Ahoj,
mam dilema s porizenim novych kol.
Bud Mavic Crosstrail 2011.
Nebo Rafek ZTR Olympic, Naboje Novatec D711SB+D712SB…
Co by jste brali Vy a proc?
Ahoj,
mam dilema s porizenim novych kol.
Bud Mavic Crosstrail 2011.
Nebo Rafek ZTR Olympic, Naboje Novatec D711SB+D712SB…
Co by jste brali Vy a proc?
Proč CROSSTRAIL a ne Red Metal 3?
Jak velky je mezi nimi rozdil?
Vahovy (podle kupkola, u tebe jsem nasel asi starsi a vyssi hmotnost – na webu) tam neni…
U Fulcrumu tady je celkem dost psano o vuli v naboji, ktera teda jde opravit…
Jeste dodam, ze u tech ZTR + Novatec by byla libovlna barevna variace.
Vyhoda se mi zda, ze jsou na 32 dratu. Navic dratu, ktere vzdy a vsude sezenu…
ovšem nevýhoda je ta, že výplet s Olympicy vydrží tak polovinu toho co Crosstrail.
Pokud to nechceš na závody, tak vem Crosstrail.
Mohl bys to prosim rozvest s tou vydrzi?
U Mavicu mam strach z atyp. dratu a jejich poctu…
Na zavody to bude, ale tak v Hobby urovni – pro zabavu…
Ty Crosstraily i RM 3 vyjdou vahove tak o 80 g vic, jak ZTR.
Zatim tam mam Vikingy, takze Crosstraily a RM3 vychazi vahove stejne jako Viking…
RM3 IS jsem zrovna převážil: 750 + 935g.
Jakou přesně řešíš konfiguraci těch ZTR kol?
ZTR Olympic (ne ten odlehcovany). Naboje Novatec D711SB+D712SB. Draty Dartmoor (cervene – cenove i vahove to vyjde jako DT Champion). A DT niple (nejspis mosaz)…
Jj, ty RM3 ten udaj sedi tomu, co jsem nasel…
Zatim (cca 1000 km) na tom pojedu jeste s dusi (dojeti plastu, co jsou v pohode) a pak pujdu primo do bezduse (s novymi plasti).
Bacha, červený dráty DAARTMOORE jsou hrozně divný, nejsou ani tak červený, jako spíš vínový, až do hněda !!! Obrázek, který DARTMOORE poskytuje není zrovna přesný…
Ok. To se hodi vedet.
A co oranzove – nejsou vic do cervena?
Dalsi moznost je bud treba Sapim/DT drat a bud stribrny anebo cerny. Teoreticky se hodi na kola obe moznosti. Jen ty cervene to vice ozivi…
To nevím, mám tu jen červené a vypadají při nejmenším zvláštně…
Pokud to chceš oživit, daj se kolem ventilku vrazit 2KS červenýho drátu DT, kterej je fakt svítivě červenej.
Ok. Diky :)
Co bys jako prodejce doporucil?
I jako co do praskani vypletu, shaneni nahradnich dilu, bezudrzbovost apod.
355 je lepší volba než Olympic
Můžu se zeptat proč? Zajímá mě to. Dík.
355 jsem chtel poridit misto Crestu, ktere jsem nakonec koupil, ale ze vsech stran jsem dostaval info, ze uz nejsou k dispozici. Nabizi je snad uz jen NoTubes na svem webu a jejich polsky distributor. Posledni dva kusy, ktere meli v BikeLive jsem prosvihl o par hodin. Treba se ale nekde jeste par poslednich kousku najde…
bud RM3 nebo novy Ctraily… podle me budou o chlup tuzsi a odolnost tipuju vetsi…
jako ty Ctraily?
mysleno nez klasika…
jako ty Ctraily?
proc se zbavujes vikingu?
Nejsem s nimi 2 krat spokojeny…
Navic bych rad s pristimi plasti prechod na UST…
Tak on by byl velký úspěch, kdybys byl spokojený i jen jednou :-)
Velky uspech: Byl jsem spokojeny asi tak 3/4 roku :)
Ptam se, protoze jsem o nich uvazoval. Rad bych kola, ktera maji „malo“ dratu a navic ploche. Do kol jsem nechtel davat vic jak 8tis, tak vikingy by to splnovaly, ale po precteni diskuzi o nich nejsem vubec presvedcen a hledam nejakou alternativu.
Ty kola co tady resim se pohybuji ve stejne cenove relaci… ;-)
Ze zkusenosti u vikingu, kdyz ti praskne 1 drat, tak koncis → je tam osmice jak krava…
proto se zde prizivuju ;)
Proč chceš na bike ploché dráty? A pokud je to podmínka, tak tu máš Crosstraily 2011 nebo RM3.
Myslim, že RM 3 mají kulaté dráty.
RM3 jsem neměl, tak teď nevím přesně, jaký je ten tvar. Jsou to dle Fulcrumu „aero with variable section“, což nemusí být tedy ploché. V každém případě to nejsou kulaté většího průměru jako mají Cmaxi nebo třeba Red Zone XLR.
Ctraily ploché mají určitě. A nepovažuju to za žádnou výhru.
Protoze se mi libi, ale po precteni mnoha vlaken zacinam cim dal tim vice tahnout k fulcrumum RM3 i prestoze ploche draty nemaji.
pak ještě teda zvažuju DT Swiss X 1800
Těžší a ještě nejsou UST.
nechapu, kdyz ma nekdo na vyber za stejnou cenu vzit osvedceny kvalitni kola, tak proc uvazovat o kolech ktery jsou 50/50 kvalitou?
:)
Chtel bych na zaver nejake totalni doporuceni vyvraceni.
Kdyz poridim Mavic bude to extra problem? Nerozsypou se mi brzo?
Je neco lepsiho v te cene v pomeru zivotnost/cena/vaha?
Jeste nevite nekdo jak je to u Mavicu s lozisky? Snad jsem poradne nenasel, jestli jsou vzadu 4 prumyslova lozika anebo 2 loziska a konusy.
Mam trochu obavy, abych neskoncil jako s Vikingama…
Mavic ma vzadu 4 loziska a jedno z nich je kluzne :-)
Mohl bys to prosim rozvest? Jako jestli to je totalne na prd anebo ne…
Je mi jasne, ze 4 prumyslova loziska by byla asi nej…
To kluzné ložisko ořechu je superjednoduché a velmi dobře funční.
Takze by nemel byt problem… Fajn :)
Jj je to v pohode jen to chce min. 1× rocne namazat, ale to je hodne jednoduche
Aha. 1 x rocne anebo po urcitem poctu km?
A neco jeste vice bezudrzboveho je?
No on je to prave vcelku blbuvzdornej system, sice ne moc technicky na vysi, ale zavcasu te informuje o potrebe primazani tim, ze zacne jit tiz volnobeh a otacejici kolo ti roztaci kliky. Tak to sundas a kapnes par kapek a jedes dal. Pokud je tam lozisko, nebo konusy, tak to muze vyreznout ap, prace je s tim pak mnohem vic a je to nakladnejsi.
Takze se dostavame k jadru pudla.
Ze Mavic X Novatec/Fulcrum je lepsi volba i skrz toto?
Ja vim, ze tady mozna opakuji nektere veci dokola, ale uz jsem z toho celkem rozhozen a rozladen…
Nevim jestli by u me, hlavni roli pri rozhodovani o koupi novych kol, hral zrovna system orechu:)
Proste kazdy ma svoje vyhody i nevyhody a je jen na tobe vybrat co je pro tebe dulezitejsi.
Kazdopadne udrzbu potrebuji kazdy kola, pokud na nich jezdis.
Jasne, ale vzhledem k tomu jak jsou na tom ma nynejsi kola (viking) bych nejradeji kola, ktera vydrzi nejaky XC zavod okolo hnoje a nejaky ten maratonek a nevyserou se mi tak, abych tlacil x km domu…
Proto radeji neco, co bude drzak pri dobre vaze a tuhosti…
nesmis soudit ostatni kola podle vikingu:)
hele Mavicy vozi spousta lidi, takze asi spatny nebudou nemyslis?:)
Me treba jednoduchost Mavic orechu naprosto vyhovuje, mazu teda o dost castejc nez 1× rocne, vicemene cca kazdej mesic – zalezi na podminkach v jakejch kola jezdej… Rozebrani a namazani trva cca dve minutky a to se loudas:)
Pokud chces brat Ctraily, myslim ze chybu neudelas a budes spokojeny… Jen cena ND je trochu vyssi nez u klasick.zapletu…
S tim souvisi i dalsi vec se zivotnosti – jak casto se tam neco podela?
Jako jak casto treba rupne spice. Kolikrat si za zivotnost kol musel resit nakup ND?
No Mavic CRide vozil kamos a moc nadseny z nich nebyl…
tak pak jsi tedy u jiz zminovanych Fulcrumu a mas to jasny :-)
Jenze i podle toho co jsem cetl tady, tak na Fulcrumech se dela vule v naboji – ktere se lze lehce zbavit…
Takze taky ma nejakou nevyhodu…
Pokud se ji lze lehce zbavit, tak to nevidim jako nevyhodu – v porovnani s ostatnimi je to mnohem mensi zlo
Zrovna bych rekl, ze v tomto jsou Red Metal 3 s Crosstraily na stejno…
když už se tu řešej výhody a nevýhody tak některý fulcrumy maj atypický ložiska jak jsou na tom trojky nevím ale třeba nám to tu někdo prozradí :O)
Ty v ořechu, který rychle odcházej jsou atyp, já jsem nakonec musel kupovat celej ořech, protože jsem je narychlo nikde nesehnal. A tenhle ořech maj snad všechny fulcrumy, teda aspoň RM1 RM3 a RM5 co máme doma to tak maj.
tak to vidim jako meganevýhodu :O(
jo, výjmečně s tebou souhlasím :-/
Jinak samozřejmě kdo ¨má kola ofiko od dovozce tak s tím neni problém a mám pocit že i hnoj je schopnej je dodat ale jen lidem co prodal kola třeba nám to upřesní jak to je…
Ty ložiska se daj koupit samostatně za 90Kč/kus :-)
Dekuji, takze RM3 do pryc.
Konecne jsem zase na vyberu 2.
Kdyz to vezmu zase dal: Mavic X Novatec (typy jsou psane nahore)… Skrz loziska apod.?
za ty roky co mam CMaxy STcka mi neprdla ani jedna spice, naboje maj porad stejny loziska atd. V podstate jsem kupoval loni akorat rafek, jezdecka chyba – rozstrelenej o obrubnik:(
Kdyz nebudes prase, ktery meje vsechno vys.tlakem wapkou, budes delat udrzbu orechu, tak ti ty kola vydrzej dost dlouho…
nemuzes prece srovnavat vsechny mavicy podle nejlevnejsiho modelu!! A za ty prachy si myslim i CRidy nejsou spatny kola…
Prosim Te, cim konkretne ten orech mazes ? Original Mavic olej nejak nemuzu v okoli sehnat.
Nech si ho poslat z Kastaru. Vydrží ti pak věčně. Máme doma 5 párů kol s Mavic ořechem a i tak mám Mavic oleje z toho 200ml balení pořád spoustu.
V nejhorším můžeš použít třeba olej na šicí stroje, na první pohled je velmi podobný (hlavně viskozita). Funguje to s ním také dobře. Ale má to jednu zcela zásadní nevýhodu. Výdrž je mnohem menší a odhaduju, že je třeba pak mazat tak 3–4× tak často.
original Mavic olejem – jak pise Mlok, kontaktuj Kastar
OK, diky obema.
hocaky olej tusim viskozity 5W, co som pocul ze vraj este lepsi je olej do vidlic, dlhsie vydrzi