Posuďtě pár problémů s mou Rebou, díky:
1 Pre-SAG
Zjistil jsem, že moje Reba SL 2008 je v klidovém stavu (nesedím na kole) zanořená asi 7mm. Pokud jednou rukou držím můstek a druhou potáhnu za řídítka nahoru, vyjede o těch 7mm a pokud opatrně položím přední kolo na zem, už se nezanoří. Když vidlicí zapumpuju, opět se zanoří o těch 7mm a zůstane zanořená. Jinými slovy, když nastavuju „páskovou metodou“ SAG dejme tomu na 20mmm, musím ho nastavit na 13mm, protože těch 7mm už tam je. Neznačí ten „Pre-SAG“ nějakou závadu?
2 Hluboké zanoření během jízdy
Druhá věc, kterou pozoruju (a může mít souvislost s věcí výše) je, že se mi velmi pozvolna SAG samovolně (v průběhu dní) zvyšuje (aniž by docházelo k zjevnému úniku tlaku vzduchu z komor; olej taky neteče). Zdvih je nastaven na 100mmm, SAG je v klidu tak 15mm, ale když se s kolem rozjedu na rovné cestě, dojde k dalšímu silnému zanoření tak, že viditelná délka kluzáků je asi jen 60mm. Naposledy jsem zcela vypustil vzduch z obou komor, znovu je nafoukal (120psi+/115psi-) a zatím mi zdvih drží v klidu i za jízdy tak jak by měl, ale myslím, že zas dojde k zanoření.
Současně prosím o potvrzení/upřesnění, jaké varianty zdvihu jsou u typu Reba SL 2008 možné (dle popisu na vnějších nohách je to 100mm/115mm, dle vlastního měření tam mám teď 100mmm). Ale jistý si nejsem, dokumentace je v tomto ohledu dost neadresná, nesnáším 10MB dokumenty, které popisují deset typů vidlic najednou a ještě ke všemu v rozmezí let 2005 – 2008.
3. Vysoký odpor tlumiče v chladných dnech
V tlumiči používám PitStop 5W. Při teplotách kolem 10C a méně je odpor tlumiče už tak velký, že o nějakém svižném návratu pružiny do původního stavu nemůže být vůbec řeč, přejezd přes nerovnosti působí tupým dojmem a je spíš utrpením. Jaké máte zkušenosti se svými vidlemi a nízkými teplotami?