máte nekdo zkušenost z tímto mazivem na kole přemíšlím že ho objednám https://maziva.heureka.cz/…specifikace/#…
máte nekdo zkušenost z tímto mazivem na kole přemíšlím že ho objednám https://maziva.heureka.cz/…specifikace/#…
+1 ;-)
Zkus popřemýšlet, to jsou pak lepší nápady!
Je to lepidlo.
Za mě určitě ne. Požívám tady léty a příspěvky osvědčený BelRay Lube Chain.
BelRay jsem na doporučení místních lubrikačních guru zakoupil a byl jsem zklamán. Lepí to na řetěz bordel
Mě vůbec nepřijde lepivý. Opatrně nastříkám mezi válečky, setřu, a můžu sahat. Lepí minimálně a špiní taky minimálně. Ten Castrol je oproti BelRayi absolutní lepidlo.
Maziva na motorky nejsou všeobecně moc dobré na mazání řetězu jízdního kola, jsou hodně husté aby nestříkaly při vysokých otáčkách řetězu a tím pádem na kole budou hodně lepit nečistoty.Mě osobně nejvíc vyhovuje Finish Line Ceramic Wet, ale záleží kde jezdíš a jak jsi zvyklý se o řetěz starat.
A na aplkaci sprejem bych se taky vykašal, kapátka jsou lepší, čistší.
Proč se vydávat slepými uličkami, když tu je množství dobrých rad, tedy ve vláknech k mazání?
Už od dětství používám na všechno univerzální olej na kola (dříve na kola a šicí stroje). Na řetěz i ložiska. Samozřejmě vím, že jsou už dnes speciální mazadla. Má to opravdu význam nebo jsou to jen marketingové kejkle?
Tak používat olej na ložiska je obecně blbost.
Nevýhoda oleje na šicí stroje je, že strašně špiní, respektive na něm ulpí všechno. Takže pokud pak řetěz správně a stále čistíš, klidně tím mazej dál. Rozdíl v ostatních mazivech je v tom, jak dlouho na řetězu vydrží.
Je mnoho maziv, kde je to jen marketing. Ale jsou maziva a postupy, ktere zaruci celkem cisty pohon. Taky jsem vyzkousel mnoho maziv, nez jsem nasel takove, co mi vyhovuje. Kazdemu ale vzhledem k tomu co a v jakych podminkach jezdi, vyhovuje jine mazivo.
A stejne mi to neda a cas od casu zkousim nove moznosti.
Olej na sici stroje je fakt nevhodny, ackoliv maze dobre.
Je tu mnoho vlaken o mazani, tak si to projdi a vyzkousej neco a sam uvidis. Dat dve stovky za lahvicku maziva te snad nezrujnuje.
Sleduj 3 základní ukazatele kvalitního maziva na mtb řetěz:
Prolít jsem diskusi . řetěz: Finish Line Teflon Plus Dry (Wet možná na zimu).
Jinak na vše celkem bez problémů silikon. olej, např. Coyote Silkal 93.
Jak myslíš, spíše to vypadá, že jsi při procházení četl každý desátý příspěvek, a to ještě kdo ví, kde to bylo…
Co dobře maže, dobře chytá bordel.Co bordel moc nechytá, moc dobře nemaže..........asi tak. Otázka ta zní co od mazání čekáš.Jestli to aby to opravdu mazalo(tření), nebo byl např. tichej chod a moc to nechytalo bordel. Obávám se že obojí nelze, pokud ano sem s tím a nikdo ničím jiným mazat nebude.
To zní logicky i pro mne laika. Vidim to na ten silikon. dík za reakci. Samozřejmě, že chci, aby to dobře mazalo.
Je to marny, je to marny, je to marny. Silikon na retez fakt nema smysl. Ale klidne to zkus a sam uvidis. Silikon leda tak na odpruzenou vidlici.
Když jsem byl na vojně, fasovali jsme na kanady silikonový olej v takových malých plastových polštářcích. Nikdo to nechtěl, protože ty kanady pak nešly vyleštit, tak jsem si to nabral a mnoho let tím mazal řetěz na silničce i biku. Bylo to to nejlepší, čím jsem kdy mazal. Neskutečná výdrž a řetěz čistý.
Co to přesně bylo a kde to armáda vzala netuším.
Silikonovy olej na boty slysim prvne. Kozene boty se voskuji a retez taky.
Zlatý černý mazadlo, boty se daly doleštit třením o lýtka :-)
Nevím jestli to byl silikon ale vím že si to borec spletl se šamponem.
elaskon ? Na vojně býval v takových polštářcích obdobně jako šampon kdysi.
Silikonem ale vidlici apod. nemažeš, jen čistíš. Silikonovej olej na mazání namáhanějších součástí neni vhodnej. Dobře vzlíná, takže se hodí na nějaké jemnější aplikace, například jednou za čas na prokápnutí čepů přehazovačky, přesmykače.
Vzdyt jo, silikonem jen cistim vidli.
Já jen tak obecně pro upozornění aby si to někdo nevyložil špatně.
Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube je docela rozumný kompromis (docela maže, ale při správném použití nešpiní). Teď mám na zkoušku Muc-Off Hydrodynamic SKY TEAM Lube který maže o poznání lépe, ale docela hodně špiní.
Taky pouzivam Muc-off uz dva roky a zatim spokojenost. Voni jako vosk, tak mozna proto tak malo spini.
Muc Off C3 dry zrovna kompromis moc neni. Skoro vůbec nešpiní, vydrží dlouho ale nemsíš s tim vůbec zmoknout nebo nedej bože projet brodem, je to hned pryč. Na suché podmí ky ho ale mohu také doporučit.
Trochu jinou lternativou je třeba Squirt Lube, který je voděodolnější, ale trochu hlasitější a dražší.
Potvrzuji. C3 Dry je super, ale jen do té chvíle, než uvidí vodu. Stačí ten brod nebo mokrá silnice, jde strašně jednoduše vymýt. Squirt je v nelepení bordelu srovnatelný, voda mu nedělá až tak velký problém, je je řetěz výrazně hlučnější. Někde na půli cesty je TF2 Advanced Ceramic Chain Wax , který oproti Squirtu o něco více lepí bordel (ale stále méně než běžný olej), ale řetěz je neporovnatelně tišší, nebál bych se říci jako by byl namazaný nějakým hustým olejem do mokra. Já osobně ale zůstal u Squirtu, vyhovuje mi více.
Možná se na to tak už tak trochu přišlo a ta věc se jmenuje voskování, ať už speciálními mazivy, nebo ghetto style na pánvi svíčkama z Ikey. Přináší to možná trochu vyšší pracnost, na druhou stranu, od té doby, co voskuju, tak si nepamatuju, že bych měl někde na nohavici, noze, ruce nebo kdekoli jinde obtisklý zaolejovaný řetěz.
Více zde: https://www.bike-forum.cz/…zu-parafinem
Voskování pro mě složitý a nebudí to ve mně důvěru.
Našel jsem zde doporučení na GT85 a na řetěz opět Finish Line Plus Dry/Wet.. Muc off C3 zřejmě špička, ale ta cena !
Nevim kolik toho na ten retez lejes, ale lahvicka mi na dve kola vydrzela pres rok.
Finishline Dry osobně v žádném případě nemohu doporučit. To už je mnohem lepší normální žlutý Muc Off Dry (bez C3).
Finishline Dry, normálně používám a jsem s ním velice spokojen, mažu jen válečky. Výdrž cca. 250km…
Zkoušel jsem i sprej, ale ten nic moc.
Za mě,už pěkných pár let mažu řetěz teflonovým olejem ve spreji za nějakých 70–80kč 400ml a jsem spokojen.
Celkem nijak nešpiní,řezěz je čistý a vydrží mi to tak na jednu vyjížďku asi 70–80km.
Po příjezdu domů VŽDY řetěz hadrem vyčistím.nastříknu teflonem a finito.
Výdrž řetězů cca 3500–4500km.
Tak a teď se asi dozvím jaký jsem exot :-)
Ale ne nejsi :),důležité je to opravdu po každé vyjížďce provést jak píšeš utřít,namazat,utřít +občas sundat a vyprat a namazat utřít .Každý maže tím co mu vyhovuje :)
Osobně používám balistol ,zkoušel jsem i vosk ale to mě nebaví :)
Brunox Top Kett v lahvicce. Pro me nej mazivo, co jsem za ta leta vyzkousel.
+1 ;-)
Na bajku jsem taky hodně laboroval s různými oleji, ale každý olej prostě více či méně špiní.
Voskování mě zaujalo, už jsem uvažoval i nad zkusmo partyzánštinou (viz. zmíněný obsáhlý vlákno), ale nakonec jsem šáhnul pro drahým řešení Wend Wax. Na bajku se mi to vůbec neosvědčilo (nebo jsem to prospěje neuměl správně aplikovat).
Další pokus byl Squirt Wax, z toho jsem „nadšený“. OK, řetěz asi trochu víc hlučný (stylem a místy kde jezdím to je úplně u zádele), ale krásně čistý vč. celýho pohonu. Po každý vyjížďce jen protáhnu řetěz hadrem a jdu od toho. Tímto způsobem vydrží řetěz bez pazvuků cca 180km. Teď v jarních srágorách jsem přemazal po 150km. X známých se Squirtem spokojeno vůbec nebylo, nakonec jsem ale došli k závěru, že se vykašlali na opravdu důkladný odmaštění, vyčištění novýho řetězu – to si myslím, že je pro vosk absolutní základ, pak za mě funguje absolutně nejlíp ze všeho co jsem kdy zkoušel. Pravda je, že je dost předražený, ale za tu pohodu při aplikaci a čistotu mi to stojí.
Já před pár roky přešel na Scotyho BellRay a celkem mě vyhovuje. Po cca 250km projedu řetěz čističem a namažu. V létě vydrží i 400, ale těch 250 dá i v zimě a v mokru. Řetěz nešpiní, resp. jen mírně. Trochu nepříjemný je takový černý maz, který zůstává nalepený na převodníku. Jinak fakt spokojenost. Nedokážu si představit jak tu někteří mažou po 70km, to bych mazal vlastně každý den a to fakt ne.
Souhlas, proto ho už skoro 20 let na mtb řetězy používám:)
Ten vytlačený zbytek vzniká po čase a hlavně když to někdo víc zmáčkne a udělá větší vrstvu. Dá se lehce odrbat kartáčem, vytřít hadrem přip větší vrstvu seškrábnout tupým šroubovákem.
Nanáším ze střikačky na válečky, kterými přitom otáčím ze spodu prstem v rukavici, takže nadměr tam moc nemám. To k Bell-Ray superclean.
Z tady zmíněných jsem ještě trochu testoval lepivost nečistot u Castrol white(doporučoval Štěrba) v různé době po aplikaci. Lepí o dost víc než BR, ale celkově doporučit lze.
Zajímavý s podobnými vlastnostmi by mohl být ještě BTS clear, ale ten jsem v ruce neměl.
.
co člověk to názor. asi zůstanu u oleje na kola a šicí stroje … :-E
Jo, ten nejvíc a nejlíp maže :-)
Tak snad si co nejvic lidi zapamatuje, ze tobe nema smysl s cimkoli radit, protoze je to ztrata casu. Asi tak jako s tim vyberem bazarovky atd.
Co clovek to nazor. Ano presne tak to je, protoze kazdemu vyhovuje neco jineho. Pokud ti vyhovuje olej na kola a sici stroje, tak u nej zustan, pokud ne tak zkousej neco jineho, vlastni zkusenost je zaklad. Me treba vyhovuje finish line wet, retez mam sice cernej, ale tichej.
Taky tak, zeleny Finish uz asi 10 roku..
Doporučuju občas i změnu. Třeba zjistíš, že zelený Finish Line je nic moc. Stejně jako jsem na to přišel celkem brzy i já :-)
Je to tak, na mazání je ledacos ( už jsem viděl i ovladač TV, kde byla zanesena tlačítka, tak tomu uzivatelka pomohla slunecnicovym stolním olejem)
Někdo prostě Kofolou povoluje rezave spoje a někdo ji dokonce i pije.
Řetězy mažu Brunox, Shimano PFTE, Zefal pro wet, stridam, zkouším, jezdím, cistim a znovu mazu.
Zeptal bych se na Brunox Top Kett v kapatku, jak moc chytá špínu na řetěz? V porovnání třeba Finish Line červený.
Používám v zimě do toho nej počasí. Funguje, ale stačí 50km v ve slaném těsně nad nulou a druhý den vidím, že řetěz má místy rezave fleky. Tedy nebali bordel, ale ochotneji jde dolu. Rozhodně to není lepidlo jako Finiši line green.
a polopatické vysvětlení:
WD40 Is not infact a lubricant but rather an oil based Water Dispersant hence WD. As far as we know cause there is no patent on it and therefor no recipie. To be honest thats all it should really be used for, to disperse water from parts where it does not belong. For example after washing your bike. As its oil based however it is also great for cleaning bikes or anything els which is greasy or oil based. However I would not use it on rubber or silicone as oil tends to dissolve or degrade these. Here is the problem though, the effect it has as a Water Dispersant is to form a thin film of itself over the surface of everything it comes in contact with. This is so that, water does not come in contact with the surface or any water preset gets dispersed. This however also means that any lubrication which is for example meant to provide lubrication between two metal surfaces now provides lubrication between 2 WD40 surfaces. It can also happen that the WD40 dissolves into any lubrication altering its composition or completely repelling it from the surface. And yes as mentioned in other comments as a Water Dispersant it has the property of easily spreading and running into everything including sealed bearings. Therefor I like to use WD40 to dry my bikes components as well as cleaning of grease however afterwards I take care to clean of the WD40 with alcohol and then appropriately lubricate all parts.
Zkoušel jsem toho hodně. A nejlepší na světě je teflux od normfestu
Speciální vazelína na kolo z našeho železářství. Vyrábí Druchema.
Ty prázdný škopky jsou jen na dokreslení situace nebo mají opodstatnění? :)
škopky jen podložka pro focení. dík za oponenturu. Ale věřím, že Druchema ví co dělá !
https://www.bike-discount.de/…00-ml-728745
Tohle je vcelku fajn. Motokros na ještědu a řetěz čistej, nelepí.