Zdravim, nevite nekdo nazev (jestli se vubec prodava) maziva co byva na novem zabalenem retezu shimano? Asi to nejspis konzervuji/namaceji ve velkem, ale kdyby nahodou… diky za odpovedi
Zdravim, nevite nekdo nazev (jestli se vubec prodava) maziva co byva na novem zabalenem retezu shimano? Asi to nejspis konzervuji/namaceji ve velkem, ale kdyby nahodou… diky za odpovedi
Mazivo to není. Je to konzervant a zároveň je to mastné. Ale jako na mazání řetězu to fakt nechceš :-)
Co používá Shimano netuším, ale jako konzervant můžeš použít toto https://www.motoretezy.cz/…-500-ml.html
Spis se mne libi jak je to diky tomu tiche. Takze to tam necham dycky treba 200 km a pak az domazavam. Jestli je to ale enom konzervant, tak tim padem se neda vyuzit jako nahrada maziva.
Tiché to je proto, že je to tím mazivem napuštěný. Když to tím namažeš na povrchu, tak se žádnych 200km konat nebude.
Na silnicce za sucha to zas tak bordel nelepi. Nechavam to tam a ono to samo postupne vyschne.
Chtěl bych vidět, jak vypadá kazeta po vyjížďce…:D
Jeste jsi to nevidel? Tak to bud rad, lidi co mi privezou kolo s takovym pohonem po xset km bych rovnou kasiroval 1000kc navrch
Jako použít to můžeš, ale strašně to lepí bordel a pak to čistit je fakt otrava. Lepší je ho z povrchu řetězu odstranit čističem a hadrem. A použít nějaké osvědčené čisté mazivo.
V jednom vyzkumaku, kde jsem 3 roky pracoval na nejakem projektu mi dali v dilne velkou flasku spreje LE Syntemp 9102. Je to olej pro otevrene prevody, retezy… Ma zelenou barvu, pri aplikaci a tesne po je tekuty, ale po par minutach tuhne.
Namazal jsem s tim retez na kole a ten retez vydrzel 3× tolik co normalne. Ja jsem ten retez snad pak uz nikdy nemazal. Mazivo zrejme zatece dovnitr cepu, tam zatuhne a vytvori tuhy povlak podobne, jako dnes ty vosky. Ten LE olej je pro bezneho smrtelnika neshnetalny, mne ta lahev po letech prorezla, obsah vytekl a koupit se dost dobre neda, asi jen v USA. Zrovna nedavno jsem jej hledal.
Problem fakt je, ze cokoliv takoveho vaze prach a kaminky. Na cestu po asfaltu dobre, ale po sotoline ten retez vypadal jako vykoupany v pisku. Ale nemelo to na funkci vliv, vsechno fungovalo dokonale. Po case kaminky opadly, ten olej asi vic zaschnul a pak uz moc nelepil. Ale obecne mazani retezu je neresitelny problem a hodne emocni jak je videt tady na foru. Az snad ted ty vosky to castecne resi. Pro me je to uz stejne minulost, nejvyssi najezd mam na kole s vicercyhlostni nabou, kde je siroky retez, ten se nemeni. Na ostatnich kolech jezdim spis sporadicky, tam pouzivam normalni cyklo oleje. Prejit na vosky jsem se nikdy neodvazil, v zasade cena retezu je zanedbatelna v porovnani s neustalym vyvarovanim, tocit retezy po 300 km. Asi to je pro nekoho fajn, ale jak pisu, na kole s nejvyssim najezdem do prace uz toto neresim diky tomu Nexusu.
https://www.hfservis.cz/…/aerosolova/ neco mame v praci maze to dobre, vyzkousim.
za mě nejlepší mazivo na řetěz kol a motorek je tohle, za tři kilča mohu nabídnout, mám 20 ks navíc
Moje zkušenost s mazivama je taková. Muc off ceramic dry sice nelepí bordel, ale po hodině jízdy jakoby na řetezu nic nebylo. Nebo finish line wet a morgan blue race jsou zase tišší, ale v létě rychle řídnou a cyhtají bordel. Chtělo by to nějaké husté mazivo, které aspoň 4 hodiny neztratí svoje vlastnosti. Má někdo nějaký tip??
A vosky mas proctene? Je to u tom hodne vlaken.
Můžeš to prosím nějak schrnout jak s voskama?? Mám doma toto, ale nikdy sme to nepoužil
Tohle je zrovna úplně na prd. Je to měkké mazlavé, jak kdybys napatlal řetěz rtěnkou… Akorát je to barevné.
Vosky typu řetěz ponořit do rozehřáté lázně parafínu.
https://www.koloshop.cz/…AX-WAX/92774
Používám tohle,na silničku a gravel.
mas porovnani se squirtem?
Nemám.
Taky ho pouzivam, hlavne po desti nebo wapce
Na silnici mažu klasicky motorovým olejem. Asi před 15. lety jsem si koupil jednu flašku a pořád ji mám :) Chce to olej nanášet kapátkem na jednotlivé čepy a pak setřít hadrem. Mě vydrží 500 km v pohodě. Poměr výkon/cena bezkonkurenční ;)
V práci mám ložiskový olej s viskozitou ISO 68. Mažu celoročně, kapátkem na každý čep, otřu hadrem a nemůžu si stěžovat.
Na FL Wet mám na biku momentálně přes 650km otřu hadrem a jedu dál. Vydrží i 24h v kuse :)
Já to mazivo z shimano řeteze odstranuju hned před nasazenim technickym benzinem a pak ješte cyklostarem a pak po uschnuti nakapu voskem od Squirtu … ,s kterým mám nejlepší zkušenosti(vydrži za sucha 250–300km ± aspon dle mé zkušenosti ,v mokru záleži jak moc to vydrži méně,ale taky to neni bída a recenze na internetu taky hovoři o jeho kvalitě
Který tady z těch squirt máš odzkoušený do sucha??
Tady tento??
zrovna z toho eshopu nakupuju ten vosk většinou ten klasicky =https://www.koloshop.cz/cs/Squirt-chain-wax-mazivo-120-ml/90634 ale jak vidim tak 120ml nemaji těd k dispozici jen tu 500ml tak na jinem eshopu to bude k dispozici i na cycology to prodavaji ,koupil jsem na zkoušku i zimni verzi co se jmenuje low temperature ale vydrži to méně protože je to řidši ,klasicka verze je ideal do max +5st dle informaci i zkušenosti mé
jo dal sem těch 500 ml, jen pro ukázku jestli je to ono…tak můžu vyzkoušet…takže poprvní nanést na čistý odmaštěný řetěz, jednu nebo 2 vrstvy a utřít nebo nechat přes noc?? Jakou máš nejosvědčenější aplikaci??
ono na te lahvi je napsano že se to má aplikovat 2× resp doporučeno po 5minutách od první aplikace,ale já to dělám když to nanesu poprvé na nový řetez pak toho nakapavam jednou vždycky více při dalších aplikaci a neotiram to vůbec ,aspon ne tam kde se to má vsaknout dovnitř
Ale doporučuje se ten řetez vyčistit nejlepe technickým benzinem
Už to použivám 2rok snad a bezproblemu už mě nebavilo se štvát s klasickym černým olejem a jeho častější a naročnější udržbou na vyčistění okolo pohonu
OK takže neotírat a nechat tak jo?? A chce to nějaký čas na zavzlínání, třeba přes noc??
já to dělám idealně den předtim aspoň přes tu noc to nechat
Ok díky. Můžu to zkusit a uvidím. Už sem zkoušel za život kde co, tak toto mě nezabije:-)
A je teda vhodný co se týče i snížení hlučnosti?? Pokud je pouze dobrý na to, že nechytá nečistoty, tak to můžu zůstat u muc off…
Je to trošku tišší než muc-off do sucha.
A je teda vhodný co se týče i snížení hlučnosti?? Pokud je pouze dobrý na to, že nechytá nečistoty, tak to můžu zůstat u muc off…
hlavně to nechyta bordel,ale ohledně hlučnosti záleži jestli jezdiš i v mokru a jak moc to se může objevit dřive nějaka hlučnost než za sucha ,záleži no
nejezdím v mokru, na silni a pouze za sucha…takže hledám kombinaci nízké hlučnosti a nelepení prachu
jako dle mé zkušenosti, že by nebyl vůbec hlučny za tu celou dobu výdrže až 300km to se nedá řict ,ale já jsem si nato zvykl
Squirt je hlučný úplně stejně jako všechny běžné oleje určené do sucha. Řetěz mazaný Muc-of Dry C3 mi přišel o chlup méně hlučný než se Squirtem.
Není na tohle téma už nějaké vlákno?:))
Jedině balistol :))ve finále to je vlastně jedno jaký olej klidně i oliváč :))
@Jaaaan:
Ve vlákně načatém Surikogi (tady je v tvém vlákně odkaz výše od milan.v) je mamutí porce příspěvků, tuším, že za několik let, to tovární mazivo od Shi se tam taky rozebírá. A o squirtu i klasickém vosku je tam toho taky halda. Taky je tu mega vlákno čistě o voskování. Tak si to tam načti, ať se zbytečně tady neptáš na to, co už bylo (v největších mazacích vláknech tady) zodpovězeno ;)
Ja novy retez vzdy prozenu cisticem na brzdy a pak vyvarim s jednou tabletou do mycky. A pak mazu timhle https://www.sportisimo.cz/…lube/301015/
Nakapu na kazdy cep, necham navzlinat pres noc a druhy den po projeti pred barakem pres vsechny prevody vytru retez hadrem. Zustane krasne cisty a 500km da. Koupil jsem onehda tak pred tremi lety 2 lahvicky. Jednu do dilny a druhou ssebou do brasnicky. Zatim nedosla ani jedna.
To co tam dava vyrobce je nejlepsi a nejtrvalejsi mazivo, muj posledni novy retez vydrzel 1000km nez jsem zacal primazavat. Ale chce to ze zacatku retez otrit zvenku, at tolik nelepi bordel.
Duvod, proc je to tak dobre mazivo je ten, ze je to tuhe odolne mazivo. Takove mazivo tam dostanes jen pri vyrobe retezu, pak uz temer nemas sanci a ty ridke vodicky, kteryma se retezy mazou, se tomu fakt nevyrovnaji.
To je právě to co hledám. Tuhé mazivo, které neztratí svou tuhost a je tak „nezkapalní“.
Vosk? =)
Jenze je problem, jak tam to mazivo dostat. Tuhe mazivo totiz nezatece dovnitr retezu. Musel bys bud retez kompletne rozebrat a promazat jednotlive dily, nebo pouzit mazivo, ktere se da rozpustit, retez v tom vymachat a nechat zatuhnout. Takove mazivo neznam, ale defakto to je princip voskovani retezu.
Co by ale bylo fajn pro priznivce voskovani by byl z vyroby nenamazany retrez, ktery bys nemusel slozite zbavovat maziva pred voskovanim. Lepsi retezy jsou dnes obvykle pokovene, takze mazat jen kvuli konzervaci nepotrebuji.
Tu vazelinu muzes taky rozpustit a potom zarucene dovnitr zatece. Kdysi jsem to delal na motorce s klasickym, ne o-krouzkovym, retezem. Jeste jsem do te vazeliny pridaval molyku. Jedinej hacek co to melo byl, ze to „trosku“ smrdelo.
Tak vzhledem k tomu ze to odmasteni delas jen jednou u noveho retezu a pak uz nikdy, tak to neni tak hrozny.
Pokud je toto pro nekoho prekazka tak to rozhodne neni clovek pouzitelny k voskovani.
Jenomže na nějaké voskování nemám čas ani prostor. No nic vypadá to, že budu moset zostat u muc off c3.
Na squrit + počáteční vyvaření s tabletou má prostor každý, na to potřebuješ pouze sporák a ten snad máš…
Voskování v lázni má o něco lepší výsledky (na jedno navoskování vydrží déle a vyjde i levněji), ale tam rozumím, že to se už každému nechce řešit (mně taky ne).
Squirt + počáteční vyvaření je na čas nejméně náročná metoda, kterou jsem kdy vůbec u mazání řetězu používal.
Přesně tak. Takhle to používám už cca 3 roky a naprostá spokojenost. Výdrž na namazání slušná a čistej řetěz + převody.
Tak vyvaření jsem nikdy nezkoušel. Vždycky stačilo vzít dobrý odmašťovač a odmastit to přímo na kole. A potom prolít vodou a na slunku nechat uschnout a řetěz je úplně čistý a hlavně při torzním točení bez nějakého skřípání, což značí, že uvnitř článků není žádný písek a podobně. Jestli je ten squirt fakt nejlepší, tak ho asi budu moset zkusit.
Mycí boxy na auta a wapka a pak vyfoukat vzduchem.
No jo, jenže pro voskování je třeba ten řetěz uvnitř odmastit fakt dobře – aby tam vosk dobře přilnul. Takže tam nějaké protočení odmašťovákem nestačí a buď se to musí vyprat v nějakym rozpouštědle nebo vyvařit vs nějakym saponátem – tabletou do myčky apod.
Z klasicky aplikovaných maziv je squirt opravdu dobrý – ještě o něco lepší než MucOff 3C Dry – trochu déle vydrží, výrazně lépe snáší mokro, akorát je jeho spotřeba poměrně vysoká (lahvička 120ml mi vydržela cca o polovinu méně než ten Muc Off) a oproti klasickým mazivům je to o dost náchylnější na postup aplikace (opravdu čistý odmaštěný řetěz, dostatek času pro zaschnutí).
Proto jsem také přešel na tuhý vosk, příprava nového řetězu je stejná, vydrží to o dost víc (cca o polovinu víc než dobře nanesený squirt, cca 2× tolik co MucOff C3 a to téměř nezávisle na podmínkách vyjma extrémního marastu), je to ještě odolnější vůči vodě a je s tim ve výsledku méně práce (najednou si navoskuju víc řetězů když je hnusně apod., a pak už jen řetěz jjednou za pár set km jednoduše prohodim za čerstvý, nemusim nic nanášet, čekat půl dne než to zaschne…
Když je řetěz samostatně (tzn. nový pro výměnu), tak stačí použít zde již vícekrát zmiňované vyvaření s vhodnou tabletou do myčky. Práce to není žádná (zapnout sporák a na konci vylejt vodu), jak to můžeš normálně vylejt do odpadu.
Žádnou složitou metodu nejsem ochotný absolovat, ale tohle je opravdu v podstatě bezpracné a až to mi předsvědčilo přejít na vosk.
A ten už nový připravený řetěz, to občas někdo prodával. Tedy důkladně vyčištěný a prvně navoskovaný v lázni. Ale bylo to nechutně drahé a když stačí to vyvaření, tak mi to už teď přijde i zbytečné za to utrácet.
Jestli chceš tichý chod řetězu použij toto: https://www.automoto-eshop.cz/…ml-d5038.htm
Vždycky namaž kus řetězu a hned suchou hadrou utři.Řetěz vydrží dlouho namazaný a tichý..Před nanesením samozdřejmě řetěz vyper.Sám to tak používám mám rád tichý provoz kola :-)
Neni cas zmenit nick?
Tak třeba teď sem měnil na jednom kole řetěz a už najíždím 330 km a pořád na to původní mazivo z obalu a ještě sem to furd nenamazal, pouze sem to otřel na povrchu aby se nechytal bordel. A řetěz při torzním točení pořád jakoby naložený v lihu a kolo je tiché. Škoda, že se na to nedá jezdit pořád.
To je proto, ze mazivo zateklo dovnitr a je hustsi.
Muzes retez hodit do ohrate vazeliny, ktera je diky tomu tekuta. Zatece vsude. Ale jezdit na tom nechces :-) Anebo pouzij vosk.
V čistém prostředí jsem ujel na origo mazivo Shimano i 1500 km. Řetěz byl stále tichý a chod sametový.
To zírám. Kde to bylo, to čisté prostředí? Já z toho na vždy suchých silnicích bez provozu (za nocí) a s minimem prachu dostal cca 750 km. Dík za odpověď.
Já na obycejnem hloupem trenazeru na balkoně na to namotal 200 hodin než to začalo moc chrastit, vzdálenost neměřím ale kdyby to bylo 25km/h tak je to 5000km. Pravda je to trochu specifické použití :-)
Zajímavé kolik uživatelů tady nerespektuje pokyny firmy shimano, která jasně píše, že to lepkavé „mazivo“ je jantikorozní impregnace určená jen na cestu k zákazníkovi, že se má před montáží odstranit a řetěz namazat mazivem k tomu určeným…
Tak ono kromě toho ze to lepí bordel, to konec konců spousta jiných maziv určených na řetěz taky, tak se vůbec nic nestane když to z toho řetězu neumyješ.
Kde jsou tyto pokyny uvedené? V návodu přiloženém k řetězu jsem si jich nevšiml.
Vcera jsem daval novy eagle x01 retez a take jsem patral v prilozenem manualu a nic tam nebylo.
Kdysi jsem viděl na YT video s týpkem od SRAM a potvrzoval, že kdo to myje, tak se připravuje o nejlepší mazivo, co může na řetězu mít – viz příspěvek od Georrge. Od té doby jsem to taky nemyl, ani z povrchu, a vždy to chodilo krásně a bordel to nelepilo, i když se to po rozbalení zdá hodně lepivé. A to jsem SRAM řetězů odjezdil fakt hodně. Ale jestli je to stejné u Shimana nevím.
https://si.shimano.com/…1-07-CZE.pdf
nic takového se tu nepíše
By to mohli namáčet do parafínu, zbavit se toho svinstva je oser.
Chceme vidět ty pokyny! :-D
Ty najdes v jeho vlakne o mazani.