně. Pells se mi vždycky líbily. A v té ceně je plus ta vidlice. Ať slouží a hodně zážitků.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.