Nevíte někdo čím to je, že mi při brždění zadní brzdou hučí kotouč a vibruje celý kolo(kotouč je rovný)…
Nevíte někdo čím to je, že mi při brždění zadní brzdou hučí kotouč a vibruje celý kolo(kotouč je rovný)…
1. Musí bý ofrézované navárky úchytu třmene brzdy v rámu, to dnes ale maj snad všechny rámy
2. Perfektně seřízená brzda vůči kotouči
3. Rovný kotouč
4. Vyměnit adapter brzdy ( ASHIMA, A2Z )
5. vyměnit kotouč ( A2Z – rovný, bez vroubků jako má G2 )
6. trocha měděné pasty mezi destičky a píst
7. vyměnit oryginální desky za Fast Stop nebo MRX ( prodává třeba Tandem-bike.cz)
8. někdy se tady v minulosti ukázala být chyba i v materiálu rámu :(
Něco z toho určitě zabere :)
7. vyměnit oryginální desky za Fast Stop nebo MRX ( prodává třeba Tandem-bike.cz)
Jinak pěkný příspěvek, ale příště radši originální. ;-)
já bych zas tak neprudil, protože i já jsem se přesvědčil, že jako překlep může být také i-y(tím myslím že to nemusí být klasická neznalostní hrubka) – samotného mě udivilo, že se nemusí jednat jen o sousední klávesy – on ten lidský mozek je ještě málo probádaný.
sakra zase archeologie – já jsem přehlíd to datum
Začal bych asi kotoučem,kulatý tvar s nalými dírami v brzdné ploše,pokud nepomůže, tak destičky.
Začal bych asi pořádným seřízením brzdy a ofrézováním ploch mezi adaptérem a vidlicí nebo rámem.
Tyhle brzdy mám taky a taky mi zadní vibruje, až se třese celé kolo. Začalo to poté, co jsem oba kotouče odmastil sprejem. Přední v pohodě, zadní vibruje jako sv..ně. Kolo už je zajeté, předtím to bylo v pohodě. Tak počkám, jestli se to po dalším „opotřebení“ nespraví samo.
Mám Louise 07, stejný problém. Přední brzdy jako víno. Zadní vibruje taky. Jakoby s celou zadní stavbou. Zajímavé je, že to dělá někdy a někdy ne. Nemůžu přijít na to proč… .-) TeĎ jsem dal nové desky a brzdí to jako nové, ale dělá to pořád. :-) Občas… Asi must be. Možná bych zkusil tu měděnou pastu, ale bojím se, že mi ubyde místo na kotouč…
tak jestli to budeš zkoušet, tak dej vědět jak to dopadlo…
Treba zbrusit uchyt na kotoucovku na ramu
Brousi se treba flexou, ale to asi nebude to prave.
Paaaaaaaarddoooonnn!! Ofrezovat
To jen aby si to nekdo spatne nevysvetlil. Precist si to takovej marekmauer, tak by to bylo asi drahy:)
Jak moc to ubrat? Nestačilo by třeba vzít to trochu pilníkem, nebo dát naopak podložky, který by to pojmuly? .-)
Tam nejde o to ubrat materiál, ale jde tam o rovinnost plochy a to pilníkem nikdy nedosáhneš, je na to spešl frézka :-)
Tak jsem se snažil seřídit zadní brzdu tak, aby kotouč neškrtal o destičky. Výsledkem je, že brzda začala vibrovat. Když ji zablokuju úplně, tak v pohodě, jakmile se ale snažím jen přibržďovat, je zle.
to je zajimavy protoze to delalo AMkum jen s original magurackyma kotoucema. ty uz ho ale mas vymeneny za ventidisk, takze to je nejake divne:-/
jeste pomohlo vymenit 180ku za 160ku.
Možná je to opravdu jen blbě seřízené. Blbě seřízené to bylo i předtím, než jsem si s tím pohrál, ale pouze škrtal kotouč o destičky, žádné vibrování se nekonalo. Po mém zásahu kotouč trochu škrtá stejně – a přidaly se k tomu ty vibrace. Pojedu teď s kolem na garanční prohlídku, snad mi tam s tím pomůžou. I když k servisákům u Štěrby zrovna velkou důvěru nemám:-(
ale originalni kotouc je ventidisc pro louise
je to myslene tak, zeoriginalne jsou na AMka montovane s Luisama Bat obyc maguracke kotouce. ventidisky jsou v sade pro aftermarket.
No mě to zezačátku nedělalo nic, pak jsem odmastil kotouč, destičky, seřídil a je to takovej bordel zezadu… No uvidíme dnes si s tím ještě pohraju a zkusím různá nastavení.
Tak se mi to pořád nepodařilo odstranit… nevyřešil jste to už někdo?
Přemýšlel jsem o rovnosti rámu při uchycení, to jsem vyloučil, neb to prvních cca 1500km nedělalo. Takže tam je slepá ulice. Napadá mě trochu chycený kotouč, ale nikde jsem nespadl, nebo podobně, navíc to dělá nám všem a pochybuji, že bychom měli všichni křivý zrovna zadní kotouč. Tak fakt nevím, ještě mě napadlo koupit místo 180, 160! Akorát nevím, jestli to takhle jde, bude to pasovat? Pak už mě napadá akorát ta měděná pasta… Do toho se mi moc nechce…
Taky mi to pořád strašně řve napadlo mě ještě zkusit jiný desky, ty oridinály budou asi sintr. tak jsem myslel zkusit nějaký organiky.
To jo, ale už 2500km mám originální desky magura(1× měněné) a prvních 1500km ani zvuk. Takže chyba musí být někde jinde… :-(
Už schánim měděnou pastu, no uvidíme, snad to vyjde! :-)
Tak máš nějaké výsledky? Já mám podobný problém na mojem biku, ale merida to není…
Mám úplně stejný kolo… :-) A stejný problém… :-) Že by Ghost…? Co mají ostatní brzdiči… ??? :-)
No ještě jsem se k tomu nedostal… zatím jsem to jen „obrušoval“ jízdou a řekl bych že je to o trošičku lapší…
No tak já jsem na to šel od lesa. Vyšel jsem z faktu, že zadní brzda vibruje, kdežto přední brzda to nedělá, tak jsem prostě prohodil destičky. A ještě jsem je lehce přejel smirkovým papírem. Zatím jsem to zkoušel jen jednou a vibrace se téměř eliminovaly. Uvidíme, jestli to vydrží.
To jsem už taky zkoušel. Vyměnil jsem destičky za nové, chvilku nic, pak zase. :-( Řešil jsem to, až se k tomu dostanu, zkusím vyměnit kotouče, přední za zadní. Pokud to bude stejné, zkusím dozadu hodit místo 180 – 160! Uvidíme…
Tak prohození destiček nevyšlo. Za chvíli rachot jak z vlaku. Dal jsem nové (úplně jinou značku) a je to snad ještě horší. Prohození kotoučů mě taky napadlo. Napíšu prodejci, zda má s tím nějakou zkušenost. Jinak už fakt nevím. Nové kotouče se mi dávat nechce, tyhle mají teprve pár set km.
Je zajímavý fakt, že to vibruje pouze při přibržďování, nebo pouštění brzdy. Když zabrzdím na fest, ani zvuk. :-) Co Sobi s pastou? .-)
Stejné chování mají i Formula ORO K 18 na manželčiném kole. Zadní brzda, 160 kotouč, lehké přibržďování = vibrace + hučení. Zatím nevyřešeno. Seřídit brzdy a lehce obrousit desky pomohlo sporadicky jen na chvíli. Přední na 180 kotouči bez problémů. Brzdy + desky originál.
Tak mo je zkušenost je stejná, nasadil jsem dozadu 160 mm kotouč (místo 180 mm ventidiscu) a lehké přibržďování (pořád) = vibrace + hučení. Mám docela vztek, asi to půjdu reklamovat.
Kdyby se jednalo o vadu několika exemplářů, jenže problémy s tímhle kolem má opravdu hodně lidí. To není zrovna dobrá vizitka Meridy.
…musi se holt drzet sveho hesla " Testujeme na zakaznicich" :)
Prodejce poradil dát kotouč Ventidisc. Tak jsem ho za těžký peníz objednal, dal ho tam a na zatěžkávací jízdě – Drásal 120 km – jsem dělal kravál na celé Hostýnky. Takže tudy cesta nevede, akorát vyhozené prachy. Když se zadním kolem lomcuju do stran, přijde mi, že má vůli. Otázka, zda v náboji či celá zadní stavba v čepech. Přitáhl jsem výplet a náboj a uvidíme, co se stane.
Další zajímavý poznatek, při jízdě v dešti, bahně, nebo po dešti ani zvuk… :-)
co mas za kolo?
Tak mi při nedělní vyjížďce tak zadní brzda začala vy dávat nemocný zvuky, nejdřív začala pískat postupně se pískání zesilovalo a občas přeroste v takovej, fakt nemocnej zvuk doprovázenej vibrací. Nevím co stím všechno vypadá nastavený dobře, a z brzdou jsem nic nedělal, zkusím to ještě nechat tak, jestli to nepřestane, nemáte někdo zkušenosti s jinejma deskama?
Me to pro zmenu zas dela predni brzda, vecer tam zkusim dat FasTopy, pak dam vedet…
Tak jsem dneska udělal kombinovaný vylepšení, dal jsem tam menší kotoouč (místo ventidisku 180 jsem dal 160) a ještě pro jistotu i jiný desky (koolstop) a zdá se to bejt dobrý.
Použiju vlákno k brzdě Magura LOuise s dotazem: Po opravě páky brzdy (stavěcího šroubku) mi začal při brzdění vytékat olej přes víčko nádržky. Je tam dírka (nad písmenem „I“ dělá tečku) snad jako pojistný ventil pro případ přehřátí oleje. Na radu servisáka jsem to zalepil a zatím OK. Upřesním Magura Louise 2008 černá.
Předpokládám, že by to snad nemělo ničemu vadit, DH nejezdím, a je to zadní brzda s delším potrubím. Stalo se to tu někomu a je takový postup obvyklý?
Nevim jak presne je to u Magur ale tou dirkou by urcite vytekat kapalina nemela – pod tim vickem byva gumova membrana diky ktery se muze kapalina roztahnout…
Mne sa to zalepenie nezda. Ked tam ten otvor vyrobca dal asi tam na nieco je. Pod viekom je gumene tesnenie, ktore vyrovnava zmeny v objeme systemu. Otvor vo vieku je na to aby pri rozpinani a stahovani tesnenia mal kadial unikat vzduch. Cize ked to zalepis a system sa zahreje moze to zacat haprovat /bude sa predlzovat krok paky atd./ To e asi len provizorne riesenie
není to pojistný ventyl, je to aby dýchala membrána.tak pokud z tama teče furt a ne jen nejaké malé množství co tam mohlo zbýt od plnění kdy se tam mohla dostat kapalina, tak máš v čudu membránu na expanzi. tím žes to zalepil si asi až tak moc hroznáho neudělal ale tvuj problem to neřeší, jen to odalilo. brzda se ti muže zavzdušnovat ted při otočení kolama hore. zajdi za někým kdo tomu rozumí víc než jen tím že ti poradí at to zaplepíš a at ti jí zkontroluje. kontrola nevyžaduje opětovný plnění brzdy. jen se otevře páka, max doleje kapalina a zase zavře.
Tak jsem to pochopil, pojistný ventil je asi blbé označení. Brzdu jsem v servisu nechal odvzdušnit ale přesně jak říkáš – znovu se zavzdušňuje. Ale není to zatím nic hrozného. Takže asi neotáčet hore ko…lama, když se to zhorší tak znovu odvzdušnit a zároveň vyměnit membránu. Jen ty pílky za náhradní díly jsou teda povzbuzující. No co nadělám, Díky za odpovědi všem.
pílky jsou pálky, aspoň u nás potmě :)
Mě to dělali LX koupil jsem XT a bez jakékoli úpravy i bez výměny kotouče to přestalo. Předtím jsem s tím dělal vše možné a nic. Tak přeju hodně štěstí snad se ti to povede.
Až ti nepomůže žádná z výše uvedených rad,vyměň zadní třmen za přední.Mně to pomohlo.Jinak měl jsem takovou sbírku kotoučů a desek,že jsem některé porozdával,bo bych je do smrti neodjezdil :-)
Tak jsem se rozhodl, že dozadu hodím místo 180–160. Chtěl bych se tedy zeptat, neb je tohle pro mne zatím pole neorané, co je potřeba koupit(samozřejmě kromě kotouče) a co vyměnit. Jak je to s třmenem? Musí být nový, menší??? Díky za info.. Ty vibrace mi už pijou krev, tak doufám, že se to zlepší… snad… I tak je vzadu 180 zbytečná…
Potrebujes jen mensi kotouc a redukci mezi trmen a ram, ktery stoji par kacek.
tak se pridavam do klubu vibrujicich:-(…tentokrate zniceho nic na predku…kotouc v poho, 180 original k brzdam…hm…tak co vymyslet?:-(
To je v háji. Zřejmě se to šíří vzduchem… :-(
ty to mas na zadku?
Na prdeli to snad ještě nemám, ale na zadním kotouči ano. :-) Pokud vím, tak všichni mají zatím tento problém se zadní brzdou. To jsi asi první, co mu vibruje předek… .-)
Zadek je ted na reklamaci, tece olek u paky.....predtim bez vibraci, tak uvidim…
Většina lidí to asi má na zadku. Já taky:-( A jak jsem psal výše, ani výměna 180 mm kotouče za menší mi nepomohla.
Povedlo se už někomu ten problém vyřešit? Zadní brzda (+ stavba) vibruje a hučí, mám už toho plné zuby; radši už ani zadní brzdu moc nepoužívám:-(
Jak jsem psal výše, hodil jsem dozadu 160 mm kotouč Hope Floating. Třeba ale tenhle typ není pro dané kolo (Merida AM) úplně vhodný, nevím.
Nepomohla někomu výměna destiček?
Projevuje se to u mě především při jemném brždění. Když brzdu zmáčknu pořádně a zablokuju zadní kolo, je to v pohodě. Když mám kolo na stojanu, lehce zmáčknu zadní brzdu a rukou silou otáčím zadní kolo, hučí to taky (ale nevibruje).
Tak já zatím nic všechny zde proklamované metody (menší kotouč, ventidisc, jiný destičky, měděná pasta) selhávají. Ale musím uznat že po nasazení ventidiscu 160 mm to alespoñ přestalo vibrovat a už to jen píská jak hovado. Když jsem tam dal destičky koolstop (organický tak to bylo ještě horší. Jediná možnost co mě ještě napadá je léčba šokem a to dát tam sintrovaný desky :-). A nebo magury prodat a koupit cokoli jiného.
Nevím, jestli by to jiné brzdy vyřešily. Není problém spíš v zadní stavbě? Ale jsou to asi spojité nádoby…
Ventidisc je těžký jako prase, aspoň ve verzi 180 mm. Předpokládám, že u 160 mm kotouče to nebude o moc lepší. Jsem asi divný, že na AM kole řeším hmotnost komponentů, ale nemůžu si pomoct.
Někdo v jiném vlákně psal, že mu pomohly destičky od BBB. Tak to možná zkusím.
Taky zvažuju reklamaci, přece jen to kolo nestálo úplně málo a mám ho jen pár měsíců. Nevím ale, jestli to má smysl.
Ptal jsem se na reklamaci u Ghostu (mám AMR loňský model), borec mi řekl, že zkusit to můžu, ale že si nemyslí, že to je kolem, že stejné problémy už viděl u jiných kol, dokonce i u jiných brzd než Magura. Takže resume po půl roce co se po tom pídím je, že nikdo v této republice neví, co s tím je a jak to řešit. :-)
P.S. – Navíc to jednu vyjížďku zlobí a za dva dny ticho jako po pěšině. Zjistil jsem, že to přestane dělat po pořádném zahřátí a po zanesení čímkoli. Třeba voda, bahno atd. To pomáhá…
Možná by to šlo řešit zvětšením, nebo zmenšením nesouměrnosti tlaku. Jednou mi to trochu pískalo, tak jsem pilníkem zvětšil ten rozdíl vzdálenosti středu pístku od náběžné a od úběžné hrany. (Srazil jsem uběžnou hranu asi o 2mm) Tím se to ovšem eště zhoršilo :-( Takže nějaký jiný poměr by možná byl ten správný.
Jo jo, zlatý véčka:-)
Jo a co jsou to sintrovaný desky?
Ještě mě napadlo, jestli na to nemůžou mít vliv kola. Chci si pořídit nějaké zapletence, asi s ráfkem No Tubes.
kola dle me ne…desticky,typ a velikost kotouce, typ zadni stavby, kvalita ofrezovani ramu..to vse muze delat neplechu…
Jen doplním, nedoporučuju používat měděnou pastu, je mastná, a po čase promastila odspodu destičky takže jsou na vyhození. Koupil jsem nové desky MRX a zatím je ticho. (ťuk, ťuk)
Tak kdyby se něco změnilo, dej vědět… já to zatím taky neodstranil… :-(
Odspodu desticky? To jako prostoupila tim plechem? Pokud jsi to namazal jako krajic chleba, tak se nediv. V te paste bych problem nevidel, spis v aplikatorovi.
Nejdřív se někde podíveej jak vypadaj destičky do louise a pak kecej hovadiny.
Bude to spis brzdama… mam taky Meridu AM, zadni stavba me taky vibrovala, tak jsem tam dal Ventidisk a byl klid. Jenze Ventidisk se me nelibil a chtel jsem jiny kola, tak jsem tam dal kola Shimano WH-M775 a kotouce Shimano XTR CL. Zadni stavba je OK, ale obcas pri mirnym dobrzdovani me kvili zase predek. Dela to sice jen obcas a opravdu pri jemnem dobrzdovani pri male rychlosti, ale i tak me to nasira.
Asi prodam Magury a koupim Shimana – jen mam zase strach z toho vadnuti brzd v zime :(
Tak tohle řešení jsem měl udělat jako úplně první už jsem do těch brzd vrazil spoustu peněz i kdybych ty brzdy i s kotoučema ventidisc prodal za trojku a koupil za bůra nový xt i s kotoučema byl bych na stejno a měl bych pokoj. Na druhou stranu na spešlu mám xt a v chladu stuhnou jak hovado, kotouč škrtá o destičky a zdvih na páce se počítá v mm.
No otázka, jestli by ty magury někdo chtěl po tom, co se tu o nich píše. Já už teda (znova) ne.
Jsou snad i jine moznosti nez v zime tuhnouci shimano, nebo ne?
Tak přidám svoji zkušenost – mám Louise FR. Opatření navrhuji několik – hlavně nepoužívat originální desky typ 3.1, které se dávají k novým brzdám, nýbrž 3.2. Ty první se sjíždějí a kvílí až běda. 3.2-ky v pohodě. Různé kopie – BBB a spol. vibrovaly také :-( Pak místo měděné pasty jsem ve svém autoservisu vyfasoval nějaké německé plastické mazivo v tubě, které je přímo určené pod destičky, aby nekvíleli. Měděná pasta prý nedělá dobře ABS, tak se používá toto mazivo. A nemělo by desky promastit jak ta pasta… Na Magurách to nemám, ty už nevibrují, ale u Avidů mi pomohlo. Dokonce bych to napatlal i na dotykovou plochu adaptéru na zadní stavbu, měla by pomoci při nedokonalostech ofrézování… U Avidů mi pomohl nový kotouč bez kudrdlinek na okraji – mám teď A2z včetně jejich adaptérů.
Napadla mě další věc… Všiml jsem si, že při točení zadního kola se mi jemně vlní kazeta. V servisu mi bylo řečeno, že to zatím není potřeba řešit, prý normální u kol, které dostavají kapky v terénu a při zhoršení je nutné přeplést náboj. Způsobeno tím, že ořech a náboj (tak nějak :-)) nejsou ve stejné ose. Tak mě kurňa napadlo, že stejně tak to asi bude i s úchytem disku, který se tím pádem bude asi tak trochu vlnit ze stejného důvodu. Tzn. zkusit přeplést kolo, nebo koupit nové :-) a uvidíme. Zní to docela logicky, začalo mě to dělat po nějakých 1500 km… Co myslíte, kutilové…?
blbost úchyt bude v ose jen už máš v pýči ořech…
Prosím o nějaký kontakt na repasi brzd magura louise. Pokud by byl v okolí Plzně bylo by to nejlepší. Předem děkuji.
Tak zkusím dotaz zopakovat:Prosím o nějaký kontakt na repasi brzd magura louise. Pokud by byl v okolí Plzně bylo by to nejlepší. Předem děkuji.
Možná když založím nové vlákno tak mi několik jedinců pošle někam, že nehledám v historii, ale možná tam bude i někdo kdo mi odpoví.
Zdravim,
mam brzdy Magura Louise, a tak vyuziji vlakna – resilo se tady vibrovani, to jsem jiz na svem kole odstranil (stacila ohoblovat barva na ramu v miste, kde je uchyt brzd). Ted ale stale resim piskani obou brzd. Kolo nevibruje, jen piska – vysoky ton – na brzdeni nema vliv, jen me to neskutecne vytaci.. Zkousel jsem vymenit kotouc (jen u zadni), ale nepomohlo to. Dale jsem osmirgloval kotouce i desticky, ale taky bez vysledku.
Psalo se tady o vymene brzdovych desticek, ja mam zatim original desticky, nejsou sjety a brzdny ucinek je dobry, zkousel je nekdo s podobnym problemem vymenit? piskani zmizelo? jaky konkretni znacky mate?
Diky
Časem to přejde. Ber to, že nemusíš kupovat zvonek.
No.. Tak v takovou odpoved jsem nedoufal.. Zvonek na kole mam i bez brzd.. Kdyby nekdo vedel co s tim, budu mu nesmirne vdecny. Uz jsem i palil desticky a piska to snad jeste vic, nez predtim.
Kdyby nekdo ty posrane pochcane Magury Louise chtel, pak se jich rad zbavim.. Nebo vymenim za Shimano XT a doplatim.
co třeba skusit jiné desky?
Swissstoop ti určitě pískat nebude
To si myslis, nebo mluvis z vlastni zkusenosti? V jakych brzdach jsi je zkousel? Ja jsem ochotny koupit jiny desky (klidne i Swissstoop), ale precijen to neni uplne levna zalezitost a abych kupoval patery desky ruznych vyrobcu, vyhodil za ne 3000,– (predpokladejme, ze predni a zadni stoji 600) a zjistil, ze zrovna tech pet nebylo tech pravych.. z toho se mi jezi chlupy na zadech..
Swissstop mam a taky si nekdy pisknou…
Teď jsem na Louise po závodě sjel desky na polovinu, zasral je od bahna a vibrace a zvuky jsou pryč. Tak tiché a výkonné brzdy jsem ještě neměl. To není vtip, to je fakt. :-)
Taky mi zadní magura píská, zatím originál destičky, nebudu je vyhazovat jenom kvůli tomu ale myslím, že výměna pomůže.
Stejnej problem, taky mi to piska jako dabel… zatim neresim, casem to prestane.
Vyuziju vlakna a zaptam se na svuj vaznejsi problem, nez je piskani.
Mam na brzdach natoceno okolo 500km, zadnej brutalni teren to nebyl (nejaky dlouhy sjezdy a tak), spis jizda v bahne a podobne. Pri nejakych 400Km se mi predni i zadni propadly, (zadni byla spatna od zacatku, ale predni byla celkem ok). Zasel sem do servisu a tam mi to chlapek pry 2× odvzdusnil a porad nic, bylo to lepsi, ale krok je stale dost mekky a hodne dlouhy. Nechal sem mu tam kilo a rekl mi, ze to mam jeste zajet, ze to bude lepsi. Ujel sem dalsich 100Km a porad nic, predni je o fous lepsi, ale porad spatna.
Mate nekdo podobnou zkusenost? Ujeto pres 500km a porad to nebrzdi.
Diky za odpovedi.
zkoušel si nastavit vzdálenost páky od řídítka…?
Ale bacha na to, ať ten šroubek nepřetáhneš. Mně se to podařilo a jsi pak v háji, laboroval jsem z brzdou rok.
Teď bych už i toto nechal na slušný servis, kde maji s Magurama zkušenosti.
Jak nepretahnu? Nerozumim?
Jo, kdybych tomu pořádně rozmněl, tak se mi to nestane. :)
Jde o to, že tam ten specialní šroubek (nový cca 1000.-Kč) při štelování má málo zřetelný doraz a když ho přetáhněš tak ho i poničíš.
Holt z počítačů jsem zvyklý, že příručky se čtou až když nevíš kudy kam, tady by bylo lepši si ji přečíst dopředu (str 8):
Brzdové páky Magura umožňují individuální nastavení vzdálenosti brzdové páčky od řídítek dle délky vašich prstů. Nastavení provedete pomocí imbusového klíče 2,5mm. Otáčením po směru hodinových ručiček se páčka vzdaluje od řídítek opačným pohybem se přibližuje.
!! Při nastavování vzdálenosti páčky od řídítek dávejte pozor, abyste šroubek nepřetáhli! V takovém případě už šroubek ani neutahujte ani nepovolujte. Mohli byste brzdu více poškodit.
Tak to se mi asi nepovedlo, sroubek bude ok.
Spise potrebuju nejakou tu radu co s tim, aby to trochu brzdilo? Pred par dny sem si s tim hral a mackal sem porad brdovou packu. Asi dve minuty sem ji rychle stridave mackal a poustel a oboje trochu pritvrdily, ale ne dostatecne, porad spatny.
Vzdalenost packy mam od zacatku na nejvic-nejvetsi vzdalenost od riditek.
Asi nejspolehlivejsi je, kdyz si to odvzdusnis sam. Ono to poradne odvzdusnit zabere dost casu, ale vysledek je znat. Ja mam krok na pace cca 1 – 1,5cm.
No, tak se dam do vyroby ovzdusnovaci sady… Origo fakt kupovat nebudu!
Nejakej navod na tyto brzdy co potrebuju?
Příručka (viz výše): 9. Plnění a odvzdušňování brzdy……………………… 13
Ty vole… to bude operace.:D Ani ten Torx7 nemam.:)
To nemuzu dat dohromady.
Odvzdusnovaci sadu nemusis vyrabet. Ja jsem koupil dve 50ml strikacky
Kousek hadicky k ostrikovacum na Skodu 120
A odvzdusnovaci sroub na Audi 100 kterýmu uriznes spicku.
Na jednus strikacku das hadicku, naplnic ji plnou kapalinou. (Je dobry uz primo z te kapaliny dostat ven vzduch – ucpes tu trysku a tahnes za pistek smerem dolu, tryska musi smerovat vzhuru.Jak se udela ve strikacce podtlak, tak se z kapaliny vylouci spousta vzduchu…) pak vzdus vypustis. Na strikacku das hadicku,na hadicku ten sroubek z Audiny, odsroubujes sroubek ze trmenu a nasroubujes to misto nej. (musis celou tu hadicku zaplnit kapalinou.) Pak das paku brzdy vodorovne, odsroubujes malej sroubek na viku paky a primo do te dirky strcic druhou strikacku. Pak spodni strikackou protlacis kapalinu nahoru, pak zase dolu a udelas to nekolikrat. Pak jsem promackaval paku, a lehce poklepavl hadicku a dokud jdou do horni strikacky bublinky tak jsem v tom pokracoval. (trvalo to dost dlouho) Az uz bublinky nejdou, sundas horni strikacku, zasroubujes sroubek, sundas spodni a zasroubujes taktez.
Hotovo.
Dobrý.
Předpokládám, že z té horní stříkačky, před protláčením nahoru, sundáš píst.
Jasne, pist se musi sundat..
Hm, dikas. Casem na to vlitnu.
Jeste… Sundavas kolo a desticky? V navodu pisou, ze ho mam sundat i s destickama a a zajistit to prepravni vlozkou? Pujde to i bez sundani ne?
A druha, asi jeste blbejsi otazka, nemusim pri protlacovani vymenit vsechen olej, co mam tedka v systemu? Staci do strikacky dat jen trosku a hrat si s tim tak dlouho, dokavad tam nebude vzduch? A co mi zbude ulozim zase do flasky s kapalinou a pouziju priste?
Kdyz menis (doplnujes) kapalinu, je potreba aby byly pistky uplne roztahnuty (tim zajistis spravne mnozstvi kapaliny), proto je vhodne pouzit ty vlozky. Demontazi desticek vyloucis, pripadne zamasteni. Ja osobne jsem vymenil celou kapalinu, ale vizualne me prisla OK.
Mám Ghosta RT 2008 Magury Louise 180 kotouče,po asi 2500km mě začal zadní kotouč vibrovat při jemném dobržďování,když na to dám druhý pár kol na kterých mám semislicky (úzké),tak to nedělá.Nezjistil někdo s podobným trápením lék?
mám AMR taky 08, stejný problém cca po stejném počtu km. Po vyzkoušení úpně všeho(výměna desek, kotouče, centrování, podložky apod.) jsem nakonec přepletl zadní kolo na dráty 2.0. Původně tam byly 1.8. A je klid. Začne to dělat, když se uvolní výplet, což je zároveň znamení dát kolo vycentrovat. :-) sice mi všichni „odborníci“ tvrdí, že brzda nemá s výpletem nic společného, ale mě to funguje. Dle mě je ten výplet s 1.8 na velikost toho kotouče atd. měkký…
Možná že by to pomohlo,ta druhá sada „silničních kol“je na Crossridech a ty mají ploché dráty.Zjistil jsem ještě že jsem při servisování trochu přetáhl konusy, a když kolo upnu do stavby tak se trochu přidírá. Ještě zkusím polaborovat se třmeny a přibrousit destičky.
Tak jsem seřídil lépe konusy, utáhl výplet z každé strany asi 1/4 otáčky a docentroval.Vyjel jsem jen tak kolem baráku ,a rozkmitat se mi to nepodařilo.V sobotu , na švihu jsem to rozkmital kdykoliv se mi zachtělo.
Zítra na tom pojedu do práce , tak bude víc příležitostí to potrápit.
říkám Ti, je to tuhostí výpletu, ať si každý tvrdí co chce… :-))
Je to paráda,dotaženej výplet funguje !
:-) uvidíš jak často se ti to uvolní, kdyžtak tužší kola, nebo výplet… .-)
Mám malý vakl na páce a když jedu třeba po kostkách tak páka vibruje.Neví někdo jak se toho zbavit? Dotáhnout to zřejmě nejde . Napadlo mě tam stříknou olej a pak kapku silikonového tmelu (ten olej aby se to neslepilo).Že by to ten tmel možná zatáh.
A pak mám drobný vakl na středovém složení Holowtech II,dá se mu dotáhnutím matek zamezit. Ani nevím jestli tam už nebyl od výrobce, ale zjistil jsem to po 2 letech při mytí
Tak jsem si včera prošel diskuze co jsem našel zde na fórku. Dokonce i nějaká videa. Probém jsem měl jako všichni ostatní. Brzda nebrzdila a dělala neuvěřitelnej rámus. Vypadalo to jako by se chtěl rám kola rozlítnout.
Vyndal jsem brzdové destičky a lehce je přebrousil smirkem. Potom jsem je nechal vypálit na kamnech. Pěkně se z nich kouřilo. Po vychladnutí jsem je lehce přejel ještě po cihle. Ano vidíte dobře. I stavební materiál se dá použít :-D. Dále jsem destičky ofouknul, oklepal a dal znovu na kamna. Nechal je znovu „vypéct“ z jedné i druhé strany. Opět jsem je nechal vychladnout a potom namontoval do brzd. Nasadil jsem kolo a při nízké rychlosti jsem mačkal brzdu. Ze začátku nic moc, dokonce se ozval i ten stejný zvuk co předtím. Nicméně jsem sjel kopeček cca 200m a furt mačkal a mačkal. A ejhle. Brzdy začli zase flekovat jako za „mlada“.
Otestoval jsem to i v terénu a najel cca zatím jenom 25km, ale fungovali naprosto v pohodě. Takže uvidím, jak na tom budou dále, ale vypálení, obroušení a cihla zatím pomohla.
Jinak mám na kole najeto cca 2300km a výška brzdové destičky je celkem 3mm. Brzdy Magury.
1. Na Meridě byla od výroby jen malinká mezera mezi kotoučem a prasátkem! Takže když se kotouč nahřál a roztáhl tak to po obvodu kotouče v extra brzdě zachytávalo a bylo vidět opotřebení na obvodu kotouče. Takže dvě podložky a byl velkej rozdíl. Druhá věc po někaolika návštěvách různých servisů mi bylo řečeno, že tahle brzda má velikou pracovní sílu což vede k naprosté blokaci jenže ta ještě není tak vysoká, aby ju sílá jízdy neproklouzla..takže to takhle trhá a vibruje… Vazelína v deštičkách se neosvědčila, tam problém není! Když si znečistíte kotouč, tak to nedělá! Prostě jinýma slovama..je to předimenzované a čelisti nejsou daleko od těch, co má hlava bullterriera. Už tady někdo psal, že při odmaštění kotouče se dostavilo hned…prostě brzdí to víc, než by mělo
:D
super počteníčko
Clovece, co to beres, to musi byt dobrej model. Jaksi jsem naprosto nepochopil co si tim chtel rict. jakej bullterier? nac jsi nahrival kotouc?
Mate nekdo zkusenosti s destickama MRX?
http://www.finebike.cz/…se-2007-.htm
Jak to brzdi za tu cenu?
Zdravím,
Vyskytl se mě na na zadní brzdě problém se zavzdušněním. Brzda fyzicky nikde neteče, ale při odvzdušnování pořád „vytahuji“ vzduch. Po víkendu stráveném vychytáváním bublinek jsme to vzdal a předal do serivisu, tam dopadli stejně. Teď se chci zeptat : setkal se stímto už někdo ? Má te tip čím by to mohlo být popřípadě jestli je to možné opravit?
Předem díky
Pavel
Magury neznám ale u Avidu si příliš razantním odvzdušňováním můžeš stříkačkou ten vzduch nasávat přez těsnění páky. Bublinu tam mít mužeš ale ty další si třeba vytváříš při snaze to odvzdušnit.