Přemýšlím o těchto ráfcích, ale výrobce doporučuje pláště 1.0 – 2.1
Nemá někdo zkušenost jestli nebude problém tam dát pláště 2.25?
Popřípadě nemůže někdo změřit přesnou šířku ráfku?
Popřípadě porovnání s ráfky DT Swiss X430…
Přemýšlím o těchto ráfcích, ale výrobce doporučuje pláště 1.0 – 2.1
Nemá někdo zkušenost jestli nebude problém tam dát pláště 2.25?
Popřípadě nemůže někdo změřit přesnou šířku ráfku?
Popřípadě porovnání s ráfky DT Swiss X430…
ja by som sa toho nebál. vozil som na 17mm ráfikoch 2.3 tiogy (a to sú teda ozaj balóny) a bez problému…
Problem je to u nizsich tlaku, kdy ma guma tendenci se zvejkat a pripadne ustrelovat. Jeste je taky treba neprefoukavat tyhle objemnejsi plaste vic nez doporucuje vyrobce pro dany model rafku, mohl by ti prasknout. V nicem jinem problem nehledej.
Ale jestli se bavime o 2.25 Ralphovi nebo necem podobnym, tak ten v realu ma 2.1"
Budou tam asi Nobby Nic 2.25
V tom nevidim nejmensi problem.
jak píše ječnák – schwalbe jsem na 717 vozil RR NN i SS 2,25 a bez problémů. tlaky od 25–55psi podle potřeby.
na XC víc jak 2,1 dělá pak už jen contík 2,2. nic jiného jsem závodit neviděl
ale i ten kontík je 2,1", stejný jako ralph :-)
To je druha vec, ja to nechci na XC ale spis na AM (viz kolo v profilu) tak nevim jestli ten rafek bude dost tuhej. Druha moznost je dat tam ten DT Swiss X430, ten je ale tezsi…
a co dt swiss xr 4,2?
Na ty sem taky koukal, ale ty jsou o dost drazsi.....
no je pravda že je to skoro 500 rozdíl na ráfku, jinak na tvém místě bych šel klidně do 717
Pokud umis doskocit ciste a celkove mas dobrou techniku, tak proc ne. Je to ale samozrejme XC zavodni rafek a tak pocitej, ze ti po par letech zacnou praskat oblasti kolem kalisku. Na druhou stranu kolo s nima bude zivejsi a ovladatelnejsi, coz treba na jezdeni po singlech apod je podle me velky plus.
nebál bych se toho. Jedny výplety s 717 jsem závodil na HT, další jezdil na HT a pak Fullu a ted jezdím třetí na fullu 130/115. Rozhodně to nešetřím a můžu říct, že za ty peníze a s tou váhou vydrží opravdu dost. Pokud budu v budoucnu stavět univerzální kola, zase dám 717.
ráfek je to plně srovnatelný s 4,2
cenově je 717 o dost levnější než 4.2
to jo já myslel kvalitou, cenově k tomu sedí spíš 4,1 z nabídky DT
4.1d už v katalogu 2009 není…zůstává 4.1"V" a 4.1 ceramic
na ht mám taky 717, vozil jsem Tiogu yellow kirin 2,3 teď NN a RR 2,25 nikdy jsem nepozoroval nějaký problém.. šířka ráfku je opravdu 17 mm
mám na 717 - 2,2" Contíky Race King a je to na hranici Schwalbe je trochu užší problém nebude
ale osobně bych volil radši širší ráfek Dt 4,2d ten rozdíl v ceně není zase tak velký.
No… je to skoro o litr drazsi… to uz za ty prachy muzu mit zapleteny Shimana XT WH-M775 CL
nebo DT Swiss Gray Edition (naby DT 370+ráfky XR 4.1)
tak ted teda nevim :(
v ofiko MOCenách je rozdíl asi 100kč na jednom – zkus líp hledat na e-shopech
XR4.1 mají taky 17mm šířku
na enduro bych vzal Mavic XM321, ten vydrží hodně, úplná kovadlina to taky není a cena ujde
XR 4.1 jsou siroky 21.8mm
Ty Mavic XM321 vazi 570g to je na obou kolech rozdil 340g a to je uz dost :(
vnitřní šířka xr 4.1 je 17,5
No nevim kde to meri, ale na strankach DTSwiss je u CR 4.2d 23.8mm a u X430 (ty tam mam ted) je 24mm – na nich mam NN 2.25 a v poho..
ale to je vnější šířka, vnitřní je jiná
pokud chceš ty ráfky opravdu na enduro, tak se pořád pohybuješ v XC závodních ráfcích.
neplet hrusky a jabka Dt 4,1d a Dt4,2d je rozdil a presne to znamena 17 a 19mm sirky
4.2 má podle DT Swiss vnitřní šířku pouhých 18mm, dokonce i na nálepkách na těch ráfcích sem viděl ERTRO s 18mm. Těch 19mm ale tady čtu pořád, to je nějaká hromadná mystifikace či co?:D
to mystifikuje bottico
Ne, DT Swiss uvádělo v katalogu 2008 19mm a v katalogu 2009 mají 18mm což odpovídá skutečně naměřené šířce.
Už tu bylo vše zmíněno a souhlasím že široký plášť se na úzkém ráfku při nižším tlaku dost žvýká.
Kombinace Schwalbe 2,25 + Mavic x17 ještě ale vcelku jde (mám to tak momentálně na zimákovi, protože jiná kola teď nemám po ruce a jezdít se na tom dá), ale určitě to není ideální. Po nasazení na 19mm ráfek je to mnohem lepší. Nejlepší mám ale zkušenost na ráfku 21mm – to je úplně jiné svezení.
Můj názor je takový že kombinovat pořádné balony s úzkým ráfkem je nesmysl (plášť 2,4 na 17mm ráfku). Neodsáhne se tím skoro ničeho – reálná šírka takto nasazeného pláště bud malá a jízdní vlastnosti nebudou při malém tlaku nic moc.