• Holger

    Dobrý tropický podvečer,

    Má přítelkyně začala cca před rokem opět jezdit na kole. Za tu dobu jsme si dokázali ujasnit takové věci, jako že autobus který nás předjede po poměrně úzké silnici není důvodem k prudkému zabrždění a sesednutí z kola, popř. že při jízdě z kopce není důvod ječet hrůzou při spatření sebemenšího výmolu. Kde však moje pedagogické působení naprosto selhává je metoda, jak stručně a jasně vysvětlit řazení rychlostí. Výkřiky typu: „Podívej, jak máš zase zkříženej řetěz!“ vyvolají maximálně udivený pohled, téma jemnějších nuancích téhle zapeklité činnosti (řazení) ani nemá cenu otevírat.

    Otázka tedy zní: Máte nějakou osvědčenou metodu, jak jednoduše a stručně vysvětlit princip změny převodů (odpovědi typu Ve předu měj pořád prostřední tác a vzadu řaď jak to půjde neuznávám, to už jí radilo několik spolujezkyň÷)!

    0 0
    • rbcrx9  

      Mám ten samý problém! Tak si nalepila na řazení čísla (řazení Deore LX), částečné zlepšení, ale moje nervy jsou kolikrát na pochodu. A pak že vražda je amorální čin!

      0 0
      • Holger  

        Očíslovat jí řazení mne napadlo taky, ale jezdit pořád za ní a pořvávat: Vlevo dvojku, vpravo pětku mi přijde spíš jak zubařskej slang, nehledě na to, že se občas (hlavně v kopcích) vzdálím na nedoslech. ÷)

        0 0
        • Meluzina  

          vzdej to, taky nikdy nebudu řadit podle technických možností kola, ale tak, aby se mi dobře ťapkalo…:-)

          0 0
          • Holger  

            Asi ano, Meluzíno, vzdám to. Když jsem minulý týden chvíli poslouchal rozhovor několika cyklistických kamarádek na tohle téma, zjistil jsem, že mne asi nečeká řadicí happyend. ÷)

            0 0
          • vsn  

            ahoj, když tě tu vídím, tak už je vyhlášenej bike kemp … vím že jsi se o něj zajímala … info na našich stránkách ;) … btw tam se budete učit i řadit a mít spravně nahuštěno

            0 0
            • Martin11  

              Už je dva dny přihlášená :-)

              0 0
              • vsn  

                aha, tak to se na vás budu muset jet podívat :)

                ještě je dobrý mít nějaký nášlapy … tak pokud nemá, doporučuju koupit a zvyknout si na ně :)

                0 0
                • Meluzina  

                  chtěla jsem je, ale když jsem si probírala svůj poslední pád s následkem zlomené ruky a zvažovala jsem animaci téhož pádu s nášlapy, zůstanu raději u klasiky:-)

                  0 0
        •  

          Nevzdalovat, pomáhat tlačením ideálně v oblasti sedla a výš :)

          0 0
    • Meluzina  

      chachá, tak to fakt nevysvětlíš, můj manžel má stejnej problém:-) Tedy – s tím řazením, jinak jezdím celkem v pohodě:-):-):-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • parduba  

      Jezdi před přítelkyní a budeš v pohodě-jak se říká:co oko nevidí srdce nebolí

      0 0
      • Holger  

        Takže odpověď na mou otázku asi zní: Nelze vysvětlit, ale lze se smířit s nezvratitel­ným… ÷)

        0 0
    • MirosPikos  

      Docela pomůže, když jí objednáš novou řetězovku a necháš jí to zacvakat :) Pak se musí sama začít zajímat o to, jak prodloužit životnost.

      Jinak já to svý holce vysvětlil poměrně dobře, řetěz nekříží, akorát se jí občas podaří při řazení z velký pily na prostřední před kopcem zasukovat řetěz. Ladil jsem přesmyk, ale stejně se to čas od času stane.

      0 0
      • JakeF  

        Takže jsi jí to nechal zaplatit a ještě jí to blbě nastavil, takže se jí to sukuje. A ještě jí krmíš nesmyslama o škodlivosti křížení řetězu :).

        0 0
      • Holger  

        S tím zasukovaným řetězem jsi mi připoměl stejný (naštěstí jen občasný problém). Když jsem se pak zaměřil na definování patálie, zjistil jsem, že někdy v panice před blížícím se stoupáním odklepla přesmyk dvakrát. ÷))

        0 0
      • nox159  

        vsechno spatně… :D

        0 0
    • obda  

      Pořídit si přítelkyni s vystudovanou fyzikou :)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud jezdí velkou pilu, tak bych nějaké křížení neřešil :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • z0diaC  

      toto by určitě vyřešil Rohloff a jednoplacka na klikách … sice to bude něco stát ale nervy jsou někdy k nezaplacení !

      jinak já musím zaklepat … přítelkyně nemá s řazením jediný problém …

      0 0
    • siafu  

      mně pro základní orientaci pomohl obrázek s převody z první knížky o kole a pak už to bylo o tom trochu jezdit :)

      teď řadím zhruba tyto kombinace:

      převodník 22 z. – pastorky 1–4

      převodník 32 z. – pastorky 1–7

      převodník 44 z. – pastorky 1–9 – křížení k větším pastorkům neřeším, jedu na to pár metrů (většinou tak 3/3) – často i ve stoje, když se mi nechce kvůli krátkému úseku řadit na převodníku…

      0 0
      •  

        ten obrázek je moc složitej … stačí to tam sypat jak to přijde pod pazouru, a když to dělá divný zvuky, tak zkorigovat :) Za mě

        • velká placka všechny pastorky
        • střední placka všechny, nejmenší a největší nouzově
        • malá placka největších 6 pastorků
        0 0
      • fousac  

        coze? prostredni pila a tri nejvetsi pastorky na jizdu po rovine?

        0 0
    • Jenda  

      zkus tohle http://www.youtube.com/watch…

      ne ze bych si myslel ze to pomuze ale uslysi to i od nekoho jinyho :-)

      0 0
    • witmar  

      Já ji to ukázal a vysvětlil u stojícího kola, pak rekl řaď podle pocitu jak šlapeš, ať to nerveš ztěžka ale ať cítíš záběr( ať nešlape na uplně lehko) a žena jezdí bez problému…stačlo ještě párkrát poradit po ceste…

      při dojezdu sama přehodi tak at nejsou nepnute pruziny…je vzorná:-)

      0 0
      •  

        Cože pružiny? :) Tohle mě teda nikdy nenapadlo, to se taky řeší?

        0 0
        • witmar  

          to nevím, kdysi mi to řekl jeden dlouholety cyklista a tak to tak dělám :-) jestli to má vliv nebo ne nevím…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • vsn  

          jo, na malou vpredu (a aspon prostredek vzadu) řadím vždy když dojedu i z oběda a večer jdu na bika…

          0 0
          • witmar  

            tak alespon nejsme jen dva :-)delam to automaticky (malou malou) ani mi to nepřijde..člověk si na to zvykne stejně jako na SPDčka a pod…

            0 0
            • Deathwing  

              ja radim po dojezdu malou velkou aby lanka byly natazeny co nejmin, tem to taky nesvedci bejt furt nasponovany

              a na rozjezd se to taky hodi

              0 0
            • scret  

              taky to delam automaticky, vzdy po dojezdu hazim vzadu na malou, vepredu alespon na prostredek… Kdyz stoji kolo dyl jak den, dva, hazim mala-mala

              0 0
              •  

                No hned jsem zas o něco chytřejší. Schválně se dnes mrknu s jakým převodem teď bike dva týdny nuceně odpočíval. Ale mám to k domu do kopce, takže malá tam bude :)

                0 0
                • scret  

                  tohle je dulezity hlavne u saltru, kdyz kolo dyl stoji, napr. pres zimu… Pruzina si odpocine.. a pak neni po dvou letech tak unavena..

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • jarda850  

      Tak tohle téma jsem taká řěšil, říkám takhle se to nedělá celé to zničíš. A za dva dny se mě ptá proč si zase kupuješ novej řetěz, když ty ho nekřížíš… :-) podotýkám zhruba stejný nájezd km.

      0 0
    • Medunka  

      dálkový ovládání :-)

      tím vyhrožujou mě, jezdím silově

      0 0
    • hribik A1  

      .

      (zaradené do blbého threadu)

      0 0
    • jachymk  

      No asi takhle, tohle řazení a buzerování je bych řek dost přežitek. Můj názor je že řetěz má do strany hodně vůli (stačí sundat a přesvěčit se). Takže při řazení největší placky a největšího pastorku, třeba při jízdě do kopce, se s řetězem nic neděje a spíš naopak se tam ta síla rozloží po více zubech a tím míň se řetěz vytahává. Jezdím takhle už delší dobu, na křížení jsem se po všech úvahách vysral a můžu říct, že nemám žádný problém. Dokonce je to podle mě i šance jak prodloužit životnost řetězu. Spíš by to chtělo přestat si hrát na chlapáka, protože tvoje holka ikdyž nevědomky možná šetří řetěz víc než ty se svím zásadovým řazením. Jiná věc jsou nejmenší kolečka, ale to většinou působí šílené věci takže nepředpokládám, že by takto někdo řadil neustále…

      0 0
      • witmar  

        Takže všem kdo řeší životnost řetězu tak už víte jak na to: musíte řadit do kříže a životnost se tím prodlouží :-)))

        Podle mě je to co jsi napsal nesmysl.

        0 0
        • JakeF  

          Vždyť taky většina lidí, co tady tu životnost řeší, už do kříže bez obav řadí ;-).

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud to kříží při velké pile, tak životnost řetězu prodlouží.

          0 0
    • Pebe  

      nejjednodušší je jezdit první, i když chápu že jet druhý má své výhody, hlavně většinou vizuální :-)

      jinak na silničce to je jednoduché, stačí seřídit aby to na španěla lehce hrkalo a ona si potom sama shodí na malou placku. A na bajka se časem dá taky dvojpila a bude to úplně stejně v pohodě. Navíc dvojpila sama od sebe škrtá řetězem o velký převodník už při zařazení malá a cca 3.nejmenší patorek, tak si to potom už taky přehodí, protože to nechce poslouchat ;-)

      0 0
      • Dumbíček  

        Má pravdu předsedo! Alespoň u nás to tak na silničce funguje, maximálně občas zezadu zahlásím španěl, pokud přeslechne lehounké škrtání o přesmyk. A ano využívám vzadu té vizuální výhody. :-)

        0 0
    • c0d3r  

      LOL :-D to jezdis s prvni zenskou nebo co? :-D cha cha cha cha cha

      0 0
    • scret  

      moje to pochopila relativne po velmi kratke dobe… Vzdyt to neni nic slozityho, mala – 1–4, stredni 1–8, velka 6–9

      0 0
    • Lupok  

      Jo,to znám.Veškeré dobré rady končily tím,že na mě vyjela „co na mě řveš!!!“ Takže jsem požádal přítele svého a ten jí to vysvětlil stejně jako já a ejhle! Šlo to! Sice občas při jízdě poradím,ale už má něco naježděné,tak už chápe ,o co go. Úplně stejně to mimo jiné fungovalo i u řízení auta…

      0 0
    • devet  

      Stejné problémy. Žena řadí, jak jí napadne. A nemám do toho kecat. Vážit si její přítomnosti atd. atd.

      A to po mě chce ještě tištěný bajk slovík do kapsy. Když má jet sama se synkem, tak požaduje „NPSANÁ“ bajkerská pravidla.

      Srazila kolegu, který za ní křikl „vpravo“ Asi slyšela krávo…

      Není někde odkaz. Mně se moc nevěří, protože jsem recesista a myslí, že bych jí schválně napsal blbosti.

      0 0
    • petrun  

      Já už jsem absolutně rezignoval. Vyřešil jsem to dlouhým řetězem. Při malém převodníku vpředu i vzadu je sice prověšený ale při velkém vpředu i vzadu alespoň na šaltru neurve vodítko. Křížení už raději nekomentuju, je to zbytečné :-(

      0 0
    • Pavel  

      Jak to tak čtu, tak mám opravdu skvělou a báječnou ženu! :-)

      0 0
    • Loner  

      no já bych se na to vy*al a radoval bych se, že na dnešních kolech lze provádět cokoliv. Křížím řětězy a řadím při plné zátěži od té doby, co existují polohová řazení, na kazetě najedu minimálně 23 kkm, na středním tácu 35 kkm, pak ještě resuscitace bruskou a za život jsem rozšklebil asi tak 10 krát řětěz a to už měl za sebou minimálně 3500 km.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.