• easyrider

    Ahoj, leží mi to v hlavě od soboty a musí to ven: jel jsem škoda bike v plzni a asi na 30tym km poslal v jednom ostrym sjezdu (asi tak 50km/h) nějakej magor k zemi dva borce, jeden z nich si při pádu utrh půlku pusy a zbytek hlavy dost hrozně zdemoloval. S pár dalšíma jsme mu dali první pomoc a zavolali záchranku, zbytek nevim, zastavil tam nějakej závodící doktor a já jel radši dál – byl jsem dost histerickej, takže bych tam byl asi k hovnu… (takže ani nevim jestli přežil) No zbylejch 30 km už jsem jen tak došoural s „tváří“ toho chudáka před sebou.Jestli o tom někdo víte víc, dejte prosím vědět… A apeluju na všechny rádoby závodníky: místo přemejšlení o novym XTR radši přemejšlejte jak se chováte. Nemam co bych k tomu víc řek, snad jen že bych si přál aby ten ***** (a jemu pobný) viděl, co způsobil.

    0 0
    • Pavlos  

      a proto jezdim na buncacku:)

      0 0
    • Meesha  

      www.mtbs.cz/…_detail.html?… není to on? Zachranku sme delali my s mym puvodne pruvodcem po trati. Co mi rikal poradatel, byly tri urazy, z toho jeden dost osklivej a pak dva kluci co se srazili nekde pod Radyni (asi ten pripad o kterem mluvis) Je fakt, ze nekdy je to opravdu o zivot…

      0 0
      • easyrider  

        Ne tohle je oproti tomu sranda. Ten člověk vpodstatě neměl obličej. Celej byl v krvi (moh ztratit tak půl litru krve) a měl utrženou půlu spodního a horního rtu.. fakt jak z hororu…

        0 0
        • marapara  

          Tak nějak jsem dopadl před osmi lety, když jsem uletěl skoro v šedesátce, rty pryč, čelisti taky … následky mám dodnes

          0 0
      • easyrider  

        Jo a tohle nabylo pod radyní to bylo už za šťáhlavama.. a srazil je někdo třetí.

        0 0
        • Meesha  

          auuu :-( Tak to nevím. My jsme od obcerstvovacky odvazeli tohohle kluka (dost odrenej, chvilkovy bezvedomi asi) a este jednoho s tusim vykloubenym ramenem. Treti uraz mel bejt nejakej vaznej a snad s nejakym poranenim patere nebo zad. Byly tam dve sanitky, tak to je dost mozna ono. O jinym sem neslysel.

          0 0
          • jakub  

            chjo… k tomu neni co dodat… chjo

            0 0
          • easyrider  

            To bude ono.. asi napíšu pořadateli, chtěl bych vědět jak jim je… Jinak bylo to kolem 70.týho místa .. nechápu co si tam co kdo dokazoval… To sou zkrátka ty plašani.. :(

            0 0
          • poiko  

            to byl kamarád s tim ramenem. řikal, že ten druhej kluk měl snad zlomený nohy, nebo co.

            0 0
      • Tomcat  

        duvod proc jezdit DH, trat ma clovek je prosebe a prece jen integrala je trochu vic nez XC blembak.

        Ne bezesrandy , je zpodivem ze tahle agresivita je u XC. Ve 4X a bikrosu coz je v podstate kontaktni sport nikdo do neceho takovyho nejde, skoro to vypada ze ti DH/FR/4X bezmozci jak sou obcas nezyvani u toho mysleji vic :-(

        0 0
        • Hnoj  

          Tohle ale vůbec nemusí být o agresivitě, nedávno jsem někoho smotal při závodě, protože prede mnou jedoucí dvojice začla brzdit, když jsem viděl jejich zadní kola jen kousek přede mnou, taky jsem to zamáčknul a vyjel trochu na stranu, abych je netrefil, a tím došlo ke kontaktu mýho zadního kola a předního toho, kdo jel za mnou a zabrdzdit už nestačil a samozřejmě sebou plácnul…

          Může to bejt prostě jen blbá souhra událostí :-/

          0 0
        • Radek Broz  

          To, ze do niceho nejdou, bych nerekl – obcas se stane, ze te bikrosak schvalne posle k zemi. A pokud se to nepovede, projdou na radu protesty a dohady – cely se mi to zda vic a vic necestny. Tam se s tim ale tak nejak pocita, je to tvrdej kontaktni sport – u toho XC je to fakt mimo moje chapani.

          0 0
          • soc  

            U toho XC je to prave mozna tim, ze jede spousta lidi pohromade a kazdy se snazi dokazat, ze je lepsi, nez ti ostatni…

            0 0
            • smallbrother  

              ne, u xc to je chyba jezdce než úmysl někoho sejmout. Někdo prostě jezdí bezhlavě a chová nevypočítatelně, sám znám pár lidí který je lepší mít při jízdě hodně za sebou…

              0 0
              • Tomcat  

                Taky bych rek ze toje maly uvedomeni toho jak jezdej. Podle me je to falesny pocit bezpeci a neuvedomeni rizik a dusledku. Vlastnosti Xc kol, vybaveni a obleceni bohuzel jezdce nijak nechrani a proto sou tyhle nehody tak drsny.

                0 0
    • Trojci  

      Holly shit..

      tak to si byl přímo u toho, když se to stalo, žejo?? Doufám, že tam ten chudák nečekal na záchranku 50 minut (jako ten kluk s otřesem mozku na Hluboký..). Taky mě napadá, že bych pro takový případy mohl vozit mobil – bez něj je tam člověk úplně k ničemu.

      0 0
      • orca  

        ale mobil s GPS , pochybuji že by jsi jim popsal kde jsi … naštěstí tohle bylo cca 100 m od pořadatele co měl vysílačku .

        0 0
    • Honza z H  

      Já myslím, že je to o dvou věcech. Trestní postih za chování při závodě – jestli dokážeš viníkovi tak platí zákony jako všude jinde. Ale křížení dráhy se dá jasně prokázat tak leda v atletice, hůř v XC, kde se prostě hledá optimální stopa. 2. věc je zdravý rozum. Položit si otázku, stojí mi to předjetí ve sjezdu za to a pak si i odpovědět, NE!!! I když se dá za někým opatrným ve dlouhém sjezdu ztratit i minuta, a to ještě při týmové spolupráci to někdo může zbrzdit úmyslně? Každý pořadatel by měl mít snahu alespoň řádně označit nebezpečné úseky trati, kde předjíždět je téměř trestný čin, apelovat na fair play a zajistit odstupy mezi výkonostně rozdílnými skupinami. Nechápu, proč se nedá v době čipů startovat třeba z 5-ti vln při 1000 účastnících závodu. Za ty zraněné bikery si před každým startem prosím dejte minutu ticha, možná to pomůže předejít některým dalším nehodám.

      0 0
      • miche  

        Tak to je presne co taky nechapu … na Selovi udelali tusim v roce 2005 alespon 2 vlny, 2006 je zrusili, nepochopitelne. Jak rikas, v dobe cipu je prece jedno kdy vystartuju, ne jako ted, ze od vystrelu uplyne i 10 minut nez se vubec pole rozjede, je to postaveny na hlavu :-(

        0 0
        • Krutor  

          A proto kámo je nejlepší postavit se někam dozadu :-). Má to výhodu, nepředjede tě moc lidí a tvoje ego bude uspokojeno (teda než dojedeš do cíle a zjistíš čas) :-))).

          Jinak k těm pádům, nejhorší je kombinace chybějícího pudu sebezáchovy a neznalosti vlastních jízdních limitů (technika vs. rychlost). A v tom je to úplně stejný jako na našich silnicích. Na tom kole to aspoň bývá většinou spravedlivý – popsaný případ si myslím je spíš vyjímka,ve většině případů se zramujou lidi sami. Horší je to na silnici, tam to často odskáčou nevinní nejvíc. Jen včera při návratu ze super prodlouženého bike víkendu v Č.Ráji sem na 180 km cesty 3× musel brzdit nebo uhýbat na krajnici zmrdům (dámy prominou), pro který je plná čára nebo zatáčka, do který nevidí, pro srandu králíkům !

          0 0
          • vlk  

            Jo a ne. Já loni startoval úplně odzadu(přijel jsem pozdě na start) a bylo to nahouby. Ti vzadu se strašně motají člověku pod kolo a bylo docela flustrující když člověk někoho předjel na začátku a po několika km v cestičkách pod Helfštýnem kde byly zácpy a šlo se pomalým krokem byl zase za tebou. Navíc pak v druhé polovině se člověk dostal za lidi z krátkého okruhu.Prostě startovat zezadu ne nahouby. Chce to být co nejvíc vpředu a zezačátku ujet balíku a ne jej dojíždět ze zadních pozic. Jenže rychlý start mi díky menšímu objemu plic moc nejde. Na to se musí spešl trénovat.Prostě chce to co nejvíc dopřžedu, zezačátku makat jak blázen-alwe v mezích, pak jet střední tempo a pak dojíždět do cíle už nadoraz vyšťaven. Já mám tu smůlu, že já jedu naplno střed, nekolik km ze začátku mi trvá jakoby aklimatizace.Takže mě by 2 vlny s rozestupem třeba 30min docela vyhovovaly.

            0 0
            • vlk  

              PS: jo a mluvil jsem o Šele-mám otevřeno více threadů zaráz a nějak se to popletlo.

              0 0
            • JSt  

              tak to je pekna blbost. stoupni si tam, kde na to mas. spicu se ti mozna povede uviset i nejakej kilometr, ale pak budes total na odpis a zavod pro tebe skoncil. misto tech nekolika „aklimatizacnich“ km se radej poradne rozjed pred zavodem. postrehy hobika ;-).

              0 0
              • kolda  

                spravne postrehy.

                vlku, se pak nediv, že omdlíváš na trati.:)

                0 0
                • vlk  

                  To bylo jen jednou-z toho šílenýho vedra a prachu co byl na začátku. Jinak je jasný, že si stoupnu na místo na které mám, ale je blbost lozit dozadu(když jsem na tom líp) s tím, že se to stejně měří čipem.Přesně tak jak píše JST, stoupnout si tak jak na to mám.Předtím jsem se blbě vyjádřil.

                  0 0
      • -Alan-  

        Jojo, vlny by byly super. Sice to nemají rádi výkonní závodníci, kteří musí při první účasti předjíždět ty pomalejší z předchozí vlny, ale malinko by to mohlo omezit špunty a nervozitu z postávání v zácpách na singlech. Nebo omezit počet startujících, což by ale možná lidi dost mrzelo. Případně pořádat víc závodů, na těch lokálních by se nás průměrných amatérů nakonec dost odčerpalo a velké podniky by zůstaly pro chrty?

        0 0
    • biker007  

      Toho chlapika znam. Co vim tak na sanitku cekali pul hodiny, a ted lezi ne JIPce…byla klika ze kolem jel doktor co dela na interne. ma utrznej horni ret, natrzenou tvar, pohmozdenou pater…bylo to tak, ze jeli tri za sebou. prvni nedobrzdil zatacku, druhej prelitl pres nej a ten posledni se jim chtel vyhnout a napalil to hlavou do stromu…helma na kusy a dopad bohuzel jak dopad…dej se co nejdriv dohromady Jirko!

      0 0
      • Trojci  

        TAKŽE NE ŽE NĚKDO NĚKOHO SESTŘELIL !?? to je totiž podle mě podstatný rozdíl od toho co tvrdí Jára..

        0 0
        • Tomcat  

          Ano jen bezmozek byl teda, ten kdo nedodrzel bezpecny odstup prece jen to neni silnice a xc z kopce kolo na kolo je hazard.

          0 0
          • Radek Broz  

            Mám na lýtku Heiníkův Michelin :D (ale v pohodě, za to jsem mohl já)

            0 0
          • -Alan-  

            Na tomhle prachu co je teď u nás všude jsem i já často překvapen, jak se mění odstup. A to ne od někoho, ale od terénu. Málem jsem se namotal do pár křoví a stromů i sám. Pokud pak někdo zareaguje jinak, než čekáš, tak je podle mě bezpečný odstup iluze. Nebo mi chceš tvrdit, že budou všichni nechávat ve sjezdech odstup 30m? Je ale dobrý se přizpůsobit znalosti trati, to zase jo. Jako hovádka jezdí mnoho z nás a přesto jsou tyhle nehody jen občas. Přiznejme si, že je to i smůla. Všude je napsáno, že to jezdíme na vlastní riziko, blbej pád může přijít vždy a já se osobně nejvíc bojím cestou na závod, pokud musím jet po silnici.

            0 0
            • cejko  

              30-ti metrový odstup je přehnané, sám jsem si prošel, nebo spíš proletěl jeden sjezdík na loňském KPŽ v Plzni, když jsem se lepil ve sjezdu na zadek jedný dívčině ( mladá, pěkná ) přibrzdila a já letěl přes její záda a naštěstí na louku, tak jsem jenom pozbíral sebe a kolo a pokračoval dál, ale od toho karambolu jezdím tak 2–3 metry s odstupem a ne kolo na kolo jako na silnici

              0 0
              • -Alan-  

                2–3 metry ve sjezdu jsou na vyhnutí (když je kam). Na účinné přibrždění bych se stavěl za to co jsem psal. Jinak mě děsíte, na první velký pád na závodech stále čekám, snad to nebude horší, než ty držky mimo.

                0 0
        • biker007  

          z toho co vim (kamos zna toho doktora co u nich zastavil a ja znam toho zraneneho) tak jeli tri za sebou po uzke pesince, rychlost udajne pres 40kmh. prvni lehnul, druhej sel pres nej a kdyz se jim Jirka pokousel vyhnout tak trefil hlavou strom… jen doplnim ze jezdil na kole hodne dlouho a uspesne (v kategorii nad 50 let byl dost casto na bedne, i na zavodech jako je bikovej Kral)…

          0 0
          • Trojci  

            držím mu palce!

            0 0
          • Wiktor  

            Jak tak koukam na jeho mezicasy, tak se pohyboval porad nekde kolem mne… Ja se o tom padu dozvedel od borce z Wallmarku, kterej kdyz mi nekde kousek za Marsalem dojel, tak hlasil, ze videl hroznej pad… Takze to bylo ve sjezdu z Marsalu…?

            0 0
          • poiko  

            co mi ten kluk řikal, tak prej jeli všichni nějak v balíku, těsně kolo za kolem a uprostřed cesty byl velkej šutr, ty dva, co jeli první ho viděli a objeli a ten třetí narazil přímo do šutru. a na něj pak napadali asi ostatní

            0 0
      • easyrider  

        Jestli budeš mít nějaké nové informace jak je Jirka na tom,tak sem prosím napiš.Díky

        0 0
    • Hejdik  

      Můj názor na věc.Je to o tom,že MTB je prostě nebezpečnej sport a to ať už DH,FR,nebo XC. Takové věci jako bouračky jsou na denním pořádku. Co se týká tohoto případu,tak jestli je někdo sejmul,tak to byl buď nezkušenej člověk ,kterej neodhadnul svoje možnosti,nebo jenom bezohlednej idiot,co se to těm ostatním rozhodl ukázat! Bohužel takoví lidé se nachází všude v životě a nezbývá,než s tím počítat. Bohužel je tento trend stále více pozorovatelný a to hlavně na silnici,kde se bezohlednost a agresivita stává u některých jedinců koníčkem,ne li pomalu životním stylem. A když so potom někdo takovej vleze na kolo,co se asi může stát…??? Nejhorší je srážka s blbcem ať už kdekoliv,takže všem přeju minimum,nebo pokud možno žádnou takovou srážku.

      0 0
      • kubad  

        Že nedobrzdíš zatáčku, nebo ti to v ní klouzne se ti může stát kdykoli, a není to vina toho kdo spadne, ale toho kde ti visí na zadním kole a letí přes tebe, Tím nechci nijak řešit co se stalo, a hlavně ať se brzo uzdraví.

        0 0
        • Hejdik  

          Samozřejmě jsem zapoměl napsat,že člověk může být velezkušenej a smůla si ho tak jako tak může najít. Neštěstí skrátka chodí po lidech a ne po horách.

          0 0
      • hribik A1  

        MTB je nebezpecny sport ale myslis ze ostatne sporty nie? presne rovnako, o urazoch pocujes prakticky z kazdeho sportu. napr. jazdit po cestach neni tiez dvakrat bezpecne, take auto alebo kamion vedia byt na chrbate pekne tazke…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Martula  

      Taky přidám jeden:
      Tady u nás se jezdila časovka do vchu na Mohylu Míru. Napsala jsem jezdila, protože už je to dvojnásobný „memoriál“. Já si ji před cca 3 roky zajela poprvé, taky naposledy. Po té co jsem se vyškrábala nahoru na horákovi, začali jezdit starší kategorie mužů na kolech silničních. Všichni do toho dávali co to šlo.. Se známýma jsem stála hned u cíle, kde zastavovali a čekali jsme ještě na kamaráda. Jenomže.. Jeden účastník dorazil do cíle. Chvíli stál, pak zbledl a složil se, přímo vedle nás. Byla tam pouze zdravotní sestra, která se snažila poskytnout první pomoc. Volala se ihned sanitka..NEDO­JELA…volal se vrtulník..NEDO­LETĚL…nakonec jeden pán zavolal televizi Novu a ta tam byla hned. Závodník-nebyl starý-dostal mrtvičku. Na místě podlehl. Viděla to celá rodina, která fandila… Já byla jako opařená.. už to místo mám spojené s tímto zážitkem(hrůzným).

      0 0
      • vt  

        tim se nenech odradit, tohle se muze stat kdekoli.

        0 0
        • Martula  

          To jo..ale teda byl to fakt děs. Ani jsem nečekala na vyhlášení, i když to pro mě dopadlo dobře. V takové chvíli jsem mazala domů na přímo.

          0 0
          • orca  

            tohle žel asi nikdo nemůže ovlivnit, teda pokud dotyčný nebyl nemocný a věděl to a přepnul se přes varování doktora. Pokud se nemýlím tak zrovna před pár dny zemřel náš mistr světa veteránů při časovce – troufám si říct že byl jistě pod lékařským dohledem ale přišlo to žel … Každá tahle událost člověkem otřese a alespoň ho přinutí se zamyslet nad životem a preferencemi…

            0 0
            • vt  

              no preferencemi … ono proste kazdej ma sdrce jiny, pripadne jinak poskozeny a nektery vady se daji zjistit az na pitevne. To bys nemohl delat vubec nic.

              0 0
              • orca  

                nešlo mi o preference – ve stylu raději sedět doma. Ale tak nějak v životě – uvědomit si jak je život křehkej , co je a co není důležité a jak často stačí málo a vše je jinak – tohle žel většinou člověk udělá až pod nějakým mezním dojmem.

                0 0
                • fireman01  

                  hezky receno, tedy spise napsano taky jsem si pred nedavnem uvedomil jak je zivot krehka vec, pri padu kdy jsem si zlomil obratel ted dekuju stestene ze hybu vsema koncetinama a rozhodne to je pro mne velke ponauceni a velky duvod k prehodnoceni preferenci…

                  0 0
      • treatt  

        Mne se takhle podarilo zachranit starsiho pana. Dostal mrtvicku primo u bankomatu CS na Vaclavaku, kam jsem si sel pro penize. Odnesl jsem ho dovnitr, kde jsem ho posadil a zadal zenskou na prepazce, at zavola sanitku. Odpalkovala me s tim, ze to je stary clovek a jen omdlel z vedra. A at si jdu po svym, ze ho tam mam nechat sedet, ze na nej vidi. Nedalo mi to a venku jsem z budky (tehdy jsem jeste nemel mobil) zavolal zachranku. Pockal jsem na ne, byli tam hned, zavedl jsem je tam, protoze byli bezradni. „V pohode“ ho stabilizovali, ale strasne mi dekovali, ze jsem je zavolal. Kdyby ne, dopadlo by to jinak. Zenska z prepazky se dal chovala arogantne, ze to je v podstate prkotina, ze jeji otec mel uz mrtvice dve…no comment…

        0 0
    • kolda  

      no, já zastávám ten názor, že pokud nejedeš na bednu (a to tady 99% lidí na velkým maratonu nejede), tak mi nestojí za to někoho oprasit a riskovat úraz kvůli tomu, jestli budu 50., 60. nebo 250. protože jde úplně o hovno. akorát mě přijde, že s popularizací masových akcí jsou lidi víc zdivočelí a i na pozicích, kde fakt o nic nejde jezdí jak hovada. na co nemají do kopce se snaží dohnat prasením ve sjezdu.

      druhá věc je, že jsou nevyježdění, dělají chyby a ty úrazy jsou důsledek.

      a vypozoroval jsem, že čím lehčí trasa (nějaká technicky nenáročná 50), tím víc se tam sejde různých kokotů, co ohrožují všechny kolem. na to je jediná zbraň – ujet jim :))

      0 0
      • miche  

        Souhlas, proto s kamosema jezdime radeji delsi maratony, na zacatku pockame az se vsici vyblbnou a pak jedeme, do 50km je to jen sprint s velkym rizikem stretu s temito „zavodniky“ .......

        0 0
        • Hejdik  

          Na závodech se zkrátka závodí. Na to abych jel na pohodu se nemusím štrachat na závod a ještě za to platit startovný,takže nadruhou stranu závod je závod.A tam riziko úrazu hrozí X-násobně.

          0 0
          • miche  

            Dobre, nikdo netvrdi ze to nejni zavod, jen nechapu proc bych se mel mlatit s ostatnima kdyz nejedu jak pise Kolda „na bednu“ … zavodit slusne se snad muze ne ?? Ale slusnost a ucta k ostatnim se moc nenosi.

            0 0
            • Hejdik  

              To co říkáš je samozřejmě pravda,a to nrozhodně nespochybňuju a souhlasím. Jenom,když jedu na závod (a rozhodně nejedu) na bednu,tak se snažím ze sebe dostat max.a někdy i na hranici rizika,ale mého,ne abych ohrozil jiné-samozřejmě.

              0 0
              • kubad  

                Souhlas, ale když si to tady celé pročteš, tak v prvním příspěvku píše autor o tom , že někdo někoho sestřelil.

                Pak to někdo upřesnil, že ve sjezdu první spadl, druhý přes něho a třetí přes ně a skončil ve stromu, takže čí je to vlastně chyba?

                A takovou nehodu může zavinit každý – bohužel závody sou od toho aby se jely naplno s přijatelnou hranicí rizika a občas se padá :-)

                0 0
              • kolda  

                jasně, od toho ty závody jsou, abys ze sebe dostal svoje maximum, porovnal se s kámošema atd. když jedu do kopce a předjíždím,tak si zařvu,ať mi pomalejší uhne.

                ale z kopce si dávám dost bacha, držím odstupy a předjížídím jen tam, kde je na to místo.

                ale je fakt, že z kopce moc lidí nepředjedu :))

                0 0
                • Hejdik  

                  Je to přesně o tom umět najít tu hranici,kde už můžu ohrozit druhé a takové situaci se vyhnout. Je to hodně o zkušenosti.

                  0 0
                  • miche  

                    Hranice se nekterym hleda tezko :-))) je to hodne o povaze, ale taky tomu neprispivaj organizatori, vzhledem k pouzivani cipu vice vln pri vetsim poctu ucastniku a nekdy by pomohlo nemichat kratsi a delsi trat, neni prijemne kdyz se zelenac z dlouhe na chvostu v tezsim singlu dostane do kontaktu s predjizdejicima chrtakama s kratke :-)) to je pak mazec

                    0 0
        • kubad  

          Na vola narazíš vepředu, uprostřed i na chvostě nevybereš si :-)

          0 0
          • Darkson  

            skoro bych řek, že víc podobných „závodníků“ se najde na maratonech ve 2.části startovního pole, akorátže tito nemají často dostatečnou techniku, odhad ani zkušenosti a je to pak dolekopcom trochu ruská ruleta;

            0 0
            • kubad  

              Na chvostě je jich ještě víc, a občas člověk nechápe, párkrát sem si zajel maratonek jako doprovod kamošky někde kolem 3/4 pole a fuj

              0 0
              • Gung-Ho  

                Tak přesně tohle sem zažil loni na Sudetech. A tolik „borců“ zbrocených nejen potem, ale i krví sem pohromadě ještě neviděl.

                0 0
            • -Alan-  

              No, já nevím. Moje meta je končit v první půlce celkově, což se mi v poslední době už i daří. Ale mám pocit, že na konci nejsou nijak divocí sjezdaři. Spíš je tam hodně nezkušených jezdců a pokud neznají trať a přijdou těžší úseky (jako např. zmiňované Sudety mají), tak může být potíž. Ale to už je filozofie, těžko říct čím jsou nehody způsobené. Mohl bych prudit a říct, že by se na občerstvovačkách nemělo dávat pivo a rum, že to zvyšuje riziko.

              0 0
      • foxhound  

        Tak s tímhle teda moc nesouhlasím. Já jezdím na závody proto, abych si zazávodil s ostatníma a ne, abych si řekl, že to už je jedno, jestli jsem na 50. nebo 250. pozici. Samozřejmě se snažím nepředjíždět ve sjezdu a nebo když už, tak ne stylem, že škrtám řidítkama o jeho řidítka.

        0 0
        • Vymi  

          jasne kazdej zavodi do te doby nez udela chybu…

          0 0
        • kolda  

          to jsi mě asi špatně pochopil

          0 0
          • FAH  

            Myslim, ze te pochopil. Konstatuje proste nezlomnou pravdu. Kdyz se zavodi, tak se proste zavodi. Pomahal jsem nekolikrat poradateli s nocnima zavodama na lyzich a lidi co jedou pohodovym tempem by se dali spocitat na prstech 1 ruky (a to bylo jeste proto, ze uz toho meli dost) Kdyz slozis na okruhu F1 na drahu strom, tak to ta F1 klidne neubrzdi a napere do nej (i kdyz je treba posledni a uz vubec nemusi zavodit, ze?). To je proste obecny rys zavodu. To ti dosvedci kazdej kdo ma zkusenosti s poradanim nejakejch zavodu (tim nemyslim marias nebo sachy).

            0 0
            • kolda  

              ale já si taky rád zazávodím, jde o to, že když jedu na pozici dejme tomu 60. z 500, tak se nezabiju, abych byl 55.

              prostě mi to za to nestojí a neztratím zdravý rozum v momentě, kdy si přidělám číslo na řídítka.

              0 0
              • Darkson  

                já zjišťuju, že při závodě jezdim kolikrát zkopce pomalejc právě kvůli lidem okolo, kdežto na vyjížďce neni problém nechat ty přede mnou odjet a nechat si potřebný odstup.

                0 0
                • -Alan-  

                  Jo, to mi mluvíš z duše. Chce to neztratit nervy a počkat, když je nejde cestou dolů sjet. Mě jen potom mrzí, když jsem předtím brzdil div se špalky nevylomili, že mi takový člověk pak na rovině nebo v kopci klidně frkne a já ho neuvisím. Počkám pár let s tréningem, a pak se uvidí :-)

                  0 0
              • kubad  

                Sorry, ale pokud jedeš kolem celkového 60 fleku, tak pro někoho je to třeba bedna v kategorii !!! Pak máš závod družstev atd, takže že se na 60 místě nezávodí a jede v klidu je hodně velká blbost.

                0 0
                • petebike  

                  presne plnej souhlas !

                  0 0
                • kolda  

                  já neříkám, že nezávodím – ale jedu v klidu. a to se nevylučuje, i když jedeš relativně v předu.

                  ale daleko větší blbost je poslat někoho do špitálu kvůli nějakýmu 60 fleku. vždyť o co jde?? nejedeš proboha MS!!!

                  0 0
                  • Vymi  

                    jedes v klidu…myslim ze to neni tak presne…jedes na max do te doby nez te neco nebo okolnosti donuti zmenit…tvoje zavodeni!!! to poslani do spitalu… kazdej umi jak umi… a to ze se stane to co se stalo… vzdy bude pro a proti…

                    0 0
                    • Excel  

                      Souhlas, kdo se nevysekal až do špitálu, tak nepochopí a pojede na krev. A jak už někdo řekl přede mnou, kolo mě neživí, takže si už dvakrát rozmyslím co má smysl.

                      0 0
                  • petebike  

                    myslis si ze ho poslal do spitalu umyslne ?

                    0 0
                    • kolda  

                      to jsem neřekl. a nehodnotím ani tu situaci, protože jsem tam nebyl.

                      myslel jsem to spíš obecně. nic,jdu na kolo, ať to můžu za 2 týdny na Silesii v Opavě pořádně vyhrotit :))

                      0 0
                    • Vymi  

                      urcite to nebylo umyslne to je jasne… ale vzdycky se nekdo bude hadat ze to mohlo dopadnout jinak kbyby… jenze kdyby mezi nebem a zemi… to nezmenis…

                      0 0
                      • petebike  

                        tak jasne, ale rozhodne chyba neni jen na tom co jede na spici, to co se deje za nim proste nevidi – nemame zpetny zrcatka, navic jet takovej hak v terenu je s prominutim „hovadina“,

                        dalsi vec jestli tam byla prekazka tak ji mel ukazat nebo aspon zakricet aby clovek trosku zbystril…bohuzel k tomu vsemu patri vyjezdenost, znalost par veci jak se chovat v baliku ci v haku atd. dali by se o tom napsat romany…

                        osobne kdyz nekoho takhle tahnu a jede mi fakt na gume i tak si zvolnim, jednak nerad tahnu (samo ze stridacka ale rovnocena), jednak je mi to neprijemny, neznam toho cloveka co jede za mnou, nevim co udela kdyz ja sahnu na brzdu…

                        0 0
                  • kubad  

                    Samožřejmě jedu co můžu, rozum k tomu patří :-)

                    0 0
                    • Vymi  

                      te rozum jen v urcite mire ze…

                      0 0
                      • kubad  

                        Po krásném letu v cca 40km kdy sem nedobrzdil zatáčku a pedálem, nebo zadním kolem lehce lízl strom na okraji cesty, bylo z toho nějaké salto ve vzduchu atd. ale jen pár modřin a odřenin. tak si myslím, že rozumu je už přiměřeně i s ohledem na věk.

                        A budeš se divit, bylo to na pohodové vyjiždce s bandou kdy mě kousek poodjeli (něco sem na kopci fotil) a já po prudkém sjezdu nedobrzdil zatáčku jak sem potřeboval, náhlá změna terénu z asfaltu na šotolinu a byl lehce delší do zatáčky, ale chyběly centimetry. Za zatáčkou na mě čekali a když vyděly že se v pohodě zbírám to bylo radosti :-)

                        0 0
                        • petebike  

                          presne a bohuzel chce to jednou a poradne se stipnout a pak uz si da clovek pozor, samozrejme nikomu to nepreju, ale je to takovy nepsany pravidlo – znam hodne lidi co uz se stiply a az potom zacly jezdit „normalne a hlavou“

                          0 0
                        • Vymi  

                          jo neco podobneho jsem zazil kdysi na zavodnicce… jel jsem do mesta a pod kopcem jak uz jsem byl rozjetej rychlost opravdu pres 40 se mi svlekla galuzka… lepeny to bylo dost dobre ale najel jsem na diru a proste se to svleklo a namotalo… letel jsem hezkych par metru podel silnice a patniku vedle trava… mel jsem stesti ze jsem letel na ten travnik a udelal kotoul… par odrenin a hodne velkych modrin jsem pak mel asi mesic… a rikam to jsem jen jel do mesta… takze ono fakt rozumu je dost ale ale…

                          0 0
                      • Zerocool  

                        když jedeš co to dá rozum k tomu musí patřit v maximální míře a tak to myslím kubad myslel, prostě když jedeš rychleji musíš dávat větší pozor a reakce musí býr rychlejší, protože všechno je v tu chvíli rychlejší…

                        0 0
              • Vymi  

                vis to mas tak… jak se zavodi rozum jde nekdy stranou… tohle kazdej moc dobre vi… a uvedomuje si to… jenze tomu se nezabrani…

                0 0
      • Radek Broz  

        Nesouhlasím. Já závodím v DH v hobby, řekněme, v poslední třetině závodníků. Nividím ale důvod, proč bych jel s jiným nasazením, než kdybych jel o bednu – každej má prostě určitý schopnosti, ale měl by do toho vždycky dát všechno, jinak to není závod, ale výlet.

        Jiná věc je, že zbytečně ohrozit někoho jiného by neměl ani 1. ani 500.

        A ten názor o dohánění s kopce: Stejně tak můžu říct, že kdo neumí jezdit a cestou dolů všechny za ním ohrožuje bržděním, se to snaží dohnat funěním nahoru. Prostě někdo je na tom líp fyzicky, někdo technicky – když si Zvolouš dovolil někoho někoho víc nachrcenýho předjet při čtyřiadvaceti­hodinovce ve sjezdu, tak se tady z toho mohli všichni pos…

        0 0
        • ivaneck  

          S tim naprosto souhlasim, jenom jsem hledal, kam to zaradit :o) Stejne jako to nekomu jede lepe nahoru, nekomu zase dolu. Tyto skupiny vedle sebe ziji a jezdi a mely by se respektovat.

          0 0
    • karliner  

      Když jede víc lidí pohromadě, tak se takové věci stávají.

      0 0
    • kolombo  

      Nejen na závodech se dá přizabít, tohle je na iDnes: Těžké zranění páteře utrpěl v sobotu 57letý cyklista ze Šumperku. Sjel z cesty a narazil do stromu. Zraněného muže našli v podvečer kolemjdoucí. Vrtulník ho přepravil do nemocnice.

      0 0
    • orca  

      Toho kluka jsem míjel a ta kaluž na zemi byla velká. Nevím jak to bylo ale dotyčnej ležel na dlouhém rovném úseku, k zatáčce bylo cca 50–100m . Takže pokud někdo brzdil tak nepředvídatelně a ten vzadu nezareagoval. Na silnici většinou zkušenější ti ukážou na biku je to občas problém se pustit protože je hoňka to udržet obouma. Navíc při té rychlosti + probleskující slunko přes stromy = silnej kontrast a oko (alespoň moje) má občas problémy zahlédnout co je opravdu přede mnou .
      Problém vidím hlavně v jezdcích co nemají tolik najeto jak silou tak technikou. Na silnici se z kopce tolik získat nedá na biku žel ano, a tak si kompenzují svoji pomalost riskantní jízdou s kopce. Mně osobně pravidelně někteří z kopce ujížděli ale v kopci jsem je zase dojížděl a tak stále dokola.
      Asi bych nikoho přímo nevinil, pochybuji že někdo je až tak vypatlanej aby tě poslal k zemi spíše svojí neopatrnou a nevyzpytatelnou jízdou může způsobit karambol. Ve většině sportů je v právu první neb vybírá svoji stopu , jestli to latí i na kole nevím .
      Agresivita na kole při podobných „akcích“ je žel jen a jen vyustěním celkové agresivity lidí obecně .

      A jinak brzké uzdravení marodovi bez tváře…

      0 0
    • Martula  

      Minulý týden „biker“ z Vyškova jel po silnici do Olšan na Rousínovku. Fičel si to dolů po silnici, jezdil tama 3 krát týdně, údajně. Jsou tam retardéry. Na jeden zapomněl či co. Vytrhlo mu to řídítka z ruky. Spadl dozadu na hlavu a okamžitě zlomený vaz-neměl helmu. :( je to hrůza..

      0 0
    • petebike  

      taky neco pridam,

      par let zpatky, shodou okolonosti v Plzni :-(, nejaka padesatka od " Kola o zivot " po startu par km, v lesni ceste, bumho typek vedle me, lokty – sem rikal uhnu ale chyba, parez, stop asi v 37 km/hod, – vysledek – 5 hodin na sale, 4 zuby venku, 45 stehu v obliceji (sesitej jazyk atd.) tejden na kapajdach, dozivotni nasledky…

      kolo v haji,… do ted nevim kdo mi to zavolal sanitku primo z trate, ale vubec sem necekal ze nekdo z prvni dvacitky zavodniku je toho shopnej (at uz me sejmout a nebo zastavit a zavolat a pockat na houkacky)

      0 0
      • Vymi  

        uz dost… porad se to deje a nezabranime tomu… holt je to sport kde muzes rychle prijit k tezkemu zraneni… :-(( Co se tyka vybaveni pro aspon trochu bezpecnou jizdu na kole… to musi uznat kazdej sam… technika je taky dulezita… ale nekdy nepomuze ani to ze… :-(((

        0 0
        • JSt  

          aji zkusenej bajkr muze udelat krpu. kazdej z nas, myslim, takovou chvili ve svym bajkovym zivote najde…

          0 0
          • Vymi  

            presne tak… resit kdo za to muze… osud, lidsky faktor ci zvire ktere chce jen se dostat na druhou stranu… stejne za to vsechno vzdy muze clovek… :-(

            0 0
        • petebike  

          tak nez se mi to stalo taky sem se rval o kazdej flek (samo vsechno ciste) nikoho sem nikdy nesejmul…

          od tech dob co sem takhle lehnul, davam si bacha, kdyz je nejak moc lidi pohromade radsi si dam odstup, proste vetsiho bacha, nejhorsi je ze clovek si to nepripusti ze se to muze stat a dava si bacha az potom,

          pak jak tady uz myslim ze KubaD psal…cim hloubs do startovniho pole tim je to horsi, mel sem tu cest jet par zavodu ze zadnich pozic at uz problem na startu ci jako doprovod partnerce, a fakt sem se lek, plasani zavodej kde to jde, do zatacky si nenajedou a ejhe sou nekde namotany na strome,…

          0 0
          • Vymi  

            jo jo je to silenost… taky jsem videl takovy… co to nekde nedaly nebo vinou terenu lehly… :-( ale jak rikam tomu se neda zabranit…

            0 0
          • kankrlicek  

            Více lidí okolo mě – přistihl jsem se, že mám natažené prsty na brzdy, i když tlačím nákupní košík a je tam moc lidí :). Natožpak na kole :)

            0 0
            • petebike  

              taky dobry, ja obcas radim – kdyz ridim auto tak proste drzim volant a radim jako ze rapidfirem :-D, asi si poridim nejaky podobny razeni na volant :-)

              0 0
            • cabbage  

              :-)to je dobrý, já zas na kole, když sem někoho předjížděl, hledal páčku blinkru:-D

              0 0
              • Bully  

                No ja vul zase pri odbocovani autem upazil ruku pred oblicejem me zeny, to byste meli videt ten jeji vyraz :o)))

                0 0
                • rasto  

                  a to ja, b.bec, v aute brzdim jako na kole. tj. na posledni chvili :-/ ne a ne se to odnaucit :-( samozrejme, na kole mam najeto o hooodne vic nez autem, odsud ten zlozvyk :-)

                  0 0
                  • Genarito  

                    to jsou teda deformace :o))) A zdravil z vás někdy někdo projíždějící cyklisty mávnutím z auta? :o)))))) mě by se to asi stávalo… už tak chodím po chodníku a když někdo projede, tak mu chci mávnout :o))))

                    0 0
                    • kámen úrazu1  

                      A co teprv, když na ulici na bikera vykřikne s úsměvem holka v civilu Ahoj! To bys koukal, jak bikeři udiveně čumí. :-)

                      0 0
                      • Genarito  

                        občas se mi to stane, ale spíš u holek necyklistek :o)))) hahaha zdraví „dobrý den“ a nějak u toho šibalsky koukaj :oP No puberťačky :o)))) pozdravit mě starší holka, tak asi čumím :o)))

                        0 0
                    • rasto  

                      ne, ja jeste nezdravil. ale zdravi me cyklisti, kdyz vezu na strese ziletku :-))

                      0 0
    • Trojci  

      Myslím si, že se z toho nedají dělat závěry toho typu, co tady tředvedl Jára.. Chápu, že ho to muselo sebrat.. ale podle toho co tu čtu, tak to byla klasická nehoda (a že jich jsou na závodech stovky) + značná porce smůly k tomu..

      Já mám zase jen ty nejhorší zkušenosti s lidma, co mají najeto 1000 km ročně (a ve finále skončí hluboko v poli jezdců), ale stejně se na začátku jak diví cpou dopředu, vyvolávají chaos ve vláčku, nehlásí když předjíždí, překáží kde můžou etc. etc.

      Járo, ruku na srdce. Každému se může stát, že nedobrzdí zatáčku. Každý může ve sjezdu spadnout. Kdokoliv (a ty jsi na to expert) může prorazit ve sjezdu duši, a třeba způsobit podobnou tragickou nehodu. Stává se to na závodech pořád.

      Taky příliš nechápu lidi, co jezdí na 100. místě sjezdy na krev, ale neodvážil bych se je nazývat kokoty a podobně.

      Kdož jsi bez poskvrnky, hoď kamenem.

      0 0
      • kolda  

        použil jsem silnej výraz, ale někdy to jinak nejde…

        0 0
      • easyrider  

        Takže popořadě: nebyl jsi u toho,takže nechápu jak můžeš celou věc soudit.Zatáčka byla daleko,takže do ní nikdo nedobržďoval.Ten borec co to zavivil jel v klidu dál i když jsem na něj řvali ať zastaví.Jirkovi hodně pomohl nějaký česky mluvící holanďan,který u něj celou dobu byl.Ten viděl co se stalo a řekl mi,to co jsem neviděl.Tohle všechno prostě způsobují borci ,kteří nemají absolutně žádnou techniku jízdy a bohužel ani kapku soudnosti.A poz­námky na mou adresu nechám bez komentáře.

        0 0
        • Trojci  

          Nebyl jsem u toho když se to stalo. Podle toho, co čtu, tak ty jsi tam taky přijel až později.

          Každý ať posoudí sám.

          Já si ve sjezdech nechávám odstup, dávám pozor, technice ostatních nevěřím a nespoléhám na ní.

          0 0
        • Wiktor  

          tak proto se Steve (ten Holandan…) tak propad… drzel se celou dobu kolem 60. – 70. mista, v cili byl hodne vzadu…

          0 0
          • orca  

            milé od pořadatelů bylo že dostal cenu fair-play ač nebyl přítomen bylo slíbenu že mu to bude doručeno do vlastních rukou

            0 0
        • orca  

          to že způsobil nehodu bych asi až tak úplně neřešil – pochybuji že to udělal schválně ale spíše bych se zaměřil na to že za ním to popadalo a on nezastavil – to bych viděl jako daleko závažnější. To místo bylo ve stínu lesa a tak si dokáži představit že najel na kámen či kořen a lehce to s ním škublo a nebo přibrzdil a další za ním se lekli a škubli na brzdách více než je zdrávo . Jo a nebyla to úzká singl cestička ale ca 2m široká cesta . Dále si myslím že ouplně bez viny není ani ten zraněnej – jak bylo uvedeno výše je velmi riskantní se spoléhat že ten před tebou neudělá nic nepředvídatelného . Proto ve sjezdech já ztrácím protože nikomu nevěřím a držím si dostatečnej odstup – zdraví je mi milejší … a kolo mě neživí …

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Taky se snažím ve sjezdech držet odstup. Ale někdy to nejde. Když někdo jede pomalu, taky zpomalím, to mně problém nedělá. Ale když někdo jede extra pomalu, musím hodně brzdit, obě kola jdou o moc snadněji do smyku, přední lehce sjíždí z hran, kameny a kořeny jsou najednou vyšší, kluzký… a stejně se k dotyčnému (většinou teda dotyčné) přiblížím na můj vkus moc blízko, nevidím před sebe, přitom si kolo žádá ještě pečlivější volbu stopy, bo se stává pro mě hůř ovladatelným. V těhle situacích se snažím předjet, pokud je kudy. A nemá to nic společnýho s tím, že bych chtěla machrovat nebo urvat místo. Umím si představit, že stejnou situaci za mnou řeší jiní, rychlejší.

            0 0
            • martt  

              To je relativne. Na pretekoch nikto nejde pomaly z pleziru ale preto, ze je to maximalna rychlost, ktoru si v danej situacii pri odhade bezpecnosti dovoli. Iny pretekar to moze vidiet inac a rychlost sa mu zda neprimerane pomala.

              0 0
          • Trojci  

            100% souhlasím..

            0 0
      • OCG  

        Nejen lidi, co mají najeto 1000 km… Já mám tuhle zkušenost i s „elitářema,“ teda jestli to byli elitáři… Předesílám, že nejsem žádnej závodník, jedu tak, jak můžu (spíš závodím sám se sebou nebo s nejbližším jezdcem přede mnou) a nedělá mi problém zastavit. Loni na Hoškovi, už to bylo ke konci takovej užší úsek ve svahu, já unavenej – takovej 50. km – když tu se kolem mě přehnal borec, kterej skončil třetí na 75 km takovým stylem, že jsem málem hodil hubu. Až když byl na mé úrovni, tak houkl PRAVÁ a mazal dál. Chápu, že mu jde o bednu, ale potkat se ve sjezdu, tak nevím. Trojci, neomezoval bych to na lidi co mají najeto do 1000 km ročně…

        0 0
        • Karaya  

          opacnej extrem je Jobánek, na Mulde pravidelne rve, ze bude predjizdet, ty uhybas a on treba 30s nikde. Takhle si teda predjizdeni od elity nepredstavuji. I kdyz je pravda, ze on jako silnicar muze mit problem mne ve sjezdu predjet :-)

          0 0
          • Splinter  

            :-D

            0 0
          • JSt  

            tak to je vostry jak britva :DD

            0 0
          • pepek  

            Neřikej, že Tě někdo vúbec může předjet o kolo? (teda snad kromě Martineze a spol.)

            0 0
            • Karaya  

              Mě? Tady jsou jiní chrti :-) Mě dávaj kolo pravidelně, ale posledně už to bylo až v prvním výjezdu na louku, takže jsem byl podobného „předjíždění“ ušetřen :-) To bych se musel zlepšit ještě tak o 5 minut..

              0 0
        • Trojci  

          Já jsem to také omezovat nechtěl!

          Jenom jsem jaksi neměl čas a náladu tu předkládat seznam všech skupin lidí, co mě na závodech štvou. Od té doby co se účastním XC, maratonů a podobně jsem často přemýšlel o tom, jak k těm „závodům“ přistupovat.

          Jak tedy?

          1. Jet pro srandu.

          Tady je trochu problém v tom, že jezdit „jenom tak“ můžu i bez účasti na závodech. Prostě když se chci jen tak projet, tak nelezu na maratony, ne? Pravděpodobnost, že tam budu jen překážet, je vysoká.

          1. Vyzkoušet co vyrdžím.

          V tomhle případě se už člověk snaží ze sebe dostat co to jde. Ale většinou je takový člověk v situaci, kdy nejede vyloženě „na špici“, takže se zase tak moc nerve a nikam se extra netlačí. Takový člověk vám většinou pomůže i s maličkostí.

          1. Zazávodit si.

          A teď řeknu možná něco, co se někomu nebude líbit. V tomhle případě je podle mě jedno, jestli jedeš na bednu, nebo na 50. místo. Když jedeš na maraton závodit, tak tam prostě jedeš závodit. V takovém případě se i v boji o to 50. místo chováš stejně, jako když jedeš na špici (pominu teď to, že na některých akcích 50. místo opravdu špice je). Pokud člověk jede závodit (myslím opravdu závodit), pak bere ohled řekněme „méně“ (a tu hranici braní ohledu máme každý trochu jinde). Tady totiž funguje něco, co objevil už Platón: tedy to, že každý člověk touží po uznání a seberealizaci (tou zmiňovanou částí lidské osobnosti je u Platóna „thymos“). Pokud se někdo pokouší dojít uznání jako „rychlý biker“, pak tomu v závodě podřídí skoro vše. To je tedy podle mě prapříčina většiny takovýchto stresových situací.

          Z výše uvedeného vyvozuji následující: při závodech je velmi pravděpodobné, že se lidé „na špici“ (zmínil jsem už relativnost tohoto pojmu) nebudou chovat gentlemansky. Dále tvrdím, že je třeba to pochopit a přizpůsobit se tomu – jinak se totiž člověk ve své naivitě bude marně dožadovat něčeho, co není na místě: třeba toho, že vám někdo zastaví, půjčí pumpičku, duši, imbus a podobně.

          Pokud však jde o těžké zranění, pak by MĚL (!!!) pomoci každý – i když jede na špici. Cena fair-play je v takovém případě zcela jistě na místě.

          0 0
        • JSt  

          kdybys jel na tretim fleku, tak taky hodis vsecko za hlavu a palis, co to da…

          0 0
          • Jaroslávek  

            Já se začínám toho Starobrna normálně bát, už to tady 2 dny čtu a tam je sjezdů dost.

            0 0
            • JSt  

              bud vklidu. ve sjezdu muzes malo ziskat, ale hodne ztratit. kor nema smysl jet nejaky hrotovice, kdyz je kolem tebe plno lidi a mracna prachu. najeto mas, tak zadny strach ;-).

              0 0
    • easyrider  

      Jsem rád, že jste se nad tim zamysleli…Třeba si teď dáte víc bacha… Já určitě

      0 0
      • Trojci  

        Hlavně aby se zamysleli ti „kokoti“, žejo ?!?

        0 0
        • orca  

          koukám vy dva se tu mezi řádky fakt máte rádi… :-D

          0 0
          • Trojci  

            No, Jára ten článek napsal dost kontroverzně. S podobnými reakcemi tedy musel počítat.

            Je to stejný styl jako ten jeho článek na Bikebase. Ten s tou píchlou (nebo proraženou ??) duší. Tam se zase rozčiloval, jakto, že mu nikdo nechtěl půjčit nářadí. Tohle téma se rozebírá pořád dokolečka. Nevím, jestli má cenu abych se vyjadřoval i k tomuhle.. to už jsme od tématu dost daleko..

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mike TB  

      Z vlastni zkusenosti mam k celemu problemu dva pohledy. Jako ucastnik i jako poradatel. Jako zavodnik si nemusim jiz nic dokazovat a proto vzdy startuji v druhe polovine pelotonu a krome snahy o to, abych dojel si vsimam i chovani zavodniku. A bohuzel se deje vsechno, o cem pisete a uz se o tom psalo drive. Vzdy startuje hromada bezhlavsu, kteri se chovaji jako prasata i na 500 miste. Byl jsem v roce 2000 u zrodu Kolo pro zivot. Vybiraly jsme zavody ze stredne tezkymi trasami a zadne rychlostni zavody. Viz. Vimperk, Drasal, Chrudim a dalsi. Pak prisla v roce 2002 Plzen a Jizerka jako prvni opravdu rychle zavody s prumerem viteze pres 30km/h. Cca od tohoto roku je podobnych zavodu jako hub po desti. Pro poradatele je to lakave, protoze podobne zavody lakaji nejvic lidi. To prinasi i tu stinnou stranku. Startuji i mene zdatni a hlavne mene zrucni zavodnici. Muj pohled na vec zcela zmenil rok 2005, kdy jsme meli Trans Brdy naposledy v KPZ. Tedy prijelo temer 1200 ucastniku a zcela v duchu sloganu serialu jako zavodu pro vsechny a ze 62km ujedu kdykoliv se mi zachace prijelo cca 400 – 500lidi. V jednu chvili jsem meli na trati vsechna vyhrazena i nase soukroma auta, sanitky a motorky a svazeli jsme zmrtvene (pady i vycerpani) do cile. Zavrsilo to umrti (mrtvice) nestastnika tesne za druhou obcerstvovackou a nasledne rozmaznuti v Blesku a MF Dnes. To me fakt zasahlo. Po te jsem si rekl, ze tekhle to delat proste nechci i za cenu mensi ucasti. Proto jsme opustili KPZ. Lonsky rok jsme meli jedno narazene zebro a par odrenin. No proste pohoda. Prijelo 650 lidi a vsichni jiz vedeli do ceho jdou. Vzdy jsem se snazil o to, aby se pravdive prezentovala narocnost zavodu a hlavne znacila nebezpecna mista. Mohu se uklidnit tim, ze startujete na vlastni nebezpeci. To je ale zasadni chyba. Me tady opravdu chybi treba asociace poradatelu a sestaveni kodexu, ktery by mel kazdy zavod splnit, vcetne opravdove narocnosti. Zavod objedou znalci a zavod obdrzi certifikat a tim se mohou ucastnici ridit a podle toho si i vybirat. Osobne se v tomto roce zacnu v necem podobne angazovat, protoze to vse vrha spatne svetlo na cyklistiku jako celek.

      0 0
      • easyrider  

        Kdyby existovalo něco jako lidská soudnost, nemusel by ses v ničem angažovat, bohužel. Slyšel jsem teď o skore z česko lipského maratonu a taky nic hezkýho. Bohužel někdy člověka potká i nešťastná náhoda a může na tom být technicky sebelíp.

        0 0
      • miche  

        Zaujalo me to s tim kodexem!!! Ano, jsem pro! Po precteni Vela (clanky o jezdeni v USA) me taky zaujalo, ze tam na to maj special organizaci, ktera se stara nejen o traily, ale i o osvetu. A ta chybi, je to videt prave na techto masovych akcich, zasady predjizdeji apod. … ale nechci nase podminky srovnavat s USA :-))) jen by se neco od nich u nas take hodilo :-))

        0 0
        • easyrider  

          Kdyby třeba pořadatel místo tuny nepotřebnejch letáku přidal do igelitky malou A5ku se základními pravidly, možná by to k něčemu bylo… ale kdo ví …

          0 0
          • Mike TB  

            Letak jsou zalezitosti smluv s partnery, s tim nic neudelat, ten letak je ale dobry napad. Informovat o nebezpecnych mistech, prejezdech a zpusob predjizdeni. Zkusim do ted na TB a BBM a uvidime jaka bude odezva.

            0 0
            • easyrider  

              Nebo třeba taky nabádat k ohleduplnosti a nepřeceňování vlastních sil…

              0 0
              • Luka  

                jenze ti co svoje sily precenuji jsou prave z rad tech „co to prece ujedou jak prd“…

                0 0
            • orca  

              tak tak na netu na mapě udělt několik červených koleček s popisky jako např „po 30m sjezdu ostrá doprava“ apod zdaleka ne všichni si tu cestu projedou před závodem.

              0 0
              • Mike TB  

                Presne tak. Podivej se na virtualku TB: maratony.spor­tbusiness.cz/in­dex.php?show_pa­ge=show_map&map_id=5 To je moje predstava prezentace trati zavodu.

                0 0
                • miche  

                  Vyborne, jakakoliv snaha neco zlepsit je vitana! Znova rikam, kdyz sem pred trema rokama jel svuj 1.maraton, nemel sem absolutne zadnou predstavu do ceho jdu, necetl jsem zadne casopisy, proste zadny info, uplnej zelenac a hobik. Nebyt kamose co me vsechno pred a behem maratonu rekl, tak sem se 100% nevyvaroval zrakveni nebo urazu, nejaky upozorneni pred predjizdenim apod., nic takovyho sem neznal samozrejme ..... to same platilo o ostatnich, houkl sem treba zleva a voni mi nechtene v uleku prekrizili cestu atd. atd.........

                  0 0
                • rock  

                  Tak tohle je nářez, perfektně udělané …

                  0 0
            • kámen úrazu1  

              Taky se mně to zdá jako výbornej nápad. A kdyby to šlo natisknout na jeden papír spolu s lístky na jídlo a pití, které by šly od zbytku odtrhnout, nemělo by to chybu. Když bude Maratonský kodex na letáku zvlášť, spousta bikerů si ho ani nevšimne. Minimálně ne před startem. Víme všici, jak to chodívá … vyfasuje se taška, vyndá se z ní nějaká dobrota, dárek, pak poukázky na jídlo a zbytek – různé letáčky a propagační materiály – se v lepším případě někdy prohlídne… Lístky na jídlo si většina :-) nevyhodí – takže by mohlo dojít k tomu, že by si to někteří přečetli. Nebo to strčit na druhou stranu startovního čísla.

              0 0
              • ivaneck  

                no jo,ale tady se listecky fasovaly az v cili vymenou za cip :o)

                0 0
      • orca  

        Se vším plně souhlasím, opravdu by stálo za to kdyby každej při prezentaci dostal „desatero“ ve kterém by bylo jak jet aby sám byl zdravej a i druzí. Když tu rozebíráme Škoda-bike tak loni na před startem se myslím jmenovalo několik nebezpečnějších úseků. Třeba letos nikdo nevaroval při sjezdu z Maršálu že je na konci zatáčka , obecně tam bylo více spornějších míst které stály za to označit a nebo alespoň v mapce na netu dát s vykřičníkem . Co si budem povídat tyhle rady jsou vprvé řadě pro nás hobíky a sváteční jezdce.

        také by nebylo od věci některé těžké úrazy rozepsat a popsat co se stalo špatně – pro poučení pro druhé. takhle tu vznikají plamenné diskuze kdo co zavinil či nezavinil a je to o ničem pokud opravdu nevíme jak to bylo a jak tomu příště předejít.

        0 0
        • Mike TB  

          No ja bych to spis nafotil a pouzil do inzerce v casopisech. V tomto pripade pomuze sokujici reklama vic nez nejaka desatera a kodexy.

          0 0
        • karliner  

          Dle mého je tisk nějakých „desater“ apod. s ideou, že si to před závodem přečte (zapamatuje a bude se tím řídit) zrovna ten, co to potřebuje, pouhým plýtváním papírem… 99,9% lidí poučí až zkušenosti. A vypisovat na netu a spoléhat se na to, že si nějaký nezkušený začátečník detailně prostuduje mapku trati, přečte instrukce a zapamatuje si, že někde 38. kilometru je po 30 metrech ostrá pravá je, s prominutím, úplná pitomost. Pokud organizátor usoudí, že na trati je nebezpečné místo – označí ho a případně tam někoho postaví. Takhle to třeba funguje perfektně na Nova Author cupu, kde jsou každoročně očekávány haldy nezkušených lidí, co si to prostě jdou zkusit.

          0 0
      • tom xtr  

        jj, Doufám, že bude pořád dost menších závodů (třeba mimo propagované seriály) a nebo těch, kde je pořadatel ochoten v případě nutnosti omezit počet startujících vzhledem k propoustnosti tratě – viz třeba letošní Silesie. Tam si pojedu vždycky rád zazávodit. Akce např. typu Šela (pokud se mi nepodaří zázračně odstartovat v první 250-ce) beru spíš jako společenskou událost, dobrej trénink a na umístnění víceméně rezignuju. Jak psal nahoře Trojci – je dobrý si předem rozmyslet, jak se k zavodu postavit.

        0 0
    • mastihuba  

      Fotbal, hokej, cyklisti, ač jde o soutěže pro zábavu, tak tam teče zbytečná krev. Mne celá tadle diskuse utvrzuje v názoru že nikomu nepotřebuju nic dokazovat.

      0 0
      • dancing dog  

        Moje řeč, todle mě utvrzuje v názoru, že závodění nechám jinejm, co je to za pohodu, mít zlámaný hnáty nebo roztrženou držku? O mrtvých třeba na TdF už ani nemluvě

        0 0
        • martt  

          ja uz tiez vazne rozmyslam, ze na to zavodenie vykasleme. Trochu problem je, ze decka su celkom dobre (su v reprezentacii). Najnovsie to pochytilo aj moju dceru v Amerike a o tu mam najvacsi strach. Ked sa tam dolame ani jej nebudeme moct osobne pomoct.

          0 0
          • dancing dog  

            no, to víš, když už jsou takto vysoko, tak to asi za ten risk stojí. A jestli nejsi traumatolog, tak te dceři stejně moc "osobně"nepomůžeš .-)

            0 0
            • martt  

              Ja tiez zijem v zahranici a doma som len na vikendy.

              Ale ked ochoriem, vzdy pridem domov a uzivam si starostlivosti od manzelky. Lezim, necham si nosit caj do postele a je mi fajn.

              A to dieta tam zije na internate, musi sa sama starat o vsetko, je jedno ci je chora alebo zdrava.

              0 0
    • IDF  

      tohle co pišete je asi normalní pro některé lidi a to se asi nezlepší. ja závody nikdy nejel a ani po tom netoužím. ale nedávno mě srazil nejakej borec a jestě mi bezduvodně vynadal .jel jako blázen a sotva se na tom udržel . bylo to u Nasavrk když jsem se vracel z chaty .ja jezdim tak, abych neohrožoval sebe a ani své okolí . takhle by se měl chovat každej. je pravda ze se rád svezu rychle ve sjezdu a tak ,ale zodpovídám jen sám za sebe . nahnat 1200 lidí do lesa a myslet, že se sami mezi sebou nepobijou je docela duvěra .a ještě tam nadělaj bordel ,loni po Manituovi jsem jestě 3týdny vozil domu obaly od těch karbošneku ,jontaku a podobnýho bordelu .asi to hlavně záleží na každém z nás jestli je normální do někoho strčit nebo se uhnout.jestli hodím papír na zem nebo ho dám do kapsy.každý musí sám nad sebou se zamyslet a pak bude třeba vše jinak.

      0 0
    • DyEm  

      po pár MTB závodech jsem toho nechal. Když jsem viděl co se tam dělo, tak si říkám, že se v klidu raději projedu. Do kopce jsem předjel 30lidí a z kopce mě z těch 30 dvacet zase předjelo s totálně vypnutým mozgem :). Ale ono to na silnici není o moc lepší, tam se zase jede v balíku, kterej taky občas lehne. Třeba takové StarobrnoTour, kde pořadatelé neuklidí jedinou vracečku do které najede balík v 70–80km/hod a je tam 5–10mm sraček, tak někteří nestačili říct ani doprdele. Stačil tam jeden, možná dva lidi, práce na 15min. Místo toho vyberou startovný a nechají lidi se v té zatáčce zmasakrovat (rozmrdla se tam třeba hnusně Hanka E.). Takže baví mě jezdit, ale už nemusím moc závody, kde je příliš lidí.....

      0 0
      • Radek Broz  

        Stejně tak se dá říct, že vypnutej mozek máš ty, protože jen tupě točíš klikama a narozdíl od nich neumíš jezdit.

        0 0
        • DyEm  

          máš nějakej problém se čtením? Nebo máš místo mozku jen sračky? Píšu, že už nejezdím MTB ani silniční závody. Tz., že jezdím rád na kole, ale ne s bezmozkama

          0 0
          • Rolei  

            Z reakce je hned vidět, že jsi ten pravej na to rozlišovat kdo je bezmozek a kdo to na kole prostě umí…

            0 0
        • miche  

          Rikam to porad, chybi nam slusnost … ze panove ......... mimochodem vubec nechapu rekaci Radka Broze, podle kol jezdis freeride a sjezd apod. tak co se montujes do diskuse o zavodech tohoto typu ??? Si to nejak beres

          0 0
        • JSt  

          tak ono je rozdil jet rychle a litat jak ho*no pod splavem nebo jet jeste rychleji a mit to pod kontrolou. o cem je tady rec, spada do prvni kategorie. a nebud tak vztahovacnej, vubec se te toto vlakno netyka (viz miche nade mnou) ;-).

          0 0
      • Karaya  

        To že tě někdo předjede z kopce, neznamená že jede s vypnutým mozkem. Možná prostě jenom umí jet z kopce lépe než ty…

        0 0
        • biker007  

          tak tak…loni sem to videl na Krali..sem jel turisticky okolo 500. mista, do kopce na pohodu, nahore pockat na svoji pritulku a dolu sem si to uzival. mel sem 2.3 drapaky a to blato me nejak nevadilo…ale tem lidem co sem (z meho pohledu bezpecne a neagresivne) to asi vadilo…aspon co sem stihnul zaslechnout z jejich reakci:) proste nemeli plaste a techniku na to ject z kopce relativne svizne a tezce nesli ze nekdo oboji mel.

          0 0
          • Darkson  

            úplně stejně jsem jel loni malevil a sjezdy si užíval:-). nicméně si troufám tvrdit, že jsem nikoho neohrozil a snad ani neomezil;

            0 0
    • Werwolf  

      Jde o to odhadnout riziko, v neděli v půlmaratonu u Kunětické hory jsem v mírném sjezdu v lese – samé klikaté zatáčky předjel tak 15 lidí, sic jednou jsem se v zatáčce sťuknul s jednou bajkerkou. Nic to nebylo, hned se bez úrazu jelo dál, snad na mne ani nikdo nenadával.

      Tím chci říct, že je někdy dobré jet na hranici svých sil a dovednosí, samozřejmě s přiměřeným rizikem. Člověk by se mněl zlepšovat, tím se také ubrání proti nevijetejm, nesoudným kokotům.

      0 0
      • orca  

        jak už tu bylo několikráte zmíněno – vše je otázka priorit . Jedu bezpečně a pomaleji s nízkým rizikem úrazu a tím pádem nemohu atakovat přední místa a nebo jedu na hraně a riskuji a zvyšuji procento možného zranění ale zároveň zvyšuji šanci na lepší umístění.

        Tohle si každej musí zvážit kterou variantu chce preferovat …

        0 0
        • filipes  

          Tohle se idealne rozvazuje v nemocnicnim pokoji, po tydnu cumeni do stropu v tom clovek zacina mit jasneji :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.