Ahoj, myslite, ze si polepsim, kdyz presedlam z Ninety-Sixe na Spesl Epic, 09 model … ? Muzete mi nekdo rict, kdo jste meli moznost jet obe kola, v cem se zasadne lisi, co se jizdnich vlastnosti tyce? Diky moc…
Ahoj, myslite, ze si polepsim, kdyz presedlam z Ninety-Sixe na Spesl Epic, 09 model … ? Muzete mi nekdo rict, kdo jste meli moznost jet obe kola, v cem se zasadne lisi, co se jizdnich vlastnosti tyce? Diky moc…
tyjo tak tvoje probémy bych chtěl řešit, zůstal bych u meridy
Zvlast ted pred zimou, cooo? Ninety-sixe se zbavovat nehodlam, prenechavam partakovi…takze doma zustane, ja jen kdyz, jestli pujdu do Epica, neudelam nejakou zasadni chybu…
muzu se zeptat co ti na meride nesedi? dyt je to supr bajk ne???
no samo ze je, akorat me prodejce laka na toho Epica, ze je to zas o chlup nekde jinde, tak porad koumam, jestli na tom neco je… chcu fakt vedet pocity, pokud mel nekdo moznost srovnat…
Prodejce se snazi prodat to je i jeho ukol :)je naivni mu verit :)
Prodejce mi muze stejne dobre tak prodat dalsiho ninety sixe jako epica, oba je ma na krame… takze otazka je, proc mi radi jit do Epica, kdyz jsou i plusminus za podobne prachy…
protoze ti tezko bude vnucovat dalsi 96
:-)
osobne pokud neminis vymenit hlinik za carbon v tom zadny smysl nevidim, rozdil v ramech nebude nijak vyrazny.
na jiny nez zavodni jezdeni je epic, specielne ten novej, podle me nesmysl.
to se v podstate da rikat i o ninety-sixovi, nee?
ne, rozdil je ve funkci brain. Ta me osobne moc u novejch tlumicu nevyhovuje, pro me zlatej starej fox. Novej brain pokud funguje te vzdycky nejdriv nakopne a pak az jde do zdvihu. S rostouci rychlosti je toto znat mene, ale na nezavodni jezdeni bych to teda rozhodne nechtel.
Zkus si Epika projet. Má trochu jinou geometrii. Takže třeba Ti to líp sedne.
Mám v týmu několik spolujezdců s Epikama houpe jim to taky:)
To že má Epic Brain je prima věc ale Lockout udělá to samý pro výjezdy po asfaltu a podobným povrchu a jinde je lepší mít tlumič otevřenej.
Takže hlavně ta geometie – ovladatelnost ve sjezdech, manévrování na úzkejch pěšinkách…
Dobre, menim teda uvod vlakna: nepujci mi nekdo na Ostravsku Epica, abych se mohla projet…? ;] pujcim na oplatku ninetysixe… :D
Aha, co z toho teda vyplývá? Že Brain má při tlumení nerovností jisté myšlenkové zpoždění? Než pochopí impulz od nerovnosti a odemkne tlumič? A jak moc se dá funkce Brainu ovlivnit nastavením tuhosti tlumiče? Merida je skvělá, jel jsem na karbonu a proto očekávám stejné tlumení i od Spešla.
Budu sklamán?
Mám pocit, že málokdo tady pochopil, na co se Blátofilka ptá. A když už odpovídá vcelku k věci, tak zase obecně a s předsudky typu: Epic je jen na závody. V čem se závody liší od běžného ježdění? Závodně snad mohu jet i mimo závod a při závodu, když mi nejde o nějaké to místo, tak se snad taky mohu kochat?
Neverim, ze bys byl tak tupej a nevidel ten rozdil. Zavodni kolo je konstruovane predevsim pro rychlos, pohodli byva druhotne. A to ze se nekdo jezdi na „zavody“ kochat? Jo takovejch lidi je dost v Mtb maratonech a pulmaratonech, v XC myslim moc ne. Na kochani prave tyhle kola idealni nejsou a existujou lepsi alternativy.
Díky za vysvětlenou. A teď k první části mého dotazu, prosím…
áno a regulovat to jde celkem dost, ale aby to fungovalo jak ma, tak je vzdy znat jiste zpozdeni.
no já se na závodech kochám často – i třeba na okresním XC co občas jedu – kochám se jak řežu jednu zatáčku za druhou a nechávám soupeře v prachu za zadním kolem :)
Hele popravdě kolik lidí v ČR má závodění na bajku jako práci?? 15? Všichni ostatní to maj jako koníčka proto nevidím důvod proč se na XC fullu nekochat. Jedeš se projet se známejma, semtam na závod. Někdy je výsledek lepší jindy horší, ale vždycky to je pro ten dobrej pocit.
Na závody se může každý samozřejmě jezdit i kochat. V takovém případě je ale otázka, proč si pořizovat závodní náčiní, když se na závodech kochám a nejedu ani na první stovku.
Tomu já pak neřikám závodění, ale turistika a od toho tu jsou vhodnější kola. To, že budu při kochání a dojíždění v půlce startovního pole na delším maratónu o 5 minut pomalejší (což dá rozdíl třeba 320. místo x 340. místo) je už pak přeci fuk.
A chování v terénu je u nezávodního vyššího zdvihu pak úplně někde jinde.
díky
Zas tech 5 minut usetrenich jizdou na chrovy muzes vyuzit na obcerstvovacce a prave tam se aspon kapku vyuzije vlozena castka do startovneho:-). Uplne nejhur na tom je ten co dojede 4. protoze ten nic nevyhraje a navic se ani nenaji:-)
Pokud někdo vyžírá občerstvovačky, tak toho nemůže rozházet ani půl hodina, když je jeho cílem se dobře najíst :-)
teď budu mluvit o tom závodění co provozuju já: zamlada jsem mrtě kalil, kouřil skoro krabku denně, pěstoval trávu… Teď už jsem rozumnej táta od rodiny, co má seriózní zodpovědnou práci… Abych si vykompenzoval to že běžnej všední život už není takovej odvaz jako dřív je ze mě několikrát do roka hobby závodník. Ze začátku byla výzva vůbec dokončit. Teď když už mám v nohách pořádnej základ a i ta technika už je o level dál, jsem schopnej na většině závodů vyjet třeba i tu první stovku (třeba v Úpici), na jednom závodě jsem dokonce dostal 4 stovky za 10 místo celkově (to ale startovalo cca 50 borců na dlouhý trati 98km/2800m)
Za tím účelem mám „závodní“ XC full a většinou se stihnu pokochat krajinou a prohodit pár slov na občerstvovačce, dát si nealko pivo… Mimo závody pak třeba vyjedu nějakej VELKEJ kopec někde v Alpách, Pyrenejích nebo za baráckem v Krušnejch. Pak si i sjedu – samozřejmě o to o kolik jede takový kolo líp do kopce o tolik je zas pomalejší z kopce dolů. Ale že by něco vůbec nešlo jet kvůli zdvihu si nemyslím – je to spíš o tom kdo jak umí a kde má pud sebezáchovy.
Jsou borci co vyrazej na závody a vždycky pro ně bude výzva vůbec dokončit (třeba lidi co dojížděli Sudety skoro za tmy nebo Fousek(na velkým teréňáku a s kamerou) na Extrém Mostě:) a je to jejich způsob trávení volnýho času. Nevím proč nás házíte (pohodový jezdci – experti) do kategorie „vymaštěný XC chrti“ :(
(tak a pro tehle tejden mám svou porci napsanou :)
Chrt není nadávka,spíše to slouží pro označení jezdce jezdícího XC ve vysokém tempu. A toho vymaštěného XC chrta sis vymyslel sám:)(tedy pokud jsem něco někde nepřehlídl)
chrt to je len poznamka k tomu, ze miesto po krasach prirody cumi na displej komputera, cize tzv. nekochajici se XC jezdec. Ide v podstate v takom tuneli a je jedno kadial. Keby isiel v metre tak si to ani nevsimne. Hlavne ale rychlo byt z toho lesa prec, aby nestretol bludicku :o))
no prostě jsou tu borci co razej názor, že kdo má málo zdvihu má taky malýho pinďoura nebo co…
Osobně tedy za označením chrt nevidím nic špatného,běžně ho používám a sám si jezdím občas zachrtit.
Spíše jestli se někteří jedinci necítí méněcenní sami před sebou, když je tohle oslovení uráží:)
Mě právě vadí způsob jakým toho chrta používá ta část fóra co by si xc fulla nikdy nepořídila a na takzvaný masový závody se dívaj skrz prsty.
to je marný boj…také občas slyším řeči že kdo se nechává vyvážet lanovkou na kopec je ******,že to nemá s cyklistikou moc společného,že z kopce potom dovede jezdit každý a podobné nesmysly:)
Oki – nemá cenu to řešit něco co žádný cool řešení nemá, protože každýho na tom kole baví něco jinýho. (znam taky bajkery co jedou parkrát za rok 3DH cup tam se jim něco porouchá tak aspoň zakalej a priste jedou zas :)
Se musim ohradit, Most sem za tmy nedojel:-)
jasný:) určitě bylo cílem účasti si to nějak projet a dojet a ne bojovat o umístění.
No a takhle to má spousta lidí co se takovejch závodů účastní a nemusej se házet všichni do kategorie „XC chrt“ některý jsou třeba v kategorii „polepšený kaliči“
se musim taky ohradit. Sudety bych dojel skoro za světla nebyt toho druhýho kola :)
140 kiláků = respekt :)
já bych na závody bral radši 96 v carbonu. měl jsem možnost jet jak 96 /jen carbon se SLR/ tak starý /jen hlína/ i nový epicy /jen carbon/. pokud má 96 kontrolu tlumiče na řidítkách není vůbec co řešit.
Aaa, tak to vypada, ze se konecne ozval nekdo, kdo ma s obema zkusenosti, supr… McBlacky, muzes mi teda strucne povypravet, jak se pocit z jizdy na obou ramech lisi? Co to dela jinak napr. pri vyjezdech po sutrech, pri sjezdiku, pri klikatem singlu…? Zavody neresim, nerikam, ze je nebudu chtit jezdit, ale chci kolo, na kterem se da pohodlne ujet 50–80km za den mimo asfalt, dovolenku v terenu…S ninety six s tim nemam problem. A vubec, cim si kola tehle kategorie zaslouzily oznaceni „zavodni“ nebo „maratonske“, tohle oznaceni me docela bavi, protoze si nemyslim, ze lidi, co si je koupi za ucelem jezdit s nima zavody s nima nejezdi pak i rekreacne na vylety…Otazka ale pak je: jezdi vubec zavoduchtivi lidi pak i na nejake vylety????? ;]
Áno, jazdia aj na výlety. ;o) Epica som nejazdil, no na ninety som urobil pár 10-tok km v teréne a páčilo sa mi, že zadná stavba ma neobmedzovala, neprepadávala sa do zdvihu, keď som šlapal v stoji, no keď som sedel, bolo to pohodlné. Na výlety a aj tie závody bez „maximálnych bedňových ambícií“ by bola 96-tka podľa mňa lepšia. Dávam hlas ninety.
jezdí na vylety taky. Zdvih 100(96) milimetrů má nějaký limity, ale právě pro ty výlety to podle mě nevadí protože na tech 70 km máš 65 km terénu kde je lepší XC full a třeba 5 km kde by se využilo víc zdvihu…
Jinak já obě kola jel taky(obě testnutí 30minut) a na ty výlety mi přijde nejlepší moje strarší merida(nechci si nahánět ego)protože nejlíp v rámci XC fullu žehlí – nejcitlivější zadní stavba.
Nejlíp se to pozná při rychlým přejezdu menších po sobě jdoucích překážek – např. přes kořeny.
96 i Epik maj samozřejmě větší chuť jet vpřed. Ale myslím, že by stačilo jít do krámu a domluvit si půjčení kola. To by Ti to dilema pomohlo rozřešit nejlíp
tak tak, když prodejce láká, tak kde je problém ho zkusit.
úplně nejdřív bych rád napsal, že na obou rámech jdou postavit kola hodně podobný i hodně odlišný. To už je tvoje věc co si na to dáš, co odpovídá tvému stylu. Například co nejlehčí kola vs. těžší tužší. vlaštovky vs rovný – jejich šířka. Vidle samozamykací, zamykací natvrdo nebo zamykací s propružením atd. Nakonec pak nastavení posedu – představec do negativu, šlapaní víc před sebe atd. Tohle všechno udělá kolo víc než volba rámu mezi epic a 96. Jestli chceš radu, který z těch dvou tě spasí, aby ti to jelo líp tam a tam, tak taková rada neexistuje.
Obě rámy jsou určený pro postavení závodních maratonských kol, hobíkovy ale nakonec lepší službu -na 90% vyjíždky a švihy + 10% závody- udělá xc/am full 120/120 protože na něm bude jízda mnohem plynulejší, v těžším terénu lepší a hlavně se nemusí bát to občas pořádně pustit.
Proč třeba pro mě je 96 lepší je čístě o chodu zadní stavby ovlivněné brainem. Více mi vyhovuje plně otevřený mod pro technickou jízdu po rovině a z kopce -v terénu bez velkého šlapání. KDyž nastavíš epic tak, aby chodil jako 96 přes nerovnosti, tak pak na asfaltu a šotolině houpe – starý i nový. Když ho utáhneš více, tak přijdeš o žehlivost a dostaví se menší zpoždění a lenost. Zase je to kompenzováno tím, že nemusíš řešit, kde jaký mod přepnout u 96 – zvlášť je tohle dobré na závodní trati kdy neznáš profil a trať, vlítneš pak se zamčeným na singl, nebo naopak ti za zatáčkou nastoupí skupinka a ty půjdeš do stojky s odemčeným atd – ikdyž při silové stojce teda ten epic je taky marnej.
po přesedláni na epic by jsi přišla o možnost úplně zamknout zadní stavbu – kromě závodů tohle ale není třeba řešit. Navíc by jsi pravděpodobně zkončila u nastavení kopírující chod 96, neboť jsi na to zvyklá. Naladění tlumiče a brainu vyžaduje poměrně dost testování a osobního vyhodnocování, na tabulkové hodnoty zapoměň.
Parada, dik za bozi prispevek…jeste me napada, nova Merida One Twenty ti rukama jeste neprosla? Ja totiz celkove koumam, jestli je tahle kategorie kol {zavodni xc s 100/100} pro me uplne to prave orechove: mam to asi tak, jestli zavody, tak leda pro radost + pristi rok chcu urco zacit prave s orientakama {mimochodem, na cem ty jezdis MTBO?}, jinak vylety po ceskych horach, pripadne MTB dovca …tohle je urceni mojeho kola a budu po nem chtit, at si co nejlip poradi s temato situacema… hm? nejaka dobra rada do zivota? PS: rychle jezdeni, nevim jestli vylozene chrteni, mam docela rada…
k tomuhle urceni bych sel spise do neceho, co uz zminoval Blacky, tedy 120/120mm. Liny to rozhodne neni, pohodli je jinde a da se to na tom lip palit sjezdy. Za me treba tohle:
Tak zrovna od treka me hooodne moc odrazovali, taky jsem ho potkala za paradni prachy, ted na podzim, jen EX 8 …
aha, takze treka neprodavaji… V soucasny dobe podle me jedny z Top kol. Kdybych nechtel 29" Vzal bych na zavody Top fuela, o epicu bych vubec nepremyslel…
Hele, tady se nikdo nebavi o zavodech, tys to jeste nepochopil? a taky zduraznuju, ze neporizuju karbon…
sleduju tohle vlákno a docela dobře tě nechápu. závody jezdit nechceš a přesto tu vybíráš mezi pure-mega-hustými pseudo fully, které byly vyvíjené s jediným ohledem… výkon. pokud chceš na pohodlný vyjíždky tak ber jak ti tu radili 120/120, o moc lenivější to nebude ale přínos v pohodlí oproti fošně typu epic bude velký.
Nemyslim si, ze ten rozdil bude az tak vyrazny. Kdyz dam na stareho epica vlastovky a otevru brain, tak ma super geometrii a i v terenu a sjezdech jede lip nez mnohe 120mm fully. Meridu ani noveho epica jsem nejel, myslim ze ty taky ne, tak neni spravne ty kola povazovat za nepohodlne.
Taky autorku moc nechapu, kdyz ji 96 vyhovuje tak neni co resit, proste se projede na epicu a uvidi jestli ji sedi lip.
Priznavam, ze se taky moc nechapu, co chcu… :D bude to tim, ze jsem se o fully zacala zajimat pred par mesici, do te doby jsem o tom vedela velke kulove a i nejake zakladni rozdeleni na xc/am/enduro mi faaakt unikalo… tudiz jsem koupila Ninety sixe {s tim, ze mi ho v krame prodali s tim, ze se na nem tzv. nenadru}, s kterym jsem spokojena a nemela zatim moznost ani sedet na AM kolu, asi nevim o co prichazim, evidentne…mozna me ukecate a diskuze se v tom pripade zvrhne na dilema mezi Merida One Twenty, Trek Fuel EX, Spesl Stumpjumper nebo FSR XC … v tom pripade? ktere by u vas vyhralo?
Dneska jsem si pořídil rám Fuel EX 8. O víkendu sem o něm můžu něco napsat, ale nemůžu porovnat s chrtími fully typu Epic nebo 96.
nevim proč tu spousta lidí používá označení chrt jako sprostý slovo pro lidi kterejm to jezdí rychlejc :)
Co je na tom sprostýho? Já to beru jako pochvalu :-). A i jinak, chrti jsou krásný psi.
Nemyslel jsem to jako nadávku ;-)
protože to sprostý je jezdit rychlejc :)
bud rada ze mas co mas a jazdi kolko stihas a vladzes, lebo podla mna voci tomu co uvazujes AM, hlavne teraz prichadzas o take 2–3 kg pritaze naviac.
Kde by se vzalo 2–3kg oproti hliníkové verzi Ninety-Six co má teď?
Rozdíl bude spíše tak 1kg pro podobnou cenovou relaci. Ninety-six v hliníku je na daný zdvih extra těžký rám.
Třeba tady jedna reálná váha a to pro 18tku rám:
http://www.bike-forum.cz/…il-7184.html
Z osazení váhu zvyšují více pouze kola.
Podobné osazení u AM 120–140 fullů bude v hodně případech kolem 13–13,5kg.
AM v obdobnej triede vybavy ako 96 (teda neviem presne ktory typ ma) bude mat nielen tazsi ram, ale aj tazsiu vidlicu, tlmic, riadidla, sedlo, ako pises kolesa, a tiez sirsie teda tazsie plaste. Zalezi od znacky a modelu, no v triede 120 mm na urovni deore/SLX(prip. nieco XT) najdes bezne hmotnost 14–14.5 kg. To proti tej meride bude poznat, a kedze radime holke, o to horsie. Jasne ze ked sa vyberie do terenu kde tych 120 mm bude poznat, potom ten prirastok hmotnosti je nutny, ale ak velmi nezmeni styl vyjidzek tak byt nou, prilis nespekulujem. Alebo ked, tak s tou vyssou hmotnostou ratam. Nehovorim ze jedine spravne je ultralahke kolo, ale zas 1.5 kg naviac poznat, a ak to bude este viac, o to horsie.
Jasně, že nárůst hmotnosti bude u všeho, já taky srovnávám zcela konkrétně s jinými koly a to už jako celek.
Tedy konkrétně:
Cenu máme http://www.merida-bike.cz/…fs-3000-d-09 69tis. Kč, což je tedy docela dost.
A je to skoro stejné osazení jako byl ten odkaz té převážené v profilu
http://www.bike-forum.cz/…il-7184.html
Liší se vidlicí, kde bude pár gramů k dobru pro tu katalogovku a brzdami, tam také pár gramů, takže ta katalogovka může mít kolem 12kg, ale spíš také pořád ještě něco málo přes 12kg.
A teď vezmu těch 68tis. (řekněme, že Merida bude aspoň v nějaké slevě) a více fullů za tyhle prachy v karegorii 120–140mm a jejich váhy:
AMS 125 The One bude pod 13kg, tedy ani ne celý 1kg rozdílu a je to 140/130mm zdvihu. Tohle jsem vybral proto, že mám u Cubů ověřené váhy a vím kolik mají v reálu proti katalogovkám.
Canyon XC za o pár korun méně se 120/120mm zdvihu:
http://www.canyon.com/…s/specs.html?…
Váha nebude vyšší vůbec nebo jen o pár gramů, takže ani žádný kilomgram rozdílu se nekoná, cena dokonce o dost nižší.
Pokud má 120mm full za 60–70tis. 14–14,5kg, tak je to extrémně špatná koupě.
A ten rám samotný se tu v historii řešil, byl o mnoho těžší než katalogová váha, takže tu někteří co si ho pořídili uvažovali i o tom, že ho vrátí za extrémně překročenou váhu oproti udávané.
Teď už tam tu váhu mají opravenou:
http://www.merida-bike.cz/…000-D---2009
A tohle je opravdu těžké jako prase na danou zdvihovou karegorii.
Spousta 120–140mm rámů s tlumičem váží výrazně méně, takže u vyššího zdvihu lze naopak u rámu váhu v některých případech ušetřit (zvlášť u těch 120mm zdvihu, tam se toho najde více).
Vidlice v případě 120mm zdvihu bude vážit stejně, protože 100 a 120mm vidlice jsou u Foxu i RS ty samé, jen mají změněný interně zdvih.
Tedy pokud jde o kategorii 120mm, tak není jediný důvod, proč by kolo mělo být těžší, když ta Merida má tak těžký rám.
Jediná věc jsou maximálně kola a pláště pokud někdo bude chtít více do těžších terénů zaměřená, ale to už je na každém a se zdvihem přímo nesouvisí.
Jiná věc by byla ta Merida v karbonové verzi, tam je váha zcela někde jinde, ovšem cena taky.
neviem kde si dosiel k tomu ze ma ten model 96ky za 69tkc, a nie ten za 40… ale som mozno niekde nieco prehliadol?
Ja vychadzam z hmotnosti, ktore maju giant trance, marin mount vision, felt virtue, pripadne nejake GF hifi v osadeniach ako spominam a kde ta cena je okolo tych 40tkc.
Jistotu, že nemá carbon verzi nemám, ale vycházím z nepřímích informací, co tu padnuly typu, že na krámu má obě kola za podobnou cenu. Není moc pravděpodobné, že tam bude mít oboje v těch drahých carbon verzích.
A pokud náhodou by to byla carbonová verze, tak jsme ve zcela jiné cenové relaci a na 120–140mm fully je 100tis.+ a tedy v tu chvíli není žádný problém tahle kola ve váze kolem 11–11,5kg.
nehovorim ze ma karbon a teda drahsi, ale ze ma mozno (podla mna velmi pravdepodobne) model
http://www.merida-bike.cz/…fs-1000-d-09
za dop. MOC 40 490 Kc.
Ten mít samozřejmě může. Pak ale je třeba vzít reálnou váhu toho modelu a ta bude téměř 13kg (když srovnám katalogovou x reálnou u toho vyššího osazení a podobně to vezmu v úvahu pro ten levnější).
Takže pořád to zůstává kolem 1kg i v kategorii 40tis.
Když jsem zmiňoval Canyona, tak tady je za 40tis. 120mm full, který bude lehčí než ta 100mm Merida:
http://www.canyon.com/…s/specs.html?…
Tenhle Canyon se do 12,5kg vleze v reálu, ta Merida ne.
To jen pro ukázku, jak je ta váha té Meridy hrozná.
OK, vyhral si :o)
Ja som uvazoval o prechode z 96 na Trance X3 alebo ten Mont vision 5.6, felt vision three, a tam tych 14–14.5 kg je realita. Ten canyon je v tomto pri tej cene prosto popredu. Doteraz som ich povazoval za znacku nehodnu pozornosti, ale teraz… pozeram ani geometriu to nema taku beznadejnu ako som predpokladal.
Su to dobre bicykle, jedine minus je sposob predaja.
Proč?
pretoze ked to objednas a povedia ti ze to poslu „hned ako sa bude dat“ tak to „hned“ moze byt aj par mesiacov pripadne aj vobec. co je aj v prvom pripade velmi mrzute lebo nemas dost dlho ani prachy ani bike a nevies ci mat budes.
eminem, pocuvaj, kolko ty vies po nemecky?
stavim sa o co chces ze o dost lepsie ako ty ale vobec to tu nemienim zasierat podobnymi uplne out debatami. povedz nieco k veci alebo nic. chces popriet ze s terminmi dodavok od canyonu obzvlast mimo nemecka nie su problemy? ja som takuto „mierne spozdenu“ dodavku riesil kamosovi co nevie nemecky ani ceknut a trvalo to dost dlho, radovo v tyzdnoch po tom co to uz dalsie tyzdne malo byt dodane ako bolo povodne prislubene. (a to mam nemecky mail a v tom case aj nemecku adresu). pripadne skus si tu o tom nieco najst. a pls reaguj k veci.
ok, takze kedze vies rodnou recou canyonu lepsie nez ja, tak preco si si potom nezistil, ci to po com tuzis maju alebo nemaju na sklade, a ak to nemaju na sklade, preco si si nezistil kedy to zhruba asi tak budu mat, a preco si nedal do objednavky poznamku ze ak ti to nebudu v stave dodat do takeho a takeho dna, tak ti maju poslat zaplatenu sumu na taky a taky ucet? Co si ty z nemtudolandu?
to snad ani není pravda,za čtrnáct dní jsem ho měl doma,ať jsem bral kolo nebo jenom rám
Od objednání trvalo mém případě doručení 2 týdny.
ved ja nehovorim ze je to 100% pravidlo ani vas nepresviedcam ale skuste kuknut napr. sem
http://www.bike-forum.cz/…fsr-2009.jpg
tak nakonec těch 120mm zase tak těžkých u SJ není 2,64 /navíc s brainem/, proti 2,84 u meridy za 100mm
len ci ma extra zmysel postavit XC stroj so 120 mm namiesto uplne rovnakeho o 200 gramov tazsieho so 100 mm… IMO nema.
záleží na geometrii. Ibis má 140 a jede super, líp jak 100ky typu ravo, kellys…
na závody v čr to smysl nemá, snad kromě Beskyd tour
Prober se nebo si di stavet babovky, tohle nema cenu.
Co ty ses za typka, prosim te…bikeforum je misto kde se predhanite, kdo je chytrejsi a jezdi zavody na lepsim kole s lepsima vysledkama? Ja, asi naivne, myslela, ze tu mam pravo a prostor pro dotaz…a neskoncim vecer jako na nejvetsi {a navic hlinikova}trubka pod sluncem…
promin, asi sem jen alergickej na debilni dotazy a pripominky…
ale dik, docelas me inspiroval, jestli zacnem jezdit ty orientaky, tak jedine za tym Tupej a babovka :]
to je samozrejme vec tvoje.
V tom případě bych si raději nečetl vůbec žádné diskuze :o) Tepovka zůstane nízká a vyvaruješ se alergenů :o)))
nemyslim si, ze by tu byly vsechny reakce debilni, to rozhodne ne.
To sa mi zda divne, podla mna je to treba vyskusat a potom uvidis, kazdy ma ine preferencie. A k tomu Brainu, mne trvalo dost dlho kym som si zvykol, aspon 200km, ale teraz mi to zas plne vyhovuje.
Kdyby tě orientačně zajímala hmotnost EX 8, je na přiložené fotce. Model 2008, vel. L, včetně hlavka, rychloupínáku sedlovky a zadní osy s rychloupínákem.
Super, me to zajimalo, ale fakt se mi nechtelo kvuli tomu odstrojovat cele kolo :-D Nechces tu fotku jeste placnout do vlakna o Fuelu? Tady to zapadne..
Tak si pořiď stumpjumpra je to spešl má 120mm a dá se na něm už ledcos zajet.
A zrovna na stumpovi jsem chvilu jela a o tolik vetsi hitparada nez na 96 to nebyla, nenadchnul me vubec nicim…takze by me zajimalo, jestlis na tom kole nekdy jel, nebo tady vsichni disponujete rozumy, co jste si o tech kolech nacetli ve Velu…nemyslim to samozrejme nijak osobne na tebe, ale fakt bych preferovala nazory lidi, co meli moznost srovnani… {jste hrubi na me, chlapi, tak co ja bych nebyla na vas…}
Tady jsem i se svým spešlem,takže mám ho asi 2 týdny,najeto 350km k mé spokojenosti,pokud chceš něco lehkého do terénu na čem se nenadřeš,tak sestra volila ibis mojo a je moc spokojena.
V tom pripade I m sorry…daji se v ove nekde sehnat spesliky za nejake uzasne prachy?
Nenakupji v Ostravě vůbec a kupoval jsem jen rám,jelikož mi konfigurace výrobce většinou moc nevyhovují,ale jestli ti nepřišel rozdíl mezi meridou 96 a stumpym,který má úplně jinou geometrii,tak nevím jestli si pomůžeš,záleží na tom co jezdíš.
ahoj.za mě dávám hlas epiku.jezdím maratony a hlavně na dlouhé výlety cca 80–120km a neměnil bych
SJ je úplně jinde. z kategorie 120/120 bych řekl, že spíš víc do AM a hravější. Dal by se na tom rámu postavit i maratonský závodní bike, ale byla by to škoda. Je určený podle mě na blbnutí po lese :)
mám na něm najeto tak 5000km /včetně terénů typu Beskydy, Alpy/, a pokaždý se na vyjíždku na něm těším a z kopce nebo v opravdu rozbitým terénu se jen směju :) Na závody bych na něm ale nejel, pokud bych nemusel.
A který rám 120/120 bys teda doporučil jako nejlepší na maratonskej závodní bajk, kromě toho Treka co psal Gorgov? Už jsem se víceméně rozhod, že 100mm fulla nechci když mám slušný HT, když full tak trochu pohodlí na výlety, současně bych ale potřeboval, aby se na tom příležitostně daly nekochacím způsobem svižně zajet rozbitý maratony typu Sudety nebo třeba Transalp.
Giant Trance :)
maestro alias Giant variace na VPP. Pokud nevadi lehci pedal kick tak pri zaberu to jede a tam kde jedes technicky to zase zehli :)
Trance je na ten zdvih tezkej, ja bych sel do Blura
zalezi cisto od toho ktory trance…
Je pravda ze Blurovi se toho neda moc vytknout akorat ta cena je dost jinde :-/
No tak zrovna blur je celkem o ničem,to už je na drsné ježdění a ne na maraton nebo orienťák,pokud mluvíme o LT verzi a ta XC si myslím nemá žádné výhody proi konkurenci a cena je vysoká.
I LT jde luxusne za pedalem a da se postavit pod 12kg, takze nevidim duvod proc nemit 140mm zdvihu pri podobny vaze a jezdivosti.
moje řeč :-)
ram ma s RP23 v L ku cca 2780g cože je stejně jak ta Merida
Protože při 140mm vidli je hlavový ůhel moc postavený a pro jeho určení celkem k ničemu,až se 160 je to good,ale to už jsme váhově jinde,navíc je krátký posez a do kopce se staví na zadní,je to výborné kolo,hravé,dobře se s ním skáče,ale jak říkám na maraton bych si ho nevzal.
no ted ho má Pendolíno a je to velká malina, on má jen 100mm v těch verzích se moc nevyznám, myslím že to je blur xc
docela si pochvaloval Gorgov Mavericka, na závodní použití. A pak je tady Ibis Mojo a Cnnondale Rize
tyhle všechny jsou cenově ale fakt rána.
V rozumných relacích bych uvažoval o lapierre x-control ve verzi se 120mm nebo GT Sensor – ale to je novinka a kdo ví jak po bude chodit
MTBO jezdím na HT, ani by mě nenapadlo na fullu. Ale dávám spíš 3–7 hodin scorelaufy podle 1:50 000 map – obecně je tam dost přejezdů po asfaltu a „rychlých“ cestách. Některý sprinty podle 1:15 000 by mohly bt lepší na fullu, protože máš minimální prostor kde je zakreslená každá pěšinka. Ikdyž zase díky délce závodu to lze urvat i na HT.
Zkus si někde Gianty – Anthem nebo Trance by mohly být pro tebe vhodný kandidáti. Při testu strašne záleží, aby bylo kolo nastaveno ± na tvoji váhu
dobra rada do zivota: ked mas rada rychlu jazdu / chrtenie, kup si silnicku! :o)) (akoze fakt, kvoli treningu, na mtb nenatrenujes mimo technicky nic moc)
hahaha
spytaj sa kohokolvek kto ma nejake lepsie vysledky na mtb, ci netrenuje na ceste. V 95% zistis ze ano. Tych 5% bud nezije niekde kde maju asfaltove cesty, alebo naopak ich tam maju plne aut.
fakt? tomu neverim.
OK. Never.
se konečně prober – něco vysvětlovat lidem Gorgov, Beeda a dalším.
nejdřív se podívej na jejich výsledky a pak začni hezky uctivě vykat.
znám dost lidí co jezdí hezký výsledky /tj do 5% pole/ a jezdí jen bajk.
vysledky? Co jazdia, nejaky okresny prebor? :D Ked budu mat naozaj nejake pozornosti hodne vysledky, tak to budu jazdit povedzme svetovy pohar v prvej desiatke. A to tymto amaterom asi v dohladnej dobe nehrozi. Ci ano?
Já ti nevím,ale tlachat něco o amatérech,když jezdí prvních 5%.To je jedno že na menších závodech v naší kotlině.Často jsou to borci co pracují a jezdí po práci.Takové výsledky jsou výborné.
No ved hovorim, amatersky okresny prebor v nealpskej vychodoeuropskej krajine. Takyto niekto s medailou spred tyzdna na krku a teda s nabudenym sebavedomim ma zacne vysmievat, ze treningove metody jedine jeho kutilske su tie overene a spravne, a ziadne ine. To je prosto smiesne.
Ked mi bude tvrdit, ze cestny trening absolutne nepotrebuje a nidky nevyuziva niekto kto nieco v zivote aj zasiel alebo nebodaj sa mu to aj pravidelnejsie dari, ok. Ale je malo pravdepodobne ze niekto taky sa najde, lebo z tych co sa xc mtb venuju aj tak trochu systematickejsie, nikto rozumny a skuseny vyznam pripravy na ceste zaznavat nebude. Nehovorim ze sa bez nej neda, ale je tazke ju niecim adekvatnym nahradzat.
Takato lokalna celebrita moze poucat v tejto veci tak milanka :D
Oba vyhráli ve svých kat KPŽ – tím nemyslím jeden závod, ale celý seriál. Rok si dohledej. Takže myslím, že na český poměry hodně dobrý. Každý víkend je můžeš vidět na startu a pozdějc i na bedně :)
Na to, že oba u toho pracují…
jestli chceš bejt tak chytrej dál, tak si nezapoměn vyplnit do profilu Peter Sagan. Jinak drž hubu a šoupej nohama.
Btw: Světák do první desítky u nás umí jen Kulhec a snad ještě někdy bude zase umět Huřice.
vitaz v ramci ceskych pomerov = jednooky medzi slepymi :D
A bohvie vobec vdaka comu to ide aj bez toho cestneho treningu… Maju tam nejake dopingove kontroly?
já jsem nepsal, že oni netrénují na silnici. Zřejmě máš problém rozumět psanému textu. První bylo o Beedovi a Gorgovovi a jejich výsedcích a druhé o těch co jezdí 5% špičky a netrénují na silnici.
Kdybych psal o nich, píšu 1% :) do těch 5% se už vleze dost lidí.
koukám, klasika – jak někdo jezdí líp než já tak ho hned obviníme z dopingu. Hodně ubohý.
v rámci českých poměrů je pořád o pár levelů víc než vaše úroveň na Slovensku :)
popros niekoho, nech ti vytrie tie exkrementy spred rohoviek, a pozri si prispevky nad tymi mojimi a tvojimi, aby si sa zorientoval, o com sa vedie debata :D
Ale no tak, nevidim v Blackyho komentarich jedinou minelu, pise srozumitelne, presne a jasne, ostatne jako vzdycky.
K tematu – taky si myslim ze vysledky na spici KPZ kdyz k tomu clovek pracuje jsou naprosta famoza, myslim ze kluci uz museji dost krute dodrzovat zivotospravu a podrizovat tomu hodne veci, vlastne cely zivot. Tedy na to mit hlavu a i telesne parametry, to urcite stoji za uznani. Pro me jejich vysledky velke jsou a pisu total respekt.
Teď už se jen nabízí otázka, jestli se to podřizování životosprávy a vůbec celého života vyplatí :)
nech sa nsazis jak sa nazis tak pri obcasnych zachvatoch ako tak rozumneho slova sa skor ci neskor aj tak prejavi ze si truba.
ty si dalsi, co si mysli ze na mtb sa da jazdit aj bez toho aby si jazdil po ceste, ci ako tomu mam rozumiet?
nie, rozumies tomu velmi spatne. spravna interpretacia je ze namiesto argumentov sa navazas do niekoho kto ti cosi hovori korektnym sposobom a ty to obratis na uplny nezmysel od veci. chces posobit dojmom ze sa vo veci vyznas a zozral si k tomu mudrost ale skor ci neskor to co napises svedci o opaku. chybaju ti argumenty, len rypes.
vobec nie, nepochopil si to ty. Totiz ak niekto dosahuje na mtb mimoriadne vysledky bez treningu na silnici je to minimalne netradicne. Urcita cast ludi od dopingu pod tym bude rozumiet aj potencialne podozrive. Cize nie rypanie, ale cista logika.
V dnesnej dobe dopinguvych skandalov na najvyssej urovni sportu ktory je maximalne pozorne sledovany, a napriek tomu zhnity, uplne odovodnena.
Spěšný už ne?
Ahoj taky jsem váhal mezi Epic com a Merida Ninetysix 3000 když jsem mě v obchodě po projetí obou kol rozhodnout které po dlouhé úvaze jsem zvolil Ninetysix 3000 a ted toho nelituji první závod a spokojenost .
Jak to tady tak čtu,tak si být tebou nechám na příští rok meridu…pořádně si na ní pojezdím(kor když ti to kolo vpodstatě vyhovuje) a zjistil co mě na tom kole chybí,přebejvá nebo nevyhovuje…a pak na podzim řešil popřípadě nový kolo(nebo upravu současnýho)…až si ujasníš co přesně chceš ti určitě někdo rád poradí…a třeba ani radu nebudeš potřebovat
ale napsat nechci jezdit závody,ale nemůžu se rozhodnout mezi epicem a Endurem a demem..co je pro leší kolo??? To je pak složité odpovídat…
Já si myslím, že si máš koupit Epica, projet ho a když se ti nebude líbit, tak ho zdědí „parťák“. Stejně už je objednanýýý.
Navíc kol je na trhu spousta časem takhle vyzkoušíš všechna a budeš úplně free-cool-in a budou tě zvát do rádií a TV Nova a budeš zasvěcená odborník přes fully a budeš na diskuzích všem nadávat, co jsou za voli, když se ptají, jaký je rozdíl mezi dvěma koly, což přece ví každý trouba :o) Howk.
LOL Sakra a co ty jsi za typka, krvave JA ??? Na takove typky si tu uz vubec nepotrpime… :D Sice se diky tehle diskuzi dozvim, jaky jsem debil nejvetsi, ale zas se posmeju jak nikdy… to se ceni…
jestli si chceš epica vyzkoušet, stačí se domlouvit u autorizovaného prodejce Specialized na půjčení kola z hlavní centrály Specialized a budeš hned vědět jak je na tom epic ne?
Ted to moc nejde, jsem se bavil v 69 a ted uz ty 2009 testovaci uz nejsou a 2010 taky jeste ne.
u nás už nejsou dávno :/
ale stejně bych si počkal na 2010, kdy jim tlumiče zase bude dělat Fox.
na hlavnim skladě jsou pořád k dispozici na půjčení, stačí se dohodnout s prodejcem a dovozce jim to pošle na pujčení
K tomu jak se to tu vyvinulo tzn… ze vlastne moc nevys do jakych zdvihu jit, bych doporucoval rozmyslet si veci ktere pro tebe ma to kolo zplnovat tzn napr. Jakej ma byt posed – chrti polozey, pohodlny naprimeny, hodne naprimeny co ti dovoli jit hodne za sedlo a s kolem pod sebou si hrat. Dale Jak moc to ma byt zehlivy … ma to byt zehlicka, ma to myt ruzna omezeni pruzeni aby to rychleji jelo, ma to myt zamikani na riditkach aby to byl takovy kompromis ? … Co s tim chces jezdit- typ terenu – tezky teren ( skoky, bike parky, ruzne skalky ), stredni teren ( obtiznejsi singly, rozorane lesni cesty ), lehky teren ( trochu sfalt trosku uhlzene singly, trosku polnacky )
Nezlob se na me, ale dokud si tydle faktory + par dlasich neujasnis zadna rada tady nemuze byt relevatni. Merida 96 je raketa podle toho co jsem ji jel. Naproti tomu merida 120 je dobrej trail bike na kterem by me vsak vadila lehci houpavost. jsou kola i s vysimy zdvihy ktere jedou lepe jak Merida 120, ale zase trebas tolik citlive nezehli i kdyz zvladnou tezsi teren.
Vy kravo, ten pravopis, to je naschval? Jako nejaka provokace nebo narazka?
Myslíš tuhle 120?:)
jj presne ona :)
Haha, nekdo z meridy se mi snazi obslehnout muj fotograficko-kompozicni styl, taky mam jednu:
Pakliže by byl uznatelný i můj názor, tak já bych bral epica (podotýkám, že ani na něm, ani na 96 jsem nikdy neseděl). I když je epic tuctovka, tak merida mi prostě do domu nesmí…a spešl nakonec taky ne, bo ani jedno z kol nemá dospělé obruče. :oP P.S: Ostrava zdraví Ostravu. :o)
kriste… *když je epic tuctovka, tak **merida mi prostě do domu nesmí***
Rozmaznany + obmedzenec = smrtelna kombinacia.
Nie som merida-fan, ale vsadil by som sa, ze keby si si projel karbonovy 96ku a mal tu moznost, vymenil by si velmi ochotne vsetky svoje stavajuce biky za tu meridu. Aj keby mala na rame samolepku s menom svojho vyrobcu.
v tom případě nechápu proč ještě pořád jezdíš na GF stejně jak Hynas a nemáš Meridu?
Takže jiným radíš co sám neděláš – no klasika doporučuji začít řešit sebe pak ostatní
keby mala merida taku dlhu geometriu ako ma kratku, tak by som jazdil ju. To je asi najpodstatnejsi dovod braniaci mi kupit si starsi model karbonovej HT meridy ako alternativu fula o ktorom som uvazoval.
to chápu, ale proč to teda radíš Hynasovy který to třaba vidí úplně stejně jak ty a proto si vybral GF?
lebo je zjavne, ze jemu na meride vadi nieco ine. Asi ze sa dobre predavaju a teda ich je medzi ludmi neporovnatelne viac. Prosto klasicky snob.
Ked to vezmem racionalne, v triede beznych HT ma GF ovela horsi pomer cena/vykon ako Merida, tam dostanes viac kola za tie same prachy (lepsie osadenie). Nebyt rozdielu v tych geometriach, jednoznacna volba merida.
A nemam az taky prehlad o tych novych GF, ale napriklad karbonovy HT ram na 26kach pokial som nieco neprehliadol tak GF rovnocenny meride nema. Merida teda zas nema 29, tam ma GF perfektny ten superfly. Ale nestratim uplne sudnost a nebudem zaslepeny len preto, ze sam jazdim to alebo ono.
Hele, i když tady řešíme stejnou otázku, tak dál už pokračovat není třeba. Nebudu ti tady vysvětlovat vše, abys konečně přijal fakt, že existuje spousta parametrů, které mi na miskách vah určité značky, resp. přímo modely kol, váží spíš pozitivně nebo negativně. Tohle to neřeš, tak to prostě je. B-F je prostor pro intrepretaci vlastních názorů a proto stačilo. :o)
ty sa ozyvat nemusis, jednak nereagujem na teba, jednak je tvoja diagnoza myslim jasna.
Ahá, tak to se omlouvám, pán je totiž psycholog…
tak ze mas aj nejake psychicke ochorenie som nevedel, ale zas dalo sa to trochu predpokladat :D
Omlouvám se…abych však dokonale pochopil smysl tvé reakce, můžeš mi přeložit, resp. vysvětlit slovo „rozmaznany“?
Teraz narychlo neviem ako to je cesky, ale na nete iste najdes S-C slovnik.
Aha, takže jsem si to musel přeložit sám…když jsi tak neschopný slovo „rozmaznany“ najít sám na webu, ale zároveň schopný urážet lidi pro jejich vlastní názor. Nicméně díky, rozmaznany obmezenec (rozumějte, rozmazlený omezence) jsem. Rozmazlený díky tomu, že vím, co je „29“ a omezenec díky tomu, že mám k určitým značkám kol vlastní, tj. subjektivní názor. Takže po komplexní objektivní stránce…ani epic, ani 96. Díky za akceptaci mého názoru. :o)
Tak co teda radis, Ostravo? Jako nadavat jakymkoliv zpusobem na Meridu v dnesni dobe uz fakt nema moc vyznam, kola vc fullu delat umi, o tom zadna… Navic se paradnim zpusobem staraji o cesky cyklolid, coz se taky ceni… Kazdopadne tvuj pristup mi prijde podobny, jako bys odmitl koupit Octavku na zaklade toho, ze stejna fabrika vyrabela favorit… Jinak blatofilka to ma tedko tak, ze asi fakt zkusi testnout vyssi zdvih {Trek Fuel EX 8} a uvidime, jaky pocit z toho bude… znova se ptam… One Twenty od Meridy jste nekdo meli moznost uz jet? Nejake porovnani treba s vyse zminenym Trekem? Diiiik mnohokrat…
inac ty mi pripominas jedno take nase irecite prislovie, o takych pripadoch ako ty sa zvykne hovorit ze spekuluje jak Beta s … :o)))
Můj názor zůstal nepochopen, ironie se v tomhle prostředí asi moc nebere. :o)
Držím palce při správném výběru kola, ať to jezdí a nesáhneš vedle. A když tak někdy na Loděnici. Měj se. ;o)
Já tě pochopil hned na poprvé. Ale nepletl bych se do házení perel svini.
A co to zkusit z druhé strany,co konkrétně chceš aby bylo oproti meridě lepší,limiují tě nějak její zdvihy? Máš pocit že větší zdvihy potřebuješ pro to co jezdíš,asi nejlepší maš se projet s nějakým zkušeným jezdcem,který posoudí tvoje schopnosti a poradí ti jak dál.
to bude nieco ine, kolo jej totizto pravdepodobne len zovsednelo, a na to nie je liek zlepsenie techniky jazdy ;)
myslis konkretne treba s tebou? ;] na vikend budu mit zrejme testovacku bud treka top fuela nebo fuela ex nebo snad i obou, pac ted spis inklinuju k tomu druhemu…tak se snad konecne projedu i na trocha hravejsim kole nez je muj 96…celkove ti ted nedokazu rict, co mi na meride shazi…kam az muze stoupnout zminene pohodli, nakolik pak bude kolo linejsi a zas o jak moc vetsi strelba to pak bude z kopce atd atd…epica uz pomalu ale jiste zavrhuju…s tim, co jsem se tu dozvedela…
No já spíše myslel nějakýho tygra ve tvých letech,můj levl je jinde:-))
Pokud chceš na testovačku v okolí tak v neděli jsme jeli z Třebovic kolem řeky,ale ne poté promenádě na lodějnici,ale po druhé straně je tam takový hezký singl,pak hrabyně klimkovice,všechno v lese 50km najedeš v pohodě a tam už poznáš jestli ti to kolo sedlo i když nejlepší by bylo jet někam na hory.
NEBOJ, JA ZNAM TAKOVE TY TRASY NA OPAVU „VSECHNO V LESE“ … SPIS ABY SE TEDA NEJAKY TEN FULL PRIDAL… FAKT CHCU MOC ZAZIT ROZDIL MEZI 100/100 A 120/120… PAC JEDNI RIKAJI ZE JSEM UCHYL KDYZ CHCU NA XC KOLU JEZDIT NA VYLETIKY A NE ZAVODY, DRUZI ZAS, POTE CO SE PRIKLONIM K DRUHE VARIANTE…ZE HO NEVYUZIJU, POKUD SE INTENZIVNE NEVYSKYTUJU V BIKEPARKU A ZE 100/100 NAPR.I NA ALPY V POHODE STACI…TAK CO SI SAKRA MAM MYSLET???!!!???
popravde jestli-ze ti nekdo tvrdi ze 120/120 je kolo do bikeparku tak asi NETUSI O CEM MLUVI! do bike parku je malo 160/152 v mem podani natos 120 full. 120fully se v drtive vetsine oznacuji za trailbike tedy bike na pohodove brouzdani se krajinou po singlech, pesinach atd. Pak mas kategorii vyse kterou ja kazdemu kdo nevi coby doporucuji a to Kola typu AM tam je to zdvihem okolo 130–140mm to je podle me kolo ktere jiz umi byt pohodlne a jezdive zaroven. Kola se zdvihy visimi tedy Endura uz mivaji trosku vice hravou geometrii a ne kazdemu to muze sedet. tzn, pokud nechces chrtit tak se zcela jiste kategorie 120/120 neboj a stejne tak se neboj si vyzkouset trebas konkretne od meridy Trans-Mision HFS 3000-D coz je urcite dobre kolo za cca 53k a pokud ti nejde o to zustat meride verna muzes vybirat u zpoustu jinych vyrobcu trebas neco postavene na systemu maestro nebo VPP pripadne DW-Link jez jsou na tom s pomerem zdvih/rychlost lepe a sjou na stejnych zdvizich jezdivejsi nez trebas ony meridy s prepakovanym jednocepem.
tvoje kolo a teda ide o to ci si ty sama spokojna alebo nie.
:o))),ze prechod o jednu zdvihovu kategoriu teda ako napriklad ty uvazujes zo 100 na 120 nic mimoriadne neprinasa. Ze ked uz spekulovat, tak asi je potrebne ist do vyssieho zdvihu, lebo ak vladla nespokojnost s predoslym stavom, zrejme nezodpovedalo kolo jazdnym narokom. Co IMO tvoj pripad nie je. Cize urcite neurobis chybu, ak vyskusas vyssi zdvih, ale dovolim si tipovat, ze az taky prinos v tom pre teba nebude. So zdvihmi 100 mm sa totiz daju prejst celkom obtiazne tereny take kolo ma zaroven vyhodu dobrych jazdnych vlastnosti do kopca a rozumnej hmotnosti. Ved si uvedom, co vsetko sa da prejst na HT.
Vo Vele 3/2008 bol clanok, kde to rozoberali, aky zdvih je uzitocny. Mozno to este niekde najdes.
JAK VELKÝ ZDVIH JE DOBRÝ
100 mm, 130 mm a 150 mm v dlouhodobé akci. Vzali jsme tři celoodpružená kola jedné značky, abychom se pokusili najít odpověď na tuto věčnou otázku. Jako modelovou jsme využili FS řadu Giantu ve složení Trance, Trance X a Reign – na pohled i systémově shodná kola rozdílná zdvihem. Zjištění byla překvapivá
podle mých osobních zkušeností mezi 100 a 120 je asi takový rozdíl jako mezi některými systémy na 100 nebo 120.
nominální hodnota zdvihu je údaj dost zavádějící, pokud se nebere v uhavu použity tlumič a typ přepákování/závěsu je to číslo o ničem. Asi jako zdvih vidle tam taky není 100 jako 100. Nejen max chodem ale i charakteristikou.
závěrem. na převážně nezávodní jízdu bych bral bez problémů 120 i 130, konkrétní modely jsem již navrhoval výše.
Merida TransMission – tedy tu s tím dlouhým vahadlem jsem testoval jen chvíli a to s tlumičem RS Ario a s ním je to zabitý kolo o jehož koupi bych neuvažoval ani minutu. One twenty je podobný sytém s menším pákováním, tedy nebude při použití stejného tlumiče tolik houpat, jinak závěs to je prověřený již mnoha značkami, žádná novinka. Bez tlumiče s platformou PP nebo SPV to bude více houpat vždy.
Měl bych na tebe trochu offtopicový dotaz. V jednom threadu (nemůžu ho teď najít) jsi psal, že jsi nějaký čas používal tlumič Manitou Radium se zamykáním na řidítkách. Jak jsi k tomu lockoutu na řidítkách přišel? Vyrobil? Už tak koupil? Lehce přemýšlím o Sparkovi 60, který má tenhle tlumič, ale nikoli dálkový lockout – dálkový lockout bych ale určitě chtěl.
Ještě víc by mě lákal tří polohový tlumič, jaký má Spark 30. Nebo něco jako je Fox Triad (ten jsi myslím jezdil, viď?), jenže s dálkovým lockoutem. Ten Spark 30 by pro mě byl ideální, ale stojí bohužel příliš mnoho.
já tam měl daný pop lock z RS, rozhodně to nebylo řešení, které bych někdy opakoval. Takto jsem ale koupil rám, takže jsem to nechal. Zamykat to šlo dost těžko, využíval jsem to ale minimálně. Místo páčky zamykání tam byla kladka do které jsi upnul lanko a pod kladkou byla pružina která to vracela. Těžko to šlo proto, že poloměr kladky byl moc malý.
Triad jezdím teď na SJ, moc si nedokážu představit jak by to šlo na remote, protože to má 3 pozice a lze to točit oběma směry libovolně dokola. Muselo by se to celé předělat, nebo by jsi vždy muset přeskočit pozici kterou nechceš, atd.
ten clanok co vyssie spominam, je zaujimavy aj tym, ze porovnali jazdu na 3 bikoch roznych zdvihov ale vsetky s jednym systemom (maestro), a z toho robili zavery.
btw preco sa o meridach transmission tu na bf zmienuje ako o nejakych nepodarkoch, ked mi to pride velmi podobny system ako specialized epic (do r. 08)? Co to sa mi len zda podobne kvoli tomu tlmicu?
A jakej ze zaver soudruzi z vela vymysleli?
Asi hlavni rozdil mezi Meridou a Speslem bude v umisteni cepu a nejak moc chvaly na to jak Epic pruzi sem neslysel
no ved uz aj novy epic (teda novy… – 09 :o) to myslim ma inac, tak nejak ako stumpjumper.
Soudruzi z vela to uzavreli nejak tak ako som pisal v tom prispevku vyssie (vcera 13:46 bod 2) ale neda sa to jednou vetou, zdalo sa mi to celkom rozumne napisane. Slo tam o to, ze typ s vyssim zdvihom bol vzdy len o pomerne malo tazsi, skor mal sirsie obutie, a svoje zohralo aj to tovarne nastavenie tlmicov, cize bol rozny pomer v schopnostiach vyrovnat sa s tazkym terenom v zjazdoch, a napriklad aj v pohodli v zavislosti od toho nastavenia tlmica z fabriky. Ak si teda dobre pamatam. Stoji to za precitanie.
já komentoval ten nový transmission, se podívej na ten odkaz. Starý transmission byl se systémem LRS /low ratio system/. Tam kromě toho, že nejdřív praskaly 2004, pak se sraly tlumiče 04–05 tak mě chodem nepřesvědčily. Žádnou jsem nevlastnil, a jel jsem na dvou.
shodnost s epicem je minimální, snad jen umístění tlumiče u zadní šavle. Navíc vtip epica je v brainu, kdyby tam nebyl, je to kolo charakteristikou chodu ne odlišné od konkurence
no jasne, myslel som ten system LRS. Tak tusim je to prekonane, ked to teraz ak spravne chapem nema ani specialized ani merida.
ono by to mohlo fungovat i u Meridy /ale asi by to bylo na delší ladění závěsu/, ale musely by se na to vytvořit speciální tlumiče /viz epic/. To LRS nefungovalo dobře ani s SPV a to už je co říct. s Propedalem to nebylo nabízeno vůbec
furt hovorim, zlaty HT :o)))
teda ja vozim verzi s DT tlumičem a musím říct, že je zadní stavba celkem klidná při šlapání a zároveň dost citlivá.
(záleží samozřejmě na nastavení tlumiče a tlaku)
výhodou LRS systému je možnost vozit opravdu nízký tlaky v tlumiči – já vozím od minima 40 psi asi po 65 psi to když jsem vozil v batohu velkej náklad
120mm na bikepark:-)) tak to možná hanz,ale nozmální jezdec těžko,jesli jezdíš s takovými borci,tak dej vědět až pojedete na tu testovačku a můžem zajet třeba na Skalku,bo tam sem ešče nebyl a rad se čemusy přiučim,šak jsem něco take dovčil neviděl.
No ale fakt, kluci ostravsti…co takhle udelat privatni minitestovani fullu nekde v prihodnych podminkach {smer mexiko, zatisi???} kolem ostravy, treba v nedeli {v patek dopoledne asi nemuzete, coz}…???M.
chalani, mne keby kocka nukala ze mi da povozit na svojej 96ke, pripadne aj vratane 69ky ;) no neviem ci by som odolal :D
A ESTE TOMU V ZATISI NEBO MEXIKU, CO? ;] HELE, MOC NAM TO TU NEZVRHAVEJ, JESTLI MI ROZUMIS ;]
OK, ale my dvaja mam dojem by sme si rozumeli. Hlavne ked by furt prsalo a hrmelo a blyskalo sa a snezilo a mrzlo a tlmice by boli bez ohladu na konstrukciu a dlzku zdvihu nefunkcne a zbytocne ;)
vies co, napis radsej adminovi, nech vyda zakaz prispievat na BF po slovensky, lebo niektorym prispievatelom moze robit porozumenie cudzojazycnemu textu zavazne problemy a mat tak neblahy vplyv na ich dusevnu pohodu! :D
si patrne pleties pojmy nazor a nepodlozeny odpor :D co je nieco ako xenofobia
rozmazlený, rozhýčkaný
snad som to napisal spravne
prostě BF manekýn a snob :-)
joo, tak to je dobry tip :-) zacnem to pouzivat v nasej parte :-D dikes :-))))))
To mas dakovat MNE! :D
no dobre ty :-)
Souhlas, i když to vy ostatní prosím vezměte jako charakteristiku v uvozovkách. Když už si vybírat kolo můžu, tak to tak činím. :o)
no, dovolim si tvrdit, ze ty mas tie moznosti vyberu dost znacne obmedzene. Vlastnou vinou.