Lockout tlumiče při jízdě ano či ne???

23 nepřečtených
  • skarik

    Ahoj,

    jen chvilku mám svůj první full, tak předem omluva, za možná hloupý dotaz, ale chci předejít případným problémům…

    Tedy, je „zdravé“ zapínat lockout na tlumiči (a vlastně i na vidli) v jízdě, nebo je lepší vždy zastavit, kolo mít úplně v klidu a pak teprv zapnout/vypnou­t lock?

    Předem díky za radu.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • marapara  

      A máš jen možnost ovetřít a zavřít nebo máš nějaký „inteligentnější“ tlumič Propedalem, třeba Fox nebo X-Fusion?

      Jinak opravdový lock tlumiče, myslím tvrdý lock, bych používal maximálně na opravdu hezké asfaltce, jinak ne. Pokud ho budeš používat častěji na horších cestách, riskuješ ryhclejší zničení ložisek čepů odpružení.

      0 0
    • Luky11  

      Využiji tohoto dotazu a zeptám se jestli má někdo zkušenosti s touto vidlí http://www.kupkolo.cz/…sc_4131.html a jestli u ní jde zavírat vydle i za jízdy, protože teď momentálně mám vidli kde musim zastavit abych mohl zavřít vidli, předem díky za odpověď

      0 0
      • marapara  

        Podle fotky má lock z řídítek, takže jde samozřejmě zavřít při jízdě.

        0 0
      • nox159  

        stavajici mas nejaky uplne obycejny suntour s mecahnickym lockem nebo gilu a mechanickym lockem?

        pokud jo tak se to da i za jizdy ale clovek se to musi naucit… ;-)

        jinak epikon jde zamykat za jizdy…

        0 0
      • scret  

        tak se chlape hlavne rozhodni, jestli budes psat vidle nebo vydle:)

        0 0
    • Luky11  

      *jestli jde zavírat i za jízdy

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Luky11  

      díky

      0 0
    • skarik  

      Taky jsem to mohl napsat hned! :) Jedná se o tlumič DT Swiss M210 (http://www.mojekolo.cz/33106-m-210)

      Prodavač mi při koupi kola asi 150× připomenul, ať se zamknutym tlumičem nevletím do nějakejch děr, tak na to myslim při každym šlápnutí. Jak to tu ale čtu, říkám si, jestli je třeba správný zamykat to při šlapání do kopce (V terénu)?

      Budu rád za každou radu.

      Díky

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud se nepletu, tak tenhle tlumič má opravdu lock a ne žádnou platformu. S tím není dobré jezdit mimo pěkný povrch.

        Proto taky skoro všichni výrobci většinou lock na tlumičích nedělají dnes vůbec a používá se platforma, která tlumič jen více či méně omezí. A platformu můžeš pak používat dle libosti a bez jakýchkoliv obav (a to i v terénu).

        0 0
        • nox159  

          kdyz teda zapomenu vypnout propedal a das si s nim rozbity sjezd, skoky… tak tlumič neničim vice nez kdyz je tlumič otevřený? dik

          0 0
          • MlokCZ  

            Ne, není problém. Možná tak při některých extrémech u některých ročníků s interním nastavením s extrémním omezením komprese. Pak to na propedalu mohlo být už extra tvrdé a dost blízké locku a to pak už vše dostává taky slušnou čočku.

            Jak to vůbec nevadí je hezky vidět na RP23 2012, kde Fox předělal to přepínání propedalu na páčce dost úchylně. A je tam jedna poloha páčky maximální hodnota propedalu (trojka) a druhá poloha páčky nastavitelná kolečkem mezi open/propedal 1/propedal 2.

            Tedy je to udělané, že se třeba nebude už vůbec jezdit bez propedalu, ale že bude někdo třeba přepínat páčkou propedal 1×3.

            Možnost open/propeda 3 naštěstí půjde pořád (a s nižším interním nastavením komprese stejně měl propedal smysl jen na max).

            0 0
          • MlokCZ  

            A vem si Rkový tlumič, tam máš propedal natvrdo. Tam bys pak nemohl do terénu vůbec :-)

            0 0
          • marapara  

            Řekl bych že neničíš, i když ideální to není … hlavně pro jezdce :).

            0 0
    • ZdenekPha  

      proc se omlouvas? na to jen ten web, muzes v pohode za jizdy, myslis ze na zavode zavodnik zastavi u bude neco prepinat? a ty druhy na nej pockaj :-)hi…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • unavix  

      Vidli zamykám jedině za jízdy.Nijak jí to nevadí.Stejně tak to nebude vadit ani tlumiči.

      Nedokážu si představit že bych co chvíli zastavoval,slejzal a zamykal nebo odemykal.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.