• Toncek1

    Zdravím,

    cca před 2.5 lety jsem si koupil po dlouhé době novýho gravela (Soot 50). Necítím se úplně jako super cyklista, jezdim spíš jen o víkendech trasy okolo 70–80 km, pár dni dovolená (ročně tak 3000 km).

    Ne že bych nebyl se Sootem nespokojený, myslím že na můj nájezd je víc než dobrý l, ale se soucasnyma slevama na kola jsem začal přemýšlet nad upgradem. Díval jsem se třeba na Kross esker 7.0, jelikož už je v karbonu. Problém je, že ma jenom jednoplacku a vím, ze bych radši dvou.

    Navíc ho mám v Lk, a zdá se mi na mou výšku (189 cm) na hraně, váhově s metrakem jsem taky skoro na limitu kola, tudíž nějaký bikepacking, co by mě lákal moc nepřipadá v úvahu (navíc kolo nemá ani montážní body). Kolo jsem vybíral v době, kdy jsem byl rád, že něco je, navíc jsem tomu moc nerozuměl.

    Spíše se chci zeptat, zda se mi s mym nájezdem vubec dalsi investice do karbon kola vyplatí (Soota jsem kupoval v roce 2022 za docela dost peněz), zda je ten rozdíl opravdu cítit nebo jestli by nešel sehnat třeba jen karbonovy rám a přeházet kompotenty.

    Díky za odpovědi, v cyklistice jsem poměrně nový

    0 0
    • puka  

      Ahoj, můžeš zůstat klidný, o moc nepřijdeš. Komponenty vypadají dobře (jestli to je model s GRX 810), vyloženě slabé místo to nemá. Místo karbonového rámu bych raději uvažoval o karbonových ráfcích – tam rozdíl poznáš určitě.

      Navíc si můžeš dotáhnout domu kolo s jinou geometrií a malou výhodu v materiálu bys obětoval v méně pohodlný posed. Dokonce některé karbonové rámy mohou být i tvrdší než tvůj hliník. Suma sumárum bys jen utratil nekřesťanské peníze za úsporu 150 gramů

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Akce -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 999 Kč -22% MOC 32 699 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -14% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 83 099 Kč -14% MOC 102 999 Kč

    • Potkan007  

      Pocitově za sebe, vyplatí se koupit podle rozpočtu a pak jezdit a jezdit, nedává smysl měnit často. Reálně ale stárneme a cyklistika je pro nás zábava, koníček, to má bavit, ne se vyplatit. Pokud máš nějakou tu korunu navíc, kterou můžeš do kola dát, máš představu, že bys tím něco získal, zvážil bych to. Taky začínám uvažovat, že bych RB po 6 letech vyměnil. Ne že by mi cokoli vadilo, omezovalo mě. To kolo je daleko schopnější, než jaký já jsem cyklista, ale koupil jsem si ho ve 25, je mi 31 a chci zkusit změnu.

      3 0
      • Toncek1  

        Asi mám podobný názor. Reálně mi na stávajícím kole (možná kvůli absenci srovnání) moc nechybí. Letos už nebudu hrotit.

        0 0
    • melda  

      Gravela jsem kupoval letos a projel si před koupí docela dost kol. Takže verdikt je jasnej, dobrej karbonovej rám (ne Sava apod.) ti dokáže stran komfortu dost zpříjemnit jízdu, hliníky jsou proti karbonu kostitřasy. Otázka je, jak moc ti to vadí, no já vzal karbon a spokojenost.

      1 0
    • Eseker  

      Ahoj, jsme na tom podobně, já mám letos taky soot 50 třetím rokem a předtím jsem v podstatě nejezdil na kole vůbec. Nemám teda srovnání vůbec s kolem v karbonu, ale pokud ti jde o bikepacking tak na ten je to úplně v pohodě, úchyty nepotřebuješ, většina brašen se přidělá na rám, a soot 50 má teda dvojplacku 2×10.. velikostně ti neporadím ale já měřím 187cm a taky mám L..

      0 0
    • Toncek1  

      Díky za odpovědi, chlapi. Asi to vidím tak, že i když je koupě nového kola lákavá, ještě si Soota nechám. Asi bych pak popřemýšlel nad karbonovymi koly (Soot 50 ma docela nic moc těžká kola, ráfky jen 17 mm). Jinak jak jsem nezkusil nic lepšího, tak mi zatím na moje ježdění vyhovuje ????.

      Cyklistice zdar

      0 0
      • Eseker  

        No ty základní kola co na to dávají jsou tragedie, tam se ti vyplatí upgrade i kdyby na lepší hliník, bude to lehčí tužší, širší, bezduš.. To je v podstatě jedinej velkej nedostatek toho kola jako celku..

        1 0
      • Kubajzik  

        Zrovna dneska jsem na Soota 50 nahodil EIE bezduše. Celková úspora oproti těm původním kovadlinám je 1 200 g. Zítra to půjdu projet, kolem baráku zatím super :-) Takže bych zvážil i tento upgrade.

        3 0
        • borda  

          Jj, tovární kola jsou až extrémně těžká. Pokud si dobře pamatuji, snad kolem 2400g holá.

          Já nahradil poměrně rychle z pohledu karbonu obycejnejsimi hliníkovými, ale i tak je to znát. I ta šířka. 17mm je už z dnešního pohledu fakt málo.

          0 0
    • CykloPivo  

      S tvým nájezdem a celkově s parametry co uvádíš je nový gravel zbytečný. Já bych přemýšlel třeba o levnější silničce jako doplněk garáže. Tu nemám, ale občas v době TDF mám chuť.si to zkusit a polykat větší vzdálenosti.

      0 0
      • Toncek1  

        Nebudu lhát, to me taky láká ????. Bicykl jsem si kupoval spíš ze budu jezdit nejaky lesní rozbitý cesty, ale nakonec jezdim tak 80 % okresky, a když nejsem kdovíjakej závodník, tak ta rychlost na asfaltkách má něco do sebe.

        0 0
    • Jan D.  

      Jestli si chceš udělat radost a posunout se trochu dál, pořiď karbonová kola. Buď tady od Toma Eie viz jeho vlákno nebo až bude něco ve slevě viz slevové vlákno. Rázem budeš mít pocitově jiné kolo a ty kola ti už zůstanou na případný jiný budoucí stroj.

      0 0
      • CykloPivo  

        To má smysl. V případě nového kola si je tam přehodíš a staré budeš prodávat na původních.

        0 0
        • Toncek1  

          Co si myslíte o GIANT CXR-2 Disc Carbon, teďjsem je našel v akci za necelých 19 tis. a jestli to chápu dobře, tak by mi tam měli jít všechny komponenty dát docela dobře. Dneska jsem si kolo doma servisoval, a zdá se mi, že bych stejně hodně brzo musel alespoň náboje servisovat. Spíše se ptám, jestli mi taková kola budou sloužit i do budoucna (je mi jasný, že to neni úplně něj řada karbonových kol, co jde, ale zase je mi blbý dát do kol stejny penize, co jsem dal do celýho kola ????).

          Dik za odpověď

          0 0
    • ZdeNECK1  

      Pujdu proti proudu, dobrej karbon ram tlumi zasadne vibrace oproti hline, na gravelu a silnici má tedy vetsi vyznam nez na fullu, neco si pujc, hlinik ram plus duse a 17mm rafky nemuze byt pohodlnne svezeni

      1 0
      • Jan D.  

        Třeba Grizl je prý docela tvrdej. Širší ráfky a bezduše by udělaly dost. Karbonová sedlovka taky udělá dost pohodlí.

        0 0
      • puka  

        Jasně, ale dobrej karbonovej rám nemá na sobě napsané Kross.

        Moje hliníková silnice má 30c pláště a pohodlná je až až. Na gravelu s 33c+ rám moc služby neudělá.

        0 0
      • jIrI___  

        Tohle nemusí platit obecně. Třeba karbonový Grizl bez „kompenzačních pomůcek“ (listová sedlovka) je o poznání tvrdší než hliníkový X-Road, to byla jedna z věcí která mě po koupi Grizla zklamala.

        1 0
        • mr.antik  

          a co tak listová sedlovka? funguje to dobře?

          0 0
          • RichP  

            Funguje to skvěle, za sebe můžu doporučit.

            1 0
          • jIrI___  

            Funguje velice dobře, ale i přesto mi její cena připadá dost nadsazená. Když ji člověk kupuje jako součást celého kola, tak nemám námitek. Nicméně na Ali jsem nedávno sedlovku stejné konstrukce za zlomek ceny…

            0 0
            • Pokytos  

              a teď babo raď..vzit grizla s ekarem, listovou sedlovkou a lepšími koly, nebo s el. sramem a „obyč“ karbonovou sedlovkou a horšími koly…

              0 0
              • MirosPikos  

                Ekar vs AXS bude dost o zvyku a preferencích. Někdo si ekar chválí a někdo to hejtí. Musím tedy pominout fakt že ekarový kliky jsou mimořádně hnusný. Vůbec ti to rozhodování nezávidím. Já bych vzal axs, lepší kola a normální sedlovku, ale taková možnost není :)

                0 0
                • Vrci  

                  Já bych vzal Ekar, lepší kola a jakoukoliv sedlovku. Ale já jsem zaujatý.Ale na čem se všichni shodnou jsou výborný brzdy a tvar brzdových pák. Odrazování palcem je třeba zkusit. Mě vyhovuje,jsem na něj zvyklý ze silnice.

                  0 0
      • Singlespeed  

        Spousta karbonových gravelů ma masivní rám a předimenzovanou plochou přední vidlici určenou pro upevnění brašen. Kdo očekává u těchto strojů určených mimo jiné na bikepacking nějaké tlumení vibrací nebo pohodlné svezení, tak se, pochopitelně, nedočká.

        1 0
    • Elektronik743  

      Karbonový rám určitě ano, ale chce si to vygooglit recenze konkrétního modelu, jak na tom je s komfortem a jízdními vlastnostmi. Moje dosavadní zkušenost je taková, že karbon silnice na 32mm obutí (Canyon endurace cf sl) byla pocitově pohodlnější než alu gravel na 40mm (Cannondale topstone), na horším asfaltu a šotolině.

      Nyní jezdím karbonový Epic HT a ten je ve své kategorii zase docela tvrdý.

      0 4
      • Singlespeed  

        Pokud dáš do 40 mm plášťů správný tlak, musí být kolo pohodlnější než na 32 mm gumách i kdyby bylo z betonu.

        3 0
    • borda  

      Lko soot je na tvoji výšku, prakticky nehledě na tělesné proporce, opravdu na hraně.

      Hmotnostní limit bude dán predevším (paradoxně opravdu těžkými) koly. Ani tak by si z něj ale moc hlavu nedělal.

      Pokud se na to poskládáš, vyměn kola a budeš spokojenej.

      Edit: ještě zdůraznim – pokud se na to poskládáš. Možná bych, před tím, než bych koupil karbon záplety za dvacet litrů (i když chápu, že zůstanou), s tvojí výškou někde vyzkoušel o fous větší kolo.

      0 0
      • borda  

        Jo a samozřejmě, jako úplně první – pláště co na tom byly (mám starší model, ale podle mě jo furt to samý) a především duše pryč!

        0 0
        • Kubajzik  

          Ty původní Schwalbe mi nepřišly až tak špatné, ale pro mé ježdění jsem je vyměnil za Tufo Thundero 40 a pravda, skok to byl velký. No a po přechodu na karbony je to úplně jiný level.

          0 0
          • borda  

            Máš to moc pěkný!

            Ty původní pláště asi úplně blby nejsou, nevím, sundal jsem je okamžitě – nejsou TLR.

            0 0
          • Elektronik743  

            Hned ten kellys vypadá o dvě třídy výš :)) Jak bys to kolo nyní na karbonech zhodnotil? Jízda, zrychlení, živost, pohodlí…

            1 0
            • Kubajzik  

              Zatím jsem na něm dal jenom včera nějakých 90 km tak 90% silnice, 10% šotolina. Ty původní kola byly fakt těžítka, takže zlepšení je ve všem. Zrychlení je skvělé, šlápneš a jedeš :-) Při vyšších rychlostech je hodně znát setrvačnost, udržet tu rychlost je o mnoho jednodušší. Ale nejvíc mě překvapila jízda do kopce – fakt to letí. Což bude hodně způsobené i tou ušetřenou hmotností. Pohodlí na šotolině je taky daleko větší, to může hodně být přechodem na bezduše. Takže silnice + šotolina obrovský posun dopředu. Ještě zkusím nějaký lehký terén, který ale teď jezdím spíše okrajově.

              0 0
              • Lišák  

                Ty původní kola byly fakt těžítka


                Při vyšších rychlostech je hodně znát setrvačnost, udržet tu rychlost je o mnoho jednodušší

                Těžší kola by snad měla být na setrvačnost lepší, než lehká, ne? Výhoda lehkých kol je rychlejší akcelerace i brzdění. Právě kvůli tomu, že nemusíš roztáčet a brzdit ten sertrvačník. Bych teda řekl.

                2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.