• Marcele

    Zdravim,

    chtel bych utvorit mensi pruzkum, co se tyka zkusenosti se znackou Marzocchi, jelikos tuto vidlici (basic model: Bomber- MX Comp) vozim jiz cirka 5–6 let a za celou dobu byla znicena jen jednou- a to moji vinou, kdy jsem poskodil sloupek, ktery nasledne rozedrel tesneni, potom vytekl olej- to v servisu opravili. K veci: Setkal jsem se zde s nazorem ze Marzocchi nekteri nepovazuji za vidlici, ze se jedna pouze o drzak predniho kola… Na ostatnich kolech jsem duplicitne s Bomberem vozil jine vidlice, na ruznych testovacich kolech toho taky byla spousta, ale vzdy to bylo takove obycejne, treba uz jen designem… Jinak argument, ze tato znacka se v systemech a principech tlumeni a pruzeni nevyzna, ten proste neberu, uz jen z duvodu, ze malo ktera italska motorka pruzi na necem jinem, nez je prave Marzocchi (globalne vzato). Zajimaji me nazory, hlavne pak trvanlivost, tu nedokazu srovnat, protoze jednu vozim porad a ostatni stridam, mam tedy jen subjektivni nazor na Bombera, ostatni proste prijdou a odejdou…

    Zaverem bych rad pozadal prispivajci, aby tady neurazeli jeden druheho za vyjadreni nejakeho nazoru, jsme tu vsichni na jedne stope a ne od toho, abychom po sobe stekali, na to jsou v internetu jina mista a jina fora…

    Predem dekuji. Marcele

    0 0
    • vojtechposmourny  

      S Marzocchi jako značkou je to v dnešních dobách trochu rozporuplný, zvlášť co přesunuli část produkce na taiwan. Nicméně byly doby, kdy to byla bez diskuze top značka. Staré pružinové Bombery byly vyhlášené držáky s hladkých chodem.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • Marcele  

        Jo, to jsem opomnel, ta historie je nesporna… Globalizace se jiz dotkla asi vsech oboru, nejvice patrne asi v automobilovem prumyslu… A vyroba, na moji je napsano: Made in Italy (nevim, co je na tom pravdy)

        0 0
        • Vilém  

          MX comp se jeste delala v italii.

          0 0
      • vojtechposmourny  

        Ještě doplním, měl jsem 2001 Z3QR20 (jednoduchý tlumení, ale citlivá a spolehlivá), 2004 Z1FRSL (super vidle, celá na vzduchu, laditelná negativka, taky bez závady), potom první ročník 55TST2 (nic moc, osa nekompatibilní se všemi náboji, chod naprd). Teď mám na DMR starší (2006) MX comp ETA, tak uvidím, jak bude chodit…

        0 0
    • Vilém  

      Tak to se ptas opravdu brzo:) Jinam rada MX ap. proste stary vzduchovy bombery byly necitlive vidlice. V pruzinove verzi to bylo podstatne lepsi. Ta necitlivost byla dana hlavne tim, ze vzduchova komora je v celem prostoru vidle. Tzn. cim vetsi tlak, tim vic tlaci na stiraky a ty brani vidlici v zajeti. Trochu pomuze dat mezi stirak a prachovku ridouckou vazelinu.

      Se soucasnymi modely nemam zkusenost, s touto znackou jsem skoncil v dobach, kdy je ostatni vyrobci zacli prekonavat temer ve vsem. Ze soucasnych jsem zkousel jen asi 2 roky starej model 66 a to byla tragedie.

      0 0
      • Vilém  

        Jeste k trvanlivosti. Ta sla dolu prave od rady MX. To zacli davat kratky kluzny pouzdra. Jeste predchozi MXC, nebo rady Zneco, mely cca 12cm dlouhe pouzdra v jednom kuse, ktera sla bez problemu vymenit doma, ac to nebylo potreba, vakl proste nechytaly.

        0 0
    • maajkee  

      Tebe to nějak vzalo, nejdřív plácáš o tom, že jezdit s lefty je o strach, pak někdo plácne, že marzocchi je držák a hned zakládáš kvůli tomu vlákno :))

      0 0
      • Marcele  

        ano, mas pravdu, mam ji dlouho (bomber), na lefty jsem se bal. To se ji nesmim bat, jen proto, ze je opravdu dokonala?

        0 0
    • milan1  

      Bohužel, jsi tady velice krátce a tvůj thread je už vstupním příspěvkem dost problematický.

      Bývaly zde doby, kdy klan marzochistů napadal ostatní a ten držák předního kola, to je výdobytek jejich éry, takhle nazývali konkurenci.

      Doba ale pokročila a zdejší uživatelé už se baví nad funkcí vidlic a rozlišují nikoliv jenom podle jména firmy ani podle toho, zda někdo vyrábí pro motocykly.

      Tvůj příspěvek je vším tím, co sem přináší ty nejhorší vzory.

      Jsi dopředu přesvědčen o tom, že máš pravdu, argumenty prostě nebereš ze zcela iracionálních příčin.

      O čem se tedy chceš bavit, že máš pravdu, že máš nejlepší vidlici, protože firma dělá na motocykly?

      0 0
      • Marcele  

        dobre, nesnazim se napadat ostatni, o historii dohadu tady nebo jinde nic nevim, ted jsem za to rad. Me primarne zajimala trvanlivost vs. trvanlivost ostatnich z techto dob. A dnesni chrakteristicky super vidlice co se odtrhnou pri zatizeni 1 g a maji mnoho rezimu, ty budou fungovat jak dlouho? Je mi lito, jestli tu neco vyzniva, jako presvedceni. K tem motorkam, to melo vyznam toho, ze pokud je firma opravdu tak obrovska, mozna se v oboru vyzna.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • milan1  

          Zase tam máš konfrontační tón, moderní vidlice, co se odtrhnou na 1g. Verzus tebou propagovaná superodolná vidlice?

          Tak víš, co, když poškodíš vnější nohy své vidlice, což už se ti jednou povedlo, tak nemusíš dojet vyjížďku, protože ti ty vnější nohy těsní i tlak uvnitř vidlice. A ty s vyfouklou vidlicí zřejmě nedojedeš.

          Když takto a zcela stejně poškodíš jakoukoliv konkurenční vidlici, tak dojedeš, protože jejich vzduchové systémy jsou uvnitř a podstatně lépe chráněny.

          Ano, klasická marzocchi tlumení SSV má výhody v tom, že těsnění je dvojité a že velký objem oleje nějaký menší průnik nečistot hned tak neohrozí. Přesto to není řešení všemocné. Stačí si přečíst opravdu důkladně podmínky údržby marzocchi a dozvíš se, že musíš navštívit servis po každých 25 hodinách provozu. Provozovat něco v extra drastických podmínkách bude totiž takovou údržbu vyžadovat vždy a záleží především na jezdci, jak dlouho jeho vidlice vydrží.

          Tohle by zde měly být věci probírané a ne pohádky velmi nepodložené. Tak se zde také zapojuje například měření odtrhů a lidi tak mají představy co mohou získat, či ztratit, když volí vidlici pro sebe. Neznamená to ovšem že zaplatí tím, že se jim vidlice rozpadnou, protože mají malý odtrh, to jenom lidi jako ty potřebují nějak vyzdvihnout a zvýraznit, že mají něco víc. Bohužel, není to tak zcela pravda. Nezničitelné vidlice prostě nejsou a tys to už poznal snad dostatečně. Volba je vždy na každém osobně a tady by se měly předávat nezkreslované skutečnosti.

          Jako vedlejší si všimni, že se zde baví i o prioritách tlumení a pokud jsi zaregistroval cosi o high speed expanzi, tak si to pořádně nastuduj, právě to u Marzocchi nehledej. Našel bys i mnoho dalších rozdílů v tlumení ale to tě opět těžko osloví.

          Takhle se dá trochu srovnat tvé rozlišování a rozlišování které mohou nalézt lidi zde.

          Se svým rozlišováním jsi prostě zaspal dobu a já bych rád ukázal, jak se věci zde posunuly, proti dřívějšímu rozhodování o značce podle názvu.

          Přidávat argumenty typu, že větší odtrh vidlic simuloval funkce SPV jsou takovým hledáním typu z nouze ctnost. Dnes mají vidlice Lock a hotovo. Další rozlišování funkcí. prostě co víc a dál rozebírat?

          Nauč se prostě orientovat se v nabídce nejenom podle jména, nic jiného zatím evidentně neznáš a neumíš.

          0 0
          • Marcele  

            zeptam se: co je/jsou hlavnim kriteriem pro urceni kvality vidlice? Zapomneme na to co bylo drive, pocitejme technologie, ktere se aplikuji v soucasnosti.

            0 0
            • milan1  

              Vidlice jsou principem pořád jenom dvě trubky do sebe a tlumič tlumí dva směry, jeden vzhůru a druhý dolů, vše spolupracuje s pružinou ať je to vzduchová a nebo ocelová pružina.

              Tohle dohromady dává celek.

              Když se chceš naučit rozlišovat, musíš znát, co dělá co? Odpor vidlice ano, je důležitý měříme ho.

              Funkce tlumiče, rozlišujeme ale chce to znalosti a zkušenosti a nejdřív musíš mít zažito, co dělá ve vidlici samotná pružina a tu také měříme a rozlišujeme. Potom dokážeš odlišit samotný vliv tlumiče a jeho skutečnou finkci.

              Tohle je v kostce, na co se zaměřit ve funkci vidlice.

              Dále si můžeš připočíst funkci locku, jeho ovládání, komfort ovládání a máš tady celý funkční balíček.

              Přidáš k tomu už jenom váhu a pevnost vidlice v krutu, kterou zde také rozlišujeme a když po této stránce otestuješ a porozumíš hodně vidlicím, dostupným zde na trhu, můžeš se zde pustit do zasvěcených debat, které nejsou založeny jenom na tom, že značka vyrábí moto vidlice.

              0 0
              • Marcele  

                dobre, tak rekneme, ze se priklanim k systemu vzduch/olej (to s odtrhavanim nechme stranou, nemyslim, ze to je primarni parametr, ale pro nekoho muze byt) a ovladani jsem nikdy moc nepouzival, radsi zmenim techniku jizdy, nez pouzivat locky atd. S vyjimkou twinlocu, ten chci vyzkouset. Na trhu toho ted je dost tak na co se zamerit

                0 0
                • milan1  

                  Thread nevypadá na to, že bys vybíral vidlici.

                  Co od vidlice očekávat a hodnotit jsem ti stručně popsal ale ty máš evidentně své rozhodování.

                  Něco je pro tebe důležité a něco zase ne, tobě se radit nedá, nebo alespoň já to nedokážu. Ty zřejmě technikou jízdy vyřešíš vše, takže radit v tomhle případě není co.

                  Co je twin lock, kterému přikládáš takovou důležitost, to nemám nejmenší tušení.

                  0 0
                  • Lišák  

                    TL

                    0 0
                    • milan1  

                      No a rozumíš, co je tak rozdílného, že Lock při výběru vidlice nechce zkoušet ale tento twin lock , tedy společné ovládání tlumiče a vidlice považuje za důležité si zkusit?

                      0 0
                      • Lišák  

                        Možná ho láká si jedním klikem udělat z fulla pevňáka. Co já vím? Osobně to nechápu, protože můj vztah k jakémukoli LO je velmi chladný. Bude muset poreferovat dotyčný.

                        0 0
                        • Marcele  

                          mam podobny nazor jako Lisak k ruznym bowdenum, co k tomu vedou, TL ale chci vyzkouset, pak jej muzu hodnotit. Jinak jsem rad, ze jsem se dozvedel, jak se to ma se znackou v dnesni dobe, ze starsi modely jsou pomerne v pohode a jsem nesmirne rad, ze nicemu nerozumim

                          0 0
                  • makak  

                    Hele má v tom hokej, ale to neznamená, že si na něm musíš vylévat nějakou svoji momentální frustraci. Když je pod tvojí úroveň tak nepiš …

                    0 0
                    • milan1  

                      Nevšiml jsem se, že bys zde napsal něco rozumného k tématu.

                      Pokud tě oslovuje psaní nesmyslů podle jména značky, tak, jak tomu bylo kdysi i tady, tak hurá, můžeš začít.

                      Je rozdíl, zda v tom má hokej a hledá informace a dost jinak je to, když jde kázat a nemá informace.

                      Najdi si rozdíly.

                      0 0
                    • Marcele  

                      :)

                      0 0
    • KRAJIC  

      Musíš rozlišit Marzocchi, které se zhruba do roku 2006 – 2007 vyráběly v Itálii a Marzocchi, které se pak začli dělat v Asii. Pravdou je to, že změnit pozici firmy jakožto jednoho ze světových leaderů na totální hnůj dokáže během dvou let jen málokterá firma.

      0 0
    • ravag3r  

      imho: 199×-2005 = super (kámoš vozí Junior T 2001, nikdy neměnenej olej, nic, chodí jak po másle, žádnej vakl:D), 2006–2007 = některý modely pojeb (mám Ruxe, tj. vnitřnosti All Mountain 2006, tek olej, jinak super funkce), 2008–2009 = děs a hrůza (jel sem 66RCV a 55ATA2, vakl, necitilivý, nefunkční štelovátka, kámošova 55 2008 už pětkrát na reklamaci), 2010 – prej už zase ok

      0 0
    • fousek  

      Ona motocyklova Marocchi je uplne jina divize a ani mezi motorkama to neni zadnej hi-end.

      Bych rek ze stary pruzinovy Marzocchi byly dobry vidle vetsinou s jednoduchym tlumeni.

      Od ty doby co do toho zacali prat vzduch uz to neni zadna vyhra a od ty doby co vyrobu prestehovali na Taiwan tak meli i problemy s kvalitou vyroby, ale top modely jsou srovnatelny s konkurenci.

      0 0
    • Itchy  

      Ono je to prave tak jak rikas. Na motorkach nejsou s marzocchi zadne problemy, ale tady se rec o kolech. Oni vzali moto vidlici, trosku ji zmensili a razem z toho byla vidlice na kolo. U prvnich bomberu to byl opravdu uspech, protoze v dobe kdy se na XC vidlicich RS placal s elastomerem, oni nabidli vidli, ktera mela olejove tlumeni a byla prakticky neznicitelna. Jenze pak jim zacal ujizdet vlak. Zacli narychlo predelavat pruzinovky na vzduchovky (viz MX air) a to si dost nas*ali do bot. Negativka jak perko do hodinek a mega gufera spoustu jejich vidle uplne zabili. To co fungovalo na 200kg motorce(+70kg jezdec) najednou na 10kg kole(+70kg jezdec) nefungovalo tak dobre jako konkurencni vyrobky. Vidlice absolutne neciltiva a jejich SSV potazmo SSVF nemel oproti konkurencnim systemum co nabidnout. Dle meho tezce zaspali dobu a maji co dohanet.

      0 0
      • fousek  

        Vidle podobny motorkam byly myslim Monstery a Shivery, vsechno ostatni melo jednoduchej tlumic takze s mtorkama to melo spolecnyho jen nazev Marzocchi

        0 0
        • Vilém  

          A kolik tech motorkovejch bomberu jsi mel rozdelanejch? Ja nejaky motorkovy vidle kuchtuty mel a prisly mi dost podobny tomu co montovali do cyklovidlic.

          Mluvim o normalnich vidlicich, prevazne na crossove masiny. Nebyly tam zadny stelovani utlumu, komprese ap.

          0 0
        • milan1  

          Ne, Marzocchi opravdu převzalo principy, které používalo u nejjednodušších moto vidlic.

          Když ovšem rozeznáš, jak jednoduše a zcele špatně přešlo z pružiny na vzduch pouhým odebráním pružiny, poznáš, jak měli bikovou sekci řekněme na háku.

          Tohle jsou ovšem detaily, které můžeme rozebírat spolu s Itchym všemi znalejšími ale zakladatel threadu stejně nerozezná o čem se bavíme. On to ale ani nepřijme, jak píše v úvodu.

          0 0
          • Marcele  

            jo, vidlicim nerozumim, mozna proto jich ted 100 rozeberu a smontuju. K tomu ,,neprijmani'' to patri ne k tomu, ze bych nechtel uznat neci nazor, ale spis k tomu, ze kdesi jinde kdosi napsal, ze se nejedna o znacku, coz vzhledem k minulosti asi neni uplne pravda.

            0 0
          • fousek  

            Aha tak to sem nevedel ze M vyrabeli/vyrabi moto vidle s jednoduchym tlumicem. Myslel jsem ze nic jednoduzsiho nez co mam na motorce ani do motorek nikdo nedela. Teda samozrejme bez moznosti externiho stelovani.

            Vilem: prave ze MX motorky bych rek ze maj nejvetsi maroky na funkci odpruzeni a muj Shiver co mam na motorce ma H-S expanzy i kompresy, akorat nejsou stelovaci, ma stelovani jen L-S.

            0 0
            • Vilém  

              Soucasne motorky nemam zmapovane, ale verim ze tlumic bude komplikovany. Porovnaval jsem to s motorkama rekneme z 80tych a zacatku 90tych let. A tam je ta inspirace motorkovym vzorem vcelku zrejma.

              0 0
              • milan1  

                Divil by ses, jak jsou i ty nejsložitější systémy dnes používané třeba v moto GP vlastně dost jednoduché.

                problém není ve složitosti systému, jako takovém ale v konečném naladění.

                Současný hit moto GP, všimni se dodatečných expanzních nádob na vidlici i tlumiči. To je dvouplášťový tlumič, kde pístek sám o sobě nemá vůbec žádné přepouštění, jsou to dva samostatné a oddělené okruhy, které jsou spojeny s expanzkou, přes sadu velmi dobře nastavitelných samostatných ventilků komprese a expanze.

                0 0
    • K2  

      Marzochi byla špička v té době, kdy ostatní značky měly krátká pouzdra a polovinu vnitřností z plastu. Většina tehdejší konkurence odešla pod kotoučovkou do dvou let.

      Taky měli jako první snižování vidlice pro výjezd ECC, ETA – podle mě ETA a její jednoduchost byla fajn.

      Snížená citlivost vzduchovek i při své jednoduchosti dokázala simulovat o hodně složitější systémy typu SPV a pod (jezdil jsem MXC ECC někdy z roku 2001) Vidle měla 1850g na silnici se nehoupala v terénu chodila jak má a sem tam skok na schodech ustála bez problémů – dneska na ní jezdí ségra

      Současnou situaci moc neznám, ale jednu u Milana potuněnou XC700 SL na kole druhém kole mám a funguje (jsem spíše uživatel než ladič :)

      0 0
    • mr.antik  

      MX Comp AIR – životnost neuvěřitelná, bez poetřeby jakýhokoliv servisu.

      Chodem dobrá možná tak na dirtjump :-)))

      0 0
    • voytaa  

      Tak jak víš, mám model mx comp eta z roku 2005. Mám ji třetím rokem, předtím dvakrát dost rychle změnila majitele. Prvnímu člověku tekla, nechal komplet vyměnit vnitřnosti. Pak ji koupil kámoš, ale rychle přešel z xc na enduro, takže vidle putovala ke mně. Nikdy jsem jí neměnil olej, jen mažu nohy olejem. Vakl nemá absolutně, to mně i docela překvapuje, vzhledem k tomu, že nohy mají menší průměr. Časem jsem zjistil, že když ji nafoukám jen na 50–40 psi, dokáže být docela hodně citlivá, jezdil jsem na leftyně, foxu 100 rlc a rozdíl bych nepoznal(jen do mě:-). Poslední dobou mi odchází pravý těsnění, takže se olej dostává ven, to je jediná závada, jinak mně vyhovuje. Jenže ty maruny, co dělají teď…za prvé nechápu, jak může moje z roku 2005 vážit asi o tři sta gramů míň než ty dnešní, co to má proboha být? Navíc podle mě šel i jejich design hrozně do kytek, očividně se orientují spíš na generaci teenagerů, ale mě to teda neoslovuje. Vůbec celkově ty vidle teď vypadají tak nějak lacině a nedůvěryhodně. Takže za mě- pro svou starou marunu mám slabost, nicméně, až odejde, budu hledat u jiné značky..

      0 0
    • kesu  

      Ahoj

      mám na druhym kole Marzocchi Z1 QR20 a je to takova klasika kterou v té době chtěl každý a ta funguje tak nějak normálně.Na tu dobu super vidlice

      od te doby co jsem jel na všech možnejch 55tkách tak chodily všecky blbě (tupý,nevyuží­vali zdvih)

      S 66tkou jsem byl vlastně spokojenej ale srovnání s konkurencí proste nesnense. High speed expanzi co ma manitou uz vic jak 10let dohnal RS az na rok 2010 ale u M pořád nic.už i zpracováním M podle meho nedosahuje kvalit konkurence.Zato cena je strašně vysoká.

      Za mě ne

      0 0
      • fousek  

        RS mel h-s expanzi minimalne od ty doby co pouziva mission-control, jen si toho marketingovy oddeleni vsimlo az ted.

        A u ty M si tim taky nejsem jistej, podle me ty RC3 patrony to budou mit taky

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale to platí jen pro vyšší zdvih. Do 150mm sem tam některá vidlice měla od 2009 (třeba Reba Team+) a RVL až od 2010.

          A u té kategorie 140mm vidlic ignorovali h-s expanzi opravdu hodně dlouho.

          0 0
        • kesu  

          podle meho to RC3 patrona nema,mam ji na 66tce a totem se chova na specifickych prekazkach uplne jinak takze si myslim ze to nema

          0 0
    • joska  

      test Marzocchi 44 RC3. pinkbike

      V diskuzi primo reaguje firma Marzocchi. Priznavaji ze roky 08–09 staly za ho.no (To answer the two simple questions…08 and 09 was definitely a disaster! ). ale ze ted je vsechno jinak. nejake zkusenosti mistnich odborniku?

      0 0
      • tomPY  

        Neni som tunajší znalec ale,minulý rok som jazdil 44 /viď recenze/ a teraz 55 rc3 Ti a je to SUPER. Hlavne citlivosť – 55 po výmene oleja za redší.Asi má od výroby tvrdšiu kompresiu ako 44.

        0 0
        • cat  

          Mohl by ses rozepsat o te 55. Nejake srovnani s Vanem, vyuziva cely zdvih?

          0 0
        • sakamoto  

          No to me zajima taky, jsem nalomenej do ni jit.

          Ale nemel jsem tu moznost ji vyslovene otestovat, jen projet kolem parkoviste a zda se byt hodne citliva. Umis to porovnat proti 36vanu?

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce