• Bobin

    Zdravim všechny bajkery.

    Nevím, zda mi někdo odpoví, když je dneska tak krásně, ale potřeboval bych radu.

    Vyměnil jsem řetěz-řetěz nestřílí a měním je vždy včas, ale na středním převodníku jako by řetěz při záběru zustával přilepen a tím pádem mi se zkracuje, táhne přehazovačku dopředu až dojde k zaseknutí o rám. Na ostatních převodnících se to neděje. Nevíte někdo čím to? A v případě že by to bylo sjetým převodníkem, nevíte někdo, jestlise dá koupit náhradní převodník Bontrager a kde?

    Díky za rady Bobin

     
    0 0
    • Svět videa  

      vyměnit převodníky, případně zkusit hrany ztrhnout kulatým pilníkem… už se tady toho napsalo hromadu, stačí pohledat v historii…

      0 0
    • Vilém  

      Vytahni pilnik a jedem:)

      0 0
    • Vilém  

      Jeste dodam, ze prevodnik muzes pouzit i jinej nez bontrager.

      0 0
      • Bobin  

        Díky za radu,sice je to asi blbá otaázk a, ale nejsem moc zdatnej v těchto věcech, jak poznám-kromě počtu zubů-jakej jinej převodník můžu použít?

         
        0 0
        • lidumil  

          jednak počet děr a pak jejich roztečná kružnice :-) Když sem napíšeš typ klik, který máš, určitě Ti hodíme link na převodníky.

          0 0
          • Bobin  

            Díky, to asi jedině večer, teď zadírám v práci, zkusim to najít na netu, ale je to 5 let starý kolo, tak pochybuju.

            0 0
    • Howgh  

      talíř múže mít vymačkané zuby … ty groty činí převodník širší tak, že řetěz se nevleze. Opilovat plochým pilníkem zboku není problém.  Taky se to tu už probíralo.

      0 0
    • lendl  

      NEROB NIC, okrem zvuku by to nemalo vadit, za 2 dni sa to spravi

      0 0
      • Blacks  

        Tim bych si tak jistej nebyl, pokud to dela hodne, pak riskuje zničení šaltru, ale z vlastní zkušenosti musim říct, že zpilování pomůže.

        0 0
      • Foss!l  

        No nevím,  na něčem podobném jsem roztrhal HG-73 a následně i HG-93… Pak došly nové převodníky :))

        0 0
    • dobytek  

      Mně se tohle stalo dvakrát pokaždé na jiném kole. Šlo vždycky o nejmenší převodník a na řetězu bylo vždy najeto cca 500 km. Podle měrky byl v pořádku. Bohužel tenhle problém nastal pokaždé v mokrém závodě, kdy se převodník lehce obalil blátem a řetěz nepustil. Mimo závody, kdy to jinak nejde, se snažím jezdit v suchých podmínkách a šetřit materiál. Tak mě nanapadá, jak tenhle hrozící problém odhalit v předstihu, aby u mého jména nebylo ve výsledcích opět DNF :-/

      0 0
      • fík  

        na řetězu bylo vždy najeto cca 500 km

        na převodnících najeto ? km

        0 0
    • kopečák1  

      S tím převodníkem počkej…

      pravděpodobně jestli si řetěz nýtoval, nerozhýbal si dobře články v místě spojovacího čepu… stačí vzít dvoje kombinačky a trošku to rozhýbat… klidně ve všech směrech, tedy i do stran…

      Vstadim se že to pak bude OK…

      0 0
      • dobytek  

        Mám tam řetěz BBB s rychlospojkou (původně sram pc971). Potřeboval jsem ho rozpojit, ale přes rychlospojku to nešlo, tak jsem ho roznýtoval a spojil starou vytahanou (?) rychlospojkou ze starého sramáckého. Pak to bylo cca 300 km bez problémů, až teď… V mezičase tam byla měněná kazeta (Deore), ale to myslím v servisu neměli důvod rozpojovat řetěz. Než se zajela, chvíli to na některých pastorcích brnělo a přišlo mi, že i řazení bylo pomalejší, pokud to teda může mít nějakou souvislost.

        0 0
        • Buf  

          řetěz ani rychlospojku asi nenatáhneš, tzv. vytažení řetězu je dáno opotřebením článku a zvětšením vůle řetězu. Jde o abrazi materiálu nikoliv trvalou deformaci ( takovou silu asi nemáš), řetěz se zkroutí ale asi těžko ho můžeš natáhnout.

          Jinak véna to popsal dostatečně. Jen pozor na shimano, šikmooký zmetci dělají atypy které nepasují s jinýma ) konkrétně nové XT , díry a rozteče jsou OK , ale mezery mezi plackami jsou jiné a pak se tam řetěz kousne).

          0 0
    • venabch  

      Ahoj

      Je to jednoduchy ten zub je dole sirsi a pak se plynule zuzuje , jestli ho mas u spicky roztrepene, rozplaclej , roztemovanej nebo jak to chces nazvat tak vem pilnik a ty otrepy opiluj . Jestli je ten prevodnik v haji je jednoduchy koukni na cuby co sou v tesny urovni klity tz sou namahany nejvic a jestli sou podstatne mensi nez ostani tak je vhaji , nebo sou hodne spicaty to je taky v haji , nebo pri slapnuti vznikne pod retzem mezirka to je taky v haji . Pokud ti to dela jen za bahna tak je to jednoducha pomoc voz si sebou olejnicku :-D a cas od casu to namaz . Nejlepsi je uplne obych motorovej olej.

      0 0
    • capo  

      Dělá mi to velká placka (XT kliky 38–24, XT kazeta 11–36, HG-95 řetěz, vše adekvátní řada od Shimana 10s). Dělá mi to pouze při rychlejším řazení z malý na velkou, při lehkém záběru, často při současném řazení vzadu.

      Je to o tom že hejbnu smykem, řetěz naběhne na velkou hezky kde má – nahoře, pak se pomalu dostane jak má bejt vlastně na celej obvod velký kde má mít styk, jenže pak ještě pokračuje namotanej kde už bejt nemá a pak se skřípne mezi rám (což zkroutí řetěz do vrtule).

      Nevím si s tím rady. Dal jsem teď schválně novej řetěz, kliky, a dělá to i tam. Kazeta taky není sjetá, nic nestřílí. Točím pravidelně víc řětezů.Je fakt že smyk má trochu vůli, ale může to mít vliv?

      Tušíte na co ještě kouknout?

      0 0
      • pepek  

        čti zde

        0 0
        • capo  

          Tohle jsem četl, ale u mě jde o nový převodník s novým řetězem. Pokud bych měl něco pilovat tam, asi budu chtít lepší návod, než ten pro nějakej použitej bontrager…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.