Marzocchi 66 ATA pruzeni a RC3 tlumeni

14 nepřečtených
  • kesu

    ahoj,

    tudle vidli vozim na kole v profilu,

    prosim nekoho technicky zdatnejsiho o radu, chtel bych pochopit jak tadle vidlice funguje, protoze s jejim spravnym nastavenim dlouhodobe bojuju.

    v prave noze je negativka,pozitivka a komora PAR.pozitivka i negativka se fouka zezhora a pri zmacknuti se prepusti tlak mezi tema dvema komorama.Komora par je zespoda prave nohy .Resi progresivitu a prej je zavesena na nejakym lanku. Pochopil jsem,ze tahleta par komora se musi foukat prvni a na trosku vetsi tlak nez hlavni aby se to lanko naplo.

    Ale jak tohle vlastne funguje realne? to se proste stlaci nejdriv hlavni komora a pak se zacne nekdy ve zdvihu stlacovat i ta par komora jakoby v zavislosti na pomeru tlaku v ních?

    Dalsi vec je patrona RC3

    • umoznuje nastavit rebaund,nejakou hi-lo speed kompresi a tlak vzduchu nadtlumenim
    • jak se muze nastavovat hi-low speed komprese najednou jednim koleckem??
    • k cemu je ten ventilek v noze kde je jen tlumeni??

    zatim to vozim nastaveny tak abych mel v par komore malinko vyssi tlak nez v pozitivce,ne­gativka se nastavuje sama.Kompresi mam nastavenou na min aby to nebylo tupy a ten ventilek v tlumeni nenafukuju vubec.

    mohli byste mi nejak polopaticky nejlepe s nakresem vysvetlit jak todle funguje??

    díky moc..

    0 0
    • kesu  

      porad nic:(?

      0 0
    • kassar007  

      Je to neco co mozna hledas. Nasel jsem to na mtbr. Doufam, ze jsem se nesekl :-)

      http://forums.mtbr.com/showthread.php…

      0 0
      • kesu  

        díky,díky tomuhle jsem aspon trochu pochopil pravou nohu,ale jak funguje tlumeni to mi porad unika:/

        0 0
        • kassar007  

          hmm … tak aspon neco … vic jsem zarim o tomhle nenasel, ale zkus prohledat nejaky nemecky weby. Tam jsem obcas neco kloudnyho i nasel.

          0 0
    • Lone1  

      Pokusím se ti to vysvětlit.U mně je průšvih,že jsem přes počítač dřevák.Pohledám fotku,líp by se to vysvětlovalo.

      0 0
      • kesu  

        tu ata patronu asi chapu,jen jedna vec-ta zmena zdvihu probiha pomoci prefukovani casti tlaku do negativky?

        0 0
        • Lone1  

          Omlouvám se,byl jsem celý den pryč.Fotku jsem našel,ale nemůžu ji z toho mobilu dostat ven.Nemám ještě nainstalované programy,je to nový mobil.

          Jestli chápeš princip ata,dobře.Seženu fotku jinou,zítra,dám ji sem.Změna zdvihu,se u ata patrony,provádí mechanicky.Pomocí šroubovice,se patrona zvětšuje,nebo zkracuje.

          S kompresí u rc3,to funguje tak,že z celého zdvihu patrony,je bržděno posledních 40mm chodu.Na běžný chod,to nemá vliv.Slouží to jenom k tomu,aby jsi vidlici nedostal natvrdo na doraz.

          0 0
          • kesu  

            diky

            • ale kdybych pomoci sroubovice zmensoval komoru,tim mylis,ze se jakobypobyhuju uvnitr te vzduhchove patrony?

            tj jako u RS kdyz se sroubuju tou pruzinou dolu?

            0 0
        • Lone1  

          Zapomněl jsem na ten ventilek.Ten slouží k nafouknutí pozitivního tlaku v šavli.Když ho nafoukneš alespoň 1bar,můžeš snížit tlaky v ata patroně.O ten jeden bar.

          0 0
          • kesu  

            jinak receno je to jen dalsi vzduchova komora na bazi pozitivni?tzn kdyz ji nafouknu na nejaky tlak,tak vlastne pusobim stjne jako kdybych prifoukl vic tu patronu u aty.Ale vzhledem k tomu,ze v leve noze neni negativni komora dostahnu sice podobne tuhosti ale mensi citlivosti?

            0 0
            • Lone1  

              Přesně,máš pravdu.Přikládám ti fotky ata,jak jsem slíbil.Je vidět rozdělení na komory,šroubo­vici,kterou měníš zdvih.Přivři oko,je to foceno mobilem.

              0 0
              • Lone1  

                Jinak nechodím jsem často,jdu sem na čumendu,co kluci nafotili.To se mi líbí.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.