• Petrfield

    Zdravím, žádám vas o vase rady. Chtel bych se pres zimu pustit do brouseni a pote lesteni ramu do zrdcadloveho lesku. Ma tady nekdo s tim zkusenosti jake brusne kotoucky popr. brusny papir,pasty,hadrove kotouce pouzit. A zda li by byl nekdo ochoten popsat mi krok od kroku, nebo zachytne body jak na to abych nenadelal vice skody jak uzitku. Googlil jsem jak jsem mohl neco sem nacetl a ted se tazi vas. O vase rady a poznatky. Predem dekuji za odpovedi.

    0 0
    • jecnak  

      Nez zalozite nove vlakno, zkuste pouzit vyhledavani: http://www.bike-forum.cz/hledani?…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petrfield  

      To video jsem videl. Jak rikas odkousim to na sedlovce. A nejaka rada ohledne toho jak a cim brousit a lestit.

      0 0
      • Vilém  

        Hrubsi smirek, pak jemnejsi, pak lestici kotouc a brusna pasta. Udelat celej ram bude hroznej ojeb, hlavne na svarech a hur pristupnych mistech.

        0 0
    • Petrfield  

      Na to ja jsem pripravenej ze to nebude hned. A ze to nebude uplne sranda. Chci se na zimu do toho pustit at to je sranda nebo ne… Popripade neuspechu to dam do laku ale to je az nejposlednejsi moznost… Rad bych dostal rady co a kde na to koupit jemnost/hrubost brusnych kotoucku, smirkovich papiru atd..

      0 0
    • alinceb  

      Co si od toho ve finále slibuješ? Přijde přes to třeba bezbarvý lak nebo elox? Pokud ne, tak ten leštěný povrch bude degradovat a budeš to mít hnusný…

      0 0
    • Petrfield  

      Urcite to budu chtit zachovat tak ze nejaky bezbarvej lak nebo neco co bude drzet na tim jemnym materialu… Zatim mi tu kazdej rika jak to nejde ze je to drina atd… Ale hlavne jsem zadal o radu co na to pouzit. Mohl by jste mi prosim vas poradit takhle… Dekuji

      0 0
      • Pedro404  

        Záleží jestli potřebuješ zabrousit nějaký velký vrypy, podle tohu začneš na určitý hrubosti. Já začal na cca 240 a skončil na 800, potom filcovej kotouč ve vrtačce a základní brusná pasta z Hornbachu. Úplný zrcadlo to nebylo, vypadalo to nakonec takhle. Pak sem to dal do černýho eloxu, což byla chyba, páč to zmatnilo.

        0 0
        • Pedro404  

          Na krajích sváru je vidět nesundanej černej lak, na to sem rezignoval, bych u toho nechal mládí.

          0 0
          • goofy  

            Kolem svárů pomůže odlamovací nožík, ale je to hrozná ********.

            0 0
        • Petrfield  

          Konecne diky moc, za nejake info aspon kdyby to bylo takhle beru ale zkusil bych to jeste o neco vice ale tohle by bylo uspokojujici… Vrypy tam ani moc nejsou a jestli budou popasuju se s nima. Tak ze zacit od nejakeho hrubeho

          0 0
          • Pedro404  

            Záleží, jakej máš počáteční stav hliníku… Pokud by byl relativně hladkej, tak ani tak hrubej nebudeš potřebovat, to každopádně uvidíš po prvnim přejetí, jestli to tim smirkem děláš hrubší, než to je, nebo ne.

            0 0
    • Georrge  

      jestli to chceš až do zrcadlového lesku, tak bych to nechal nachromovat… míň práce a trvanlivější výsledek, na ten leštěný hliník nesmíš skoro ani sáhnout a hned to musí jít pod lak, elox to zmatní. A čistý hliník rychle degraduje a můžu ti ukázat fotku, co po roce udělá čistý hliník v kontaktu s potem a bahnem. Pravda, taky záleží na konkrétní slitině, já mám 7005 a ta oxiduje rychle a nehezky.

      0 0
      • Vilém  

        S tim eloxem je to nejaky divny. Vyse psal pedro totez. V jednom byvalem zamestnani byla soucasti podniku i eloxovna. Kdyz jsem tam nechal dost veci delavat, tak to vzdy bylo, jaky podklad, takovy elox. Kdyz jsem prelestil kliky, tak po eloxu stacilo trosku prelestit a byly jak psi koule.

        0 0
        • Georrge  

          On elox je dost složitý proces a asi to ovlivňuje hodně faktorů… tak z hlavy mě napadá vliv samotné slitiny hliníku, druh eloxu (přírodní, barevný, tvrdoelox) a samotný povrch… když jsem posílal věci na barevné přeeloxování, tak povrch byl takový, v jakém to odešlo, ale nebylo to leštěné. Když jsem pak posílal leštěný díl na červený elox, tak zmatněl. Ve firmě nám teď pokurvili černý tvrdoelox, zblbla se jim mašina a zůstalo to tam dýl, elox má o dost tlustší vrstvu a hodně zmatněl. Ale je fakt tvrdý :)

          Řekl bych, že když znáš slitinu a vychytáš s eloxovnou celý proces, tak může být výsledek lesklý, když to tam ale pošleš tak hala bala, tak asi žádná sláva…

          0 0
        • Pedro404  

          Já to posílal k Fialovi v Praze, kde se s tim asi moc neserou, dokonce to místo čistě černý je i do modra, holt to odpovídá ceně. Věřim, že ten proces jako takovej nutně ve zmatnění vyústit nemusí.

          0 0
    • Petrfield  

      Urcite bych pres to dal nejaky bezbravej lak neco co tomu prodlouzi zivotnost…

      0 0
      • Vilém  

        Bez kryciho laku je to zbytecna prace.

        0 0
        • zdenek  

          Stačí blbě vybrat lak a bude to další zbytečná práce.

          Měl jsem časovkářskou hrazdu od Kuboje. Povrch byl lakovaný dural. Ten lak začal postupně žloutnout, až jsem ho nakonec obrousil a vyleštil. Ta brusná pasta nechala mastný povrch, takže to docela dlouho vydrželo i bez laku.

          0 0
          • kamaro  

            Obecně bude asi problém najít vůbec lak, který bude držet na vyleštěném hliníku. Asi snad jenom komaxit, ale ten svěřit do ruk pouze jenom někomu zkušenému a navíc zkusit nějaký testovací nástřik na něčem menším. pokud někdo má nějaký lak na hliníku vyzkoušený, dejte tipa.

            0 0
            • Bokec  

              Lak není žádný větší problém, na leštěný hliník, či měď, bronz atd se používá lak to se dává na metalízu na autech, teď si nemůžu vzpomenout na přesný název :-( juknu v kanclu na pixlu, co jsem tam měl, pokud tam ještě je.

              Lak nesmí být moc silný, aby po nárazu kamene nepraskal atd

              0 0
    • Petrfield  

      To mi bylo jasne hned od zacatku… Tak diky za poznatky a rady a budu rad za dalsi..

      0 0
    • goofy  

      Já jsem čistý lesk nechtěl, vláken už tu o tom bylo dost, ale aspoň popíšu mé zkušenosti…

      Bude to neskutečná ********, počítej s tím. Problém bude pak zachovat, aby to vydrželo (jeden dotyk a už je to zase vidět, laky na čistý hliník nechytají, atd)… Pokud chceš, ať se to svítí jak psí kulky, tak bych šel do chromu a budeš mít klid.

      0 0
      • TJK  

        krásný!

        0 0
      • alinceb  

        RAW je v pohodě. Brousil jsem teďka surovej rám a šlo to celkem dobře. Za 2–3 hodinky hotovo a výsledek imho ucházející. Leštit rám do lesku, na to bych se teda vys*al…

        0 0
        • Kouba_2005  

          Ucházející, leč s tím výše nesrovnatelný.

          0 0
          • wilda81  

            Ten Štěrbův? Viděl jsem jej naživo v Rychlebech, není to škaredé, ale zase mě to nějak extra neuchvátilo. Lesk mi sedí k motorkám, ale ke kolům ne. Naproti tomu raw/brutal-finish/goofy-finish jsou super.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Ne ne, ten Goofyho se mi líbí. Žádní kocouři od měnění směru broušení. Na fotce to vypadá parádně, věřím, že i v reálu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • alinceb  

            Však ten odkaz na „surovej rám“ není jen tak pro nic za nic – to je fotka, když mi přišel poštou…;)

            Takhle vypadá teď. Výbava je zatím provizorní – vidle, kola, sedlovka i sedlo budou jiné…

            0 0
            • nitraq  

              OT: Co je zač ten obraz?:)

              0 0
              • alinceb  

                Dostali jsme ho jako svatební dar od kolegů z práce a paní si ho vybrala v naší oblíbené kavárně, kde se střídají různé prezentace (fotky a obrazy). Malovala to zdejší baristka…

                0 0
            • Kouba_2005  

              málo fotek, sem s tím :-)

              0 0
              • alinceb  

                Ještě není zdaleka ustrojený. Postupně se mi schází díly – teď potřebuju dořešit kola. A do galerie to pak dá stejně někdo jiný…

                0 0
      • Pepe72  

        Dobre Ty.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.