Dobrý tropický podvečer,
Má přítelkyně začala cca před rokem opět jezdit na kole. Za tu dobu jsme si dokázali ujasnit takové věci, jako že autobus který nás předjede po poměrně úzké silnici není důvodem k prudkému zabrždění a sesednutí z kola, popř. že při jízdě z kopce není důvod ječet hrůzou při spatření sebemenšího výmolu. Kde však moje pedagogické působení naprosto selhává je metoda, jak stručně a jasně vysvětlit řazení rychlostí. Výkřiky typu: „Podívej, jak máš zase zkříženej řetěz!“ vyvolají maximálně udivený pohled, téma jemnějších nuancích téhle zapeklité činnosti (řazení) ani nemá cenu otevírat.
Otázka tedy zní: Máte nějakou osvědčenou metodu, jak jednoduše a stručně vysvětlit princip změny převodů (odpovědi typu Ve předu měj pořád prostřední tác a vzadu řaď jak to půjde neuznávám, to už jí radilo několik spolujezkyň÷)!