• dezinfektor

    Dobrý den,

    nemohl jsem si nevšimnout, že někteří výrobci do svého portfolia zařazují ně, co by se dalo popsat jako endurový hardtail. Má s těmito koly někdo zkušenost? Jak těžké by bylo s takovým bikem sjet třeba černý trail na trutnov trails? Já si to dokážu představit leda tak na řádění do lesa.

    0 0
    • novas752  

      Právě že na černých trailech na tt to až zase tak strašně velký rozdíl neni. Jedeš pomalu, zadek trochu hůř drží a více drncá. Ale sjedeš téměř všechno co na fullu.

      Největší rozdíl je to v rychlých rozbitých pasážích. Full tam „sedí“ a jede, hardtailu odskakuje prdel a ustřeluje do stran. A pak samozřejmě skoky na blbej dopad apod.

      Kámoš má 27,5" oceláka na 160mm vidli.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • TK75  

      https://youtu.be/CQ2EFdrDszQ

      To musíš vědět ty, jestli ti to dává smysl

      0 0
    • Pepe72  

      Jak píše Novas752 a HT enduro je levnější a má snažší ůdržbu. Jestli.má být využíváno primárně jako enduro tak celopéro.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • benobiker  

      Jop, sjedeš na tom všecko co na fullu, ale komfort fullu to prostě postrádá. A v rychlých, rozbitých pasážích prostě nikdy nebudeš tak rychlej, jako na tom fullu…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tak tohle můžu potvrdit. Na fullu jsem sice nikdy neseděl a s předním pružením dal jen jednu 24hodinovku, protože jsem si jinak doposud vždy vystačil s celopevňákem, ale teď na S24 bylo v těch dlouhých kodrcavých sjezdech jasně vidět, jak Drsoň pode mnou trpí a pomalu se rozpadá. Musel jsem v nich proto zpomalit a tím jsem zase neúměrně trpěl já, protože se doba jejich sjetí značně prodloužila. A když i vítěz prohlásil, že: *Trať hodně jako dělaná na fulla, drncalo to fest.*, tak tomu prostě musím věřit :-)

        Proto teď řeším stejný problém, jako dezinfektor, ale nehodlám jít cestou polovičatých kompromisů. Trať na S24 se mi líbí, mám to za rohem, ale na Drsoňovi bych to jet už nechtěl. Takže začínám uvažovat o ukrutně rychlém a lehkém fullovi, který by zapružil jen v opravdu odůvodněných případech – velké kořeny, díry, rozbitá polňačka. Rozhodně nestojím o to, aby se na něm začalo ohýbat kde-co, jakmile půjdu ze sedla nebo i jen trochu více zaberu.

        0 0
    • motacek  

      Je to super v tom, ze clovek se na tom dost nauci. Full hodne veci odpusti a tak neni pro nauceni se techniky idealni. Bohuzel jak jedes korenove/kamenite pasaze, dostavas ty i kolo na prdel. Pokud jezdis rad cerne DH v BP a nejedes to susem, tak tam ti taky postaci HT.

      Nicmene se radeji divej po enduro HT s plus gumama (27.5×2.8/29×2.6).

      Nicmene jezdim enduro HT rok a pul a uz vyhlizim znovu fulla. Mozna i e-enduro. Vse je zavisle na financich :)

      0 0
      • Atilla  

        No do Špindlu na DH HT fakt nedoporučuju:)

        0 0
        • motacek  

          No, jezdil jsem to a mel jsem co delat nektere ty pasaze ubrzdit na freeridu, kdyz to zadni kolo bylo neustale nad terenem :)

          0 0
    • Atilla  

      Chce si to ujasnit jak často na tom chceš jezdit. Jezdím na HT moc rád, ale třeba po třech dnech za sebou kotníky, lokty, kolena trpí. Dost pomůžou plusková kola. Jinak jak píšou kluci nejvíc tě vyškolí rolety, nebo rychle jdoucí nerovnosti, které nejdou dát bunnyhopem.

      0 0
      • dezinfektor  

        Jezdím tak 3×-4× týdně, většinou v lese. Do bikeparků se dostanu nanejvýš několikrát do roka. Jsou to i relativně drsné trasy. Řekl bych, že dost úseků je něco mezi červenou a černou na Trutnov trails. Sváteční cyklisti to prostě objedou obloukem nebo prostě sesednou z kola. Někdy je to fakt o hubu ixna tom mém 120 mm fullu. Žádně DH to ale není, takže full má prostě tu nevýhodu, že s ním člověk do kopce všechno nevyšlápne. Proto mě zaujala třeba zrovna ta HT kola od Whytu nebo takový Trek Roscoe.

        0 0
        • TK75  

          Jo tak to máš podobné jak já.Neni přece nikde psaný, že musí člověk pokaždé jet nadoraz.Když tomu dám zabrat, tak pak další den se jedu třeba jen tak na pohodu.Nebo třeba oddychovky v klopenkách nebo schody atd. Nezávodim, když to nepřeskočim tak holt zpomalim a nebo to vezmu po straně.

          0 0
        • Atilla  

          To co nevyjedeš na fullu to nevyjedeš ani na HT. Na HT budou některé kopce rychlejší, některé traily taky, ale celkově tě HT víc unaví. Podle mě tě to jestli jezdíš 3–4× týdně rychle přestane bavit. Pro mě pak třeba byla nutnost na HT mít SPD abych se udržel a ulevil kotníkům. A to mě zase vadilo na technických trailech co tu máme, kde je technická obtížnost jinde než na TT.

          0 0
          • TK75  

            :-) přesný

            S spd dobrý ale nedám techniku co chci.Zatim je přehazuju s platformama podle nálady kam pojedu

            0 0
        • mr.antik  

          Proč na fullu nevyjedeš to co na HT? Pokud budou mít podobné určení, geo, gumy, tak nevidim rozdíl. Pokud to bude ve výjezdu drncat, spíš HT proklouzne.

          0 0
        • skaj  

          Pokud se bavime o technickych vyjezdech, tak na fullu toho spis vyjedes vic nez na HT. Full ti doda trakci tam, kde HT uz proklouzne.

          Sjet opravdu tezky technicky usek (techniku ve smyslu musim jet relativne pomalu, volim stopu, lehky trial atd.) jde na obojim a v podstate to neni rozdil, rozhodujici je geometrie. Kde se to lame, je rychlost. Jakmile zkusis jet neco rychleji – koreny, rolety atd. tak zacne chybet HT trakce na zadnim kole.

          Doporucuji si nejake trail/enduro HT zkusit, mozna budes prekvapeny. Bez urazky, prijde mi, ze cekas uplne jine rozdily, nez tam fakticky jsou a ty skutecne te muzou nemile prekvapit.

          Jinak zrovna nedavno jsem presel z (pravda 26) allmountain 150/150 kola na trail/enduro 29" hardtail se 160 vidli. A nelituju – je to zabava. Ale mam specificke pozadavky a vim, ze to neni pro kazdeho.

          0 0
          • dezinfektor  

            Jakmile budu moct něco takového zkusit, tak to určitě udělám.

            Jaké specifické požadavky to třeba jsou?

            0 0
            • skaj  

              Hodne subjektivni:

              1. zacal hodne jezdit muj partak – 6 let – a ten to brousi na uplne pevnem kole. Je mi blbe se za nim houpat na fullu.
              2. A navic, jak je strasne zazranej, chce jezdit uplne vsechno (vcetne treba Nemecke na Klinovci), tak pak konci v slzach z vyklepani. Proste jezdi az do uplneho vycerpani a nerekne nic, protoze touha jezdit je silnejsi. A ja jsem na fullu uplne odfiltrovanej, tak snad snaze poznam, kdy uz je hrana.
              3. Tim, ze jezdime spolu, jezdim o dost pomaleji a na HT si uziju i tam, kde to na fullu byla jen nudna „houpacka“.
              4. zvedavost – po 15letech na fullech jsem si chtel zkusit, co HT udela
              5. a pak par dalsich jako „mam kolo i na vyjizdky, takze si muzu koupit kladivo ciste na enduro kdyz budu mit chut“ „tohle kolo si muze vzit (a bere) i zena na traily apod.“ „Kdyz jedem s manzelkou, na kopec pojede na tomhle a z kopce na nejakem velkem fullu co tam ja vyrvu a jen si to vymenime atd.“

              Takze jak je videt, hodne subjektivni a neopakovatelny mix duvodu:)

              0 0
    • mr.antik  

      Bral bych to buď jako ekonomickou variantu, když není peněz na fulla (ale ten rozdíl v cenovkách na rámech už fakt není tak veliký) nebo jako druhý kolo k fullu, když už nevíš coby, a chceš prostě „zažít jiný pocit“, víc bych v tom neviděl. Případně když potřebuješ nějakýho univerzála který splní víc věcí dohromady (typu dojíždění do práce, tahání vozíků s dětma, bikepack, trail, pumptrackování atd..).

      Co mě osobně na tom vadilo,tak když někdo má vepředu hrozně citlivou 160mm vidli, tak ten rozdíl mezi chování předku a zadku. Víc mi vyhovovala nějaká tupá vidlice, aby tam nebyl kontrast mezi citlivostí a nořením předku a pevným zadkem.

      0 0
      • dezinfektor  

        Jo, tak mít vepředu na HT 160mm vidli mě taky příjde už trochu mimo. To si nedovedu představit. Na fullu jsou vysoké zdvihy supr, když se to dá využít, jinak mi i to příjde už takové dost awkward. Nejlepší mi, co se využití týče, příjdou zdvihy tak 150/140 mm, ale já mám většinou pružení dost tvrdé, jelikož mi to tak vyhovuje.

        0 0
        • JanKoumar  

          mám Horneta s Lyrikem 160mm a nemám pocit, že bych potenciál kola využíval nějak málo. Jde o techniku jízdy, jezdím s kámošem co má Mondraker Foxy a dropy, skoky a celkově dělání blbin dávám stejně jako on :)

          0 0
      • GdH  

        Ten rozdíl chování předku a zadku je záživný už se 120mm, zvlášť když má člověk krátký rám a tupější úhel hlavy. Nejlepší je to pak v kombinaci s vysunutou sedlovkou, to pak stačí vletět mezi šutry a funguje to jako katapult. Když je v tu chvíli člověk zacvaklý v SPD, moc to nepomůže.

        0 0
        • dezinfektor  

          Sám jsem si to vystřelování ze sedlovky dost užil. Zlatá teleskopka. :)

          0 0
    • TheJD  

      Ne

      0 0
    • AleZ80  

      Vyzkoušel jsem Orbea Laufey. Je to hravé a položená vidlice tomu dává stabilitu v prudších sjezdech, ale ta absence zadního odpružení to hodně zneklidňuje a posílá vibrace až do řidítek. Po přechodu z fulla bych si na to asi dlouho zvykal a nevím, jestli bych u toho zůstal.

      Možná by to bylo lepší u karbonového rámu s pluskovou gumou vzadu, ale s hlavovým úhlem <67° to z karbonu asi nikdo nedělá.

      0 0
    • Bersekr  

      Pokud dokážeš dostat kolo na limit, tak full je úplně jinej vesmír :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.