mam resit vahovy limit na celoodpruzene kolo

38 nepřečtených
  • BikeLikeYou

    Cau,

    vim, ze tohle tema se tu parkrat ukazalo, ale uplne jsem z nej nevycetl co jsem chtel.

    Situace:

    zuzil jsem vyber celoodpruzenyho kola na 3 znacky: RockMachine, Qayron, CTM. Vsechny maji vahovy limit kola 120kg (jezdec + vybava, kolo). Prumerna vaha kola je 15kg, zbyva 105kg – coz je moje vaha kdyz se dobre naobedvam. Da se rict, ze jsem tedy na hrane tohoto limitu.

    Otazka zni, jestli ma smysl to resit, kdyz ten vahovy limit prekrocim o 5 max 10kg (idealne kdo ma zkusenosti z praxe) nebo se podivat napriklad po nejakem kolu Scott, Trek, GT, atp. (maji vyssi vahovy limit)

    Pokud mate zkusenosti z praxe – jestli se bat, nebo neresit, sem s nimi.

    Predem diky!

    Anketa: Mam resit prekroceni vahoveho limitu u celopera o 5-10kg?

    0 0
    • JachymP  

      Záleží jak a kde jezdíš. Jestli opatrně, tak tam bude rezerva. Jestli jezdíš enduro a skáčeš 3 metrový skoky, bude lepší odolnější kolo.

      Každopádně první na řadě je většinou zadní ráfek, ten prostě vyměníš a jezdíš dál, zbytek by mohl vydržet.

      0 0
    • BabbaJagga  

      Se mi zda, ze to zbytečně prekombinovavas. Výrobce přece udává nosnost kola, tzn. jezdec+případný náklad, započítávat do toho ještě hmotnost kola samotného je zbytecne, ne?

      0 0
      • Morchella  

        Váhový limit asi vychází z nosnosti ráfků a počítat se tak musí kolo i jezdec.

        0 0
      • BikeLikeYou  

        Neni to tak, u tech specifikaci vahoveho limitu ti to tam i vyrobci pisou, ze je to vahovy limit vcetne vahy kola..

        napriklad FAQ Qayron (Q: Jaká je maximální nosnost kola?)

        0 0
      • AussigBiker  

        Treba Trek uvadi vahovej limit jezdec + kolo. Zas na druhou stranu karbonovy rafky Bontranger nemaji vahovy limit. Pak je zajimavy, ze u kol, co maji osazeny karobnovy rafky Bontranger udavaji vahovy limit i tak :) Koukal jsem teda na silnicni Treky, tam je to asi jasny, kdyz je lehoulickej ram, tak ma asi ma limit.

        0 0
        • novas752  

          Protože nejen výplety mají váhový limit, že.

          Výtah má taky nosnost tunu i když lano na kterém je zavěšený udrží tun deset…

          A topový silniční Bontrager kola limit mají.

          0 0
          • AussigBiker  

            Nemaji a nemaji :)

            Tady: https://www.trekbikes.com/…zdy/p/33732/?…

            Dej vyhledat Rider weight limit – zakaznicka podpora tam rika, ze nemaji. Myslim, ze co vysli s novejma kolama, tak hmotnostni limit nemaji, ale to si nejsem jistej, jestli nebyl ani pred tim. Da se dohledat i oficialnejsi info, ale ted to nemuzu najit.

            0 0
    • novas752  

      Velmi záleží jak na kole budeš jezdit – když budeš kolu „zatápět“ v terénu a stylem jízdy, na který je dělané, kvůli záruce bych spíše sáhl po kole s větší udávanou nosností. Jestli jezdíš spíše méně agresivně, vůbec bych se toho nebál.

      A navíc udávaná nosnost neznamená, že celý to kolo s tim bude bezproblému fungovat (např. slabé brzdy a odpružení na levnějších verzích daného modelu) a vydrží (například levné výplety a náboje, které nijak dlouho nevydrží i pod lehčíma jezdcema).

      0 0
      • BikeLikeYou  

        Diky. Bude to moje prvni celopero. takze zprvu urcite pianko. Kazdopadne si nechci kupovat kolo na jednu sezonu, takze poozdeji je urcite predpoklad, ze s nim budu zkouset „tvrdsi“ jizdu.

        A s temi komponenty mas pravdu, diky.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      se 105 kg bych to neřešil

      0 0
    • plzakj  

      Kup kolo, zacni jezdit xc a aerobne nekolikrat tydne, hlidej si trochu jidelnicek a za 2 mesice jsi pod 100. Stejne ale zalezi, jaky kolo si koupis a co na nem budes jezdit / skakat. Jestli chces prasit s vahou 90+ tak potrebujes neco odolnyho. Na normalni jezdeni ne.

      0 0
    • psbiker  

      5–10kg ve statické váze nemá cenu řešit, záleží jak tomu pak naložíš :)

      0 0
    • l-e-t-o  

      mám 105 Kg a nikdy jsem neřešil váhový limit kol. Ať už u předchozího Commencala, tak u nového carbonového Mondrakera.

      0 0
      • BikeLikeYou  

        A predpokladam, ze si na kole ani nic resit nemusel, jakoze nejaky problemy s komponenty..

        0 0
        • Breakpain  

          100% řetěz, kazeta, převodník … to jde doprdele strašně rychle … mám jen 95 kg a jde to šíleným tempem do řitě …

          Přemýšlím, že sejdu na zcestí GX vyměním za nějaký low cost Shimano …

          0 0
        • l-e-t-o  

          Zatím nic. Jen klasicky spotřebák – řetěz, desky, kotouče.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    • Guxx  

      Cca 100 az 105 kilco mam taky a kola nejak nesetrim;-) za mne si jen pohlidej aby si byl schopen zajistit odpovidajici sag u tlumice, muze se stat, ze se dostanes nad max. povoleny tlak. A koukal bych po sirsich rafkach, aby si mohl vozit nizsi tlak v pneu. Ohledne vahy a komponent – zatim mi jen u HT odesel rafek, zbytek vzdy vydrzel, normos opotrebeni (retez, kazeta) neresim:-)

      0 0
      • BikeLikeYou  

        Diky za nazor. Tim padem pristi rok kupuju Carma MKII TR Q 29". :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.