lockout z řídítek na tlumič FOX FLOAT RP2

67 nepřečtených
  • Wojtek

    ahoj, nevíte, kde by se dal sehnat na kolo na obrázku lockout z žídítek?( teda spíš zavírání propedalu)

    a jaká by byla přibližná cena?

    Anketa: seženu?

    ANO
    0x
    0%
    NE
    4x
    100%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • MlokCZ  

      Na standardní verzi RP23/RP2 tlumiče ovládání z řídítek není. K čemu to vlastně má být, když je to na kolo, které má páčku propedalu velmi dobře dostupnou?

      0 0
      • Wojtek  

        lock na korunce je taky dobře dostupný, a kolik iídí už spadlo, a dělá se z řídítek už ke každé vidlici(skoro)

        0 0
        • Sobi  

          Já myslím že je to zbytečný… vůbec propedal nevyužívám, tlumič mám tak předělaný, že to není třeba… nevím jestli to má vůbec smysl…

          0 0
        • MlokCZ  

          Propedal není lock.

          Lock na korunce je dostupný výrazně hůře než na tom tlumiči (na korunku už se musíš trochu natáhnout).

          Cvaknutí páčkou propedalu je rychlejší (celá operace bez ohnutí je o dost rychlejší).

          Další rozdíl je v tom, že pokud mám nastavený rozumně propedal, tak se nic neděje, když vlítnu do terénu a je zapnutý, bude to žehlit hůře, ale lecos to pořád pobere.

          U vidlic tohle lze jen do určité míry třeba u MC, jenže zase při hodně povoleném floodgate se zvětšuje chod i v zamčeném stavu (tím myslím i než lock otevře).

          Používám platformu na tlumiči poměrně často a dálkové ovládání mi nechybí ani trochu (nechtěl bych ho ani na Stereu, kde je to s tou dostupností páčky o něco horší). Kdybych používal lock na vidlici také tak často (nepoužívám ho prakticky vůbec), tak by mi ovládání na korunce vadilo.

          0 0
      • Sobi  

        A k čemu vůbec lock na fullu? :-O

        :-)))

        0 0
        • MlokCZ  

          Lock k ničemu, lock zadní stavby je dostupný na HT :-)

          Ale dobře fungující platforma je podle mě velmi dobrá věc. Já Push platformu používám dost. Stavbu to jen lehounce omezí, takže funguje pořád velmi dobře. Lehounké omezení se do výjezdu hodí, ale hlavně se hodí snížení sagu (což platforma dynamicky udrží).

          0 0
          • Sobi  

            takže jestli to dobře chápu tak HT = FullLock!? :-)))

            0 0
            • MlokCZ  

              Jo, chápeš to dobře. Bohužel je tam ten lock nějakej divnej, protože nejde vypnout :-)

              0 0
              • Blade  

                Náhodou, mně se už 3× podařil vypnout :D

                0 0
                • Krocan  

                  no vidíš jak seš šikovnej…po čtvrtý ho vypínat už nebudeš? :oP

                  0 0
                  • Blade  

                    No moje „vypínací sezona“ je měsíc srpen, ten už naštěstí končí a do dalšího srpna je daleko:-D Pro jistotu už ale do konce měsíce na kolo nepolezu ;-)

                    0 0
                    • Krocan  

                      :-D…třeba má lock posunutej kalendář a vypne se až v září :oP :-D

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Předpokládám, že pak ale zase už nešel zpátky zapnout :-)

                  0 0
    • makak  

      Tak sem asi jediný kdo si nemyslí, že lock tlumiče je kravina. U propedalu si nejsem jistý ;-) Chci si ho nechat v zimě namontovat k tlumiči dt swiss. Bohužel originál páčka je celkem hnus, ale někdo mi tady radil, že to jde zbastlit z páčky od rock shoxu. Nevím jestli to ale půjde k Foxu, můj dt swiss má pouze dvě polohy, tak to bude asi jednodušší.

      0 0
      • krokus  

        Nejsi jediný:-) Ideálně má tohle podle mě řešené Scott: tlumič má tři polohy – open, omezení a lock – ovládá se to z řidítek. Myslel jsem, že na RP23 na meridě si zvyknu, ale zatím mi to pořád docela vadí. Člověk se pořád někam natahuje, buď k propedalu na tlumiči nebo k páčce měnící zdvih u Talasu, příp. k lockoutu na Talasu. Na tom kole sice nezávodím, ale prostě mě to štve. Ideální by byla možnost ovládat vše z řidítek.

        0 0
        • vset  

          No co se tyka ovladani vidlice tak rozdil z riditek nebo z vidlice bych tak velkej nevidel z riditek na ovladani na vidlici lehce dosahnes trosku  horsi je ten tlumic ale je to spise o zvyku

          0 0
      • krokus  

        No docela pochybuju, že by ten trik s páčkou od Rock Shoxu šel použít i u foxáckého tlumiče. Ale kdyby to šlo, bylo by to super.

        0 0
    • Omen  

      nějak nechápu proč se ptáš na takovou kravinu, když nemáš full. Jestli na něm budeš někdy jezdit pochopíš že to nejni třeba.

      0 0
      • Wojtek  

        se ptám pro známého, ten na to nadává, a že by to chtěl

        0 0
        • dada  

          tak to jooo ;)

          0 0
        • kubad  

          ať si známí koupí tlumič DT tam je to v pohodě, na Fox RP23 lock nexistuje, jedině něco doma vymyslet :-)

          0 0
      • dada  

        to je u něj normální divim se že někdo reaguje…

        0 0
    • spešl  

      Kdysi jsem viděl zamykání na tlumiče a vidlice Fox na Sport Life v Brně, je to tak 4 roky zpět a dělal to tuším Jagwire… Taky jsem to tenkrát chtěl kupovat na mého Spešla, ale odradila mne cena – to zavírání přišlo cca na 2,5tis. za jeden kus… :-(

      Ale měli to celkem vymyšlené a bylo to komplet, objímka, rolna, bovden s lankem a zavírací páčka na řidítka…

      A taky si nemyslím, že by to byla blbost, pokaždé když jsme s klukama trénovali, tak abych držel krok s klukama na HT při spurtech na „ceduli“ tak jediná cesta bylo zamknutí vidle i tlumiče… ;-)

      0 0
      • kubad  

        ten lock pasoval jen na starší modely tlumíčů RC a RL na vovější už bohužel nepasuje, nemají na to přípravu, jinak i Fox dělal origo dálkový lock na řídítka

        0 0
      • mr.antik  

        nesmíš jezdit se silničářema :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jezdit s nima klidně může, jen si na to má vzít silničku a ne fulla.

          0 0
          • spešl  

            No, divil by ses, ale se zamknutým fullem jsem většinou ve spurtech vyhrával nad Ht-čkama… ;-) Je to v nohách a ne v kole… ;-) To samé na závodech…

            0 0
            • vset  

              Rozdil mezi zamknutym a nezamknutym fullem je obrovska trosku nechapu ze to nekdo nepozna kdyz i na silnicce se dal poznat mekej ram

              0 0
              • MlokCZ  

                On to každý pozná, jen si většina lidí nepořizuje full, aby s ním spurtovala na asfaltu (na podobné věci mám celopevňáka), takže není žádný důvod, aby pak bylo potřeba něco zamykat.

                0 0
                • makak  

                  většinou tady píšeš dost rozumně, takže doufám, že ti tam vypadl smajlík, jinak je to bohužel blábol … při silničním výjezdu na kopec, nebo asfaltovému přesunu  nevidím důvod šlapat do tlumiče

                  … někdo má prostě jedno kolo –  alespoň ráno nemusí přemýšlet pro jaké zrovna ten den šáhne a zbytek dne si vyčítat, že měl vzít to druhé nebo třetí … to není útok, to je odpozorovaný fakt

                   
                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Žádný smajlík mi tam nevypadnul. Dle profilu vidím dva chrtí fully. Pokud ještě na takovém fullu potřebuješ lock, abys nešlapal při asfaltovém přesunu do tlumiče (neřeším teď ty nástupy ze sedla, ale normální přesun, tedy převážně nebo zcela v sedle), tak to je asi něco špatně.

                    A kolik sekund tím zamčením tlumiče získáš na tom asfaltovém přesunu? To myslím, jestli máš změřenou trasu, kteoru si jel několikrát se zamčeným i s odemčeným tlumičem a aspoň třeba k tomu sledoval tepák, abys zaručil aspoň přibližně stejnou intenzitu jízdy.

                    Já dělal na asfaltu dost testů AMS 125tka x Stereo x celopevňák (totožné osazení, totožné pláště) a ani bez locku nejsem při přesunech téměř pomalejší (na rovině vůbec, ve výjezdech jsem o trošku pomalejší, ale tam je to dané především rozdílem 3kg mezi těmi koly). Mluvím teď o přesunu, tedy nejsou v tom žádné nástupy ze sedla a zrychlování, kde by měl celopevňák hodně navrch.

                    Nejvíc mi překvapuje, že čím chrtější full, tím více někteří ještě k tomu potřebují lock (teď neřeším závody, kde může na bednu rozhodovat i každá sekunda).

                    0 0
                    • makak  

                      Nenech se mýlit profilem, na bednu nejezdím, v životě jsem žádný závod nejel. Jak tu někdo nahoře psal, kolo při zamknutém tlumiči po asfaltu prostě jede jinak, na to nemusím provádět žádná měření. Markantní je to v momentě, kdy s lockem chvíli  jedeš a pak ho vypneš.

                      Nic ti necpu, netvrdím, že můj přístup je ten nejsprávnější jenom nechápu proč tady zaujímáš tak kategorická stanoviska.

                       
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak znamená, že jedeš znatelně rychleji (aby to skutečně bylo k něčemu dobré)? Pocitově se mi to zdá taky že je to obrovský rozdíl mezi celopevňákem a fullem i na té rovině (a to dokonce až do extrému typu, že jsem třeba daný den unavený když jedu na celopevňáku, pocitově to na šlápnutí jede a přitom jedu pomaleji než na fullu když jsem odpočatý), ovšem měřit třeba je, pokud z toho má být udělán závěr, že je to zamčení opravdu výrazně k něčemu dobré.

                        0 0
                        • makak  

                          nemám ke kolu tak exaktní přístup :-) pře 3 týdny jsem byl jezdit v Alpách, garantuju ti, že by si při 15 km výjezdu po asfaltu hledal lock taky – vím je to extrém, ale to  že se zamčenou zadní stavbou kolo při šlápnutí prostě dopředu popojede víc mi nevezmeš. Na sekundy a tepy ti to neřeknu, ale pokud jedeš něco delšího a těžšího je každá úspora, byť sebemenší, znát.   

                           
                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To mi těžko můžeš garantovat, když to tak není. Mám na fullu takových výjezdů vyjeto spoustu (sice většina byla o trošku kratší typu 10km, ale to už není takový rozdíl, zase jich bylo třeba více během jedné vyjížďky, v horách jezdím systémem po asfaltu nahoru, pak hřeben a sjezd terénem docela často, protože bych některé trasy s přidáním těžšího výjezdu terénem už nezvládnul) a už jsem měl v horách současně sebou i fulla + celopevňáka s tím, že jsem to několik dnů po sobě prostřídal a jel podobný výjezd. A lock jsem opravdu v posledních dvou letech nikdy nehledal. Mimochodem jsem na fullu jel třeba na Sv. Jure (celé asfalt 40km stoupání) a to ještě kdysi právě na AMS Pro, kde jsem lock měl a úplný lock tlumiče jsem tam nepoužil ani na pár metrů (jel jsem to z lehkým omezením tlumiče pomocí floodgate, což používám i dnes u Push platformy, hlavním důvodem je ale snížit sag ve výjezdu, aby nedocházelo ke zhoršení geometrie pro výjezd), nebyl k tomu žádný důvod.

                            Jinak se klidně přiznám, že jsem ten psychologický blok z každého zhoupnutí prvních pár kilometrů na fullu měl taky a pořád jsem si myslel, že mi to žere strašně energie, naštěstí mě tohle velmi brzy přešlo + jsem si to co nejobjektivněji je bez wattmetru možné změřil a ověřil, že to tak není.

                            0 0
                            • makak  

                              ok vzdávám se … ale ten lock budu dál používat

                              0 0
                              • kesu  

                                hele to je o tom kdo, ja bych treba lock uvital i na enduru. Mel jsem lock tlumice na 165mm Scottu ransom,kterej mel mimo to i mod polovicniho zdvihu a neco jako platformu a stejnak jsem lock pouzival.Mam totiz ve zvyku jezdit po nejakych casovych intervalech (do kopce na asfaltu to muze dat i 1/3) ve stoje kde lock fakt ocenim. Pro me by to byl rozhodne prinos

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tohle jsou ale konkrétní důvody, kde ten lock bude mít nějaký skutečný smysl (i když si nemyslím, že je ideální jezdit stylem, který se k fullu nehodí, pak jsi na takový styl trvale zvyklý a v terénu to může být problém, když tam lock použít nemůžeš). Vyšší zdvih je náchylnější k pohupování a k tomu máš cíl jet ze sedla, což je situace, kde bez lock při tom zdvihu ztrácet prostě budeš a to docela hodně.

                                  Mimochodem na Stereu se zapnutou Push platformou (jak píšu omezování jen sporadické, bez problému se takhle dá jet i pořádný sjezd v terénu i když je to samozřejmě s otevřeným tlumičem o něco lepší) umím jet ze sedla tak, že se mi zadní stavba téměř ani nehne. Samozřejmě to není ve chvíli, kdy je třeba krátkodobě zabrat ze sedla třeba pro zrychlení v krátkém prudkém výjezdu, ale myslím situace dlouhé stoupání po asfaltu, kde nechci jet celý kopec v sedle a chci změnu. Problém v tu chvíli je někde jinde a to citlivá vidlice s větším zdvihem, ta se otevřená ze sedla vždy rozhoupe poměrně dost, i když při vhodném stylu jízdy ze sedla to lze také poměrně  eliminovat (ale rozhdně ne zcela).

                                  Ale pro situace jízda v sedle + nízký zdvih na chrtím fullu + nezávodní jízda, tam je to psychologický problém a ne skutečné ztráty (nebo extrémně špatné kruhové šlapání).

                                  0 0
                                  • spešl  

                                    Nevím, ale mám pocit že to tu někteří moc hrotíte… Většinou s tebou Mloku souhlasím, ale tentokrát fakt ne. Tentokrát musím souhlasit s Makakem… Nevím, proč by měl být lock na fullu hloupostí a ubírat mu na vlastnostech (tuhle větu jste s Jendou snad nemysleli vážně, že ne?! :-)), naopak si myslím, že je to ideální stav pro jezdce, kteří nemají dvě kola, nejezdí brutální terén, mají prostě jedno xc celopéro a využívají jeho výhod stejně tak, jako výhod ala HT při zamčeném tlumiči a vidli… Např. já – nejezdím na kole brutální terény, na to mám motorku, tzn. že moje jízdy jsou opravdu xc, tedy švihovky. Sice jezdím asfalt opravdu minimálně, tedy jen nutné přesuny do a z přírody, ale i tak jsem nucen po něm jezdit a v ten moment mi přijde lock velmi vhod, kolo úplně jinak uhání (také jsem dělal různé pokusy a nepřemluvíš mne, že je to klam). Když jsem ještě jezdil závody,tak jsem lock také velmi využíval,takže za mne lock určitě pozitivum… A poškození si myslím taky nehrozí, jak vidlice tak tlumiče mají i při zamčeném stavu nastaven rizikový bod nárazu po kterém se automaticky otevřou (mluvím o mých Foxech), ale jiné vidle to mají taky… Takže bych to nedramatizoval, je to flame asi jako kdo vozí rovná řidítka a kdo vlajdy… ;-)

                                    Toť vše… 

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Při zamčeném tlumiči asi budou jen odcházet rychleji ložiska.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • spešl  

                                        Jj, to je možné, ale myslím že to nebude nijak dramaticky více než bez locku, při jeho sporadickém využívání… 

                                        0 0
                                        • vset  

                                          To je prave ono nikdo tady zatim nenapsal seriozne proc by „lock“ mel nejak vyrazne skodit vidlici nebo tlumici a to je skoda docela by me to zajimalo

                                          0 0
                                          • mr.antik  

                                            Tvrdý lock (dělá se to ještě?) ubližuje všem součástem na zadní stavbě, který na to nemusí bejt (většinou nejsou)  dimenzovaný, stejně jaký častý dorazy…

                                            0 0
                                            • vset  

                                              Tvrdy lock mam ale fakt nechapu jak muze ublizovat zadni stavbe ktera je dimenzovana i na skoky navic „lock“ se vyuziva na asfaltkach kde nejake vetsi otresy nehrozi

                                              0 0
                                    • makak  

                                      Já bych řekl, že diskuze s Mlokem probíhala kultivovaně, tak bych to vyloženě jako flame neviděl.

                                      ad čepy:  ten u uchycení tlumiče chytnul jemný vakl po roce (5000 km) stejně jako u NRS kde lock na tlumiči nebyl.

                                      0 0
                                      • vset  

                                        Mloka jako prispivatele fora si opravdu vazim pro jeho odborne vedomosti i trpelivost vysvetlovat to same stale dokola to ze s nim nesouhlasim v pouzivani „locku“ zvlaste v nazoru ze je to vicemene psychologicka zalezitost vychazi z me praxe na fullu.

                                        Jest-li cepy trpi nebo netrpi se tady psalo dost ale vsechno jenom teorie ja vyuzivam vse co me muze jizdu zprijemnit tedy i „Lock“  a zatim nepozoruji nejakou ujmu na kole

                                        0 0
                                      • spešl  

                                        Jasně, taky si Mloka vážím… jen jsem si tentokrát dovolil nesouhlasit… :-))) Bylo to psáno s nadsázkou a zásadně ne jako útok proti němu… ;-) Jen říkám, že jsou na to dva (možná i více) úhlů pohledu, stejně jako u těch řidítek… thatœ all…

                                        0 0
                    • Jenda  

                      hele me to tak divny neprijde – jsou lidi co si koupej fula jako ze teda spis aby sli s dobou a nikdy se na nem nenaucej jezdit – proste porad od nej cekaji to samy co od pevnaka takze to vozi prefoukany. Protoze i prefucenej ful se jim bude obcas houpat tak zacnou resit locky a i s tim to nebude ono protoze proste tuhost toho kola neni kdovi jaka, navic chte nechte ve stejny cene jsou to minimalne 2kg navic a ty lidi jsou porad nespokojeny protoze nakonec maj jenom tezkyho hardtaila misto toho aby vyuzili vyhod fula. A prefucenej chrti ful kterej ze svych 10 cm zdvihu bude chodit treba jenom 5 je fakt na h… to je lepsi koupit 29 a bude to pohodlnejsi a rychlejsi.

                      0 0
                      • makak  

                        tak přesně na takovéhle generalizování jsem alergickej …

                         
                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Je mi jasné, že takoví jedinci existují (tedy není to žádné generalizování jak píše makak, když se jedná pouze o pár jedinců), ale nechápu, proč si kupují fulla a následně musí i chrtího fulla ještě zamykat.

                        Na chrtím fullu pokud se nejede na bednu na závodu (kde je nutné nastupovat často ze sedla a je to tedy o něčem jiném) a nešlape se úplně blbě, tak ty ztráty při šlapání nemohou být pomalu ani měřitelné. A to, že pak majiteli fulla vadí na silnici každé zhoupnutí (i když většina zhoupnutí je i na silnici při trošku rozumném šlapání na chrtím fullu stejně daná nerovností a je tedy naprosto v pořádku a o žádnou ztrátu energie se nejedná) pochopit nedokážu, to mi prostě hlava nebere.

                        0 0
                        • Blade  

                          Nevím, neměřil jsem, ale nemyslíš, že i kdyby ke ztrátám nedocházelo (jakože IMHO dochází:)), tak že i ten pocit je důležitej? Když někomu vadí, že se mu v asfaltovým stoupáku při jízdě ze sedla full houpe, tak proč si ho nezamčít? A proč tebe to tak pohoršuje? Někomu to vadí, tobě zase ne. By ti za chvíli mohlo vadit, jak můžou lidi jezdit velkou pilu, když ty ji prakticky nepoužíváš ;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ale mě to vůbec nevadí, ať si každý jezdí co chce. Jen píšu svůj názor, že to nechápu, proč si ti co je pro ně prioritou za každou cenu ušetřit i třeba 0,1% výkonu pořizují fully a pak se snaží, aby to nepružilo. Tahat tu váhu navíc musí pořád, lock nelock.

                            Pocit je také důležitej, netvrdím, že není. Právě kvůli tomu mám celopevňáka, i když na něm nejsem o moc rychlejší.

                            Jde hlavně o to, že full + úplný lock nejde moc dohromady. Full není na tohle vůbec stavěný a trpí. Pokud to je na perfektním asfaltu, tak není problém. Ale to se stane snadno, že na silnici vezmeš nějakou díru se zamčeným tlumičem, perfektní asfalt se moc nevyskytuje. Ono není náhoda, že se úplný lock na tlumičích u dost výrobců zcela přestává dělat (RS ho dělal a už ho nedělá, u Foxe to samé, i když ještě ojedinělé vyjímky pro konkrétní značky existují).

                            0 0
                        • Jenda  

                          hele po tom co jsem videl treba v mostu na zavodech borce co mel kabel od tachometru pridelanej izolackou k vnitrni noze vidle asi tak v pulce zdvihu uz me neprekvapuje skoro nic:-)

                          s tou ztratou energie je to presne jak pises – pokud se budu divat na tlumic tak budu mit dojem ze se to furt vlni ale ztraty jsou to v radech jednotek procent na AM fulu. Jenze kdyz to clovek prefoukne tak se to bude pohupovat stejne a v terenu kde by to melo pomoct je to uplne na prd :-(

                          pro Makaka – ja negeneralizuju. Ale kdyz se podivas na zavodech jak nesmysle vozej lidi kolikrat nastaveny kola tak je to k smichu – tlumice a vidlice co chodi do pulky zdvihu, na bahnitej zavod gumy nafuceny na 4.5 atm atd atd. On si kazdej mysli ze ma kolo poladeny sprave bo mu to tak vyhovuje ale kolikrat je to uplna haluz. ja jsem taky jeste nedavno jezdil treba se sedlem desne vzadu a tvrdil jsme ze jinak to mit nemuzu a hele pak jsem to kousnul, dal jsem to dle doporuceni – prvnich 100 km jsem myslel ze to kolo zahodim a ted uz bych zpet nemenil.

                          0 0
                      • Blade  

                        Co je špatnýho na tom, že lidi chtějí fulla využívat v těch případech, pro který je určenej? Proč bych měl na silnici trpět mořskou nemocí, když můžu mít předek i zadek zamklej a fullit až v terénu, kde to má teprve přínos?

                        0 0
                        • makak  

                          předávám ti pochodeň a odcházím si koupit 150/150 chci jet zítra s dětma do Krčáku :-)

                          0 0
                        • Jenda  

                          no na tom neni spatnyho nic, jenom se snazime s Mloken nastinit ze ztraty energie pri jizde v sedle jsou na chrtim fulu leda v halve. Pokud jdes ze sedla je to samozrejme jiny.

                          0 0
                          • Blade  

                            Tak pokud by se měl full houpat při jízdě v sedě, tak je něco špatně a nastavením tlumiče to asi nebude:)

                            0 0
                          • vset  

                            V tom nemas pravdu pokud zamknes fulla je to takovy rozdil asi jako kdyz jedes s naslapy nebo bez nich ztraty energie pri pohupvani stavby jsou velke je mozne ze pojedes stejnou trasu stejne rychle ale urcite te to bude stat vice energie na kratke trase to mozna nepoznas ale na delsi rozdil v unave uz bude hodne znat

                            0 0
    • makak  

      já ti rozumím, zrovna tento týden jsem na takovém kole jel … jenom mi v tvůj příspěvek v kontextu téhle diskuze nepřišel moc vyvážený

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.