• Johny_r

    Ahoj,

    chci se zeptat, jak je to s mazáním závitů. Co mazat, jestli mazat a čím mazat. Často někde čtu, že se závit má máznout vazelínou. To ale odporuje principu známému třeba z auta, kde se šrouby držící kola zásadně mazat nesmí, protože předepsané momenty počítají se suchým třením. Je to na kole jinak? Počítá utahovací moment s tím, že je šroub mastný? A kde mazat vazelínou a kde naopak modrým locktitem? Chápu, že mastný šroub se líp povoluje, ale taky se snadněji sám uvolní, což je nežádoucí. Tak jak?

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • krabica  

      Dle návodu výrobce, popřípadě dle zkušeností, co se ti samo povoluje to zalepit, co nejde povolit, to příště máznout…

      Edit: Šrouby, nemazat vazelínou, ale pastou na závity, třeba měděnou, hliníkovou (AAS Juice)…

      0 0
      • krabica  

        A samozřejmě, tam kde bylo na šroubech lepidlo, většinou modré, tak ho tam dávat znovu.

        0 0
    • RomanH  

      U zavitu davam vazelinu na pedaly, stredove misky a zavit + povrch XD orechu.

      Loctite 243 naopak u malych sroubu ala predstavec + riditka.

      0 0
    • jecnak  

      Je to tak, jak je popsano v manualu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • adam320  

      Srouby kol na aute se zasadne mazat nesmi? Doufam ze se mi tvoje kara nedostane pod ruce:)

      0 0
      • Japhy  

        Jak co. Štefty kol fakt ne, ale rvát bez pasty třeba šrouby na kterých drží třmeny nebo ramena, to by mi někdo za pár let poděkoval. Hodí se mít v garáži adekvátně vybavenou poličku.

        0 0
        • adam320  

          Mazes zavity na trmenech? Tyblaho, v kterym servise makas. To by stalo za nejakou rekvalifikaci chla­pe

          0 0
          • Japhy  

            Dělám ve svý garáži na svých autech. Nemyslím vodící čepy, ty mají být samozřejmě jen čisté a suché. Myslím šrouby co drží celý třmen na těhlici. Tam by bez mědi ve spreji mohlo za pár let padnout při povolování docela dost sprostých slov. Ale třeba to dělám desítky let úplně blbě a ty mi rád vysvětlš proč.

            0 0
            • Fazzy  

              Ani srouby do tehlice se nemazou. Obecne zadny srouby kolem brzd. Osobne bych se teda nebal, ze se ti namazany povoli, kdyz je poradne utahnes, nicmene nedela se to.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Asi záleží na čem. Na GM autech se rozhodně mažou více méně všechny šrouby kolem brzd.

                0 0
        • klobrch  

          Já šrouby na kola u auta mažu pokaždé při výměně letních kol za zimní a nikdy se mi žádný šroub nepovolil. Na kole také mažu vazelínou všechny závity a kupodivu šrouby se nepovolují. Vždy je lepší šrouby časem zkusit jestli nejsou povolené a popřípadě dotáhnout, než se potom mordovat s jejich povolením. Je to moje zkušenost, nikomu to nevnucuji.

          0 1
          • pepek  

            . . . .s výjimkou všech čepů zadní stavby, tam se nedá s kontrolou počítat, ty se někdy povolí i během jedné jízdy.

            0 0
          • Johny_r  

            Otázka je, na jaký momenty to pak utahuješ. Ale jo, hodně lidí maže a žijou. Jen se to podle výrobců nemá. Na novým autě to namazaný nebude.

            Ale obecně vzato, hlavní důvod mazání závitů je aby nezarezly. Třeba u pedálů s nějakou nerez osou v hliníku to asi moc nehrozí, ne?

            0 0
            • duk  

              To nehorozi, ale hrozi, ze uz pujdou povolit jen flexou :-)

              0 0
            • Stavel  

              Chemický článek – v zásadě ještě horší než rez.

              0 0
              • Zdyn  

                Předpokládám, že máš na mysli elektrochemickou korozi.

                0 0
      • Johny_r  

        Tak to snad ví už dneska každej, ne? Každej rok si to můžeš přečíst aspoň 2×, vždycky na jaře a na podzim

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Mr.Duck  

        Ma pravdu, nesmi. Nebo teda obecne by se nemely, netvrdim ze nemuzou byt vyjimky :)

        0 0
        • adam320  

          Nesmi, no asi takhle: na novym aute jsou srouby vzdycky suchy, automobilka bude vzdycky tvrdit z pochopitelnejch duvodu ze to ma zustat suchy, a ma vpodstate pravdu. Problem je ten ze kazdej domaci kutil ty srouby namaci do oleje nebo celej zavit ponori do vazeliny a pak to napere na auto. Z toho muze bejt velikej pruser. Nadruhou stranu na 20let starym aute nebo nakladaku kde jsou uz srouby i naboje vyrezly si bez namazani koledujes o zniceni toho zavitu pri vysroubovani(ne­kolkrat jsem resil).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Mr.Duck  

            Hele já vozím jenom starý auta a trucky a na sucho nemám problém. V servisu (dealer gm) jsme to taky vždy jen očistili ale mazat že ne-e. Neříkám že se to povolí když to namažeš, a myslím že na mým prvním Suburbanu jsem ještě nevěděl, mazal a taky neměl problém, ale když můžeš je lepší pořádně vyčistit závit a nemělo by to být potřeba. Ale taky mluvím o předimenzovaných amerických autech, s evropskými auty nám minimální zkušenosti.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Lada1  

      Závity nemažu. U šroubovaných spojů, které jsou vystaveny vodě, blátu, nečistotám zamáznout konce vazelínou za pár kč (nebo občas stříknout pastu na motorkářský řetěz) . Kde hrozí uvolnění z důvodu vibrací použít patřičný loctite, nebo klasický přístup – kápnout syntetickou barvu. Prevence rzi – vetřít řídký olej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.