Zdravím jak lze dosáhnout typického cvakaní ořechu?poškozuje to nějak kolo?nějaké návody? koupil sem si je tešil sem se jak budu „cvakat“ a nic se neděje :) berte to s nadhledem ale i tak mně to zajíma jaktože někdo cvaká a někdo ne?
Zdravím jak lze dosáhnout typického cvakaní ořechu?poškozuje to nějak kolo?nějaké návody? koupil sem si je tešil sem se jak budu „cvakat“ a nic se neděje :) berte to s nadhledem ale i tak mně to zajíma jaktože někdo cvaká a někdo ne?
rozebrat ořech, vyčistit benzinem, a namáznout jen lehounce a nebo pár set až tisíc km počkat on se ozve
Mavic má celkem tichý ořech takže smůla – pokud se začne ozývat :-) je to znak toho že potřebuje namazat
pravě že všem na crossmax cvaká tak zjištuju
a tím že nen dostatečně namazaný to nebude
jestli máš ty kola nové tak chvilku počkej, začne cvakat, ale nečekej žádný rachot :-)
Rachot…:-) vyzkoušeno…:-)
To je blbost, cvaka krasne ihned po servisu, zalezi cim mazes
Jenže opravdu pouze decentně a je skutečně dost tichý. Tak se mi chovají všechny Crossmaxi (troje STčka), když je udržuju dostatečně namazené. A mažu originál Mavic olejem.
I DT jsou oproti tomu hlasitější a ty také ještě nejsou nějak extra hlasité.
A když je nenamazaný, tak je pak postupně hlasitější a hlasitější až to končí furtošlapem.
Takže to co psal není blbost, ale přesně tak to je.
Jo, decentne, tak akorat (pro me), nerikam, ze nebude hlasitejsi po odumreni maziva. Servisuju 1× rocne pred sezonou a zvuk se me zda porad stejny, ale ta zmena muze byt pozvolna a neda se zaregistrovat. Jedine, ze by nekdo poslechl na zacatku a pak na konci :-)
Ono to cvaka dost vyrazne, ale s prichodem naboju jako je Hope to uz nikomu tak hlasite neprijde :)
Jinak souhlas s kubadem.
I když neberu v potaz extra hlasité náboje, které pár značek dnes dělá, tak ořech od Mavicu je nejtižší ořech, co jsem doma měl (i když nemůžu vyloučit, že některá staré náboje, které už dávno doma nemám na tom byly podobně, po tak dlouhé době je to srovnání zrkreslené). A i mi to vyhovuje, nemám rád ty extra hlasité řechtačky.
Troje DTčka, co tu ještě doma mám jsou výrazně hlasitější, o campě, co jsem tu ještě nedávno měl na silničce ani nemluvě.
souhlas,mavik je tichej a kdyz se tam dá dost oleje tak to neni slyset skoro vůbec,coz mi vyhovuje.Ten příšernej bordel co delaj nekterý náboje mi leze krkem..
a slyšeli ste o tom že se tam vymění nějaké pružinky v ořechu?
ty prostě chceš rachtat a basta, co?:-) Jestli jo, tak udělej, co radí výše, vyčistit ořech a pak trošku máznout. Ty nějaký pružinky jsou na praporkách, je pravda, pokud je vyměníš za silnější, budou tlačít víc na ořech a bude to víc rachtat, ale pokud ti ta pružina nepraskla, není důvod tam dávat jinou:-)
nene sám to rozebírat nebudu ;) jen mně to prostě zajíma v čem je haček
Rozebrání ořechu u Mavicu je otázka 3 minut včetně sundání a nandání zadního kola a potřebuješ pouze 10tku a 5tku imbus (a ani není třeba sundavat kazetu), tedy zvládne to v pohodě opravdu každý.
„sám to rozebírat nebudu“ ale budeš, přeci nebudeš jezdit každej rok z takovou prkotinou do servisu, imbus 10 a 5 proti sobě to povolíš pozor na podložku pod krajním ložiskem, vyčistíš benálem řádně vysušíš, mázneš a pohoda, potom dotáhneš s citem aby se to krásně točilo a tradá, originál olej od mavicu je uplně zbytečně drahá sranda, prakticky stačí uplně obyčejný olej na šicí stroje a preventivně 1× – 2× za rok opakovat, já su línej to pořád rozebírat, proto sem to cca před 2ma léty promazal olejem PP80 starej komunistickej převodovej, první rok cvrk necvkal vůbec až jsem z toho měl strach, teď už se pomalinku začíná ozývat, ale předpokládám že tahat řetěz to bude až tak za 2 roky, takže kdo chce kvalitní olej na mazaní ořechu, ať se staví mám ho ještě v plastové nádobce s nápisem 18kčs
Oproti oleji na šicí stroje ten originál Mavic vydrží několikanásobně déle (mazal jsem obojím, před dvěma lety nebo kdy jsem to potřeboval ten Mavic olej, tak delší dobu nebyl v Kastaru dostupný, takže jsem zatím musel použít ten na šicí stroje). A cena 200Kč za lahvičku, která mi doma vydrží věčně (i při více Mavic kolech) mi ve srovnání s cenou těch kol přijde zanedbatelná.
Nevím no, myslím si že tady ty „značkové“ oleje a různě certifikované kapaliny jsou zbytečně předražené. Ať m někdo skusí vykládat že např brzdovka od SRAMu je lepší než ta na benzince … za 200 seženu od sramu 250ml a na benzince 0,5litru. A na ořech stačí 80–95W převodovkový olej stáčený opo 40kč/l do petky … Odvede svou práci a za rozumnou cenu.
Tak beru zpět, Mavickový ořechy mají rády řídké oleje okolo 5W ...... Takže hustý olejíček neeeee :o)
Předražené samozřejmě jsou. U brzdovky není třeba moc co řešit, protože tam přesně víš, co tam za kapalinu potřebuješ.
Místo toho Mavic oleje jde použít lecos a funční to bude, ale jak jsem psal na příkladu toho oleje na šicí stroje, tak výdrž může být mnohem nižší a pak musíš mazat mnohem častěji. A každý si musí sám říct, zda mu to experimentování a častější mazání za to stojí.
Pokud by se vědělo, co ten Mavic olej je přesně zač, tak by to bylo jiné. A navíc dokonce snad Mavic vyžaduje použití toho oleje pro uznání záruky.
No pokud tam mám být 5W olej, tak musí odpovídat normě 5W a přes to nejede vlak. A pochybuji že by někdo zkoumal, co jsem tal nalil za brču, teda pokud tam nenaliji fritovací olej :o) …
Jenže to je ten problém. Ty víš, že tam má být 5W olej? Pokud máš takovou potvrzenou informaci přímo od Mavicu, tak pak nebude žádný problém. Já to ale nevím a nikde jsem takovou informaci neviděl.
A ještě jsem ověřoval tu záruku a citace ze servisního manuálu: „Use only Mavic mineral oil M40122. The use of grease or any other oil will irreparably damage the components of the free wheel system and voids the Mavic warranty.“
Tu se zmiňují o 5W či jiném řídkém oleji, ale na 100% to též neví :o/
To je právě ono. Olej na šicí stroje má také podobnou viskozitu a vydrží několikanásobně kratší dobu v ořechu. Takže jsem zpět u toho, že fungovat to s takovým olejem jistě bude v pohodě, ale jak to bude s výdrží?
Tak mě cvrkali, ale mladé to cvakalo víc, což sem nemohl zkousnout, tak sem to rozdělal, natahnul pořádně ty pružinky, máznul wédéčkem a už to zase cvaká víc mě :-)
Mám dotaz na staré Crossmaxy SL 07 – jde zadní kolo předělat nějakým způsobem na osu 10×135mm nebo to u tohohle starého modelu není možné?
Tyhle viz. níže:
http://www.mikebike.cz/…na-akce/4077
Díky za případnou radu!
Ne
Někdo sem dával takovou sadu na výrobu hluku. Spočívalo to ve speciálním držáčku plastové destičky na spodní vidli zadní stavby a za ním byl namontovám plastový výfuk. Podle typu použité destičky šel vybrat konkrétné zvuk motorky…
To by bylo super!
destička samozřejmě drnkala o dráty výpletu :-D